Ὁ ἄνθρωπος πού ξέχασε ὅτι εἶναι ἐπίσκοπος!
Ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
Λέγεται Ἐλπιδοφόρος! Στὸ πρόσωπό του χάνεται κάθε ἐλπίδα χριστιανικῆς
παρουσίας. Ὁ κοσμικός του τίτλος: «Ἀρχιεπίσκοπος Ἀ μερικῆς». Αὐτὸν διάλεξε τὸ
Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως γιὰ νὰ διαδεχθῆ τὸν σεμνὸ καὶ ἱεροπρεπῆ, τὸν σοφὸ
καὶ σεβάσμιο πατέρα Δημήτριο Τρακατέλλη.
Δὲν γνωρίζουμε πῶς τὸν δέχεται ἢ τὸν ἀνέχεται ἡ Ἑλληνικὴ ὁμογένεια τῆς Ἀμερικῆς.
Ἐκεῖνο πού γνωρίζουμε εἶναι τὰ στοιχεῖα τῆς παρουσίας του στὴν Ἑλλάδα. Γιὰ
πρώτη μᾶλλον φορά ἐπισκέφθηκε τὴν Ἀθήνα. Ὄχι βεβαίως γιὰ νὰ ὑποβάλη τὰ σέβη του
στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμο (ἐκ τῶν ὑστέρων τὸν ἐπισκέφθηκε), ἀλλὰ γιὰ
νὰ ἐπιβάλη τὶς ἀνώμαλες πεποιθήσεις του μέσα σὲ ὀρθόδοξο Ναό.
Συγκεκριμένα:
• Στὶς 9 Ἰουλίου ἕνα ζευγάρι «γκέϊς» θέλησε νὰ βαπτίση τά... δύο παιδιά τους! Θὰ πῆτε, καὶ δικαιολογημένα, δύο ὁμοφυλόφιλοι, πού συζοῦν σὰν «παντρεμένοι», ποῦ τὰ βρῆκαν τὰ παιδιά; Οἱ πάμπλουτοι ἐπιχειρηματίες Μπούσης καὶ Νούντας ἐξαγοράζουν τὰ πάντα. Καὶ δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ ἐξαγοράσουνκαὶ δύο μωρά; Μὲ τὸν τρόπο πού αὐτοὶ ξέρουν τὰ πῆραν ἀπὸ μία ἢ δύο παρένθετες μητέρες καί τά... υἱοθέτησαν!
Τὰ μωρὰ σὰν μεγαλώσουν θὰ ρίξουν κλῆρο, ποιὸν
ἀπ᾽ τοὺς δυὸ ἀνωμάλους θὰ λένε «μαμά» καὶ ποιὸν «μπαμπά»!
• Τὸ πρωτοφανὲς στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας
γεγονὸς θέλησαν οἱ δύο «κροῖσοι» τοῦ πλούτου καὶ τῆς διαστροφῆς νὰ «στολίσουν»
καὶ μὲ θρησκευτικὸ μανδύα, καὶ μάλιστα ὀρθόδοξο. Καὶ βρῆκαν ἄνθρωπο νὰ τοὺς ἱκανοποιήση
τὴν ἐπιθυμία, δηλαδή, νὰ δεχτῆ νὰ βαφτίση τὰ μωρά, περιουσία δύο ἀκολάστων ἀτόμων.
Καὶ αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος.
Ἡ Ἐκκλησία δὲν βαπτίζει παιδιά, πού «θεωροῦνται»
νομιμοποιημένα ἀπό ὁμοφυλόφιλα ζευγάρια. Στοὺς πρώτους αἰῶνες ἡ βάπτισις ἦταν ἡ
δωρεὰ γιὰ ὥριμα πρόσωπα, πού σαγηνεύονταν ἀπό τὴν πίστι τοῦ Χριστοῦ, δέχονταν
διετῆ τουλάχιστον κατήχησι καὶ ἐνσυνείδητα ὡδηγοῦντο πρὸς τὸ «φώτισμα», πρὸς τὸ
βάπτισμα.
Δέχτηκε βέβαια στοὺς μετέπειτα αἰῶνες καὶ τὸν λεγόμενο νηπιοβαπτισμό, ὑπό
τρεῖς προϋποθέσεις: Πρῶτον, μεταξύ τῶν γονέων καὶ τῆς Ἐκκλησίας, ἱερὴ
θέσι θὰ ἔχη ὁ Λειτουργὸς πού τελεῖ τὴ βάπτισι. Ἡ εὐθύνη του εἶναι μεγάλη
στὸ νὰ κατηχηθῆ κατάλληλα τό νεοφώτιστο νήπιο. Δεύτερον, μεταξύ τῶν
γονέων καὶ τοῦ νεοφωτίστου, σπουδαία θέσι θά ἔχη ὁ λεγόμενος «ἀνάδοχος».
Δὲν κάνουν κουμπαριὲς οἱ χριστιανοί γονεῖς. Ἐμπιστεύονται τὸ βαπτισθὲν νήπιο σὲ
πρόσωπο πιστὸ καὶ σοβαρό, ἱκανὸ μὲ τὶς γνώσεις του νὰ κατηχήση τὸ παιδί. Τρίτον,
μεταξὺ νεοφωτίστου βρέφους καὶ Ἐκκλησίας στέκουν οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς.
• Τί ἀπό ὅλα αὐτὰ διαπίστωσε ὁ κ. Ἐλπιδοφόρος;
Δέχτηκε νὰ τελέση βάπτισι δύο βρεφῶν, ἑνὸς ἀγοριοῦ καὶ ἑνὸς κοριτσιοῦ. Καὶ
φυσικά τά δύο βρέφη ἐν προκειμένῳ δὲν φταῖνε σὲ τίποτε. Ἐκεῖνος πού φταίει ἐξ ὁλοκλήρου
εἶναι ὁ κ. Ἐλπιδοφόρος. Μέσα σὲ Ναὸ τῆς ἱ. Μητροπόλεως Γλυφάδας, καὶ ἐν μέσῳ
χλιδῆς, ἄσεμνης ἐμφανίσεως τῶν πάντων καὶ χαχανητῶν, βάφτισε δύο βρέφη.
•
• Σὲ ποιὰ μαμὰ καὶ σὲ ποιὸ μπαμπὰ τὰ παρέδωσε
βαφτισμένα; Σὲ ζευγάρι «γκέϊς»! Νὰ κάνουν τί τὰ παιδιὰ οἱ δύο ὁμοφυλόφιλοι; Νὰ
τὰ διδάξουν τὴν πίστι μας; Ἤ νὰ τὰ ἐντάξουν καὶ αὐτὰ στὴ νέα «πίστι», στὴ
συνομοσπονδία τῶν ΛΟΑΤΚΙ; Καὶ τί στοιχεῖα ἔγραψε ὁ κ. Ἐλπιδοφόρος στὸ σχετικὸ ἔγγραφο
τῆς βαπτίσεως; Στὴ θέσι τῆς μητέρας ποιόν ἔβαλε, τὸν πάμπλουτο Μπούση ἢ τὸν πιὸ
πάμπλουτο Ντούντα;
•
• Καὶ σὲ ποιὸ ἀνάδοχο ἐμπιστεύτηκε ὁ κ. Ἐλπιδοφόρος
τὴ χριστιανική κατήχησι καὶ διαπαιδαγώγησι; Γράφτηκε ὅτι ἦσαν ὀκτὼ οἱ «νονοὶ»
καί οἱ «νονές», ἰδιαίτερα μάλιστα δύο πάμπλουτες κυρίες, γόνοι μεγαλοεφοπλιστῶν!
Αὐτοί, κ. Ἐλπιδοφόρε, θὰ κατηχήσουν τὰ δύο παιδιά;
•
• Παίζετε, κύριε ἐγκολπιοφόρε, μὲ τὰ μυστήρια
τῆς πίστεως; Ἔχουμε τὴν ἐντύπωσι, ὅτι ἀποδειχτήκατε χειρότερος καί ἀπό
δεδηλωμένους ἀθέους. Αὐτοὶ τουλάχιστον οὔτε σὲ ἐκκλησία πηγαίνουν, οὔτε γάμο ἐκκλησιαστικὸ
ἔχουν τελέσει, οὔτε τὰ παιδιὰ τους τὰ ἔχουν βαφτίσει. Ἕνα σύμφωνο συμβίωσης ἔχουν
ὑπογράψει, καὶ αὐτὸ γιατί τὸ προβλέπει κάποιος νόμος.
•
• Σεῖς τοὺς ξεπεράσατε. Θέλετε νὰ «εὐλογήσετε» μὲ
ὀρθόδοξες τελετὲς σατανικὲς συνυπάρξεις! Τί θὰ πῆτε στὸ ποίμνιό σας; Νὰ γίνουν
γονεῖς παιδιῶν, ὅταν σεῖς μέσα σέ ἐκκλησία τῆς Βουλιαγμένης εὐλογήσατε ὁμοφυλόφιλους,
πού φυσικὰ δὲν μποροῦν νὰ κάνουν παιδιά;
•
• Καί γιατί, κ. Ἐλπιδοφόρε, ἐξαπατήσατε τὸν οἰκεῖο
ἐπίσκοπο, τὸν Μητροπολίτη Γλυφάδας π. Ἀντώνιο; Ζητήσατε τυπικὴ ἄδεια γιὰ
βάφτισι (ἀορίστως) καὶ παρασύρατε καὶ τὸν ἐφημέριο τοῦ Ναοῦ νὰ συμπράξη στὴ
βλάσφημη ἐνέργειά σας, νὰ μαζέψτε μέσα σὲ ὀρθόδοξο Ναὸ τὴν ἀφρόκρεμα τῶν
«γκέϊς»! Νὰ ποῦμε «Αἶσχος»; Λίγο εἶναι.
•
• Καὶ πῶς σεῖς, διάκονος (ὑποτίθεται) τοῦ φτωχοῦ
Ναζωραίου πορευθήκατε μετὰ τὴ «βάπτισι» στὸ πολυτελέστατο ξενοδοχεῖο, μὲ 1000
προσκεκλημένους, μὲ χλιδὴ πρωτοφανῆ, μὲ γύμνια καὶ ξετσιπωσιά, μὲ προσφιλῆ σας
τραγουδίστρια; Κυκλοφόρησε ἡ εἴδησις, ὅτι τὸ «πάρτυ», μὲ πρωτοκλασάτο τό
πρόσωπό σας, στοίχισε 450.000 εὐρώ! Ἔτσι λοιπὸν εὐλογεῖτε τὴ φρικτὴ σπατάλη!
•Παναγιώτατε Πατριάρχα Κωνσταντινουπόλεως, ὁ κ. Ἐλπιδοφόρος ξέχασε ὅτι εἶναι
ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας!
Πολύ ορθές οι επισημάνσεις του π. Δανιήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και η ΔΙΣ μάλλον συγκάλυψαν την όλη υπόθεση.
Ευτυχώς που υπάρχει κάπου - κάπου ένας Αρχιμανδρίτης ή ένας Ιερέας να πεί δύο λόγια, για να επαναφέρει την ορθή αντίληψη των πραγμάτων στο προσκήνιο, ώστε να επιβεβαιωθεί ο πιστός, ότι αυτό που θεωρούσε σωστό τόσα χρόνια, αυτό εξακολουθεί να ισχύει, όσο και αν αγωνίζεται να τό διαστρέψη η "Πολιτική Ορθότης".
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια, αυτά θα έπρεπε να τα πούν οι Επίσκοποι, της Ελλάδος και του Φαναρίου, διότι αυτοί έχουν λάβει το Χάρισμα του κηρύττειν, αλλά προς το παρόν δέν ασχολούνται με το θέμα αυτό, εκτός από 1 - 2 παραγράφους στο Ανακοινωθέν της ΔΙΣ.
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω, τα παιδιά των οικογενειών αυτών (μας αρέσει, δεν μας αρέσει οικογένειες ομόφυλων ζευγαριών υπάρχουν και θα υπάρχουν) δεν αξίζουν να βαπτιστούν? Είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού? Ποιοι είμαστε εμείς που θα κρίνουμε αν ένα μωρό είναι ανάξιο βαπτίσεως..
ΑπάντησηΔιαγραφήΈστω μια οικογένεια (με μαμά, μπαμπά) βαπτίσει το παιδί της και οι γονείς/νονός είναι μαφιόζοι/δολοφόνοι (δλδ αντίθετοι με τη διδασκαλία της εκκλησίας) εκεί γιατί βαπτίζεται? Επειδή στο φαίνεσθαι είναι μια καθως πρέπει οικογένεια?
Στο τέλος τέλος της γραφής τα παιδιά δεν φταίνε σε τπτ. Γιατί να μην λάβουν το χάρισμα του βαπτίσματος?
"Ο γιούς και μη ποιήσας, δαρήσεται πολλάς" Λουκ. ιβ΄,47.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκληροί χαρακτηρισμοί! Και δικαίως απ' ότι φαίνεται, στην υπόθεση αυτή. Σκανδαλώδης η δημοσιοποίηση, τραγικό το γεγονός.
Φαίνεται όμως, πεντακάθαρα, η κατάπτωση της Συνόδου και το κοσμικό του επιπέδου των Ιεραρχών. Χειρότερα από τους πολιτικούς. Όπως και η συμπεριφορά του Οικ. Πατριαρχείου, απέναντι στην ισχύ και το χρήμα. Και αυτό νομίζω είναι πολύ χειρότερο. Όχι ότι έχουμε υψηλές προσδοκίες. Δυστυχώς, κατά καιρούς, έχουν δοθεί δείγματα γραφής, έως και σαφώς ενάντια στο Ευαγγέλιο και την ζωή της Εκκλησίας. "Κατά του Κυρίου και κατά του Χριστού αυτού".
Δεύτερον, ως προς τους χαρακτηρισμούς... Ποιος πάτερ μου, είναι Ορθόδοξος Χριστιανός, από την πλειοψηφία που κάνει γάμους και βαπτίσεις; Με βάση τους Ιερούς Κανόνες πόσοι από μας δεν είμαστε ήδη αφορισμένοι; Και σε αυτήν την Θεία Λειτουργία; Εμπαίζουμε το Θεό! Μας πείραξε το πάθος των ανθρώπων, όταν προστρέχουμε στα Μυστήρια, με πάθη ισχυρότερα και βαρύτερα, εντελώς ακατήχητοι και ανεξομολόγητοι; Εκεί γιατί σιωπή; Εκεί γιατί δικαιολογείται η παρουσία του Ιερέα ή του Επισκόπου; Εκεί θυμάσαι ότι είσαι παπάς;;
Ο διάβολος δεν έχει σαρκικά πάθη. Νηστεύει, αγρυπνεί συνεχώς. Άλλα τον έφτασαν στην κόλαση.
Άθεοι, φιλάργυροι, εγωιστές, με πολιτικούς γάμους, αλειτούργητοι, γιατί να είμαστε σε καλύτερη μοίρα;;
Είναι η χειρότερη υποκρισία! Αυτήν καυτηρίασε ο Κύριος! Ιδίως στους ιερωμένους! Και πάσχει η πλειοψηφία!
Μήπως οι διάφοροι αιρετικοί που κατακλύζουν τις Εκκλησίες, σε διάφορες περιπτώσεις και μάλιστα ως υψηλοί προσκεκλημένοι και "ιερότατοι αδελφοί, πολλές φορές και ενδυόμενοι άμφια, είναι πιο ανεκτοί; Εκεί, πάτερ, σιωπή. Μπροστά στους δεσποτάδες και τους πατριάρχες.Και είναι ο κανόνας πλέον! Αυτοί που πήγαν στη βάπτιση μας πείραξαν...
Και τέλος, ποιος παπάς ξέρει τα παιδιά που βάπτισε, σε 6 μήνες, σε 1 χρόνο, τί έχουν γίνει;; Ούτε για το 10%, και πολύ λέω. Τα ζευγάρια που παντρεύουν, πώς να ζουν άραγε; Ούτε που ρωτάνε. Τυπική διαδικασία. Έχω άδικο;
Ώ της υποκρισίας! Επί καθέδρας Μωυσέως εκάθισαν γραμματείς και φαρισαίοι! Βλέπουμε το ξυλάκι στο μάτι του αδερφού μας, αλλά όχι το δοκάρι του δικού μας οφθαλμού!
ΥΓ1. Δεν δικαιούνται οι σημερινοί Ιερείς και ιδίως οι Ιεράρχες, να μιλάνε για χλιδή, πολυτέλεια και πρόκληση! Ντροπή τουλάχιστον! Ένα συλλείτουργο να δει κάποιος, κάνει εμετό, από την προκλητικότητα, την επίδειξη και το κιτς! Ακριβώς ό,τι λές πάτερ μου, για τους ανθρώπους αυτούς, ισχύει στο διπλάσιο για τους δεσποτάδες. Πανάκριβα αυτοκίνητα, μέγαρα, δείπνα, πολυτελή αυτοκρατορικά άμφια, πολύτιμοι λίθοι, εξουσία... Αυτά σίγουρα δεν έχουν σχέση με το Χριστό. Τί μιλάμε για τους άλλους;;
ΥΓ2. Από τους κροίσους που πήγαν στη βάπτιση, ίσως πιο ακριβά να ήταν ντυμένος ο Επίσκοπος! Ο φτωχότερος των ιερέων, που είναι οι φτωχότεροι των χριστιανών..... Εκεί φτάσαμε!
Πάτερ μου δίκιο έχεις, αλλά θέλει διάκριση και προσοχή. Έστω και για μία ψυχή που είναι στο μεταίχμιο και ψάχνει μια αφορμή... Τέτοια λόγια είναι επικίνδυνα. Ίσως το ίδιο με τις πράξεις αυτών που κατηγορήσαμε και εμείς μαζί με σένα. Αλλά δεν είναι του Αγίου Πνεύματος. Δε μοιάζουν του Χριστού!
Οι Χριστιανοί μένουμε πλέον μόνο στο όνομα... Ελπίζω να έχω άδικο.
Έλεος πια.
Εννοείται ότι αξίζει να βαπτισθούν τα παιδιά, αλλά το θέμα δεν είναι απλό, γιατί δεν πρέπει να φαίνεται σαν να συναινεί η εκκλησία στο ανώμαλο μεγάλωμα των παιδιών,σαν να μην ενδιαφέρεται κανείς τελικά για τα δικαιώματα αυτών των παιδιών, που παραδόθηκαν έτσι να ζήσουν σε ένα ανώμαλο περιβάλλον,αθώα θύματα..Είναι κάτι πρωτοφανές για την Εκκλησία, και θα πρέπει να δει πώς πρέπει να γίνει, ώστε να φανεί η αντίδρασή της, για το καλό των παιδιών, και να κανονίσει το πώς της βάπτισης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι καλό για τα παιδιά να λάβουν το Βάπτισμα και να γίνουν μέλη της Εκκλησίας, αλλά όταν αυτό γίνεται με πομπές και φανφάρες, και με την παρουσία Ιεραρχών, οι οποίοι φωτογραφίζονται γελαστοί με το "ζεύγος", τότε η τελετή λαμβάνει και σημειολογικό χαρακτήρα, που υποδηλώνει και προβάλλει μία άθεσμη πράξη, η οποία καταδικάζεται από την Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ άλλου είναι και το θέμα του Αναδόχου. Ακόμη και άν είναι πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός, πόσο λόγο και επιρροή θα έχει στην ανατροφή και διαπαιδαγώγηση των παιδιών, και πόσο θα τού επιτραπεί να κατηχήσει τα παιδιά, όταν αυτά μεγαλώνουν σε νοσηρό περιβάλλον ;
Νομίζω ότι χρειάζεται πραγματικά ένα θαύμα εκ Θεού, για να έχουν τα παιδιά καλές Αρχές, όταν θα φθάσουν στην ενηλικίωση.
Γνωρίζω οικογένεια που ο πατέρας ήταν θρησκεύουσας οικογένειας και δεν πατά στην Εκκλησία. Πήγε μόνο στην κηδεία του πατέρα του. Η σύζυγός του ούτε από έξω δεν περνάει. Η γιαγιά επέμενε και τα βάπτισαν. Πήγαινε στην Αθήνα για να τα κοινωνήσει κάποια Σάββατα ως 7 ετών. Τα δύο αγόρια βαπτισμένα αλλά καμιά σχέση με την Εκκλησία. Τουλάχιστον αυτοί ενδιαφέρθηκαν να τα βαπτίσουν. Το πάθος τους δεν τους κάνει άθεους. Άλλοι είναι άθεοι και τα βαπτίζουν. Πολύπλοκο το θέμα. Αν ήμουν κληρικός θα τα βάπτιζα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας ευλαβής ιεροψάλτης είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσε να γίνει μια απλή βάπτιση των παιδιών, χωρίς όμως την παρουσία των θλιβερών αυτών "γονιών" και όλο το σόου.
O καλός λογισμός είναι ίσος με ολόκληρη αγρυπνία, έλεγε ο μεγάλος Άγιος των ημερών μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία κάποτε παραδοσιακή και κάπως θεοφοβούμενη αριστοκράτισσα της ομογένειας, παρακάλεσε τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής να τελέσει τον γάμο του ενός τέκνου της και με την ευκαιρία του ζήτησε για χάρη της να βαπτίσει και τα δύο νήπια, το ένα εκ των οποίων είχε ως βιολογικό πατέρα το έτερο τέκνο της.
Ο Αρχιεπίσκοπος για να μην την πικράνει το δέχθηκε, επισημαίνοντάς της όμως ότι με την βάπτιση δεν εξαγιάζεται μία σχέση που δεν ευλογείται από την Εκκλησία και τονίζοντάς της ότι στο γεγονός δεν έπρεπε να δοθεί δημοσιότητα.
Τελικώς δόθηκε δημοσιότητα, όχι όμως από τον Αρχιεπίσκοπο.
Ο Αρχιεπίσκοπος κατηγορήθηκε ότι εξαπάτησε. Μήπως όμως και ο ίδιος εξαπατήθηκε;
Ο καλός λογισμός του κ. Ιωαννίδη πάσχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αρχιεπίσκοπος θα μπορούσε να τελέσει την βάπτιση σεμνά και ταπεινά σε ένα παρεκκλήσιο της τεράστιας Αρχιεπισκοπής του, όχι να διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό και να έλθει σε άλλη χώρα και σε άλλη Μητρόπολη, δημιουργώντας δυσάρεστη κατάσταση και προσβάλλοντας τη φήμη και την περιωπή του επιχώριου Μητροπολίτη.
Οι Αρχιεπίσκοποι οφείλουν να δίνουν σωστές κατευθύνσεις στο ποίμνιο, όχι να άγωνται και να φέρωνται σύμφωνα με τις επιθυμίες του κάθε αριστοκράτη ή πληβείου.