Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

«Των οικιών υμών εμπιμπραμένων, αυτοί άδετε;» - Αθανάσιος Κοτταδάκης


«Των  οικιών  υμών  εμπιμπραμένων,  
αυτοί  άδετε;»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ   ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

     
«Γεωργοῦ παῖς κοχλίας ὤπτει-ψήνει. ἀκούσας δὲ αὐτῶν τριζόντων ἔφη· “ὦ κάκιστα ζῷα, τῶν οἰκιῶν ὑμῶν ἐμπιπραμένων αὐτοὶ ᾄδετε;” Αυτή η αποστροφή του μικρού χωριάτη-μύθος Αισώπου-στα σαλιγκάρια που έψηνε και τ’ άκουγε να τσιτσιρίζουν, χωρίς το, «ω κάκιστα ζώα», έρχεται γάντι στους αυτόκλητους «Ηρακλείς της Ορθοδοξίας. Που, ενώ εσύ γράφεις για το πνευματικό, ηθικό και ευρύτερο ξεχαρβάλωμα της Ελληνικής κοινωνίας, μάλιστα, ύστερα από δυο αναγεννητικά χριστιανικά ρεύματα διάρκειας ενός αιώνα, το «Δυτικά» Ορθόδοξο, και το «Ανατολικά» ή «πούρα» Ορθόδοξο-δες, «Ο νεαρός άθεος ξευτέλισε την Εκκλησία» - αντί να νιώσουν κάποιο στοιχειώδη προβληματισμό, άσε δα κάποια συναίσθηση ευθύνης, τα τοιαύτα δεν είναι για τους τέλειους, σπεύδουν να καταθέσουν το «κόλλημά» τους, ο αιρεσιάρχης Πάπας, η παπική αίρεση… «Από την πόλη έρχομαι, και στην…»
     Δε θα επαναλάβω ότι αμφισβητώ την Ορθοδοξία τους-δες, «ο Θεολογικός Διάλογος εκ των ένδον», ιδιαίτερα, «Ανακεφαλαίωση στα περί Θεολογικού Διαλόγου» - θα παραθέσω με λίγα παραπλήσια Αντί-Δυτική αφοριστική φυλλαδίου παλαιόθεν αγαπητού αδελφού και φίλου, και θα αφήσω τον καθένα να κρίνει.

     Με τον τίτλο: «Αβυσσαλέα διαφορά Ορθοδοξίας και παπισμού…», καταγράφει ως κατηγορίες του Μεγάλου Ιεροεξεταστή κατά πρόσωπον του ελθόντος υποθετικά στη Σεβίλλη Χριστού, την απόρριψη των τριών προτάσεων -πειρασμών του Διαβόλου στην έρημο- «Αδελφοί Καραμαζώφ», Ντοστογιέφσκι. Στο μεταξύ Τον έχει συλλάβει, φυλακίσει, αποφασίσει να κάψει, αλλά Τον επισκέπτεται νύχτα στη φυλακή και αρχίζει. Δεν έκανες τις πέτρες ψωμί, να χορτάσουν οι πεινασμένοι, και να γίνουν οπαδοί σου! Δεν πήδηξες απ’ το πτερύγιο του ναού, να σε σώσουν οι άγγελοι, κι απ’ το θαύμα, να κάνεις να Σ’ ακολουθήσει κόσμος και κόσμος! Αρνήθηκες να τον προσκυνήσεις με αντάλλαγμα την πολιτική κυριαρχία του κόσμου! Και σαν να μην έφταναν αυτά, ήρθες και μας ενοχλείς που αλλάξαμε την ιστορία σου!
    Έχοντας … ξεσκεπάσει έτσι ο συντάκτης τον παπισμό, «γλαυξ εις Αθήνας», συμπεραίνει: «Στον «Ιεροεξεταστή» του Ντοστογιέφσκι ενυπάρχει ενδεικτικά, αλλά και εναργέστατα, μια μικρή μόνο γεύση της χαώδους εν τη Ουσία «διαφοράς» μεταξύ Ορθοδοξίας και παπισμού: Άλλος ο Αληθινός Χριστός της Εκκλησίας, και άλλος ο ψευδεπίγραφος «χριστιανισμός» της παπικής αιρέσεως» !
   Αλλά ! Εκείνο που δεν καταλαβαίνει στη βιασύνη να καταθέσει την ίδια καραμέλα είναι ότι, η όλη ουσία αυτού του θαυμάσιου γραπτού βρίσκεται στην ακόλουθη μικρή συνέχεια που παραλείπει !! «Όταν ο ιεροεξεταστής σώπασε,  περίμενε λίγο,  νομίζοντας πως ο Αιχμάλωτός του θα του απαντήσει. Η σιωπή Του τον καταθλίβει. Έβλεπε πως τον άκουγε ο Φυλακισμένος όλη την ώρα κοιτάζοντάς τον πράα και στοχαστικά, ίσα στα μάτια και φαινότανε να μη θέλει να φέρει καμιάν αντίρρηση. Ο γέρος θα το ’θελε να του πει κάτι, ας ήταν και πικρό, ας ήταν και τρομερό. Μα Εκείνος ξαφνικά πλησιάζει σιωπηλός το γέρο και τον φιλάει στα λιπόσαρκα γεροντικά χείλη του. Να όλη η απάντησή Του. Ο γέρος ανατριχιάζει. Κάτι σαλεύει στις άκρες των χειλιών του. Πηγαίνει στην πόρτα, την ανοίγει και Του λέει: «Πήγαινε και μην ξανάρθεις πια … καθόλου, μην έρθεις … ποτέ, ποτέ !» Και τον αφήνει να βγει «στους σκοτεινούς δρόμους της πολιτείας». Ο Αιχμάλωτος φεύγει.
-Κι ο γέρος;
-Το φιλί του καίει την καρδιά, μα ο γέρος δεν αλλάζει γνώμη»-εκδόσεις «Γκοβόστη»
      Ήτοι! Η Ορθοδοξία ως η ατόφια συνέχεια της ιστορίας του Χριστού, της «Μίας, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας» των εννιά πρώτων αιώνων ακολουθεί, ως έχει χρέος, απέναντι σε όλους τους αδελφούς της ιστορικής δοκιμασίας, που έχει τις ρίζες της στην απαίτηση των δυο Ζεβεδαίων για πρωτοκαθεδρία, αυτό το φιλί! Όχι άσχετο με το πλύσιμο των ποδιών και του προδότη, το σχετικό κέρασμά του στο Μυστικό Δείπνο, κι εκείνο το δραματικό, «εταίρε εφ’ ω πάρει;», ακόμα και την έσχατη ώρα του ασπασμού της προδοσίας! Πέρα από τη λειτουργική ευχή «υπέρ της των πάντων ενώσεως», αποτολμά κάθε πρωτοβουλία αγάπης και αδελφοσύνης! Και παραδίδει στο άπειρο έλεος του Θεού, το αν ή πότε θ’ ανοίξει το δρόμο ! Αυτή είναι η αληθινή Ορθοδοξία ! «Το δε περισσόν τούτου εκ του πονηρού», αν δε θυμίζει, «οφθαλμόν, αντί οφθαλμού»!

     Όσο για τους εναντίον μου κεραυνούς τους, χαμένος κόπος! Χτυπούν, «το τίποτα του τίποτα». Αυτό και είμαι και αισθάνομαι ότι είμαι σε όλη μου τη ζωή. 

9 σχόλια:

  1. Κύριε Κοτταδάκη το πρόβλημα στον εκκλησιαστικό χώρο τον Ελληνικό είναι η Βαβέλ. Άλλα σου λένε, άλλα καταλαβαίνεις και περί αλλότρια απαντάς. Απορώ για την υπομονή σας. Ο ευγενικός τρόπος απαντήσεως δείχνει άνθρωπο καλλιεργημένο που την πίστη του την έχει κάνει βίωμα ζωής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σταράτες κουβέντες από έναν άνθρωπο του Πνεύματος. Έβαλε τα πράγματα στην θέση τους με ευγενικό και κόσμιο τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι δάσκαλε Κοτταδάκη έχεις χίλια δίκια «Αυτή είναι η αληθινή Ορθοδοξία !» θέλει αγώνα και επεξεργασία όμως για να αναδείξει ο καθένας μας αυτό το αληθινό. Να κάνεις προσευχή να το αισθανθούμε και εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι Έλληνες είμαστε για κλάματα. Το απέδειξε ο πολιτικός μας βίος. Αυτό είναι αποτέλεσμα της ανεπάρκειας μας για σωστή αξιολόγηση. Στα θεολογικά εδώ και αν είμαστε. Όλοι κάτι και θα πούμε. Δεν φτάνει ότι θα το πούμε αλλά επιθυμία μας είναι να το ασπασθούν οι άλλοι. Μέσα μας μας τυραννά η συνείδηση αλλά επειδή έχω εκτεθεί επιμένω. Με συγκόμισε αυτό που εδώ το πρόσεξα «Το φιλί του καίει την καρδιά, μα ο γέρος δεν αλλάζει γνώμη» είναι η πικρή αλήθεια όλων όσων δεν θέλουμε την αναγέννηση αλλά την προπτωτική κατάσταση των παθών και των εμμονών μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απάντηση από τις λίγες με παράδειγμα μοναδικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φυσικά και είναι αβυσσαλέα η διαφορά Ορθοδοξίας, της γνήσιας μορφής και εκφράσεως του χριστιανισμού, και παπισμού, δηλαδή, του αιρετικού, αγνώριστου μκαι παραμορφωμένου χριστιανισμού. Δογματική, συμβολική, συμφωνία των πατέρων και των νεότερων αγίων βεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Ο κ.Κοτταδάκης ας τεκμηριώσει τη διαφωνία του με θεολογικά επιχειρήματα, αν, βεβαίως, έχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρειαζόταν η επαναφορά στην τάξη όλων αυτών που λένε άκαιρα το κοντό τους και το φαρδύ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς 3:45: μη χαίρεσαι! Καμία "επαναφορά στην τάξη" δεν υπάρχει, για τον απλούστατο λόγο ότι αυτοί που άσκησαν κριτική στον Αθανάσιο Κοτταδάκη ήταν εν τάξει! Άλλοι χρειάζονται επαναφορά στην ορθόδοξη εκκλησιαστική τάξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο χριστιανισμός είναι δόγμα και ήθος αχώριστα ενωμένα. Δεν είναι αγαπολογία, νοσηρός συναισθηματισμός και σχεσιολογία. Υπάρχει σαφής διαχωριστική γραμμή Ορθοδοξίας και παναιρετικού καθολικισμού. Τα υπόλοιπα είναι "έπεα πτερόεντα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή