Ορισμένοι λαμβάνουν αφορμή από το Χειμερινό
Ηλιοστάσιο και ομιλούν για την σχέση του Ηλιοστασίου με την εορτή των
Χριστουγέννων και εύχονται κιόλας «καλό ηλιοστάσιο, καλά ηλιούγεννα»…
Είναι παράδοξο ότι οι αρχαίοι Πατέρες δεν κάμουν αναφορά σε παγανιστικές εορτές όσον αφορά την καθιέρωση του εορτασμού των Χριστουγέννων την 25η Δεκεμβρίου.
Γνωρίζουμε ότι στην Ανατολή η γέννηση του Χριστού και η Βάπτισή Του στον Ιορδάνη εορτάζονταν μαζί την 6η Ιανουαρίου (Επιφάνεια).
Πρώτη η Εκκλησία της Ρώμης διεχώρισε τις δύο εορτές και καθιέρωσε ως ημέρα εορτασμού των Χριστουγέννων την 25η Δεκεμβρίου.
Ο ιερός Χρυσόστομος, ο οποίος υποστηρίζει τον διαχωρισμό των δύο εορτών, αναφέρει ότι η 25η Δεκεμβρίου για τα Χριστούγεννα επελέγη λόγω των ιστορικών πληροφοριών τις οποίες η Εκκλησία της Ρώμης βρήκε στα Κρατικά Αρχεία και αναφέρεται ακόμα στην εφημερία του Ζαχαρία στον Ναό των Ιεροσολύμων και την σύλληψη του Ιωάννη του Βαπτιστή.
Αναφορά για το σύστημα των Εφημεριών των Ιερέων στον Ναό των Ιεροσολύμων κάνει ο Ιώσηπος. Αν ο Ζαχαρίας ήταν στον Ναό σύμφωνα με την πρώτη σειρά τότε η γέννηση του Ιησού συνέβη περί τα τέλη Ιουνίου. Αν ήταν στην δεύτερη σειρά (όπως υποστηρίζει ο ιερός Χρυσόστομος) τότε η γέννηση του Ιησού συνέβη στα τέλη του Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου.
Ο Πάπας Ιούλιος Α᾽ αναφέρει σε επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιεροσολύμων Μακάριο ότι η 25η Δεκεμβρίου επελέγη σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν από τα Κρατικά Αρχεία.
Ο Μάρτυς Ιουστίνος λέγει στον Αυτοκράτορα Αντωνίνο τον Ευσεβή (και στον Μάρκο Αυρήλιο) ότι μπορεί να επιβεβαιώσει τα περί γεννήσεως του Χριστού στην Βηθλεέμ αν ψάξει στα Αρχεία της Απογραφής που φυλάσσονται στα Κρατικά Αρχεία. (Απολογία Α᾽)
Ο Τερτυλλιανός αναφέρεται κι αυτός στο Αρχείο της Απογραφής το οποίο φυλάσσεται στα Κρατικά Αρχεία. (Κατά Μαρκίωνος, "Η απογραφή υπό τον Κυρήνιο, στην οποία αναφέρεται η γέννηση του Χριστού, είναι διαθέσιμη στα επίσημα αρχεία της Ρώμης.”)
Επίσης, ο Μητροπολίτης Νικαίας Ιωάννης σε απάντησή του προς τον Ζαχαρία τον Καθολικό της Αρμενίας, αναφέρεται στην επιστολή του Πάπα Ιουλίου Α᾽ προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιεροσολύμων.
Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία είχε πράγματι ένα σύστημα καταγραφής διαταγμάτων, γεγονότων και απογραφών. Αυτά περιλαμβάνονταν στα "Acta Diurna" (ημερήσια αρχεία), τα οποία περιείχαν διοικητικές πληροφορίες, καθώς και στα "Commentarii Principis", τα οποία ήταν τα επίσημα αρχεία των αυτοκρατόρων.
Η απογραφή του Κυρήνιου, που αναφέρεται στο
Ευαγγέλιο του Λουκά (Λουκ. 2:1-2), θεωρείται από τους περισσότερους ιστορικούς
ως πραγματικό γεγονός, με βάση τη ρωμαϊκή πρακτική καταγραφής πληθυσμών στις
επαρχίες για φορολογικούς λόγους. Επομένως, είναι πιθανό τέτοιες πληροφορίες να
είχαν καταγραφεί στα επίσημα αρχεία.
Κανείς από αυτούς που ήταν κοντά στην καθιέρωση του εορτασμού των Χριστουγέννων δεν αναφέρεται σε παγανιστικές εορτές. Ας μην ξεχνάμε πως ο Ιωσήφ και η Μαρία πήγαν στην Βηθλεέμ όχι για να βρουν μαιευτήριο αλλά για να να απογραφούν σύμφωνα με το διάταγμα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
Την 25η Δεκεμβρίου εορτάζουμε την Γέννηση του Ιησού Χριστού. Ιστορικό Γεγονός.
Είναι παράδοξο ότι οι αρχαίοι Πατέρες δεν κάμουν αναφορά σε παγανιστικές εορτές όσον αφορά την καθιέρωση του εορτασμού των Χριστουγέννων την 25η Δεκεμβρίου.
Γνωρίζουμε ότι στην Ανατολή η γέννηση του Χριστού και η Βάπτισή Του στον Ιορδάνη εορτάζονταν μαζί την 6η Ιανουαρίου (Επιφάνεια).
Πρώτη η Εκκλησία της Ρώμης διεχώρισε τις δύο εορτές και καθιέρωσε ως ημέρα εορτασμού των Χριστουγέννων την 25η Δεκεμβρίου.
Ο ιερός Χρυσόστομος, ο οποίος υποστηρίζει τον διαχωρισμό των δύο εορτών, αναφέρει ότι η 25η Δεκεμβρίου για τα Χριστούγεννα επελέγη λόγω των ιστορικών πληροφοριών τις οποίες η Εκκλησία της Ρώμης βρήκε στα Κρατικά Αρχεία και αναφέρεται ακόμα στην εφημερία του Ζαχαρία στον Ναό των Ιεροσολύμων και την σύλληψη του Ιωάννη του Βαπτιστή.
Αναφορά για το σύστημα των Εφημεριών των Ιερέων στον Ναό των Ιεροσολύμων κάνει ο Ιώσηπος. Αν ο Ζαχαρίας ήταν στον Ναό σύμφωνα με την πρώτη σειρά τότε η γέννηση του Ιησού συνέβη περί τα τέλη Ιουνίου. Αν ήταν στην δεύτερη σειρά (όπως υποστηρίζει ο ιερός Χρυσόστομος) τότε η γέννηση του Ιησού συνέβη στα τέλη του Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου.
Ο Πάπας Ιούλιος Α᾽ αναφέρει σε επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιεροσολύμων Μακάριο ότι η 25η Δεκεμβρίου επελέγη σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν από τα Κρατικά Αρχεία.
Ο Μάρτυς Ιουστίνος λέγει στον Αυτοκράτορα Αντωνίνο τον Ευσεβή (και στον Μάρκο Αυρήλιο) ότι μπορεί να επιβεβαιώσει τα περί γεννήσεως του Χριστού στην Βηθλεέμ αν ψάξει στα Αρχεία της Απογραφής που φυλάσσονται στα Κρατικά Αρχεία. (Απολογία Α᾽)
Ο Τερτυλλιανός αναφέρεται κι αυτός στο Αρχείο της Απογραφής το οποίο φυλάσσεται στα Κρατικά Αρχεία. (Κατά Μαρκίωνος, "Η απογραφή υπό τον Κυρήνιο, στην οποία αναφέρεται η γέννηση του Χριστού, είναι διαθέσιμη στα επίσημα αρχεία της Ρώμης.”)
Επίσης, ο Μητροπολίτης Νικαίας Ιωάννης σε απάντησή του προς τον Ζαχαρία τον Καθολικό της Αρμενίας, αναφέρεται στην επιστολή του Πάπα Ιουλίου Α᾽ προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιεροσολύμων.
Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία είχε πράγματι ένα σύστημα καταγραφής διαταγμάτων, γεγονότων και απογραφών. Αυτά περιλαμβάνονταν στα "Acta Diurna" (ημερήσια αρχεία), τα οποία περιείχαν διοικητικές πληροφορίες, καθώς και στα "Commentarii Principis", τα οποία ήταν τα επίσημα αρχεία των αυτοκρατόρων.
Κανείς από αυτούς που ήταν κοντά στην καθιέρωση του εορτασμού των Χριστουγέννων δεν αναφέρεται σε παγανιστικές εορτές. Ας μην ξεχνάμε πως ο Ιωσήφ και η Μαρία πήγαν στην Βηθλεέμ όχι για να βρουν μαιευτήριο αλλά για να να απογραφούν σύμφωνα με το διάταγμα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
Την 25η Δεκεμβρίου εορτάζουμε την Γέννηση του Ιησού Χριστού. Ιστορικό Γεγονός.
Ευλογημένα Χριστούγεννα!
Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ Νεκτάριος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου