Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Περί ομοφυλοφιλίας με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές - Παναγιώτης Ασημακόπουλος

 

 Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές
 
1. Οι κοινωνικές και ποιμαντικές διδασκαλίες των Πατέρων πρέπει να συνεκτιμώνται με βάση τα συμφραζόμενα, τις ιστορικές παραμέτρους και τις ιδιαίτερες συνθήκες τότε και τώρα. 
Για παράδειγμα, θα πας να πεις σήμερα σε μια άτεκνη γυναίκα που έχει αφαιρέσει τις ωοθήκες της λόγω καρκίνου "η δε γυνή σωθήσεται διά της τεκνογονίας";
Άλλο παράδειγμα είναι το αγιογραφικό "πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ" (Α' Κορ., ια΄, 3-5). Καλύπτει σήμερα καμιά γυναίκα το κεφάλι της στην Εκκλησία με εξαίρεση κάποιες ηλικιωμένες; Ή θα πας σε μια γυναίκα με ξυρισμένο κεφάλι λόγω χημειοθεραπείας και θα τη χαρακτηρίσεις άτιμη;
 
2. Γιατί και ο Απόστολος Παύλος και οι Πατέρες των πρώτων αιώνων αναφέρονται μόνο σε αρσενοκοιτία; 
Επειδή αυτή ήταν η φανερή ομοφυλοφιλία (ό,τι γινόταν στις γυναίκες ήταν στα αθέατα από την κοινή γνώμη δωμάτιά τους) και αυτή ήταν δείγμα κύρους και θέσης στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Μάλιστα, στην Αυτοκρατορία υπήρχαν και νόμοι που καθόριζαν ακόμη και λεπτομέρειες για τις ομοφυλόφιλες σχέσεις, για παράδειγμα ανάμεσα σε ένα Ρωμαίο πολίτη και σε ένα δούλο.
 
3. Γιατί υπάρχει η καταδίκη της αρσενοκοιτίας;
Δες το αμέσως παραπάνω, το οποίο οι Χριστιανοι θεωρούσαν δείγμα μιας διεφθαρμένης και ξεπεσμένης Αυτοκρατορίας που έπρεπε να φύγει, σε συνδυασμό με το θέλημα του Θεού για φυσικές σχέσεις και χρήσεις των σωμάτων (που οδηγούν και στη δημιουργία παιδιών), όπως περιγράφει ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή.
 
4. Μια συνήθης πονηριά των μεν και των δε είναι η επίκληση του γνωστού Παύλειου χωρίου "μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι" (Α'  Κορ., στ', 10-11). 
Οι μεν λένε "ω, κοιτάξτε τι λέει ο Απόστολος Παύλος για τους ομοφυλόφιλους", αποκρύπτοντας τους άλλους (οι οποίοι μπορεί και κάτι να ...τούς θυμίζουν😎), οι δε λένε "α, κοιτάξτε τι λέει για τους άλλους", αποκρύπτοντας τους αρσενοκοίτες μπας και φανούν προοδευτικάριοι. Ναι, για όλους λέει, παιδιά. Αφήστε την κοπτοραπτική της κακιάς ώρας!
 
5. Ο ιερός Χρυσόστομος στο επίμαχο χωρίο αποκαλεί τους ομοφυλόφιλους "ανδροφόνων χείρους". Και συμπληρώνει "και γαρ βέλτιων αποθανείν ή ζωήν υβριζόμενος ούτως". 
Νωρίτερα γράφει ότι είναι χειρότεροι κι από τις πόρνες, καθώς η μίξη με τις πόρνες είναι τουλάχιστον "κατά φύσιν". 
Αν διαβάσει κανείς ολόκληρο το κείμενο, θα διαπιστώσει μεγάλη ένταση και θα αντιληφθεί ότι ο ιερός πατήρ και ποιμένας της Εκκλησίας έχει πολλά προσωπικά παραδείγματα που τον ενοχλούν και τον φτάνουν στα όριά του. 
Δύο τα αναφέρει: Έναν νεαρό ομοφυλόφιλο που καμαρώνει δημόσια ότι είναι καθαρός και μια νεαρή κοπέλα, έγκλειστη σε σπίτι, που κάποιος την αναγκάζει να έχει σχέση με ζώο και να δηλώνει δημόσια ότι αυτό την χαροποιεί. Μάλιστα, ο ιερός Χρυσόστομος τονίζει και για αυτόν ότι είναι χειρότερος από δολοφόνο, καθώς καταστρέφει και την ψυχή και το σώμα της. 
Αυτό που αποκομίζει κανείς περισσότερο από όλο το κείμενο του Χρυσοστόμου είναι η μεγάλη επιμονή του για μετάνοια και για την εκζήτηση του ελέους του Θεού. 

Παναγιώτης Ασημακόπουλος 

11 σχόλια:

  1. Εφ' όσον οι μαθητές ερώτησαν τον Θεολόγο γι αυτό τό θέμα, τί κακό έκανε ο Θεολόγος καί απάντησε με Πατερικά χωρία ;
    Η χρήση Πατερικών χωρίων στο σχολείο είναι απαγορευμένη πράξη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ηταν θεολόγος ο καθηγητής. Τουλάχιστον τοτε θα γνώριζε οτι η αποσπασματική χρήση χωρίων ειναι πλάνη.

      Διαγραφή
  2. Η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδοκιμάζει διαχρονικά την ομοφυλοφιλία; Αν ναι, επιτρέπεται να το πούμε αυτό στο μαθητή, εφόσον ρωτήσει ποια η στάση της Εκκλησίας σχετικά με την ομοψυλοφιλία;
    Και κάτι άλλο. Αν την αποδοκίμαζε στα πρώτα χρόνια, την αποδοκίμαζε μόνο για να κάνει "αντιπολίτευση" στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και μετά έπαψε να την αποδοκιμάζει; Ή την αποδοκίμαζε (και) λόγω αρχών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο καθηγητής αυτός δεν ήταν θεολόγος αλλά φιλόλογος. Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο άλλος τον Αύγουστο. Διάβασε περισσότερα εδώ. https://anastasiosk.blogspot.com/2024/11/blog-post_18.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καί μαθηματικός νά ήταν, τί αλλάζει επί της ουσίας ;
      Δέν παρουσίασε την προσωπική του γνώμη, αλλά την γνώμη Πατέρων της Εκκλησίας.
      Πού είναι το μεμπτό, καί τού επεβλήθη η ποινή της Διαθεσιμότητας ;
      Εχει απαγορευθεί η Χριστιανική διδασκαλία στα σχολεία ;

      Διαγραφή
    2. Το μεμπτό και θεολογικό λαθος ειναι η αναφορά αποσπασματικών χωρίων. Ενας θεολογος γνωρίζει οτι δεν πρεπει να το κανει αυτο. Τα εξηγεί πολυ καλά ο κ. Ασημακοπουλος. Ευχαριστούμε για το άρθρο!

      Διαγραφή
  4. Του προφασιζεσθαι προφάσεις εν αμαρτίαις κι ο Χριστός είπε να απαντάμε με ναι και όχι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δέν χρειάζεται νά είναι κανείς προφήτης, για να προβλέψει, ότι όπως προχωρούν τα πράγματα μέ την επέλαση της Νεοταξικής ιδεολογίας μέ την υποστήριξη του Κράτους, είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον νά δούμε νά γίνεται "εκκαθάριση" τών ανεπιθύμητων χωρίων από έργα Εκκλησιαστικών συγγραφέων, ίσως καί από την Παλαιά καί Καινή Διαθήκη.
    Οσο καί άν αυτό φαίνεται αδιανόητο, δέν πρέπει νά ξεχνάμε, ότι καί αυτά που συμβαίνουν σήμερα, ήσαν αδιανόητα πρίν από 15 - 20 χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εκθέτει όλη τη θεολογία κ την εκκλησία ένας που βαριοταν κ πήγε κ τύπωσε χωρίς διάκριση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιστεύω ότι όποιος αμαρτάνει θανάσιμα,αυτός ξέχασε τον θάνατο και πέθανε δια της αμαρτίας ,εννοώντας ότι όχι μόνο ερημώθηκε η ψυχή του,αλλά και ο τόπος,η γη...
    Όλα τα άλλα είναι προφάσεις,δεν θα καταργήσουμε το Ευαγγέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή