Κυριακή 30 Ιουνίου 2024

Στο δρόμο για τη Δαμασκό Η μεταστροφή του Παύλου προμήνυμα για τη δική μας μεταστροφή - π. Χριστοφόρου Χρόνη

 
Στο δρόμο για τη Δαμασκό 
Η μεταστροφή του Παύλου προμήνυμα για τη δική μας μεταστροφή
 
Πρωτοπρεσβυτέρου Χριστοφόρου Χρόνη
Εφημερίου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου 
(Δρ. Θεολογίας-Μ.Α Φιλοσοφίας)
 

        Με αφορμή τις εορτές των δύο πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου καθώς και της σύναξης των Δώδεκα Αποστόλων, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το 9ο κεφάλαιο του βιβλίου των Πράξεων των Αποστόλων, όπου περιγράφεται η πιο διάσημη μεταστροφή στην παγκόσμια ιστορία: αυτή του ζηλωτού Φαρισαίου Σαύλου, σε Παύλου. Η λέξη μεταστροφή, πιθανόν να μας προκαλεί νευρικότητα. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η έκκληση για μεταστροφή είναι απλώς στενόμυαλη και πρωτόγονη. Το να ζητάς από κάποιον να μεταστραφεί ή να προσηλυτιστεί στη θρησκεία σου μπορεί να φανερώνει έλλειψη σεβασμού και κατανόησης. Είναι επίσης αλήθεια ότι κάνει τους ανθρώπους μέσα στην εκκλησία να νιώθουν άβολα, επειδή μπορεί να αρχίσουν να διερωτώνται: «χρειάζομαι μεταστροφή παρότι είμαι μέλος της Εκκλησίας;» Ο Χριστός απαντά θετικά. Χρειάζεται η μεταστροφή: «Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ στραφῆτε καὶ γένησθε ὡς τὰ παιδία, οὐ μὴ εἰσέλθητε εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν».[1] Την ανάγκη για μεταστροφή την τονίζει ο Χριστός και στον Νικόδημο: «Ἀμὴν ἀμὴν λέγω σοι, ἐὰν μή τις γεννηθῇ ἄνωθεν, οὐ δύναται ἰδεῖν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ».[2]

        Η μεταστροφή του αποστόλου Παύλου είχε τρία άμεσα αποτελέσματα στη ζωή του: απέκτησε οικειότητα με τον Θεό, θυσιαστικό φρόνημα και επιθυμία για κοινωνία.

        Πρώτα η οικειότητα με τον Θεό. Βλέπουμε τον Παύλο, τυφλός από τη λάμψη της θεότητας του Χριστού, να προσεύχεται στο σπίτι κάποιου Ιούδα.[3] Δεν μας προξενεί εντύπωση το γεγονός, αφού ένας ζηλωτής Φαρισαίος, όπως ο Σαύλος, προσευχόταν εφτά ή και περισσότερες φορές την ημέρα. Είναι όμως άλλο πράγμα να λες προσευχές και άλλο να προσεύχεσαι.

Είστε Άγιος; - π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος


Είστε Άγιος;
 (Κυριακή Α΄ Ματθαίου (των Αγίων Πάντων),

π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος

Σήμερα, Κυριακή μετά την Πεντηκοστή, είναι η Κυριακή των Αγίων Πάντων. Η Εκκλησία δεν γιόρταζε όλους τους αγίους με την έννοια όπως την έχουμε τώρα στο μυαλό μας. Γιόρταζε όλους τους Μάρτυρες, οι οποίοι είχαν θυσιάσει τη ζωή τους πεθαίνοντας στα αμφιθέατρα και στα στάδια τα ρωμαϊκά ή από τα δικαστήρια τα ρωμαϊκά, τα πρώτα τριακόσια χρόνια της ζωής της Εκκλησίας. Τα αίματα εκείνων των ανθρώπων συντηρούν την Εκκλησία και θα την συντηρούν μέχρι που θα υπάρχει αυτός ο κόσμος.

Μάρτυρας λοιπόν σημαίνει κάποιος ο οποίος βεβαιώνει για την αλήθεια. Την αλήθεια των λόγων, και το σπουδαιότερο, των γεγονότων και των έργων. Είναι η ίδια λέξη που χρησιμοποιείται και στα δικαστήρια. Δηλαδή, πάει ένας άνθρωπος και λέει-βεβαιώνει για την αλήθεια των γεγονότων ή των λεχθέντων. Και βέβαια η προσωπική ποιότητα του μάρτυρα είναι επικύρωση ή αμφισβήτηση και της ποιότητος των λεγομένων και των πραττομένων. «Κανένας δεν μαρτυρεί για τον μάρτυρα», όπως λέει ένας ποιητής. Δηλαδή, πρέπει ο μάρτυρας να έχει ποιότητα ο ίδιος για να δεχθούμε την μαρτυρία του. Η ποιότητα, φυσικά, δεν συναρτάται με την κοινωνική προέλευση και θέση.

Ο Οικουμενικός Πατριαρχης Βαρθολομαιος στη Σόφια

Η Α.Θ.Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριαρχης Βαρθολομαιος επισκέπτεται από το βράδυ του Σαββάτου, 29 Ιουνίου, τη Σόφια, ύστερα από πρόσκληση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας, προκειμένου να παραστεί σήμερα στην

Ενθρόνιση του νέου Προκαθημένου της, που θα ακολουθήσει την εκλογή του από το Εκλογικό Συμβούλιο.

Ο Παναγιώτατος αφίχθη χθες το βράδυ στο διεθνές αεροδρόμιο της Σόφιας, προερχόμενος από το Άκτιο, και τον υποδέχθηκε ο τοποτηρητής Σεβ. Μητροπολίτης Βράτσης Γρηγόριος, καθώς και ο Πρέσβυς της Ελληνικής Δημοκρατίας και ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Τουρκικής Δημοκρατίας στη Βουλγαρία.


Σήμερα, το πρωί, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, μαζί με τους εκπροσώπους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών και τα μέλη των αντιπροσωπειών τους, συμπροσευχήθηκαν κατά τη Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Κυριακής.

Ακόμη και εις Ιεροκανονικά θέματα αναμειγνύονται οι του καθεστώτος Ζελένσκι; - Του Β. Χαραλάμπους

Ακόμη και εις Ιεροκανονικά θέματα αναμειγνύονται οι του καθεστώτος Ζελένσκι;

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________
Σε άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στη Romfea.gr στις    19/6/2024, με τίτλο ‘’Πέντε χρόνια φυλάκιση και δήμευση περιουσίας στον Μητροπολίτη Τούλτσιν Ιωνάθαν’’, σημειώνοντο μεταξύ άλλων τα εξής : «Στις 18 Ιουνίου 2024, το Εφετείο της Βίνιτσα επικύρωσε την ετυμηγορία του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου κατά του Μητροπολίτη Τούλτσιν και Μπράτσλαφ Ιωνάθαν της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.  Ένας από τους παλαιότερους ιεράρχες της Εκκλησίας της Ουκρανίας, διάσημος συνθέτης λειτουργικών ψαλμών και ποιητής, καταδικάστηκε σε 5 χρόνια φυλάκιση με δήμευση περιουσίας και η ποινή θα τεθεί σε ισχύ στις 21 Ιουνίου.    Αφορμή για την κατηγορία ήταν ένα θεολογικό και ιστορικό άρθρο που επικρίνει τις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία και την αναγνώριση του ουκρανικού σχίσματος».
 
Πώς μπορεί να επεμβαίνει το καθεστώς Ζελένσκι, σε ένα καθαρά εκκλησιαστικό θέμα;  Όταν η κρατική εξουσία επεμβαίνει σε θέματα που δεν την αφορούν, μετατρέπεται αυτομάτως σε καθεστώς, δηλαδή πολίτευμα μη δημοκρατικό.

θα πρέπει να είσαι αλλοτριωμένος

Η δυνατότητα να εκλέγεις ελεύθερα αφέντες δεν εξαλείφει ούτε τους αφέντες ούτε τους δούλους. Η δυνατότητα να διαλέγεις ελεύθερα ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία εμπορευμάτων και υπηρεσιών, δε σημαίνει ότι είσαι ελεύθερος, όταν για να γίνεται αυτό θα πρέπει να ζεις μια ζωή κόπου και άγχους κάτω από τον κοινωνικό έλεγχο —θα πρέπει να είσαι αλλοτριωμένος

Χέρμπερτ Μαρκούζε

ΚΑΙ ΟΣ ΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ, ΟΥΚ ΕΣΤΙ ΜΟΥ ΑΞΙΟΣ - π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

ΚΑΙ ΟΣ ΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ, ΟΥΚ ΕΣΤΙ ΜΟΥ ΑΞΙΟΣ

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

 «Καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος» (Ματθ. 10, 38)
Καὶ ἐκεῖνος, ποὺ δὲν παίρνει τὸν σταυρό του καὶ δὲν μὲ ἀκολουθεῖ δὲν μοῦ εἶναι ἄξιος». 

    Συχνά οι άνθρωποι πιστεύουμε ότι ο χριστιανισμός είναι μια θρησκεία ανάμεσα στις άλλες, ίσως πιο γοητευτική λόγω της προσωπικότητας του Ιδρυτή της, αλλά, στην πραγματικότητα, μία μεταφυσική υπόσχεση, η οποία βοηθά σ΄ αυτόν τον κόσμο, ώστε να ζούμε με ανθρωπιά, αλληλεγγύη, χωρίς κοινωνικές εντάσεις, ει δυνατόν ειρηνικά, όμως χωρίς κάτι άλλο να περιμένει τον πιστό, αφού όλα στον θάνατο μηδενίζονται. Έστι, οι πολλοί, συχνά κι εμείς οι χριστιανοί, δεν είμαστε έτοιμοι να κατανοήσουμε τις προϋποθέσεις που ο Χριστός έχει θέσει, προκειμένου η πίστη μας να είναι αυθεντική και να πορευόμαστε όχι προς το μηδέν, αλλά προς τη βασιλεία του Θεού, που είναι η πεμπτουσία της δικής μας πίστης, διότι χωρίς αυτήν ό,τι κι αν κάνουμε στην πραγματικότητα του κόσμου τούτου δεν έχει περαιτέρω νόημα.

            Τρεις είναι οι προϋποθέσεις που θέτει ο Χριστός. Η πρώτη είναι να πάρουμε τον σταυρό μας στους πνευματικούς μας ώμους. Δεν μας υπόσχεται ο Χριστός ζωή χαρισάμενη, πορεία χωρίς δοκιμασίες, ευκολίες. Ο χριστιανός δεν κλήθηκε για να περνά καλά, χωρίς αυτό να αποκλείεται. Κλήθηκε για να είναι έτοιμος να σηκώσει τον σταυρό του, κι αν μπορεί και να βοηθήσει και άλλους να σηκώσουν κι εκείνοι τους δικούς τους σταυρούς. Επομένως, σταυρό μας υποσχέθηκε  ο Χριστός.

ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ - π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Οἱ Ἅγιοι Πάντες, ὡς καρπός τῆς Ἁγίας Πεντηκοστῆς, εἶναι οἱ προστάτες πάντων τῶν πιστῶν πού πίστεψαν καί πιστεύουν στό Φῶς τῆς Ἀναστάσεως πού φωτίζει πάντα ἄνθρωπον.

Ἰδιαίτερη ἡ εὐλογία σήμερα ἀδελφοί μου, ὅπου ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει καί τήν σύναξη τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἀλλά καί τήν μνήμην πάντων τῶν ἀπ’ αἰῶνος Ἁγίων της. Γιορτάζει ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία· ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀναστάσεως ὅπου παρέχει στούς Ὀρθοδόξους τήν Ἄκτιστον Χάριν τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καί τοῦ Ἀναστάντος Θεανθρώπου Ἰησοῦ, τοῦ Μεσσίου. Ἑορτάζει καί ἀπελευθερώνει τήν ἀνθρώπινη ὕπαρξη ἀπό τήν ἁμαρτία, τόν θάνατο καί τήν ἀνυψώνει σύν Χριστῷ, στά δεξιά τοῦ Θεοῦ. Οἱ Ἅγιοι, σεβαστή γερόντισσα, ἔγιναν μέ τήν ὑπακοή τους, μιμητές τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ καί κηρύττουν λέγοντες ὅτι ἔφθασε ἡ ἐπί τῆς γῆς ἔλευσις καί ἐγκαθίδρυσις τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν· «…πορευόμενοι δέ κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν».[1]

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ Α’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (Ματθ. 10, 32-33, 37-38 καί 19, 27-30)
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ
Κήρυγμα στόν Ἱ. Ναό Ἁγίου Χαράλαμπους Πρεβέζης στίς 18/6/2006
 
ΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
 
1. Θυσιάζεσαι... Γιά ποιόν;
 
Οἱ Ἰάπωνες, εἶναι γνωστοί γιά τήν ἀγάπη τους πρός τούς θεσμούς. Ἰδιαίτερα, γιά τήν ἀφοσίωσή τους στούς αὐτοκράτορές τους, τούς ὁποίους τιμοῦν καί τούς ἔχουν ἀκόμη. Φαινόμενο σπάνιο καί μοναδικό.
Λίγο πρίν τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ἕνας Ἰάπωνας φιλοτιμήθηκε νά φτιάξει μιά εἰκόνα τοῦ αὐτοκράτορα Γιοσιχίτο μέ ἰδιότυπο τρόπο: Ἄνοιξε τίς φλέβες του, καί ἀνακάτεψε τό αἷμα του μέ τά χρώματα. Ὅταν τελείωσε, χάρισε τήν ὡραία αὐτή εἰκόνα στόν αὐτοκράτορα, ὁ ὁποῖος - ὅπως ἦταν φυσικό - συγκινήθηκε πολύ. Γιατί ἡ ἀγάπη καί ἡ ἐκτίμηση, ὅταν μάλιστα ἐκφράζεται μέ αἷμα, ἐκφράζεται πιό δυνατά.
Ἄς φανταστοῦμε τώρα, ὅτι ἕνας σουλτάνος ἤθελε νά φτιάξει, ἀνάλογα, μιά δική του εἰκόνα. Καί γιά νά ἐξασφαλίσει αἷμα, ἔσφαζε μερικούς Ρωμιούς καί μάζευε τό αἷμα τους γιά νά τό ἀνακατέψει μέ τά χρώματα. Σίγουρα, ἄν βλέπαμε αὐτό τό πορταῖτο, θά μᾶς προκαλοῦσε ἀποτροπιασμό. Ἀντίθετα. Τό πορταῖτο, πού ἔφτιαξε ὁ Ἰάπωνας μέ δική του διάθεση καί θυσία, μᾶς προκαλεῖ δέος καί θαυμασμό.

ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ, ΠΡΩΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ, ΤΟΥ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ.

Σέ κλῖμα βαθειᾶς συγκινήσεως καί πνευματικῆς χαρᾶς καί ἀγαλλιάσεως, ὁ Πατραϊκός Λαός ἑορτάζει γιά πρώτη φορά μετά τήν ἁγιοκατάξιν τοῦ Ἁγίου Γερβασίου, τήν πανέορτον καί πανσεβάσιον μνήμην του.
Πλήθη πιστῶν, καθ’ ὃλον τόν μῆνα, σπεύδουν νά προσκυνήσουν τά χαριτόβρυτα Λείψανα τοῦ Ἁγίου διδασκάλου καί πνευματικοῦ πατρός τῶν Πατρῶν, ὁ ὁποῖος ἰδιαίτερη θέση κατέχει στίς καρδιές τῶν Πατρέων, ὡς ὁ πολυαγαπημένος «παππούλης» στό πετραχήλι τοῦ ὁποίου πλῆθος ἀνθρώπων ἀνεπαύθη καί ἀπό τούς γλυκυτάτους λόγους του πολυάριθμοι ἀδελφοί μας εἰς θεογνωσίαν ὡδηγήθησαν.


Ὁ μέγας Πολυαρχιερατικός Ἑσπερινός ἐτελέσθη τό Σάββατο, 29.6.2024, στόν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς τῶν Κατασκηνώσεων στά Συχαινά Πατρῶν, τίς ὁποῖες ὁ τρισμακάριος Γερβάσιος ἳδρυσε, ὃπου καί ὁ τάφος του καί ὃπου φυλάσσονται καί τά ἱερά του Λείψανα.’

Κυριακή των Αγίων Πάντων (30 Ιουνίου 2024)


«Δεύτε των πιστών το σύστημα, τους πνευματικούς αλιείς και μύστας της χάριτος, χαρμονικώς ευφημήσωμεν λέγοντες˙ Χαίρετε Δωδεκάς αγιόλεκτε, κήρυκες του λόγου διαπρύσιοι˙ χαίρετε τα θεία του Πνεύματος όργανα, και αυτόπται Χριστού πανεύφημοι Απόστολοι˙ αυτόν ικετεύσατε δεόμεθα, ειρήνην τω κόσμω δωρήσασθαι, και ταις ψυχαίς ημών το μέγα έλεος».
Σήμερα, Κυριακή Πάντων των Αγίων, η Εκκλησία 30 Ιουνίου τελεί Σύναξη των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων, των εκλεκτών μαθητών και φίλων του Κυρίου, που έγιναν φωτιστές της οικουμένης και θεμελιωτές του εκκλησιαστικού οικοδομήματος. Οι Δώδεκα Απόστολοι εκπροσωπούν τις ισάριθμες φυλές του Ισραήλ, κάτι που αποδεικνύει την πληρότητα και οικουμενικότητα του ευαγγελικού κηρύγματος.
Ο αριθμός τους, συνεπώς, είναι συμβολικός αφού, όπως είναι γνωστό, ο Ιησούς είχε και πολλούς άλλους μαθητές, άνδρες και γυναίκες, γνωστότεροι από τους οποίους ήταν οι Εβδομήντα Απόστολοι.

Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

ΠΑΥΛΟΣ Ο ΜΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΙΟΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

 
ΠΑΥΛΟΣ
  Ο ΜΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΙΟΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

       Η θαυμαστή κλήση του Παύλου απ’ το Χριστό, και η άμεση ανταπόκριση, είναι το κορυφαίο γεγονός στη ζωή της Εκκλησίας, το πιο αποφασιστικό ! Αυτό που την άνοιξε σταθερά στην παγκόσμια προοπτική της, απ’ όπου πήγαινε να ξεστρατίσει, παρά τη ρητή και σαφή εντολή : «Πορευθέντες  μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς στο όνομα της Αγίας Τριάδος». Πήγαινε να εγκλωβιστεί σ’ ένα Χριστιανισμό-Εκκλησία παράρτημα-παρακλάδι του Ιουδαϊσμού. Όχι «η καινή κτίσις», η χαρά, κι η σωτηρία όλων των ανθρώπων όπου γης. Και, αποτελεί την ολοκάθαρη προς πάντες και για πάντα υπόμνηση και ότι, τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην Εκκλησία έχει μόνο ο Χριστός, και ότι μπορεί να τον ενεργεί ανά πάσα στιγμή και στα, και για τα ανθρώπινα, εντελώς αλλιώς !

      Για να καταλάβουμε καλύτερα προσέχουμε ενδεικτικά ότι, στην κρίσιμη Αποστολική Σύνοδο Παύλος και Βαρνάβας χρειάστηκε να πιέσουν πολύ και να επιμείνουν μέχρι να γίνει δεκτό, έστω και υπό όρους-«ιστορικός συμβιβασμός»-το άνοιγμα του Χριστού έξω και πέρα από τις πνευματικές ορίζουσες του  Ιουδαϊσμού, ήτοι, και στον τότε εθνικό-ειδωλολατρικό κόσμο. Κρίνοντας μάλιστα κανείς ανθρώπινα εδώ, θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι, ως ένα βαθμό παίχτηκε κορώνα-γράμματα η παγκοσμιότητα Εκκλησίας-Χριστιανισμού. Ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ότι, και που πήραν αυτή την απόφαση, την εφάρμοζαν με μισή καρδιά. 

Προεόρτιος Θεία Λειτουργία, της μνήμης του Αγίου Γερβασίου, των Πατρών.

     Προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλαδελφείας κ. Μελίτωνος, Aρχιερέως του Οικουμενικού Πατριαρχείου και συλλειτουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου, ετελέσθη η προεόρτιος Θεία Λειτουργία, της ιεράς μνήμης του, άρτι καταγέντος εις τας δέλτους των Αγίων, Οσίου Γερβασίου του εν Πάτραις, στις 29.6.2024, ημέρα της μνήμης των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, Πέτρου και Παύλου.
            Οι Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς, ελειτούργησαν στον Ιερό Ναό της Οσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευής, στις Κατασκηνώσεις των Συχαινών, τις οποίες είχε ιδρύσει ο Άγιος Γερβάσιος και λειτουργούν μέχρι σήμερα.


            Πλήθος πιστών συμμετείχε στην Θεία Λειτουργία και ακόμη περισσότεροι προσήλθαν  και προσέρχονται  για να προσκυνήσουν τα χαριτόβρυτα Λείψανα του Αγίου Γερβασίου.
            Τον θείο λόγον εκήρυξε με γλαφυρότητα και θεολογικό βάθος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλαδελφείας κ. Μελίτων, ο οποίος ανεφέρθη στην αγιότητα του Οσίου Γερβασίου των Πατρών και μετέφερε τις Πατριαρχικές ευχές και ευλογίες, του Παναγιωτάτου και Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου.

Οι πνευματικοί φωστήρες και ιδρυτές της Εκκλησίας - π. Ιωάννου Γκιάφη

 

Οι πνευματικοί φωστήρες και ιδρυτές της Εκκλησίας
 
"Τοὺς Μαθητᾶς τοῦ Χριστοῦ
καὶ θεμελίους της Ἐκκλησίας,
τοὺς κορυφαίους Πέτρον καὶ Παῦλον,
ἅπας ὁ κόσμος εὐφημήσωμεν".
(εκ της λιτής της εορτής)

Πρωτοπρ. Ιωάννου Γκιάφη
Πολιτικού Επιστήμονος-Θεολόγου
Προϊσταμένου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου
 

Από αρχαιοτάτων χρόνων η προαγωγή του δημοκρατικού πνεύματος γίνονταν μέσω της "Εκκλησίας του Δήμου". Πρόκειται για την δημοκρατική συνέλευση της αρχαίας Αθήνας στην οποία συμμετείχαν οι άρρενες πολίτες άνω των 18 ετών. Σε αυτή συζητούνταν γενικά θέματα που αφορούσαν την πόλη, αλλά δίνονταν βαρύτητα και σε άλλα θέματα όπως: την στρατιωτική ασφάλεια της πόλης, την κήρυξη τυχόν πολέμου κ.ά. Εμπνευστής και δημιουργός  αυτής της δημοκρατικής συνέλευσης υπήρξε ο αρχαίος νομοθέτης Σόλωνας. Αντίστοιχη βεβαίως συνέλευση εντοπίζεται ιστορικά και στην αρχαία Σπάρτη με την ονομασία "Απέλλα". Επίσης ο όρος  "Εκκλησία"  στην αρχαιότητα συνδέονταν και με τη συνάθροιση του συνόλου του στρατού με σκοπό κάποια ανακοίνωση ή κάποια σύσκεψη. Επομένως με τον όρο "Εκκλησία" κατά την αρχαϊκή εποχή περιγράφεται το σύνολο κάποιων ανθρώπων, οι οποίοι διαχειρίζονταν σημαντικά θέματα.

Όμως η Εκκλησία συνδέεται άρρηκτα και με τον χριστιανισμό. Εορτάζοντας μια ολόκληρη εβδομάδα την Πεντηκοστή, κάθε χριστιανός χαριτώνεται  από τις δωρεές που πηγάζουν από αυτή τη Δεσποτική εορτή. Και η μεγαλύτερη δωρεά όλων δεν είναι παρά η επιδημία του "Παρακλήτου Αγαθού" μέσα στον κόσμο, από τότε μέχρι σήμερα.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ

 

Α πόστολος Παύλος, των αλλοεθνών φλόγα
Π ώς αλλιώς; Μια Δαμασκός φοβέριζε
Ό πως, πόσες εκπόρθητες πορείες
Σ της μεταστροφής μες στα μυστήρια
Τ ην τύφλωση δέχτηκες και φώτισες
Ο λάκερη την ψευδαπάτη των υπαρκτών
Λ ύθηκες και έχτισες κορμοστασιά άλλη 
Ο λάνθιστος έγινες, με πυρ
Σ ημαδεύτηκες. Κάπως έτσι και ξεκινάς
 
Τ ην οικουμένη ξεσηκώνεις
Ω ! Τίποτα πια το ίδιο. Τίποτα σαν εσένα
Ν ους Χριστού, από το πρωτάκουσμά Του  
 
Ε πιστολές πλέκεις αλήτικες
Θ άλασσες αθάμπωτες θαρρείς 
Ν α αφεθώ, σε ξακουστό ταξίδι
Ώ στε λίγο λυγμός να λιγοστέψει
Ν αι! Το όνειρο να αντέξει ακόμη 

Στυλιανός Ζαμπέτης, Μαθηματικός


Στυλιανός Ζαμπέτης
Μαθηματικός

Έφυγε από την ζωή ο καλύτερος καθηγητής μου στα μαθηματικά. Σπουδαίος δάσκαλος, υποδειγματική η διδασκαλία του, ήταν ένας πραγματικά σημαντικός επιστήμονας που γνώριζε μαθηματικά και έχει το χάρισμα να τα μεταφέρει στους άλλους, ως άριστος εκπαιδευτικός της παλαιάς γενιάς προσέφερε απλόχερα τις γνώσεις του στους μαθητές του. Όταν παρακολουθούσες την παράδοση του μαθήματος κατανοούσες τα πάντα. Με τον Ζαμπέτη καθηγητή δεν χρειαζόσουν φροντιστήριο. Είναι ο άνθρωπος που με έμαθε μαθηματικά, και με έκανε να τα αγαπήσω. Δοξάζω τον Θεό που τον είχα καθηγητή. Αυστηρός όσο έπρεπε αλλά πάντα πρόθυμος να κάνει επεξηγήσεις σε απορίες.

Μνήμη των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου (29 Ιουνίου)


 Η σημερινή ημέρα, 29 Ιουνίου, είναι αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στη μνήμη των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
«Τοὺς Μαθητὰς τοῦ Χριστοῦ, καὶ θεμελίους τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς ἀληθεῖς στύλους καὶ βάσεις, καὶ σάλπιγγας ἐνθέους, τῶν τοῦ Χριστοῦ δογμάτων καὶ παθημάτων, τοὺς κορυφαίους Πέτρον καὶ Παῦλον, ἅπας ὁ κόσμος ὡς προστάτας εὐφημήσωμεν. … Ὦ Πέτρε, πέτρα καὶ κρηπίς, καὶ Παῦλε, σκεῦος ἐκλογῆς» (Εἰς τὴν Λιτήν, Στιχηρὰ Ἰδιόμελα. Ἦχος β΄. Ἀρσενίου)
Ο Πέτρος, παιδί ψαρά από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας. Μαζί με τον αδελφό του Ανδρέα. Είχαν ως περιουσία τα αλιευτικά εργαλεία. Η αγνότητα της ψυχής, η ευθύτητα του χαρακτήρα, η αποφασιστικότητα  και η αφοσίωσή του στην πατρική πίστη ήταν οι προϋποθέσεις για να γίνει εκλεκτός Απόστολος. «Ευθέως», αυτός και ο αδελφός του εγκατέλειψαν τα δίκτυα και τον πατέρα τους, για να ακολουθήσουν το Χριστό (Ματθ. 4,20), που υποσχέθηκε να τους κάνει «αλιείς ανθρώπων».

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Η συμβολή του Αποστόλου Παύλου στη διαμόρφωση του σύγχρονου Ποινικού Δικαίου Χριστιανισμός και Δίκαιον. - Πέτρου Ρηγάτου


Η συμβολή του Αποστόλου Παύλου στη διαμόρφωση του σύγχρονου Ποινικού Δικαίου

Χριστιανισμός και Δίκαιον.

 

Άρθρον υπό του κ. Πέτρου Ρηγάτου
Δικηγόρου παρ΄Αρείω Πάγω
Νομικού Συμβούλου της Ι.Μητροπόλεως Πατρών

       Το σπουδαιότερο πρόβλημα που απασχολεί ακόμη και σήμερα όχι μόνο τη θεωρία, αλλά και την πράξη του δικαίου, είναι το πρόβλημα της ερμηνείας του Νόμου.Οι μεγαλύτεροι νομοδιδάσκαλοι, από τον Αριστοτέλη, που πολύπλευρο πνεύμα καθώς ήταν πραγματεύθηκε τα προβλήματα του δικαίου κατά τρόπον απαράμιλλο, μόχθησαν για τη σωστή ερμηνεία του Δικαίου γράφοντας τόμους ολόκληρους.Η ενασχόληση όμως του Νομικού Αποστόλου Παύλου με το τεράστιο και ζωτικό αυτό νομικό ζήτημα, συνετέλεσε στο να ξεπεραστεί ο Αριστοτέλης.Η συμβολή του Παύλου στο πρόβλημα αυτό συνίσταται στο ότι καθυπέβαλε την ερμηνεία του νόμου στον έλεγχο της χριστιανικής αγάπης, και έτσι συνετέλεσε όσο κανένας από τους κατά κόσμον νομικούς στη θεμελίωση της τελεολογικής μεθόδου ερμηνείας του Δικαίου, με την διατυπωμένη σε ύφος Ρωμαίου νομοδιδασκάλου θεμελιώδη αρχή του, «το γαρ γράμμα αποκτείνει, το δε πνεύμα ζωοποιεί».Με την ερμηνευτική αυτή αρχή ο Παύλος υπερακοντίζοντας τον Αριστοτέλη και προπορευόμενος από όλους τους φιλοσόφους του Δικαίου, καταργεί την τυραννική για το Δίκαιο θεωρία της ταυτότητος του γράμματος (VERBUM) του νόμου με το πνεύμα (VOLUNTAS) αυτού και τοποθετεί στη θέση της γραμματικής ερμηνείας το δικό του δόγμα, για μια ελεύθερη ερμηνεία στηριγμένη στο ζωοποιό πνεύμα του νόμου.

Family pride

Το μόνο θετικό που βλέπω στην ανακοίνωση για το Family Pride είναι η ξινίλα και τα σχόλια τύπου  "κακομαθημένο 5χρονο" που ήδη αρχίζουν και εμφανίζονται από όσους και όσες  συμφωνούν μόνο με μια - καλοπληρωμένη από πολυεθνικές - "παρέλαση υπερηφάνειας".
 
Κατά τα άλλα, νομίζω ότι δεν χρειάζεται άλλη μια αντιγραφή αμερικανιάς με αυτό τον ηλίθιο προσδιορισμό: pride.
Για το gay pride τούς τα είπε μια χαρά ο αείμνηστος, ομοφυλόφιλος ηθοποιός Χρήστος Σιμαρδάνης και από τότε τον είχαν στη black list.
Για την οικογένεια δεν συμφωνώ με τη λογική της "υπερηφάνειας" μέσω της πάσης φύσεως προβολής "κοιτάξτε με, έχω παιδιά" και ενός δήθεν ακτιβισμού φθηνού μιμητισμού.

Μόνο στὴν Ἐκκλησία αὐτά... - π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος

ΑΥΤΑ ποὺ σοῦ ζητάει ὁ Χριστός, ὁ Ἴδιος σοῦ τα δίνει. Εἶσαι ἄρρωστος καὶ Τὸν παρακαλᾶς, εἴτε νὰ σὲ θεραπεύσει, εἴτε νὰ σοῦ δίνει ὑπομονή. Πιστεύοντας ὅτι σοῦ τὰ δίνει, ἔχεις ἤδη τὴ χαρὰ σὰν νὰ σοῦ τὰ ἔδωσε, χωρὶς νὰ τὰ ἔχεις λάβει ἀκόμη χειροπιαστά. Ἤδη καὶ ὄχι ἀκόμη. Ἔρχεται ἡ ὥρα ποὺ κρίνει Ἐκεῖνος καὶ τὰ λαμβάνεις, ἀκόμη καὶ ἂν πλέον δὲν τὰ ζητᾶς, διότι σοῦ φθάνει ἡ σχέση μαζί Του, ὄχι γιατὶ "κάκιωσες" ποὺ ζήταγες καὶ δὲν λάμβανες, οὔτε γιατὶ "βαρέθηκες" νὰ ζητᾶς. Βαριέσαι μήπως τὴ σχέση μαζί Του; Ὄμορφα, παράξενα πράγματα... Μόνο στὴν Ἐκκλησία αὐτά...

π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος

Για το ευαγγέλιο είναι ξένη η κάθε είδους έχθρα

 

" … Για το ευαγγέλιο είναι ξένη η κάθε είδους έχθρα 
προς τους αλλόθρησκους και τους άθεους ! "

Άγιος Λουκάς ο ιατρός

Η Χαμένη Απλότητα και η Αναζήτηση της Ευτυχίας - Επίσκοπος Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης Πρόδρομος

Η Χαμένη Απλότητα και η Αναζήτηση της Ευτυχίας

Η απλότητα είναι όμορφη, γεμάτη κάλλος και ωραιότητα. Η απλότητα έχει την αγνότητα του Πλάστη και λάμπει σαν το πιο όμορφο διαμάντι. Μπορούμε να τη δούμε παντού, σε όλα τα επίπεδα της ζωής: από την εξωτερική ομορφιά ενός ανθρώπου μέχρι τη διαδρομή ενός καλοπροαίρετου λογισμού.

Πού μπορούμε να δούμε την απλότητα σε όλη της την δόξα; Στα παιδιά. Τα παιδιά δεν χρειάζονται πολλά για να είναι ευτυχισμένα. Ένα "σ' αγαπώ" και μια αγκαλιά είναι αρκετά για να τους χαρίσουν το χαμόγελο του παραδείσου. Τα παιδιά ζουν στο τώρα, απολαμβάνουν τη στιγμή χωρίς να ανησυχούν για το αύριο.

Επίσκοπος Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης Πρόδρομος

Μανώλης Αναγνωστάκης - Τώρα Είναι Απλός Θεατής

 
Τώρα εἶναι ἁπλὸς θεατὴς

Ἀσήμαντος ἀνθρωπάκος μέσα στὸ πλῆθος
Τώρα πιὰ δὲ χειροκροτεῖ δὲ χειροκροτεῖται
Ξένος περιφέρεται στῶν ὁδῶν τὸ κάλεσμα-
Ἔρχονται ἀπὸ μακριὰ οἱ νέοι σαλπιγκτὲς
Τῶν ἐπίλεκτων κλάσεων τοῦ μέλλοντος
Οἱ κραυγὲς τοὺς γκρεμίζουν τὰ σαθρὰ τείχη
Τήκουν τὴ λάσπη σὲ φωτεινοὺς ρύακες
Ἔρχονται οἱ ἁγνοί, οἱ ἀνυπόκριτοι.
Οἱ βιαστές, οἱ ἀμέτοχοι, οἱ παρθένοι.
Οἱ πονηροὶ συνδαιτυμόνες, οἱ ἀθῶοι
Οἱ ληξίαρχοι τῶν ἡμερῶν μας
Ἔρχεται τὸ μεγάλο παρανάλωμα
Μέσα στοὺς πίδακες τῶν πρόσχαρων νερῶν.

Ο πρώτος Εορτασμός Μνήμης του Αγ. Γερβασίου του εν Πάτραις, ζωντανά από την ΕΡΤ2

Την προσεχή Κυριακή, 30 Ιουνίου 2024, η δημόσια Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΕΡΤ2 θα μεταδώσει ζωντανά τον Όρθρο και την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον Ι. Ν. Αποστόλου Ανδρέου, Πολιούχου Πατρών, με παράλληλη τηλεοπτική μετάδοση σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω της ERT WORLD και του ERT Flix.
Επίσης, θα μεταδοθεί ραδιοφωνικά από το Α' Πρόγραμμα της ΕΡΤ, την ΕΡΑ ΠΑΤΡΑΣ και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ERT Echo για κινητά Android & iOS, τις πλατφόρμες διαδικτυακού ραδιοφώνου, TuneIn (Global), MyTuner (Global), Radioline (France/Global), RadioSure (Global), Phonostar (Germany), μέσω Deezer σε Αμερική, Βραζιλία, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ισραήλ, Νότια Αφρική.

Εύρεση των Λειψάνων των Αγίων Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου ( 28 Ιουνίου)


Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει την εύρεση των λειψάνων των Αγίων Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου, που περιλαμβάνονται στη χορεία των είκοσι Ιατρών Αγίων, που με τη δύναμη του Θεού χάριζαν στους ανθρώπους τη σωματική και πνευματική θεραπεία κι έτσι ονομάστηκαν Ανάργυροι.
Ο Κύρος καταγόταν από την Αλεξάνδρεια και ο Ιωάννης από την Έδεσσα της Συρίας. Έζησαν περί τα τέλη του 3ου αιώνα μ.Χ., επί Διοκλητιανού. Ασκούσαν το ανθρωπιστικό έργο του ιατρού, με επιστημοσύνη και φιλανθρωπία.
Δεν αρκούντο στη θεραπεία των σωματικών πόνων, αλλά αισθανόμενοι την αξία του ανθρώπου ως ψυχοσωματικής οντότητας, παρακινούσαν τους ασθενείς οικειοθελώς, με διάκριση και μέτρο, να πιστέψουν στο Χριστό και με συνείδηση να τον ομολογήσουν ως αληθινό Θεό. Για το έργο τους αυτό οι Άγιοι Ιατροί συνελήφθησαν και μετά από διάφορα βασανιστήρια, μαρτύρησαν με αποκεφαλισμό.

Αθανάσιος

 

Μέσα σε βάρκα επάνω στον μεγάλο Νείλο,
με δυο πιστούς συντρόφους μοναχούς,
φυγάς και ταλαιπωρημένος ο Αθανάσιος

-ο ενάρετος, ο ευσεβής, ο την ορθήν πίστιν τηρών-

προσεύχονταν. Τον καταδίωκαν οι εχθροί
και λίγη ελπίς υπήρχε να σωθεί.

Ήταν ο άνεμος ενάντιος·
και δύσκολα η σαθρή βάρκα τους προχώρει.

Σαν ετελείωσε την προσευχή,
έστρεψε το θλιμμένο βλέμμα του
προς τους συντρόφους του –κι απόρησε
βλέποντας το παράξενο μειδίαμά τους.

Χριστιανική Ένωσις Αγρινίου - Ιερά πανήγυρις Αγίων Αναργύρων


 Η Χριστιανική Ένωσις Αγρινίου ανακοινώνει ότι το διήμερο Κυριακή 30 Ιουνίου και Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 θα τιμηθούν οι ιαματικοί Άγιοι Ανάργυροι στο εορτάζον παρεκκλήσιο του Σωματείου επί της οδού ΧαριλάουΤρικούπη 37 στο Αγρίνιο.
Ως συνήθως, θα εκτεθεί σε προσκύνηση τεμάχιο του ιερού λειψάνου τους, που φυλάσσεται στον εν λόγω ιερό ναό.
Το πρόγραμμα των ακολουθιών έχει ως εξής: Κυριακή απόγευμα 7:30 οπανηγυρικός εσπερινός με αρτοκλασία και θείο κήρυγμα.
Το πρωί της Δευτέρας 6:30 έως 9:30 θα τελεστεί όρθρος και θεία λειτουργία μετά θείου κηρύγματος.

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

Στις 23 και 24 Ιουνίου εόρτασε ο ναός του Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών μαζί με την Γενέθλιο Ημέρα της Εκκλησίας, την Πεντηκοστή και το Άγιο Πνεύμα με πάσα εκκλησιαστική λαμπρότητα.

Έτσι την Κυριακή το πρωί μετά το τέλος του Εσπερινού της Γονυκλισίας έγινε έξοδος με λιτανευτική πομπή της ιεράς εικόνας του Γενεθλίου του Αγίου Ιωάννου και τοποθετήθηκε στο κέντρο του ναού.

Το απόγευμα της Κυριακής τελέστηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας και θείου κηρύγματος υπό του Αρχιερατικού Επιτρόπου και Ιερατικού Προϊσταμένου του ιερού ναού Αγίας Σοφίας Πατρών Πανοσ/του Αρχιμ. π. Προκοπίου Κόρδα. Ο λόγος του ενέπλεξε την εορτή της Πεντηκοστής με την αγία μορφή του Ιωάννου Προδρόμου τονίζοντας πως όπως η Εκκλησία είναι η αλήθεια και ο κανόνας μες στον κόσμο έτσι και ο Άγιος Ιωάννης είναι ο κήρυκας της αληθείας και του κανόνα, δηλαδή του Ιησού Χριστού.



 Την Δευτέρα ημέρα εορτής του Αγίου Πνεύματος και της Γεννήσεως του Αγίου Ιωάννου τελέστηκε  Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, όπου ιερούργησε και ομίλησε ο Πανοσ/τος Αρχιμ. και ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών π. Βασίλειος Μπακογιάννης. Το κεντρικό σημείο της ομιλίας του ήταν πως ο Ιωάννης ήταν λουσμένος από το Άγιο Πνεύμα από την κοιλιά της μητέρας του. της  Ελισάβετ. Ήταν ο μόνος που αναγνώρισε πρώτος, κήρυξε και μαρτύρησε για τον Ιησού Χριστό γενόμενος και Πρόδρομος Χριστού χάρη στα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που είχε.

Φάρος φωτεινός τό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Πατρῶν.

 Σέ συγκινητικό κλῖμα πραγματοποιήθηκε, τήν Τετάρτη 26.6.2024, ἡ τελετή ἀποφοιτήσεως τῶν μαθητῶν τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου Πατρῶν, στόν αὒλειο χῶρο τοῦ ὡραίου Σχολείου.
Ἡ ἐκδήλωση ἦτο ἀφιερωμένη στήν Οἰκογένεια, ἡ ὁποία εἶναι τό κύτταρο τῆς κοινωνίας.
Οἱ μαθηταί τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου, παρουσίασαν μέσα ἀπό κείμενα τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας τήν σημασία καί τήν διαχρονική ἀξία τοῦ θεοϊδρύτου θεσμοῦ τῆς οἰκογενείας, ἡ ὁποία κατέστη στό διάβα τοῦ χρόνου φυτώριο Ἁγίων, Ἡρώων καί ἂλλων μεγάλων προσωπικοτήτων. Ἡ οἰκογένεια εἶναι τό λίκνο τῆς κοινωνίας.
Τά παιδιά κατεσυγκίνησαν μέ τήν ἀναφορά τους στήν Οἰκογένεια, σέ καιρούς δύσκολους, ὃπου μέσα ἀπό φτώχεια καί δυσκολίες πολλές οἱ ἣρωες γονεῖς ἀνάστησαν πολλά παιδιά καί τά ἒδωσαν, ὡς λαμπρούς βλαστούς καί φάρους, στήν Ἑλληνική καί παγκόσμια κοινωνία.



Μέσα δέ ἀπό προβολές πού ἀναφέρονταν στήν ἀρετή γενικά καί στήν προσφορά τῆς Οἰκογένειας, ἒδωσαν μηνύματα τά ὁποῖα εἶναι ἀπαραίτητα γιά τήν ἐποχή μας, ἐπειδή βάλλεται παντοιοτρόπως ὁ θεοΐδρυτος αὐτός θεσμός καί πλήττεται, μάλιστα μέσα καί ἀπό νομοθετήματα,  τά ὁποῖα, ὡς μή ὢφελεν, ἐψηφίσθησαν ἐσχάτως.

ΟΙ ΖΗΛΩΤΕΣ - π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

ΟΙ ΖΗΛΩΤΕΣ

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός
 
 « Άνθρωπος που ‘ναι άμετρα ζηλωτής ποτέ δεν φτάνει την ειρήνη της διάνοιας. Και όποιος είναι ξένος με την ειρήνη, είναι ξένος και με τη χαρά»  (Άγιος Ισαάκ ο Σύρος)
Το κακό που μοιάζει να θριαμβεύει στον κόσμο, η απουσία πλειονοψηφίας σε μια κοινωνία που θεωρεί την πίστη ως δευτερεύουσα ανάγκη του ανθρώπου ή αδιαφορεί γι’ αυτήν, όπως επίσης και ένα αίσθημα ότι πρέπει με κάποιον τρόπο να ομολογούμε αυτό που πιστεύουμε, επαναφέρουν στο προσκήνιο έναν ζηλωτισμό, ο οποίος θεωρείται από πολλούς χριστιανούς άξιος θαυμασμού. Ας μη λησμονούμε ότι ο σκοπός της ζωής γι’ αυτόν που πιστεύει είναι διττός: και ιστορικός και εσχατολογικός. Παλεύουμε στον νυν αιώνα, για να κερδίσουμε τον ατελεύτητο. Ό,τι λοιπόν δεν έχει εσχατολογική προοπτική, σίγουρα το κακό και η αμαρτία, αποτελούν προκλήσεις που μας χωρίζουν από τον Θεό και απαιτούν από εμάς αντίδραση. Σ’ αυτό το πνεύμα είναι στηριγμένος ο ζηλωτισμός.
 
Ο ενθουσιασμός για την πίστη, για την αγάπη του Θεού, για την ανάγκη αυτό που ζούμε να το μοιραστούμε, είναι μία ευλογημένη κατάσταση. Ο ενθουσιασμός οδηγεί σε ηγετική στάση: δεν περιμένω από τους άλλους να αναζητήσουν τον Χριστό, τις θέσεις της Εκκλησίας, τον τρόπο της ζωής της, αλλά βγαίνω μπροστά, για να δηλώσω αυτό που πιστεύω, που αγαπώ, που ελπίζω.