Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

Πατρῶν Χρυσόστομος: «Δέν θά μποροῦσε νά ὑπάρξῃ πιό θλιβερά τελετή ἐνάρξεως τῶν Ὁλυμπιακῶν ἀγώνων».

Στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἐλευθερίου Πατρῶν ἐλειτούργησε τήν Κυριακή, 28 Ἰουλίου 2024 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, συμπροσευχομένου στό ἃγιο Βῆμα τοῦ πολιοῦ καί σεβασμίου Μητροπολίτου, πρώην Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας κ. Ἀμβροσίου, μετά τοῦ ὁποίου ἐτέλεσαν τό ἱερό Μνημόσυνο τοῦ ἀοιδίμου θεολόγου Ἀθανασίου Μπιλάλη, στενοῦ συνεργάτου τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀμβροσίου.

Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος Πατρῶν, ἀνεφέρθη στήν θεραπεία τῶν δαιμονιζομένων τῶν Γεργεσηνῶν καί στά περιστατικά πού ἒλαβαν χώρα μετά ταῦτα. Στάθηκε δέ ἰδιαιτέρως στό γεγονός ὃτι οἱ Γεργεσηνοί δέν ἠθέλησαν νά εἰσέλθῃ στήν πόλη τους ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἀλλά τόν παρεκάλεσαν νά φύγῃ μακριά τους.


Ὁ Κύριος κρούει τήν θύρα μας, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος. Ἀπό ἐμᾶς ἐξαρτᾶται ἐάν θά τοῦ ἀνοίξωμε νά εἰσέλθῃ. Ἂλλοι δέν τοῦ ἀνοίγουν ποτέ. Ἂλλοι μέ τήν θέα τοῦ προσώπου του τόν ἀπομπέπουν μέ τόν χειρότερο δι’ αὐτούς τρόπο. Καί οἱ εὐλογημένοι τοῦ ἀνοίγουν, ὣστε νά εἰσέλθῃ καί νά δειπνήσῃ μαζί τους.

Δυστυχῶς ἡ ἐποχή μας χαρακτηρίζεται ἀπό τήν ἂρνησή της στό Χριστό καί ἀπό τήν ἀπομάκρυνσή της ἀπό τό θέλημά Του, ἀπό τήν ἠθική καί τήν ἀξιοπρέπεια.

Τόσο στή χώρα μας, ἀλλά καί γενικώτερα, οἱ ἂνθρωποι ἠθελημένα ἒπαψαν νά ζοῦν καί ἁπλῶς πορεύονται ὡς βιολογικές ὑπάρξεις χωρίς πυξίδα, χωρίς σκοπό καί προορισμό. Ἡ τελετή ἐνάρξεως τῶν Ὁλυμπιακῶν Ἀγώνων 2024, ἐπιβεβαιώνει τά παραπάνω. Ποία σχέση μπορεῖ νά ἒχῃ μιά τέτοια τελετή, μέ τό ὀλυμπιακό πνεῦμα καί τίς ἀξίες πού ἐκφράζει καί ἐκπροσωπεῖ. Ἡ τελετή αὐτή ἦτο μιά προσβολή στόν πολιτισμό καί στίς ἀξίες. Μόνο λύπη μπορεῖ νά αἰσθάνεται κανείς βλέποντας αὐτή τήν πνευματική κατάπτωση καί τήν προσβολή τῶν πολιτιστικῶν ἀξιῶν καί τοῦ Χριστιανισμοῦ, μέσα ἀπό τήν διακωμώδηση τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου. Ὁ Χριστιανισμός, ὁ ὁποῖος ἒδωσε νόημα ὑπάρξεως στήν Εὐρώπη. Οἱ ρίζες τῆς Εὐρώπης εἶναι χριστιανικές. Ἐπαληθεύεται πλέον, ὁ λόγος, μέ τόν ὁποῖον ἐχαρακτηρίσθη ἡ Εὐρώπη ὡς, «λευκή δαιμονία». Λευκή γιά τό χρῶμα τῶν ἀνθρώπων της, καί μαύρη γιά τόν ἐσωτερικό της κόσμο καί τόν δαιμονικό της βίο. Θά ἐλέγαμε δέ ὃτι, ὃλα ὃσα ἒγιναν στή Γαλλία, κατά τήν ἐν λόγῳ τελετή, συνιστοῦν προσβολή καί πρός τήν μητέρα τῶν Ὀλυμπιακῶν ἀγώνων, τήν Πατρίδα μας, τήν Ἑλλάδα.

Θά προσθέσωμε ἐδῶ τούς λόγους τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς: «...Ἀναμβίφολα οἱ ἀρχές καί οἱ δυνάμεις τῆς Εὐρωπαϊκῆς κουλτούρας καί τοῦ πολιτισμοῦ εἶναι Χριστομάχες.

Στή  Δύση οὒτε γνωρίζουν τήν Ἐκκλησία, οὒτε γνωρίζουν τήν ὀδό, οὒτε γνωρίζουν ἒξοδο ἀπό τά ἀδιέξοδα. Ἐκεῖ ὃλα ἒχουν βυθυστεῖ στήν ψυχοφθόρα εἰδωλολατρεία καί φιλαυτία, φιληδονία καί σαρκολατρεία...».

Ὃμως καί ἐμεῖς ἀπεμπολήσαμε, ἐν πολλοῖς, τίς ἀξίες μας καί υἱοθετήσαμε ξένα πρότυπα, τά ὁποῖα οὐδόλως μᾶς ταιριάζουν.

Μᾶς ἀρέσει ἃρα γε ἓνας τέτοιος τρόπος ζωῆς. Μᾶς ἀρέσουν τέτοια πρότυπα; Γιατί δέν ἀντιδροῦμε στήν εἰσαγόμενη εἰδωλολατρεία καί σαρκολατρεία στή χώρα μας; Πῶς πορευόμεθα καί ποῦ θά φθάσωμε;

Καί ταῦτα ἐξ ἀφορμῆς τῆς κατά πάντα θλιβερᾶς καί ἀξιολύπητης τελετῆς ἐνάρξεως τῶν Ὁλυμπιακῶν Ἀγώνων στήν Γαλλία, τό 2024.


4 σχόλια:

  1. Μέ αυτή λοιπόν τη Δύση που "ούτε γνωρίζουν την Εκκλησία, ούτε γνωρίζουν την οδό, ........" θέλουν κάποιοι να μάς ενώσουν, να έχουμε κοινούς εορτασμούς, να προσεύχωνται δυτικοί επίσκοποι για Ορθόδοξους πιστούς, καί να γίνουμε ένας πολτός μαζί τους, όπως έλεγε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος.
    Καί σάν επιχείρημα χρησιμοποιούν την "αγάπη", διότι δέν έχουν καί κάτι άλλο θετικό να προτάξουν, αφού "όλα έχουν βυθιστεί στην ψυχοφθόρα ειδωλολατρία, φιλαυτία, φιληδονία, σαρκολατρεία", όπως επισημαίνει ο Σεβασμιώτατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή η παρεξήγηση σχετικά με την τάχα διακωμώδηση του Μυστικού Δείπνου συνεχίζεται, ξαναποστάρω τα σχετικά:

    Αυτή η σύνθεση με τα 18 (όχι 13) πρόσωπα δεν παραπέμπει στον Μυστικό Δείπνο αλλά σ' ένα πίνακα με τίτλο "Το συμπόσιο των θεών".

    Η πραγματική έμπνευση πίσω απ' όλο αυτό το σόου ουδόλως είχε να κάνει με τον χριστιανισμό και το δείπνο του Ιησού με τους μαθητές του, αλλά με τον πίνακα του Ολλανδού καλλιτέχνη Jan Harmensz van Biljert (1598-1671), ο οποίος αναπαριστά τον γάμο του Πηλέα και της Θέτιδος. Ονομάζεται «Συμπόσιο των θεών», ζωγραφίστηκε το 1635 και βρίσκεται στο μουσείο Μανίν στη Ντιζόν.
    (https://www.protothema.gr/world/article/1524529/olubiakoi-agones-2024-to-subosio-ton-theon-kai-ohi-o-mustikos-deipnos-i-ebneusi-gia-to-soou-me-ton-ble-dionuso/)

    Και να τι δήλωσε ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του (https://x.com/BFMTV/status/1817477044982141048) :
    Τομά Ζολί: Νομίζω ότι ήταν ξεκάθαρο. Υπάρχει ο Διόνυσος ο οποίος φτάνει σε αυτό το τραπέζι. Ο Διόνυσος είναι εκεί γιατί; Επειδή είναι ο θεός της γιορτής της ελληνικής μυθολογίας, και η σκηνή έχει το όνομα Εορτασμοί. Είναι θεός του κρασιού, το οποίο είναι ένα από τα σύμβολα της Γαλλίας και είναι ζευγάρι με την Σεκουάνα (https://en.wikipedia.org/wiki/Sequana) την θεά που είναι συνδεδεμένη με τον Ποταμό Σηκουάνα.

    Η ιδέα ήταν κυρίως να παρουσιάσουμε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή συνδεδεμένη με τους θεούς του Ολύμπου. Όλυμπος – Ολυμπισμός.

    Δεν θα βρείτε ποτέ σε εμένα ούτε σε εμένα ούτε στη δουλειά μου καμία κοροϊδευτική διάθεση να υποτιμήσω τον οποιοδήποτε.

    https://www.facebook.com/lefterispapagiannakis/posts/pfbid0MqvE4Xw673HVZ4A8ZFVpy5Y2Ze6uGeRwcB9CLRQU2YQhgGojTknfddxTkyoc9deAl

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο στον Δεσπότη μας!
    Την ευχή σας, Σεβασμιώτατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν γυρίζει πίσω ο Αχελώος ποταμός με το τσαπί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή