Ο Γ. Ι. Βασιλείου γράφει για την
Συμφωνία των Πρεσπών.
«Οι πένθιμες καμπάνες τού Θανάτου και οι καμπανάρηδες της ζωής»
«Όταν οι καμπάνες σημαίνουν πένθιμα, ο κόσμος πεθαίνει.... Όταν, όμως,
δύο διαφορετικά Έθνη γίνουν ένα και οι πολίτες τους καταλάβουν ότι είναι
Δημιουργήματα τού ενός Θεού, χωρίς χρώμα και σύνορα, τότε ο κόσμος δεν πεθαίνει
ποτέ...»
Με αφορμή αυτές τις σκέψεις μου
αλλά και το ερέθισμα που έλαβα από τον έγκριτο εκκλησιαστικό ιστότοπο «Βήμα
Ορθοδοξίας», ο οποίος τις τελευταίες ημέρες ανήρτησε δύο δημοσιεύματα με τίτλο:
«Μακεδονία
τώρα: πένθιμα χτυπούν οι καμπάνες», το ένα και «ο
Μητροπολίτης στις εκδηλώσεις μνήμης τού Ολοκαυτώματος των Ελλήνων Εβραίων»,
το άλλο, μού γεννήθηκε το υπαρξιακό ερώτημα: «Μπορεί η Εκκλησία να αποτελεί στις ημέρες μας τον μοχλό δύναμης της
εργαλοιοποίησης για την δυναμική τής Ιστορίας;»
Η απάντηση την οποίαν έδωσα μετά,
από προσωπική βάσανο στην οποίαν υπεβλήθην, ήταν ένα ΟΧΙ και αυτό διότι η
Εκκλησία χτυπά πένθιμα τις καμπάνες εκεί όπου κυριαρχεί ο Θάνατος και όχι εκεί
όπου επιτυγχάνεται, έστω και μέσω αντιθέσεων, η Ειρήνη.
Πένθιμα χτύπησαν οι καμπάνες όταν
το Ελληνικό Έθνος υποδουλώθηκε στους Οθωμανούς και στους Γερμανούς κατακτητές,
ενώ χαρμόσυνα χτύπησαν όταν το Έθνος των Ελλήνων ελευθερώθηκε από τους
κατακτητές.
Για τον λόγο αυτό, θέλω να
πιστεύω πως η Συμφωνία των Πρεσπών, είναι μια νέα υπόθεση για όλους μας.
Όσοι, όμως, εγκλωβιζόμαστε,
σήμερα, αβασάνιστα σε έναν αρρωστημένο πατριωτισμό δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά
να γινόμαστε υμνητές τού πολέμου και της πένθιμης καμπάνας. Δεν αγωνιζόμαστε
για την επικράτηση της Ειρήνης παρά μόνο ρίχνουμε νερό στον μύλο τού κάθε
νεοεμφανιζόμενου μορφώματος που ως σκοπό και στόχο έχει την διάλυση και την
αποσύνθεση της κοινωνίας.
«Ο χώρος τής Εκκλησίας είναι ο χώρος όπου το Φως καταργεί το σκοτάδι.
Είναι ο χώρος στον οποίον ο ένας ακουμπά πάνω στον άλλον προσφέροντας την αγάπη...
».
Όλη αυτή η εμμονή στον υπέρμετρα
αρρωστημένο πατριωτισμό από τους κάθε λογής πατριδοκάπηλους, δεν οδηγεί πουθενά
παρά μόνον στην επανάληψη λαθών τού παρελθόντος τα οποία οδήγησαν Έθνη ολόκληρα
σε Ολοκαυτώματα.
Προς αποφυγή τέτοιων εγκληματικών
ενεργειών, χρέος όλων μας, αυτήν την σκοτεινή ώρα προς την αυγή, θα πρέπει να
είναι ο αγώνας μας για την επικράτηση της Ειρήνης, για την ειρηνική συνύπαρξη
με τον «ξένο» ώστε να μή ζήσει και πάλι ο κόσμος νέα Ολοκαυτώματα Εθνών.
Χρέος μας είναι να αποβάλλουμε από
την ζωή μας τα ιδεολογήματα μίσους των εθνικιστικών διαχωριστικών γραμμών, ότι,
δηλαδή, ο «ξένος» είναι η κόλασή μας, αλλά υιοθετώντας το μήνυμα ζωής ότι ο
άλλος είναι ο Παράδεισός μας.
Αυτό, ακριβώς, απεικονίζει ο
τίτλος τού δεύτερου διαδικτυακού δημοσιεύματος, με τον Ορθόδοξο Μητροπολίτη να
είναι δίπλα στον Ραββίνο και να καταδικάζουν, από κοινού, τούς υπαίτιους τού
Ολοκαυτώματος. Χωρίς ο ένας ή ο άλλος να απεμπολούν τις θρησκευτικές ή
ιδεολογικές τους ιδιαιτερότητες, στάθηκαν πλάι, ο ένας στον άλλον, αφορίζοντας
τον Θάνατο, καταδικάζοντας το σκοτάδι για να επικρατήσει το Φως και η ειρηνική
συνύπαρξη ζωής με όλες της τις προεκτάσεις.
Αυτό, ακριβώς, δεν είναι ο χώρος
τής Εκκλησίας όπου το Φως καταργεί το σκοτάδι; Εκεί δεν είναι ο χώρος στον
οποίον ο ένας ακουμπά πάνω στον άλλον προσφέροντας την αγάπη, η οποία
ενσαρκώνεται και ολοκληρώνεται στο κοινό Ποτήριο της ζωής;
Γι’ αυτούς τους λόγους, θα πρέπει
όλοι μας να καταλάβουμε ότι ο κόσμος μας θα γίνει καλλίτερος όταν όλοι μαζί
αγωνιστούμε και καταφέρουμε να καταργήσουμε το σκοτάδι και να δώσουμε, στον
κόσμο, το Φως της ζωής.
«Ο κόσμος μας έχει ανάγκη από έναν Διογένη που μέσα στο σκότος τού
κόσμου θα βρεί τον χαμένο άνθρωπο της Ιστορίας...»
Η πραγμάτωση αυτή θα γίνει πράξη
όταν όλοι μας μεταμορφώσουμε το «πρέπει» σε «κάνω πράξη» στην ζωή μου την
ενσάρκωση του Ειρηνοποιού στα χρόνια της χολέρας των υμνητών τού μίσους και της
αμαύρωσης τής Εικόνας τού Θεού, που είναι ο Άνθρωπος.
Υπερβαίνοντας τον πτωτικό
άνθρωπο, θα πρέπει να αντισταθούμε σε όλους εκείνους τους νεοδογματισμούς των
εμπνευστών που τροφοδοτούν με αρρωστημένα ιδεολογήματα τις πένθιμες καμπάνες,
να δώσουμε, ως αντίδοτο, το μήνυμα τής μεταμόρφωσης του κόσμου.
Θα πρέπει να παιδαγωγήσουμε τον
κόσμο, τους Λαούς ώστε να γίνουν οι χαρμόσυνες καμπάνες τής Ειρήνης.
Να γίνουν εκείνοι οι άνθρωποι οι
οποίοι θα μεταμορφώσουν τα νεκροταφεία των αρρωστημένων ιδεολογημάτων σε
κοιμητήρια Ειρήνης και προοπτικής ειρηνικής και αισχατολογικής Αναστάσεως των
νέων γενεών.
Αυτό χρειάζεται σήμερα ο κόσμος,
αυτό έχει ανάγκη η ανθρωπότητα.
Έχει ανάγκη από έναν Διογένη που
μέσα στο σκότος τού κόσμου θα βρεί τον χαμένο άνθρωπο της Ιστορίας ο οποίος θα
χτυπήσει την χαρμόσυνη καμπάνα της χαράς, της ευημερίας και της συνύπαρξης των
Λαών.
Γ. Ι. Βασιλείου
Υπογράφει τέτοιες αερολογίες (συνειδητά χρησιμοποιώ χαρακτηρισμό που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα του κειμένου..., είμαι, βλέπετε, ιερέας) ως "Δ/ντής Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι δυνατόν;!
Πού καταντήσαμε...
Μακαριώτατε, σας παρακαλούμε... σας ικετεύουμε...
Έλεος......................
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ο κ. Βασιλείου μιλάει με νηφαλιότητα και σωστά για ένα κόσμο αγγελικά πλασμένο. Ο κόσμος μας όμως δεν είναι έτσι. Τα έθνη πάνω από την αδελφοσύνη την χριστιανική έχουν τα εθνικά συμφέροντα. Οι ηγέτες και των δύο κρατών όταν έκαναν την συμφωνία των Πρεσπών δεν την είδαν υπό την χριστιανική πλευρά αφού δεν έχουν σχέση με τον Χριστό. Οπότε κυριαρχούν άλλες δυνάμεις και καλά κάνουν οι πατριώτες που διαφωνούν να κτυπούν πένθιμα τις καμπάνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εισβολή της "πολιτικής ορθότητας" στον εκκλησιαστικό χώρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον έτσι πρέπει να χαρακτηρισθή η συλλογιστική του κ.Βασιλείου.
Δεν έχει άδικο ο συντάκτης. Προτού τον κατακεραυνώσουν οι γνωστοί κύκλοι ας κάνουν μια βουτιά στην ειρήνη και την αγάπη που μας δίδαξε ο Χριστός μας καθώς και στα όσα είπε ο απόστολος των Εθνών (και όχι του έθνους) Παύλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν όλα αυτά τα διαγράψεις τότε είναι ανεδαφικά το όσα ευαγγελίζεται ο συντάκτης.
Αλλά οι μάρτυρες όταν τους ρωτούσαν από ποιο έθνος είσαι απαντούσαν Χριστιανό ειμί.
Αυτά όμως για μας είναι μόνο για τα χρόνια εκείνα και για τα συναξάρια και όχι για σήμερα.
Αυτό το κείμενο θα έπρεπε να το απευθύνη ο συντάκτης του στους Σκοπιανούς, όχι στους Ελληνες. Αυτοί έχουν "αρρωστημένο πατριωτισμό" και επικίνδυνο σωβινισμό και θέλουν να δημιουργήσουν Κράτος και Ιστορία κλέβοντας την Ιστορία άλλων λαών. Εμείς δεν κλέψαμε την Ιστορία τους, ούτε τον Πολιτισμό τους (αν έχουν), αυτοί το κάνουν εις βάρος μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπί πλέον, επειδή οι περισσότεροι απο αυτούς δηλώνουν "Χριστιανοί Ορθόδοξοι", οι φράσεις περί "Ειρηνικής συνύπαρξης" και "Αγάπης" αφορούν και αυτούς.
Ας μεταφράση το κείμενο του, λοιπόν, ο συντάκτης και ας το δημοσιεύση στα Σκόπια, και θα δούμε τα αποτελέσματα που θα έχη.
Φτάνει πιά η αυτομαστίγωση των Ελλήνων, και η δημιουργία ενοχών σε αυτούς, ότι φταίνε για τα πάντα.
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος συμφωνεί με το κείμενο του Διευθυντού του Γραφείου Τύπου της ?
Γιατί αυτές οι διαμαρτυρίες π. Αναστάσιε. Ως κληρικός πρέπει πρώτα να είσθε Ορθόδοξος Χριστιανός και μετά πατριώτης. Οι θέση του κ. Βασιλείου σοβαρή και μετρημένη. Χριστιανική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚούνα που κούναγε τους διεθνιστές υποστηρικτές του απορριπτέου τούτου άρθρου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήταν έτσι οι πρόγονοι μας που πολέμησαν για τα δίκαια του Έθνους, για την Πίστη και την Πατρίδα, δεν θα βλέπαμε ποτέ ελεύθερη πατρίδα...
Μπράβο στον Έλληνα και Ορθόδοξο Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ για το σχόλιο του.
Έλληνας
Οι αφορισμοί δεν περνούν πλέον. Οι καταδίκες δεν περνούν. Όχι έχουν να αντιταχθούν ας καταθέσουν επιχειρήματα και όχι κραυγές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί έλεος π. Αναστάσιε. Έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του. Το ότι είναι διευθυντής σε μια θέση δεν τον κάνει να μην έχει άποψη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα κείμενά σας π. Αναστάσιε εδώ, και σε άλλα περιοδικά, εφημερίδες, και ιστολόγια έχουν την έγκριση του άμεσου προϊσταμένου σας και Μητροπολίτη σας ή του Εκκλησιαστικού σας συμβουλίου που είσθε πρόεδρος; Όχι θα πάρω ας απάντηση είναι απόψεις σας πέρα και έξω από τον προϊστάμενό σας και το συμβούλιό σας.
Είναι οι προσωπικές σας θέσεις.
Τώρα γιατί ζητήσατε από τον Αρχιεπίσκοπο να πάρει θέση αν πάρει ο Αρχιεπίσκοπος τότε δίκιο έχουν και αυτοί που ζητούν τα ίδια για σας.
Λέγοντας: «Είναι δυνατόν;!
Πού καταντήσαμε...
…….. , σας παρακαλούμε... σας ικετεύουμε...
Έλεος......................»
Φτάνουν πλέον οι τζάμπα ηρωισμοί. Ισότητα και δικαιοσύνη.
Αυτές τις αερολογίες όπως πολύ σωστά τις χαρακτηρίσατε πάτερ Αναστάσιε τις θεώρησε άξιες δημοσίευσης ο "πλουραλιστής" κ.Κωστόπουλος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος27 Ιανουαρίου 2019 - 5:40 μ.μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απολύτως!
Παπατασο γιατί σιωπαινεις σε αυτά που αντιτάσσει;
Πέρα από αυτο, το άρθρο είναι σοβαρό και μετρημενο!
Οι επικριτές να διαβάσουν Αγία Γραφή και την θεολογία της Εκκλησίας μας και μετά να αρχίσουν τα πατριωτικά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν υπήρχαν οι πατριώτες και τα πατριωτικά, θα φορούσαμε φέσι ακόμη σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί αυτός ο τραμπουκισμός εναντία σε καταξιωμένο πνευματικό άνθρωπο που ενυπόγραφα λέει την θέση του. όσοι από σας θέλουν να απαντήσουν με επιχειρήματα και όχι με παραληρήματα. Ο π. Αναστάσιος το έλεος να το τεκμηριώσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι μπορούν να μιλούν και να εκφράζουν άποψη. Ο φασισμός δεν έχει κυριαρχήσει στην πατρίδα μας είναι μόνο σε ένα μικρό ποσοστό.
Ας γίνω πιο σαφής στο προηγούμενο σχόλιο απάντηση στον εθνομηδενιστή 2:47μ.μ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αγία Γραφή και η Θεολογία της Εκκλησίας πάντα ήταν με τον αδικούμενο και όχι με τον προδότη και άδικο! Και γι΄ αυτό θα συμφωνούσαν απόλυτα με όσους πενθούν για την προδοσία και την αδικία σε βάρος της Ελλάδας που συνέβηκε.
Ελληνορθόδοξος
Ναι η δημοκρατία μας μάρανε τώρα..μη θίξουμε τον γράφοντα..αφού τα είπε θα λογοκριθεί κιόλας..
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Βασιλείου,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ήταν καλό να γνωρίζατε ότι η λέξη χρέος στην Ελλάδα μας, εξοφλείται ανέκαθεν με αίμα ηρώων και μόνο, όσον αφορά στα εθνικά μας ζητήματα. Ευτυχώς, που οι Εθνομάρτυρές και οι ήρωές μας δεν είδαν καθόλου το χρεός τους, όπως το βλέπετε εσείς.Και αυτό κάνει την διαφορά. Ευτυχώς, διότι έτσι είμαστε και μεις σήμερα ελεύθεροι να γράφουμε και να συζητάμε με άνεση από τις πολυθρόνες μας "αερολογίες" (τί τραβάμε και μείς οι ιερείς...) περί χρέους.
Κατα τα άλλα σεβαστή η άποψη σας, μα κατά την γνώμη μου "εκτός θέματος".
παπα-Παύλος Καλλίκας
υ.γ. Όταν οι ήρωες μας πράττουν το χρέος τους δεν οδηγούν την χώρα μας σε Ολοκαυτώματα αλλά σε Εθνεγερσίες. Όταν δεν πράττουμε το χρέος μας σαν τους ήρωες τότε ναι, συντελούμε σε Εθνικές τραγωδίες.