Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

Οι εκπλήξεις στην ποιμαντική διακονία ή γιατί ο Θεός προτιμά τα αουτσάιντερ - π. Χριστοφόρου Χρόνη

 

Οι εκπλήξεις στην ποιμαντική διακονία 
ή γιατί ο Θεός προτιμά τα αουτσάιντερ  
 
Πρωτοπρεσβυτέρου Χριστοφόρου Χρόνη
(Δρ. Θεολογίας-Μ.Α Φιλοσοφίας) 
Εφημερίου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου 

        Δεν είναι εύκολο να αποδοθεί μονολεκτικά στην ελληνική γλώσσα η λέξη «αουτσάιντερ». Ίσως η λέξη «αμύητος» να την πλησιάζει εννοιολογικά. Σε κάθε περίπτωση, όταν ακούμε τη λέξη «αουτσάιντερ» αναφερόμαστε σε ένα άτομο ή σε μια ομάδα, που συμμετέχει σε έναν διαγωνισμό, συνήθως αθλητικό, και αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να χάσει ή έχει μειωμένες, έως μηδενικές, πιθανότητες επικράτησης.[1] Στην περίπτωση που ένα αουτσάιντερ κερδίσει, το αποτέλεσμα προκαλεί έκπληξη, ανείπωτη χαρά ή και αναστάτωση.

        Μελετώντας την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη θα διαπιστώσουμε με έκπληξη, ότι ο Θεός εργάζεται και ενεργεί μέσω των αουτσάιντερ σε υπερβολικά πολλές περιπτώσεις. Στην ουσία, όχι μόνο ενεργεί αλλά και αγαπάει τα αουτσάιντερ.[2] Στο βιβλικό πολιτιστικό και πολιτισμικό πλαίσιο, ο μεγαλύτερος υιός της οικογένειας κληρονομούσε όλο τον πλούτο, γιατί με αυτόν τον τρόπο εξασφαλιζόταν η διατήρηση της οικογένειας και η θέση της στην κοινωνία. Έτσι, ο δεύτερος ή ο τρίτος υιός δεν κληρονομούσαν τίποτα, ή ελάχιστη από την περιουσία. Όμως ο Θεός επιλέγει διαφορετικά. Προτιμά τα αουτσάιντερ, τους νεότερους υιούς.

Πόσα στόματα κρέμονται σε ένα κουτί γάλα; - Επίσκοπος Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης Πρόδρομος

Πόσα στόματα κρέμονται σε ένα κουτί γάλα;

-"Γέροντα, θέλω να πάω στην ιεραποστολή", είπα.

-"Ιεραποστολή σημαίνει πείνα κοινή! Ότι ζει ο κόσμος θα το ζήσεις στο πολλαπλάσιο!", μου απάντησε.

-"Αντέχω", απάντησα με θάρρος άγνοιας.

Τούτη η απάντηση έμελλε να με κυνηγάει πάντα. Ντρέπομαι που το λέω. Δεν πείνασα εγώ. Ίσως ελάχιστες φορές. Είδα όμως μωρά να κλαίνε ξέψυχα από τη κατάρα αυτή. Είδα μαστούς γυναικών, σαν κρεμασμένους άδειους δερμάτινους ασκούς να στάζουν μετά βίας γάλα. Είδα γέρους να σπρώχνουν το ρύζι στο νεότερο για να έχει ελπίδα ζωής. Και όσο και να είχα φάει, πεινούσα. Πεινούσα σαν ζώο. Ούρλιαζα στη μοναξιά μου.

Κακοί ντυθήκανε καλοί και πιάσαν εξουσία

 

Κακοί ντυθήκανε καλοί και πιάσαν εξουσία
Αυτοί που ξεγελάστηκαν φταίγανε κατ’ουσία.

Μανώλης Ρασούλης

Συνεχίζουμε τη ζωή τους - Γιάννης Ρίτσος

Όλα δικά μας.
Όλα του κόσμου ετούτου.
Και τους νεκρούς μας
τους κουβαλάμε μέσα μας,
χωρίς ο χώρος να στενεύει,
χωρίς να βαραίνουμε.
Συνεχίζουμε τη ζωή τους
απ' τις βαθιές στοές
και τη σέρνουμε σε ρίζες.
Γιάννης Ρίτσος

Αντίο, αντίο...Τίποτα δεν θα επανορθωθεί... - Τάσος Λειβαδίτης

Εμείς οι ξεχασμένοι που μας αρκεί ένα χαμόγελο
για να περάσουμε τα σύνορα του κόσμου.
Αντίο, αντίο...Τίποτα δεν θα επανορθωθεί...
Τάσος Λειβαδίτης

Έτη πολλά Παναγιώτατε Πάτερ και Δέσποτα!

Σήμερα η σκέψη και οι προσευχές μας είναι κοντά στον
 Οικουμενικό μας Πατριάρχη Βαρθολομαίο,
ο Θεός να του χαρίζει δύναμη στους δύσκολους τούτους καιρούς 
για το καλό της Εκκλησίας και της Ρωμιοσύνης.
Οι ευχές μας ας γίνουν κύμα κι αεράκι στο Αιγαίο και στ’  αγιονέρια του Βοσπόρου κι ας φτάσουν στο Φανάρι αύρα αγάπης σεβασμού και αμέριστης συμπαράστασης στους αγώνες και τις αγωνίες του Πατριάρχη μας.
Έτη πολλά Παναγιώτατε Πάτερ και Δέσποτα!

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΓΓΟΥΡΑ - Μηνιαία ενοριακή σύναξη

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
 ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΓΓΟΥΡΑ
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Ι Σ
Την Δευτέρα 3 Μαρτίου 2024, το απόγευμα, στην μηνιαία ενοριακή σύναξη, θα πραγματοποιηθεί ομιλία, με θέμα:
 " Οι θλίψεις και οι πειρασμοί στη ζωή μας και πώς αντιμετωπίζονται".
 Ομιλητής: π. Παναγιώτης Ρόδης
 Ώρα: 7-8 μμ   Ακολουθεί συζήτηση και το μικρό Απόδειπνο

Υποδοχή Αγίας Ζώνης της Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Κιτίου

Η Ιερά Μητρόπολη Κιτίου υποδέχτηκε την 28 Φεβρουαρίου 2024, στον Ιερό Ναό Αγίας Θέκλας Συνοικισμού Αγίων Αναργύρων Β’ την Τίμια Ζώνη της Θεοτόκου.
Την Τίμια Ζώνη μετέφερε ο Πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, Αρχιμανδρίτης Εφραίμ, και την υποδέχθηκε ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κιτίου, κ. Νεκτάριος, στην παρουσία του κλήρου και των αρχών της πόλεως.
Ακολούθησε  Δοξολογία με την ευκαιρία της υποδοχής της Αγίας Ζώνης.

Η Ιερά Μητρόπολη Κιτίου πληροφορεί το χριστεπώνυμο πλήρωμα της ότι, η παραμονή της Αγίας Ζώνης στον Ιερό Ναό Αγίας Θέκλας Συνοικισμού Αγίων Αναργύρων Β΄,  θα παραταθεί μέχρι και τις 4 Μαρτίου το πρωί.


2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας - επιμνημόσυνη δέηση για τα αθώα θύματα των Τεμπών.

Σήμερα, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024, τελέστηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου από το σχολείο μας - 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας -  επιμνημόσυνη δέηση για τα αθώα θύματα των Τεμπών. Αντί να κλείνουμε τα σχολεία ή τους δρόμους, προτιμήσαμε να προσευχηθούμε για τις ψυχές των ανθρώπων που πριν ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους τόσο άδικα. 

Διάλεξη στο Ι.Σ.ΜΕ. με θέμα « Η Εξέλιξη του Ιππικού και των Τεθωρακισμένων : Οι 10 Πρωτιές, Παγκόσμιες και Εγχώριες» από τον Αντγο ε.α Παναγιώτη Γκαρζονίκα

Παρακαλούνται τα Μέλη και οι Φίλοι του Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος
να τιμήσουν με την παρουσία τους την Διάλεξη του
Αντιστρατήγου ε.α. Παναγιώτη Γκαρτζονίκα
Επίτιμου Δκτή ΧΧ Τεθνης Μεραρχίας, Διευθυντού περιοδικού ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΝ,
Προέδρου Advanced Battlefield Studies-GREECE
με θέμα
« Η Εξέλιξη του Ιππικού και των Τεθωρακισμένων :
Οι 10  Πρωτιές, Παγκόσμιες και Εγχώριες »
την 14 Μαρτίου 2024, ημέρα Πέμπτη και ώρα 7 μ.μ.
στο Σπυροπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού

Μνήμη του Οσίου Κασσιανού του Ρωμαίου (29 Φεβρουαρίου)


Σήμερα, 29 Φεβρουαρίου του δίσεκτου έτους 2024, η αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη, του αγίου Κασσιανού του Ρωμαίου. Όταν το έτος δεν είναι δίσεκτο τον  Άγιο Κασσιανό που εορτάζουμε σήμερα τον τιμούμε στις 28 Φεβρουαρίου.
Ο Όσιος Κασσιανός, σύμφωνα με τις περισσότερες πηγές, γεννήθηκε στη Μικρή Σκυθία (σημερινή Ντόμπροτζεα της Ρουμανίας) περίπου το 360 μ.Χ. από γονείς ευσεβείς και επιφανείς, οι οποίοι φρόντισαν να τον αναθρέψουν με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Το όνομά του ήταν Ιωάννης. Αλλά πήρε και το όνομα «Κασσιανός» επειδή έζησε στα μέρη των «Κασσιανών», 40 χλμ. βορειοδυτικά της σημερινής Κωστάντζας της Ρουμανίας.  Η γνωριμία και η συναναστροφή του, από την παιδική του ηλικία, με αυθεντικούς-αγίους ανθρώπους επηρέασε  ευεργετικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και του όλου τρόπου ζωής του. Σπούδασε την επιστήμη της φιλοσοφίας και της αστρονομίας και μελέτησε ιδιαίτερα τα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας και την Αγία Γραφή.

Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024

Όταν συγκρούονται ιδεολογίες τήν πληρώνουν οι άνθρωποι! Κριτική επισκόπηση του δημόσιου εκκλησιαστικού λόγου για τον πρόσφατο νόμο - π. Βασίλειος Θερμός

Όταν συγκρούονται ιδεολογίες τήν πληρώνουν οι άνθρωποι!
Κριτική επισκόπηση του δημόσιου εκκλησιαστικού λόγου για τον πρόσφατο νόμο

πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Θερμός
Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων
Καθηγητής Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθήνας
 
Πάντα τόν απασχολούσε η περίπτωση των ευλαβικών γυναικών. 
Όπως ακριβώς και οι πολιτικοί, τρέφονταν κι αυτές με ψευδαισθήσεις. 
Έφταναν πολύ συχνά στον θάνατο σε κατάσταση ακατανίκητης
 αυταρέσκειας, χωρίς κανέναν οίκτο.
(Γκράχαμ Γκρήν, «Η δύναμη και η δόξα»)
 
Το δίλημμα και η απόφαση
 

Κατά την πρόσφατο περιπετειώδες διάστημα που προηγήθηκε της υπερψήφισης του νόμου για τον γάμο ομοφύλων, εξομολογούμαι ότι βρέθηκα σε δύσκολη και πιεστική θέση. Από τη μια, συνέπασχα με ολόκληρη την Εκκλησία για το περιεχόμενο του νέου νόμου. Από την άλλη, σοκαριζόμουν καθημερινά από τον εκκλησιαστικό λόγο ο οποίος εκφραζόταν δημοσίως.
Πήρα την απόφαση να αναστείλω συνειδητά τον εαυτό μου, όχι χωρίς δυσκολία, καθώς επιθυμούσε να διατυπώσει διαμαρτυρία για όσα αψυχολόγητα, αντιεπιστημονικά, και αθεολόγητα ακούγονταν. Με έκανε πίσω η σκέψη ότι κάποιοι θα νόμιζαν ότι ενοχλήθηκα επειδή οι δικές μου θέσεις δεν ελήφθησαν υπόψη στην επίσημη εκκλησιαστική αντίδραση, μια και έχω ασχοληθή συστηματικά με το θέμα τα τελευταία δέκα χρόνια: δύο βιβλία (που μεταφράζονται στα Αγγλικά για να κυκλοφορήσουν στην Αμερική) και επτά άρθρα. Θα απέδιδαν δηλαδή πικρία και ιδιοτέλεια στα κίνητρά μου, κάτι που νομίζω ότι θα μέ αδικούσε.
Έριξα λοιπόν το βάρος στην αντίθεσή μου προς τον νέο νόμο, η οποία εκφράσθηκε με δύο άρθρα (Καθημερινή, Άρδην) και μία εκπομπή (ραδιόφωνο ΕΡΤ). Για το ένα από αυτά τα άρθρα δέχθηκα επιθέσεις από υποστηρικτές του νόμου, κάτι καθόλου παράξενο. Και στο παρελθόν με είχε στοχοποιήσει το κίνημα λοατκι επειδή αποκαλύπτω τις επικίνδυνες μεθοδεύσεις του.

Η λύπη γράφεται με έψιλον και γιώτα

Τώρα μαθαίνω πως η λύπη
γράφεται μ’ έψιλον και γιώτα.
Λείπεις – κι όλος ο κόσμος λείπει.
Λείπεις και νύχτωσαν τα φώτα.
{Ρήματα, Παντελής Μπουκάλας, εκδ. Άγρα, 2009}

Άρνηση μετάδοσης Θείας Κοινωνίας σε πολιτικούς - π. Δημητρίου Στ. Τσουρού


Άρνηση μετάδοσης Θείας Κοινωνίας σε πολιτικούς
(ενδιαφέροντα στοιχεία από τον αμερικανικό  ρωμαιοκαθολικισμό)

Οικονόμου π. Δημητρίου Στ. Τσουρού 

«Τα κακόδοξα φρονήματα και
τα παράνομα έθη των Λατίνων…
πρέπει να μισώμεν και να αποστρεφώμεθαּ
και υπό των Κανόνων 
των Ιερών Συνόδων βεβαιούμενον,
τούτο δεν πρέπει να μισώμεν 
και να αποστρεφώμεθα,
ίνα μη λάθωμεν και αυτούς τούς Κανόνας
μισούντες και αποστρεφόμενοι».
(Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης,
Ερμηνεία εις τους Κανόνας της Πεντηκοστής)

«…Σας γνωστοποιώ ότι δεν μπορείτε να προσέλθετε στη Θεία Κοινωνία και, εάν το κάνετε, δεν πρέπει να γίνετε δεκτή…έως ότου αποκηρύξετε δημοσίως την υπεράσπισή σας στη νομιμότητα της άμβλωσης και εξομολογηθείτε και λάβετε άφεση αυτής της σοβαρής αμαρτίας στο Μυστήριο της Μετανοίας…»[i]. Η παραπάνω δημόσια γνωστοποίηση της 20ης Μαΐου του 2022 από τον ρωμαιοκαθολικό αρχιεπίσκοπο του Σαν Φρανσίσκο Salvatore Cordileone προς την τότε πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Nancy Pelosi είναι ενδεικτική της στάσης ορισμένων αμερικανών ρωμαιοκαθολικών επισκόπων απέναντι σε ρωμαιοκαθολικούς πολιτικούς που έχουν προωθήσει αντιευαγγελικούς νόμους. Είναι δε αξιοσημείωτο, ότι η στάση του αρχιεπισκόπου Cordileone δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο πρόσφατο συμβάν, αλλά συνιστά έναν κρίκο μιας αρκετά μεγάλης αλυσίδας παρόμοιων περιστατικών, η οποία φτάνει πίσω στη δεκαετία του ’70. 
 
Το 1973, η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Η.Π.Α Roe εναντίον Wade κατοχύρωσε το δικαίωμα στην άμβλωση και άνοιξε τον δρόμο στη σταδιακή άσκηση του στις κατά τόπους αμερικανικές πολιτείες[ii]. Η χρονιά αυτή απετέλεσε, ταυτοχρόνως, απαρχή για την εκδήλωση εντονότερων αντιπαραθέσεων στην αμερικανική κοινωνία γύρω από την ηθική της άμβλωσης.

Τέμπη: Ο πίνακας που ζωγράφισαν φοιτητές του ΑΠΘ για τα θύματα της εθνικής τραγωδίας

Την πορεία των ψυχών των συμφοιτητών τους από το σκοτάδι της μοιραίας νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου 2023 προς το φως αφηγούνται πέντε φοιτητές του ΑΠΘ, αποτυπώνοντας μέσα σε έναν πίνακα γεμάτο συμβολισμούς, τα συναισθήματα που πλημμύρισαν τις δικές τους ψυχές μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη

Ένα εισιτήριο τρένου με αναγραφόμενο προορισμό τη «Χώρα Ζώντων», δύο βέρες, ένα κλειδί, ένα ρολόι δίχως δείκτες -σύγχρονα αντικείμενα ενταγμένα σε ένα έργο βυζαντινής ζωγραφικής, σε έναν καμβά διαστάσεων 1,61×1 με ακρυλικά χρώματα, συνθέτουν μία εικόνα που εκπέμπει ένα μήνυμα παρηγορητικό και μία υπόσχεση μνήμης και προσευχής.

«Τελειωθέντες εν ολίγω επλήρωσαν χρόνους μακρούς» είναι ο τίτλος του πίνακα, που φιλοτέχνησαν οι φοιτητές Χρυσόστομος Γκιουγκής (Μαθηματικών), Ευστάθιος Κατρέλης (Κοινωνικής Θεολογίας), Αθανάσιος Τερζιάν (Εικαστικών Τεχνών), Samaan Sharback (Θεολογικού) και Μarina Vinogradova (Χημείας), υπό την επίβλεψη του μεταδιδακτορικού Ερευνητή ΑΠΘ (ΕΔΙΠ Θεολογικής), Ιωάννη Σαρηγιαννίδη.

Οι φοιτητές παρακολουθούν τα μαθήματα Βυζαντινής Ζωγραφικής του Εργαστηρίου Βυζαντινής Ζωγραφικής του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού του ΑΠΘ και συζητώντας πέρυσι την Άνοιξη κατέληξαν στη μορφή που θα έδιναν στο έργο, το οποίο αφιέρωσαν στη μνήμη των μελών της πανεπιστημιακής τους οικογένειας, που χάθηκαν πρόωρα.

"Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί" - ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ WEBINAR ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί

Επιμορφωτικό webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών Στερεάς, Θεσσαλίας, Μακεδονίας

Συνεχίζονται την ερχόμενη Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου 2024, οι εργασίες του διαδικτυακού (web-based seminar) “Θεολογικού Εργαστήριου” που συνδιοργανώνουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 Θεολόγων Δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος (με έδρα τη ΔΔΕ Φθιώτιδος), Δρ. Νικόλαος Παύλου (ΔΔΕ Λάρισας), Δρ. Νικόλαος Ματθαίου (ΔΔΕ Κοζάνης) και Όλγα Γκούμα, M.Th. (ΔΔΕ Ξάνθης) για τις επιμορφωτικές τους δράσεις με τους θεολόγους εκπαιδευτικούς των περιοχών ευθύνης τους.

Υπενθυμίζεται ότι το “Θεολογικό Εργαστήριο” το οποίο συγκαλείται σε μηνιαία βάση περιλαμβάνει στις δράσεις του τους θεολόγους εκπ/κούς (μονίμους και αναπληρωτές) των Νομών: Φθιώτιδος, Καρδίτσας, Ανατ. Αττικής (αρμοδιότητας Συμβούλου Εκπαίδευσης Χαρ. Ανδρεόπουλου), Λαρίσης, Τρικάλων, Μαγνησίας (Σ.Ε. Νικ. Παύλου), Κοζάνης,  Γρεβενών, Καστοριάς, Φλώρινας, Πιερίας και Ιωαννίνων (Σ.Ε. Νικ. Ματθαίου) Ξάνθης, Έβρου, Ροδόπης, Δράμας και Καβάλας (Σ.Ε. Όλγας Γκούμα).

Υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας για διατήρηση μνήμης του Ολοκαυτώματος

Σε ειδική τελετή, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, της Εκκλησίας της Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος για τη διατήρηση της μνήμης του Ολοκαυτώματος και την καταπολέμηση του αντισημιτισμού.
Το Μνημόνιο προνοεί την υλοποίηση δράσεων με στόχο τη διατήρηση της μνήμης του Ολοκαυτώματος και την καταπολέμηση κάθε σύγχρονης μορφής αντισημιτισμού, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας. Οι δράσεις αυτές αφορούν στην πραγματοποίηση σεμιναρίων, στη δημιουργία κοινής ψηφιακής πλατφόρμας συνεργασίας για εκπαιδευτικούς σε Κύπρο και Ελλάδα και στην ανάληψη εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών, όπως η διεξαγωγή ετήσιου μαθητικού διαγωνισμού για το Ολοκαύτωμα, η οργάνωση επισκέψεων από τις σχολικές μονάδες και η υλοποίηση σχετικών δράσεων από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Ανακοινωθέν για τις εργασίες της Αγίας και Ιεράς Συνόδου (27 Φεβρουαρίου 2024)

Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος ἐσυνέχισε καί σήμερον, 27ην Φεβρουαρίου 2024, τάς ἐργασίας αὐτῆς, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, θεωρήσασα ἅπαντα τά ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένα θέματα, ἐφ᾿ ὧν καί ἐλήφθη-σαν αἱ προσήκουσαι ἀποφάσεις.
Κατ᾿ αὐτήν, μεταξύ ἄλλων, ἐμελέτησε:
α) ἔκθεσιν τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν Κανονικῆς καί ἐπί τῶν ἐν τῷ Ἐξωτερικῷ Ἐπαρχιῶν τοῦ Θρόνου περί τοῦ σχεδίου Συντάγματος τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ὑποβληθέντος ὑπό τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Αὐστραλίας κ. Μακαρίου, συνταχθέντος ὑπό ἐπιτροπῆς κανονολόγων καθηγητῶν, ὑπό τήν ἡγεσίαν αὐτοῦ, ἐγκεκριμένου δέ ὑπό τῶν ἐν Αὐστραλίᾳ διακονούντων Ἐπισκόπων, τῶν μελῶν τοῦ Ἀρχιεπισκοπικοῦ Συμβουλίου, καθώς καί ὑπό τῆς εἰδικῆς πρός τοῦτο συσταθείσης Νομικῆς Ἐπιτροπῆς, οὕτως ὥστε νά πληρῶνται ὑπ᾽ αὐτοῦ αἱ τεθεῖσαι ὑπό τοῦ Αὐστραλιανοῦ κράτους σχετικαί νομικαί προϋποθέσεις.

Μνήμη της νεοπαρθενομάρτυρος Κυράννης (28 Φεβρουαρίου)


Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Οσίου Βασιλείου του ομολογητού, που διακρίθηκε στον αγώνα κατά της εικονομαχίας, του Αγίου Ιερομάρτυρος Προτερίου, που έζησε τον 5ο αιώνα και ήταν Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας, και της νεοπαρθενομάρτυρος Κυράννας, που θυσιάστηκε για το Χριστό στους χρόνους της Τουρκοκρατίας.
Ο συγκινητικός βίος και το μαρτύριο της Αγίας Κυράννας αποτελούν απόδειξη, ιδιαίτερα διδακτική για την εποχή μας, ότι η Εκκλησία, ως σώμα Χριστού, δεν έπαυσε και ποτέ δεν θα παύσει να γεννά Αγίους. Καταγόμενη από χωριό της περιοχής Θεσσαλονίκης, ήταν ευβλαβέστατη και διακρινόταν ανάμεσα στις συνομήλικές της για την εξωτερική και εσωτερική ομορφιά της.

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024

Ὁ Νηπιοβαπτισμός. Διατί καθιερώθη; Τελεῖται ἀπροϋπόθετα; - π. Συμεών Χατζῆς

Ὁ Νηπιοβαπτισμός. Διατί καθιερώθη;
Τελεῖται ἀπροϋπόθετα;
(κύριον βοήθημα: Γ. Μαυρομμάτη «Λουτρόν παλιγγενεσίας, τό Βάπτισμα»)
 
Ἀρχιμ. Συμεών Χατζῆς
Ἡγούμενος τῆς Βυζαντινῆς
Ἱερᾶς Μονῆς Γηροκομείου,
πτυχ. Θεολογίας -Νομικῆς Ε.Κ.Π.Α.


Η Ἐκκλησία ἀπό τήν ἡμέρα τῆς ἱδρύσεώς Της, τήν ἡμέρα δηλαδή τῆς Πεντηκοστής, ἴσως ἐβάπτιζε καί παιδιά.

Ἐξ ἀρχῆς πρέπει νά ποῦμε ὅτι ὑπάρχουν προτεσταντικές παραφυάδες πού ἀρνοῦνται νά βαπτίσουν τά παιδιά καί ἀπομακρύνονται καί στό θέμα αὐτό ἀπό τήν πρακτική τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας.

Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία βαπτίζοντας τά παιδιά, ὑπό ὡρισμένας βεβαίως προϋποθέσεις, συνεχίζει τήν τακτική τῆς πρώτης Ἐκκλησίας.

Ὁ νηπιοβαπτισμός γενικεύθηκε στήν Ἐκκλησία ἤδη ἀπό τόν 6ον αἰῶνα. Ὑπάρχουν δέ καί μαρτυρίες ἁγίων Πατέρων καί ἐκκλησιαστικῶν συγγραφέων πού ἔζησαν σέ παλαιότερους ἀκόμη αἰῶνας πού συνηγοροῦν ὑπέρ τοῦ Νηπιοβαπτισμοῦ.

Ὁ ἅγιος Ἱερομάρτυς Εἰρηναῖος (γεννήθηκε το 140 μ.Χ.) στό «κατά τῶν αἱρέσεων» ἔργο του σημειώνει: «Ἀναγεννῶνται στό Θεό νήπια, παιδιά, νέοι, καί γέροντες» (Β΄ 22).

Ὁ Ὠριγένης, ἄλλος ἀρχαῖος ἐκκλησιαστικός συγγραφεύς (185-254 μ.Χ.), στήν ἑρμηνεία του τῆς πρός Ρωμαίους ἐπιστολῆς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, παρατηρεῖ ὅτι τό βάπτισμα τῶν παιδιῶν εἶναι Ἀποστολική παράδοση. Λέγει ὅτι «ὁ ἄνθρωπος γεννώμενος φέρνει ἐπάνω του ἀκαθαρσία καί τύπο, ἀφοῦ ἡ Ἁγ. Γραφή βεβαιώνει ὅτι «Οὐδείς καθαρός ἀπό ρύπου» (Ἰωβ. 14,4), καί προσθέτει: «Διώχνει κανείς τόν ρύπο μέ τό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματυος. Γι΄ αὐτό καί βαπτίζονται παιδιά» (Ὑπόμνημα στήν πρός Ρωμ. ἐπιστολή, βλ. Π. Τρεμπέλλα, Δογματική, τόμ. 3ος σελ. 114).

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΝ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗ

Τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 το βράδυ στον παλαιό Ιερό Ναό Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου τελέστηκε ιερά αγρυπνία προς τιμήν του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Εφραίμ του Κατουνακιώτου (+ 27 Φεβρουαρίου 1998) μέσα σε κλίμα κατάνυξης. Ήταν μια ευκαιρία τιμής και μνήμης ενός συγχρόνου οσίου της Αγίας μας Εκκλησίας, του οσίου Εφραίμ, ο οποίος ανέπαυσε και έσωσε χιλιάδες ψυχές μέσω του λόγου του και της ιερατικής του προσφοράς στο Ιερό Θυσιαστήριο.


Ο άγιος Εφραίμ γεννήθηκε στο Αμπελοχώρι Θηβών το 1912. Ονομάζονταν Ευάγγελος Παπανικήτας. Η μητέρα του Βικτωρία αξιώθηκε να λάβει πληροφορία από τον Όσιο Εφραίμ τον Σύρο ότι το θέλημα του υιού της να γίνει μοναχός ήταν και θέλημα Θεού και πώς ο Ευάγγελος θα τιμούσε την μοναχική ζωή.

Γάμος μεταξύ δευτεροεξαδέλφων - π. Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος

Γάμος μεταξύ δευτεροεξαδέλφων*
(Σχολιασμός στό «περί συνοικεσίων» κεφάλαιο τοῦ Πηδαλίου)

 π. Ἀναστάσιος   Κ.   Γκοτσόπουλος

Πολλές φορές Ἀρχιερεῖς ἀλλά καί πνευματικοί καλούμαστε νά δώσουμε ἄδεια ἤ εὐλογία γιά τήν τέλεση τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου μεταξύ δευτεροεξαδέλφων. Παρά τή σαφή θέση τῆς Ἱ. Συνόδου ὅτι δέν ὑφίσταται κώλυμα οὔτε κατά ἀκρίβεια γιά τόν γάμο αὐτό[1], πολλοί πιστοί ἐκφράζουν τίς ἀντιρρήσεις τους ἰσχυριζόμενοι ὅτι ἡ ἐκκλησιαστική παράδοση δέν τόν ἐπιτρέπει. Μάλιστα στηρίζουν τήν ἂποψή τους αὐτή στό Ἱ. Πηδάλιο, τό ὁποῖο στήν «σύντομον ὁμοῦ καί ἀκριβῆ διδασκαλία περί συνοικεσίων»[2] χαρακτηρίζει ὡς «ἐμποδισμένον» τόν Γάμο μεταξύ δευτεροεξαδέλφων.

Πῶς, ὅμως, εἶναι δυνατόν ἡ Ἐκκλησία νά ἐπιτρέπει τόν γάμο, τόν ὁποῖο τό Πηδάλιο θεωρεῖ ἀπαγορευμένο;

Α. Γιά τά κωλύματα τοῦ γάμου λόγῳ συγγενείας ἐξ αἵματος ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἀποφανθεῖ σέ Ἱερούς Κανόνες Οἰκουμενικῶν Συνόδων (συνοπτικός ὁ Στ-54), σέ ἀποφάσεις Τοπικῶν Συνόδων καί ἀποφάσεις πατριαρχῶν καί ἐπισκόπων. Ἐπίσης, ἡ Ἐκκλησία ἐφαρμόζει τό κατά καιρούς κοσμικό (αὐτοκρατορικό ἤ κοινοβουλευτικό) δίκαιο, ὅπως αὐτό τροποποιεῖται καί ἰσχύει σέ κάθε ἐποχή[3].

ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΣΦΑΓΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΜΠΟΥΡΚΙΝΑ ΦΑΣΟ

Αυτές τις ημέρες ο τύπος, εδώ στη Χώρα μας, είναι σχεδόν αποκλειστικά απασχολημένος με τα δρώμενα ενός πολιτικού κόμματος. Στον κόσμο όμως, συμβαίνουν και άλλα τραγικά γεγονότα όπως η σφαγή χριστιανών την περασμένη Κυριακή σε μια καθολική εκκλησία στην Μπουρκίνα Φάσο.

Με συγχωρείται που ασχολούμαι με την δημοσιογραφία, αλλά κάποιος πρέπει να μιλήσει.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΑΙΜΑ

Το Essakane είναι ένα χωριό στη βορειοανατολική Μπουρκίνα Φάσο, στα σύνορα με τον Νίγηρα και το Μάλι, ένα μέρος διάσημο για ένα ορυχείο κίτρινων μετάλλων, του χρυσού. Σήμερα το κυρίαρχο χρώμα είναι το κόκκινο, το κόκκινο του αίματος που χύθηκε στην καθολική εκκλησία σήμερα το πρωί (την περασμένη Κυριακή) κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, όταν κομάντος τρομοκρατών επιτέθηκε στους πιστούς, σκοτώνοντας τουλάχιστον δεκαπέντε από αυτούς. Αυτό ανακοίνωσε ο επίσκοπος της επισκοπής του Ντορί, της πλησιέστερης πόλης, πρωτεύουσας της περιοχής Σαχέλ. Ο Laurent Birfuré Dabiré δήλωσε στο Vatican News ότι δώδεκα από τα θύματα πέθαναν επί τόπου, ενώ τρεις πέθαναν από τα τραύματά τους.

ΣΧΕΔΟΝ ΟΚΤΩ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΚΡΟΙ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ

Οι χριστιανοί αποτελούν περίπου το 30% των 23 εκατομμυρίων κατοίκων της Μπουρκίνα Φάσο και οι καθολικοί το 23%.

Μνήμη του Οσίου Προκοπίου του Δεκαπολίτου (27 Φεβρουαρίου)

 


Σήμερα, η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Οσίου Προκοπίου του Δεκαπολίτου και του Μάρτυρος Γελασίου.
Ο Όσιος Προκόπιος ο Δεκαπολίτης, έζησε επί αυτοκρατορίας του εικονομάχου Λέοντος του Ισαύρου (717-741 μ.Χ.) και διακρίθηκε για την πνευματική γενναιότητά του ως υπέρμαχος της Ορθόδοξης Πίστης.
Αν και από νεαρή ηλικία ακολούθησε το μοναχισμό, δεν έμεινε στην απομόνωση του κελλιού του, αλλά αγωνίσθηκε σθεναρά κατά των εικονομάχων. Γι’ αυτό υπέστη πολλά και φρικτά βασανιστήρια, όπως μαστιγώσεις, φυλακίσεις και εξορίες.
Διακρίθηκε, επίσης, στον αγώνα της Εκκλησίας κατά των αιρετικών Μονοφυσιτών, οι οποίοι αμφισβητούσαν το Χριστολογικό δόγμα Πίστεως, ότι δηλαδή ο Ιησούς Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος.

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Μία σατανικὴ μέθοδος… - «Κ.Π.»

Μία σατανικὴ μέθοδος…

Μᾶς ἦρθε ἀπ’ ἔξω ὅπως καὶ τόσα ἄλλα φροῦτα εἰσαγόμενα, ποὺ ἐπηρεάζουν τὸν τρόπο ζωῆς τοῦ λαοῦ μας. Ἐφαρμόζεται συστηματικὰ ἀπὸ τότε ποὺ τὰ Μ.Μ.Ε. καὶ τὰ SΜS ἀργότερα, εἰσέβαλαν στὴ ζωή μας ὡς ἀνεξέλεγκτη ἐξουσία. Μανιωδῶς συναγωνίζονται οἱ ὑπεύθυνοι νὰ μᾶς πουλήσουν τὰ προϊόντα τους, ὡς σύγχρονος ἐξελιγμένος τρόπος ζωῆς. Οἰκονομικούς, πολιτικοὺς γάμους, πολιτισμένα διαζύγια, ἀναγκαστικοὺς μικτοὺς γάμους, εὔκολα σύμφωνα συμβίωσης, ἐλευθερία στὴν σεξουαλικὴ ἀπελευθέρωση, ἀπαραίτητες οἱ προγαμιαῖες σχέσεις καὶ ἡ συμβίωση, ἡ κοινωνικὴ ἐπιταγὴ τῶν ὁμοφυλόφιλων οἰκογενειῶν καὶ οἱ περίφημοι σύντροφοι ἡ πιὸ συνηθισμένη λέξη… Ξεγύμνωμα κάθε εἴδους! Πολιτισμένο ὅμως, κατὰ τὰ λεγόμενά τους! Καὶ γύρω ἐρείπια ἐπὶ ἐρειπίων καὶ γλέντια πανηγυρικὰ ἐπάνω τους!

Πῶς κατάφεραν τόσο εὔκολα καὶ γρήγορα τὴν ἠθικὴ ἀλλοίωση τῶν πατροπαράδοτων; Πῶς κατάφεραν νὰ περάσουν τὸ ἀφύσικο ὡς φυσικό, τὸ ἄνομο ὡς νόμιμο, τὸ ἄδικο ὡς δίκαιο, τὸ ἀνήθικο ὡς ἠθικό, τὸ ἄσχημο ὡς ὄμορφο, τὸ ἀρνητικὸ ὡς θετικό, τὴν ἰδιαιτερότητα τῆς μειονότητας ὡς κοινωνικὴ ἐπιταγὴ καὶ πρόοδο, τὴν σαρκικὴ ἁμαρτία ὡς θεμελιώδη ἀρχή;….

Κρανίου τόπος ή χριστιανοί σε απόγνωση; - Ε. Βάσσος

Κρανίου τόπος ή χριστιανοί σε απόγνωση;
 
Στο βάθος φιλαυτία; Η πολιτική σέρνεται υποδουλωμένη και η θεολογία απελπισμένη; Όπως το 2000 ανυποψίαστοι; Ενώ «ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου, η γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται»;
 
Στο βάθος πνευματικός δικαιωματισμός; Εραστές ισχύος; Αίτιο άκαμπτο το άηθες ήθος μας; Μήπως καιρός αφορισμών; Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω; Ορμητικό ποτάμι η ανυποληψίας μας; Ακαλαίσθητοι πάλι; Κάπως ανέντιμοι; Αφού μόνο «ό ποιήσας καί διδάξας∙ οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανών»;
 
Στο βάθος εκκοσμίκευση; Κάτι τρέχει με τους δίπλα; «Μυσταγωγικό» κυνήγι μαγισσών; Πώς γεννιέται τόση σπουδή «ευσεβών» ανακοινώσεων και «εκδηλώσεων»; Ξανασταυρώνεται ο Χριστός; Ο Ιησούς; Ο Κύριός μας; Ασυναρτησίες σωρό; Τόσο επαναστάτες που δεν τολμούμε το διαχωρισμό από το κράτος; Διότι «ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου»;

’Αντορθόδοξος θέσις περί των Ἁγίων Λειψάνων ἀπό Κύπριον θεολόγον - Β. Χαραλάμπους

’Αντορθόδοξος θέσις περί των Ἁγίων Λειψάνων ἀπό Κύπριον θεολόγον

Τοῦ   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

_________________

 Σὲ ἄρθρο τὸ ὁποῖο δημοσιεύτηκε στὴν ἱστοσελίδα SigmaLive ἡμερομηνίας 2/2/2024, μὲ τίτλο “Θεολογομαχία γιὰ Ἁγία Ζώνη: «Tό παιδὶ ἀναστήθηκε – Ἡ Θεία Χάρη δὲν ἀποθηκεύεται»”, σημειώνοντο μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς: “Μεγάλο σάλο ἔχει προκαλέσει τὶς τελευταῖες ἡμέρες τὸ θέμα τῆς περιφορᾶς κειμηλίων, ὀστῶν καὶ εἰκόνων γιὰ προσκύνημα”.

 Αὐτὰ δυστυχῶς ἀναφέρονται ἐξ ἀφορμῆς τῆς Ἁγίας Ζώνης τῆς Παναγίας μας στὴν Κύπρο.  Κανένας σάλος ὅμως δὲν ἔχει γίνει.  Καμιὰ ἀναταραχὴ δὲν ἔχει προκληθεῖ. Καμιὰ ἀναστάτωση δὲν ἔγινε, οὔτε καὶ σύγχυση. Τὸ Κυπριακὸ κράτος μὲ ἐπισημότητα ὑποδέχθηκε τὴν Ἁγία Ζώνη τῆς Παναγίας, μαζὶ μὲ τὸν λαὸ τῆς Κύπρου. Γιὰ ποιὸ σάλο μιλοῦν;

Οὔτε καὶ τὰ κόμματα θορυβήθηκαν γιὰ τὴν ἔλευση τῆς Ἁγίας Ζώνης, καθότι πλῆθος λαοῦ ἀπὸ ὅλα τὰ κόμματα προσκύνησε τὴ θαυματουργὴ Ἁγία Ζώνη τῆς Παναγίας μας. Ὅσοι δὲν ἤθελαν νὰ προσκυνήσουν, δὲν τὸ ἔχουν διατυμπανίσει.

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα: Μια κριτική θεώρηση - Dina M. Zingaro

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα: Μια κριτική θεώρηση

Dina M. Zingaro
Φοιτήτρια στη Νομική και Θεολογική Σχολή 
του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ

Την Πέμπτη, το ελληνικό κοινοβούλιο αναμένεται να ψηφίσει το νομοσχέδιο αναφορικά με το δικαίωμα στο γάμο και την τεκνοθεσία για τα ομόφυλα ζευγάρια. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η πρωτοβουλία προέρχεται από τον κεντροδεξιό πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος αντιμετωπίζει την έντονη αντίθεση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Παρόλο που η Ιερά Σύνοδος αναγνωρίζει τη νομοθετική εξουσία του κράτους, επιμένει ότι οι νόμοι πρέπει να είναι εναρμονισμένοι με την δική της άποψη για τη χριστιανική ηθική, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί μια πολυφωνική δημοκρατία. Για όσους από εμάς είμαστε πολίτες μιας πλουραλιστικής δημοκρατίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική η ορθή επισήμανση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου ότι  «η εμπειρία της ατομικής και εθνικής μας ταυτότητας πρέπει να βιώνεται εντός ενός πλουραλιστικού και πολυπολιτισμικού πλαισίου.»[i]

Ως Ελληνοαμερικανή δεύτερης γενιάς, δεν υπάγομαι στη δικαιοδοσία της Ιεράς Συνόδου, ωστόσο, παραμένω μέλος του συλλογικού σώματος της Εκκλησίας, της «ουράνιας μητέρας μας που μας γεννά και μας μυσταγωγεί στη λειτουργική ζωή». Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Εκκλησία «ενσαρκώνεται, φανερώνεται και πραγματώνεται σε κάθε   τοπική  κοινότητα», και γι’ αυτό όλοι οι πιστοί είμαστε μέλη της.

Η μανία να δείχνεις τζόβενο στα πενήντα - Λένα Παπαδημητρίου

Η μανία να δείχνεις τζόβενο στα πενήντα

Οσο και να το παλεύεις με πιλάτες, διατροφές, αντιγηραντικές κρέμες και δεύτερους γάμους, το γνωρίζεις μέσα σου, η φθορά έχει ξεκινήσει. Καλό είναι να την αποδεχθείς, ώστε να μη γίνεσαι και γελοίος

Λένα Παπαδημητρίου

Προ καιρού μια φίλη έβγαλε τη μέση ηλικία από την ντουλάπα με ένα φαινομενικά «αθώο» ποστ στο Facebook. Μίλησε, χωρίς να παραπονιέται και χωρίς να μεμψιμοιρεί, για μικρά, καθημερινά προβλήματα υγείας (πόνος στη μέση και στο ισχίο, ημικρανία κ.τ.λ.) που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής της και της στερούν πια αυτά που αγαπάει: «Τον χορό, τα λούνα παρκ, το πολύ τυρί, το κόκκινο κρασί, τα ψηλά τακούνια, τη δυνατή μουσική των συναυλιών».

Το ποστ συγκίνησε γιατί ήταν μια εξαιρετικά ευαίσθητη και ειλικρινής δημόσια παραδοχή ότι δεν μπορεί να παριστάνεις το τζόβενο για πάντα. Η αλήθεια για τη μέση ηλικία βγαίνει αργά η γρήγορα στο φως όσο και αν η αξία της βιομηχανίας της αντιγήρανσης άγγιξε πέρυσι τα 71,6 δισ. δολάρια. Οσο και αν η σημερινή εποχή της «αθνητότητας» σε κάνει να ξεχνάς αυτό που αντικρίζεις το πρωί τον καθρέφτη.

Εγώ εδώ δεν κάθομαι

Ενάντια στην εμμονή να δείχνεις πάντα νέος (γιατί τα 60 είναι τα νέα 40, τα 50 είναι τα νέα 30 και άλλα τέτοια αποπροσανατολιστικά), η μέση ηλικία βγαίνει –θέλοντας και μη– από την ντουλάπα. Ναι, όταν πηγαίνεις σε μπαρ, αποφεύγεις σαν τον διάολο τα ψηλά σκαμπό γιατί όταν ύστερα από ώρα σηκωθείς, έχεις γίνει σαν σίγμα.

Ανέκδοτο - Ορφέας

Ανέκδοτο

Έρχεται μία κυβέρνηση και νομοθετεί γάμο ομοφυλόφιλων.

Βγαίνει ο Χριστιανός στο σύνταγμα με το Βιβλικό του χωρίο. Πέφτουν οι γραμματιζούμενοι Χριστιανό-φιλόσοφοι να τον φάνε: 

Την «συνάφεια δεν ξέρει ο αγράμματος»  λένε. «Τσιτάτα λατρεύει ο ζηλωτής»  λένε. «Μην ανακατεύεσαι εσύ-τέτοιος που σαι- με την πολιτεία» του λένε.  

Μαζεύεται ο κακόμοιρος ο Χριστιανός.

Έρχεται μία κυβέρνηση και νομοθετεί απέλαση μεταναστών.

Πάει και η «συνάφεια» και «τα τσιτάτα» και το «μην ανακατεύεσαι»:

Τίμα τον πατέρα σου ...

«Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου. Ινα ευ σοι γένηται και ίνα μακροχρόνιος γένη επι της γης» (Εξοδ. κ´, 12)

 Αυτή είναι μία βραβευμένη φωτογραφία που δείχνει ένα νεαρό που πήρε το πτυχίο του, που χωρίς να ξεχάσει την καταγωγή του, επέστρεψε στο σπίτι του, για να το αφιερώσει στον πατέρα του που μπόρεσε να τον σπουδάσει μ' αυτές τις συνθήκες. Μία φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις. (από Georgia Belesi).

Μια βαθιά υπόκλιση στον πατέρα και μπράβο στο γιο του που πρόβαλε την φωτογραφία αυτή, όχι για λάικ και κοινοποιήσεις αλλά, για να τιμήσει τον πατέρα του, που προφανώς ζει κάτω από άθλιες τριτοκοσμικές συνθήκες, άσχετα με το "κοινωνικό" κόστος που, μάλλον, θα έχει στα λόμπι των τεχνοκρατών.

"Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου, για να ευτυχήσεις και να ζήσεις πολλά χρόνια στη γη".

  Αξίζουν τιμή οι γονείς, γιατί πέρασαν πίκρες, κινδύνους, μόχθο για την ανατροφή των παιδιών. Ο δρόμος τους είναι ποτισμένος με δάκρυα της μάνας και τον ιδρώτα του πατέρα.

Πατρῶν Χρυσόστομος: «Σεβασμιώτατε, ἃγιε Ναυπάκτου, εὐγνωμόνως Σᾶς εὐχαριστοῦμε»

         Ἓνα ἀκόμη περισπούδαστο καί θαυμάσιο, θεολογικό σύγγραμμα, μᾶς ἐχάρισε ὁ σεπτός, ὁ πολυτάλαντος καί βαθυνούστατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, κ. Ἱερόθεος. Τό νέο βιβλίο τιτλοφορεῖται «Ὁ Κύριος τῆς Δόξης- Χριστοκεντρική καί Θεοπτική ἑρμηνεία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης».
          Πρόκειται γιά ἓνα βιβλίο 750 σελίδων, τό ὁποῖο  περιλαμβάνει ἀπομαγνητοφωνημένες ὁμιλίες, τοῦ Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου, οἱ ὁποῖες παρουσιάστηκαν στόν τηλεοπτικό Σταθμό «ΛΥΧΝΟΣ» τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, στήν ἐκπομπή «Θεολογία τῶν γεγονότων», ἡ ὁποία παρουσιάζεται κάθε Πέμπτη καί ἒχει μεγάλη ἀκροαματικότητα καί τηλεθέαση.
          Σημειωτέον ὃτι ἡ ἐκπομπή αὐτή παρουσιάζεται, συνεχῶς, ἀπό τόν σεβάσμιο Ἱεράρχη, ἀπό τόν Ἰανουάριο τοῦ 2016.
          Στόν ὡς ἂνω τόμο περιέχονται οἱ ὁμιλίες πού ἀφοροῦν  στήν ἀνάγνωση βασικῶν πτυχῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
          Πιστεύομε ὃτι σύντομα θά ἒχωμε μετά χεῖρας καί τόν δεύτερο τόμο, ὁ ὁποῖος θά περιλαμβάνῃ τήν ζωή, τό ἒργο καί τήν διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ, πού παρουσιάζεται στήν Καινή Διαθήκη. Θά εἶναι καί πάλι ἀπομαγνητοφωνημένες ὁμιλίες τοῦ λαμπροῦ καί διακεκριμένου πανορθοδόξως Ἱεράρχου, οἱ ὁποῖες παρουσιάστηκαν ἐπίσης στόν τηλεοπτικό Σταθμό «ΛΥΧΝΟΣ» τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν.