Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Ο Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ - ΑΘ, ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

  Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ  ΔΙΑΛΟΓΟ

ΑΘ,  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

    Στην ερώτηση : «Ποια η θέση του Τρεμπέλα … στο διάλογο με τους ετεροδόξους», που κατέθεσε «ανώνυμος» στο άρθρο, «ο πρύτανις των ορθοδόξων…», μπορώ να απαντήσω τα εξής.

1.  Ο αείμνηστος Καθηγητής έλαβε μέρος στη Γενική Συνέλευση του Π. Σ. Ε .- Έβανστον, ΗΠΑ,1954, και, ως μέλος της αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, στα Πανορθόδοξα Συνέδρια προετοιμασίας Διαλόγου με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, στη Ρόδο, Βελιγράδι, και Γενεύη-1961-1968. Όπου, «πάντες … διατηρούν άσβεστον την ανάμνησιν του νεανικού δυναμισμού μετά του οποίου ο Π. Τ. έδιδε πολλάκις εις αυτά … τον αναγκαιούντα παλμόν, προσπαθών πάντοτε να προβάλλη το πηγαίον ορθόδοξον φρόνημά του» - Ε.Θεοδώρου. Όταν άρχισε ο Διάλογος-1980-δε ζούσε. Είχε επιλεγεί με υπόδειξή του και έλαβε μέρος ο Καθηγητής  κ. Γεώργιος Γαλίτης.
2.  Στο βιβλιαράκι: «Ο Παναγιώτης Ν. Τρεμπέλας, Επί της Οικουμενικής Κινήσεως και των Θεολογικών Διαλόγων»-Εκδόσεις «Σωτήρ»-μπορεί να διαβάσει κανείς την απάντησή του σε σχετικό ερώτημα της Ιεράς Συνόδου-1971. Σ’ αυτήν ασκεί αυστηρή κριτική για κάποιες τότε αδυναμίες, και καταλήγει: «Εάν δε τι των φιλελευθερωτέρων μελών-της Ι. Συνόδου-ήθελε προβάλει και εις εμέ το ερώτημα: Να αποκηρύξωμεν, λοιπόν, πάσαν εκ πόθου προσεγγίσεως εκδήλωσιν των ετεροδόξων Εκκλησιών, θα απήντων: Όχι. Αλλά να διατιμώμεν αυτήν κατά την πραγματικήν αξίαν της, μη λησμονούντες ότι το χάσμα το διαχωρίζον ημάς, μόνον δια πλήρους συμφωνίας επί των δογμάτων θα γεφυρωθεί».
3.  Άρα: α/ Καθαρά και ξάστερα λέει. Ναι σε Διάλογο σοβαρό - «να διατιμώμεν αυτήν κατά την πραγματικήν αξίαν της». β. Ναι σε Διάλογο με τις Ετερόδοξες Εκκλησίες. Δεν τις ονομάζει αιρετικές ! Πράγμα το οποίο αναφερόμενος κατόπιν στο Διάλογο με τη Ρωμαιοκαθολική, το κάνει απόλυτα ξεκάθαρο γράφοντάς την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, όχι παπική, ούτε αιρετική, και άλλα προπετή που κυμβαλίζουν τελευταία, και με τι στόμφο, κάποιοι Επίσκοποι ή άλλοι κληρικοί και λαϊκοί.
4. Και όχι μόνο. Αλλά ! Αυτός ο αυστηρά παραδοσιακός και πολύς καταθέτει θαυμασμό για την επιστημοσύνη και μεθοδικότητα που η Εκκλησία αυτή αντιμετωπίζει θέματα λεπτά, π. χ. κάποιες αλλαγές στη Θείας Λειτουργίας της. Ορίζει. «Πρώτη Επιτροπή, με ένα Καρδινάλιο, επτά Επισκόπους, δεκαπέντε ειδικούς, βοηθούμενη από άλλους πέντε επισκόπους και τριάντα ειδικούς ως συμβούλους, ανάμεσά τους ‘το πλείστον των διασημοτέρων συγχρόνων ρωμαιοκαθολικών λειτουργιολόγων’. Δεύτερη Επιτροπή, για διόρθωση και τελική διαμόρφωση. Πέντε Καρδινάλιοι, είκοσι πέντε άλλα μέλη, από τα οποία μόνο έξι της προηγούμενης, εικοσιπέντε ειδικοί σύμβουλοι-έξι της προηγούμενης-βοηθούμενη από είκοσι πέντε ειδήμονες-οι δέκα να μην έχουν εργαστεί στην προηγούμενη». Και με ευδιάκριτο το «όχι» ως απάντηση, ρωτάει: «Υπάρχει παρ’ ημίν η πληθύς των θεολόγων των απερισπάστως αφοσιωμένων προς θεολογικάς ερεύνας και ειδικευμένων εις πατρολογικάς και δογματικάς σπουδάς και μελέτας;»-σελ.70-71.  
5. Τώρα, το αν ή πόση βαρύτητα έχουν αυτά, μαρτυρεί η ανωτέρω επισήμανση του Καθηγητή κ. Ε. Θεοδώρου, και όχι λιγότερο η ακόλουθη του μακαριστού Μητροπολίτη Χίου Χρυσόστομου Γιαλούρη: «Στα ζητήματα αρχών και πεποιθήσεων υπήρξε … αληθινά μεγάλος. ‘Το είπε ο Τρεμπέλας», ισοδυναμούσε με το παλαιό, ‘αυτός έφα’».
6.  Τέλος. Όσοι ορθόδοξοι χριστιανοί θέλουν ειλικρινά, σοβαρά και υπεύθυνα, να μάθουν, το τι και πώς του Διάλογου με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, μπορούν να διαβάσουν : α/ Αυτά που ως εκ των ένδον εκθέτει ο παραδοσιακός, όσο και ο Τρεμπέλας, Καθηγητής κ. Γ. Γαλίτης στο περιοδικό «Ανάπλαση», που και Διευθύνει-τ.449,450,451, Σεπτέμβριος 2010-Μάιος 2011. β/ Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Γ. Μαρτζέλος, στην εξαίρετη χρόνο με χρόνο και σημείο προς σημείο εισήγησή του : «Αξιολόγηση και προοπτικές του θεολογικού διαλόγου της Ορθοδόξου με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία εξ επόψεως ορθοδόξου» - Β΄ Επιστημονικό Συνέδριο, Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών-27-28 Μαϊου 2014.
      Αμφότερα έχουν αναρτηθεί και  στο  Διαδίκτυο.   

Αθ. Κοτταδάκης

31 σχόλια:

  1. Σπουδαίες τεκμηριωμένες πληροφορίες. Οι απόψεις του Καθηγητού Τρεμπέλα έχουν αξία είναι διαχρονικές και σεβαστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν ζούσε σήμερα ο Τρεμπέλας θα είχε πολλούς βάλει στην θέση τους και από τις δύο πλευρές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Τρεμπέλας γνώριζε από θεολογία και δογματική. Ήταν τολμηρός και δεν φοβόταν διότι γνώριζε σχεδόν τα πάντα. μόνο το ότι κατάφερε να ερμηνεύσει την Καινή Διαθήκη και να έχει την έγκριση της Εκκλησίας δείχνει την τολμηρότητα και το ρηξικέλευθο του μεγάλου ανδρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι σε Διάλογο σοβαρό. Σήμερα υπάρχει σοβαρότητα και υπευθυνότητα στον διάλογο. Όσα και αν καταμαρτυρούν οι γνωστοί το κάνουν από εγωισμό στην λανθασμένη άποψή τους και από φανατισμό. Έχει ο Θεός. Κάτι θα γίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ώστε είχε πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών; Ως εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Τώρα το έμαθα. Είναι πραγματικότητα ή φημολογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η παράγραφος 2 είναι αφιερωμένη στους σούπερ ορθοδόξους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σεβαστέ κύριε Κοτταδάκη,
    Από το κείμενό σας φαίνεται ότι βρίσκεστε σε άρνηση. Καθαρά ψυχολογικό φαινόμενο. Αρνείστε να δεχθείτε ότι τα οικουμενιστικά υπεραισιόδοξα ιδεολογήματα με τα οποία ανδρωθήκατε ως θεολόγος τις δεκαετίες του '50 και του '60, επί αλήστου μνήμης Αθηναγόρα (έκγονου του Μελετίου Μεταξάκη, του διώκτη του Αγίου Νεκταρίου), έχουν καταρρεύσει. Η Μεγάλη Ένωση που περιμένατε δεν έγινε. Και δεν θα γίνει ΠΟΤΕ. Μπορεί να γίνει (και θα γίνει) μόνο εσχατολογικά. Το μόνο που θα γίνει επί γης (και ήδη γίνεται) είναι επιστροφή μεμονωμένων Ρωμαιοκαθολικών στην Ορθοδοξία, δηλαδή στην Ορθοδοξία. Ή και ομάδων ολόκληρων (αν δείτε τι γίνεται στους Μάγιας του Μεξικού). Κρίμα που οι άνθρωποι αυτοί έχουν βιώσει πολύ καλά τον Ρωμαιοκαθολικισμό, αυτό τον παπολατρικό Προτεσταντισμό, την ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΤΙΑ της αποχριστιανοποίησης της Δύσης (ναι! η Ρώμη ευθύνεται ΚΑΙ ΜΟΝΟ), και αδυνατούν να καταλάβουν τα "ρόδινα" οράματά σας. Θα σας συνιστούσα να διαβάσετε το νηφάλιο βιβλίο-συνέντευξη του π. Πλακίδα Deseille, "Εμπειρία Ορθοδοξίας", για να καταλάβετε ότι οι "κάποιες αλλαγές" στη λειτουργία και τη λατρεία των Ρωμαιοκαθολικών που επέφερε η Β΄ Βατικανή Σύνοδος, μέσω των επιτροπών που τόσο θαυμάζετε, ήταν τεράστιες αλλαγές, που εκπροτεστάντισαν ακόμα πιο βαθιά τον θεσμό αυτό. Και τρόμαξαν τους καλούς χριστιανούς που βρίσκονταν στους κόλπους του.
    Ο Ρωμαιοκαθολικισμός, δεν το αρνούμαι, κατάγεται από την αρχαία Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία της Δύσης. Είναι όμως μετάλλαξή της. Και ένα μεταλλαγμένο ον δεν είναι πλέον το αρχικό ον. Αυτή η μετάλλαξη στην εκκλησιαστική γλώσσα ονομάζεται ΑΙΡΕΣΗ, ας μην φοβόμαστε τις λέξεις. Καλή σας νύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Τρεμπέλας πίστευε ότι θα συμμετάσχει σε διάλογο, έχει σε τσίρκο.
    Δεν συμφωνούσε με τον οικουμενισμό και για αυτό συμμετείχε μόνο μία φορά σε διάλογο. Ο Τρεμπέλας όπως και ο «φανατικος» -όπως εσείς πιστεύετε ότι είναι- όχι απλώς δέχεται αλλά και ΕΠΙΘΥΜΕΙ τον διάλογο της αγίας Αικατερίνης, το διάλογο του Αγ. Ιωάννη του Δαμασκηνού, το διάλογο του πρόσφατου κ. Σωτηροπούλου, με τους όλους ετερόδοξους, είτε αυτή είναι αιρετικοί, είτε αλλόθρησκοι, είτε, είτε..., όχι όμως τις «κοινωνικές συναντήσεις», τα καραγκιοζιλίκια του ΠΣΕ και όλως των σχετικών.

    Όσο για τα περί Εκκλησίας, έχω να πω πως διαστρέφεται την αλήθεια ύπουλα. Από αμφότερες πλευρές χρησιμοποιείτε ο όρος συμβατικώς. Η Εκκλησία είναι ΜΙΑ, κάτι που δηλώνει πως είναι ΕΝΑ σώμα, μία ενότητα, είναι η «εν Χριστώ αδελφότης». Δεν δύναται να χωριστεί, ο χριστιανικός κόσμος μεν χωρίστηκε πράγματι, και δεν λέγουμε ότι όσοι δεν είναι ορθόδοξοι θα κολαστούν, αλλά είναι εκτός του σώματος του Χριστού. Αλλιώς θα έπρεπε να τροποποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως, και άλλα λειτουργικά λόγια, και να μιλούν για διασπασμένη Αδελφότητα, και διασπασμένη Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Ηλιθιότης μία τέτοια θέση.

    Η Εκκλησία είναι στύλωμα και εδραίωμα της αληθείας, και πύλες άδου ου καταισχύσουσι αυτή. Άρα δεν δύναται να διασπαστεί, μάλιστα δε να διασπαστεί όχι απλώς με σχίσματα, αλλά και δογματικώς. Δηλαδή είναι δυνατόν να υπάρχουν πολλές αλήθειες ταυτόχρονα; Μήπως θέλετε να μας πείτε πως δεν υπάρχουν καν αιρέσεις; Αν δηλαδή ζούσε σήμερα ο Άρειος θα λέγατε πως είναι απλά ετερόδοξος; Σοβαρολογούμε; Τι λέξη ετερόδοξος την χρησιμοποιούν οι προτεστάντες, αμφισβητώντας τη λέξη αίρεση. Όμως ο ετερόδοξος είναι αυτός που φέρει έτερον δόγμα, έτερες δοξασίες και πιστεύω, σε σχέση με ένα άλλο δόγμα. Αυτό τον καθιστά ή αλλόθρησκο , ή αιρεετικό, γενικώς αλλά πολύ περισσότερο ειδικώς, στην Ορθόδοξο Πίστη. Μη κοροϊδευόμαστε σας παρακαλώ.

    Τη λέξη Εκκλησία δικαιούται μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία να ονομάζεται έτσι, διότι αυτή είναι και η Εκκλησία του Χριστού, όπως έγραφε σχετικά ο αείμνηστος Κολιτσάρας, σε αντιαιρετικό βιβλίο για τους Προτεστάντες, τη στιγμή που έχει γράψει ένα παραπλήσιο βιβλίου για τους παπικούς με τι τίτλο λέτε; Με τίτλο• «Η Δυτική Εκκλησία»! Έτσι αντιλαμβάνονταν τη λέξη και ο Τρεμπέλας, αν και το προτιμότερο είναι να αποφεύγεται ο όρος, και να αντικαθίσταται με τη λέξη -μη φανεί περιέργο- με τη λέξη θρησκεία, άλλες θρησκείες αυτέ ή με τη λέξη ομολογία ή με τη λέξη εκκλησία και καλύτερα ''εκκλησία''. Αυτό άλλωστε κάνουν οι συνεχιστές του αειμνήστου Τρεμπέλα, οι του «ΣΩΤΗΡΟΣ» και μάλιστα ο κ. Βασιλειάδης που τον εζησε! Αλλοίμονο εάν τον αμφισβητήσετε και αυτόν λέγοντας και εσείς όπως πριν από λίγα χρόνια στο γνωστό συνέδρειο στο Βόλο είπαν στον κ. Μποζοβίτη «ότι όλοι έχουμε την παρκαταθήκη του Τρεμπέλα, και να μην νομίζετε πως εσείς είστε οι συνεχιστές του» (είπαν περίπου).

    Αν και δεν νομίζω να αλλάξετε απόψεις -που το εύχομαι- εγώ έγραψα κάποια πράγματα και από κει και πέρα δικό σας, θέμα... Όμως να κρατήσετε τις απόψεις αυτές για τον εαυτό σας και μη παίρνετε κι άλλους στο λαιμό σας.

    Τουλάχιστον μη παρουσιάζετε με στρβλή εικόνα τον γίγαντα αυτόν, που δεν τον πιάνουμε όυτε στο μικρό μας δαχτυλάκι. Περαιτέρω δεν δέχομαι. Και αφήστε τους διάφορους καθηγητάδες κτλ., γιατί ο Τρεμπέλας έδειξε ξεκάθαρη θέση για τον εαυτό του από μόνος του.

    Ζητώ συγγνώμη για την έκταση του σχολίου.

    Με τιμή
    Μ. Ντ. ,
    Μαθητής Β΄ Λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο κ.Κοτταδάκης "ξαναχτύπησε". Μετά τη συντριπτική αποδοκιμασία των στρεβλών του απόψεων σε προηγούμενες αναρτήσεις, στις οποίες μάλιστα κατατέθηκαν και οι περί διαλόγων θέσεις των μακαριστών π.Γεωργίου Καψάνη και καθηγητή Κων. Μουρατίδη, επανήλθε με τις απόψεις του μεγάλου αντιοικουμενιστή Π.Τρεμπέλα περί διαλόγων τις οποίες όμως διατύπωσε πριν πολλά χρόνια. Αλήθεια τι θα έλεγε ο ελέγξας τον Αθηναγόρα, κατά τα άλλα, ΣΗΜΕΡΑ κε Κοτταδάκη, για τους διαλόγους; Φρέσκα κουλούρια κε Κοτταδάκη και όχι μπαγιάτικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διόρθωση στο lapsus linguae, λόγω κεκτημένης ταχύτητας, στο σχόλιό μου (9:36 μ.μ.): "επιστροφή μεμονωμένων Ρωμαιοκαθολικών στην Ορθοδοξία, δηλαδή στην αρχέγονη Μία Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία".
    Και ευχαριστώ θερμά τον ιστολόγο Αναστάσιο Κ. για τη δημοσίευση των απόψεών μου, που δεν είναι κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά κατά της σημερινής πολιτικής του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Του αξίζουν συγχαρητήρια, επειδή επιτρέπει τον διάλογο και την αντιπαράθεση, ενίοτε και οξεία, αλλά κόσμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όταν γράφεις αγαπητέ Μαθητή του Λυκείου και κάνεις κριτική σε έναν καταξιωμένο Θεολόγο και σπουδαίο Συγγραφέα καλό θα είναι να γράφεις την γνώμη σου και όχι να τον προσκαλείς σε αλλαγή των απόψεών του. Ο κ. Κοτταδάκης συνδυάζει την Παράδοση της Εκκλησίας με το σήμερα. Να έχεις νέε μου το θάρρος της ομολογίας άλλα μην νομίζεις ότι κατέχεις την αλήθεια και ότι γνωρίζεις περισσότερα από τους άλλους
    Ένας 50άρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συνέχιζε να φωτίζεις τον κόσμο κ. Κοτταδάκη. Έχει πέσει πολλή λάσπη στο ζήτημα του Θεολογικού Διαλόγου. Και τα υπέρ ακραία μέλη της εκκλησίας μπορεί στο διάβα του χρόνου να αλλάξουν πορεία και να βρουν την πραγματική ουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Σε παραδέχομαι διότι τολμάς να γράφεις επώνυμα αυτά που και εγώ θα επιθυμούσα να γράψω. Δεν το κάνω για τον φόβο όχι των Ιουδαίων και των Φαρισαίων αλλά δια τον φόβο του αποσυνάγωγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι αλήθειες πικραίνουν τους κακούς. Ο συντάκτης γράφει την αλήθεια. Οι κακοί δεν μπορούν να την παραδεχτούν. Προτιμούν να ζουν με τις παρωπίδες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ακόμη και τον εγνωσμένο πολέμιο του "οικουμενισμού" Παναγιώτη Τρεμπέλα στο τέλος θα μας τον βγάλουν κάποιοι υπέρμαχο των ιδεοληψιών τους. Καλό θα είναι η αδελφότητα του Σωτήρα να ανακαλέσει τους τολμητίες στην τάξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μία διόρθωση:

    Ο Τρεμπέλας πίστευε ότι θα συμμετάσχει σε διάλογο, όχει σε τσίρκο

    Ναι αγαηπτέ κ. «Ένας 50ρης» μόνο το «έχει» σε όχι έχω να διόρρθώσω στο σχόλιό μου.

    Και καλό θα είναι να μετανοήσετε και εσείς όχι μόνο ο κ. Κοτταδάκης.
    Θυμιθείτε ότι ο οικουμενισμός είναι η πιο δαιμονικίνιτη και βδελυρή από τον Θεό αίρεση και πανθρησκία και δεν υπάρχουν καταξιώσεις και ηλικίες μπορστά στην αληθεια του Τριαδικού Θεού.

    Η ηλικία μου και η μορφωσή μου δεν έχουν καμία σχέση στην προκειμένη περίπτωση και δεν χρειάζετε να πούμε άλλα εδώ.

    Βέβαια πολύ θα πουν: κοιτάξτε πως το 'καναν το παιδί. Όμως επιτέλους δεν θα φοβόμαστε να μιλάμε για να μη χαρκτηριστούμε οπισθοδρομικοί και παρακτατιανοί. Η αλήθεια του Ευαγγελίου είναι ότι υψηλότερο και είναι κρίμα να μην την ομολογούμε, τώρα μάλιστα που δεν μας κοστίζει πραγματικά ακόμη...

    Μ. Ντ.
    Μαθητής
    Β΄ Λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ουσιώδη αποσπάσματα των αντιοικουμενιστικών θέσεων του μακαριστού Τρεμπέλα και του ελέγχου τον οποίο άσκησε σε βάρος του υπό του κ.Κοτταδάκη θαυμαζόμενου πατριάρχη Αθηναγόρα που σαφώς υποτιμούσε τη σημασία των δογμάτων παρατίθενται στο μνημειώδες σύγγραμμα του μακαριστού ομολογητή κληρικού π.Σπυρίδωνος Μπιλάλη με τίτλο "Ορθοδοξία και Παπισμός". Εκεί περιέχονται και αποσπάσματα από άρθρα του περιοδικού Ο Σωτήρ της δεκαετίας του 1960 όπου γίνεται σαφώς λόγος για τον κίνδυνο να απαμβλυνθεί στη συνείδηση των Ορθοδόξων, συνεπεία των οικουμενιστικών ανοιγμάτων, η αλήθεια με βάση την οποία οι παπικοί είναι αιρετικοί όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Ας παύσουν λοιπόν κάποιοι να "χρησιμοποιούν" το μακαριστό Τρεμπέλα προκειμένου να κατοχυρώσουν τις ιδεοληψίες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προς μαθητή Μ.Ντ.: θερμά συγχαρητήρια για την υπέροχη συλλογιστική σου. Θα δουν πολλά ακόμη τα μάτια μας. Μη σου φανεί παράξενο μετά τον κορυφαίο αντιοικουμενιστή Π.Τρεμπέλα να πιάσουν στο στόμα τους ακόμη και αγίους και να μας τους βγάλουν υπέρμαχους των στρεβλών τους θέσεων.
    Τόλμησαν να ισχυρισθούν εντελώς αυθαίρετα αναφερόμενοι στο μακαριστό καθηγητή " Πράγμα το οποίο αναφερόμενος κατόπιν στο Διάλογο με τη Ρωμαιοκαθολική, το κάνει απόλυτα ξεκάθαρο γράφοντάς την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, όχι παπική, ούτε αιρετική, και άλλα προπετή που κυμβαλίζουν τελευταία, και με τι στόμφο, κάποιοι Επίσκοποι ή άλλοι κληρικοί και λαϊκοί", ότι επειδή μιλούσε για "ρωμαιοκαθολική Εκκλησία" δε θεωρούσε τον παπισμό αίρεση. Μα και πολλοί άλλοι θεολόγοι ονόμαζαν καταχρηστικά την παπική παναιρετική παρασυναγωγή "Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία" χωρίς το παράπαν να παύσουν να τη θεωρούν και σχισματική και αιρετική. Π.χ. ο Ανδρούτσος στη Δογματική και τη Συμβολική του, ο π.Θεόκλητος Διονυσιάτης, ο Σάμου Ειρηναίος, ο π.Σπυρίδων Μπιλάλης, ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης και άλλοι. Όσο για την προπέτεια, αυτή θα πρέπει να την αναζητήσουν αλλού. Αλλά από ανθρώπους που θαυμάζουν τον Αθηναγόρα τι περιμένεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. http://thriskeftika.blogspot.gr/2011/03/blog-post_9913.html
    Μεταπατερικός και φιλοοικουμενιστής ο Παναγιώτης Τρεμπέλας; Βάλθηκαν να μας τρελλάνουν οι "φωστήρες" του Βόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο Αθ.Κοτταδάκης μάλλον μπέρδεψε τις εποχές! Ο διάλογος σήμερα έχει βαλτώσει αφού πρώτα έβλαψε την Ορθοδοξία. Οι τραγικές συμφωνίες του Μπάλαμαντ και του Σαμπεζύ στα πλαίσια των διαλόγων υπογράφτηκαν. Αυτό δεν το γνωρίζει ο κ.Κοταδάκης; Ή θα ενέκρινε ποτέ ο αείμνηστος Τρεμπέλας την προδοσία που συντελείται με τους διαλόγους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παρακαλεισθε οπως διδετε βημα και στις επωμενες γενεες ..και μαλιστα οταν αυτες εχουν τα ναματα της δογματων ευσεβειας.
    Νεε μου μαθητη Ο Κυριος να σε ενιχυει πρωτα στο ηθος το ακλονητο που θα δειξεις ,ακομη και να μεινεις μονος χωρις φιλους και φιλες παρα να προδωσεις Τον Θεο και παραλληλως να σπουδασεις και να βαλεις μεσα στην καρδια σου τα αγιοπνευματικα ,τις διδαχες των αγιων Πατερων.Δεν θα εχεις αναγκη εαν εχεις τον Χριστο στην καρδια σου κανεναν,παρα μονον Εκεινον,ακομα και αν επιπλεεις ως ο φελλος επανω σε βρωμερα νερα.Και μπραβο σου ως και παραλληλα με την ευθυτητα να εχεις την ταπεινωση.π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο μαθητής έβαλε τα γυαλιά στους πιο μεγάλους στην ηλικία! ΕΥΓΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγαπητέ μου μαθητή θα στο πω ευθαρσώς δεν αντέχω να διαβάζω τα ως εισαγγελέας κατηγορητήρια σου. Είσαι ένας ταλιμπάν και φοβάμαι για την πνευματική σου εξέλιξη. Με τα μυαλά που έχεις σε βλέπω σύντομα εκτός Εκκλησίας. Θα είσαι ένας κατ’ όνομα Ορθόδοξος αλλά στην ουσία διαμαρτυρόμενος εναντίον της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αγαπητέ μαθητή έλαβες γνώση της "αγαπητικής" γλώσσας των οικουμενιστών. Στάζει μέλι το στοματάκι τους όταν πρόκειται για τους αιρετικούς και φαρμάκι όταν πρόκειται για τους αμύντορες της πατρώας πίστεως. Αγαπολογία, σχεσιολογία κ.τ.ό. όταν αναφέρονται στους ετερόδοξους και αλλόθρησκους. Ειρωνείες, σκώμματα και απαξίωση όταν πιάνουν στο στόμα τους τους αντιφρονούντες. Εσύ συνέχισε τον ωραίο αγώνα σου και μην κιοτέψεις ποτέ. Η Ορθοδοξία προδίδεται απ αυτούς που θα έπρεπε να την προασπίζονται. Οφείλουμε όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας στον αγώνα για την υπεράσπιση της δεινώς βαλλομένης Ορθοδοξίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σας λυπάμαι πραγματικά κ. Ανώνυμε 6 Δεκεμβρίου 2014 - 4:49 μ.μ..
    Ο Θεός εύχομαι να σας δίνει μετάνοια και να πάτε να εξομολογηθείτε. Δυστυχώς διαπνέεστε από μεγάλο φανατισμό. Δεν έχω διάθεση να ασχοληθώ άλλο με το θέμα, άλλωστε δεν έχω και χρόνο. Όμως δεν είστε καρδιογνώστης για με λέτε ταλιμπάν, ούτε έχετε το δικαίωμα να μιλάτε με τέτοια υβριστικά λόγια προς ένα μαθητή, που είπε την αλήθεια.

    Το ποιος είναι ορθόδοξος φαίνεται ξεκάθαρα από τις απόψεις σας, όταν αποδέχεστε ένα αίσχιστο άρθρο, και να ξέρετε ότι ούτε η εφηβική μου καρδιά ανέχεται να διαβάζει τέτοιες απαίσιες ύβρεις και ξεδιάντροπες κατηγορίες, να μη τα διαβάζετε άμα δε θέλετε τα σχολιά μου.

    Καλή μετάνοια μεγαλύτερε αδελφέ.

    Υ.Γ.
    «ὥσπερ ὄρνεα πέταται καὶ στρουθοί, οὕτως ἀρὰ ματαία οὐκ ἐπελεύσεται οὐδενί»


    Μ. Ντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Όσοι τον είχαν καθηγητή τον αείμνηστο Τρεμπέλα, και όσοι έχουν διαβάσει μελέτες του μπορούν, να εκφράσουν άποψη. Ο κ. Κοτταδάκης με τα αποσπάσματα που διάλεξε να χρησιμοποιήσει, καλά τα λέει. Αυτή η γραμμή που διαφαίνεται εδώ ως του Τρεμπέλα για μένα είναι η σοφή μέση και βασιλική οδός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εθίγησαν οι συγκρητιστές οικουμενιστές από τα ορθότατα επιχειρήματα ενός πιτσιρικά. Αφού έχει επιχειρήματα το παιδί. Εμείς περιμένουμε ακόμα να δούμε τα δικά τους...Μέχρι στιγμής το μόνο που μας λένε είναι ότι τα μισο-συλλείτουργα στο Φανάρι είναι αποφάσεις της Εκκλησίας. Ε λοιπόν, τους προκαλώ να μου δείξουν τις αποφάσεεις αυτές που επιτρέπουν στον κ. Βαρθολομαίο να εξέρχεται του ιερού βήματος προς της Αγίας Αναφοράς και να ασπάζεται ετερόδοξο κληρικό. Και γιατί δεν ασπάστηκε και όλο το εκκλησίασμα τότε, μέσα στο περίσσευμα της αγάπης του; Λοιπόν, κύριοι του Φαναρίου και οπαδοί αυτών, δείξτε μου ποια εκκλησιαστική Σύνοδος επέτρεψε αυτό τον "αγαπητικό ασπασμό".
    Ας παρατηρήσω, επίσης, ότι για τον μακαρίτη Σωτηρόπουλο είχε δοθεί εντολή να ταφεί εκτός κοιμητηρίου, προφανώς και πάλι σε ένα ξεχείλισμα (επιλεκτικής) αγάπης.
    Είναι πολύ τυχερός ο κ. Βαρθολομαίος που οι περισσότεροι προκαθήμενοι των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι είτε νάνοι, είτε δεν θέλουν να σχίσουν την Εκκλησία (σωστά ποιούντες). Στην ανοχή τους οφείλει πάρα πολλά. Κάθε μέρα να τους ανάβει κεράκι, και ειδικά στον Κύριλλο (αντί να τους καθυβρίζει έμμεσα, όπως διαβάσαμε και στους λόγους που εκφωνήθηκαν στην χειροτονία του Αδριανουπόλεως).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δεν γνωρίζω τον άνθρωπο (Τρεμπέλα). Έχω διαβάσει διάφορα από τα συγγράμματα του εκλαϊκευμένα, δογματικά κλπ. Ένας άνθρωπος ο οποίος την ζωή του όλη την πρόσφερε στην δόξα του Χριστού και υπηρέτησε την Εκκλησία έως το τέλος του ανιδιοτελώς. Χωρίς κανένα προσωπικό κέρδος ή επιδίωξη. Αυτός ο άνθρωπος θα επιθυμούσε την επιστροφή των πεπλανημένων. Αυτή την διαχείριση της επιστροφής την έχει αφήσει ο Κύριος στην Εκκλησία. πρέπει η Εκκλησία να κάνει τα αδύνατα δυνατά. Πρέπει να έχει ως θέση της το σύνθημα «Ναι στον Διάλογο» η εντολή Του είναι «πορευθέντες μαθητεύσατε». Αυτό κάνει η Εκκλησία. Τις οποίες αδυναμίες και την διαχείριση του Διαλόγου θα την μετατρέψει ο Χριστός προς δόξα της Ορθοδοξίας. Έχω εμπιστοσύνη στην Εκκλησία διότι πιστεύω στον Χριστό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αν και στο προηγούμενο σχόλιο είπα ότι δεν θα ξανασχολιασω,αναγκάζομαι να σχολιάσω.

    Αγαπητέ Ανώνυμε 7 Δεκεμβρίου 2014 - 12:16 μ.μ., πιστεύω ότι έχετε καλή διάθεση για αυτό καλό είναι ναλάβετε υπόψη σας πως η Εκκλησία δεν είναι η Ιεραρχία μόνο και πράγματι ο Θεός θα επέμβει αλλά όχι με μαγικό ραβδί όπως νομίζουν μερικοί πως ενεργεί ο Θεός. Χαρακτριστικό παράδειγμα είναι η ψευδοένωση στη Φεράρα-Φλωρεντία που μόνο ΕΝΑΣ επίσκοπος αντέδρασε ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ.

    Τώρα δε, ετοιμάζεται πολύ χειρότερη ψευδένωση.

    «Και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης» (Μτθ. 27' 64)

    Μ. Ντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Προς Ανώνυμο 12:16: Μόνο που η Ορθοδοξία αγαπητέ δεν ταυτίζεται με το Φανάρι, αυτό προσπαθούμε όλοι οι αντιοικουμενιστές (όχι ζηλωτές, ούτε αποτειχισμένοι) εδώ να δείξουμε. Αν η Εκκλησία ταυτιζόταν κάθε φορά με την πρωτόθρονη Εκκλησία, τότε η Ρώμη, ως πρώην πρωτόθρονη, έχει δίκιο: Αυτή είναι η κανονική Εκκλησία και εμείς οι αποσχισμένοι. Η λογική των Φαναριωτών οδηγεί εκεί: Επειδή είμαστε η πρωτόθρονη Εκκλησία, είμαστε αλάθητοι. Ε λοιπόν, όχι. Ήδη η προσχώρησή του Φαναρίου στην νεοβατικάνεια ζηζιουλική θεολογία το καθιστά άκρως προβληματικό ως τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι ήδη ένα βήμα πριν από την κακοδοξία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αν ζούσε ο μακαριστός Καθηγητής Τρεμπέλας θα συμμετείχε στον διάλογο και οι παρεμβάσεις του θα είχαν αποτελεσματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πολύ καλά τα έλεγε ο τότε μαθητής Λυκείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή