Πέμπτη 31 Μαΐου 2012
Στον Αλεξανδρέα - Μαρία Π. Μ.
Στον Αλεξανδρέα
Το άγιο χέρι του Θεού, φίλε μου, που ζητούσες,
έχει πολυάριθμες μορφές βοήθεια να μας δώσει.
Άμα ταπεινωνόμαστε στα άστρα ανεβάζει,
μα σαν υψώσω κεφαλή στα τάρταρα με βάζει.
Μικρή μαθήτρια Χριστού για πάντα θέλω να 'μαι,
δεν ξέρω από ποίηση, Αυτός είν' ο Ποιητής μου.
Το χέρι μου, παντοτινά, τον Κύριο ας κρατάει
και τ' άλλο τον πλησίον μου για να τον βοηθάει.
Σου εύχομαι ολόψυχα τα τάλαντα ν' αυξήσεις
και λογοτεχνουργήματα πάντα να μας χαρίζεις.
Μία ψυχή αν ωφεληθεί πολύς θα 'ν' ο μισθός σου
πολλές ψυχές καλύτερα, Παράδεισος εμπρός σου!
Μαρία Π.Μ.
Δὲν ξεχνῶ τὴν ΜΑΧΗ τῆς ΚΡΗΤΗΣ (20-31 Μαΐου1941 ποὺ ἔγινε «ὁ τάφος τῶν Γερμανῶν ἀλεξιπτωτιστῶν».
Δὲν ξεχνῶ τὴν ΜΑΧΗ τῆς ΚΡΗΤΗΣ (20-31 Μαΐου1941
ποὺ ἔγινε «ὁ τάφος τῶν Γερμανῶν ἀλεξιπτωτιστῶν».
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙΟΥ 26-5-2012
Πανοσιολογιώτατε, κ. Δήμαρχε Πωγωνίου, κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ἀξιότιμοι κύριοι ἐκπρόσωποι τῶν στρατιωτικῶν, ἀστυνομικῶν καί πυροσβεστικῶν ἀρχῶν, σεβαστοί πατέρες, ἐλλογιμότατοι κ. Καθηγητές, κοι λοιποὶ Καθηγητές, κε Διευθυντὰ τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου Δελβινακίου, κοι Πρόεδροι τῶν διαφόρων Τοπικῶν Διαμερισμάτων καὶ Συλλόγων, κ. Πρόεδρε καὶ μέλη τοῦ Συλλόγου Κρητῶν Ἠπείρου, κυρίες καί κύριοι, ἀγαπητά μας παιδιά.
Θέλησε ὁ Θεός, ἀλλὰ καὶ μᾶς ὁδήγησε, τὸ πιστεύω αὐτό, στὸ Δελβινάκι , μετὰ ἀπὸ διάφορες συγκυρίες, ὥστε νὰ τιμήσουμε ἐδῶ, στὸ Δελβινάκι, τὴν ἀνδρεία τῶν Κρητῶν. Θεωρῶ ὄχι τυχαῖο τὸν τόπο ποὺ γίνεται ἡ Ἐκδήλωση. Διότι τὸ Δελβινάκι συνδέεται μὲ τὴν Κρήτη. Συνδέεται μὲ τὸν Χατζημιχάλη Νταλιάνη, τὸν Δελβινακιώτη ἥρωα, ποὺ ἄφησε τὴν τελευταῖα πνοὴ του στὸ Φραγκοκάστελο τῶν Χανίων, θυσιαζόμενος ἐκεῖ στὶς 18 Μαΐου (στὸ μῆνα δηλ. αὐτὸ) τοῦ 1828 γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς Κρήτης (Ἡ προτομὴ του εἶναι στημένη στὴν εἴσοδο τῆς κωμοπόλεώς μας).
Ἀλλὰ καὶ ἡ Κρήτη, ἡ μεγαλόνησος, ἡ λεβεντογέννα Κρήτη, πάντοτε ἔδινε «τὸ παρὼν» στοὺς ἐθνικοὺς ἀγῶνες γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τῶν σκλαβωμένων τμημάτων τῆς μάνας Ἑλλάδος. Κρῆτες ἐπάνδρωσαν τὰ ἀπελευθερωτικὰ σώματα τῆς Μακεδονίας μας, τῆς Ἠπείρου, τῆς Βορείου Ἠπείρου, τῆς Κύπρου, παντοῦ. Ἀλλὰ καὶ ὅταν ἡ ἴδια ἡ Κρήτη ἀπειλήθηκε τὸ 1941 ἀπὸ τὸν πιὸ πάνοπλο ἐπιδρομέα, τὸν Γερμανό, σήκωσε αὐθόρμητα τὴν κορμοστασιά της καὶ ἀναμετρήθηκε μαζί του. Διότι:
«Κρήτη...γεννήτρα παλικαριῶν
Κρήτη μου πρωτοπόρα
ὅποτε καὶ ὅπου χρειασθεῖ
τηνὲ τιμᾶς τὴ χώρα».
Καὶ τὴν ἐτίμησε ὅλος, σύσσωμος ὁ λαός τῆς Κρήτης, ἄνδρες καὶ γυναῖκες. Νὰ πὼς περιγράφει Γερμανὸς ἀξιωματικὸς τῶν ἀλεξιπτωτιστῶν ἕνα περιστατικὸ στὴν περιοχὴ Γαλατᾶ Χανίων, ὅπου πραγματοποιήθηκε καὶ ἡ κυρία προσπάθεια τῶν Γερμανῶν:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ ΑΓΚΥΡΑ 2012
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΩΝΕΩΝ
"Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ" (Γ.Ε.Χ.Α.)
Τμήμα Πατρών Μιαούλη 57 262 22 ΠΑΤΡΑΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ ΑΓΚΥΡΑ 2012
(Κατασκήνωση "ΑΓΚΥΡΑ" στην Παναγοπούλα Αχαΐας,
πληρ: 2610. 323.728)
2 – 9 Ιουλίου
Για μαθήτριες Δημοτικού
9 – 16 Ιουλίου
Για μαθητές Δημοτικού
16 – 20 Ιουλίου
Για Φοιτητές
20 – 27 Ιουλίου
Για Φοιτήτριες
27 Ιουλ. – 7 Αυγούστου
Για μαθήτριες Γυμνασίου – Λυκείου
11 – 12 Αυγούστου
Διήμερο παλαιών κατασκηνωτών
13 – 24 Αυγούστου
Για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου Πατρών
24 Αυγ. – 1 Σεπτεμβρίου
Για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου Πύργου
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
Στο Μουσείο και το μνημείο του Κορεατικού Πολέμου στα Βυτιναίικα.
Με επικεφαλής τον Συνταγματάρχη ε.α. Γκράχαμ Φλίτον και τον Αξιωματικό Στρατονομίας ε.α. Ματτ Γουόλς αντιπροσωπεία του Τμήματος Βετεράνων του Στρατού της Αυστραλίας επισκέφθηκε το Μουσείο και το μνημείο του Κορεατικού Πολέμου στα Βυτιναίικα. Κατόπιν σχετικής συνεννόησης με τον Ιδρυτή του Μουσείου και Προέδρου των Βετεράνων Κορέας Νομού Ηλείας κ. Κωνσταντίνου Φάρου η Αντιπροσωπεία που βρισκόταν στην Ελλάδα στο πλαίσιο της 71ης Επετείου από τις μάχες που έδωσαν Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί δίπλα σε Έλληνες στρατιώτες τον Απρίλιο και Μάιο του 1941 σε Στερεά Ελλάδα και Κρήτη εναντίον της Γερμανικής Εισβολής επισκέφτηκε και την Ηλεία.
Οι Αυστραλοί Βετεράνοι ξεναγήθηκαν στον Χώρο από τον Κωνσταντίνο Φάρο και τον Φιλόλογο Γιώργο Κουρκούτα και εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για την διατήρηση της Μνήμης των Ιστορικών Μαχών που έδωσε ο Ελληνικός Λαός για την Ελευθερία του και τα Παγκόσμια Ιδανικά . Μάλιστα τόνισαν ότι οι κοινοί αγώνες των δύο Λαών αποτελούν μία μόνιμη εγγύηση συνεργασίας της Αυστραλίας με την κοιτίδα του διεθνούς Πολιτισμού ,την Ελλάδα .Μετά από την ξενάγηση το ζεύγος Φάρου παρέθεσε μικρή δεξίωση προς τιμήν των ξένων επισκεπτών.
Μετά από το Μουσείο στα Βυτιναίικα οι Αυστραλοί του Συνδέσμου Βετεράνων με την συνοδεία της Αρχαιολόγου και Ξεναγού από το Πανεπιστήμιο Ντάρχαμ της Μεγάλης Βρετανίας Ελένης Σουλιώτη επισκέφτηκαν τον Αρχαιολογικό Χώρο Της Αρχαίας Ολυμπίας ,ενώ στο πλαίσιο της παρουσίας τους στην Ελλάδα τίμησαν τους Αυστραλούς πεσόντες toy 1941 σε Μακεδονία ,Στερεά και Κρήτη.
Τετάρτη 30 Μαΐου 2012
(Λαθρο) Μεταναστευτικό: Ἡ βραδυφλεγής βόμβα γιά τήν Ἑλλάδα - Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος
τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Τό πιό μεγάλο πρόβλημα πού ἀντιμετωπίζει ἡ χώρα μας σήμερα καί θά ἔχῃ πολλές συνέπειες γιά τό μέλλον, εἶναι δυστυχῶς τό μεταναστευτικό, τό ὁποῖο παρά τίς ὅποιες συζητήσεις καί προβληματισμούς, παραμένει ἄλυτο. Ὅλη ἡ Ἑλλάδα τό ἀντιμετωπίζει, ἐξαιρέτως ὅμως κάποιες πόλεις πού λόγῳ τῆς γεωγραφικῆς τους θέσης εἶναι πύλες εἰσόδου, ἤ ἐξόδου, ὅπως εἶναι ἡ δική μας πόλη ἡ Πάτρα.
Χρόνια τώρα ἀσχολοῦνται οἱ πάντες μέ τό φλέγον αὐτό θέμα, ἀλλ’ ὅμως παραμένει ἡ μεγάλη πυορροοῦσα πληγή παρά τά ὅποια πρόσκαιρα (καί ἀναποτελεσματικά) ἐπιθήματα.
Μέ ἀφορμή τόν ἄδικο θάνατο ἑνός νέου συμπολίτου μας, γιά ἀσήμαντο λόγο, ἀπό χέρια λαθρομεταναστῶν, ἔγινε εἰρηνική διαμαρτυρία τῶν ἀνθρώπων τῆς περιοχῆς, ὅμως κάποιοι παρεισέφρησαν καί δημιούργησαν προβλήματα, τά ὁποῖα ἔγιναν πανελληνίως γνωστά.
Κατ’ ἀρχάς ἐκφράζομε τήν βαθειά μας ὀδύνη γιά τόν θάνατο τοῦ Θανάση Λαζανᾶ καί εὐχόμεθα ἀπό τά βάθη τῆς ψυχῆς μας ὁ Κύριος νά τόν ἀναπαύῃ ἐν χώρᾳ δικαίων καί ἁγίων καί νά στηρίζῃ καί παρηγορῇ τούς γονεῖς του καί τούς λοιπούς οἰκογενεῖς του.
Τό δεύτερο τό ὁποῖο σημειώνομε εἶναι, ἡ καταδίκη τῆς βίας ἀπ’ ὅπου καί ἄν προέρχεται. Ἡ βία δέν ἀντιμετωπίζεται μέ βία. Ἡ ὅποια εἰρηνική διαμαρτυρία γιά ὁποιοδήποτε θέμα συνιστᾶ δικαίωμα τοῦ πολίτου καί μέσα ἀπό ἕνα πολιτισμένο κλῖμα δυνάμεθα νά ἐκφράσωμε τίς ὅποιες ἀπόψεις μας. Πιστεύομε, ὅτι ὅλοι θά βοηθήσουν, ὥστε νά ἐκτονωθῇ ἡ ὅποια ἔνταση.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΣΤΟΑΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η Στοά τού Βιβλίου δίνει τη δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να παρακολουθήσουν ζωντανά μέσω διαδικτύου ορισμένα μαθήματα του Ελευθέρου Πανεπιστημίου.
Την Πέμπτη 31 Μαΐου 2012, ώρα 17:00, θα μεταδοθεί το 3ο μάθημα της καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ερασμίας-Λουίζας Σταυροπούλου-Αλεξίου «Ρίζες σε μια νέα πατρίδα / Μνήμες πατρίδας (Γρ. Ξενόπουλος, Η. Βενέζης, Τ. Αθανασιάδης, Ευ. Φακίνου, Ισ. Καπάνταη, Λ. Μεγάλου-Σεφεριάδη)», στο πλαίσιο των μαθημάτων με γενικό τίτλο «Κωνσταντινούπολη-Σμύρνη: μαγικές πολιτείες (Οι «χαμένες πατρίδες» ως «λογοτεχνικές» πόλεις».
Όποιος επιθυμεί μπορεί να παρακολουθήσει ζωντανά το μάθημα διαδικτυακά στο http://live.grnet.gr/stoabibliou/
Η μετάδοση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Δ.Ε.Τ).
Την Πέμπτη 31 Μαΐου 2012, ώρα 17:00, θα μεταδοθεί το 3ο μάθημα της καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ερασμίας-Λουίζας Σταυροπούλου-Αλεξίου «Ρίζες σε μια νέα πατρίδα / Μνήμες πατρίδας (Γρ. Ξενόπουλος, Η. Βενέζης, Τ. Αθανασιάδης, Ευ. Φακίνου, Ισ. Καπάνταη, Λ. Μεγάλου-Σεφεριάδη)», στο πλαίσιο των μαθημάτων με γενικό τίτλο «Κωνσταντινούπολη-Σμύρνη: μαγικές πολιτείες (Οι «χαμένες πατρίδες» ως «λογοτεχνικές» πόλεις».
Όποιος επιθυμεί μπορεί να παρακολουθήσει ζωντανά το μάθημα διαδικτυακά στο http://live.grnet.gr/stoabibliou/
Η μετάδοση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Δ.Ε.Τ).
Διάλογος για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα
Ανήκουν νόμιμα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο;
Θα μπορούσε η Ελλάδα να τα φροντίσει, αν επέστρεφαν σήμερα στην Αθήνα;
Τα δυο αυτά ερωτήματα βρίσκονται στο επίκεντρο ενός debate που διαρκεί περισσότερα από 200 χρόνια. Την Δευτέρα 11 Ιουνίου όμως, επανέρχονται στο τραπέζι ενός debate που θα λάβει χώρα στο Λονδίνο. Στις 20.20 της ίδιας ημέρας, στο Μουσείο Ακρόπολης, η Intelligence Squared Greece θα παρουσιάσει το debate σε αποκλειστική ζωντανή μετάδοση.
Η ΠΟΛΗ ΕΠΕΣΕ, ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΕ! - Νινέττα Βολουδάκη
Σ’ ἕνα ἀπό τά τελευταῖα βιβλία “ἀναθεωρημένης” ἱστορίας κάποιου Βρετανοῦ ἱστορικοῦ, διάβασα ὅτι δέν πρέπει νά βλέπουμε την πτώση τῆς Κωνσταντινουπόλεως μονόπλευρα, σάν τό πραγματικό τέλος τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀλλά νά δοῦμε αὐτό τό ὁρόσημο τῆς 29ης Μαΐου 1453 σάν τήν ἀρχή μιᾶς νέας αὐτοκρατορίας, τῆς Ὀθωμανικῆς, πού κράτησε μέχρι τό 1922!
Δηλαδή, ὁ συγγραφέας ὑποστηρίζει ὅτι δέν ἔχει σημασία πού χάθηκε κάτι ἀρχαῖο, ἀλλά ὅτι ξεκίνησε κάτι καινούριο. Δέν ἔχει σημασία ὅτι ποτέ στήν ἱστορία τοῦ κόσμου δέν ὑπῆρξε –καί δέν ὑπάρχει– πολιτικό σύστημα πού νά ἄντεξε 1.100 χρόνια. Κι αὐτά τά 1.100 χρόνια εἶναι ἄν μετρήσουμε μόνο τά χρόνια τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἀπό το χωρισμό της σέ Ἀνατολική καί Δυτική καί δέν συμψηφίσουμε καί τά χρόνια ἀπό τόν Αὔγουστο Ὀκταβιανό, τόν πρῶτο μονοκράτορα, μέχρι τόν Μέγα Κωνσταντῖνο πού διαπίστωσε μέ προφητική διορατικότητα ὅτι τό μέλλον τῆς Αὐτοκρατορίας ἦταν ἡ Ἀνατολή, γιατί ἡ Δύση δεν θά ἄντεχε γιά πολύ νά ὑπερασπίζει τά σύνορά της ἀπό τίς ὀρδές τῶν βαρβάρων πού ἀσκοῦσαν ἀφόρητη πίεση.
Καί ἐδῶ κρύβεται ἡ ἐξήγηση γιά τήν ἀνεξήγητη, μέ ὁποιονδήποτε ἄλλο τρόπο, προσκόλληση τῆς Δύσης στήν Τουρκία.
Τρίτη 29 Μαΐου 2012
Θυμόμαστε την Άλωση - Κωνσταντίνος Χολέβας
Θυμόμαστε την Άλωση , διότι η ιστορία μας διδάσκει ότι όταν οι λίγοι αποφασίσουν να αντισταθούν κατά των πολλών, μπορεί να ηττηθούν πρόσκαιρα, αλλά τελικά σε βάθος χρόνου κερδίζουν. Η αντίσταση στα τείχη της Βασιλεύουσας των 5000 χιλιάδων Ελλήνων και των 2000 ξένων συμμάχων τους έμεινε στις ψυχές των υποδούλων ως τίτλος τιμής καί δέσμευση για νέους αγώνες. Η θυσία του Κωνσταντίνου Παλιολόγου στη πύλη του Ρωμανού έθεσε τις βάσεις για το 1821. Τα δεκάδες κινήματα των υποδούλων ετράφησαν από τους θρύλους του Μαρμαρωμένου Βασιλιά και της Κόκκινης Μηλιάς. Αν είχαν παραδοθεί την 29η Μαϊου 1453, δεν θα υπήρχε αντίσταση και εθνεγερσία. Η συνθηκολόγηση θα ήταν ανεξήτηλη ντροπή. Ενώ η ηρωϊκή άμυνα γέννησε την υπομονή, την ελπίδα, την προσδοκία. Αυτή την ελπίδα εκφράζει και ο Ποντιακός θρήνος:
"...Η Ρωμανία πέρασεν, Η Ρωμανία πόρθεν,
Η Ρωμανία κι αν πέρασεν ανθεί και φέρει κι άλλο..."
Άλλωστε και ο Θ. Κολοκοτρόνης έλεγε προς τους ξένους συνομιλητές του: "Ο βασιλεύς μας συνθήκην δεν έκαμε, η φρουρά του πολεμά ακόμη και το φρούριο του αντιστέκονται". Και εξηγούσε ότι αναφερόταν στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, στους κλεφταρματολούς, στο Σούλι και στην Μάνη. Οι πεσόντες κατά την άλωση μας δόρησαν το δικαίωμα στην Μεγάλη ιδέα. Και χωρίς Μεγάλες ιδέες τα έθνη δεν πάνε μπροστά.
Κωνσταντίνος Χολέβας
Η ποικιλία του πνεύματος είναι η δύναμις της Ευρώπης. - Ιωάννης Θεοδωρακόπουλος
Η ποικιλία του πνεύματος όμως είναι η δύναμις της Ευρώπης. Η εξομοίωσις εδώ δεν θα ήτο λύσις του προβλήματος, διότι η εξομοίωσις θα ωδήγει εις την επιπέδωσιν του ευρωπαϊκού πνεύματος. Όταν όμως η Ευρώπη επιπεδώση το πνεύμα της, όταν εξομοιωθούν όλοι με όλους, τότε βεβαίως θα κινδυνεύση ασφαλώς να χάση την υπόστασίν της. Και τούτο σημαίνει θα κινδυνεύση ν’ απορροφηθή αυτομάτως από την Ασίαν. Ο μέγας κίνδυνος διά την Ευρώπην είναι λοιπόν η ομοιομορφία τυχόν της ζωής της. Συνεπώς καλός Ευρωπαίος είναι εκείνος, ο οποίος αναγνωρίζει την διαφοράν των ευρωπαϊκών λαών, εργάζεται όμως διά τα κοινά συμφέροντά των.
Ιωάννης Θεοδωρακόπουλος
Μάιος 1453 : Η ΑΛΩΣΗ της Κωνσταντινουπόλεως - Γεώργιος Κουρκούτας
Μία Τραγωδία για τον Παγκόσμιο Πολιτισμό
Κάθε Μάιο η Μνήμη πολλών Ελλήνων στρέφεται ,όχι άδικα, στην Κωνσταντινούπολη .Πρόκειται για την Πόλη που μέσα στην Ιστορία κατέκτησε την ξεχωριστή θέση να είναι Πρωτεύουσα Αυτοκρατοριών για 1600 χρόνια ,ρεκόρ που καμία άλλη πόλη δεν προσεγγίζει καν . Στην αρχή ,για 1100 έτη ,υπήρξε πρωτεύουσα της Ανατολικής Ρωμαϊκής – Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και, μετά το 1453 ,ως τον 20ο αιώνα πρωτεύουσα των Κατακτητών της ,των Οθωμανών Τούρκων .
Τον Μάιο του 330 ,στις 11 του μηνός, εγκαινιάστηκε από τον Κωνσταντίνο Α’ και τον Μάιο του 1453 , στις 29 του μηνός ,επί Κωνσταντίνου ΙΑ’ αλώθηκε και κατελήφθη από τους Τούρκους. Από τότε για τους Έλληνες ο Μάιος συνδέθηκε με την Πόλη των Παραδόσεων και των Ονείρων τους .Αυτό το υπενθυμίζουν σε κάθε αναφορά ,σε κάθε επίσκεψη στα σκλαβωμένα αυτά εδάφη του Ελληνισμού . Όπως προ εβδομάδων που η Κατάκτηση του Ευρωπαϊκού τίτλου στο Μπάσκετ από τον Ολυμπιακό ,συνδέθηκε με την Νίκη «σε Χώμα Ελληνικό»,όπως ανέφεραν ΜΜΕ και Φίλαθλοι. Είναι ένα μικρό δείγμα της σύνδεσης του ψυχισμού και της μνήμης των Νεοελλήνων με ό,τι συνδέεται με την Πόλη.
Δευτέρα 28 Μαΐου 2012
Συζήτηση: «Το τέλος της Μεταπολίτευσης και η νέα εποχή» στην Πάτρα
Ο Χώρος Εναλλακτικής Παρέμβασης Κοινοτικόν και η Κίνηση Πολιτών Άρδην διοργανώνει συζήτηση στην Πάτρα με θέμα: «Το τέλος της Μεταπολίτευσης, και η νέα εποχή». Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Μαΐου στις 20:00, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης (πλ. Γεωργίου). Εισηγητές: Θ. Ντρίνιας, Γ. Καραμπελιάς και Σ. Χριστακόπουλος
Ποια Γενοκτονία; Η Ρεπούση έχει συνέδριο στη Μαύρη Θάλασσα. - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΒΒΙΔΗ
Ποια Γενοκτονία; Η Ρεπούση έχει συνέδριο στη Μαύρη Θάλασσα.
- Οργή Ποντίων για τη στάση της.
- Η κεντρική ομιλήτρια σε τουρκικά συνέδρια Ιστορίας και βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. Μαρία Ρεπούση σνόμπαρε την τήρηση ενός λεπτού σιγής στη Βουλή για τα 353.000 θύματα της σφαγής των Ποντίων.
- Μόνιμη καλεσμένη και ομιλήτρια σε τουρκικά συνέδρια για τη διδασκαλία της Ιστορίας στην εκπαίδευση είναι η βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ, κυρία Μαρία Ρεπούση, που όμως δεν βρήκε ένα λεπτό να τιμήσει τα θύματα της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Παραμονή της θλιβερής επετείου της Ι9ης Μαΐου, ο προεδρεύων της ολομέλειας κ. Βύρων Πολύδωρας ζήτησε από τους συναδέλφους τους, βουλευτές μόλις 48 ωρών, να σηκωθούν από τις θέσεις τους και να τηρήσουν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Όπως μαρτυρούν τα τηλεοπτικά πλάνα, η βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. κυρία Ρεπούση φρόντισε να αποχωρήσει διακριτικά από...
την αίθουσα αν και μέχρι εκείνη τη στιγμή καθόταν στα έδρανα του κόμματος της. Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, μετά τις αντιδράσεις και τα ποικίλα σχόλια στα social media η ΔΗΜ.ΑΡ, απέδωσε την απουσία της κυρίας Ρεπούση σε «καθαρά πρακτικούς λόγους». Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως η βουλευτής Α' Πειραιά επέστρεψε στην αίθουσα μόλις ολοκληρώθηκε ο ελάχιστος φόρος τιμής της Ελληνικής Βουλής στα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας. Η ίδια αργότερα, με γραπτή ανακοίνωσή της, δήλωσε αόριστα πως ο σεβασμός μου στη μνήμη του Ποντιακού Ελληνισμού είναι δεδομένος», χωρίς όμως να εξηγήσει τους «πρακτικούς λόγους» που την οδήγησαν να αποχωρήσει από την αίθουσα και να μη δείξει έμπρακτα τον... αδιαμφισβήτητο σεβασμό της προς τους νεκρούς της Γενοκτονίας, που προφανώς «συνωστίζονταν» στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, όπως οι Έλληνες στη Σμύρνη.
Τα πάντα θα αποκατασταθούν δεδοξασμένα και κατηγλαϊσμένα με άπλετον φως -Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
«Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν». Και δεν υπάρχει επί γης τόπος εστερημένος της παρουσίας του Θεού. Διότι εάν υπήρχε τοιούτος τόπος, ο Θεός δεν θα ήτο Θεός. Και τα ερείπια και οι ναοί οι οποίοι υπήρξαν και σήμερον εξηφανίσθησαν και κατεπόθησαν υπό της φθοράς η υπό της ανθρωπίνης παρεμβάσεως, ζουν εντός της φιλοστόργου αγκάλης του Θεού ως δώρα πολύτιμα και προσφοραί ευπρόσδεκτοι, θυμίαμα εις οσμήν ευωδίας πνευματικής, όπως άλλωστε ζουν και οι κεκοιμημένοι ομογενείς μας, ως τέκνα Του γνήσια, τιμώντα τον Πατέρα των. Πρέπει δε να έχουμε πάντοτε εις τον νουν μας ότι εις το τέλος επί τω ονόματι Ιησού παν γόνυ κάμψει και πάσα γλώσσα εξομολογήσεται ότι Κύριος Ιησούς Χριστός εις δόξαν Θεού Πατρός» (Φιλιπ. β , 10-11) και τοιουτοτρόπως, εν τη μελλούση δόξη, τα πάντα θα αποκατασταθούν δεδοξασμένα και κατηγλαϊσμένα με άπλετον φως, όταν θα συναχθούν εκ βορρά και δυσμών και εώας τα τέκνα τα ηγαπημένα του Θεού.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Η ποιοτική καθίζηση της νεοελληνικής κοινωνίας δεν έχει πάτο! - Λυκούργος Νάνης
Πώς μετά να μην αποσύρει ο Θεός τη χάρη Του απ το αμαρτωλό έθνος μας;Τα στοιχεία που καθ ημέραν δημοσιοποιούνται σχετικά με την εμβρυοκτονία αποτυπώνουν κατά τρόπο δραματικό το μέγεθος του προβλήματος! Όμως εμείς αλληθωρίζουμε και στρέψαμε την προσοχή μας στη διάσωση της καρέτα-καρέτα και στη φροντίδα των τετραπόδων! Τη στιγμή κατά την οποία ανθρώπινα έμβρυα απορρίπτονται στους σκουπιδοτενεκέδες και τους υπονόμους των ιατρείων σφαγέων ιατρών που ορκίστηκαν να σώζουν ζωές κι αυτοί πράττουν το εντελώς αντίθετο προς δόξαν του...ουμανισμού! Η ποιοτική καθίζηση της νεοελληνικής κοινωνίας δεν έχει πάτο! Αμβλώσεις, διαζύγια, αδιαφορία για τα εθνικά ζητήματα, αποκλειστική φροντίδα για την τσέπη, αποχαύνωση απ τα άθλια πρωινάδικα και τα ηλίθια σήριαλς, τουρκικά και μη, ποδοσφαιρολαγνικός κρετινισμός κ.τ.ο. συνθέτουν ένα εφιαλτικό παζλ που προοιονίζεται άσχημη κατάληξη!
Θα τα νικήσουμε, δεν θα χάσουμε και την ζωή μας εξαιτίας της οικονομικής δυσκολίας - Μητρολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος
Εκείνο που απομένει είναι να τονώνουμε ηθικά και πνευματικά τον κόσμο μας. Να μην οδηγείται σε απονενοημένα διαβήματα, σαν αυτό που είδαμε χθες και να κρατήσουμε ένα φρόνημα υψηλό και να ξέρουμε ότι η ψυχή πρέπει να είναι δυνατή. Η καρδιά πρέπει να είναι δυνατή, το φρόνημα πρέπει να είναι ακμαίο και όλα τα άλλα θα τα ξεπεράσουμε. Θα τα νικήσουμε, δεν θα χάσουμε και την ζωή μας εξαιτίας της οικονομικής δυσκολίας. Ποτέ εξάλλου δεν ήμασταν μαθημένοι με πλούτη πολλά. Αρχίσαμε φτωχικά, κάπως βελτιώθηκε η κατάσταση μας, δεν καλομάθαμε κιόλας, δεν είμαστε βουτυρόπαιδα. Έχουμε δυνάμεις να αντισταθούμε στην κατάσταση και να αγωνιστούμε για να νικήσουμε. Δεν είμαστε βουτυρομπεμπέδες»
Μητρολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος
Πηγή: xronos.grΟ "Παταβούκος"
Την Κυριακή το μεσημέρι κατευθυνόμουν με το αυτοκίνητο με προορισμό «επίσημο γεύμα». Στον δρόμο, στην περιοχή Κρητικών, συνάντησα γνωστή λογοτέχνιδα της Πόλεως, να περπατά διαβάζοντας. Την χαιρέτισα, και είδα πως στο τσαντάκι της, είχε ένα μικρό κοτοπουλάκι, τον «Παταβούκο» όπως μου το σύστησε. Του τράβηξα μερικές φωτογραφίες για να τις δείτε και εσείς. Φεύγοντας η κυρία, ο «Παταβούτας» είχε νάζια και χαρές. Μάλλον επειδή είναι ακόμα μικρός και δεν μπορεί να συμπεριληφθεί εις «επίσημο γεύμα» ακόμα. Υπομονή θα έλθει ο καιρός του.
Κυριακή 27 Μαΐου 2012
Παρεκκλίσεις σέ ζητήματα ὀρθοδόξου πίστεως, κανονικῆς τάξεως καί ἱστορικές ἀνακρίβειες τοῦ πιλοτικοῦ προγράμματος στά θρησκευτικά δημοτικοῦ καί γυμνασίου (ἔτους 2011) -Εὐάγγελος Στ. Πονηρός
Παρεκκλίσεις σέ ζητήματα ὀρθοδόξου πίστεως, κανονικῆς τάξεως καί ἱστορικές ἀνακρίβειες τοῦ πιλοτικοῦ προγράμματος στά θρησκευτικά δημοτικοῦ καί γυμνασίου (ἔτους 2011)
Στό νέο πρόγραμμα ἐπιχειρεῖται νά παρουσιασθεῖ ἡ νόθευση τοῦ μαθήματος ὡς ἀπαραίτητη ἀναγκαιότητα: «αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι οι θρησκείες είναι πηγή ἐλπίδας για σωτηρία, αιτία προσωπικής δέσμευσης και συλλογικής πορείας, επισημαίνεται ότι στη διαδικασία της διδασκαλίας τους αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να προβληθούν[1]». Ἄρα θά παύσει πλέον νά διδάσκεται ὁ ὀρθόδοξος χριστιανός μαθητής, ὅτι ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ἐλπίδα καί ἡ σωτηρία καί ὅτι ἡ οἰκογένεια τῶν χριστιανῶν εἶναι ἡ Ἐκκλησία, καί θά τοῦ ἐπιβάλλεται ἡ ἰδέα, καθ΄ ἡμᾶς ἡ ψευδαίσθηση, ὅτι οἱ θρησκεῖες τοῦ δίνουν ἐλπίδα σωτηρίας;
Καὶ Πολιτικὸς καὶ ἀσκητής; ΝΑΙ γίνεται
Ὁ Καποδίστριας, καὶ ὅταν ἦταν ὑπουργὸς τῶν Ἐξωτερικῶν της Ρωσίας καὶ μεσουρανοῦσε στὴν εὐρωπαϊκὴ διπλωματία ἀλλὰ καὶ στὴ διεθνῆ -ἐφόσον εἶχε ἐπὶ χρόνια ἀσχοληθεῖ καὶ μὲ τὶς πολιτεῖες τῆς Ἀμερικῆς καὶ μὲ τὴν Περσία καὶ μὲ ἄλλες ἀσιατικὲς χῶρες-, ἔστελνε συνεχῶς στὴν ἀγωνιζομένη Ἑλλάδα πολεμοφόδια καὶ τρόφιμα καὶ σπούδαζε μὲ δικές του δαπάνες πολλοὺς Ἑλληνόπαιδες στὰ εὐρωπαϊκὰ πανεπιστήμια, γιὰ νὰ προετοιμάζει τοὺς μορφωμένους ἐπιστήμονες σὲ ὅλους τους κλάδους ποὺ θὰ ἐπάνδρωναν τὶς διάφορες ὑπηρεσίες τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους μόλις θὰ ἐλευθερωνόταν ἀπὸ τὴν τουρκικὴ καταδυνάστευση...
Ὅταν τὸ 1822 ὑπέβαλε τὴν παραίτησή του ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο, ὁ τσάρος Ἀλέξανδρος δὲν τὴ δέχθηκε καὶ τοῦ ἔδωσε ἄδεια ἒπ΄ ἀόριστον μὲ ὅλα ὅμως τὰ προνόμια τοῦ ἀξιώματός του, ἐφόσον τυπικὰ τὸ διατηροῦσε. Στὴ Γενεύη ποὺ ἐγκαταστάθηκε ἔπρεπε νὰ κατοικήσει σὲ «ἕνα μέγαρο, νὰ ἔχει τέσσερις ἅμαξες καὶ ἱκανὸν ὑπηρετικὸν προσωπικόν». Ὁ Καποδίστριας κατοικοῦσε σὲ «δύο πτωχικὰ δωμάτια, εἶχε μόνο μία ἅμαξα καὶ ἕναν ὑπηρέτη». Ὅταν οἱ πάντες, διπλωμάτες, ἀριστοκράτες καὶ ἁπλοὶ ἄνθρωποι τὸν ρωτοῦσαν κατάπληκτοι, ἐκεῖνος ἀπαντοῦσε:
Ὅταν τὸ 1822 ὑπέβαλε τὴν παραίτησή του ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο, ὁ τσάρος Ἀλέξανδρος δὲν τὴ δέχθηκε καὶ τοῦ ἔδωσε ἄδεια ἒπ΄ ἀόριστον μὲ ὅλα ὅμως τὰ προνόμια τοῦ ἀξιώματός του, ἐφόσον τυπικὰ τὸ διατηροῦσε. Στὴ Γενεύη ποὺ ἐγκαταστάθηκε ἔπρεπε νὰ κατοικήσει σὲ «ἕνα μέγαρο, νὰ ἔχει τέσσερις ἅμαξες καὶ ἱκανὸν ὑπηρετικὸν προσωπικόν». Ὁ Καποδίστριας κατοικοῦσε σὲ «δύο πτωχικὰ δωμάτια, εἶχε μόνο μία ἅμαξα καὶ ἕναν ὑπηρέτη». Ὅταν οἱ πάντες, διπλωμάτες, ἀριστοκράτες καὶ ἁπλοὶ ἄνθρωποι τὸν ρωτοῦσαν κατάπληκτοι, ἐκεῖνος ἀπαντοῦσε: