Oι Εκδόσεις
ΕΝ ΠΛΩ και το Βιβλιοπωλείο ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ της Πάτρας
σας προσκαλούν στην
παρουσίαση του βιβλίου:
Έλξη και πάθος, Μια
διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας
του πρωτ.
Βασιλείου Θερμού, θεολόγου, παιδοψυχιάτρου
την Παρασκευή
10 Νοεμβρίου και ώρα 8:00 μ.μ στο χώρο του βιβλιοπωλείου
Γεροκωστοπούλου 31,
στην Πάτρα.
Για το βιβλίο θα
μιλήσουν οι:
Χριστόφορος
Παπασωτηρόπουλος, εκπαιδευτικός θεολόγος
Γεώργιος Μαρκάκης, δάσκαλος
Θα ακολουθήσει
συζήτηση με τον συγγραφέα
Η εκδήλωση
στηρίζεται από τον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο "ΚΑΙΡΟΣ"
(παράρτημα Πάτρας).
Είσοδος ελεύθερη
π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ
ΕΛΞΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ
Μια διεπιστημονική προσέγγιση της
ομοφυλοφιλίας
ISBN: 978-960-9550-70-3
Το βιβλίο «Έλξη και Πάθος» είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας. Ο συγγραφέας αντλεί από την (ψυχ)ιατρική, την ψυχολογία, την θεολογία, την φιλοσοφία, και την κοινωνιολογία. Η επιλογή του αυτή πηγάζει από την πεποίθηση πως η θεολογία οφείλει να ακούει καλά όλους τους υπόλοιπους λόγους προκειμένου να αρθρώσει τον δικό της λόγο.
Το βιβλίο «Έλξη και Πάθος» είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας. Ο συγγραφέας αντλεί από την (ψυχ)ιατρική, την ψυχολογία, την θεολογία, την φιλοσοφία, και την κοινωνιολογία. Η επιλογή του αυτή πηγάζει από την πεποίθηση πως η θεολογία οφείλει να ακούει καλά όλους τους υπόλοιπους λόγους προκειμένου να αρθρώσει τον δικό της λόγο.
«Δεν αρκεί να μην φοβόμαστε τους
ομοφυλόφιλους ή να μην είμαστε επιθετικοί μαζί τους. Χρειάζεται να αναπτύξουμε
την επίγνωση ότι ταξιδεύουμε μαζί τους μέσα στην ίδια φθορά της ανθρώπινης
φύσης. Από την εκπόνηση αυτού του βιβλίου αισθάνθηκα ότι τα όποια καλά
προκύψουν από την ενασχόληση και την συμπαράσταση προς εκείνους που έλκονται
από το ίδιο φύλο έχουν και θα πρέπει να έχουν αντίκρυσμα και για εμάς. Αυτό
ισχύει και στο κοσμικό πλαίσιο, αφού με αφορμή την ομοφυλοφιλία καλούμαστε να
αναλογισθούμε το νόημα του έρωτα και του γάμου, πολύ περισσότερο όμως
εφαρμόζεται στον εκκλησιαστικό χώρο. Οι θεολογικές μας απαντήσεις προς τους
ομοφυλόφιλους δεν ανασύρονται έτοιμες από κάποια συρτάρια αλλά εκπονούνται όπως
λέει η λέξη, με πόνο. Πόνο καρδιάς, αλλά και πόνο διανοητικό. Ίσως από το υλικό
που αποθησαυρίσθηκε σε αυτό το βιβλίο ο ετερόφυλος γάμος να ανακαλύψει κάτι
παραπάνω ως προς το γιατί υπάρχει και ποια είναι η κλήση του».
Ο συγγραφέας
Ο π. Βασίλειος Θερμός γεννήθηκε
στη Λευκάδα το 1957 και σπούδασε Ιατρική και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Είναι ψυχίατρος παιδιών και εφήβων. Είναι διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Αθηνών και επίκουρος καθηγητής Ποιμαντικής στην ανωτάτη
Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών. Έχει μετεκπαιδευθεί ως "επισκέπτης επιστήμων"
(Visiting Scholar) στο Πανεπιστήμιο Harvard, στο Boston University, στο Boston
College, και στο Andover Newton. Βιβλία και άρθρα του έχουν μεταφραστεί στα
Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ρουμανικά. Για το σύνολο του έργου του έχει εκπονηθεί
μεταπτυχιακή εργασία(master thesis) στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου
Balamand στον Λίβανο. Βασικά του ενδιαφέροντα αποτελούν η ποιμαντική παρουσία
της Εκκλησίας, η θρησκευτικότητα σε συνάρτηση με την προσωπικότητα, η ψυχολογία
και ψυχοπαθολογία του θρησκευτικού βιώματος και της θρησκευτικής συμπεριφοράς,
η ψυχολογία του κληρικού και του εκκλησιαστικού οργανισμού, η ψυχολογία της
θρησκευτικής διαστάσεως του πολιτισμού, ο διάλογος ψυχαναλύσεως και θεολογίας,
τα ζητήματα λειτουργικής κ.α. Ασχολείται με την επιμόρφωση κληρικών και άλλων
στελεχών της Εκκλησίας (Ελλάδα, Αμερική, Φιλανδία), ενώ διδάσκει και στην
Θεολογική ακαδημία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας. Υπηρετεί στην Ιερά
Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας και είναι ο διευθυντής έκδοσης του περιοδικού Ψυχής Δρόμοι.
Εκδόσεις εν
πλω
Βιβλιοπωλείο
Χαριλάου Τρικούπη
6-10, Εμπορικό Κέντρο Atrium, Αθήνα
E: info@enploeditions.gr, Τ: 211 11 98 900-901
Μια αξιέπαινη προσπάθεια του π.Θερμού αλλά και μια τολμηρή στήριξη απο τον ΚΑΙΡΟ. Ελπίζουμε να δοθεί ο λόγος στους παρευρισκόμενους για να τεθούν καίρια ερωτήματα που έχουν τεχνηέντως αποσιωπηθεί, δυστυχώς, απο τους κατά τόπο και καθ'ύλην αρμοδίους.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα που θέτει το βιβλίο είναι υπαρκτό, ρεαλιστικό και μπορεί να λάχει στον καθένα....
Μπράβο Τάσο για την δημοσιοποίηση αυτής της άκρως ενδιαφέρουσας και επίκαιρης εκδήλωσης.
Περιμένουμε να μας κοινοποίησης και βίντεο, εφόσον υπάρξει.
Κύριε Κωστόπουλε, δεν γνωρίζετε τι εστί ΚΑΙΡΟΣ! Δεν γνωρίζετε το διασπαστικό και διαβρωτικό ρόλο τους μέσα στο σώμα των Ελλήνων θεολόγων; Πώς λοιπόν τον προβάλλετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη δημοκρατία οφείλουμε να εξασφαλίσουμε την άνθιση όλων των λουλουδιών!
Αν ο ΚΑΙΡΟΣ δεν κάλυπτε πραγματικά κενά του θεολογικού συνδικαλισμού δεν θα επιβίωνε εδώ και τόσα χρόνια. Τουναντίον και σε πείσμα αρκετών στελεχών ακραίων κύκλων ο ΚΑΙΡΟΣ μεγαλώνει και δυναμώνει. Οι νεότεροι θεολόγοι εκφράζονται μέσα απ' αυτόν και φυσικά τον στελεχώνουν.Εξάλλου όπου υπάρχει πλουραλισμός και πολλές και διαφορετικές ιδέες, εκεί υπάρχει πρόοδος. Μέχρι τώρα είχαμε μια αξιοθρήνητη ΠΕΘ που το μόνο που έκανε ήταν να μοιράζει οφίκια και μικροπολιτικές εκδουλεύσεις σε κάποιους επιτήδειους, αμαυρώνοντας την αξία και την τιμή χιλιάδων αξιόλογων θεολόγων που "αναγκαστικά" είχαν εγκλωβιστεί στην φθαρμένη ομπρέλα που τους έπνιγε.
Αλλά οι καιροί άλλαξαν και πλέον ο θεολογικός συνδικαλισμός σπάει τα στεγανά και τις αλυσίδες που τον κρατούσαν μακρυά απο την πραγματικότητα και τον έφερναν συχνά σε αντίθεση με την κοινωνία, τη λογική και εν τέλει με την ίδια την πίστη μας.
Ανοησίες!! Όλοι γνωρίζουμε ότι ο "Καιρός" παίρνει γραμμή από την Ακαδημία του Βόλου, λέγε την επιδημία!!
ΔιαγραφήΟ σοδομισμός ήταν η αιτία που αφανίστηκε στην Παλαιά Διαθήκη το ανθρώπινο γένος εκτός των εκλεκτών του Θεού. Θα περιμέναμε από το βιβλίο του ευλογημένου αυτού συγγραφέα π. Θερμού να βλέπαμε μία καθαρή θέση της Εκκλησίας πιο κάθετη και όχι με τις "στρογγυλεμένες" και ήπιες θέσεις της επιστημονικής τοποθέτησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άνθρωποι που προσεγγίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία το κάνουν γιατί βλέπουν το αυθεντικό, το γνήσιο, το ξεκάθαρο και όχι το νερωμένο κρασί και τα πολλά επιστημονικά.
Όσο για τον ΚΑΙΡΟ όλοι ξέρουμε αυτόν τον Δούρειο Ίππο... οι οποίοι αναρωτιόμαστε αν έχουν και σχέση με την Ορθοδοξία μας.
Ένας Θεολόγος.
Βρε παιδιά τι είναι αυτά που διαβάζω. Ο Καιρός είναι μια ομάδα Θεολόγων γιατί τους πειράζει ότι έχουν και αυτοί ένα τόπο έκφρασης. Κάθε προσπάθεια κάνει δοκιμή και ανάλογα με την ανταπόκριση αντέχει. Και αυτοί του Καιρού αντέχουν και έχουν και προτάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τα όσα γράφει ο 11.50 απλά προσθέτω ότι τα μονοπώλια τελείωσαν υπάρχουν και άλλοι χώροι στους οποίους μπορούν να εκφρασθούν οι Θεολόγοι. Στον χώρο της Εκκλησίας υπάρχει τόπος για όλους και για τον ΚΑΙΡΟ και για την ΠΕΘ ας πάει καθένας όπου μπορεί να εκφρασθεί ή ας παραμείνει ανένταχτος όπως εγώ και χιλιάδες όμοιοί μου θεολόγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι οι πέτρες στην Ελλάδα γνωρίζουν ότι θεολόγοι του Καιρού βρίσκονται πίσω από τα "Νέα Θρησκευτικά", τα αγνώριστα και μεταλλαγμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αιτία της ομοφυλοφιλίας δεν είναι σαφής. Κατά καιρούς διατυπώνονται διάφορες θεωρίες ως προς την αιτιολογία, που συχνά καταρρίπτονται λίγα χρόνια αργότερα. Γεγονός είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχει εντοπιστεί κάποιος βιολογικός παράγοντας (ορμονικός, ανατομικός, χημικός, γεννητικός) που να προκαλεί άμεσα ή έμμεσα την ομοφυλοφιλία. Θεωρίες έξω από την Ιατρική και την Ψυχιατρική, διαμόρφωσαν την «μοντέρνα» άποψη περί της ομοφυλοφιλίας, ως «φυσιολογικής παραλλαγής της σεξουαλικότητας».
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μας πει ο π. Θερμός σαν τί θα μιλήσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν διδάκτωρ Θεολογικής ή σαν ψυχίατρος;
Για το συγκεκριμένο θέμα απαιτείται να το ξεκαθαρίσει.
Η ομοφυλοφιλία ελαύνεται και αναζωπυρούται και υπό δαιμόνων όπως όλα τα πάθη . Τελεία και παύλα. Η Εκκλησία ως δαιμονικό πάθος οφείλει να το αντιμετωπίσει. Και ο πόλεμος εναντίον του πάθους αυτού, όπως ακριβώς ο πόλεμος σε όλα τα υπόλοιπα πάθη (της οργής, της λαιμαργίας, της συκοφαντίας, του φθόνου) οφείλει να είναι ισόβιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πολεμική κάνει πολλούς να συμπαθούν τους πολεμουμένους. Εδώ και χρόνια στηλώνουν ανώνυμοι την εργασία ενός κληρικού επιστήμονα χωρίς να γράφουν κάτι το αντίθετο από λίβελλους γενικούς. Θα επιθυμούσα να ήμουνα στην Πάτρα για να πάω στην Εκδήλωση. Όμως θα προσπαθήσω μια ανάλογη εκδήλωση να γίνει στην πόλη μας για να μάθει ο κόσμος εκτός από καταδίκες και τα σημεία της προσέγγισης. Συχνά βλέπω σε κάποιους χριστιανούς τον ρόλο του μεγάλου ιεροεξεταστή και των εισαγγελέων της έδρας….
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Βασίλειος Θερμός δεν αποτελεί διχασμένη προσωπικότητα. Θα μιλήσει και σαν θεολόγος και σαν (παιδο)ψυχίατρος και σαν ερευνητής μιας αχανούς διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας, την οποία μελέτησε επισταμένως, προτού καταγράψει στο συγκεκριμένο βιβλίο, ό,τι πιο ενδιαφέρον συνάντησε στις, συχνά αντιτιθέμενες, απόψεις των διάφορων κλάδων επιστημόνων, που ασχολούνται με το θέμα τής ομοφυλοφιλίας. Γιατί δηλαδή θα πρέπει η άποψη του θεολόγου να είναι εξ ορισμού αντίθετη με την άποψη ενός γιατρού, επί ενός τέτοιου είδους θέματος; Επιτέλους, έχουν την απαίτηση να τους παίρνουμε στα σοβαρά, όσοι εκφράζουν άποψη για ένα βιβλίο 700 περίπου σελίδων, χωρίς να το έχουν διαβάσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνήθως 5,20 όλοι αυτοί που γράφουν εκτελούν διατεταγμένη γραμμή ως πιστά στρατιωτάκια χωρίς προσωπική άποψη. Σίγουρα και δεν διάβασαν το βιβλίο, γιατί δεν έχουν ούτε την διάθεση, ούτε την γνώση, ούτε την ευλογία. Το μόνο που γνωρίζουν να αντιδρούν ως γνήσια άβουλα τέκνα γνωστών φονταμενταλιστών κύκλων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαύλος Κελεσίδης
Ιατρός παθολόγος
Θα είμαι εκεί διότι έχω ακούσει τα καλύτερα για το βιβλίο και έτσι θα μου δοθεί η ευκαιρία να ακούσω τον συγγραφέα και να το αγοράσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για την εκδήλωση.
Το ότι ο ΚΑΙΡΟΣ είναι κάτι αξιόλογο φαίνεται από τις θετικές και αρνητικές αντιδράσεις. Τόσες δεκαετίες η ΠΕΘ είχε βαλτώσει στα λασπόνερα της ηθικολογίας, της κομματικής συμφεροντολογίας, της θεολογικής άπνοιας, της αδιαφορίας για την βελτίωση του μαθήματος και της εκ των υστέρων εκτίμησης του, απλώς για μην χάσει τα όποια προνόμια και το ότποιο εκτόπισμα είχε ή νόμιζε πως είχε στον εκπαιδευτικό και εν γένει κοινωνικό χώρο. Απλώς αγωνίζεται για το ¨γκολ¨της τιμης ενός χαμένου προ πολλού πρωταθλήματος που δεν ήξερε για τί αγωνίζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το θέμα της εκδήλωσης δεν θα επαινέσω την πρωτοβουλία-δεν το έχει ανάγκη-, αλλά θα έπρεπε όσοι αποφαίνονται αρνητικά ν το έχουν πραγματικά διαβάσει και να πονάνε πραγματικά για την ποιμαντική αντιμετώπιση αυτού του θέματος. Πόλεμος χαρακωμάτων δεν χωράει σε τόσο ευαίσθητα προβλήματα. Οι ιερείς έχουν ανάγκη από βοήθεια.....
ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ
Πως γίνεται και όλες οι παραπάνω //μεγάλες ιδέες// προβάλονται ανώνυμες?Δεν κατάλαβα βέβαια ο κ.Κωστόπουλος να προβάλλει τονΚΑΙΡΟ.Εξάλλου,η κόντρα ΠΕΘ και ΚΑΙΡΟΥ δε χρειάζεται να πάρει και....ομοφυλοφιλικές διαστάσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ στρουθοκαμηλισμός έχει όρια αγαπητοί!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γίνεται η Εκκλησία να κωφεύει μπροστά στο διαχρονικό πρόβλημα της ομοφυλοφιλίας. Είναι καιρός να δοθεί μια άποψη, έστω και σε ανεπίσημο επίπεδο. Ο παπαΘερμός κάνει μια τολμηρή, κοπιώδη και ουσιαστική προσπάθεια να διασώσει το χώρο μας. Μπορεί να κάνει λάθος σε κάποια σημεία, αλλά σίγουρα έχει τεκμηριωμένη άποψη.
Αναμένουμε το βίντεο...
Γιατί αυτός ο θόρυβος για μια παρουσίαση ενός βιβλίου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να πω! Κάτι δεν πάει καλά.
Ο χώρος των ευσεβών είναι οι καλύτεροι πελάτες των ψυχίατρων…..
Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ κ. Αναστάσιε, χαίρω για την υπομονή σου, για την μακροθυμία σου, την ανεκτικότητά σου, σε όσα σου καταμαρτυρούν οι διάφοροι ψευδάδελφοι. Ο Θεός να σου δίνει δύναμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστος Αποστολόπουλος, αναγνώστης σου.
Ιωάννινα
Αναρωτιέμαι βλέποντα να έχουν στην κυριολεξία λυσσάξει δαιμονικά γνωστοί κύκλοι εναντίον της εκδήλωσης. Διαπιστώνω και κάποιο πόλεμο κατά του ‘Καιρού’ το πίστευα και εδραιώνουν αυτά τα οποία διάβασα αλλού ότι οι μεγαλύτεροι πολέμιοι της Εκκλησίας είναι αυτοί που πιστεύουν ότι είναι οι προστάτες της Εκκλησίας. Οι εχθροί δεν είναι οι έξω αλλά η εσωτερική φαγωμάρα και διχόνοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέτοια διαφήμιση από τους διαμαρτυρόμενους χριστιανούς ο π. Β. Θερμός δεν θα την περίμενε. Καλό του κάνει διότι θα πουλήσει βιβλία. Αύριο που θα λειτουργήσει να ανάψει ένα κεράκι για όλους αυτούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμπάθεια και κακία υπάρχει μόνο σε σας που κάνετε μακριούς σταυρούς. Καλύτερα εμείς που από μακριά αγαπάμε τον Χριστό. Διαβάζω... προσπαθώ... αλλά πάντα μακριά από αυτούς που τον παράδεισο τον έχουν στο τσεπάκι και το δίκιο είναι η δικιά τους επιθυμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λόγια του Χριστού είναι σαφέστατα για τους καλοπροαίρετους πιστούς. Θα παραμένουν όμως πάντοτε σκανδαλιστικά και "κλεισμένα", για όσους κλείνουν την καρδιά τους και τη διάνοιά τους στη Χάρη Του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πολεμική με προϊδεάζει ότι ο π. Βασίλειος Θερμός λέει αλήθειες που πονούν και γι’ αυτό θα το διαβάσω για να ωφεληθώ. Είναι θέμα επίκαιρο και φλέγον και η άποψη ενός Θεολόγου και συνάμα Ιατρού έχει μεγάλη αξία.
Πολλά Ιστολόγια θρησκευτικού περιεχομένου (και όχι εκκλησιαστικού) προβάλουν την παρουσίαση αυτή όχι με κολακευτικά λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άνθρωποι της Εκκλησίας και τα Εκκλησιαστικά ιστολόγια ευτυχώς που δεν κατεβάζουν το επίπεδό τους σε χαμαιτυπεία όπως έλεγε και ο αείμνηστος Μητσοτάκης τον πόλεμο που δεχόταν από συγκρότημα.
Είναι κρίμα η κατάντια αυτών των διαχειριστών οι οποίοι καλλιεργούνε παπικές νοοτροπίες ιεράς εξετάσεως και πυράς. Το Ευαγγέλιο το διαβάζουν όχι για να βιώσουν τα λόγια του γλυκύτατου Ιησού αλλά για να γεμίζουν την φαρέτρα τους με βέλη μίσους και μοχθηρίας.
Ψάχνουν να βρουν λεπτομέρειες που δεν μας ενδιαφέρουν, για να εκβιάσουν καταστάσεις, να συνθλίψουν προσωπικότητες. Δεν θα τους περάσει πέρασε η εποχή αυτών που νόμιζαν ότι είχαν το πάνω χέρι. Η εποχή των τραμπούκων δεν περνά.
Ναι! δεν είναι Εκκλησιαστικά αλλά θρησκευτικά ιστολόγια που δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους ταλιμπανιστές τους οποίους καταδικάζουν για να μην δείξουν ότι αυτοί είναι χειρότεροι.
Νίκος Αγγελιδάκης
Grenoble
Οι δε περισσώς έκραζον: Σταυρωθήτω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνηθισμένο το φαινόμενο. Κάθε το νέο να το καταδικάζει το αρτηριοσκληρωτικό κατεστημένο. Τι πέρασαν οι Κολυβάδες από την πλειονότητα των αγιορειτών και όχι μόνο; οι άλλοι διεγράφησαν, αυτοί χάραξαν τον δρόμο προς την αναγέννηση της παράδοσης και της Θεολογίας. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Υπομονή και όσοι σήμερα λαμβάνουν λάσπη βρώμικη από μικρά και ασήμαντα μαμουδάκια θα δοξασθούν σύντομα από την Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔούλεψέ τους όσο περισσότερο μπορείς. Άρχισε να κάνεις αναρτήσεις που θα σκάσουν από το κακό τους. Σε αυτούς τους θρασύδειλους μόνο η επίθεση είναι η καλύτερη λύση. Μην σε παρασύρουν οι φοβέρες και τα κτυπήματα τα ύπουλα όλων αυτών που ζητούν την καταδίκη σου. Δεν θα περάσει ο τραμπουκισμός ούτε στους τρελούς ούτε ακτινωτούς, ούτε στους οδοιπόρους, ούτε στους αποτειχισμένους κατηχητές ούτε σε κάθε φατρίες φανατικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτώμεν καλώς.
Ιστολόγε πως και επιτρέπεις στον κάθε ένα να γράφει το κοντό και το φαρδύ του. Η ανακοίνωση προσκαλεί σε μια εκδήλωση παρουσίασης ενός βιβλίου. Το ότι μπορεί να υπάρχουν και αρνητικά διακείμενοι σε αυτό είναι δικαίωμα τους. Γατί όμως να υποστώ την βάσανο να διαβάσω τόσα σχόλια που δεν με ενδιαφέρουν. Αν ορισμένοι επιθυμούν να εσωτερικεύσουν τα εσωτερικά τους συμπλέγματα ας πάνε σε κάποιον ψυχίατρο της αρεσκείας τους για να τους χορηγήσει την ανάλογη φαρμακευτική αγωγή. Αν κάποιοι από αυτούς χρήζουν ψυχιατρικής κλινικής κάτι θα γίνει και για αυτούς... Δεν θα τα έγραφα και μάλιστα σε τόνο που δεν μου πάει αν δεν μου την έδιναν στο κρανίο όλοι αυτοί οι συμπλεγματικοί που γράφουν εδώ και τόσοι άλλοι που μόλον δεν δημοσίευσες και γιαυτό διαμαρτύρονται. θα σου πρότεινα να διαγράψεις όλα τα σχόλια που μειώνουν τον ιστοχώρο σου που πραγματικά είναι μια πνευματική όαση στο διαδίκτυο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που υπάρχει και ο Καιρός για να καλέσει τον π. Βασίλειο Θερμό και να μας μιλήσει όχι μόνο μέσα από το βιβλίο του αλλά και ο ίδιος. Χρόνια τον διαβάζω και παρακολουθώ τις δραστηριότητές του και την προσφορά του στον χώρο τον εκκλησιαστικό. Είναι μια φωτεινή μορφή που έχει κάτι να πει. Αυτό το κάτι ενοχλεί όσους τους αρέσει να πλέουν σε λιμνάζοντα νερά χωρίς αναζητήσεις και θεολογικά πετάγματα για νέους ορίζοντες. Σε όλους τους μεγάλους υπήρχαν και οι λίγοι που τον πολεμούσαν για να φανεί περισσότερο η αξία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα δεν θέλω να κάνω σύγκριση με την ΠΕΘ γιατί τιμάω τους ανθρώπους που προσπαθούν να την κρατήσουν ζωντανή στην Πάτρα. Αυτό τα λέει όλα.
Θεολόγος, συνταξιούχος.
"επηρώτησε τον (Αναστάσιον) λέγων ουκ αποκρίνη ουδέν, τί ουτοί σου καταμαρτυρούσιν; Ο δε εσιώπα και ουδέν απεκρίνατο"
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σιωπή σας κ. Αναστάσιε είναι η καλυτέρα απάντηση στους αδίστακτους χριστιανοφαρισαίους της εποχής μας!!!
Θεόδωρος Γεωργαντόπουλος
Θεολόγος
Σε όλους τους αδελφούς, που κριτικάρουν την γραφίδα και την σκέψη του π. Βασιλείου Θερμού, και του καταμαρτυρούνε πολλά άδικα και ανυπόστατα, υπάρχει μια απάντησή του ως ΔΗΛΩΣΗ, σε αυτόν τον ιστοχώρο. Όσοι έχουν μάτια να διαβάσουν ας την μελετήσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://anastasiosk.blogspot.gr/2016/02/blog-post_804.html
Εύχομαι να έχει επιτυχία η εκδήλωση της παρουσίασης του σπουδαίου αυτού βιβλίου και να σταματήσουνε οι πυροβολισμοί εναντίον του ΚΑΙΡΟΥ και του αγαπημένου Ιστολόγου.
Το ότι δεν απαντάς στα όσα σου γράφουν μου την βαράει στο κρανίο. Γράψε επιτέλους κάτι. Απάντησε οτιδήποτε. Μην μας τυραννάς με αυτή την σιωπή σου. Επιτέλους δεν είναι έντιμο να μας γράφεις στα παπούτσια σου….
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Αναστάσιε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου έστειλα ένα Link με αναρτήσεις/σχόλια του π.Ιωάννη Φωτόπουλου για το βιλίου του π.Βασιλείου Θερμού. Ιερέας ο ένας, ιερέας κι ο άλλος. Γιατί δημοσιεύεις μόνο την εκδήλωση για το βιβλίο του ενός και όχι και τα σχόλια του δεύτερου στο βιβλίο του πρώτου;
Έχεις μέσα σου παρει την απόφαση για το ποιος είναι σωστός και ποιός είναι λάθος στις θέσεις του για την ομοφυλοφιλίας
Γιατί ΔΕΝ μπορεί και οι δύο να είναι σωστοί! Κάποιος κάνει λάθος και το λάθος του είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους της Εκκλησίας. Ή ο ένας παρασέρνει τους ακορατές του/πιστούς στο δρόμο της απωλείας ή ο άλλος. Το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας και η στάση μας απέναντί του έχει σωτηριολογικό χαρακτήρα.
Γαιτί λοιπόν δεν δημοσιεύες να δουν και οι αναγώνστες σου την κριτική στον π.Βασίλειο; Εάν έχει δίκαιο ο π.Ιωάννης, φέρεις ευθύνη για την απόκρυψη της αλήθειας από τους αναγνώστες soy.
Δύσκολο διακόνημα η ενημέρωση και δη η εκκλησιαστική όπως το Blog σου.
Σκέψου το, αν θέλεις, ακόμη μια φορά ... Άλλωστε δεν τον βρίζει τον π.Βασίλειο. Κριτική του κάνει με αγιογραφικές αναφορές.
https://www.tideon.org/index.php/2012-01-20-15-27-29/2012-02-28-20-52-17/11462-2017-11-07-22-02-06
Προς: 11 Νοεμβρίου 2017 - 3:57 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε για «το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας» έχω αναδημοσιεύσει πολλά κείμενα. Αν διάβαζες και είχες λίγη και όχι αρκετή μνήμη θα έβλεπες πολλές αναρτήσεις. Μην είσαι άδικος.
Μου γράφεις «Δύσκολο διακόνημα η ενημέρωση και δη η εκκλησιαστική όπως το Blog σου.» Δεν είναι αγαπητέ το ιστολόγιο αυτό ενημερωτικό, δημοσιεύω τα περισσότερα θέματα που λαμβάνω. Δεν κάνω ενημέρωση. Το έχω καταγεγραμμένο «Αγαπητοί αναρτώ μόνο τις ανακοινώσεις που μου αποστέλλουν. Δημοσιεύονται μετά την έγκριση του ιστολόγου όπως και τα σχόλια.». Την έχω ξεκαθαρίσει την θέση μου.
Υ.Γ. Τις τελευταίες μέρες λαμβάνουν γνωστοί κληρικοί και λαϊκοί διάφορα mail, τηλεφωνικά μηνύματα κλπ. με τα οποία ορισμένοι «αδελφοί» προσπαθούν με «ανέντιμο» τρόπο να με πλήξουν, ζητώντας «την κεφαλήν μου επί πίνακι» για την ανακοίνωση αυτής της εκδήλωσης. Αυτά δεν τα κοινοποιούν σε εμένα γιατί έχουν μάθει να «θάβουν» υπόγεια, να λασπώνουν πισώπλατα, και να τραβούν το χαλί κάτω από το πόδι, γνωστή τακτική στον εκκλησιαστικό χώρο. Ας κάνουν ότι λέει η συνείδησή τους. Δεν θα τους απαντήσω το έχω ως αρχή.
Μερικοί από αυτούς και αυτές που είναι πατρινοί, με βλέπουν μου γλυκομιλούν και με επαινούν για την προσπάθεια, ωστόσο γνωρίζω ότι επιλεκτικά διακινούν φωτοτυπίες από αναρτήσεις αυτού του ιστολογίου επειδή δεν τους αρέσουν. Να είναι καλά οι λίγοι αυτοί. Ποτέ δεν έδειξα την δυσφορία μου στο πρόσωπό τους έχω μάθει να είμαι ανεκτικός όταν με ρουφιανεύουν.
Γνωρίζω ότι στις χιλιάδες των καθημερινών αναγνωστών θα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Θα τους παρακαλούσα να μην ξαναμπούν. Όλα αυτά τα χρόνια ποτέ και σε κανένα δεν έστειλα κανένα μήνυμα για να διαβάζουν το «Αναστάσιος»
Σήμερα στο κοιμητήριο Ζωγράφου (Αθηνών) στην κηδεία του Μητροπολίτη Πενταπόλεως κυρού Ιγνατίου «νεαρός» προσπάθησε να με «νουθέτησή» με τρόπον που δεν αρμόζει κατά την άποψή μου σε χριστιανούς. Να είναι καλά αυτός και τα παιδάκια του.
Δεν θα επανέλθω.
Θα κλείσω με τα λόγια συνεργάτη του ιστολογίου
«Με την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα»
Σας γράφω ξανά. Σταματήστε την δημοσίευση στα ανώνυμα σχόλια (όπως το δικό μου) ο χριστιανός δεν είναι ανώνυμο πράγμα αλλά πρόσωπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού πέρασε η τοποθέτηση στην τράπεζα ιδεών να μας βάλεις Κωστόπουλε και τις εισηγήσεις των ομιλητών στην εκδήλωση που τάραξε τα λιμνάζοντα νερά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά! Στην ρουφιανιά οι χριστιανοί είναι πρώτη όχι από κατάκριση αλλά από αγάπη να διορθώσουν τον άλλο ξεχνούν τα δικά τους χάλια και οι ρουφιάνοι πάνε στον κόλαση και οι ρουφιανεμένοι κερδίζουν πρώτη θέση τον παράδεισο. Είσαι τυχεράκιας…..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που οι λίγοι πολέμιοι μας πληροφορούν διαφημίζοντας τις θέσεις του π. Βασιλείου Θερμού. Έτσι ιστολόγιο που καταδίκασε και τον κ. Κωστόπουλο για την αυτονόητη πληροφόρηση της εκδήλωσης τώρα μας πληροφόρησε και για την παρακάτω συνέντευξη με την ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου στην Πάτρα.
http://tempo24.news/eidisi/152370/ekklisiastikoi-kykloi-ton-patron-diohnoyn-ton-kosmo-apo-tin-paroysiasi-toy-vivlioy-toy
Από την εξαιρετική συνέντευξη επέλεξα:
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ:
«Υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια κάποιοι εκκλησιαστικοί κύκλοι πιο σκληροπυρηνικοί οι οποίοι είναι εναντίον μου, γράφουν εναντίον μου. Η Πάτρα έχει ένα συντηρητικό τέτοιο κλίμα στους εκκλησιαστικούς της κύκλους, από παλιά. Δεν με ενοχλούν οι αντιδράσεις. Είναι κάτι που το έχω συνηθίσει. Όταν γνωστοποιήθηκε η εκδήλωση στην Πατρα μάλιστα μέσω ενός ιστολογίου, είδα από κάτω αρκετά σχόλια αρνητικά. Το παρήγορο όμως είναι ότι υπήρχαν και πολλά θετικά. Και ήταν τα περισσότερα»
Το σπουδαιότερο όμως είναι το παρακάτω.
ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟΥ
"Σε δυο εβδομάδες περίπου θα βγει ένα μικρό βιβλιαράκι, γιατί το άλλο ήταν πολύ μεγάλο και δύσκολο, το οποίο είναι κατά κάποιο τρόπο πιο εκλαϊκευμένο και είναι υπό τη μορφή διαλόγου με ερωτήσεις και απαντήσεις, πάνω στο σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου".
Το περιμένω να το διαβάσω γιατί αυτό είναι πραγματικά μεγάλο.
Περικλής Γούναρης
Εσύ την αγάπη σου την έχεις για όλους κατά την δήλωσή σου. Το μίσος αυτών των θορυβοποιών εναντίων σου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Ο Θεός να σε προστατεύσει από το μίσος τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παρουσία έγινε με κόσμο που υπήρχε το αδιαχώρητο στον χώρο παρουσίασης. Οι εισηγητές ήταν υπέροχοι και ο π. Βασίλειος το κάτι άλλο. Τέλος καλό και εμείς οι ακροατές ωφελημένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην κάνεις τον ανήξερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Χομεϊνοί υπάρχουν και στην Ελλάδα.
Οι ταλιμπάν υπάρχουν και στην Ελλάδα
Οι μουτζαχεντίν υπάρχουν και στην Ελλάδα
(Οπού βλέπεις Ελλάδα βάλε εκκλησιαστικοί Έλληνες)
Και μια αφιέρωση από τον Ντοστογιέφσκι –
Ο λαός συρρέει προς αυτόν, Τον περιτριγυρίζει, μαζεύεται κοντά Του, τον ακολουθεί. Εκείνος περνάει σιωπηλός αναμεσά τους και τους κοιτάζει με μια ατέλειωτη συμπόνια. Απλώνει τα χέρια Του και τους ευλογεί, ξυπνά μέσα τους την αγάπη. Ο λαός κλαιει και φιλάει το χώμα που Εκείνος βαδίζει. Τα παιδιά ρίχνουν μπροστά του λουλούδια, ψάλλουν και τον υμνούν: ¨ Ωσαννά! ¨ Είναι Αυτός , είναι Αυτός ο ίδιος λένε όλοι. Φτάνει να τον αγγίξουν η να ψαύσουν τα ενδύματά του για να θεραπευτούν, ένας τυφλός βρήκε το φως του και έναν νεκρό κοριτσάκι ανασταίνεται με ένα Tου λόγο. Ο λαός βλέποντας μπροστά του τα ολοζώντανα θαύματα αναταράζεται, φωνές, αναφιλητά, και να που εκείνη τη στιγμή φάνηκε μπροστά ο Μέγας Ιεροεξεταστής με τη συνοδεία του. Ήταν ένας γέρος κάπου ενενήντα χρονών, ψιλός, με στεγνωμένο πρόσωπο και βαθουλωμένα μάτια. Τα είχε δει όλα, τον τυφλό που βρήκε το φως του και το μικρό κορίτσι που αναστήθηκε και το πρόσωπο του σκοτείνιασε. Διέταξε τους φρουρούς του να τον συλλάβουν και να τον κλείσουν σε μία σκοτεινή φυλακή. Σε λίγο η πόρτα άνοιξε και μπήκε στο σκοτεινό κελλί ο καρδινάλιος με μια δάδα στο χέρι. Πλησίασε το Χριστό και του λέει: Εσύ είσαι; Γιατί ήρθες λοιπόν να μας ενοχλήσεις;... αύριο θα σε κάψω πάνω στην πυρά σαν τον χειρότερο αιρετικό... θα μας γνωστοποιήσεις έστω ένα από τα μυστικά του κόσμου απ' τον οποίο ήρθες; Όχι, για να μην αφαιρέσεις από τους ανθρώπους την ελευθερία, που τόσο την υπερασπίστηκες πάνω στη γη... ότι πεις θάναι σα θαύμα και θάναι πλήγμα για την ελευθερία της πίστης τους... τους ήθελες ελεύθερους... τους είδες αυτούς "τους ελεύθερους;"... δεκαπέντε αιώνες βασανιστήκαμε μ'αυτή την ελευθερία, μα τώρα τελειώσαμε μ' αυτήν και τελειώσαμε για τα καλά...
Ο Χριστός νίκησε και θα νικάει τους ιεροεξεταστές που δεν βλέπουν τα δοκάρια στα μάτια τους αλλά τις σκλήθρες των άλλων.
Βλέπω στα γνωστά αρτηριοσκληρωτικά μπλοκ να συνεχίζουν την πολεμική τους εναντίον των θέσεων του π. Βασιλείου. Δεν καταλαβαίνουν ότι με τον τρόπο τους διαφημίζουν το βιβλίο. Τελικά ο Θεός χρησιμοποιεί και τους αντίθετους για να φανούν οι ρεαλιστικές θέσεις του π. Βασιλείου. Τελικά από τα όσα διάβασα το αγόρασα το Σάββατο το βιβλίο και από όσο διάβασα έχω γοητευτεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα εξασφαλίσεις και να δημοσιεύσεις τις εισηγήσεις των εισηγητών παρουσιαστών. Έτσι για να μην τους περάσει η ενορχηστρωμένη αντίδραση του συστήματος. Για να μάθουν ότι δεν μπορούν να επιβάλουν μόνο την δικιά τους θέση από τα ελεγχόμενα συστημικά ιστολόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνώ με την τακτική σου Αναστάσιε. Εγώ δημόσια θα αποκάλυπτα αυτά τα μαιλ που έχουν στείλει σε άλλους και μου τα έδειξες όπως αυτά που έχεις εσύ. Έτσι θα ξεμπρόστιαζες όλους αυτούς τους γενναίους που ξέρουν να κτυπούν πισώπλατα. Η αρχές σου σε αυτούς που κρατούν αρχές και όχι σε άνανδρους. Ξεκίνα και συ όπως ο Τελεβάντος να αποκαλύπτεις αυτούς που κτυπούν πισώπλατα. Αν δεν μπορείς να ξεπεράσεις τις αρχές σου εσύ δώσε σε εμένα το υλικό και θα δουν πόσα απίδια πιάνει ο σάκος τους. Έχω καταγράψει όλα τα μπλοκ που το παίζουν άτλαντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ. Μ.
Προς Α.Μ.: τα μέιλ αποτελούν ιδιωτική αλληλογραφία και δεν κοινοποιούνται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε λοιπόν τις εξυπνάδες και σοβαρέψου.
Και ο Τελεβάντος δεν φέρεται καθόλου σωστά που αποκαλύπτει ιδιωτικές συνομιλίες και εκμυστηρεύσεις.
Οι ‘’αρουραίοι’’ να περιμένουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμπρός στον δρόμο που χάραξε ο αγωνιστής του Ορθοδόξου δόγματος Τελεβάντος.
Α.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος:
14 Νοεμβρίου 2017 - 1:26 μ.μ
14 Νοεμβρίου 2017 - 11:15 μ.μ.
15 Νοεμβρίου 2017 - 12:44 π.μ.
Ας μην ανησυχούν προς το παρόν τα κατακάθια της παραθρησκευτικής καμαρίλας που έμαθαν να ζουν και να δρουν «στο σκότος των οχετών» και δεν γνωρίζουν «το φως της ημέρας». Προσωπικά παραμένω -έως τώρα- στις απόψεις που εξέφρασα στο σχόλιό μου 11 Νοεμβρίου 2017 - 8:48 μ.μ. . Η εκκλησιαστική μου παιδεία, και η πνευματική μου αγωγή, δεν μου επιτρέπουν Α.Μ. να ομοιάσω στα τρωκτικά αυτά, που το μόνο που γνωρίζουν είναι να κατακρίνουν, και να προσπαθούν με αθέμιτους τρόπους, να φιμώσουν συνείδησης και να κλείσουν φωνές. Ας συνεχίσουν μονομερώς να πολεμούν. Μαζεύω τα βέλη τους (mail - τηλεφωνικά μηνύματα και mail που μου κοινοποίησαν φίλοι) γιατί το ότι δεν αρέσω στους μικρόψυχους αποτελεί για μένα τίτλο τιμής. Κατά τον Λεβ Ζιλέ «Η αγάπη είναι δίχως όρια» και κατά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο Κοτσώνη χωρίς αγάπη «Είμαστε Χριστιανοί;».
Θα κλείσω με τα λόγια συνεργάτη του ιστολογίου
«Με την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα»
Ορθά τα γράφεις αγαπητέ Αναστάσιε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν μερικοί ντενεκέδες που κάνουν θόρυβο κατακρίνοντας Πατριάρχες, Μητροπολίτες, θεολόγους κλπ. προκειμένου να φανούν πως κάνουν κάτι. Δεν γνωρίζουν του Κυρίου τους Λόγους «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» ή το Παύλειο «αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί»
Τώρα τελευταία πιάσανε και εσένα στην γραφίδα των ιστολογίων τους, αλλά εσύ αδελφέ το γνωρίζεις «οι θέλοντες ευσεβώς ζην εν Χριστώ Ιησού, διωχθήσονται» συνέχισε αδελφέ την «μαρτυρία Χριστού» για του αγωνιστικού Ιστολογίου σου «Αναστάσιος» το οποίο με την Χάρη του Κυρίου ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας της αγιωτάτης Εκκλησίας.
Σε συγχαίρω διότι αν και δέχθηκες πιέσεις και πισώπλατα μαχαιρώματα εσύ παραμένεις σταθερός εις τις αρχές και τις γραμμές «ἐν οἷς ἔμαθες καὶ ἐπιστώθης, εἰδὼς παρὰ τίνος ἔμαθες καί ὅτι ἀπό βρέφους τά ἱερά γράμματα οἶδας, τά δυνάμενά σε σοφίσαι εἰς σωτηρίαν διά πίστεως τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.»
Αδελφέ γνώριζε «ου γαρ έδωκεν ημίν ο Θεός πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμού.»
Ευχέτης προς Κύριον
Ι.
Σας συγχαίρω κ. Κωστόπουλε και για τους δύο εδώ σχολιασμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζω το πώς δουλεύουν στους χώρος αυτούς οι αυτόκλητοι σωτήρες.
Οι άνθρωποι του «λιμένος» είναι καλύτεροι από αυτά τα κατακάθια με τους μακριούς σταυρούς και τα μουστάκια.
Ξεφύγαμε από την αξία του βιβλίου το οποίο ο άνθρωπος το δούλεψε επί 5 ολόκληρα χρόνια για να μας το προσφέρει. Το ότι διαφωνούν δύο – τρεις δεν λέει και κάτι το σημαντικό. Ο π. Βασίλειος ως Θεολόγος και ιατρός τα έδωσε όλα. Προσωπικά ως γονιός τον ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερικλής Θεοφιλάτος
Χημικός, Θεσσαλονίκη
Ο περιφερόμενος γυρολόγος που γράφει παντού εναντίον του σεβαστού π. Βασιλείου καλό θα κάνει να το κλείσει το στόμα του. Όσο γράφει τόσο και θα λαμβάνει απαντήσεις. Δεν είναι δυνατόν οι νάνοι να το παίζουνε γίγαντες της αλήθειας. Θα παίρνει τις απαντήσεις που του αξίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκλεκτέ Ιστολόγε κ. Αναστάσιε. Μια χαρά τα γράφεις στους ανώνυμους ή και επώνυμους λιβελλογράφους. Πρέπει χωρίς εμπάθεια να λαμβάνουν απαντήσεις διότι αποθρασύνονται πολλοί εξ αυτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπυρίδων Ανδριανόπουλος
Ψάχνοντας το βρήκα. Αξίζει
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέψεις περί τῆς ὁμοφυλοφιλίας - π. Αλέξανδρος Σμέμαν
https://anastasiosk.blogspot.gr/2015/04/blog-post_2.html