Τετάρτη 26 Μαΐου 2021

ΑΠΟΡΩ ΚΑΙ ΕΞΙΣΤΑΜΑΙ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ



 ΑΠΟΡΩ   ΚΑΙ   ΕΞΙΣΤΑΜΑΙ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

       Διάβασα σε σχόλιο στην ανακοίνωση του Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεου για τους εμβολιασμούς πολλά τε και διάφορα, και τινά φρικτά, ως καταγγελλόμενα από έτερο Μητροπολίτη ονομαστικά εις βάρος αυτού τε και του Αρχιεπίσκοπου. «Κύριος οίδε». Άλλοι οι αρμόδιοι γι αυτά.

     Το βλέμμα μου όμως έπεσε και στάθηκε πολύ στην εξής τερματική διατύπωση : «Επίσεις: Ἡ Ζ΄ Οἰκ. Σύνοδος ἀπαγορεύει στούς Ἐπισκόπους νά δέχονται τό κλείσιμο τῶν Ναῶν γιά ὁποιαδήποτε αἰτία». Και είπα, εδώ δεν έχουμε αόριστη επίκληση των Αγίων Πατέρων, αλλά συγκεκριμένη παραπομπή, στην Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο-Νίκαια, 787- και πιο ειδικά στους Κανόνες αυτής. Τους διάβασα, λοιπόν, και βρήκα ότι για το συγκεκριμένο θέμα, ο 4ος Κανόνας της-αποδοσμένος σε ελεύθερο νεοελληνικό λόγο-έχει ως ακολούθως :

     «Ο κήρυκας της Αλήθειας Παύλος, ο θείος Απόστολος, απευθυνόμενος στους Πρεσβύτερους της Εφέσου-ελθόντες στη Μίλητο μετά από δική του πρόσκληση-όρισε και είπε με παρρησία γι αυτούς, και ευρύτερα για όλους της Εκκλησίας τους κληρικούς ως Κανόνα, τρόπο ζωής τα εξής : «Ασήμι ή χρυσάφι ή ιματισμό ποτέ δε ζήτησα. Εσείς οι ίδιοι ξέρετε ότι για τις ανάγκες τις δικές μου και των συνοδών μου δούλεψαν αυτά εδώ τα χέρια. Με κάθε τρόπο σας έδωσα το παράδειγμα, ότι πρέπει να εργάζεστε έτσι σκληρά, για να μπορείτε να βοηθάτε αυτούς που έχουν ανάγκη. Να θυμάστε τα λόγια του Κυρίου μας Ιησού που είπε: «Καλύτερα είναι να δίνεις παρά να παίρνεις»-Πραξ, 20,33-35. 

     Κατά ταύτα κι εμείς-οι Ιεράρχες Σύνεδροι της 7ης Οικουμενικής- ως δικοί του μαθητές, ορίζουμε : Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να βάζει έστω και στο νου του σχέδια κερδοσκοπίας ένας Επίσκοπος. Πιο συγκεκριμένα και καθαρά, με διάφορες προφάσεις εν αμαρτίαις να απαιτεί χρυσάφι ή ασήμι ή άλλο τι, από τους επισκόπους ή κληρικούς ή μοναχούς της περιφερείας του. Γιατί ως γράφει ο ίδιος Απόστολος:  «Άνθρωποι άδικοι δεν έχουν θέση στη Βασιλεία του Θεού»-1Κορ.6,9. Και. «Γιατί δεν έχουν χρέος να μαζεύουν χρήματα τα παιδιά για τους γονείς, αλλά οι γονείς για τα παιδιά»-2Κορ.12,14.

     Αν, λοιπόν, κάποιος-Επίσκοπος- απαιτώντας χρυσάφι ή άλλο τι, είτε από κάποια εμπάθεια-αδυναμία-προσωπική, ευρεθεί να εμποδίζει την τέλεση της Λειτουργίας, και αφορίζοντας κάποιον από τους υπ’ αυτόν κληρικούς ή κλείνοντας κάποιο σεπτό ναό, ώστε να μην τελούνται σ’ αυτόν οι Λειτουργίες του Θεού, και επιμένει χωρίς συναίσθηση σε αυτή του τη μανία-αδυναμία-φτάνοντας έτσι να είναι αναίσθητος πραγματικά, της ίδιας ανωτέρω τιμωρίας υπόλογος θα καταστεί, και ο πόνος αυτού θα γυρίσει και θα πέσει κατά της δικής του κεφαλής. ως παραβάτη της εντολής του Θεού και των Αποστολικών διατάξεων.

       Γιατί και ο Απ. Πέτρος, η κορυφαία των Αποστόλων κορυφή παραγγέλλει επί του προκειμένου τα εξής : «Να ποιμαίνετε το ποίμνιο που σας εμπιστεύθηκε ο Θεός, όπως θέλει Αυτός, δηλαδή, με τη θέλησή σας, κι όχι κάνοντας αγγαρεία. Με προθυμία, και όχι για χρήματα. Να μην καταδυναστεύετε αυτούς που ποιμαίνετε, αλλά να είστε υπόδειγμα στο ποίμνιό σας. Κι όταν έρθει ο Χριστός, ο αρχηγός όλων των ποιμένων, θα πάρετε το αμάραντο στεφάνι της δόξας»-1Πε.5, 2-3».

       Απορώ, λοιπόν, και εξίσταμαι απλώς, μόνο αυτό. Πώς και από πού ξεφύτρωσαν όλα που διάβασα τα απίθανα κατεβατά, και πιο πολύ από πού και ως πού σχετίζονται ή δένουν με τη Συνοδική απόφαση λόγω μέτρων κατά της πανδημίας Κοβιτ19 για προσωρινό κλείσιμο των Ναών ! Αλήθεια, τόσο εύκολα μπορεί να λέγονται πια και να γράφονται τέτοια φοβερά πράγματα !

«Χριστός Ανέστη. Θανάτω, θάνατον πατήσας» !

Αθανάσιος Κοτταδάκης

 

·       Κανὼν Δ´  7ης εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου

      «Ὁ κῆρυξ τῆς ἀληθείας Παῦλος, ὁ θεῖος Ἀπόστολος, οἱονεὶ κανόνα τιθεὶς τοῖς Ἐφεσίων πρεσβυτέροις, μᾶλλον δὲ καὶ παντὶ ἱερατικῷ πληρώματι, οὕτως ἐπαῤῥησιάσθη, εἰπών· Ἀργυρίου, ἢ χρυσίου, ἢ ἱματισμοῦ, οὐδενὸς ἐπεθύμησα· πάντα ὑπέδειξα ὑμῖν, ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν ἀσθενούντων, μακάριον ἡγουμένους τὸ διδόναι, ἢ λαμβάνειν. Διὸ καὶ ἡμεῖς μαθητευθέντες παρ᾿ αὐτοῦ, ὁρίζομεν, μηδόλως αἰσχροκερδῶς ἐπινοεῖσθαι ἐπίσκοπον, προφασιζόμενον προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις, ἀπαιτεῖν χρυσόν, ἢ ἄργυρον, ἢ ἕτερον εἶδος τοὺς ὑπ᾿ αὐτὸν τελοῦντος ἐπισκόπους, ἢ κληρικούς, ἢ μοναχούς. Φησὶ γὰρ ὁ Ἀπόστολος· Ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι· καί, Οὐκ ὀφείλει τὰ τέκνα τοῖς γονεῦσι θησαυρίζειν, ἀλλ᾿ οἱ γονεῖς τοῖς τέκνοις. Εἴ τις οὖν δι᾿ ἀπαίτησιν χρυσοῦ, ἢ ἑτέρου τινὸς εἴδους, εἴτε διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν, εὑρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, καὶ ἀφορίζων τινὰ τῶν ὑπ᾿ αὐτὸν κληρικῶν, ἢ σεπτὸν ναὸν κλείων, ὡς μὴ γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τὰς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, καὶ εἰς ἀναίσθητον τὴν ἑαυτοῦ μανίαν ἐπιπέμπων, ἀναίσθητος ὄντως ἐστί, καὶ τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, καὶ ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ, ὡς παραβάτης ἐντολῆς Θεοῦ, καὶ τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων. Παραγγέλλει γὰρ καὶ Πέτρος, ἡ κορυφαία τῶν Ἀποστόλων ἀκρότης, Ποιμαίνετε τὸ ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ, ἐπισκοποῦντες μὴ ἀναγκαστῶς, ἀλλ᾿ ἑκουσίως, κατὰ Θεόν· μὴ αἰσχροκερδῶς, ἀλλὰ προθύμως· μὴ ὡς κατακυριεύοντες τῶν κλήρων, ἀλλὰ τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ φανερωθέντος τοῦ Ἀρχιποίμενος, κομιεῖσθε τὸν ἀμαράντινον τῆς δόξης στέφανον».

42 σχόλια:



  1. Δεν υπάρχει αντικειμενική ερμηνεία των Κανόνων, ο καθένας τους ερμηνεύει με βάση αυτό που έχει διαπλάσσει στο μυαλό του, το θέμα είναι να μην κολλήσει η βελόνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς κ. Κοτταδάκη προκειμένου να υπηρετήσουμε τις ιδιωτικές θεολογίες μας (έχει γράψει περι αυτών των θεολογιών ο πολύ σεβαστός και αγαπητός σε μένα καθηγητής Μάριος Μπεζγος), διαστρεβλώνουμε τα πάντα. Έτσι βλασφημείται τό όνομα του Θεού εν τοις έθνεσιν!
    Με σεβασμό
    π. Παναγιώτης Ρόδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μην γράφεις αρλούμπες 11,45 και μην γενικεύεις.
    Υπάρχει αντικειμενική ερμηνεία των ι. Κανόνων. Αυτά τα λένε όσοι θέλουν να πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους ι.Κανόνες
    Να π.χ. τώρα ο κ. Κοτταδάκης έδειξε το σφάλμα.
    Με λίγη έρευνα βρίσκεται αντικειμενικά τί λένε οι Κανόνες.

    Σκεπτόμενος μη κοσμικά Χριστιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό που έχω εγώ να πω είναι πως το κλείσιμο των εκκλησιών μας από την Κυβέρνηση είναι πράξη, επιεικώς, απαράδεκτη. Κάλλιστα οι εκκλησίες θα μπορούσαν να λειτουργούν, τηρώντας βέβαια τα υγειονομικά μέτρα.
    Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ κύριε Γκουρβελε. Όμως βάλατε το εφόσον..... Μετά λόγου γνώσεως, ακόμα και μέσα στη μαύρη καραντίνα δεν τηρούνταν κανένα μέτρο

      Διαγραφή
  5. κ. Γκουρβέλε είναι γνωστές οι Θέσεις σας.
    Στους Ναούς του Αγρινίου τηρούσαν τα μέτρα;
    Στους ναούς της Πάτρας όπως στην Αγ. Τριάδα που την έκλεισαν τηρούνταν μέτρα;
    Στο Ναού της Μεταμόρφωσης Αιγίου τηρούσαν τα μέτρα;
    Μην προκαλείς διότι έχω συγκεντρώσει πολλά περιστατικά. Για τον θάνατο του π. Γεωργίου τι έχεις να πεις;
    Όταν με το καλό τελειώσει το Θέμα θα στείλω όλα όσα έχω συγκεντρώσει στον εισαγγελέα για να πουν πολλοί όπως εγώ για τα ανύπαρκτα μέτρα και να ανοίξουν στόματα.
    Νικόλας Βασιλειάδης
    Τραπεζικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο σουπερ μαρκετ που πηγαινατε εσείς τηρούνταν τα μέτρα;;;στις παιδικες χαρές;στα παρκα;;εκείνα γιατι να μην κλείσουν;;για να τρωμε;οσο για το Αγρινιο ειδατε αυξημένα κρούσματα στην πρωτη καραντινα;ή στην αρχή της δεύτερης;σας πειραξαν οι εκκλησίες ε;και ετοιμαζετε και καταγγελίες..

      Διαγραφή
  6. Γνωστή η μέθοδος. Χρησιμοποιείς ως αποδεικτικό ένας Κανόνα που όταν το διαβάσεις βλέπεις ότι δεν λέει τίποτα από αυτά που υποστηρίζουν οι άνθρωποι που τον προβάλουν. ΟΙ Θεολόγοι και οι Νομικοί είναι σπουδαίοι στο να διαστρέφουν την αλήθεια. Ο κ. Κοτταδάκης εδώ τους ξεσκέπασε. Επιτέλους να μπουν στην θέση του τους οι βλάσφημοι παραχαράκτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ἡ Ζ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος ἀπαγορεύει στούς Ἐπισκόπους νά δέχονται τό κλείσιμο τῶν Ναῶν ὁποιαδήποτε αἰτία κι ἄν ὑφίσταται.

    Γράφει ὁ Ἰωάννης Χατζηδιγενῆς, θεολόγος
    «Οἱ τὰ πάντα καλῶς διαταξάμενοι θείοι Πατέρες» ἀπαντοῦν στὰ περὶ κλεισίματος τῶν Ἱερῶν Ναῶν.


    Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ὡς ἀποκλειστικό Πηδάλιο, Πυξίδα καί Ὁδηγό, εἶχε καί θά ἔχει τήν Ἁγία Γραφή καί τήν Ἱερά Παράδοση.

    Συνεπῶς δέν γίνεται νὰ τῆς ἐπιβληθοῦν πρακτικὲς ποὺ βρίσκονται ἔξω ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή καὶ τὴν Πατερικὴ Διδασκαλία, δηλαδή τὴν Ἱερά Παράδοση.

    Στό «Πηδάλιο» πού ἔχει συντάξει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, περιέχεται ὁ τέταρτος Κανόνας τῆς ἑβδόμης Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὁ ὁποῖος εἶναι ξεκάθαρος σχετικά μέ τό κλείσιμο τῶν Ἱερῶν Ναῶν.

    Ἀπαγορεύει ρητῶς στούς Ἐπισκόπους νά ἐπιτρέπουν τό κλείσιμο τῶν Ναῶν, ὁποιαδήποτε αἰτία κι ἄν ὑφίσταται.

    Διαβάστε προσεκτικά τόν κανόνα ἀλλά καί τίς ἐπεξηγήσεις τῶν ἑρμηνευτῶν: Ἀπόσπασμα ἀπό τό «Σύνταγμα Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων», τῶν Ράλλη - Ποτλή, τόμος Β΄, ἐκδόσεις «Γρηγόρη».

    Κανών Δ΄ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ἑβδόμης (Ζ΄) Συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ:
    «…Εἴ τις οὖν δι΄ ἀπαίτησιν χρυσοῦ, ἤ ἑτέρου τινός εἴδους, εἴτε διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν, εὐρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, καί ἀφορίζων τινά τῶν ὑπ΄ αὐτόν κληρικῶν, ἤ σεπτόν ναόν κλείων, ὡς μή γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τάς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, καί εἰς ἀναίσθητον τήν ἑαυτοῦ μανίαν ἐπιπέμπων, ἀναίσθητος ὄντως ἐστί, καί τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, καί ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ ἐπί τήν κεφαλήν αὐτοῦ, ὡς παραβάτης ἐντολῆς Θεοῦ καί τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων…».

    Ἀπόδοση τοῦ κανόνος στήν νεοελληνική:
    «…Ἐάν λοιπόν θά μποροῦσε νά εἶχε βρεθεῖ κάποιος ἐπίσκοπος, πού νά ἀπαγορεύσει τήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας, ἀπαιτώντας χρυσό ἤ κάποιο ἄλλο εἶδος ἤ ἀκόμη γιά λόγους κάποιου προσωπικοῦ πάθους καί μάλιστα νά ἀφορίσει κάποιον ἀπό τούς κληρικούς, πού ὑπάγονται στήν δική του ἐκκλησιαστική δικαιοδοσία ἤ... ἄν κλείσει κάποιον ἱερό ναό, ὥστε νά μήν γίνονται σ΄ αὐτόν οἱ Θεῖες Λειτουργίες τοῦ Θεοῦ... καί μέ ἀναισθησία ἐπιρρίψει τήν μανία του μέ τιμωρίες, εἶναι ὄντως ἀναίσθητος καί θά ὑποστεῖ καί αὐτός τά ἴδια πού ἔχει κάνει. Ὁ πόνος πού ἔδωσε, θά ἐπιστρέψει στό δικό του κεφάλι, διότι ὑπῆρξε παραβάτης τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ καί τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων…».

    Ἑρμηνεία Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἱερόν «Πηδάλιον», σελίδα 266:
    «Ὅποιος λοιπόν Ἀρχιερεύς εὑρεθῇ νά ἀργίζῃ ἤ νά ἀφορίζῃ τινά ἱερέα, ἤ Κληρικόν, ἤ νά κλείῃ Ἐκκλησίας διά νά πάρῃ ἄσπρα ἤ διά καμμίαν του ἄλλην ἐμπάθειαν, οὗτος ἄς παθαίνῃ ἐκεῖνο ὁπού κάμνει, ἤτοι ἄς ἀργίζεται, καί ἄς ἀφορίζεται, Ἐπίσκοπος μέν ὤν ἀπό τόν Μητροπολίτην του, Μητροπολίτης δέ ὤν ὧν ἀπό τόν Πατριάρχην του».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συνέχεια της ανάλυσης του κανόνα.

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΖΩΝΑΡΑ: «…Εἴ τις ἐπίσκοπος κλείσει ναόν, ὥστε μή γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τάς ἱερουργίας, εἰς ἀναίσθητον, τόν ναόν, δηλαδή τήν ὀργήν αὐτοῦ, ἥν μανίαν, διά τό πάνυ σφοδρόν καί παράλογον ὠνόμασεν, ἐπιπέμπων, ἀναίσθητός ἐστί, φησι, καί τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, ἤγουν ἀφορισθήσεται, καί ὃ ἐποίησε πάθη, ὁ μέν ἐπίσκοπος παρά τοῦ μητροπολίτου αὐτοῦ, ὁ δέ μητροπολίτης παρά τοῦ πατριάρχου, οἷς ὑπόκεινται· καί ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ εἰς κεφαλήν αὐτοῦ, ὡς παραβάτου ἐντολῆς Θεοῦ, καί τῶν ἀποστολικῶν διατάξεων…».

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΒΑΛΣΑΜΩΝΟΣ: «…ὁ γάρ κλείων ναούς Ἐπίσκοπος ἐξ οἱουδήποτε εὐλόγου, ἤ παραλόγου τρόπου, ὡς ἐμοί δοκεῖ, κολασθήσεται».

    Ἀπόδοση τοῦ Βαλσαμώνος στήν νεοελληνική:
    «…ὁ ἐπίσκοπος πού κλείνει ναούς μέ ὁποιαδήποτε λογική ἤ παράλογη ἀφορμή, ἔχω τήν γνώμη πώς θά κολασθεῖ».

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΡΙΣΤΗΝΟΥ: «…Εἴ τις οὖν Ἐπίσκοπος… διά τινα ἰδιοπάθειαν, εὐρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, ἤ ἀφορίζων τινά τῶν ὑπ΄ αὐτόν κληρικῶν, ἤ σεπτόν ναόν κλείων, μή γίνεσθαι ἐν αὐτῶ τάς ἱεράς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται…».

    Ἀπόδοση τοῦ ΑΡΙΣΤΗΝΟΥ στήν νεοελληνική:
    «…Ἐάν θά μποροῦσε νά βρεθεῖ κάποιος ἐπίσκοπος νά ἀπαγορεύσει τήν Λειτουργία… ἐξαιτίας ἰδίου πάθους ἤ ἄν ἀφορίσει κάποιον κληρικό τῆς δικαιοδοσίας του (ἐν. γιά τόν λόγο αὐτό) ἤ κλείσει ἱερό ναό, ὥστε νά μήν γίνονται μέσα οἱ ἱερές Λειτουργίες τοῦ Θεοῦ, θά ὑποστεῖ τίς ἀνάλογες βαριές τιμωρίες».

    Πῶς λοιπόν μποροῦμε μέ διάφορες προφάσεις, νά ἀποκόπτουμε τόν ἑαυτό μας ἀπό τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί νά ἀκρωτηριάζουμε τήν ἐκκλησία;

    Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ κανόνες τῆς ἐκκλησίας εἶναι ἰδιαίτερα αὐστηροί. «Πάντας τοὺς εἰσιόντας πιστοὺς καὶ τῶν γραφῶν ἀκούοντας, μὴ παραμένοντας δὲ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ ἁγίᾳ μεταλήψει, ὡς ἀταξίαν ἐμποιοῦντας τῇ ἐκκλησίᾳ, ἀφορίζεσθη χρή». (9ος Ἀποστολικός Κανών).
    Πηγή: Ενωμένη Ρωμηοσύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπάρχει φρενίτιδα στον πιστό λαό που είναι ακραίοι ευσεβείς. Μέσα στην ευσέβεια και στον υπερβάλλοντα ζήλο παραποιούν για να περάσει το ΕΓΩ τους και τους ι. Κανόνες. Η κατρακύλα τους δεν έχει τελειωμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απορώ και εγω πως νόμισαν κάποιοι αδελφοί, οτι θα έγραφα κάτι, όπου θα είχα κάνει αυθαίρετη ερμηνεία ενός κανόνα Οικ. Συνόδου. Όσοι παρακολουθούν της δημοσιεύεις μου, είτε με γνωρίζουν προσωπικά, ένα έχουν μόνιμα να μου προσάψουν, την επιμονή στήν ακρίβεια, την πλήρη αποδοχή στίς εξηγήσεις των Αγίων, και οχι την παρουσίαση στοχαστικών αναλύσεων και μεταφράσεων, ανθρώπων εξω απο την γνώση της κυκλικής νοεράς προσευχής.

    Εμπιστεύομαι λοιπόν την εξήγηση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, του Ζωναρά, του Αριστήνου, και του Βαλσαμώνος, που είναι απολύτα ξεκάθαρος χωρίς να αφήνει καμιά αμφιβολία παραφράσεως:

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΒΑΛΣΑΜΩΝΟΣ: «…ὁ γάρ κλείων ναούς Ἐπίσκοπος ἐξ οἱουδήποτε εὐλόγου, ἤ παραλόγου τρόπου, ὡς ἐμοί δοκεῖ, κολασθήσεται».

    Ἀπόδοση τοῦ Βαλσαμώνος στήν νεοελληνική:
    «…ὁ ἐπίσκοπος πού κλείνει ναούς μέ ὁποιαδήποτε λογική ἤ παράλογη ἀφορμή, ἔχω τήν γνώμη πώς θά κολασθεῖ».

    Τέλος ποτέ μέχρι σήμερα, σε 2.000 χρόνια Εκκλησιαστικής ιστορίας, με χολέρες, πανούκλες, λοιμούς θανατικούς, Άγιοι ιερείς και Αρχιερείς δεν έκλεισαν ως.. λύση, τούς ναούς. Αντιθέτως καλούσαν σε μετάνοια, σε λειτουργίες και αγρυπνίες, έκαναν λιτανείες των Αγίων Εικόνων, και έγραψαν χρυσές σελίδες θαυματουργικών επεμβάσεων του Θεού στήν ιστορία. Αλλά σήμερα, γίναμε όλοι μας ''ανώτεροι'' των αγίων και τα ξέρουμε όλα... Εύχεστε να αποκτίσουμε αυτή την πίστη των Αγίων, που νικά τον θάνατο, και οδηγεί στήν όντως Ζωη.

    Χριστός Ανέστη αδερφοί.






    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το θέαμα των Ιερέων να προσέρχωνται στους Εισαγγελείς το έχουμε ήδη δεί από πέρυσι. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Οπως φαίνεται μπορεί να συνεχιστή. Υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν ότι "πειθαρχείν δεί ανθρώποις μάλλον ή Θεώ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν έχουμε δικαίωμα να ονομάζουμε ιδιωτικές θεολογίες, τις Ορθόδοξες γνώμες που προσπαθούν να ευθυγραμμίζονται με τους ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Τώρα αν κάπου σφάλλουν θα το διορθώσουν οι άνθρωποι καλοί θέλησης που τις διατυπώνουν μόλις τους υποδειχθεί.
    Ιδιωτικές θεολογίες είναι οι "θεολογίες" που αγνοούν ολικά τους ιερούς Κανόνες και προσπαθούν να τους προσαρμόσουν στις αμαρτωλές σκοπιμότητες που υπηρετούν τα πάθη και αντίθεες κοσμικές επιδιώξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστούμε πολύ τον ευλαβή κ. Ρόδη για τα ψυχωφελή σχόλια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το Χριστός Ανέστη μην το γράφεις κ. Ρόδη αλλά να το βιώνεις.
    Την ερμηνεία των ι. Κανόνων στην κάθε εποχή την αποδίδει η Εκκλησία και όχι κάθε ένας χωριστά. Μητροπολίτες που διαφοροποιούνται από τις Συνοδικές αποφάσεις δεν είναι κάτι παραπάνω ή παρακάτω από προτεστάντες. Η Εκκλησία, η Σύνοδος τους χειροτόνησαν και έδωσαν διαβεβαιώσεις υπακοής και όχι αυτονομίας. Αν θέλουν να διαφοροποιηθούν να αποκοπούν το συντομότερο για να μην προκαλούν σύγχυση στον Λαό ή η Σύνοδος να τους αφαιρέσει την Θέση και να παραμείνουν ως πρώην ή σε Μητροπόλεις χωρίς πιστούς ως σχολάζοντες.
    Ένας παπαδάκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για παπαδάκο 9,50
    Όποιος βιώνει το Χριστός Ανέστη, αυτός και το γράφει.
    Εσείς μάλλον δεν το βιώνετε αλλά πιστεύετε για αλάθητη την κάθε Σύνοδο!
    Κρίμα παπαδάκο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  16. Το ερώτημά σου δεν πρέπει να είναι ρητορικό. Σου απαντώ 10,33 μμ 26/5/21 αν και δεν είμαι αυτός που ετοιμάζει καταγγελία. Είμαι από Πάτρα και όχι από Αγρίνιο. Σε παιδικές χαρές και πάρκα δεν πάω. Οπότε το προσπερνώ. Σήμερα το απόγευμα πήγα σε σούπερ μάρκετ. Μπαίνοντας μέσα μου έδωσαν χαρτί με αριθμό, μπάζουν όσους επιτρέπει ο νόμος. Μέσα προσέχω να μην πλησιάζω άλλους κρατάω απόσταση. Στο ταμείο υπάρχει η ενδεδειγμένη απόσταση. Όλοι φοράμε μάσκα πελάτες και προσωπικό.
    Στον Ναό πού πήγα την Κυριακή. Μπήκαν όλοι χωρίς να μετρούν όσους ορίζει ο νόμος. Δίπλα μου κάθισε σε καρέκλα που είχε απαγορευτικό κύριος που δεν φορούσε μάσκα. Στο αντίδωρο πήγα τελευταίος διότι όπως πάντα όρμησαν να πάρουν για να φύγουν.
    Με πειράζει για την κατάσταση που υπάρχει στην ενορία μου. Διότι κανένας δεν υποδεικνύει μέτρα με αποτέλεσμα να μην φορούν μάσκα το 80%. Μετά από αυτά μην με προκαλείς διότι γνωρίζω ότι η αστυνομία της Πάτρας τα έχει κάνει πλακάκια με τον Δεσπότη να μην επεμβαίνουν και να τους ειδοποιήσεις. Για το τι συμβαίνει στην Πάτρα με κομπορρημοσύνη είχε γράψει ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος πόσους σε καιρό πλήρους καραντίνας έβαζε στον Ναό του. Μας είχε δώσει αριθμούς. Το ίδιο κάνουν οι περισσότεροι ιερείς που δεν τολμούν να το ομολογήσουν από δειλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μην κρύβετε τα σχόλια που απαντούν στον παπαδάκο 9,50.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτοί που κάνουν λόγο για εισαγγελείς στους οποίους θα καταφύγουν συγκεντρώνοντας στοιχεία έχουν μήπως διενεργήσει προηγουμένως καμία επιδημιολογική έρευνα με όλους τους επιστημονικούς όρους και προδιαγραφές ούτως ώστε να το κάνουν αυτό;
    Και γιατί κάθε λίγο και λιγάκι κάνουν λόγο για την κοίμηση του τάδε ιερέα ή του δείνα μοναχού καταλογίζοντας άμεσα ή έμμεσα ευθύνες σε κάποια πρόσωπα;
    Πώς είναι τόσο σίγουροι ότι ο τάδε ή ο δείνα ιερωμένος δεν νόσησε εκτός του ναού;
    Αλλά και εντός του ναού να νόσησε τι πάει να πει αυτό κατ ανάγκην;
    Και στα Νοσοκομεία, και στους στρατώνες και στα σχολεία και στα σούπερ μάρκετ (αγγλική μελέτη τα θεωρεί ως την πρώτη αιτία μετάδοσης και διασποράς του ιού) και στα σπίτια και στα φροντιστήρια και στα κομμωτήρια και στα εργοστάσια και στις δημόσιες υπηρεσίες, και με μάσκα ακόμη μπορεί να κολλήσεις τον ιό.
    Και κάτι ακόμη :επιτρέπεται να καταφεύγουν στον εισαγγελέα χριστιανοί εναντίον αδελφών τους προκαλώντας σκάνδαλο και διακυβεύοντας την ενότητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επειδή κάποιοι επικαλούνται τη χρήση μάσκας ας θυμηθούν τι έλεγαν οι "ειδικοί" κατά καιρούς και μετά τα γύρισαν και ας διαβάσουν από περιέργεια αυτό :https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/europi/i-ollandiki-diaforopiisi-stin-evropi-tis-maskas/
    Οι μασκοφόροι έχουν μια ψευδαίσθηση ασφαλείας, πολλοί από αυτούς δεν φοράνε ούτε" ξεφοράνε" σωστά τη μάσκα με όλα τα επακόλουθα.
    Ούτε η μάσκα είναι πανάκεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μήπως να του πούμε και μπράβο του κυρίου που θα καταφύγει στον εισαγγελέα;
    Απορώ πώς το δημοσιοποιεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σεκούνδος από τη Θεσσαλονίκη (Πράξ. 20,4)27 Μαΐου 2021 στις 10:09 π.μ.

    Αν και γνωρίζω ότι χάνω τον χρόνο μου πλανεμένε αδελφέ των 9.23 θα σου απαντήσω για να σου πω ότι γράφεις ανυπόστατα πράγματα και ότι οι συγκρίσεις σου είναι για κλάματα. Όλα αυτά που μας αράδιασες δεν θα τα αμφισβητήσω. Μόνο που στα παραπάνω λαμβάνουν μέτρα οι υπεύθυνοι ενώ στους ναούς είναι το «μπάστε κόσμε αλέστε και αλεστικά μην δώστε» οι περισσότεροι όχι εκ των επισκόπων αυτοί νάνε 3-4 οι στερούμενοι λογικής αλλά οι αρχιμανδρίτες και ιερείς που είναι της αράδας και το μόνο που έχουν να μας δώσουν (πουλήσουν) είναι μια νοσηρή ψευτοευσέβεια δεν λαμβάνουν κανένα μέτρο διότι όπως λέγουν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος μέσα στον Ναό. Ξέχασαν οι αφελείς τον θάνατο του Μητροπολίτη Μάνης την ώρα του Καθαγιασμού. Όπως ξέχασαν πολλά αφού έβγαλαν το πανεπιστήμιο με 5 και εισήλθαν σε αυτό από το παραπόρτι του 3 από εκκλησιαστικά λύκεια και την ρασοφορία τους. Αν χρειασθεί θα επανέλθω.
    Σεκούνδος από τη Θεσσαλονίκη (Πράξ. 20,4)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ τον κ. Κοτταδάκη έριξε φως άπλετο σε αυτά που πολλοί προσπαθήσανε να παραποιήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Εύγε στον 9:23 π.μ. για το σχόλιο του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο κύριος που ομολογεί και από πάνω ότι συγκεντρώνει στοιχεία για να τα δώσει στον εισαγγελέα τι είναι; Ντετέκτιβ μήπως; Ποιος του ανέθεσε αυτή τη δουλειά; Όλα τα είδαμε στην κρίση με τον κορωνοϊό μεταξύ των οποίων και τη ρουφιανιά. Ίσως επειδή είναι κατοχικό κατάλοιπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γιατί χρησιμοποιείς το ψέμα ψεύτη των 10:09πμ.
    Γιατί παρουσιάζεσαι ψεύτικα ως ο Σεκούνδος από τη Θεσσαλονίκη που αναφέρει το βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων; Ποιόν προσπαθείς να κοροϊδέψεις; Θέλεις να σε πιστέψουμε ότι είσαι κοντά στα 2000 χρονών;;
    Σε τύφλωσε το πάθος σου και δεν ξέρεις τί γράφεις και ξευτιλίζεσαι!
    Κανείς σοβαρός δεν μπορεί να πάρει στα σοβαρά σχόλιο ψεύτη που ψεύδεται τόσο φανερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Παρέθεσα τον 4ο Κανόνα της 7ης Οικουμενικής σε λόγο νεοελληνικό και στο πρωτότυπο, ώστε να μπορεί καθένας να διακρίνει την εκτιθέμενη με ζωντάνια και παρρησία-και από ποιον-ουσία του πράγματος, τη χριστιανική ζωή ως πράξη,-«Ούτω λαμψάτω το φως υμών … όπως ίδωσιν υμών τα καλά έργα»-Χριστός, Ματ.5,16-και του εκκλησιαστικού ηγέτη και του απλού χριστιανού : 1. Στην εκπληκτικής αυταπάρνησης, ακόμα και με κοπιαστική προσωπική εργασία ζωή του Απ. Παύλου, με στόχο και τη βοήθεια των σε ανάγκη !-«Δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν ἀσθενούντων». Και. 2. Στο σαφέστατο προσδιορισμό της αντίπερα όχθης. Το εντελώς απαράδεκτο και να διανοηθεί εκκλησιαστικός ηγέτης να κερδοσκοπήσει-«μηδόλως αισχροκερδώς επινοείσθαι»-εις βάρος των υφισταμένων του με διάφορες «προφάσεις εν αμαρτίαις», ή από «ιδίαν εμπάθειαν», και να μεθοδεύσει έτσι κλείσιμο Ναών. Όποιος ξέρει ανάγνωση διαβάζει, και όποιος έχει μυαλό, καταλαβαίνει. Τίποτε άλλο !
    Διό παρά τα νέα κατεβατά, που και περίμενα, και δεν με εξέπληξαν : «Απορώ και Εξίσταμαι», που επαναφέρω πιο έντονα το ερώτημα, πώς και από πού σχετίζονται αυτά ή πιο πολύ, δένουν με τη Συνοδική Απόφαση για χωρίς διακοπή τέλεσης της Λειτουργίας προσωρινό κλείσιμο των Ναών λόγω ειδικών μέτρων κατά της θανατερής πανδημίας Κοβιτ19. Όσο για την Πίστη και την Παράδοση, που μπορούν να ανησυχούν κάποιους από όλους μας πιο πολύ, δεν έχουν παρά να πάνε την Κυριακή στην Εκκλησία να διαπιστώσουν αν το «Πιστεύω» είναι στη θέση του !Ιδιαίτερα όμως να προσέξουν, αν δεν το έχουν κάνει, πού ακριβώς πατάει-«Αγαπήσωμεν αλλήλους, ίνα εν ομονοία ομολογήσωμεν»-η ομολογία του ! Καιρός να σοβαρευτούμε εκκλησιαστικοί ηγέτες και απλοί χριστιανοί. Ένας αόρατος δια γυμνού οφθαλμού θανατερός ιός μας έφερε επικίνδυνα πλησίστιους στο: «Δι υμάς βλασφημείται το όνομά μου εν τοις έθνεσιν». "Ικανόν εστί", αρκετά πια, υπάρχουν και όρια, που θα έλεγε διαβάζοντας όσα γράφονται, ή το χειρότερο, βλέποντας όσα κάνουμε ο Κύριος. Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ε, τι να πω . Η ηλιθιότητα περισσεύει. Ο κανόνας είναι σαφέστατος. Οι αρνητές προσθέτουν λόγια. Απαράδεκτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμε 10.56 είσαι ηλιθιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το πρόβλημα είναι οι μάσκες,το πρόβλημα είναι οι ανεμβολιαστοι.
    "Οι ρυπαροι..."...

    Ωραία!
    Κάνετε δύο Θ.Λειτουργιες,μια για τους ρυπαρους "κορωνολατρες" κ μια για τους αγγελοστολιστους κορωνομαχους!
    Και τελείωσε!
    Προσωπικά το έχω δηλώσει εκτός των ι.Κανονων,με πειράζει η μάσκα!


    Το ίδιο δεν ισχύει στις Δ.Υπηρεσιες όπου εκεί κλείνεις ραντεβού κ δεν είσαι στην ουρά όπως παλαιότερα,ούτε στο παντοπωλείο,ούτε στο Σ.Μαρκετ που ξέρεις ποτε δεν έχει πολύ κόσμο να πας.
    Αλλά ρωτώ,κ απάντηση δεν πήρα.

    Κάποιοι που θεωρούνται χριστιανοί,ασχολούνται με τους άλλους ,καλώς κάνουν κ πονούν όλους όσους νόσησαν από κοβιτ ,ενώ παλαιότερα,όταν η καρέκλα κάποιου δίπλα ήταν
    αδειανή ούτε ρωτούσαν γιατί δεν ήρθε είτε είχε γριπη είτε έσπασε το πόδι του,είτε πέθανε ο άνθρωπος!
    Τώρα ασχολούνται!
    Αυτοί που νοσούν από εμβολιασμούς,που πέθαναν από θρομβώσεις,που ακρωτηριάστηκαν μετά τον εμβολιασμό τους, αυτούς δεν άκουσα ούτε μια συμπάθεια,να βγούμε να πούμε κρίμα,πέθαναν τόσοι άνθρωποι μετά από εμβολιασμό.

    Ειληκρινα τι εμμονή είναι αυτή να δίνετε έτσι τον άλλον!
    Μιλήστε γενικά,όχι ειδικά!
    Δεν είναι χριστιανική συμπεριφορά!
    Κύριε ελέησον!
    Και τώρα που βλέπω να κυκλοφορούν στο δρόμο χωρίς μάσκα,τι να πω!
    Ρωτάω κ λένε κάναμε το εμβόλιο!
    Τι να πεις!
    Και ο άλλος τι θα κάνει μέσα στη ζέστη?

    Καταλάβετε,ο ελληνικός λαός έχει περάσει πολλά!
    Ας προφυλαχτεί ο καθένας από μόνος του κ έχει Ο Θεός!
    Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ο κ. Κοτταδάκης δεν έχει προσέξει (?) την ερμηνεία του Βαλσαμώνος, ο οποίος ρητώς αναφέρει ότι ο Επίσκοπος που θα κλείση τους ναούς "εξ οιουδήποτε ΕΥΛΟΓΟΥ ή παραλόγου τρόπου, ως εμοί δοκεί, κολασθήσεται".
    Η γνώμη δηλαδή του Βαλσαμώνος (ως εμοί δοκεί) είναι ότι ο Επίσκοπος θα τιμωρηθή, ακόμη και άν η αιτία που κλείνει τους ναούς είναι εύλογη !
    Μπορεί την γνώμη αυτή να μήν την δέχεται η ΔΙΣ, αλλά είναι καταγεγραμμένη και υπάρχει.
    Οσον αφορά το "Πιστεύω", είναι πράγματι στη θέση του, αλλά μερικοί Ιερείς (Ρόδος, Κάλυμνος, Λέσβος, Κέρκυρα, Κουκάκι, Αιτωλοακαρνανία) τρέχουν στα Ανακριτικά Γραφεία για να υπερασπιστούν την Θεία Λειτουργία που ετέλεσαν και την Θεία Κοινωνία που μετέδωσαν στους πιστούς !
    Γι αυτήν την κατάσταση τί θα λέει ο Κύριος ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν μπορώ άλλο... Κ. Ρόδη Δ. Στις άλλες παλιές επιδημίες καλούσαν στους ναούς τους ασθενείς; Όχι βέβαια.....οι νοσούντες ζούσαν σε πολύ σκληρές συνθήκες εκτός των τειχών, σε απομόνωση. Τώρα με τον ιό, δυστυχως δε γνωρίζουμε έγκαιρα ποιος είναι ασθενής. Και αφού αυτό δε γίνεται, άι αφού εμείς οι πιστοί δεν καταλαβαίνουμε το πρόβλημα, καλώς λαμβάνονται μέτρα. Όσο για την ερμηνεία του Βαλσαμωνος, αν και δε γνωρίζω το λόγο για τον οποίο γνωμοδότησε επί του κανόνος, πιστεύω ότι κάθε ερμηνεία έξω από το πλαίσιο που θέτει ο κανόνας είναι εωλη και αστήρικτη και μη αποδεκτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Σεκούνδος από τη Θεσσαλονίκη (Πράξ. 20,4)27 Μαΐου 2021 στις 10:08 μ.μ.

    10.09 είμαι απόφοιτος εκκλησιαστικού Λυκείου. Τότε που μάζευαν τα παιδιά των ιερέων και τα φτωχόπαιδα των χωριών όπως και εγώ για να βγάλουν το Λύκειο με την προσφορά της ζωής του οικοτροφείου. Γνώρισα ως συμμαθητές πολλούς από τους σημερινούς ιερομονάχους, ιερείς και κάποιους επισκόπους. Μετά με τα προνόμια μπήκα όπως και εκείνοι στην Θεολογική του ΑΠΘ την τελείωσα με καλύτερο βαθμό από πολλούς ρασοφόρους που είχαν τις ευεργετικές επεμβάσεις επισκόπων για να πάρουν το πτυχίο αφού φόρεσαν το ράσο και γίναν διάκονοι του Μητροπολίτου τάδε. Ποτέ δεν σκέφτηκα να διδάξω Θεολογία ή να κηρύξω. Εργάζομαι σε Δημόσια Υπηρεσίας της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς πολλά από τα αστέρια (ελάχιστοι και με κωλύματα ιερωσύνης) του χθες το παίζουν σήμερα ιεροκήρυκες της δεκάρας διορισμένοι από επισκόπους ή γιατί ανήκουν σε οργάνωση ή τους προστατεύει κάποια μονή στην οποία ποτέ δεν κοιμήθηκαν. Αυτοί σήμερα οι κληρικοί του 5 του ΑΠΘ που δεν γνωρίζουν πολλά από όσα έπρεπε γίναν οδηγοί ζωής των αφελών. Και μιλάνε για τους άγνωστους σε αυτούς Κανόνες.
    Όσο για το ψευδώνυμο μου το έδωσε ο Λυκειάρχης όπως έδινε σε πολλούς. Το χρησιμοποίησα για να με γνωρίσουν αυτοί που έπρεπε αν διαβάζουν το μπλοκ.
    Για τα κοσμητικά επίθετα σε ευχαριστώ. Πάντα γνώριζα από το Εκκλησιαστικό Λύκειο ότι όταν μπλέκεις με τα πίτουρα σε τρώνε οι ευσεβείς κότες.
    Σεκούνδος από τη Θεσσαλονίκη (Πράξ. 20,4)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Θεωρώ ότι κάθε συζήτηση που διχάζει το σώμα της Εκκλησίας πρέπει να παύει, ο καθένας έχει την άποψή του για κάθε θέμα και στο συγκεκριμένο ας την κρατήσει για τον εαυτό του. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι όταν έλεγαν κάποιοι Άγιοι ότι στο μέλλον θα "σφάζεται" αδερφός με αδερφό και πατέρας με γιο εννοούσαν το συγκεκριμένο, αυτό δηλαδή που μου αποδείξατε επάνω με τα σχόλιά σας. Ντροπή! Οι Χριστιανοί πάντα στις δυσκολίες τους ήταν ΕΝΑ, στην Τουρκοκρατία άνοιξαν κρυφά σχολειά, στους πολέμους έτρεχαν στις Εκκλησίες, στις πανδημίες το μόνο που τους ενώνει ήταν ο Χριστός! Είναι κρίμα να βάζουν κάποιοι πάνω από το Χριστό τις εμπάθειές τους. Εύχομαι μετάνοια όλων μας καθώς Χριστός Ανέστη και Άδης (θάνατος) εσκυλεύθη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. όλα αυτά τα ανόητα και σκανδαλωδώς τραγελαφικά αλλά και θλιβερά σχόλια για τα οποία απορήσατε κ. Κοτταδάκη, προέρχονται από μία αρχική υπόνοια (τύπου συνδρόμου καταδίωξης) η οποία εξελίσσεται σε ιδεοληψία, σε μανία και στον στον γνωστό σε όλους "ου κατ' επίγνωσιν ζήλο", το πλέον σύγχρονο σπορ όλων των "υπερορθοδόξων" χριστιανών της εποχής μας εδώ και 5-10 χρόνια. Ο ζήλος δε αυτός εξελίσσεται σε μιαν άνευ προηγουμένου ιεροκατηγορία και ιεροκατάκριση, πολλές φορές με τον μανδύα της τάχα αγαπητικής διακονίας προς την αλήθεια (την όποια αλήθεια πρεσβεύει ο ζηλωτής και οι όμοιοί του) και την Ορθοδοξία, εκθέτοντας δημοσίως και μανικώς επανειλημμένως τα όποια ατοπήματα και στραβοπατήματα των ιεραρχών της Αγίας μας Ορθοδόξου Εκκλησίας, έχοντας πάντα κατάληξη την διάσπαση και τον διχασμό δυστυχώς.
    Ο Κύριος ας μας ελεήσει όλους. Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. «Ο κ. Κοτταδάκης …» διάβασε και πρόσεξε ότι και ο Βαλσαμώνας, και ο Ζωναράς, και ο Αριστηνός, και Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης λένε αυτό ακριβώς που ορίζει και θεμελιώνει άριστα Αγιογραφικά ο ίδιος ο 4ος Κανόνας της 7ης Οικουμενικής, ότι : «Επίσκοπος που θα κλείσει λειτουργικά Ναό, είτε από αισχροκέρδεια εις βάρος κληρικών ή μοναχών της περιφέρειας του, πράγμα που ως άδικο που τον στέλνει εκτός Βασιλείας του Θεού-Παύλος-είτε από μεθοδεύσεις εμφανούς εμπάθειας,προσωπικής αδυναμίας-«εἴτε διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν»-αμφότερα, «προφάσεις εν αμαρτίαις», ως επισημαίνουν, θα είναι υπόλογος να πάθει τα ίδια-«καὶ τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται»-και προσθέτουν ότι το κακό που κάνουν θα γυρίσει και θα τον βρει στο άσκεφτο-αναίσθητο κεφάλι του--«καὶ ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ». Και τούτο γιατί πιάστηκε παραβάτης θείας εντολής και διάταξης Αποστολικής-«ὡς παραβάτης ἐντολῆς Θεοῦ, καὶ τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων».
    Ασφαλώς δε λένε ότι : Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, που ποιμαίνει την Εκκλησία του Θεού, Θεού ζώντων όχι νεκρών, στο όνομα της Συνόδου όλης Ιεραρχίας, σε περίοδο ως η προκείμενη της θανατερής πανδημίας Κοβιτ19 ή άλλης, δεν μπορεί να κλείσει Ναό προσωρινά, και μάλιστα όχι λειτουργικά-χωρίς να διακοπεί η τέλεση της Λειτουργίας. Ούτε, βέβαια, ότι για την αντιμετώπισή της πρέπει να αγνοήσει την από τον 8ο ως το σημερινό 21ο αιώνα πρόοδο της ιατρικής επιστήμης, δώρο ή παραχώρηση Θεού, θεολογικά, να υψώσει τα λάβαρα και ν’ αρχίσει λιτανείες, κι όποιον πάρει ο χάρος ! Τα τοιαύτα ως και τα εν τω μεταξύ καμώματα ελάχιστων Μητροπολιτών, αλλά όχι λίγων άλλων κληρικών είναι που λέει συνεχίζουν να κρατούν το Χριστό στον κήπο της Γεθσημανή και το Σταυρό. Εκλαμβάνουν την Παράδοση της Εκκλησίας ως δισκέτα ή στικάκι έτοιμο για αναπαραγωγή, και όχι ως ζώσα αγία εμπειρία υποκείμενη στο χρέος φωτισμένης δυναμικής επίκαιρης έκφρασης και πράξης.
    «Ικανόν εστί» ! Με παραπομπή σε κάτι από τη θαυμάσια ανακοίνωση «οικονομίας και αγάπης Χριστού»του Αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου Β΄, που διάβασα. «Ως Εκκλησία ακούσαμε πολλά, από πηγές εντός και εκτός, τα περισσότερα άδικα και ανεύθυνα. Πονέσαμε. Αλλά ποτέ δεν απογοητευθήκαμε, διότι γνωρίζουμε ότι ο Χριστός είναι ο κύριος της ιστορίας, που φυσικά δεν εγκαταλείπει ποτέ την Εκκλησία Του. Αυτό και μόνο γεμίζει τις ψυχές μας με ελπίδα και αισιοδοξία… Κάποιοι αγανάκτησαν, θύμωσαν, σκανδαλίσθηκαν• είναι όλοι παιδιά μας, τούς περιμένουμε με λαχτάρα, να τούς ακούσουμε και με ενότητα να προχωρήσουμε». Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ακριβώς επειδή η Παράδοση δέν είναι "δισκέτα ή στικάκι έτοιμο για αναπαραγωγή", θα έπρεπε να τής δοθεί η δυνατότητα να δείξη την ζωντανή παρουσία της στο σήμερα, καί με λιτανείες, με παρακλήσεις, με δεήσεις, με προσκύνηση Λειψάνων, τηρώντας βέβαια τα μέτρα υγιεινής, να επιτραπή στην Θεία Χάρη να εκδηλώση την Παρουσία της στη σημερινή πραγματικότητα.
    Και άν η συμμετοχή των πιστών δεν ήταν η αναμενόμενη, τότε να ληφθούν μέτρα για αποκλεισμό των πιστών από τις Ακολουθίες, κλείνοντας ναούς.
    "Πρώτα ο Θεός" λέει ο ευλαβής άνθρωπος και κατόπιν η "πρόοδος της ιατρικής επιστήμης".
    Αυτή είναι η σωστή αξιολογική σειρά, η οποία δέν είναι απαραίτητο να διαφέρει χρονικά.
    "Και τούτο ποιείν κακείνο μή αφιέναι", συγχρόνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ώστε έτσι, ¨και τούτο δει ποιήσαι ...", βγαίνετε κι από πάνω ! Όταν παπάδες και ... "υπέρ ευσεβείς" ήταν κατά παντός μέτρου προφυλάξεως, μάσκα, αραίωση, και άλλα "θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου" που τα καταπατούσαν ανενδοίαστα και προκλητικά ! Και δεν αρκούσε η τελούμενη Θεία Λειτουργία-όσον ούπω περί αυτής- και ήταν απαραίτητη η κάποια παγανιστική "βαττολογία", και άλλα πάλαι ποτέ γραφικά ! Γιατί βλέπετε είναι στραβός και κουφός ο Θεός ! Και όχι όλοι αυτοί, οι το λιγότερο φαιδροί που μάλλον τους αφορά πιο πολύ, το "τετύφλωκεν αυτών τους οφθαλμούς, και πεπώρωκεν αυτών την καρδίαν ..." ή έστω καλύτερα, εκείνο το "Πάτερ άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι..." του Χριστού για τούς "παραπορευόμενους και κινούντας τας κεφαλάς ...", κάτω από το Σταυρό. Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αύριο, 1η Ιουνίου, εορτάζεται η Ανάμνηση της Απαλλαγής της Λευκάδας από την επιδημία Πανώλης, το έτος 1743. Η διήγηση είναι διδακτική και έχει απόλυτη σχέση με το συζητούμενο θέμα.

    https://www.saint.gr/436/saint.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Απωθημένων συνέχεια εναντίον της Ηγεσίας της Εκκλησίας για τα κατά την πανδημία Κοβιτ19, μετά τα της «παλιάς ευσέβειας», «και τούτο δει ποιήσαι…», η ανώνυμη παραπομπή στην εκ Λευκάδος … κατά της πανούκλας διδαχή-31.05.21,8,37μ.μ. Να πάει, λοιπόν, κι ο γράφων πολύ πίσω, και σε πρόταση μαρτυρική, κι από αγία υπογραφή, του Αλεξανδρείας Διονυσίου για την πανούκλα του 250 μ.Χ. στην πόλη, από πλευράς χριστιανικής και ειδωλολατρικής ! «Τώρα θρηνούν όλα, κι όλοι πενθούν, κι ολόγυρα στην πόλη ακούγονται κλάματα γοερά εξαιτίας του πλήθους εκείνων που έχουν πεθάνει, και πεθαίνουν καθημερινά … Δεν υπάρχει σπίτι, όπου να μην κείτεται ένας νεκρός … Οι περισσότεροι από τους αδελφούς μας, από μεγάλη κι αδερφική αγάπη, αφοσιωμένοι ο ένας στον άλλο, χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες για τον εαυτό τους, έκαναν επισκέψεις στους άρρωστους, τους προσέφεραν τις υπηρεσίες τους, τους περιποιούνταν «εν Χριστώ», και πέθαιναν πολύ ευχαρίστως μαζί τους, αφού προηγουμένως πάθαιναν μόλυνση από την επαφή τους, κολλούσαν την αρρώστια του πλησίον τους και, θεληματικά δοκίμαζαν τους πόνους τους.
    Και πολλοί, που περιποιήθηκαν άλλους στην αρρώστια τους, κι έγιναν καλά, πέθαιναν οι ίδιοι, μεταφέροντας το θάνατο εκείνων στους εαυτούς τους. Οι άριστοι λοιπόν από τους αδελφούς μας και μερικοί πρεσβύτεροι και διάκονοι και λαϊκοί με αυτό τον τρόπο έφυγαν από τη ζωή, επαινούμενοι πολύ, έτσι ώστε κι αυτό το είδος του θανάτου, που ήταν αποτέλεσμα ευσέβειας και πίστης αληθινής να μη φαίνεται καθόλου κατώτερο από το μαρτύριο. Σήκωναν αγκαλιά τα νεκρά σώματα των αγίων με τα κρεμασμένα χέρια, τους έκλειναν τα μάτια και το στόμα, τούς μετέφεραν στους ώμους, τους έλουζαν, τους στόλιζαν νεκρικά, και μετά από λίγο το ίδιο γινόταν και σ’ αυτούς. Γιατί, πάντα εκείνοι που απέμεναν στη ζωή, ακολουθούσαν στο θάνατο αυτούς που πέθαναν λίγο πριν. Οι ειδωλολάτρες όμως έκαναν τα τελείως αντίθετα· έδιωχναν ακόμη κι εκείνους που μόλις άρχιζαν ν’ αρρωσταίνουν, απέφευγαν και τους αγαπημένους τους, τους πετούσαν στους δρόμους μισοπεθαμένους, και στα σκουπίδια νεκρούς άταφους, στην προσπάθεια να μην τους πλησιάσει ο θάνατος, πράγμα που δεν ήταν εύκολο ν’ αποφύγουν, παρόλο που μηχανεύονταν πολλά».
    Τι λέτε, δεν είναι το πιο πιθανό ότι στη θυσιαστική αγάπη των χριστιανών και τα αφορώντα στην πρόταση: «Έτσι ώστε κι αυτό το είδος του θανάτου, που ήταν αποτέλεσμα ευσέβειας και πίστης αληθινής να μη φαίνεται καθόλου κατώτερο από το μαρτύριο», θα εντάξει σήμερα ο Θεός πρώτα και κύρια το Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό που είναι στην πρώτη γραμμή μάχης κατά του Κόβιτ19, και όποιον άλλον κρίνει ότι τον ακουμπάει αυτή η πρόταση του Αγίου Διονυσίου Επισκόπου Αλεξανδρείας; Ή μήπως όχι, γιατί αυτοί δεν έπεσαν στον αγώνα χωρίς προφυλάξεις, αλλά επιστράτευσαν τα όπλα της από τότε ως σήμερα προόδου της Ιατρικής. Αρκετή πια η βλακώδης «εξυπνάδα», και όχι λίγο παγανιστική, "ίνα μη τι χείρον είπη" κανείς ! «Χριστός Ανέστη. Θανάτω, θάνατον πατήσας». Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μακάρι να τούς εντάξη. Δεν υπάρχει καμμία αντίρρηση.
    Μακάρι επίσης ο Θεός να εντάξη στην ίδια κατηγορία και τους Ιερείς, τους Ιεροψάλτες, τους Μοναχούς, που θυσιαστικώς τελούσαν όλο αυτό το διάστημα και τελούν ακόμη την Θεία Λειτουργία και τις λοιπές Ακολουθίες χωρίς προσωπική προφύλαξη (μάσκα, κλπ.), διότι έτσι επιτάσσει η ΚΥΑ.
    Ας πούμε έναν καλό λόγο γι αυτούς, γιατί συνήθως τούς αποκαλούμε απείθαρχους, ανυπάκοους, αντάρτες, επαναστάτες, και τα παρόμοια.
    Πέραν αυτών, το θέμα είναι πού θα εντάξη ο Θεός εμάς τους υπόλοιπους, οι οποίοι υπείκοντες στις οδηγίες των Λοιμωξιολόγων καί των Υπουργών, απομακρυνθήκαμε από τους ναούς και την Θεία Λειτουργία, κλειστήκαμε στα σπίτια μας μακριά από συγγενείς, γνωστούς , φίλους, επιβεβαιώνοντας τον Ζαν - Πώλ Σάρτρ ("ο άλλος είναι η κόλαση μου"), δεν προσφέρουμε το χέρι μας στον άλλο για εγκάρδια χειραψία, αλλάζουμε πεζοδρόμιο όταν βλέπουμε να έρχεται κάποιος γνωστός για να μην τον πλησιάσουμε και συνομιλήσουμε, τιναζόμαστε πρός τα πίσω όταν μάς πλησιάζει κάποιος κοντύτερα από 1,5 μέτρο, και αποφεύγουμε να αγκαλιάσουμε τα παιδιά μας, όταν επιστρέφουν από το σχολείο, όπως μας συμβούλευσε από τηλεοράσεως γνωστός Καθηγητής της Ιατρικής.
    Μήπως η στάση μας αυτή ομοιάζει, έστω αμυδρά, με την στάση των ειδωλολατρών της Αλεξάνδρειας ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή