Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011
Eὐλογημένον καί ἀγλαόκαρπον ἐνιαυτόν - Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Ὁ συγκαταβάς τῶν γένει τῶν ἀνθρώπων Σωτήρ ἡμῶν, ἄς χαρίζῃ εἰς ὅλους ἡμᾶς, πρεσβείαις τοῦ «ἐκ Καισαρείας καί Καππαδόκων χώρας» ἱεροφάντορος Μεγάλου Βασιλείου, ἕνα εὐλογημένον καί ἀγλαόκαρπον ἐνιαυτόν μέ ὑγείαν κατ’ ἄμφω καί ἄς κατευθύνῃ τά διαβήματα ἡμῶν εἰς τήν ὁδόν τῆς εἰρήνης, τῆς «πάντα νοῦν ὑπερεχούσης» (Φιλιππ. 4, 7).
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Η αγάπη στις διαπροσωπικές σχέσεις- π. Φιλόθεος Φάρος
[...] Συχνά μέσα στην Εκκλησία πληγωνόμεθα και πληγώνουμε, γιατί η αγάπη μας αμαυρώνεται από τον εγωκεντρισμό μας.
Γι’ αυτό και διστάζουμε να αγαπήσουμε ανεπιφύλακτα, φοβούμεθα τον πόνο που μπορεί να μας προκαλέση η αγάπη. Όταν αυτοί που αγαπάμε πολύ μάς απορρίπτουν ή φεύγουν ή πεθαίνουν, η καρδιά μας ραγίζει. Αλλά αυτό δεν θα πρέπη να μας εμποδίζει να αγαπάμε. Ο πόνος που προέρχεται από μία πραγματική αγάπη κάνει την αγάπη πιο δημιουργική και πιο γνήσια. Είναι σαν το αλέτρι που σκάβει τη γη και δίνει τη δυνατότητα στο σπόρο να ριζώση, να αναπτυχθή και να γίνει ένα δυνατό φυτό.
Κάθε φορά που δοκιμάζουμε τον πόνο της απορρίψεως έχουμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε να γίνουμε πιο πικρόχολοι και να αποφασίσουμε να μην ξαναγαπήσουμε, ή να κοιτάξουμε κατάματα τον πόνο μας και να κάνουμε το έδαφος πάνω στο οποίο πατάμε πλουσιώτερο και πιο ικανό να ζωογονήσει καινούργιους σπόρους.
Όσο περισσότερο αγαπούμε και πονάμε εξ αιτίας της αγάπης μας τόσο περισσότερο αφήνουμε την καρδιά μας να πλατύνη και να βαθύνη. Όταν αγαπάμε, δίνουμε και παίρνουμε. Αυτοί που αγαπάμε δεν αφήνουν την καρδιά μας ακόμη κι όταν φεύγουν από μας. Γίνονται ένα κομμάτι από τον εαυτό μας και έτσι σιγά-σιγά χτίζεται μια κοινότητα μέσα μας.
Όσο περισσότερο ζούμε, τόσο περισσότερους ανθρώπους αγαπούμε, που γίνονται μέρος της εσωτερικής μας κοινότητος. Όσο διευρύνεται η εσωτερική μας κοινότητα, τόσο ευκολώτερα θα αναγνωρίζουμε τους αδελφούς και αδελφές μας στους ξένους που ευρίσκονται τριγύρω μας. Αυτοί που είναι ζωντανοί μέσα μας θα αναγνωρίζουν εκείνους που θα είναι ζωντανοί τριγύρω μας. Όσο ευρύτερη γίνεται η κοινότητα της καρδιά μας, τόσο ευρύτερη θα γίνεται και η κοινότητα γύρω μας. Έτσι ο πόνος της απορρίψεως, της απουσία και του θανάτου μπορεί να γίνει καρποφόρος. Πράγματι, όσο συνεχίζουμε να αγαπάμε, το έδαφος της καρδιά μας θα σκάβεται όλο και πιο πολύ, αλλά θα χαιρώμεθα για τον πλούτο της καρποφορίας.
π. Φιλόθεος Φάρος
Επιμέλεια: ΜίσκινΕΠΙ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
ΕΠΙ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ
Για ακόμη άλλη μια φορά, η αγάπη του Κυρίου, μας αξιώνει να ζήσουμε την αρχή του νέου έτους.
Και ναι μεν, όπως όλοι βλέπουμε και γνωρίζουμε, οι κοσμικοί, δηλ. οι μακράν του Θεού άνθρωποι, στο ξεκίνημα του χρόνου, προβαίνουν σε εκδηλώσεις δήθεν χαράς και ευτυχίας, στην πραγματικότητα όμως σε πράξεις που αποκαλύπτουν ολόκληρη την ψυχική τους κενότητα και την πνευματική τους τραγικότητα.
Οι πιστοί όμως, εκτός των άλλων πνευματικών εκδηλώσεων που επιβάλλονται λόγω των ημερών, θα πρέπει να βρίσκουμε, έστω και λίγες στιγμές, ώστε να στοχαζόμαστε επάνω σ΄αυτό το «μυστήριο» του χρόνου, που όπως συνειδητοποιούμε, «κυλάει» και φεύγει μέσα από τη ζωή μας, δίχως καν να το συνειδητοποιήσουμε...
Φυσικά, δεν θα ασχοληθούμε τώρα με τον χρόνο, από επιστημονικής απόψεως. Θα δούμε όμως, ελάχιστες πτυχές της διαστάσεως αυτής που έχουν άμεση σχέση με την Ορθόδοξη Πνευματικότητα.
"Και του χρόνου" - Σταύρος Ζουμπουλάκης
«Μετά τη λειτουργία». Φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα από το λεύκωμα «Ηπειρος», εκδόσεις Ποταμός/ Μουσείο Μπενάκη |
Η παραµυθία των Χριστουγέννων είναι τα ίδια τα Χριστούγεννα, το να πηγαίνεις αυτή τη µέρα στην εκκλησία, λίγο πριν χαράξει, µε το ψυχρό αεράκι να σου µπατσίζει το πρόσωπο. Μια τέτοια στάση προϋποθέτει ψυχικό πλούτο, αδιανόητο για τον σηµερινό κυνηγό εµπειριών
Βιαστικά µάλλον και αστόχαστα απάντησα «ναι» στην τηλεφωνική πρόσκληση του «Βήµατος» να γράψω ένα µικρό προσωπικό κείµενο για κάποια παραµυθητικά Χριστούγεννα που έτυχε να ζήσω. Μόλις άρχισα να ψάχνω σαν τι θα µπορούσα να διηγηθώ, κανένα γεγονός έκτακτης παραµυθίας δεν ανέβαινε στην επιφάνεια της µνήµης, κανένα θαύµα, διαπίστωνα, δεν µε είχε επισκεφθεί, ούτε τότε που το ζητούσα ικετευτικά.
Οι µέρες περνούσαν, η προθεσµία παράδοσης του κειµένου πλησίαζε και η αµηχανία µου µεγάλωνε. Συναντήθηκα τότε µε πεφιληµένο φίλο, λίγο µεγαλύτερό µου, συνοδίτη από τα χρόνια της πρώτης νεότητας, και µέσα στα τόσα άλλα που κουβεντιάσαµε του µίλησα και για το αδιέξοδό µου, ελπίζοντας να µου απαντήσει να µην παιδεύοµαι άδικα και να τηλεφωνήσω χωρίς άλλη χρονοτριβή, ζητώντας συγγνώµη που τελικά δεν θα κατάφερνα να στείλω το κείµενο. Αντί όµως να πει αυτά που περίµενα και ευχόµουν, µου µίλησε αρκετή ώρα, µε ήρεµη θέρµη, για τον εαυτό του, πράγµα που σπάνια έκανε, και τη δική του χριστουγεννιάτικη παραµυθία. Μεταφέρω εδώ, αδέξια και άτακτα, όσα συγκράτησα:
Ετήσιο Μνημόσυνο Κωνσταντίνου Καντζιούρα
Πέρασε ένα έτος από την προς Κύριο εκδημία του προϊσταμένου μου Κωνσταντίνου Καντζιούρα. Εις ένδειξη ευγνωμοσύνης προς την μνήμη του, μερίμνει μου τελέσθηκε Θεία Λειτουργία και Ιερό Μνημόσυνο στον Ιερό Ναό Αγίας Σκέπης Πατρών. Παραβρέθηκαν φίλοι του που τον αγαπούσαν και τους αγαπούσε.
Μαζί με τον μακαριστό Κωνσταντίνο Καντζιούρα μνημονεύτηκαν και οι π. Χριστόδουλος Φάσσος και Γεώργιος Δούβρης.
Οι τρεις αυτοί φίλοι ήταν μαζί στην προσευχή. Μαζί ως προσκυνητές στον Άθω. Μαζί στα Μοναστήρια. Μαζί στον πνευματικό αγώνα.
Μαθηματικά Γαβράς
Ο εξαίρετος επιστήμων κ. Αναστάσιος Γαβράς μου απέστειλε το παρακάτω μήνυμα που αφορά μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου & Λυκείου στο Μαρούσι και την Αγία Παρασκευή: .
Αγαπητοί φίλοι, με χαρά σας παρουσιάζω το website της δουλειάς μου!
Είναι αποτέλεσμα πολύμηνης προσπάθειας και αντανακλά την σκληρή δουλειά μας...
Διαδώστε το όπου νομίζετε! Σχόλια ευπρόσδεκτα!
Ευχαριστώ,
Με τιμή,
Τάσος Γαβράς
Μαθηματικός, MSc
Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011
Λησμοσύνη, αμέλεια και κακή επιθυμία
Τρεις τρόπους μεταχειρίζεται ο διάβολος, συμπεραίνουν οι πατέρες ύστερα από βαθιά μελέτη του πνευματικού πολέμου της ψυχής, για να παρασύρει στην αμαρτία το πλάσμα του Θεού: Την λησμοσύνη, την αμέλεια και την κακή επιθυμία.
Όταν η λησμοσύνη καταλάβει την ψυχή, γεννά παρευθύς την αμέλεια και εκείνη πάλι την κακή επιθυμία. Ω, αν δεν ξεχνούσαμε με τόση ευκολία τον Θεό και τον προορισμό μας σε αυτόν τον κόσμο, δεν θα παραμελούσαμε την σωτήρια μας και δεν θα μας άφηνε ποτέ η θεια Χάρις να παρασυρθούμε από τις παράλογες επιθυμίες που φωλιάζουν μέσα μας.
ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΘΕΟΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΟΧΙ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ! - π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
Ἤδη ὁ καινούριος χρόνος ἔφθασε καί εἶναι ἕτοιμος νά τεθῆ στή διάθεση τοῦ καθενός μας γιά νά δείξουμε πάνω στή ροή του τίς ἐνέργειές μας, τόν χαρακτῆρα μας, τό ποιοί εἴμαστε, τί ζητᾶμε στή ζωή μας, ποῦ θέλουμε νά ἀνήκουμε καί σέ ποιόν ἐπιζητοῦμε νά μοιάσουμε.
Ὁ χρόνος, δέν εἶναι αὐθυπόστατος, οὔτε ἐνεργεῖ μόνος του, ἁπλῶς καταγράφει τίς ἐνέργειές μας. Ἐπειδή, ὅμως, δέν ἐνεργοῦμε μόνο ἐμεῖς ἀλλά, κυρίως, ἐνεργεῖ ὁ Θεός μέσα στό χρόνο, γι’ αὐτό ὁ κάθε χρόνος διχοτομεῖται σέ ἔτος ἀνθρώπων καί σέ Ἐνιαυτόν Κυρίου, ὥστε νά ἔχη ὁ καθένας ἀπό ἐμᾶς τήν δυνατότητα νά ὑπάρχη μέ τόν τρόπο τῆς ἐπιλογῆς του, εἴτε ἀνήκοντας στούς χωρίς Χριστό ἀνιαρούς, καταθλιπτικούς καί ἐπικίνδυνους χωρίς ἀγάπη ἀνθρώπους, εἴτε ἀνήκοντας στήν οἰκογένεια τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας Του.
Συνεπῶς, ὁ κάθε χρόνος δέν κυλάει σέ ὅλα τά μέρη τῆς γῆς οὔτε στό κάθε σπίτι, οὔτε γιά κάθε ἄνθρωπο μέ τόν ἴδιο τρόπο, οὔτε δίνει σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους τήν ἴδια αἴσθηση, ἀλλά ἔχει τόσες μορφές καί πρόσωπα, ὅσοι εἶναι καί οἱ ἄνθρωποι πού τόν ζοῦν.
Στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρία την Πρωτοχρονιά ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
Τήν Κυριακή 1 Ἰανουαρίου 2012 καί ἐπί τῇ μνήμῃ τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Βασιλείου τοῦ Μεγάλου στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελιστρίας Πατρῶν θά τελεσθεῖ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.
Ἔναρξις: 7.00 π.μ. Λῆξις: 10.00 π.μ.
Δοξολογία: 11.00 π.μ.
Στις 838.897 ο πληθυσμός της Κύπρου: Ένας στους πέντε πολίτες είναι ξένος
Ο πληθυσμός της Κύπρου ανήλθε σε 838.897 άτομα την 1ην Οκτωβρίου 2011 σε σύγκριση με 689.565 στην προηγούμενη απογραφή το 2001, δηλαδή σημείωσε αύξηση 21,7% τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα Απογραφής Πληθυσμού 2011, τα οποία ανακοίνωσε σε σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη η Στατιστική Υπηρεσία. Σημειώνεται ότι η επαρχία με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή αύξηση το 2011 σε σχέση με το 2001 είναι η Πάφος με ποσοστό αύξησης 33,0%, ακολουθεί η Λάρνακα με 24,4%, η Αμμόχωστος με 23,1%, η Λεμεσός με 19,6% και τέλος η Λευκωσία με 19,0%.
Μπορεί ο πληθυσμός της Κύπρου να αυξήθηκε κατά περίπου 22% από το 2001 μέχρι σήμερα, ωστόσο η αύξηση αυτή δεν αντικατοπτρίζει των αριθμό γεννήσεων των Κυπρίων. Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της απογραφής του πληθυσμού που διενεργήθηκε τους προηγούμενους μήνες καταδεικνύουν δραματική μείωση στις γεννήσεις και αύξηση του αριθμού των ξένων υπηκόων που διαμένουν στο νησί. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ένας στους πέντε πολίτες είναι ξένος. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, στη συνολική αύξηση του πληθυσμού συνέβαλε και το αυξημένο ποσοστό των ξένων υπηκόων που ανέρχεται στο 21,4% του συνολικού πληθυσμού. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2001 ήταν 9,4%.
Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων που προέκυψαν από τη στατιστική υπηρεσία προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο μέσο όρος των μελών της κυπριακής οικογένειας μειώθηκε δραματικά.
Συγκεκριμένα, από το 3,6% που ήταν το 2001, το μέσο μέγεθος νοικοκυριού έπεσε στο 2,76, δηλαδή από μια μητέρα, ένα πατέρα, ένα παιδί και ίσως άλλο ένα παιδί με τη γλώσσα της στατιστικής το 2001, σήμερα η μέση κυπριακή οικογένεια αριθμεί πατέρα, μητέρα και ίσως ένα παιδί. Επίσης, εξάγεται αβίαστα τα συμπέρασμα ότι αυξάνονται αυτοί που μένουν μόνοι, τόσο οι ηλικιωμένοι όσο και οι νέοι.
Παράλληλα, μειώνεται δραματικά το ποσοστό γονιμότητας που υποχρεωτικά οδηγεί στην υπογεννητικότητα.
Συνολικά έχουν καταγραφεί 179.547 ξένοι υπήκοοι. Από αυτούς 112.424 άτομα (62,6%) προέρχονται από χώρες της ΕΕ και οι υπόλοιποι 67.123 (37,4%) από τρίτες χώρες.
Ο μεγαλύτερος αριθμός ξένων υπηκόων που έχει καταγραφεί προέρχεται από χώρες της ΕΕ, συγκεκριμένα, Ελλάδα με 31.044, Ηνωμένο Βασίλειο με 26.659, Ρουμανία με 24.376 και Βουλγαρία με 19.197.
Ο μεγαλύτερος αριθμός ξένων υπηκόων από τρίτες χώρες προέρχεται κυρίως από Φιλιππίνες με 9.744, Ρωσία με 8.663, Σρι Λάνκα με 7.350 και Βιετνάμ με 7.102.
Η πρώτη επαρχία σε ξένους υπηκόους είναι η Πάφος με 34,9% και ακολουθούν η Λεμεσός με 20,6%, η Λάρνακα με 20,4%, η Αμμόχωστος 20,3% και η Λευκωσία με 18,9%.
Από τους 838.897 καταγεγραμμένους κατοίκους της ελεύθερης Κύπρου μόνο οι 659.35 είναι Κύπριοι πολίτες.
Πηγή: NOCTOC
ΚΑΙ ΕΤΣΙ πολεμάει η Ιταλία την κατάντια της! Εμείς;
Στις 12 Μαρτίου, ο Silvio Berlusconi κλήθηκε να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα. Η Ιταλία γιόρταζε τα 150 χρόνια από την ίδρυσή της και με αυτή την ευκαιρία, στην όπερα της Ρώμης, δόθηκε μια παράσταση όπερας, της πιο συμβολικής αυτής της ενοποίησης: Nabucco του Giuseppe Verdi υπό τη διεύθυνση του Riccardo Muti.
Το έργο Nabucco του Verdi είναι ένα έργο τόσο μουσικό όσο και πολιτικό: αφορά την ιστορία της σκλαβιάς των Εβραίων στη Βαβυλώνα, και η περίφημη άρια «Va pensiero" τραγουδιέται από τους καταπιεσμένους σκλάβους. Στην Ιταλία, το τραγούδι αυτό είναι το σύμβολο της αναζήτησης της ελευθερίας του λαού, ο οποίος στα 1840 -όταν και γράφτηκε η όπερα- ήταν καταπιεσμένος από την αυτοκρατορία των Αψβούργων, και πάλευε μέχρι τη δημιουργία της ενωμένης Ιταλίας.
Πριν αρχίσει η συναυλία, ο Gianni Alemanno, δήμαρχος της Ρώμης, ανέβηκε στη σκηνή για να καταγγείλει τις μειώσεις της κυβέρνησης στον προϋπολογισμό για τον πολιτισμό. Και αυτό, ενώ ο Alemanno είναι μέλος του κυβερνώντος κόμματος και πρώην υπουργός του Berlusconi.
Αυτή η πολιτική παρέμβαση, σε μια πολιτιστική στιγμή από τις πιο συμβολικές για την Ιταλία, θα προκαλέσει ένα απροσδόκητο αποτέλεσμα, ιδίως τη στιγμή που ο ίδιος ο Berlusconi ήταν παρών στη συναυλία.
Όπως δήλωσε στους Times o Ricardo Muti, διευθυντής της ορχήστρας, ήταν μια βραδιά αληθινής επανάστασης.
«Στην αρχή, υπήρχε ένα μεγάλο χειροκρότημα από το κοινό. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη συναυλία. Όλα πήγαιναν πολύ καλά, αλλά όταν φτάσαμε στο σημείο του Va pensiero, αισθάνθηκα αμέσως ότι η ατμόσφαιρα ήταν τεταμένη στο κοινό. Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείτε να περιγράψετε, αλλά που τα αισθάνεστε. Πριν, υπερίσχυε η σιωπή του κοινού. Τη στιγμή όμως που το κοινό κατάλαβε ότι θα ξεκινούσε το Va pensiero, η σιωπή γέμισε από μια πραγματική θέρμη. Μπορούσαμε να αισθανθούμε τη σπλαχνική αντίδραση του κοινού στο θρήνο των σκλάβων που τραγουδούνε «Oh mia patria, cosi bella e perduta!». (Ω πατρίδα μου, τόσο όμορφη και χαμένη)
Ενώ η χορωδία έφτανε στο τέλος, στο κοινό κάποιοι είχαν ήδη αρχίσει να φωνάζουν «Bis". Το κοινό άρχισε να φωνάζει «Viva l'Italia!» και «Viva Verdi!». Άνθρωποι από τα θεωρεία άρχισαν να πετούν χαρτιά συμπληρωμένα με πατριωτικά μηνύματα -κάποια έγραφαν «Muti, senatore a vita».
Αν και το είχε κάνει για μία και μοναδική φορά στη Σκάλα του Μιλάνου το 1986, ο Muti δίσταζε να κάνει ένα bis για το Va pensiero. Για αυτόν, μία όπερα πρέπει να πηγαίνει από την αρχή ως το τέλος. «Δεν ήθελα να παίξουν απλά ένα encore. Θα έπρεπε να υπάρχει μια ιδιαίτερη πρόθεση».
Όμως στο κοινό είχε ήδη ξυπνήσει το πατριωτικό συναίσθημα. Με μία θεατρική κίνηση, ο διευθυντής της ορχήστρας γύρισε τελικά την πλάτη στο podium, κοιτάζοντας το κοινό και τον Berlusconi, και είπε τα εξής:
[Αφού οι εκκλήσεις του κοινού για ένα bis έχουν σταματήσει, από το κοινό ακούγεται «Ζήτω η Ιταλία»]
«Ναι συμφωνώ με αυτό «Ζήτω η Ιταλία» αλλά (χειροκροτήματα) δεν είμαι πια 30 ετών και έχω ζήσει τη ζωή μου, όμως σαν ένας Ιταλός που έχει γυρίσει τον κόσμο, ντρέπομαι για όσα συμβαίνουν στη χώρα μου. Για αυτό συναινώ με το αίτημά σας για bis για το Va pensiero. Δεν είναι μόνο για την πατριωτική χαρά που αισθάνομαι, αλλά γιατί απόψε, και ενώ διεύθυνα τη χορωδία που τραγουδούσε «Ω πατρίδα μου, όμορφη και χαμένη» σκέφτηκα ότι αν συνεχίσουμε έτσι, θα σκοτώσουμε τον πολιτισμό πάνω στον οποίο οικοδομήθηκε η ιστορία της Ιταλίας. Και σε αυτή την περίπτωση, εμείς, η πατρίδα μας, θα είναι πραγματικά «όμορφη και χαμένη».
[Επευφημίες, συμπεριλαμβανομένων των καλλιτεχνών πάνω στη σκηνή]
Θα ήθελα τώρα. πρέπει να δώσουμε νόημα σε αυτό το τραγούδι. Αφού είμαστε στο Σπίτι μας, το θέατρο της πρωτεύουσας, και με μία χορωδία που τραγούδησε περίφημα, και που συνοδεύεται περίφημα, αν θέλετε, σας προτείνω να ενωθείτε μαζί μας και να τραγουδήσουμε όλοι μαζί».
Έτσι προσκάλεσε το κοινό να τραγουδήσει μαζί με τη χορωδία των σκλάβων. «Είδα ομάδες ανθρώπων να σηκώνονται. Όλη η Όπερα της Ρώμης σηκώθηκε. Η χορωδία επίσης σηκώθηκε. Ήταν μια μαγική στιγμή μέσα στην όπερα. Εκείνη τη βραδιά δεν ήταν μόνο μια συναυλία του Nabucco, αλλά επίσης ήταν μια δήλωση (statement) του θεάτρου της πρωτεύουσας υπ' όψη των πολιτικών.
Γέροντας Εφραίμ και Ιερά Μονή Βατοπεδίου - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
Γέροντας Εφραίμ και Ιερά Μονή Βατοπεδίου
Αρκετές φορές στη ζωή της Εκκλησίας μας, έως τώρα, έχουμε δει ανθρώπους, οι οποίοι, δίχως να έχουν διαπράξει εγκλήματα ή πράξεις ενοχής, να κατηγορούνται, να καταδικάζονται, να διασύρονται, να κλείνονται στις φυλακές ή και να εξορίζονται!
Πριν μάλιστα από μερικά χρόνια, ακριβώς στον χώρο της εκκλησιαστικής διοικήσεως, ζήσαμε πρωτόγνωρα δραματικά γεγονότα. Είδαμε Αρχιερείς, εντελώς ακατηγόρητους από δογματικής, νομοκανονικής και ηθικής απόψεως, άψογες στην κυριολεξία προσωπικότητες, να καταδικάζονται αναπολόγητοι και να εκδιώκονται από το αγαπημένο τους ποίμνιο, βάσει κατάπτυστων συντακτικών πράξεων…
Σήμερα, όλοι οι πιστοί ζούμε ένα άλλο μεγάλο δράμα, με πρωταγωνιστούν πρόσωπον τον Γέροντα Εφραίμ, καθηγούμενο της Μεγίστης Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου. Οπωσδήποτε οι επεκτάσεις του διωγμού αυτού, είναι τόσο κοινωνικές, όσο και Εθνικές. «Ίσασιν οι μεμυημένοι».
Βεβαίως, δεν θ’ ασχοληθούμε στο άρθρο μας αυτό με την νομική πλευρά του ζητήματος. Τούτο μόνο σημειώνουμε. Ειδικοί και κορυφαίοι περί την Νομική Επιστήμη, ήδη απεφάνθησαν ότι η απόφαση του εγκλεισμού του Γέροντος Εφραίμ στις φυλακές, είναι διάτρητη από κάθε άποψη, τόσο νομική, όσο βεβαίως και ηθική (και μάλιστα εν μέσω των μεγάλων εορτών της Χριστιανοσύνης).
Πράγματι, φίλοι μου, θα πρέπει να ζει κανείς εκτός πραγματικότητας και μάλιστα Ελληνικής, για να μη βλέπει ότι…
Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011
Το Άγιον Όρος έχει ανάγκη από από Αγίους - Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριος
Το μήνυμα, που παίρνουμε όλοι μας από την υπόθεση αυτή του Βατοπεδίου και του Ηγουμένου της, είναι, να μην χρησιμοποιούμε την Εκκλησία, τις Μητροπόλεις, τις Μονές ως πολιτικά γραφεία. Να μην κάνουμε την πίστη μας ιδεολογία εθνοφυλετικής προοπτικής. Να εργαζόμαστε ταπεινά, αθόρυβα, να έχουμε εμπιστοσύνη στην Πρόνοια του Θεού. Τα πολλά χρήματα, που μπήκαν από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα στο Άγιο Όρος, δημιούργησαν μια άλλη κρίση, πού τη βιώνουμε τώρα. Το Άγιον Όρος δεν έχει ανάγκη από πετυχημένους Ηγουμένους αλλά από Αγίους. Αυτό θέλουμε από το Άγιον Όρος.
Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριος
Εκκλησία και Πολιτεία σε κοινή δράση
Σύσκεψη για την κοινωνική αλληλεγγύη και την ανεύρεση τρόπων στήριξης ευπαθών ομάδων πραγματοποιήθηκε χθες στις 4 το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού κ. Λ. Παπαδήμου. Από την πλευρά της Εκκλησίας συμμετείχαν ο Μακαριώτατος και ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος, ο υπουργός Εσωτερικών Τάσος Γιαννίτσης, ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Σταυρόπουλος, ο υπουργός Επικρατείας & κυβερνητικός εκπρόσωπος Παντελής Καψής και ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.
Μετά το τέλος της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός δήλωσε:
«Η χώρα μας σήμερα δίνει δύο μάχες: Η μία είναι της δημοσιονομικής εξυγίανσης και της οικονομικής αναδιάρθρωσης, ώστε η οικονομία να επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης και να υπερασπιστούμε τη θέση μας στο ευρώ. Η άλλη είναι η μάχη της κοινωνίας μας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης, την καταπολέμηση της ανεργίας και την προστασία της κοινωνικής συνοχής.
Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Εκκλησία, αποφασίσαμε να ενισχύσουμε και να συντονίσουμε τις δράσεις μας για τη στήριξη της απασχόλησης και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Το πρώτο τρίμηνο του έτους ξεκινάμε ένα πρόγραμμα απασχόλησης το οποίο θα διασφαλίσει και θα δημιουργήσει 150.000 θέσεις εργασίας. Επίσης, θα ενισχύσουμε δράσεις κοινωνικής μέριμνας για τους ηλικιωμένους, τους ανέργους, τις μητέρες χαμηλών εισοδημάτων και άλλες ευπαθείς ομάδες.
Η οικονομική κρίση και η ανεργία έχουν πλήξει χιλιάδες οικογένειες που ιδίως τούτες τις μέρες δοκιμάζονται σκληρά. Είναι καθήκον όλων μας να τις στηρίξουμε και να ενισχύσουμε την κοινωνική αλληλεγγύη».
Πηγή: Πρόναος
Χριστούγεννα των ρήξεων και της απελευθέρωσης - Θανάσης Ν. Παπαθανασίου
Πώς, άραγε, ο ίδιος ο Χριστός προσδιόρισε τη σάρκωσή του και την είσοδό του στην ανθρώπινη ιστορία; Το ευαγγέλιο του Λουκά μας πληροφορεί ότι ο Ιησούς ξεκίνησε τη δημόσια δράση του αναγγέλοντάς την ως αποστολή απελευθερωτική. Βρισκόταν στη συναγωγή της Ναζαρέτ και, όπως συνήθιζαν οι συναγμένοι Ιουδαίοι, διάβασε φωναχτά ένα απόσπασμα της Γραφής. Επρόκειτο για κείμενο του προφήτη Ησαΐα, το οποίο ο Λουκάς παραθέτει ως εξής:
"Το Πνεύμα του Κυρίου με κατέχει, γιατί ο Κύριος με έχρισε και μ' έστειλε ν' αναγγείλω το χαρμόσυνο μήνυμα στους φτωχούς, να θεραπεύσω τους τσακισμένους ψυχικά· στους αιχμαλώτους να κηρύξω λευτεριά και στους τυφλούς ότι θα βρουν το φως τους· να φέρω λευτεριά στους τσακισμένους, να αναγγείλω του καιρού τον ερχομό που ο Κύριος θα φέρει τη σωτηρία στο λαό του." [1]
Ευθύς μόλις ανέγνωσε το χωρίο, ο Ιησούς το συνέδεσε απερίφραστα με τον εαυτό του: "Σήμερα", τους είπε, "βρίσκει την εκπλήρωσή της η προφητεία που μόλις ακούσατε".
Oι «Ηρωδιάδες» της Αγιομάννας Ελλάδας
Βρεφομαχεί, νηπιομαχεί, παιδοσφάζει ο Ηρώδης, μεθυσμένος απ’ την μανία του να σκοτώση το «παιδίον νέον», τον Ιησούν!
Ανεξίτηλη η ντροπή του. Άνανδρη η ενέργειά του! Θύμα του το παιδί!
Στα ίχνη του παιδοκτόνου Ηρώδη, οι …. «Ηρωδιάδες» όλων των εποχών. Γυναίκες του Λαού, ή Αρχόντισσες, παντρεμένες ή ανύπαντρες σκοτώνουν με εμβρυοκτόνα βότανα, ή με άλλους τρόπους, το πρωτοσχημάτιστο παιδικό πλάσμα, που «τόλμησε» να παρουσιαστή μέσα τους, σαν φυσική συνέπεια μιας νόμιμης ή λαθραίας σαρκικής ηδονής! Θύμα, κι εδώ, το παιδί! Και ποιος να το φανταζότανε πως οι «Ηρωδιάδες» αυτές θα συγκροτούσανε στην Αγιομάννα Ελλάδα συμμορίες παιδοφθόρες, που, κάτω από έναν απατηλό φεμινισμό, θα κηρύσσανε εξοντωτική σφαγή κατά των αγέννητων νηπίων της Ελλάδος;
Ιανουάριος 1970---Δεκέμβριος 2010
14 860 000, ναι σωστά διαβάσατε, δεκατέσσερα εκατομμύρια oκτακόσιες εξήντα χιλιάδες ελληνόπουλα κατακρεουργήθηκαν από τις «Ηρωδιάδες» Eλληνίδες δια των αμβλώσεων!!!
"και έκραξαν φωνή μεγάλη: έως πότε, ο δεσπότης ο άγιος και ο αληθινός, ου κρίνεις και εκδικείς το αίμα ημών εκ των κατοικούντων επί της Ελληνίδος γης;"
Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011
Προσευχή με αλήθεια, προσευχή με αγάπη: Είδη ουσιώδη εν ανεπαρκεία - π. Βασίλειος Θερμός
Προσευχή με αλήθεια,
προσευχή με αγάπη:
Είδη ουσιώδη
εν ανεπαρκεία
προσευχή με αγάπη:
Είδη ουσιώδη
εν ανεπαρκεία
Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Θερμός
(ομιλία σε σύναξη νέων, 2010)
Προσπάθησα να προετοιμαστώ όσο γινόταν καλύτερα, στα πλαίσια του εφικτού όμως, γιατί το θέμα της προσευχής το βρίσκω αρκετά δύσκολο. Είναι ένα θέμα το οποίο απαιτεί εμπειρία και αν δεν υπάρχει αρκετή εμπειρία προσευχής γνήσιας και ουσιαστικής πρέπει να καταφύγεις στην εμπειρία άλλων.
Έδωσα τον τίτλο «Προσευχή με αλήθεια, προσευχή με αγάπη: Είδη ουσιώδη εν ανεπαρκεία». Αυτή είναι μία φράση που οι παλιοί κάπως τη θυμόμαστε, οι νεώτεροι δεν την ξέρετε. Χαρακτήριζαν διάφορα είδη του εμπορίου αν είναι ουσιώδη εν επαρκεία ή ουσιώδη εν ανεπαρκεία κλπ. Θα έχετε ακούσει ότι η προσευχή έχει χαρακτηριστεί ως ο κεντρικός άξονας, η σπονδυλική στήλη δηλαδή της πνευματικής ζωής, και ότι η ποιότητά της καθορίζει γενικότερα την ποιότητα της σχέσης με το Θεό. Έχω την αίσθηση ότι η προσευχή, όσο σημαντική είναι, άλλο τόσο είναι και παρεξηγημένη, και καμιά φορά εκπλήσσομαι όταν βλέπω ανθρώπους μέσης ηλικίας, που έχουν κάνει μια πορεία στη ζωή, είναι επιτυχημένοι σε διάφορους τομείς, οικογενειακούς και επαγγελματικούς, η προσευχή τους να είναι σχεδόν όπως την έκαναν στα δέκα τους χρόνια. Δηλαδή έχουν εξελιχθεί σε όλα τα ζητήματα και σε όλο τον προβληματισμό τους, αλλά δεν έχουν εξελιχθεί στην προσευχή. Ίσως γιατί την προσευχή τη συνοδεύουν διάφορες παρερμηνείες, δηλαδή ότι είναι μια ανακοίνωση προς τον Θεό κάποιων πραγμάτων, μια υποβολή αιτημάτων προς το Θεό. Από εκει προκύπτουν και οι γνωστές απορίες που θα έχετε ακούσει όλοι π.χ. «εντάξει, γιατί είναι ανάγκη να τα πούμε στον Θεό, δεν τα ξέρει;» ή το άλλο μπέρδεμα που ακολουθεί την προσευχή, ότι έχει νόημα κυρίως όταν περνάμε δύσκολα και μετά την ξεχνάμε.
Η ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΑΪΔΑΡΩΝ
Μια μέρα εμφανίστηκε σε ένα χωριό ένας άνδρας με γραβάτα. Ανέβηκε σε ένα παγκάκι και φώναξε σε όλο τον τοπικό πληθυσμό ότι θα αγόραζε όλα τα γαϊδούρια που θα του πήγαιναν, έναντι 100 ευρώ και μάλιστα μετρητά.
Οι ντόπιοι το βρήκαν λίγο περίεργο, αλλά η τιμή ήταν πολύ καλή και όσοι προχώρησαν στην πώληση γύρισαν σπίτι με το τσαντάκι γεμάτο και το χαμόγελο στα χείλη.
Ο άνδρας με τη γραβάτα επέστρεψε την επόμενη μέρα και πρόσφερε 150 ευρώ για κάθε απούλητο γάιδαρο, κι έτσι οι περισσότεροι κάτοικοι πούλησαν τα ζώα τους. Τις επόμενες ημέρες προσέφερε 300 ευρώ για όσα ελάχιστα ζώα ήταν ακόμα απούλητα με αποτέλεσμα και οι τελευταίοι αμετανόητοι να πουλήσουν τα γαϊδούρια τους.
Μετά συνειδητοποίησε ότι στο χωριό δεν έμεινε πια ούτε ένας γάιδαρος και ανακοίνωσε σε όλους ότι θα επέστρεφε μετά από μια εβδομάδα για να αγοράσει οποιοδήποτε γάιδαρο έβρισκε έναντι . 500 ευρώ!! Και αποχώρησε.
Την επόμενη μέρα ανέθεσε στον συνέταιρό του το κοπάδι των γαϊδάρων που είχε αγοράσει και τον έστειλε στο ίδιο χωριό με εντολή να τα πουλήσει όλα στην τιμή των 400 ευρώ το ένα.
Οι κάτοικοι βλέποντας την δυνατότητα να κερδίσουν 100 ευρώ την επόμενη εβδομάδα, αγόρασαν ξανά τα ζώα τους 4 φορές πιο ακριβά από ότι τα είχανε πουλήσει, και για να το κάνουν αυτό, αναγκάστηκαν να ζητήσουν δάνειο από την τοπική τράπεζα.
Θλίψεις και πειρασμοί - π. Ευσέβιος Γιαννακάκης
Γνωρίζω ότι οι θλίψεις και οι πειρασμοί δεν θα σας λείψουν ποτέ. Σε εκείνους που θέλουν να ευαρεστήσουν το Θεό τα πάντα, και οι θλίψεις και οι στενοχώριες και οι ασθένειες και η φτώχεια, συντελούν στον ανακαινισμό και την τελειοποίησή τους. Γι' αυτό να τα υπομένετε με υπομονή και καρτερία, βοηθούμενοι και από τη θεία χάρη.
Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Γιαννακάκης
ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ Δ’ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ Δ’
Όχι μόνο η Παλαιά Διαθήκη,το πρώτο δηλ. μέρος της Βίβλου, αλλά και το δεύτερο η Κ.Δ. μαζί με το κατ’ εξοχήν κήρυγμα της παγκοσμίας αγάπης, και ακόμα της αγάπης και προς αυτούς τους εχθρούς, διδάσκει και την αγάπη προς την πατρίδα. Η διδασκαλία και το παράδειγμα του Κυρίου μας που αποτελεί και το αιώνιο προτυπό μας, έχουν παρά πολλά να μας διδάξουν.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ιησούς επιμένει κατά το διδακτικό του έργο στην μεταξύ των συμπατριωτών του κίνηση. Πόσο χαρακτηριστικά ο Ευαγγελιστής Ματθαίος αναφέρεται στην διδασκαλία του Κυρίου μας στην Ναζαρέτ. «Και ελθών εις την πατρίδα αυτού εδίδασκεν αυτούς εν τη συναγωγή αυτών, ώστε εκπλήττεσθαι αυτούς και λέγειν· πόθεν τούτω η σοφία αύτη και αι δυνάμεις;». Αλλά και όταν έφυγε από τη χώρα των Γαδαρηνών και πέρασε στην Καπερναούμ, πόσο τονίζεται η «ίδια πόλις». «Και εμβάς εις το πλοίον διεπέρασε και ήλθεν εις την ιδίαν πόλιν» (Ματθ. θ’ 1). Κάνει κέντρο της δράσεώς του τώρα την Καπερναούμ και από εκεί φτάνει και στα μικρότερα χωρία της επίγειας Πατρίδας του.
Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011
Σκέψεις για τον Ελλαδικό μοναχισμό - π. Αντώνιος Ρωμαίος
Είναι αναντίρρητο, νομίζω, ότι η μοναχική ζωή ξεκινάει απο ένα βαθύ και συγκλονιστικό βίωμα μετανοίας, που στο ξεκίνημά του είναι ατελές. Αυτή η μετάνοια δεν είναι πάντοτε απότοκος μιας αμαρτωλής, βαριά αμαρτωλής κατάστασης. Μπορεί να είναι και καρπός μιας θεϊκής ελλάμψεως και ενοράσεως χαρισματικής του ανθρωπίνου δράματος, της πτώσεως ´´εν τω Αδάμ´´ και της σωτηρίας του ανθρώπου ´´εν τω Χριστώ´´ και η προσωπική μετάνοια για τα προσωπικά (συνειδητοποιημένα) αμαρτήματα να διογκώνεται, γιατί εντάσσεται μέσα σ'αυτή την χαρισματική και ενορατική συνειδητοποίηση. Άλλωστε και με αυτόν τον τρόπο νομίζω πως και οι άγιοι διατηρούν την ταπείνωση και την αυτομεμψία του εσχάτου των αμαρτωλών, αν και έχουν μαρτυρημένη απο το Θεό και τους ανθρώπους την αγιότητά τους. Ο άλλος λόγος που ίσως εξηγεί τον θρήνον της μετανοίας των αγίων είναι ότι ο ελλαμπόμενος νους των δίνει τις αφάνταστα συγκλονιστικές διαστάσεις στις προσωπικές (συγγνωστές τους) αμαρτίες, διότι τις βιώνουν υπό το πρίσμα των κατά το δυνατόν πραγματικών διαστάσεων (αποφατικά νοητών) του απειροτέλειου Θεού. Μετανοούν θεοκρατικά και όχι εγωκεντρικά. Το κέντρο βάρους της Μετανοίας είναι ´´τίνος´´ τη Βουλή αθέτησαν και όχι πότε και πώς αθέτησαν. Και αυτή την ´´αθέτηση´´ τη βιώνουν κοινωνικά και όχι ατομικά. Την βιώνουν για λογαριασμό σύνολης της ανθρωπότητας μέσα στο βίωμα της Εκκλησίας.
Ἡ κρίση εἶναι πρωτίστως πολιτισμική καί πνευματική - Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄
Ἡ κρίση εἶναι πρωτίστως πολιτισμική καί πνευματική, κρίση τῆς χριστιανικῆς καί εὐαγγελικῆς μας ταυτότητος. Παρατηροῦμε ὅτι Κράτη τά ὁποῖα, ἐνῶ ἔχουν ἐπηρεασθεῖ ἀπό τόν Χριστιανισμό μέ τό τόσο ὑψηλό πνευματικό νόημα καί λέγονται χριστιανικά, ἐν τούτοις ἔχουν ἐκκοσμικευθεῖ καί στηρίζονται σέ οἰκονομικές βάσεις, ἀποβλέπουν μόνον στήν «μένουσαν πόλιν» καί δέν ἀναζητοῦν τήν «μέλλουσαν» πόλιν (Ἑβρ. ιγ΄, 14). Δυστυχῶς, παρασυρόμαστε ἀπό τό πνεῦμα τοῦ κόσμου καί ξεφεύγουμε ἀπό τήν εὐαγγελική ὁδό, ὅπως σκιαγραφεῖται στήν ἐπί τοῦ Ὄρους ὁμιλία τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ὁ καταστατικός Χάρτης τοῦ Χριστιανισμοῦ. Γι' αὐτό καί ἐμεῖς οἱ Ποιμένες ἔχουμε μεγάλη εὐθύνη νά ἀντιμετωπίσουμε τήν ἐκκοσμίκευση πού ὑπονομεύει τήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας. Προσμένουμε νά ἑορτάσουμε τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ μέ κοσμική νοοτροπία, προσέχουμε περισσότερο τά «δόγματα» τῆς σύγχρονης ἀπογραφῆς καί τῆς οἰκονομικῆς φορολογίας, ἄν καί ψάλλουμε μέ τόν ἱερό ὑμνογράφο: «διό Σοι προσφέρομεν καί ἡμεῖς, ὑπέρ τήν χρηματικήν φορολογίαν, ὀρθοδόξου πλουτισμόν θεολογίας τῷ Θεῷ καί σωτῆρι τῶν ψυχῶν ἡμῶν». Ἔτσι, οἱ ἑορτές τῆς Θεοφανείας εἶναι ἀφορμή γιά νά προσανατολίσουμε τήν ζωή μας πρός τήν ἀληθινή ὀρθοδοξία καί τήν ἀληθινή ὀρθοζωία.
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄
Ο Θεός σαρκούται - π. Ηλίας Μαστρογιαννόπουλος
Ο Θεός σαρκούται. Αυτό είναι η βάση του Χριστιανισμού, το κεντρικό νόημα, «ο Θεός έγινεν άνθρωπος, ίνα εμείς θεοποιηθώμεν». Μέσα λοιπόν εκεί, όταν κανείς αποφασίσει και κατορθώσει να προσπελάσει αυτή τη μυστική και αφανή οδό, που την κρύβουν πολλοί θάμνοι, θα δει το μυστήριο το κρυμμένο, όπως λέει ο θείος Παύλος «από των αιώνων και από των γενεών» (Προς Κολασσαείς, α’ 26). Αυτή είναι η κρυμμένη αλήθεια, ότι όντως ο Θεός εταπεινώθηκε πάρα πολύ από μία υπερβάλλουσα αγάπη. Έσκυψε και ήλθε πολύ κοντά μας. Έγινε πολύ δικός μας, πάρα πολύ μικρός, πάρα πολύ πτωχός, για να φέρει τη νέα κατάσταση της απλότητας, γνησιότητας, ειλικρινείας ενότητας των ψυχών των ανθρώπων.
Αρχιμανδρίτης Ηλίας Μαστρογιαννόπουλος
Τι να Σου αντιδωρίσουμε εμείς - Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
Δόξα σε Σένα Χριστέ, Λόγε του Θεού και Σοφία και Δύναμη και Θεέ Παντοκράτορα. Τι να Σου αντιδωρίσουμε εμείς οι άπραγοι για όλα όσα μας χάρισες; Όλα μας τα ΄χεις δοσμένα Εσύ και τίποτ΄ άλλο δεν ζητάς από μας πάρα ν΄ αποδεχτούμε τη σωτηρία που μας πρόσφερες, δίνοντάς μας ακόμα και τη δύναμη για να το κάνουμε. Και την προσπάθειά μας πάλι νιώθεις για χάρη γιατί είσαι απερίγραπτα αγαθός. Σ΄ ευχαριστούμε, Εσένα που μας έδωσες την ύπαρξη, μα και μας χάρισες την αιώνια ζωή· Εσένα που και όταν την χάσαμε και την αρνηθήκαμε, μας οδήγησες πίσω σ΄ αυτήν με την ενανθρώπησή Σου που καμιά γλώσσα δεν τολμά να ερμηνεύσει.
Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
Ταλαίπωρη Ελληνική «Δικαιοσύνη» - Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
Πάτρα 27.12.2011
Προς τους Αξιοτίμους :
Κύριο Υπουργό Δικαιοσύνης,
Κυρία Πρόεδρο του Αρείου Πάγου,
Κύριο Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου
Αθήνα
Λυπάμαι που διαπιστώνω ότι κυριολεκτικά «τυφλή» και θεόστραβη κατάντησε η Ελληνική «Δικαιοσύνη» !
Δικαιολογημένα λοιπόν αδυνατεί να βρει που κατέληξε το 1.000.000 του Τσουκάτου, και τα 200.000 του Μαντέλη. Προφανώς αν ανακάλυπτε που πήγαν θα είχε προφυλακίσει και άλλους, όπως συνέβη λόγου χάριν με τους … Τσοχατζόπουλο, Χριστοφοράκο, Ψωμιάδη …
Γι’ αυτό και μέσα στη τύφλωσή της – όπως την κατάντησαν – «έπεσε» πάνω σε Αγιορείτη ηγούμενο και … επιτέλους τον φυλάκισε για να μην … τελέσει και άλλα πολλά εγκλήματα (πχ πουλήσει και τη λίμνη του…Μαραθώνα) μέρες Χριστουγέννων που είναι …
Ταλαίπωρη Ελληνική «Δικαιοσύνη» ακολουθείς το κατάντημα της Ελληνικής «Δημοκρατίας» …
Με θλίψη, αγανάκτηση και οργή
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
τηλ 6945-377621, agotsopo@gmail.com