Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

« ΚΑΛΩΣ ΤΟΝΕ ΚΙ ΑΣ ΑΡΓΗΣΕ » - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


« ΚΑΛΩΣ    ΤΟΝΕ    ΚΙ    ΑΣ   ΑΡΓΗΣΕ »

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

            Βέβαια, για λόγους αμφοτέρωθεν σεβαστούς, Λοιπόν, λίαν αγαπητέ άγνωστε π. Αναστάσιε Γκοτσόπουλε, χαίρομαι που κάνω διάλογο με ένα αξιόλογο εκφραστή της αντίπερα όχθης -«πνευματική ναυαρχίδα της»- απαντώ απλά, λιτά, ως ελπίζω και ευρύτερα κατανοητά σε όλα. Συνάμα, αναμένω τις παρατηρήσεις σας στην από μέρους μου «ανάγνωση» της Επιστολής «Γέροντα Ερημίτη μοναχού», νυν Οσίου Παϊσίου …  
Α.   Μεταγράφοντας το οργουελικό «όλα τα ζώα είναι ίσα, όμως μερικά είναι από τα άλλα πιο ίσα» στα καθ’ ημάς, έγραψα, «όλοι οι ορθόδοξοι είναι ίσοι, όμως μερικοί είναι από τους άλλους πιο ίσοι». Το εντόπισα στους «έχοντες ζήλον Θεού, αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν», που, θεωρούν όλη τη Δυτική χριστιανοσύνη αιρετική, κάθε επαφή ή διάλογο μαζί της έκπτωση στην … «παν- αίρεση του οικουμενισμού», και παρέθεσα απόσπασμα κειμένου του Αγίου Νεκταρίου όπου «στολίζονται» δεόντως. Παρουσίασα κατάσταση, χωρίς προσωπική αναφορά. Δεν έβαλα κανέναν, ούτε εσάς -το δεύτερο θα ήταν αστείο- στο στόχαστρο, Και είμαι ευτυχής που συμπληρώσατε ότι αυτή η αντίληψη -«θεωρούν όλη τη Δυτική χριστιανοσύνη αιρετική …»- ανήκει σε κάποιους ακραίους. Και ακόμα πιο ευτυχής που  την καταγράψατε, από τούτο την καταγγείλατε ως ανοησία -«ουδέποτε διατύπωσα τέτοια ανοησία»!

Β.   Δεν συμφωνείτε που είπα παραπλήσιες απόψεις γνωστών Γερόντων, νυν Οσίων, προσθέτω, και Αγίων κάθε εποχής όχι βέβαια «προσωπικά τσιτάτα», αλλά «ευλαβή προσωπικά τσιτάτα», «ευλαβείς προσωπικές απόψεις». Που σημαίνει, όχι όρους-όρια-δόγματα, που μόνο Οικουμενική Σύνοδος οριοθετεί αμετάκλητα και υποχρεωτικά για όλους τους χριστιανούς, και μόνο νέα Οικουμενική μπορεί να αλλάξει. Γιατί: «Η Ορθοδοξία ευνοεί και προστατεύει τη μέγιστη ελευθερία των θεολογικών γνωμών μέσα στα πλαίσια της μιας παραδόσεως … Όμως κανένα κείμενο εκτός από τους δογματικούς ορισμούς των συνόδων, δεν μπορεί ποτέ να αξιώσει συμβολικό -δηλαδή, δογματικό- κύρος» -Π. Ευδοκίμωφ, «Ορθοδοξία» σελ. 241. Εσείς τι λέτε, μπορεί μόλις  ανοίγει ένας το στόμα του και λέει μια σκέψη, ο άλλος να τη θεωρεί αίρεση, να τον καταγγέλλει για αιρετικό, κι αυτό να θεωρείται δόγμα; Η Ρώμη έχει έναν … αλάθητο, εμείς τάχα πόσους; Όσο για τους Κανόνες της Εκκλησίας, ασφαλώς γνωρίζετε ότι προσδιορίζουν το κινητό στοιχείο της χριστιανικής ζωής, το επικαιρικό, κάποιας στιγμής και ώρας, και μπορεί να πάρουν κάποια έκταση, μπορεί όμως -και δεν είναι λίγοι- να … υπνώττουν! Ήγουν, δεν είναι τόσο εύκολη, ούτε του καθενός η ερμηνεία τους, το ταίριασμά τους στην άλφα ή βήτα περίπτωση! Διο καλό είναι να μαζευτούν … τα ατομικά «αλάθητα» της … «Ορθοδοξίας»!
Γ.   Ο όρος «αυτοπεριχαράκωση της Ορθοδοξίας», δεν είναι δικός μου, είναι του επιβλέψαντος το διδακτορικό σας Καθηγητή της Δογματικής στη Θεολογική Αθηνών, Επίσκοπου Κύριλλου Κατερέλλου. Διατυπώθηκε και αναλύθηκε σε ομιλία του στον επίσημο Πανεπιστημιακό εορτασμό της γιορτής των Τριών Αγίων της Παιδείας. Κατ’ αυτήν ο διακεκριμένος Πανεπιστημιακός Θεολόγος εξήγησε αναλυτικά ότι, οι Τρεις κορυφαίοι Πατέρες και Οικουμενικοί Διδάσκαλοι της Εκκλησίας, διδάσκουν πως η Εκκλησία -Ορθοδοξία οφείλει να είναι ανοιχτή στον κόσμο, «οικουμενική», όχι «φοβική, κλειστή, αυτό- περιχαρακωμένη»! Αυτό άλλωστε ορίζουν καθαρά και κρυστάλλινα, η εντολή του Χριστού, «μαθητεύσατε πάντα τα έθνη», ο λόγος Του, «για μια Ποίμνη και έναν Ποιμένα», η Αρχιερατική αίτηση στον Πατέρα Του, «ίνα πάντες εν ώσιν», και η διαχρονική λειτουργική αίτηση της Εκκλησίας, «υπέρ της των πάντων ενώσεως»! Όλα τα άλλα -και ξέρετε ποια- αποτελούν από τραγική μέχρι και δυσεβή διαστροφή των πραγμάτων!
Δ.   Καταγγέλλετε ότι στα γραπτά μου αρέσκομαι σε γενικεύσεις, το χειρότερο, ότι βάζω στο λόγο σας «απόψεις- συνήθως ανόητες και ατεκμηρίωτες …». Αυτά πώς συμπλέουν με το χαρακτηρισμό «σεβαστός»; -«Ας μου επιτραπεί να παρακαλέσω τον σεβαστό κ. Κοτταδάκη …». Και πώς με τον υπονοούμενο στο «ξερόχορτο» που θα κάψουν οι «άνθρακες ο θησαυρός» γινόμενοι «πυρακτωμένοι»; Λίαν εμφανές ποιος επιχειρεί να μειώσει ποιον!
Ε.    Τα αναφερόμενα στα μαχητικά του χώρου Αυγουστίνου Καντιώτη, το  συμφοιτητή μου Ν. Σωτηρόπουλο, τη «γροθιά» του Τρεμπέλα μετά το κήρυγμα-άσκηση στην Ομιλητική  φοιτήτριας, ασφαλώς και έχουν σχέση με την Επιστολή ως παρεπόμενα των «ζήλον Θεού εχόντων, αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν», που από τούτο βάζουν πιο πάνω, «το ηδύοσμον, και το άνηθον, και το κύμινον», και πιο κάτω, «τα βαρύτερα του νόμου, την κρίσιν και το έλεος» -Ματθ.23,23. Προσέξτε όμως, στη διακονία του μακαριστού ως Μητροπολίτη της Φλώρινας, υποκλίνομαι, αν αυτό λέει κάτι, ιδιαίτερα για το ευρύ έργο έμπρακτης αγάπης. 
Στ.  Έρχομαι τώρα στο βασικό θέμα, ας πούμε στο σημείο αιχμής της Επιστολής του μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Αυστραλίας Στυλιανού Χαρκιανάκη. Δε χωρεί η παραμικρή αμφιβολία ότι τη δημοσιεύσατε ως ιδιαίτερα ενισχυτική εκ των όσων αναφέρει της γνωστής συνολικής σας αντίθεσης με τα ενεργούμενα της σημερινής θεσμικής εκπροσώπησης της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας. Επί του προκειμένου, στο Διάλογο της Ορθοδοξίας με τους Ετερόδοξους … τη μετοχή της στην Οικουμενική Κίνηση, αλλά και τη Σύνοδο της Κρήτης, το Ουκρανικό, που διαχειρίζεται μάλιστα και με Παν-ορθόδοξη Συνοδική εξουσιοδότηση.  Λοιπόν, το καίριο σημείο της Επιστολής, οι μόνο εννιά από τις εκατό, όπως λέτε, γραμμές της που ασχολήθηκα -γιατί, βέβαια, οι άλλες ενενήντα μία είναι μια πληθωρική συγγραφική φιλοφρόνηση, συν ευδιάκριτη αμοιβαία προβολήθεώρησα ότι ακουμπούν πολύ επικίνδυνα στο απαράδεκτο από πλευράς χριστιανικής, après moi le deluge” -«μετά από εμένα ο κατακλυσμός», κοινώς, γυρίζουν την πλάτη στα προέχοντα, το ταπεινό φρόνημα συν το, «αληθεύοντες εν αγάπη»- Παύλος! Πράγμα το οποίο κάνει de facto να αυτό -ακυρώνονται, να αυτό- ακυρώνουν το όλο γραπτό, από τούτο και το επιδιωκόμενο! Οπότε και συμπέρανα, «άνθρακες ο θησαυρός»! Χωρίς να είναι απαραίτητος κανένας ενθουσιασμός, καθώς μάλιστα η πρώτη γραφή είναι απλώς ο τίτλος του τμήματος -«Α. Άνθρακες ο θησαυρός»- και η δεύτερη η ανάπτυξή του. Όσο για το «προορατικό χάρισμα» που … έχω εγώ, αλλά όχι εσείς, πιο κάτω. Εδώ η αποκήρυξη, η κατά τα ανωτέρω αποκήρυξη του περιεχόμενου της Επιστολής, ιδού με πόσο σεβασμό στον μακαριστό κατατέθηκε. «Και πώς να κρίνει κανείς, να επικρίνει, να κατακρίνει τα σχετικά κάποιου που είναι ήδη εν τοις μακαριστοίς. Πώς να γράψει, δηλαδή, αν τιμά τον ίδιο, ή ευρύτερα αν μας τιμά ως ορθόδοξους το γραφόμενο ότι, επί της προεδρίας αυτού η ορθόδοξη γραμμή του Διαλόγου ήταν η δέουσα, αν μη και ηρωική, ενώ η της διαδεχθείσης αυτόν προεδρίας του αδελφού και συλλειτουργού του είναι από ενδοτική, μέχρι … και προδοτική της Ορθοδοξίας»!
Ζ.   Τώρα, γιατί με προκαλείτε να πω ακόμα πιο απερίφραστα, ότι τα με αριθμό 1-7, «τι δεν μας είπε ο κ. Κοτταδάκης, ή ορθότερα τι απέφυγε να σχολιάσει …» κάνουν μέσα μου πολύ πιο αποκρουστικό το, «μετά από εμένα ο κατακλυσμός»! Και ξέρετε γιατί; Και άλλοι επεσήμαναν αδυναμίες της ορθόδοξης εκπροσώπησης στους θεολογικούς διαλόγους, όχι όμως με ηρωική αυτοπροβολή τους, και συνακόλουθη καταβαράθρωση της διαδοχής τους! Και ιδού ένα ενδεικτικό γραπτό από βαρύ θεολογικό πυροβολικό, ακόμα και θαυμασμού της μεθοδικότητας και επιστημοσύνης επί του προκειμένου των Ρωμαιοκαθολικών για μια απλή λειτουργική τους αλλαγή, και παράλληλη επισήμανση της αδυναμίας του δικού μας χώρου. Ορίζουν, γράφει. «Πρώτη Επιτροπή, με ένα Καρδινάλιο, επτά Επισκόπους, δεκαπέντε ειδικούς, βοηθούμενη από άλλους πέντε Επισκόπους, και τριάντα ειδικούς συμβούλους, ανάμεσά τους το πλείστον των διασημοτέρων συγχρόνων ρωμαιοκαθολικών Λειτουργιολόγων. Δεύτερη Επιτροπή για διόρθωση και τελική διαμόρφωση. Πέντε Καρδινάλιοι, είκοσι πέντε άλλα μέλη, από τα οποία μόνο έξι της προηγούμενης …» Και της εγγενούς αδυναμίας της ορθόδοξης με ευδιάκριτο το αρνητικό όχι, όταν ρωτάει: «Υπάρχει παρ’ ημίν η πληθύς των θεολόγων των απερισπάστως αφοσιωμένων προς θεολογικάς ερεύνας, και ειδικευμένων εις πατρολογικάς και δογματικάς σπουδάς και μελέτας;». Και υπογράφει, Π. Ν. Τρεμπέλας, που, «στα ζητήματα αρχών και πεποιθήσεων υπήρξε … αληθινά μεγάλος»-Ε. Θεοδώρου, και, η φράση, «το είπε ο Τρεμπέλας», ισοδυναμούσε με το παλαιό ΄αυτός έφα’»-Μητροπολίτης  Χίου Χρυσόστομος Γιαλούρης.
Η.   Ώστε έγραψα για να πω ότι «ο π. Αναστάσιος δεν είναι σπουδαίος θεολόγος»! Από πού σας ήρθε αυτό, αφού δεν έχετε χάρισμα προορατικό, και επί πλέον στο «Πολύπτυχο» σας κατέγραψα ως «πνευματική ναυαρχίδα»! Κρίμα, γιατί έχοντας διαβάσει κάποιες εμπεριστατωμένες αναρτήσεις σας, σας είχα μέσα μου για λόγιο κληρικό, βέβαια, της αντίπερα όχθης. Και τι παράδοξο, ως έγγαμο Πρωτοπρεβύτερο, ιδιαίτερα συμπαθή. Και δεν τα απεμπολώ. Πλην και αναρωτιέμαι, να λέτε τάχα μου ανάποδα το τοιούτο -«το γνωρίζω εγώ- εσείς δηλαδή, ότι δεν είμαι σπουδαίος θεολόγος- μάλιστα καλύτερα από όλους» …» για να το ακούτε μέσα σας από την καλή;
Θ.  Προορατικό χάρισμα ούτε έχω, ούτε μία στην απειροστή θα μου έκανε ο Θεός τέτοιο δώρο. Και να μην προσθέσω ότι η όλη περί αυτό διαχεόμενη έξαρση και προβολή, δεν ξέρω αν προσφέρει κάτι -Παραπέμπω σε π. Αλέξανδρο Σμέμαν. Ιδιαίτερα, αν κρίνει κανείς από το ότι κάποιοι το συγχέουν με τα αρχαία μαντικά, πηγαίνουν σε έχοντα χάρισμα Γέροντα να τους πει, αν θα εγκριθεί το μεταπτυχιακό τους! Και άλλοι έχουν «πληροφόρηση» από σχετική πηγή, και περιμένουν να μας δοθεί περίπου αύριο το πρωί, η Κωνσταντινούπολη στο πιάτο! Επί πλέον τα τοιαύτα είχαν φτουρήσει στην πρώτη Εκκλησία, και αν κρίνει κανείς από γραφόμενο Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου, μάλλον είχε ενοχληθεί και ο Απ. Παύλο. Αλλά! Με τον αυταπόδεικτο φωτισμό του και τη μεγάλη ιεραποστολική εμπειρία και μαεστρία του εκείνο το όντως «σκεύος της εκλογής του Θεού» βρήκε τον τρόπο να τα εντάξει επωφελώς όπου δει στην Εκκλησία. Δες, «Ομιλιών Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου Μικρή Φιλοκαλία», 3ε «Η αγάπη και το χάρισμα της διδαχής», 3στ, «Η καταξίωση του χαρίσματος των γλωσσών», 3ζ, «Κριτήριο των χαρισμάτων το πνευματικό όφελος των πιστών», σελ.144-154-εκδόσεις «Ταώς».
Ι. Τέλος. Μην κάνετε χαρά για τους «άνθρακες ο θησαυρός» που μέλλεται να γίνουν «πυρακτωμένοι». Δεν θα ευτυχήσουν να κάνουν στάχτη το δικό μου «ξερόχορτο»! Το έχει κάψει από καιρό θεσμική γραφίδα της «φοβικής», της «αυτό-περιχαρακωμένης» … «Ορθοδοξίας»!
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…»
Αθανάσιος Κοτταδάκης

13 σχόλια:

  1. Νεότερος ο π. Γκοτσόπουλος νόμισε ότι θα κυριαρχήσει στο γήπεδο αλλά στο γήπεδο μπήκε με δυναμισμό και ο κ. Κοτταδάκης και κάνει καλό παιχνίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την ευπρεπή αυτή απάντηση ας την έχουν ως παράδειγμα όσου υπερβαίνουν τα εσκαμμένα υπερασπιζόμενοι τις θέσεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αναρωτιέμαι αξιοσέβαστε και αξιολογιώτατε κ. Κοτταδάκη αν οικοδομούν κανένα όλες αυτές οι αναρτήσεις. Οι ελάχιστοι που περιάγουν τα θρησκευτικά blogs έχουν πολύ σημαντικότερα προβλήματα να επιλύσουν και αγώνες να επιδοθούν, οπότε λειτουργείτε ως αντιπερισπασμός. Ο δικός σας χρόνος, πνευματική περιουσία και ταλέντο, ειλικρινά αξίζει καλύτερη επένδυση από απαντήσεις εις ώτα μη ακουόντων. Ευχαριστούμε πολύ για όλες τις αναρτήσεις που δεν αφορούν την ψυχοφθόρα αντιμετώπιση των "ζηλωτών".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Κοτταδάκης κουράστηκε να απαντήσει αλλά έδωσε απαντήσεις ο π. Αναστάσιος έγραψε για να γράψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απαντά κάποιος σε άνθρωπο που έχει την πρόθεση να ακούσει τις απόψεις του άλλου. Έως σήμερα η διαδρομή του π. Α.Κ.Γ. δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Το όφελος είναι μόνο για εμάς τους ταπεινούς αναγνώστες. Οι λόγιοι κληρικοί γνωρίζουν μόνο να διδάσκουν και όχι να διδάσκονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαβάζοντας το κείμενο μού δημιουργήθηκε μία απορία.
    Αν δεν πρέπει να δεχώμαστε τα λόγια του Αγίου Παισίου, επειδή δεν είναι αλάνθαστα αλλά ευλαβή προσωπικά τσιτάτα, τότε γιατί να δεχώμαστε τα λόγια του κ. Κοτταδάκη ?
    Δεν μπορεί κι αυτός να κάνη λάθος ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η διαδρομή του λόγιου και μορφωμένου π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου έχει δείξει ότι και ακούει και απαντά αφοπλιστικά σε πολλά ζητήματα, σε αντίθεση με όσα παραμύθια λέει ο 8:49 μ.μ.
    Οι λίγοι συκοφάντες του οικουμενιστές ανώνυμοι ας του το αναγνωρίσουν και μην βγάζουν τόση χολή εναντίον του. Είναι άδικο και αμαρτωλό πολύ.
    Πολύ καλή απάντηση έδωσε ο π. Αναστάσιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι απαντήσεις σας σε πρόσωπα ιερατικά είναι χαμένος χρόνος. Οι ιερείς το παίζουν δάσκαλοι και νομίζουν ότι κατέχουν τα πάντα. Ανεβαίνουν στον άμβωνα και λένε άρρητα ρήματα. Ελέγχουν τους πάντας εκτός από τον εαυτό τους. Σας διαβάζω και σας θαυμάζω και σας θαυμάζω για το χάρισμα του Θεού προς εσάς τόσο στις Πατερικές παρουσιάσεις όσο και στην προβολή Μορφών εκκλησιαστικών. Γράψτε για αυτούς και αφήστε τους ιερείς στην μοναξιά τους. Μόνοι τα γράφουν και νομίζουν ότι ο κόσμος τους ακούει. Μάλλον με τα κηρύγματά τους κακό κάνουν παρά καλό. Ο κόσμος μας έχει πάρει την κατρακύλα από τα πολλά κηρύγματα που βγάζουν σήμερα. Προ του 1960 που οι εγγράμματοι ιερείς ήταν λίγοι ο κόσμος ήταν καλύτερος διότι βλέπαν το βίωμα τώρα μόνο θεωρεία και επίδειξη.
    Συγνώμη αλλά αυτή είναι η άποψή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το θεμα δεν ειναι ποιος νικα ποιον στα σημεια.,αφου ουτε παραμενει αλωβητος η του δογματος ακεραιοτης ουτε προκειται περι αντι-διαλογικου φονταμενταλισμου,εδω προκειται περι πληρους ενοτητας.Και οταν ομιλουμε περι ''πληρους ενοτητας'',εννουμε, αυτα που εχει διακηρυξει ο αλαθητος,οτι δηλαδη ο χριστιανισμος δεν ειναι καλυτερος απ'το ισλαμ[..],οτι''.. δεν χρειαζεται να πιστευετε για να πατε στον παραδεισο''[απευθυνεται σε αθεους],πως η ενοτητα εχει τρεις δρομους:''τα φιλανθρωπικα εργα'',,,,, τις ''συμπροσευχες''[...] και την κοινη ομολογια στον οικουμενισμο του αιματος.Ακομα δηλωσε πως Ο Χριστος,απετυχε στο σταυρο αν και το συνθημα που αποτυπωθηκε στη μνημη μας ''...εμπρος για ΜΙΑ ''Πανθρησκεια'',δεν μας αφηνει να ησυχασουμε,εσας;;;
    Αν λοιπον οι υπερ-διαλογικοι γνωριζουν τι εστι ''πληρης συμφωνια'',οτι δηλαδη εννοειται η βαπτισματικη ενοτητα με τις πασης εκτος Εκκλησιας ομολογιες,,,,,,,, ,
    ΟΙ Ορθοδοξοι ειναι σε θεση να καταλαβουν τι εστι κοινον ποτηριον,που προυποθετει κοινη πιστη και η κοινη Πιστις ,η Ορθοδοξη,προυποθετει πληρη συμφωνια εις την Ομολογιαν της Πιστεως κλπκλπ.

    Ακομα στον Λευκο Οικο ειπωθηκε πως κορανι και Αγια Γραφη ειναι το ιδιο κ ακομα μια δηλωση του αλαθητου ηταν οτι ειπε ναι στο σφραγισμα.

    Οταν λοιπον βλεπει κανεις αυτη τη φιλοδυτικη ταση να εκφραζεται ξεκαθαρα ,θα πρεπει κατα πολλους να χειροκροτει, σε βαθμο που ενω το Ευαγγελιο μιλα να δοκιμαζουμε τα πνευματα αν ειναι του Θεου και οι Αγιοι μας Πατερες αναφωνουν''....κι ομως δεν υπαρχει σε αυτους ιχνος ευσεβειας'',,,εμεις,,,,οοοοχι να αρχιζουμε να εμπεδωνουμε πως Ο Παπας ειναι το θεμελιοντης ενοτητας.....
    μετα μας φταινε ολοι οι αλλοι...
    Ενω αυτος που τρεχει πανω κατω και γινεται ντελαλης ακομα και στα βουνα και στη θαλασσα ,στους καμπους και στις πλαγιες,αυτος,δεν εκφραζει την αληθινη πιστη και αγαπη, ειναι πωρωμενος,φανατικος,ενω τοσα κ τοσα τεκνα της Εκκλησιας που μαρτυρησαν ομολογικα,σε καμμια περιπτωση δεν απεδειξαν την εν Χριστω τελειοτητα και στους διωγμους,νομιζουμε πως δεν στερεωθηκε η πιστη κι ας μελετουμε την ιστορια της εκκλησιας....
    Σταδιακα λοιπον αλλαζει η πιστη και εμεις καθομαστε και την κοιταμε,προσποι-ουμενοι ομως πως ε-χου-με την υγιη πιστη.
    Χωρις το πνευμα ομως ,το σωμα ειναι νεκρο.Και ομως,η αντιληψη πως οι αιρεσεις ειναι εκκλησιες,με μυστηρια και Χαρη,παρολο που δεν ανηκουν στην Ορθοδοξη πραγματικοτητα βασει των ιερων Κανονων της Εκκλησιας,τηςΜιας,Αγιας,Καθολικης και Αποστολικης,θεμελιωνει την διακοινωνια,που δεν στηριζεται στην Πατερικη οδο,αλλα σε μια αλλη εκκλησιολογια,θα μου επιτρεψετε,,,,,,,ξ-ε-ν-η προς την Ορθοδοξη σωτηρια,μακρυα πολυ απο τις αρετες,την καθαροτητα της καρδιας,και φυσικα την τελειοτητα της αγαπης.
    Ποια λοιπον η ευθυνη,εκει εστιαζουμε του καθενος και οχι ποιος κερδιζει και ποιος στρεφεται εναντιον του αλλου.
    Ας αφησουμε λοιπον τις συκοφαντιες διοτι ουδεμια σωτηρια υπαρχει εκτος Εκκλησιας λεγει ο Αγ.Κυπριανος,ενω η ουνια ειναι μεθοδος ενταξης της Ορθοδοξου Εκκλησιας στο πρωτειο.Επομενως η Ορθοδοξια οδηγειται τυφλα με την ενωση στην πανθρησκεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στήν προκειμένη περίπτωση δεν συμβαίνει αυτό που λές, 10 - 07, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Εχουμε έναν λαικό, που θέλει να διδάξη όχι μόνον τον κληρικό, αλλά και να διορθώση και τους Αγίους ακόμη !
    Μπορεί μερικοί κληρικοί να μην είναι καλοί στον άμβωνα, αλλά εδώ δεν είναι θέμα ρητορείας, αλλά θέμα πίστεως. Καί όπως παλαιότερα οι άνθρωποι έβλεπαν το βίωμα, και πολύ σωστά έκαναν, στην προκειμένη περίπτωση αυτό που αμφισβητείται και πολεμείται είναι ακριβώς το βίωμα και η εμπειρία του Ασκητού - Αγίου, επειδή η άποψη που εκφέρει δεν είναι αρεστή στον λαικό.
    Παραθεωρούνται λοιπόν οι ασκητικοί αγώνες 60 ετών, και η έκφραση γνώμης, ως αποτέλεσμα των αγώνων αυτών, υποτιμάται ως "ευλαβές προσωπικό τσιτάτο" !
    Δηλαδή, όταν ο αποδεδειγμένα Χαρισματούχος Ασκητής ομιλεί, λέει απλώς την γνώμη του, ενώ όταν ο άλλος ομιλεί, λέει την απόλυτη αλήθεια και φυσικά έχει δίκιο !
    Εκεί εφθάσαμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την αλήθεια γράφει ο συντάκτης του κειμένου και αν προσπαθήσει να την καταλάβει ο π. Αναστάσιος θα ωφεληθεί τόσο αυτός όσο και όσο και οι ελάχιστοι συμπορευόμενοι κοντά του.
    Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα λέει αυτές τις θέσεις του από άμβωνα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θεωρώ πολύ πιθανότερο η αλήθεια να ευρίσκεται στην Παναγούδα, στο Μήλεσι και στην σπηλιά του Οσίου Δαβίδ στην Εύβοια, δηλαδή εκεί που πήγε η Χάρις του Αγίου Πνεύματος και αγίασε τον Παίσιο, τον Πορφύριο και τον Ιάκωβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλύτερα να αργούσε περισσότερο. Όσο λιγότερα γράφει τόσο καλύτερα είναι. Τα γραπτά του και προκαλούνε και δεν αρμόζουν σε εφημέριο διότι είναι διχαστικά για την ενορία. Μας χωρίζει και μας στέλνει στην Μαιζώνος. Είναι ίδιος από άλλη πλευρά με τον προκάτοχό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή