«Η Εκκλησία είναι οικουμενική,
καθολική, θεανθρωπίνη, αιωνία, δια τούτο αποτελεί βλασφημίαν, ασυγχώρητον
βλασφημίαν εναντίον του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος, το να κάμωμεν την
Εκκλησία ένα εθνικόν ίδρυμα (institutio), να την στενεύωμεν μέχρι των μικρών,
πεπερασμένων, χρονικών εθνικών σκοπών και μεθόδων. Ο σκοπός της είναι
υπερεθνικός, οικουμενικός, παναθρώπινος: να ενώση εν τω Χριστώ όλους τους
ανθρώπους, όλους άνευ εξαιρέσεων εθνικότητος ή φυλής ή κοινωνικού στρώματος… Το
μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας συνθέτει και ορίζει και αποτελεί την μέθοδον
του Χριστού και το μέσον δια την ένωσιν όλων των ανθρώπων… Εις την πορείαν των
δια μέσου της ιστορίας πολλαί τοπικαί Εκκλησίαι περιωρίζοντο εις τον
εθνικισμόν, εις σκοπούς και μεθόδους εθνικάς. Πολλαί Εκκλησίαι, και μεταξύ
αυτών και η ιδική μας…
Είναι πλέον καιρός, είναι η ενδεκάτη ώρα, να παύσουν οι
εκκλησιαστικοί μας αντιπρόσωποι να είναι αποκλειστικά δούλοι του εθνικισμού,
και να γίνουν αρχιερείς και ιερείς της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας… Κάθε μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι πρόσωπον καθολικόν,
πρόσωπον αιώνιον και θεανθρώπινον… Είναι του Χριστού και δια τούτο αδελφός όλων
των ανθρώπων, και διάκονος όλων των ανθρώπων και των κτισμάτων. Αυτός είναι ο
από Χριστού δεδομένος σκοπός της Εκκλησίας· κάθε άλλος σκοπός δεν είναι από τον
Χριστό αλλ’ από τον αντίχριστον. Δια να είναι η τοπική μας Εκκλησία Εκκλησία
του Χριστού, Εκκλησία καθολική, πρέπει να πραγματοποιή συνεχώς αυτόν τον σκοπόν
είς τον λαόν μας».
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
... συνεχίζοντας μας προτρέπει ο Αγ.Ιουστίνος :
ΑπάντησηΔιαγραφή''.. Οπίσω προς τους χριστοφόρους ασκητάς,προς τας ασκήσεις και αρετάς των Αγ.Πατέρων,αγ.Αντωνίου και Αθανασίου , αγ.Βασιλείου και Γρηγορίου..και ....,
Διότι αυταί αι Θεανθρώπιναι ασκήσεις-αρεταί (πίστεως ,προσευχής-νηστείας,αγάπης,πραότητος-ταπεινώσεως,υπομονής εδημιούργησαν τον άγιον Αντώνιον , τον άγιον Γρηγόριον , τον άγιον Σάββαν..
Η Ορθοδοξία πάντοτε δημιουργεί ασκητικάς αναγεννήσεις και άλλας αναγεννήσεις η Ορθοδοξία δεν αναγνωρίζει.
Η Ορθοδοξία είναι άσκησης και ζωή ,δια τούτο μόνον με την άσκηση και την ζωήν κηρύττει και πραγματοποιεί την Ιεραποστολήν της.....
Αλλά όλα αυτά απαιτούν ως προϋπόθεσιν :
το να γίνουν οι ίδιοι οι ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, οι ΙΕΡΕΙΣ μας και οι ΜΟΝΑΧΟΙ μας ΑΣΚΗΤΑΙ
και δι΄αυτό : Του Κυρίου δεηθώμεν ΄΄