Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

«Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» - Β. Χαραλάμπους

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ  ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
«Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί»*

Του   Β. Χαραλάμπους

Η θλιβερή αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη στην Εφημερίδα Καθημερινή, ημερομηνίας 4/10/2015, για το μάθημα των Θρησκευτικών κατέγραψε επακριβώς τις προθέσεις του.
Η αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη  είχε ως εξής : «Τα θρησκευτικά δεν πρέπει να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα.  Θρησκευτική κατήχηση και δημόσιο σχολείο δεν μπορούν να συνδυαστούν στις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς κάτι τέτοιο θεωρείται ότι θα πλήξει καίρια ένα διαπολιτισμικό και ανεκτικό προς την ετερότητα θρησκευτικό μάθημα, που θα πρέπει να ενδιαφέρει και να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές».
Ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου με το μάθημα θρησκειολογίας, καθότι επιπρόσθετα με τα άλλα μειονεκτήματα, δίδεται η αφορμή σε αυτούς που καραδοκούν να το μετατρέψουν σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.
Ήδη στα πλαίσια  του μαθήματος των Θρησκευτικών, γίνεται αναφορά στις διάφορες θρησκειακές πλάνες, υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης κριτικής. Μέσα από το πρίσμα της Ορθόδοξης κριτικής, όπως γινόταν μέχρι τώρα, γνωρίζουν οι Ορθόδοξοι μαθητές τις πλάνες που ταλαιπωρούν εκατομμύρια συνανθρώπους μας.  Γιατί η επιμονή για ‘’μετατροπή’’ του μαθήματος των Θρησκευτικών σε  θρησκειολογικό μάθημα;

Αυτό που θέλουν, δεν είναι ένα μάθημα κριτικής απέναντι στα θρησκεύματα τούτα από Ορθόδοξης πλευράς, αλλά ένα συγκρητιστικό μάθημα (Βαβέλ θρησκειών). Επιδιώκουν τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.  Και για να χρησιμοποιήσουμε την έκφραση του Γέροντος Χριστοφόρου Παπουλάκου  «ξελογιάστρα μάθηση» θα γίνει.
Σεβασμός στην ελευθερία κάθε ανθρώπου να πιστεύει ότι θέλει είναι πρέπον, όχι όμως σεβασμός σε ότι πιστεύει.  Αυτό δυστυχώς επιζητείται με τη συγκριτιστική αυτή θρησκειολογική Βαβέλ.

* «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου