Απάντηση στην ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ
(Ένωση
Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) ΑΧΑΪΑΣ
για την αργία των Τριών Ιεραρχών.
Η ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ
ΑΧΑΪΑΣ (27.1.2020), εδώ
Αξιότιμοι κύριοι εκπρόσωποι της
ΕΛΜΕ,
με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και
προσοχή διάβασα το μήνυμά σας αναφορικά με την κατάργηση της αργίας των Τριών
Ιεραρχών και ένιωσα την ανάγκη, ως εκπαιδευτικός που εκπροσωπούμαι από εσάς, να
επικοινωνήσω σε εσάς κάποιες σκέψεις μου. Σύμφωνα, λοιπόν, με την
επιχειρηματολογία σας η 30η Ιανουαρίου θα έπρεπε να είναι ημέρα
αργίας, «ως αναγκαιότητα μείωσης του εργασιακού χρόνου». Με τη μονομερή αυτή,
κατά τη γνώμη μου, τοποθέτησή σας παραγνωρίζεται η σημασία της ως ημέρα μνήμης
και τιμής των τριών Ιεραρχών, η προσφορά των οποίων στην ανθρωπότητα (για
όποιον έχει μελετήσει εμβριθώς το έργο τους) είναι μοναδική και ως
εκπαιδευτικοί-παιδαγωγοί είναι κρίμα να παραβλέπουμε. Παράλληλα, αισθάνομαι πως
μια μερίδα πολιτών και συναδέλφων βρήκαν μία εξαιρετική αφορμή να εκφράσουν την
προσωπική αρνητική στάση τους απέναντι στη διοικούσα εκκλησία, γεγονός όμως που
δεν έχει να προσθέσει τίποτα ουσιαστικό στην Παιδεία της χώρας μας.
Αναφορικά με τα απαξιωτικά σχόλια
του Αρχιεπισκόπου (που με βρίσκουν αντίθετη) θα ήθελα να επισημάνω ότι όσοι
υπηρετούμε με αξιοπρέπεια και αγάπη το σχολείο και επιτελούμε το λειτούργημά
μας με όλες μας τις δυνάμεις δεν ετεροπροσδιοριζόμαστε. Αντίθετα, εξακολουθούμε
να επιτελούμε το έργο μας με περισσότερη ζέση και δύναμη σε πείσμα αυτών που
υποτιμούν το ρόλο και την προσφορά μας. Εξάλλου, ο Αρχιεπίσκοπος δεν ήταν ο
μόνος που εκφράστηκε άστοχα και υπεργενικευμένα, αλλά και η ίδια η Υπουργός
μας, χαρακτήρισε το 1/3 των εκπαιδευτικών ως «αφερέγγυους» χωρίς δυστυχώς
να υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση από τους αιρετούς μας.
Τέλος, με την παρατήρησή σας ότι
«ο εκκλησιασμός παραπέμπει σε άλλες εποχές» ένιωσα ότι εμμέσως πλην σαφώς
θεωρείτε τους συλλόγους διδασκόντων που αποφάσισαν τον εκκλησιασμό για την
ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών αναχρονιστικούς. Αναρωτιέμαι λοιπόν εάν και
κατά πόσο είναι δεοντολογικά σωστό να εκφράζετε προσωπικές σας πεποιθήσεις σε
θέματα που ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει.
Σαφέστατα, ο εκκλησιασμός δεν
είναι υποχρεωτικός, όπως δεν είναι και ο μη εκκλησιασμός.
Τέλος θα ήθελα να ολοκληρώσω τη
σκέψη μου επικαλούμενη το άρθρο 16 παρ.2 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική,
πνευματική, επαγγελματική και φυσική Αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη
της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και
υπεύθυνους πολίτες».
Με
εκτίμηση,
Εκπαιδευτικός
δευτ/θμιας εκπαίδευσης
Η Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ τα γράφει τέλεια «Θεωρούμε ότι η πίστη είναι καταρχήν προσωπική υπόθεση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ εκκλησιασμός δεν πρέπει και δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικός, ούτε για τους μαθητές ούτε για τους εκπαιδευτικούς, καθώς παραπέμπει σε άλλες εποχές.»
Λοιπόν να καταργηθεί η αργία αυτή που παραπέμπει σε άλλες εποχές «των Ελλάς Ελλήνων χριστιανών» διότι «η πίστη είναι καταρχήν προσωπική υπόθεση». Σε συμπλήρωση των ανωτέρω να καταργηθούν και όλες οι υπόλοιπες θρησκευτικές αργίες αγίου Πνεύματος και γιατί όχι 15νθήμερο Χριστουγέννων και Πάσχα έτσι για να σταματήσουν οι άλλες εποχές. Τέλος οι εκπαιδευτικοί να συμβιβαστούνε με τις άδειες των Δημόσιων για να μην πω των ιδιωτικών υπαλλήλων.
Η κατάργηση των αδειών έρχεται σε αντίθεση με αυτά που υποστηρίζει η ΕΛΜΕ. Άρα, πως τα γράφει τέλεια;
ΔιαγραφήΚαι η απιστία είναι προσωπική υπόθεση.
Κι όποιος θέλει να είναι άθρησκος είναι δικαίωμα του. Η μειοψηφία ωστόσο δε θα καθορισει την ποιότητα της συνείδησης που η πλειοψηφία της χώρας επιθυμει να αναπτύξουν οι νέοι.
Ζούμε σε ένα ελληνορθοδοξο κράτος και χάρη σε αυτή την ιδιότητα έχουμε επιβιώσει ως έθνος.
Όποιος δεν θέλει να παραδεχτεί αυτή την αλήθεια εθελοτυφλει.
Ο Αρχιεπίσκοπος ας λέει ότι θέλει. Ρώτησαν οι συνδικαλιστές τι λένε οι σύλλογοι γονέων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μου επιστρέψει το κράτος την φορολογία που μου παίρνει για την εκπαίδευση των παιδιών μου για να τα πάω εκεί που θέλω. Για να είναι άνετη η ζωή των 150000 χιλιάδων εκπαιδευτικών του κράτους. Είμαι μαθηματικός αλλά δεν έψαξα να βολευτώ στην εκπαίδευση αλλά δουλεύω σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και παίρνω τους υψηλούς μου μισθούς με την κούραση και τον ιδρώτα μου. Όσοι διαμαρτύρονται για τους μισθούς να βγουν εκτός κρατικής προστασίας για να δω πόσα απίδια πιάνει ο σάκος τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικό κείμενο! Μπράβο! Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ είναι πολύ θλιβερή και λυπάμαι πολύ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτροπή στην ΕΛΜΕ για την ανακοίνωση η οποία σίγουρα δεν εκπροσωπεί όλους τους εκπαιδευτικούς.
Για όσους δεν ξέρουν η ΕΛΜΕ είναι συνδικαλιστικός σύλλογος που νοιάζεται για δικαιώματα, απεργίες, στάσεις εργασίας, διμαρτυρίες, πορείες, στείρα αντιπολίτευση στην εκάστοτε κυβέρνηση...
Καμία αναφορά, καμία συμπαράσταση στον εκπαιδευτικό σαν λειτουργό που έχει να αντιμετωπίσει καθημερινά ανθρώπινες ψυχές!
Εκπαιδευτικός
Συγχαρητήρια στην εκπαιδευτικό!! Εύγε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει ελπίδα και την βρίσκουμε σε τέτοιους ανθρώπους.. Όσο για τον Αρχιεπίσκοπο, άστοχη εντελώς η τοποθέτησή του... Δεν έχει καλούς συμβούλους φαίνεται..!
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ δείχνει τις απόψεις μερικών και ευτυχώς όχι όλων των καθηγητών που μορφώνουν τα παιδιά μας.Είναι αυτοί που απορούν γιατί τα παιδιά έρχονται διαβασμένα ενώ δεν γίνεται μάθημα στο σχολείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ' ἀρχήν χρόνια πολλά καί εὐλογημένα καί καρποφόρα καί φωτισμένα γιά τήν Σχολική Ἑορτή μας τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν.
Συγχαίρω τήν συνάδελφο ἐκπαιδευτικό γιά τήν τόλμη καί τήν ἀπάντησή της στήν Α΄ ΕΛΜΕ Πατρῶν. Ὅμως καλό θά ἦταν νά εἶναι καί ὑπογεγραμμένη γιά νά ἔχει καί ἀξία.
Γιά τήν ἀνακοίνωση τῆς Α΄ ΕΛΜΕ Ἀχαΐας θά ἤθελα νά πῶ πώς δέν μέ ξενίζει, διότι συμπεριφέρονται περισσότερο ὡς κομματικοί συνδικαλιστές (κάτι πού αὐτό περιέχει μιά ἀντίφαση: ἤ εἶσαι συνδικαλιστής ἤ εἶσαι κομματικός, διότι ἄν συμβαίνουν καί τά δύο, τότε αὐτοαναιρεῖσαι) καί ὄχι ὡς ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, μέ ὅ,τι αὐτό συνεπάγεται.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
π. Νικόλαος
Προς π. Νικόλαο Μεσσαλά
ΔιαγραφήΚαι χωρίς την υπογραφή ένα κείμενο αν είναι αληθινό και σωστό έχει αξία και μάλιστα σχεδόν την ίδια με το υπογεγραμμένο.
Η φράση "Η αργία είναι για τους τεμπέληδες" του μέχρι τώρα φειδωλού και ο λιγομίλητου Αρχιεπισκόπου μας, ξύπνησε πάλι το μένος εναντίον της εκκλησίας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και το σχόλιο αυτό δεν απευθυνόταν άμεσα κάπου, και μπορεί να χαρακτηριστεί γενικό και αόριστο, οι συνδικαλιστές τις ΕΛΜΕ που έχουν τη μύγα...μυγιάστηκαν!
Και πιπιλίζουν την καραμέλα πολλές μέρες τώρα...
Ακόμα όμως κι αν το σχόλιο αυτό χαρακτηρισθεί ως άστοχο, κύριοι της ΕΛΜΕ, ο αρχιεπίσκοπος, οι μητροπολίτες μας, οι ιερείς μας, δεν θα μείνουν ποτέ στα του οίκου τους, που θα θέλατε εσείς, αφού έχουν λόγο και ευθύνη τουλάχιστον για την μαθητιώσα νεολαία που αποδέχεται τις αρχές της Εκκλησίας μας!
Προς τον ανώνυμο 12:23 μ.μ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν σου αρέσουν οι θρησκευτικές εορτές και ο τρόπος που εφαρμόζονται, κάτσε και δούλευε αυτές τις μέρες όλο το 24ωρο.
Άσε όμως κι εμάς που μάθαμε απο τους παλιούς πιστούς δασκάλους κάποια βασικά πράγματα για την πίστη μας, για την πατρίδα μας, για το σεβασμό στους συμμαθητές μας και στους μεγαλύτερους, να θέλουμε τα παιδιά μας να εφοδιαστούν και απο το σημερινό σχολείο, έστω κάποια λίγα πραγματάκια...
Να ξέρεις πως τότε εμείς δεν ξέραμε τί σημαίνει κατάληψη, σχολικός εκφοβισμός, αστυνομία στα σχολεία, ύβρεις και απειλές μαθητών σε εκπαιδευτικούς!
Ωραίο κείμενο, απαντά με επιχειρήματα και βάζει στην θέση της την Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον εκκλησιασμό στα σχολεία θα πρέπει να πραγματοποιείται για όσους εκπαιδευτικούς και μαθητές το θέλουν, για όσους πιστεύουν σε τέτοιες αξίες.
Οι υπόλοιποι, εκπαιδευτικοί και μαθητές, απασχόληση στις σχολικές τάξεις.
Κανένας δεν θα στερήσει απο τις παιδικές αθώες ψυχές το δικαίωμα του εκκλησιασμού!
Και η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ που διάβασα σε τοπική εφημερίδα της Πάτρας έχει τα ίδιο χάλια. Οι εργατοπατέρες μας νοιάζονται μόνο για μισθούς, αργίες κα απεργίας. Δεν υπάρχουν γιαυτούς άλλες αξίες στην εκπαίδευση. Καλά κάνω που την μέρα της εκλογής τους δε πατάω στην κάλπη. Όλοι ίδιοι είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με την απάντηση της εκπαιδευτικού. Δεν αξίζει σχολιασμού η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ είναι για τον κάλαθο…
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία Β. Γιαννακοπούλου
Λαύριο
Οι συνδικαλιστές οποίο χρώμα και να έχουν εκφράζουν τους κομματικούς χώρους τους και όχι βέβαια εμάς τους εκπαιδευτικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στην εκπαιδευτικό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκφράζει πολλούς απο τον χώρο της εκπαίδευσης, που βλέπουμε να γράφονται και να γίνονται διάφορα και δεν μιλάμε.
Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι εκπαιδευτικοί που κάνουν αθόρυβη δουλειά, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Αυτοί κρατούν τα σχολεία των παιδιών μας ζωντανά, έστω και με λίγο οξυγόνο.
Οι μαθητές έχουν ανάγκη καθοδήγησης απο θεόπνευστους εκπαιδευτικούς.
Η Ά ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ, όπως και η κάθε ΕΛΜΕ...στον κόσμο της!
Έπρεπε να ακουστεί και η αντίθετη άποψη. Η ΕΛΜΕ δεν έχει καμία δουλειά να μιλάει για θέματα πίστης και εκκλησιασμού. Ας ασχοληθεί κι αυτή μετά του οίκου της και τις δικές της παθογενειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια απάντηση που απηχεί στην συντριπτική πλειοψηφίας των γονέων προς την μειονοψηφία των συνδικαλιστών που πάντα λειτουργούν με τις κομματικές παρωπίδες. Η απάντηση είναι η φωνή της συνειδητής λογικής. Συγχαρητήρια στην συντάκτρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σε όλους! Τα περισσότερα που έχουν γραφεί παραπάνω για την ΕΛΜΕ, με βρίσκουν κι εμένα σύμφωνο. Επιπλέον, αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένα μένος προς τον Αρχιεπίσκοπο, αν και δεν βγήκε μόνος του να σχολιάσει το θέμα αυτό, αλλά ρωτήθηκε να πει τη γνώμη του. Αναρωτιέμαι όμως... μόνο εγώ βρίσκω εντελώς εύστοχο το σχόλιό του, για την συγκεκριμένη "αργία"; Εγώ που είμαι εκπαιδευτικός, και αφορά κυρίως εμάς η συγκεκριμένη δήλωση, γιατί δεν θίχτηκα καθόλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχώς πάλι εργαλειοποιείται εκούσια η Εκκλησία με όργανο τον Αρχιεπίσκοπο, σκύβοντας το κεφάλι στην κατάργηση της αργίας των 3 Ιεραρχών....κρίμα... Εξαιρετική η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος π. Νικόλαο Μεσσαλά
=====================
Αγαπητέ π. Νικόλαε, τί περισσότερο κύρος θα προσέδιδε ένα όνομα; Πού μπορεί να είναι αληθινό, μπορεί να είναι ψεύτικο, να είναι ψευδώνυμο, να είναι κάτι άλλο...Τό θέμα είναι όχι ότι το έγραψε αυτό ένας ανώνυμος αλλά εάν αυτό πού έγραψε είναι σωστό! Μη στεκόμαστε λοιπόν στο τσόφλι αλλά στην ψύχα, μέσα…Μερικοί άνθρωποι ( δεν εννοώ εσάς προσωπικά αλλά θίγω το θέμα γενικότερα σαν φαινόμενο), στέκονται ακόμη στό "ποιός-ποιά είσαι εσύ" πού λές τέτοια λόγια;
Καί υπάρχουν ακόμη και κάποιοι κακοπροαίρετοι ( γιατί δεν ζούμε σε κοινωνία αγγέλων) πού μόλις δούνε γραμμένο κάτι πού το εχθρεύονται στοχοποιούν αυτόν πού επωνύμως τα έγραψε και προσπαθούν μετά, είτε σε αυτόν είτε και στα παιδιά του ακόμη, αν μάλιστα έχουν και δημόσιες θέσεις, να τούς βγάλουν το μάτι ! Καί μπορεί σέ έναν πού έχει κάποια εξουσία – κύρος ( πχ. ιερέας) να μη το κάνουν αυτό, αλλά σε κάποιους άλλους, αμελητέες υπάρξεις, να τούς κυνηγάνε ακόμη και πολιτικά στον αιώνα τον άπαντα. Ναί, μόνο για τούς λόγους πού είπες..Ως εκ τούτου το ανώνυμο σχόλιο για το οποίο μάλιστα υπάρχει και ειδική θέση από την εφαρμογή είναι επιτρεπτό και κάποιες φορές αναγκαίο για την προστασία του άλλου από ανθρώπινη κακότητα, ακόμη και από κατάχρηση Εξουσίας !
Observer
Και ο υπογράφων, ως ο λίαν αγαπητός π. Νικόλαος θα προτιμούσε να ήταν επώνυμη η αναφορά της συναδέλφου εκπαιδευτικού στα λίαν επιεικώς αφελή της ΕΛΜΕ Αχαϊας, καιτ’ επέκταση και τα ομόηχα άλλων ΕΛΜΕ για τη σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Αυτό δε σημαίνει ότι διαφωνεί με την επισήμανση του υπό το ψευδώνυμο observer αγαπητού ότι, αξία έχει το απροκατάληπτο, το ανυστερόβουλο, η ορθότητα, και η αλήθεια που εκφράζει ένα σχόλιο. Έχει όμως και την αίσθηση ότι ιδιαίτερα σήμερα, κατά πως γράφει ο Παύλος στον Τιμόθεο: «Υπόμνησιν λαμβάνων της εν σοι ανυποκρίτου πίστεως-Λαμβάνοντας υπόψη μου την ανυπόκριτη πίστη που έχεις», τουτέστιν : «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθημεν …», οφείλουμε να ζούμε, να ενεργούμε, να γράφουμε υπό το πρίσμα και το φως των εξής: «Ου γαρ έδωκεν ημίν ο Θεός πλεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως, και αγάπης και σωφρονισμού. Μη ουν επαισχυνθής το μαρτύριον του Κυρίου ημών, μηδέ εμέ τον δέσμιον αυτού»-2Τιμ.1,5κε. Τα χρόνια μας είναι πια Αποκαλυπτικά ! Και καθένας οφείλει να ξεκαθαρίζει, αν σηκώνει Σταυρό Χριστού ή κοροϊδεύει εαυτόν και τους άλλους ! Επί πλέον, για να γίνεται κάποια μέτρηση, και να φαίνονται πολύ πολλά και ευνόητα για κάποιες ολοκληρωτικής απόκλισης μειοψηφίες, που αυτοανακηρύσσονται πλειοψηφίες … «προοδευτικές», λησμονώντας ότι το ίδιο έκανε και η κολοβή αλεπού !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθανάσιος Κοτταδάκης
Όταν δεν είναι ανάγκη δεν είναι υποχρεωτικό να μπαίνουν σε άσκοπους κινδύνους, οι πιστοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ανώνυμο σχόλιο όταν είναι αληθινό έχει την ίδια σχεδόν αξία με το επώνυμο.
Χρειάζεται περισσότερη προσοχή για το πώς ερμηνεύουμε το Β΄Τιμ.1,5 εξ.
Δεν πρέπει να υποτιμούμε την σωστή και την ορθόδοξη γνώμη όταν δεν εκφράζεται επώνυμα, τουλάχιστον εμείς οι πιστοί.
Το θέμα είναι οι πιστοί να παιρνουμε θέση είτε επώνυμα, είτε ανώνυμα. Ζούμε σε μία εποχή που το καλό θεωρείται κακο και το αντίθετο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα, το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να μένουμε αμέτοχοι.