Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

«Εὐνουχισμένοι...!» - π. Βασιλείου Μπακογιάννη

 

«Εὐνουχισμένοι...!»

Ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη

Ἕνας ἀντίλογος στό  ἐμπεριστατωμένο  ἐπιστημονικῶς  ἄρθρο, τοῦ ἀγαπητοῦ,  ἀδελφοῦ καί συλλειτουργοῦ πρωτοπρεσβεστέρου π. Βασιλείου  Θερμοῦ: «ὅταν συγκρούονται ἰδεολογίες τήν  πληρώνουν  οἱ ἄνθρωποι» (anastasios 28.2.24).  

Ὁμοφυλοφιλία ἔχει παρατηρηθεῖ καί στό  ζῶο.  Δέν μπορεῖ νά ἀντισταθεῖ, καί νά κάνει τήν ὑπέρβαση. Καί ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ, νά ἔχει τέτοια γονίδια, (ὁμοφυλοφιλίας)  ἀλλά, μπορεῖ νά ἀντισταθεῖ,  καί νά κάνει  τήν ὑπέρβαση, γιατί δέν ἔχει μόνο γονίδια, ἔχει  καί νοῦ καί δύναμη καί θέληση, καί τά γονίδια βρίσκονται ὑπό τόν ἔλεγχό του. 

Καί οἱ ἑτεροφιλόφυλοι ἔχουν γονίδια πρός τό ἕτερο φύλο, ἀλλά, ὅταν θέλουν, ἐγκρατεύονται, ἀκόμα καί ἰσοβίως. Ὡς ἄνθρωποι,  λοιπόν, δέν εἴμαστε  θύματα, ἕρμαια τῶν    γονιδίων μας. Ὁ καθηγητής βιοχημείας τοῦ ΕΚΠ  Θανάσης Γ. Παπαβασιλείου γράφει:   «Διατρέχουμε τον κίνδυνο να δίνουμε υπερβολική έμφαση στις γενετικές ερμηνείες για τα ατομικά χαρακτηριστικά, τη συμπεριφορά ή την προδιάθεση σε νοσήματα σε τέτοιον βαθμό, ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε τον εαυτό μας και τους άλλους απλώς σαν το άθροισμα των γονιδίων μας» («Τα γονίδια δεν φταίνε για όλα. Βῆμα. 24.11.2008).

   Ὁ μακαριστός ἀρχιμ. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, προσπαθώντας νά πείσει  κάποιον σαρκολάτρη, ὅτι τό σέξ  στόν ἄνθρωπο εἶναι  θέμα προαιρέσεως, θελήσεως, ἐπιλογῆς, τοῦ εἶπε ὡς παράδειγμα: «Ἄν πᾶς στό Νοσοκομεῖο, καί χρειασθεῖ νά νοσηλευθεῖς γιά μῆνες, τί θά κάνεις; Θά σοῦ βάζουν παραβάν, γιά νά συνέρχεσαι;!».

 Ὁ Κύριος: «Μερικοί εὐνούχησαν τούς ἑαυτούς τους γιά τή Βασιλεία  τοῦ Θεοῦ (Μτ. 19: 11). Καί ὁ Ἅγιος ὁ Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἑρμηνεύει: Δέν ἔκοψαν τά μέλη τοῦ σώματος, ἄν εἶνα δυνατόν, ἀλλά τούς τους πονηρούς λογισμούς, πού προκαλοῦν τήν ἁμαρτία. ( P.G. 58: 599). «Αὐτοκράτωρ ἐστί τῶν παθῶν ὁ εὐσεβής λογισμός» (Δ΄Μακ. 1:7).  Ἄν, λοιπόν, σέ ἀφορᾶ  τό «μεταφυσικό», τό αἰώνιο, ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἡ σωτηρία σου, ὁ «Αὐτοκράτορας»  θά δώσει ἐντολή νά ἐκκοποῦν οἱ  ἐφάμαρτες ἐπιθυμίες τοῦ σώματος,  ὡς ἀντίθετες στό θεῖο θέλημα, ἀλλά ἐνήδονες στό  σῶμα, πρᾶγμα δύσκολο. «Εἶναι στενή  ἡ πύλη, καί τεθλιμμένη  ἡ ὁδός πού ὁδηγεῖ στή Ζωή, γι'αὐτό καί λίγοι τήν βρίσκουν» (Μτ. 7:14).   «Ἐσύ, Βασιλιᾶ μου, κάνεις πιό μεγάλη θυσία ἀπό μένα·  ἐσύ ἀπαρνιέσαι τόν αἰώνιο κόσμο, χάρη τοῦ ἐφημέρου, ἐγώ ἀπαρνιέμαι τόν ἐφήμερο κόσμο, χάρη τοῦ αἰώνιου», εἶπε ἕνας ἀσκητής σέ  Βασιλιά πού ἔκανε χαρέμι τό  παλάτι του. (Ν. Καζαντζάκη. Ἀναφορά  στόν Γκρέκο, σελ. 199).

   Στίς ἡμέρες μας θεωρεῖται  «μεσσαιωνισμός» νά μιλήσει κάποιος γιά  τήν ....Κόλαση! Καί ἄν κάποιος τό τολμήσει,  θά τήν παρουσιάσει  μέ τρόπο ἀνώδυνο. Ὅμως, ὁ  Χριστός  ξέροντας ὅτι ὁ ἄνθρωπος  τῶν παθῶν καί τῆς ἁμαρτίας,  ξυπνᾶ   μόνο μέ ἀπειλές,  «ζωγράφισε» τήν Κόλαση μέ τά μελανώτερα χρώματα: βαθύ σκοτάδι,  ἄσβεστη, αἰώνια φωτιά,  κλάμα, τρυγμό καί βρυγμό ὀδόντων!   Καί δέν ἔλεγε ὑπερβολές· τήν ὠμή ἀλήθεια ἔλεγε.

Εἶπα κάποτε στόν ἀοίδιμο Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελέτιο: «Ὑπάρχουν κάποιοι πού ὅταν  μιλᾶνε γιά τήν Κόλαση, δέν χρησιμοποιοῦν τά λόγια καί τίς παραστάσεις πού χρησιμοποίησε ὁ Χριστός· γιά νά μήν τρομάξουν τόν κόσμο».  Καί μέ  βλέμμα αὐστηρό καί  διαπεραστικό ἀπάντησε: «Εἶναι διαστροφή (!)   νά μήν θέλουμε νά  χρησιμοποιήσουμε τά λόγια τοῦ Χριστοῦ!». 

Ἡ ἀποστολή μας ὡς ποιμένες δέν εἶναι νά  ἀποκοιμίζουμε πνευματικῶς τόν κόσμο,  ἀλλά νά  τοῦ προκαλοῦμε  τήν  «καλή  ἀνησυχία»· νά τόν «ἀπειλοῦμε»,  νά   τόν «τρομοκρατοῦμε», ἀλλά πάντα μέ τήν  ἐλπίδα ὅτι ὅσο ζεῖ   ὑπάρχει σωτηρία!  Ἀξιολύπητοι, ἀπελπισμένοι εἶναι οἱ κολασμένοι·  καί «ὁ ἔχων ὦτα  ἀκούειν,  ἀκουέτω».

8 σχόλια:

  1. Ένας υγιής νους, διακρίνει την τραγική κατάπτωση της εποχής μας, όπου οτιδήποτε τρελό προβάλετε λογικό. Δυστυχώς καί από χείλη κληρικών καί μεγαλοσχημων, ακούγονται δικαιολογίες για τα πάντα.
    Αγαπολογιες καί ερμηνεία της αγάπης του Θεού,κατά το δοκούν.
    Από τα νήπια γνωρίζουμε ότι ο θεός Αγάπη εστί.
    Καί την αγάπη του αυτή την δέχεται ο μετανοημενος...
    Ο Χριστός ήρθε Σωτήρ καί θά ξανά έρθει Κριτής.
    Τώρα τι μας λένε; "Ότι ο Χριστός είναι αγάπη , όλους τους δέχεται, μήν φοβάστε κάντε ότι κάνετε, όλοι θα σωθούμε"!!

    Εγώ λέω ο σώζων εαυτόν σωθειτω... φτάνει να μήν τρελαθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θερμότατα συγχαρητήρια, Πάτερ.
    Πρέπει να σταματήσει αυτή η ... "έντεχνη" προώθηση της ... αμνήστευσης και της "αθωότητας" των όποιων "παραστρατημένων".

    Ας σκεφθούνε ωριμότερα όσοι είναι και κληρικοί και λένε όσα ο π. Βασίλειος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευλογείτε, πάτερ Βασίλειε!
    Το άρθρο σας με εκφράζει και με αναπαύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχο το κείμενο του π. Βασιλείου Μπακογιάννη.
    Έχει,λέει ο θερμός,παρατηρηθεί ομοφυλοφιλία καί στα ζώα, ωραία καί τί σημαίνει αυτό ότι είναι φυσιολογικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΘΑΡΗ ΦΩΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαβάζοντας στα σχόλια του Παναγιώτη μου θυμίζει τον μακαρίτη τον παππούλη μου ο οποίος ήταν του ΚΚΕ όταν λοιπόν στην τηλεόραση κάνανε συζήτηση η δεξίοι με τους αριστερούς του ΚΚΕ εγώ του έλεγα ότι ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ είναι δεξιός και τους δεξιούς τους έλεγα ότι είναι κομμουνιστές ο παππούλης μου λοιπόν όταν άκουγε τους δεξιούς που τους νόμιζε κομμουνιστές έλεγε τι ωραία που τα λένε έτσι είναι νομίζω ότι και ο Παναγιώτης το ίδιο κάνει αν ο κ. Κωστόπουλος άλλαζε τον συγγραφέα και έβαζε ένα άλλο όνομα ο Παναγιώτης θα ενθουσιαζόταν και θα έρθει τα καλύτερα λόγια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας είναι καλά ο Αναστάσιος, που δημοσιεύει τέτοια άρθρα που κινούνται μέσα στο πνεύμα της Παράδοσης καί της λογικής.
    Εχουμε κουραστεί πλέον από την ψυχολοθεολογία, που έχει καταλάβει τον δημόσιο λόγο. Ο άνθρωπος σήμερα χρειάζεται καθαρό , ανόθευτο, πατερικό λόγο, που αναπαύει την ψυχή του, καί παρέχει αναψυχή στο αυχμηρό κλίμα της εποχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λίγο, λίγο νερό. Γρήγορα. Θα προλάβουμε άραγε; Και μια μάσκα οξυγόνου. Μήπως και γλυτώσουμε. Νεφελώδης ατμόσφαιρα. Χιτσκοκική και αντιρασοφορική. Όλα ή τίποτα. Κατάμαυρη θεολογία. Λειψυδρική. Η ορθόδοξη νοστιμιά είδος προς εξαφάνιση.
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΝΙΓΕΡΗ ΦΩΝΗ
    (Αξιολύπητοι, απελπισμένοι είναι οι κουραστικοί και "ευνουχισμένοι" ποιμαντικοί λόγοι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή