Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024

Έκτακτον δελτίον - Ζήνων


Έκτακτον δελτίον
 
Μου γράφεις 
ότι θέλεις ξάφνου να με δεις. 
Κι εκεί ανάμεσα στους τόνους και στα πνεύματα 
Δίπλα σε λέξεις ατάκτως ερριμμένες
φύτρωσαν κάτι απροσδόκητα  θαυμαστικά
και κάτι αποσιωπητικά 
εντόνως φωνασκούντα.
 
Δεν ήταν μήνυμα συνάντησης αυτό,
ήταν δελτίο θυέλλης.

Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ - π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός


Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ

 π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός
 
«Η ελεημοσύνη είναι αντίθετη της δικαιοκρισίας» 
(Άγιος Ισαάκ ο Σύρος).
Οι άνθρωποι στη ζωή μας αναζητούμε το δίκιο μας. Άλλοτε, αυτό υπάρχει και, όταν δεν το βρίσκουμε, εύλογα παραπονιόμαστε. Άλλοτε, θέλουμε να έχουμε δίκιο, ό,τι κι αν συμβεί. Είναι θέμα εξουσίας; Είναι θέμα οπτικής; Είναι η αίσθηση ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από εμάς και δεν μπορούμε να δεχτούμε την ταπείνωση που προϋποθέτει η παραδοχή του λάθους στη συμπεριφορά και  στην εκτίμηση των πράξεων των άλλων, όπως επίσης και στο θέμα του χαρακτήρα μας; Πάντως, το δίκιο μας θεωρείται απαίτηση του σωστού από την πλευρά μας και δύσκολα κάποιος μπορεί να περιφρονήσει μία τέτοια θέαση της ζωής. Ιδίως οι νέοι επ’ ουδενί μπορούν  να συμβιβαστούν με το να αδικούνται. Προτιμούν, μάλιστα, να αδικούν, κάποτε και με σκληρότητα.

Ο άγιος Ειρηναίος και η εποχή μας - Ανδρέας Αλεξόπουλος

Όπως στην εποχή του Ειρηναίου έτσι και στη δική μας ο χριστιανισμός δεν είναι το αυτονόητο πλαίσιο εντός του οποίου διαγράφονται οι πορείες του βίου των ατόμων, η Εκκλησία δεν είναι η επίσημη φωνή η οποία μονοπωλεί τον δημόσιο χώρο. Ο χριστιανισμός είναι μία από τις φωνές του δημόσιου χώρου, η οποία συχνάκις αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό και αμφιβολία. Φυσικά, τουλάχιστον στις κοινωνίες που έχουν αφομοιώσει τα προτάγματα της νεωτερικότητας, ο χριστιανισμός δεν αντιμετωπίζεται με βία και διώξεις, χαίρει νομικής προστασίας (σε αντίθεση με την εποχή του Ειρηναίου), πλην όμως ως ατομική επιλογή, ως δικαίωμα του ατόμου για αυτοδιάθεση, και μαζί με κάθε άλλη θρησκεία ή ιδεολογία. Ο Χριστιανισμός έχει στις μέρες μας απεκδυθεί το προνεωτερικό του "προνόμιο" της επίκλησης της έννομης κρατικής βίας και η Εκκλησία δεν είναι σε θέση να επιβάλλει consensus , οι συνοδικές της αποφάσεις δεν καθίστανται νόμοι του κράτους, στο μέτρο πάντα που το τελευταίο εκκοσμικεύεται. Η Εκκλησία καλείται να διαλέγεται με τους άλλους διαλογικούς εταίρους του δημόσιου χώρου και πολλές φορές να απολογείται, κατά την παράδοση των Απολογητών οι οποίοι ήταν συγκαιρινοί του Ειρηναίου. Ο λόγος της καλείται να ξαναγίνει "κήρυγμα", δηλαδή λόγος ο οποίος σκοπεύει να πείσει, να προτρέψει, να μεταστρέψει, όπως εξάλλου αναφέρει και ο ίδιος ο Ειρηναίος: "Αυτούς μεν, που είναι πραότεροι και επιεικέστεροι, θα τους μεταστρέψεις και θα τους μεταπείσεις ώστε να μην βλασφημούν καθόλου τον Δημιουργό  και Ποιητή" Έλεγχος  ii,31,1,sc 294,σ.326.

Ἡ πανήγυρις τοῦ Ὁσίου Ἰωακείμ, τοῦ νέου Ἀσκητοῦ στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν.

Μέ τήν δέουσα λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἱερά μνήμη τοῦ Ὁσίου καί Θεοφόρου πατρός ἡμῶνἸωακείμ τοῦ νέου Ἀσκητοῦτοῦ ἐκ Σκιαδᾶ ἈχαΐαςἩγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κοιμήσεως τῆς ΘεοτόκουΝοτενῶν Ἀχαΐας.
 Στήν Ἱερά Μονή φυλάσσονται τά σεπτά καί ἃγια Λείψανά του, ἐνῶ πάνω ἀπό τό Μοναστήρι εἶναι τό σπήλαιο-ναός, ὃπου ἀσκήτευσε ὁ Ὃσιος.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, στό πλαίσιο τῆς ἀναδείξεως καί τῆς τιμῆς τῶν τοπικῶν Ἁγίων, ἳδρυσε Ἐνορία πρός τιμήν τοῦ Ὁσίου Ἰωακείμ στήν Πάτρα καί ἀνηγέρθη Ἱερός Ναός πρός τιμήν του.


Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς τοῦ Ὁσίου Ἰωακείμ, 2.7.2024, ὁ Σεβασμιώτατος ἐχοροστάτησε, ὡμίλησε καί προέστη τῆς Λιτανείας τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος τοῦ Ἁγίου, στόν Ναό του στήν Ἒξω Ἀγυιά Πατρῶν, ὃπου συνέρρευσαν πλήθη πιστῶν γιά νά τιμήσουν τόν Ὃσιο καί Θεοφόρο πατέρα καί διδάσκαλο, ὁ ὁποῖος στά πικρά  καί μαῦρα χρόνια τῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς, ἐστήριξε, ἐφώτισε καί ἐδίδαξε καί ὡδήγησε στή θεογνωσία τούς ταλαιπωρημένους καί βασανισμένους Ἓλληνες.

Όταν ο Άγιος Παΐσιος επισκέφθηκε την Μεγάλη Χώρα Αγρινίου

Όταν ο Άγιος Παΐσιος επισκέφθηκε την Μεγάλη Χώρα Αγρινίου
 
Ως γνωστόν ο Άγιος Παΐσιος στο κελί του στο Άγιο όρος, είδε και συνομίλησε με Αγίους , μεταξύ των οποίων καί τον Άγιο Βλάσιο από τα Σκλάβαινα Αιτωλοακαρνανίας.
Ο Άγιος Βλάσιος επισκέφθηκε τον γέροντα Παΐσιο στο κελί του στην Παναγούδα το Γενάρη του 1980. Αρχικά ο γέροντας Παΐσιος είχε την απορία αν ήταν ο Άγιος Βλάσιος ο επίσκοπος Σεβαστείας για να πάρει την απάντηση ότι είναι “ο Βλάσιος ο εν Σκλαβαίνοις ο Ακαρνάν”.

Ο γέροντας Παΐσιος μη γνωρίζοντας που βρίσκονται τα Σκλάβαινα, ρώτησε τον τότε Αρχιμανδρίτη και πολύ γνωστό του Κοσμά Παπαχρήστο, μετέπειτα Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Μάλιστα του εξέφρασε την επιθυμία να έρθει να προσκυνήσει τον τάφο του Αγίου. Έτσι στις 20 Μαΐου 1980 ο γέροντας Παΐσιος ήρθε στην Μεγάλη Χώρα, προσκυνητής του Απ. Παύλου, φιλοξενήθηκε από τον μακαριστό εφημέριο π. Ευστράτιο Παπαχρήστο, κατά σάρκα πατέρα του Μακαριστού Μητροπολίτου Κοσμά, διανυκτέρευσε στην οικία τούς απέναντι από τον Ιερό Ναό.

ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΕΡΙΑ - ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

Με πολλή συγκίνηση, πολυπληθής φιλόμουση ομήγυρη παρακολούθησε το ρεσιτάλ δύο πιάνων, στην αίθουσα «Παντελής Πρεβελάκης» του Ωδείου Ρεθύμνου, το απόγευμα της Τρίτης, 2ας Ιουλίου 2024, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 200 ετών από τη μαρτυρική τελείωση των εν Ρεθύμνη Αγίων Τεσσάρων Νεομαρτύρων, Μανουήλ, Αγγελή, Γεωργίου και Νικολάου.


Δύο εξαιρετικά παιδιά, μεγάλοι καλλιτέχνες παρά το νεαρό της ηλικίας τους, o Φίλιππος Κλαψινάκης από το Ρέθυμνο και η Ana-Sofia Cherecheș από το Βουκουρέστι, παρουσίασαν ένα θαυμάσιο ρεσιτάλ πιάνου, ερμηνεύοντας έργα μεγάλων συνθετών - J.S. Bach,  D. Scarlatti, R. Schumann, G. Enescu, W.A. Mozart – Grieg, F. Liszt, G. Gershwin και A. Dvořák- και σαγηνεύοντας το φιλόμουσο ακροατήριο.

Η Ρωσική «Ορθοδοξία» οδεύει σταθερά προς τον Σατανισμό

Η Ρωσική «Ορθοδοξία» οδεύει σταθερά προς τον Σατανισμό:
Ιερέας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο μέτωπο της Ουκρανίας χρησιμοποίησε τα οστά των νεκρών Ρώσων εισβολέων για τη Θεία Λειτουργία!
 
Ο προπαγανδιστής του Κρεμλίνου Σεργκέι Καρναούχοφ διηγήθηκε μια άγρια ιστορία για το πώς ένας Ρώσος ιερέας χρησιμοποίησε τα οστά των Ρώσων εισβολέων σε μια ιερή τελετή.
 
Ο πόλεμος για τη Ρωσία μετατρέπεται σε μια νέα θρησκεία με την ενεργό συμμετοχή της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και της προπαγάνδας. Ο γνωστός παρουσιαστής στο «Σολοβιόφ LIVE», Σεργκέι Καρναούχοφ, μοιράστηκε στον αέρα της εκπομπής μια άγρια ιστορία για το πώς ένας Ρώσος ιερέας χρησιμοποίησε τα πτώματα των νεκρών εισβολέων σε μια ορθόδοξη ιεροτελεστία.
 
Τα πλάνα είναι διαθέσιμα στο κανάλι Telegram «Ukraine 365»:
 
«Μια ενδιαφέρουσα στιγμή. Υπήρξε ένα περιστατικό στο μέτωπο. Ο ιερέας είπε ότι αντιμετώπισε ένα μεγάλο πρόβλημα: του τελείωσε η Θεία Κοινωνία και δεν είχε μαζί του αντιμήνσιο (στην Ορθοδοξία, ένα καθαγιασμένο ύφασμα με λείψανα αγίων, στο οποίο τελείται η Θεία Λειτουργία - σ.σ.). Και έπρεπε να ετοιμάσει τη Θεία Κοινωνία για να κοινωνήσει τη διμοιρία πριν περάσουν στην επίθεση, στην έφοδο...

Καπετάνιε! Καπετάνιε μου!

 

Καπετάνιε! Καπετάνιε μου!
Το φοβερό ταξίδι μας έχει τελειώσει·
Το πλοίο βάσταξε κάθε βιτσιά, το έπαθλο που αποζητήσαμε το έχουμε σηκώσει·
Το λιμάνι είναι κοντά, ακούω τις καμπάνες, συνεπαρμένο κόσμο,
ενώ τα μάτια τους ακολουθούν τη σταθερή καρίνα, το σκάφος βλοσυρό και θαρραλέο:
Μα ω καρδιά! καρδιά! καρδιά!
Ω οι αιμοσταγείς στάλες του κόκκινου,
Εκεί στη γέφυρα που ο Καπετάνιος μου ξαπλώνει
Πεσμένος κρύος και νεκρός.

ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΉ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ 
ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ 
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ  ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΉ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ
 
1)  ΔΕΥΤΈΡΑ  8 ΙΟΥΛΊΟΥ, ΤΡΊΤΗ  9 ΙΟΥΛΊΟΥ, ΤΕΤΆΡΤΗ  10 ΙΟΥΛΊΟΥ 
ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΟ  3 ήμερο 
ΚΑΤΑΣΚΉΝΩΣΗ  ΣΤΗΝ ΠΌΛΗ 
(ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ  6932371501
 
2) ΤΕΤΆΡΤΗ  10 ΙΟΥΛΊΟΥ ΩΡΑ 7μμ
ΙΕΡΆ ΠΑΡΆΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΑΡΊΝΑ ΚΑΙ  ΕΥΧΈΛΑΙΟ. 
 
3) ΠΈΜΠΤΗ  11 ΙΟΥΛΊΟΥ (ΒΡΑΔΥ) ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΊΑ 
* ΕΟΡΤΉ  ΟΣΊΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ 
*  9 ή ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΊΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΜΑΣ ΝΑΟΥ 
ΩΡΑ 9μμ έως 12.30μμεσον 
ΘΑ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΟΜΙΛΉΣΕΙ Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ π ΧΡΙΣΤΌΦΟΡΟΣ ΜΥΤΙΛΉΝΗΣ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΑΣ 

Και να θυμάσαι...

 

Και να θυμάσαι...
Σ ‘αυτή την ζωή κάποιοι θα σ ‘αγαπήσουν άνευ όρων...
Και κάποιοι άλλοι μόνο αν οι συνθήκες 
ειναι επωφελής γι’ αυτούς...!!!!!!!

Χόρχε Μπουκάι

Κάθε άνθρωπος ωφελεί να επιλέξει

 

Κάθε άνθρωπος ωφελεί να επιλέξει

πόση αλήθεια μπορεί να αντέξει..

Irvin D. Yalom

Αγρυπνια Αγίων στην Ευαγγελίστρια Πατρών


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
 
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
 
Τήν Τετάρτη 10 Ἰουλίου 2024 στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελιστρίας Πατρῶν θά τελεσθεῖ Ἱερά Ἀγρυπνία ἐπί τῇ ἱερᾷ μνήμῃ τῶν Ἁγίων Εὐφημίας τῆς Μεγαλομάρτυρος, Ὄλγας τῆς Ἰσαποστόλου, Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου & Σωφρονίου τῆς Μονῆς Τ. Προδρόμου Ἔσσεξ Ἀγγλίας.
                Κατά τήν Ἀγρυπνία θά τελεσθεῖ Τρισάγιον τοῦ ἀειμνήστου Ἱεροθέου (Τσαντίλη), Μητροπολίτου Ὕδρας.
 
Ἔναρξις: 8.30 μ.μ.    Λῆξις: 0.45 π.μ.

Μνήμη του Aγίου Ανδρέου, αρχιεπισκόπου Κρήτης (4 Ιουλίου)


Η Εκκλησία τιμά σήμερα, 4 Ιουλίου, τη μνήμη του Αγίου Ανδρέου, αρχιεπισκόπου Κρήτης, ποιητού του Μεγάλου Κανόνος, και του Αγίου Μιχαήλ του Χωνιάτου, αρχιεπισκόπου Αθηνών (†1220).  Επίσης, εορτάζουμε την εύρεση του Λειψάνου της Αγίας Ανυσίας, το οποίο φυλάσσεται στο ναό του Αγίου Δημητρίου στη βασίλισσα του Θερμαϊκού, τη Θεσσαλονίκη.
Ο Ανδρέας Κρήτης, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Δαμασκό της Συρίας. Εμβάθυνε στη σπουδή της θύραθεν παιδείας, δηλ. της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, και κατόπιν στη μελέτη των Γραφών και της Παράδοσης της Εκκλησίας, δηλ. της κατά Θεό φιλοσοφίας.

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2024

«ΚΑΙ Ο π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ … ΕΚΤΟΣ ! ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ» - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

 

 «ΚΑΙ  Ο  π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ … ΕΚΤΟΣ  ! 
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ  ΣΑΣ»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

        Άγιο-Κατατάξεις στη σειρά ! Συνδρομή Αγίων ! Ευλογία Θεού, Δόξα Θεού, ο οφειλόμενος σεβασμός.    

     Αλλά ! Αυτός που, και όργωσε όλη την Ελλάδα, και την πότισε άμεσα ή έμμεσα με «ύδωρ ζων»  Ιησού Χριστού, ο «όλα για τη δόξα του Χριστού … απ’ τα πρώτα χρόνια ως τα στερνά σου»-Βερίτης ! Αυτός που «συνεδύασεν … ουσιαστικώς τας ιδιότητας του ιερέως και του προφήτου», κατά το λίαν εύστοχο Σάββα Αγουρίδη, ο π. Ευσέβιος Ματθόπουλος, τρεις γενιές από την οσιακή του κοίμηση, εκτός ! «Καληνύχτα σας» ! Ή πράγματι … «οργανωσιακός και άγιος δε γίνεται», ή «κάτι δεν μου πάει καλά εδώ».  

      Επανέρχομαι, λοιπόν, κι «ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω».

     «Μία νέα τάξις πραγμάτων ανεδύετο εις όλους τους τομείς της ζωής του έθνους, ένας άνεμος αλλαγής και αναγεννήσεως έπνεε … Κατόρθωσε όχι μόνο να συλλάβη τη ροή των πραγμάτων υπό το φως της θείας απαιτήσεως, αλλά, το και δυσκολώτερον, να ζυγίση τας δυνατότητας και να εκλέξη την μέθοδο. Ποίος δύναται να είπη, ότι το χέρι του Θεού δεν ήτο επάνω του όταν ελάμβανε τις αποφάσεις του;»-Που θα πει: Έργο Θεού επιτελέστηκε μέσω π. Ευσέβιου, κατά τον αντίπερα από την όχθη του … «οργανωσιακός» Πανεπιστημιακό Καθηγητή της Θεολογίας αοίδημο Σάββα Αγουρίδη.!

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΔΙΕΞΗΧΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΤΑ Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΥΛΕΙΑ

Με ιδιαίτερη επιτυχία και πληθωρική συμμετοχή των ευλαβών χριστιανών της Θεσσαλονίκης, διεξήχθησαν και ολοκληρώθηκαν οι Εορταστικές Εκδηλώσεις «Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΥΛΕΙΑ», με επίκεντρο τον μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό του Αγίου Παύλου, στην ομώνυμη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Οι Εκδηλώσεις άρχισαν το βράδυ της Πέμπτης 20ης Ιουνίου 2024 με Ιερά Αγρυπνία στον Ιερό Ναό του Αγίου Παύλου, την οποία τέλεσε ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ), κηρύσσοντας και τον θείο λόγο με θέμα: «Τούτο εστί το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός ημών» (Α΄ Θεσ. 4, 3) (Η ΟΜΙΛΙΑ ΕΔΩ).

Από την ημέρα αυτή μέχρι και την Τρίτη 2 Ιουλίου, σε όλους τους Ενοριακούς και Προσκυνηματικούς Ιερούς Ναούς της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, ετελείτο καθημερινά ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία, Ιερές παρακλήσεις του Αποστόλου Παύλου και επίκαιρες ομιλίες με θέμα τον μεγάλο Απόστολο Παύλο και κυρίως την ανάλυση των Α΄ και Β΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολών του.

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος κατ’ αυτές τις ημέρες μετέβη στους εξής Ιερούς Ναούς:

Το Σάββατο 22 Ιουνίου το πρωί στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Τούμπας, όπου προεξήρχε στη Θεία Λειτουργία (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ), στην οποία τον θείο λόγο κήρυξε ο Διάκ. Ιάκωβος Αθανασόπουλος (Η ΟΜΙΛΙΑ ΕΔΩ).

ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΡ Ο Α. ΤΣΙΠΡΑΣ! - Βασίλειος Βακάλης


ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΡ Ο Α. ΤΣΙΠΡΑΣ!

Γράφει ο Βασίλειος Βακάλης

                   Η αλά τούρκα και κατά Ερντογάν ειρήνη στην περιοχή μας σημαίνει την επέκταση της Τουρκίας κατά γην (Κύπρος, Συρία, Ιράκ, νησιά του Αιγαίου), θάλασσα (υφαλοκρηπίδα, ΑΟΖ) και την απόσχιση της Θράκης απ' το Ελληνικό κράτος. Στη συμβολή της επικράτησης αυτού του είδους της ειρήνης συνέβαλε  κατά το ιδιωτικό πανεπιστήμιο Κοτς και ο Αλ. Τσίπρας (= Α.Τ.) τον οποίο το πανεπιστήμιο Κοτς ανακήρυξε επίτιμο διδάκτορά του (29-6-24). Ο δισεκατομμυριούχος Τούρκος ιδιοκτήτης του πανεπιστημίου Κοτς είναι μέρος του βαθέως τουρκικού κράτους και κανένα σχέδιό του δεν πραγματοποιείται αν δεν έχει την προτροπή ή την άδεια των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών και αρχών. Αποφάσεις απονομής μεταλλίων, τίτλων επιτίμων διδακτόρων κλπ εντάσσονται στα πλαίσια ήπιας, μη θερμής διείσδυσης της Τουρκίας σε άλλες χώρες. 

                    Η αποδοχή της παραπάνω διακρίσεως από τον Α. Τ. δημιουργεί ερωτηματικά για τη σοβαρότητα, την εθνική ευαισθησία, την υπευθυνότητα και την αξιοπρέπειά του. Λίγες ώρες πριν την τελετή ανακήρυξης ως επιτίμου διδάκτορα του Α. Τ. η Τουρκία με NAVTEX και με το 'έτσι θέλω' ονόμαζε τουρκική την ελληνική υφαλοκρηπίδα νοτίως της Ρόδου και της Καρπάθου καταπατώντας ταυτόχρονα και την αντίστοιχη Κυπριακή. Ελάχιστες μέρες πριν η Τουρκία προσέβαλε τον Οικουμενικό Πατριάρχη απαιτώντας να αφαιρεθεί η υπογραφή του απ' το τελικό κείμενο της Διάσκεψης για την ειρήνη στην Ουκρανία, αλλά τα αντανακλαστικά του Α. Τ. δε φαίνεται να λειτούργησαν ούτε στη μια περίπτωση, ούτε στην άλλη. 

Δεν ξέρεις πού είναι ο Θεός; - π. Στρατής Δήμου

"Δεν ξέρεις πού είναι ο Θεός; Κοίταξε γύρω σου;" Τότε είδα την απορία στο πρόσωπό του. "Αδελφέ μου, θα σου πω. Ο ΘΕΟΣ είναι στην ΑΓΑΠΗ, στην ΕΙΡΗΝΗ, στην ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, στην ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ, στη ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ, στο ΟΡΦΑΝΟ, στον ΑΣΤΕΓΟ, στον ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟ, στον ΑΡΡΩΣΤΟ, στον ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΟ, στον ΠΡΟΣΦΥΓΑ, στον ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ, στον άνθρωπο της διπλανής πόρτας, στον γείτονα, τον φίλο, τον γνωστό, τον άνθρωπο της ανάγκης,

Η εορτή των Αγίων Αναργύρων στο Αγρίνιο


Η εορτή των Αγίων Αναργύρων συγκέντρωσε πλήθος χριστιανών του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής στο εορτάζον παρεκκλήσιο της Χριστιανικής Ένωσης Αγρινίου.

Το απόγευμα της Κυριακής 30/6 τελέσθηκε ο εσπερινός με αρτοκλασία. Ομιλητής ήταν ο π. Γεώργιος Φλώρος, φιλόλογος, εφημέριος της ενορίας Φυτειών Ξηρομέρου.

Αναφέρθηκε με θεολογική ευθυκρισία στο απολυτίκιο των Αγίων, ερμηνεύοντας τις τρεις πρώτες λέξεις: Άγιοι, Ανάργυροι, θαυματουργοί. Εξήγησε ότι «άγιος είναι ο χριστιανός που μιμείται (κατά το δυνατόν) τον Κύριο Ιησού Χριστό, ανάργυρος αυτός που δεν λαμβάνει χρήματα και τελεί τα ιερά έργα στο όνομα του Θεού, θαυματουργοί διότι με  τη χάρη του Κυρίου αξιώθηκαν να επιτελούν θαύματα, όπου η ιατρική γνώση σταματούσε».


   Το πρωί της Δευτέρας 1/7 εψάλη ο όρθρος και εν συνεχεία η θεία λειτουργία, όπου κήρυξε τον θείο λόγο ο αρχιμ. Λαυρέντιος Καρανάσιος, ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Έλαβε αφορμή από το αποστολικό ανάγνωσμα της ημέρας και εξήγησε την φράση «η αγάπη ουκ ασχημονεί», δηλαδή ο άνθρωπος του Θεού με την αληθινή και γνήσια αγάπη δεν πράττει αίσχη στη ζωή του, έχει ιεροπρέπεια, σεβασμό στους αδελφούς του, τον διακρίνει η συστολή και σεμνότητα.

Στις ιερές ακολουθίες συμμετείχαν και οι ιερείς Νικόλαος Ζαρκάδας, Βενέδικτος Παπαχρήστος, Φώτιος Σωφρόνης.

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Υακίνθου του Κουβικουλαρίου 03 Ιουλίου:

 

Μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Υακίνθου του Κουβικουλαρίου

Ούτος ήτον από την Καισάρειαν της πρώτης των Καππαδοκών επαρχίας, κατά τους χρόνους Τραϊανού εν έτει Ϟη’ [98]. Κουβικουλάριος δε ων, υπηρέτει εις την τράπεζαν του βασιλέως Τραϊανού. Διαβαλθείς δε εις τον βασιλέα, διατί επικαλείτο το όνομα του Χριστού, αναγκάσθη από αυτόν δια να φάγη από τας μιαράς θυσίας των ειδώλων. Και επειδή δεν επείσθη να κάμη τούτο, αλλά μάλλον ωμολόγησε τον Χριστόν, δια τούτο έδειραν αυτόν εις όλον το σώμα, και τον έρριψαν εις την φυλακήν, βαλόντες έμπροσθέν του θυσίας των ειδώλων δια να φάγη. Επρόσταξε γαρ ο βασιλεύς τους δεσμοφύλακας, να μη δώσουν εις αυτόν ψωμί καθαρόν, ίνα εκ τούτου αναγκασθή και φάγη από τα ειδωλόθυτα.

Μνήμη του Αγίου Ανατολίου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (3 Ιουλίου)


 Σήμερα η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Ανατολίου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως του ποιητού, και των Μαρτύρων Υακίνθου, Θεοδότου, Θεοδότης, Διομήδους, Ευλαμπίου και Ασκληπιάδου.
Ο Ανατόλιος, ο οποίος ήταν ιερέας και αντιπρόσωπος της Εκκλησίας της Αλεξάνδρειας στη Βασιλεύουσα, αναδείχθηκε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κατά το 449 μ.Χ.
Στο θρόνο τον πρότεινε ο μονοφυσίτης Πατριάρχης Αλεξανδρείας Διόσκορος Α΄, ελπίζοντας ότι θα τον έχει σύμμαχο και συμπαραστάτη του στις θεολογικές κακοδοξίες.
Όμως, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα σχέδιά του, γιατί πρώτος ο Ανατόλιος ήταν ο Ιεράρχης που υπέγραψε την καθαίρεση του κακόδοξου Διόσκορου κατά τη διάρκεια της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που συγκροτήθηκε στη Χαλκηδόνα (το 451 μ.Χ.) και ενέταξε στα δίπτυχα το όνομα του αγίου Φλαβιανού, πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τον οποίο είχε καθαιρέσει ο Διόσκορος κατά τη ληστρική (δηλ. άκυρη) Σύνοδο της Εφέσου το 449 μ.Χ.

Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

"Ου επλεόνασεν η αμαρτία..." (Ρωμ. 1,26-28).

"Ου επλεόνασεν η αμαρτία..." (Ρωμ. 1,26-28).


Η καταδίκη της ομοφυλοφιλίας, η οποία στα χρόνια του Παύλου ήταν ευρέως διαδεδομένη στον ειδωλολατρικό κόσμο, όπως άλλωστε και στον κόσμο μας, δεν προέρχεται από μια  ηθική επιταγή, αλλά σημαίνει την απομάκρυνση από τον Θεό και από τη χάρη του που καθαρίζει τις καρδιές των ανθρώπων από τα σκοτεινά τους πάθη. Στην εποχή του Παύλου η ομοφυλοφιλία αποτελούσε, θα έλεγε κανείς, πολιτιστικό στοιχείο των παγανιστικών κοινωνιών, στις φιλοσοφικές ομηγύρεις, στα γυμναστήρια, και στο στράτευμα. Στην εποχή μας κύριο έναυσμα για την ομοφυλοφιλική σχέση είναι να θέλει κάποιος εκείνο που είναι ο άλλος. Αλλά και ο φόβος για τον άλλο, τον διαφορετικό. Ο άνδρας φοβάται να αφεθεί στη διαφορετική από αυτόν γυναίκα, κι η γυναίκα να αφεθεί στον διαφορετικό απ’ αυτήν άνδρα. Οι ομοφυλόφιλοι της εποχής μας εν πολλοίς φοβούνται το έτερο φύλο, φοβούνται το άγνωστο, στο οποίο θα πρέπει να αφεθούν. Ο φόβος να δοθεί, να αφεθεί στον άλλον, κρατά φυλακισμένο το άτομο στον εαυτό του και στην ποικιλία των ατομικών εκδοχών, που επιδιώκοντας την διαφορετικότητα ουσιαστικά δεν διαφέρουν μεταξύ τους, καθώς οι επιθυμίες είναι σε όλους κοινές.

Αν εμείς έχουμε σκοπό της ζωής μας την καλοπέραση - Άγιος Λουκάς ο ιατρός

"Αν εμείς έχουμε σκοπό της ζωής μας την καλοπέραση, αν όλες οι σκέψεις μας είναι πώς να περάσουμε καλύτερα σε αυτή την ζωή και μόνο αυτό επιδιώκουμε, τότε σίγουρα είμαστε μακριά απ' αυτό που ζητάει ο Κύριος. Διότι οι ευσεβείς άνθρωποι επιδιώκουν μόνο το να είναι κοντά στον Θεό, να έχουν κοινωνία μαζί Του, ζητάνε την Χάρη και την Αγάπη Του, θέλουν να είναι αδέλφια του Χριστού. Να διώξουμε από την καρδιά μας την προσκόλληση στα γήινα αγαθά.

Η Εκκλησία εκατό χρόνια μετά το 1925 Β΄ Μέρος - Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η Εκκλησία εκατό χρόνια μετά το 1925
Β΄ Μέρος

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

                Στο πρώτο μέρος της έρευνάς μας και με την αναφορά στην κατάσταση της Εκκλησίας το 1925, εμμέσως πλην σαφώς,  καταδείχθηκαν οι ομοιότητες της με την σημερινή κατάσταση. Στο ανά χείρας κείμενο θα αναφερθούμε στα  ζητήματα σχέσεων Κράτους – Εκκλησίας, σε αναφορά με τα πριν εκατό χρόνια συμβάντα και με βάση την αναφορά προς τον τότε Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο (Παπαδόπουλο) Επιτροπής Αρχιμανδριτών, την οποία ανέγνωσε ο μετά Μητροπολίτης Νευροκοπίου Γεώργιος Παπαγεωργιάδης.

                Μεταξύ των εξωτερικών εχθρών της Εκκλησίας της Ελλάδος ονοματίσθηκε τότε το Ελληνικό κράτος, το οποίο ( το 1925…) με διαφόρους τρόπους δήμευε την εκκλησιαστική περιουσία, παρείχε προστασία και υποστήριξη σε αθέους και υπονομευτές των ιερών και των οσίων στα σχολεία, κατέλυσε και εκμηδένισε τον χριστιανικό γάμο και έπαιρνε αποφάσεις για την Εκκλησία ερήμην της Εκκλησίας.

Έως και το 2024 εκ μέρους του ελληνικού κράτους η επιχείρηση αμφισβητήσεως τη εκκλησιαστικής περιουσίας συνεχίστηκε. Η εκπαίδευση στην πράξη έχει μόνο υλιστικό υπόβαθρο, με ελάχιστες αναφορές σε αξίες και ιδανικά και στην Ελληνορθόδοξη Παράδοση και Ταυτότητά μας. Ήδη, με επίνευση «προοδευτικών» κύκλων, έχουν αρχίσει να προωθούνται μαθήματα στους μαθητές και στις μαθήτριες, από την τρυφερή τους ηλικία, περί της ζωής των ομοφυλοφίλων.

Κύριοι σκοτώστε την μνήμη.

«… Πρέπει να πω ότι δεν μ’ αρέσει η αναμνησιολογία.
Την απεχθάνομαι.
Είναι χειρότερη και από μνημόσυνο.
Τι πάει να πει μνημόσυνο;
Κάποιον που δεν θυμάμαι και μια δεδομένη στιγμή, καθορισμένη, οφείλω να τον θυμηθώ.
Τους ανθρώπους που έχουν φύγει, αλλά παραμένουν ζωντανοί, τους έχουμε τοποθετημένους καθημερινά μέσα μας και τους κουβαλάμε σε όλη μας τη ζωή.
Η αναμνησιολογία σχετίζεται με το θάνατο και τον απεχθάνομαι.
Σκοτώστε τη μνήμη!
Ξεκινείστε απ’ την αρχή!

Εξόριστε ποιητή…

«Και μετά θα μιλήσει, να πει: εξόριστε ποιητή, στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

-Βλέπω τα έθνη, άλλοτες αλαζονικά, παραδομένα στη σφήκα και στο ξινόχορτο.

-Βλέπω τα πελέκια στον αέρα σκίζοντας προτομές Αυτοκρατόρων και Στρατηγών

-Βλέπω τους εμπόρους να εισπράττουν σκύβοντας το κέρδος των δικών τους πτωμάτων.

-Βλέπω την αλληλουχία των κρυφών νοημάτων» 

Οδυσσέας Ελύτης

«Άξιον Εστί»

«ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ» ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία και πάνδημη συμμετοχή πραγματοποιήθηκαν, στο θέατρο «Ερωφίλη» της Φορτέτζας Ρεθύμνου, την 27η και 28η Ιουνίου 2024, δύο παραστάσεις του ιστορικού δράματος «Τέσσερις Μάρτυρες» από τη Θεατρική Ομάδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 200 ετών από τη μαρτυρική τελείωση των εν Ρεθύμνη Αγίων Τεσσάρων Νεομαρτύρων, Μανουήλ, Αγγελή, Γεωργίου και Νικολάου.

Το ποιητικό κείμενο του έργου «Τέσσερις Μάρτυρες», που πραγματεύεται τη ζωή και το μαρτύριο των Αγίων Τεσσάρων Μαρτύρων του Ρεθύμνου και προσομοιάζει στα έργα της Κρητικής Αναγέννησης, έγραψε ο Γιώργης Καλογεράκης. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Μπλέτας, ενώ η μουσική είναι του Αντώνη  Ζαχαράκη. Οι λοιποί συντελεστές είναι οι Γιάννης Τσάβαλος - Νίνα Τσοτουλίδου (σκηνικά), Γιώργης Καλογεράκης (κοστούμια), Γιώργος Βαβουράκης (φωτογραφίες) και Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης (αφίσα), ενώ τη γενική οργανωτική ευθύνη έχει ο  Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Νικηφόρος, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου.

Πρόγραμμα Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν Μηνός Ἰουλίου 2024 τοῦ Ἱεροῦ Πανεπιστημιακοῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἰεραρχῶν Πατρῶν

 Πρόγραμμα Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν
 Μηνός  Ἰουλίου 2024
 τοῦ Ἱεροῦ Πανεπιστημιακοῦ Ναοῦ
τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἰεραρχῶν Πατρῶν

Κατάθεσις της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου (2 Ιουλίου)


Η Εκκλησία, εορτάζει σήμερα την κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου εν Βλαχέρναις και τιμά τη μνήμη του Αγίου Ιουβεναλίου, πατριάρχου Ιεροσολύμων, και του Νεομάρτυρος Λάμπρου.
Ο Άγιος Ιουβενάλιος, αναδείχθηκε σπουδαία εκκλησιαστική προσωπικότητα της Σιωνίτιδος Εκκλησίας. Έζησε επί βασιλέων Θεοδοσίου του μικρού, Πουλχερίας, Μαρκιανού και Λέοντος του Α’. Ποίμανε το λαό του Θεού για 28 έτη.
Έλαβε μέρος στη Γ’ Οικουμενική Σύνοδο, που πραγματοποιήθηκε στην Έφεσο 431. Η παρουσία του στη Σύνοδο κρίνεται σπουδαία χάριν της Ορθοδόξου Πίστεως, του σταθερού φρονήματος και της πλούσιας θεολογικής κατάρτησης. Ο Ιουβενάλιος έγραψε λόγο για την Κοίμηση της Θεοτόκου. Επίσης, έστειλε στον αυτοκράτορα Μαρκιανό τα εντάφια της σπάργανα, που κατατέθηκαν στο Ναό των Βλαχερνών στην Επτάλοφο Πόλη.
Ο Άγιος Ιουβενάλιος, πέθανε, γύρω στο 457 μ.Χ.

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

«Τιμωρήθηκαν» - «Κ.Π.»

«Τιμωρήθηκαν»

«Κ.Π.»

Οἱ ἐκλογὲς τελείωσαν. Οἱ κάλπες ἔκλεισαν. Οἱ ψῆφοι καταμετρήθηκαν. Ὁ λαὸς ἔλαμψε διὰ τῆς ἀποχῆς του. Οἱ ἀναλυτὲς ἄρχισαν τὶς ἀναλύσεις τους. Τά κόμματα μουδιασμένα ἀρνοῦνται νὰ ὁμολογήσουν τὴν ἥττα τους. Χιλιάδες ψήφους ἔχασαν σχεδὸν ὅλοι τους. Ἐπιθυμοῦσαν καὶ ὀνειρεύονταν «τὸ ταβάνι» καὶ ἔπιασαν «τὸ πάτωμα» πρὸς «τὸ ὑπόγειο». Μὲ ἀτράνταχτα ἀριθμητικά, λογικὰ στοιχεῖα οἱ δημοσιογράφοι τοὺς πιέζουν νὰ παραδεχτοῦν καὶ νὰ ὁμολογήσουν τὴν ἀποτυχία τους. Ἀδύνατον! Πὼς τὰ πάνε, πὼς τὰ φέρνουν, τὰ κοσκινίζουν ἀπὸ ἐδῶ, τὰ κοσκινίζουν ἀπὸ ἐκεῖ καὶ νικητὴ παρουσιάζουν τὸν ἑαυτό τους. Περίεργες ἀλαζονικὲς ἀναλύσεις μπροστὰ στὰ μάτια τοῦ ἔκθαμβου λαοῦ. Ἡ δημαγωγία ἀγκαλιὰ μὲ τό συμφέρον στὰ καλύτερά τους, ἀκόμη καὶ τέτοιες στιγμές…

Μὰ τί φταίει; Πάντα οἱ ἄλλοι, οἱ ἀντίπαλοι καὶ προπάντων ὁ ἀνεύθυνος λαός, ποὺ προτίμησε τὶς ἀκρογιαλιὲς καὶ τὰ μπάνια του, ἀπὸ τὸ καθῆκον τῆς κάλπης. Ὁ λαὸς φταίει! Ποὺ τοῦ γκρεμίζουν τὶς αἰώνιες ἀξίες, ποὺ τοῦ φτωχαίνουν τὴν πολύτιμη ζωή. Ὁ λαὸς φταίει σὲ συνδυασμὸ μὲ τὶς παγκόσμιες καὶ ἐγχώριες συνθῆκες. Ὁ λαὸς φταίει, ποὺ φέρθηκε ἀνεύθυνα σὲ αὐτὲς τὶς ἐκλογές, ποὺ ἔχουν σήμερα τὴν τιμητική τους.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΚΟΥΛΗΣ: Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΟΛΩΝ! - π. Ανδρέας Θεοδωράτος

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΚΟΥΛΗΣ: Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΟΛΩΝ!
(1965 - 2023)

Ξημερώνοντας  Κυριακή  της  Ορθοδοξίας, 5  Μαρτίου  2023,    διαδόθηκε  σαν  αστραπή  το άσχημο  μαντάτο.  Ο  Κώστας  τελικά  μάς άφησε…!!!  Μετά  από  σύντομη  νοσηλεία, «ἠρπάγη ἵνα μή κακία ἀλλάξῃ σύνεσιν αὐτοῦ καί δόλος  ἀπατήσῃ  ψυχήν  αὐτοῦ».  Τόν  άρπαξε ο Κύριος την ώρα της προσφοράς! Ήταν μόλις 59 ετών!

Ο Κώστας ο Κούλης ένας χρήσιμος άνθρωπος. Χρήσιμος  παντού,  στην  οικογένεια,  στη υπηρεσία  του,  στον  Ελληνικό  Στρατό,  στην Χριστιανική  Στέγη  Πατρών,  στη  Κατασκήνωση  της  Ρίζας,  στο  μοναστήρι  της  Παναγίας  της  Γηροκομίτισσας,  στο  Ιεραποστολικό  έργο γενικότερα.  Στο  Σύλλογο  Εξωτερικής Ιεραποστολής  Πατρών  «Ο  ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ».

Ένας  Θησαυρός  που  ο  Θεός  στέλνει  ανάμεσα στους  ανθρώπους  γιατί  μάς  αγαπά.  Πανταχού παρών, ακούραστος, πρόθυμος!

Τα «Νομοκανονικά» περί εκκλησιαστικής περιουσίας - Του Χάρη Ανδρεόπουλου

Τα «Νομοκανονικά» περί
 εκκλησιαστικής περιουσίας
 
 * Η συγκριτική θεώρηση των διαφορετικών νομικών καθεστώτων στις Εκκλησίες Κύπρου και Ελλάδος στο νέο τεύχος της Επιθεωρήσεως Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου
Του Χάρη Ανδρεόπουλου*
 
Με αφιέρωμα στην Ημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και η Εταιρεία Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου με θέμα «Η Εκκλησιαστική περιουσία στις Εκκλησίες Κύπρου και Ελλάδος: Συγκριτική θεώρηση» κυκλοφορήθηκε το νέο τεύχος (1/2024) της εξαμηνιαίας Επιθεωρήσεως Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου (τα) «Νομοκανονικά».
Η Ημερίδα που ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Κύπρου κυρού Χρυστοστόμου Β΄ πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στη Κυπριακή πρωτεύουσα με κεντρικό θεματικό άξονα τη συγκριτική θεώρηση ενός μείζονος ζητήματος, εκείνου της εκκλησιαστικής περιουσίας στο σύνολό της, μεταξύ δύο ομοδόξων και ομογλώσσων Ορθοδόξων Εκκλησιών, οι οποίες, όμως, διαφέρουν ριζικά στο εσωτερικό τους δίκαιο, όπως και στο θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, καθώς ενεργούν εντός διαφορετικών συστημάτων σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. 
Το τεύχος προλογίζει ο ιδρυτής και διευθυντής του περιοδικού, ομ. καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Ιωάννης Κονιδάρης, του οποίου η δημοσιευομένη εναρκτήρια ομιλία, με θέμα «Η εκκλησιαστική περιουσία στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Απόπειρα περιθριγκώσεως μιας αχανούς θεματικής», αποτελεί το προοίμιο των επιστημονικών παρεμβάσεων της ημερίδας στη διάρκεια της οποίας ειδικοί επιστήμονες του Εκκλησιαστικού Δικαίου, νομικοί, θεολόγοι και αξιωματούχοι της Εκκλησίας της Κύπρου εξέτασαν συγκριτικά σειρά επιμέρους θεματικών.

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ" ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ 3o τεύχος

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
«Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ»

Δοξάζουμε   τον   Θεό   που   μας αξίωσε να προβούμε στην έκδοση του Περιοδικού «Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ», (3 τεύχος) προκειμένου και με αυτό τον τρόπο, να πληροφορήσουμε τους αδελφούς μας όπου γης, για το σπουδαίο ιεραποστολικό έργο που επιτελείται στην Ιερά Μητρόπολη Κινσάσας της Κεντρικής Αφρικής, ώστε και εκεί πλέον, να διαδοθεί ο λόγος του Ευαγγελίου του Χριστού.

Η Συντατική Ομάδα της παρούσης εκδόσεως, επιθυμεί και ευελπιστεί μέσα από την παρουσίαση του πνευματικού, κατηχητικού, κοινωνικού, φιλανθρωπικού και εν γένει ιεραποστολικού έργου, του δραστήριου και κατά πάντα άξιου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κινσάσας κ. Θεοδοσίου, να μας καταστήσει όλους, μικρούς και μεγάλους, κοινωνούς της αγωνίας και των οραματισμών του, και να μας ευαισθητοποιήσει, καλώντας μας, σε πνευματικό συναγερμό και σε μια πανανθρώπινη πανστρατιά αγάπης, ώστε όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά, να συνδράμουμε αποτελεσματικά από την πνευματική μας έπαλξη, είτε προσευχητικά, που είναι το σπουδαιότερο, αλλά είτε και με υλική βοήθεια, που κρίνεται άμεσα απαραίτητη και αναγκαία.

Κήρυγμα τοῦ Μητροπολίτου Φιλαδελφείας κ. Μελίτωνος. Εις τόν πρῶτο ἑορτασμό τοῦ Ἁγίου Γερβασίου στήν Πάτρα.

Κήρυγμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλαδελφείας κ. Μελίτωνος.
Εις  τόν πρῶτο ἑορτασμό τοῦ Ἁγίου Γερβασίου στήν Πάτρα.

 Πάτραι χορεύουσι καί ἀγάλλονται ἐπί τῇ θείᾳ μνήμῃ Γερβασίου τοῦ πάνυ

Σεβασμιώτατε καί περισπούδαστε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ, Ποιμενάρχα τῆς Θεοσώστου ταύτης Ἐπαρχίας κύριε Χρυσόστομε,
Σεβασμιώτατοι καί προσφιλέστατοι ἀδελφοί καί συλλειτουργοί ἅγιοι Ἱεράρχαι,
Ἐξοχώτατοι καί ἐντιμότατοι Ἄρχοντες,
          Τίμιον Πρεσβυτέριον, ἐν Χριστῷ Διακονίᾳ, Ἀδελφοί καί Ἀδελφαί ἐν Χριστῷ,

Τῶν σήμερον τιμωμένων πάντων τῶν Ἁγίων μνημονεύσαντες, ἑορτάζομεν συγχρόνως τήν σύναξιν τῶν  Δώδεκα Ἀποστόλων  τοῦ Χριστοῦ, τῶν τῇ σαγήνῃ τοῦ κηρύγματος διαδραμόντων τήν Οἰκουμένην καί ζωγρησάντων τά ἔθνη εἰς εὐσέβειαν, «τοῦ Κυρίου συνεργοῦντος καί τόν λόγον βεβαιοῦντος διά τῶν ἐπακολουθούντων σημείων». Κυρίως, ὅμως, τελοῦμεν πανήγυριν ἱεράν Γερβασίου τοῦ Ὁσίου   τοῦ ἐν Πάτραις, τοῦ ἄλλου συγχρόνου ἰσαποστόλου, τοῦ οἰκείου ἰδιαιτέρως εἰς σᾶς∙ τοῦ διά τῆς πολιτείας καί τῆς ἐνθέου βιοτῆς του μεγαλύνοντος τό ὄνομα τῆς ἱστορικῆς ταύτης καί λαμπρᾶς πόλεως.
 
 Ὅσιος Γερβάσιος ἔζησε καί ἔδρασε εἰς τήν ἀποστολοβάδιστον, μαρτυροβάδιστον καί ὁσιοβάδιστον γῆν τῆς Ἀχαΐας, καί μιμούμενος τόν πολιοῦχόν της Πρωτόκλητον Ἀπόστολον Ἀνδρέαν ἐκήρυξε καί ἔδρασεν καί ἐσταυρώθη καί αὐτός ὂχι ὡς ὁ Ἀπόστολος, ἀλλά πολυμερῶς καί πολυτρόπως ἐσήκωσε ὡς ἄλλος κυρηναῖος καί συγκυρηναῖος πολλούς σταυρούς πασχόντων, πονεμένων, θρηνούντων βιοτήν καί τέκνα, πατέρας καί μητέρας καί ἀδελφούς καί ἀδελφάς καί μύρια ἄλλα τραύματα κατά τήν μαρτυρικήν ἐκείνην μετά τό 1923 προσφυγικήν περίοδον καί τήν ἄλλην άργότερον  κατοχικήν. Καί  ἀπέβη καί ὁ  ἴδιος ἀπόστολος καί ἰσαπόστολος ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ. Καί ἄν οἱ συντιμώμενοι σήμερον Δώδεκα μαθηταί τοῦ Κυρίου ἀπεστάλησαν καί ἐπορεύθησαν εἰς τά ἔθνη, κατά τήν Κυριακήν προτροπήν, βαπτίζοντες αὐτά «εἰς τό Ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος» καί ἐδίδαξαν «τηρεῖν ὅσα ἐνετείλατο» ὁ Κύριος καί Δημιουργός τοῦ παντός, ὁ Ὅσιος Γερβάσιος ὑπῆρξεν ἀπόστολος τῆς ζωῆς καί ἀνεκούφισεν ἀποστολικῶς τόν ἀνθρώπινον πόνον καί ὡδήγησε καί ὁδηγεῖ εἰς σωτηρίαν καί παρηγορίαν καί δωροφορεῖ χάριν καί ἔλεος, ἀλήθειαν καί ζωήν, χθές καί σήμερον και αὔριον  καί εἰς τόν αἰῶνα.

Ὁ πρῶτος ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Γερβασίου στήν Πάτρα.

Μέ λαμπρότητα ἑόρτασε ἡ περικλεής καί Ἀποστολική πόλις καί Μητρόπολις τῶν Πατρῶν, τήν ἱεράν καί πανσεβάσμιον μνήμην τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Γερβασίου, τοῦ ἐν Πάτραις.
Ἡ Θεία Λειτουργία ἐτελέσθη τήν Κυριακή, 30.6.2024, στόν μεγαλοπρεπῆ Ἱερό Ναό  τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου Πατρῶν, ὃπου εἶχαν μεταφερθῆ, ἀπό τήν Ἁγία Παρασκευή τῶν Συχαινῶν ὃπου φυλάσσονται, τά σεπτά καί μυρίπνοα Λείψανα τοῦ Ἁγίου Γερβασίου.
Τῆς Θείας Λειτουργίας προέστη, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλαδελφείας κ. Μελίτων, ἐκ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ὁ ὁποῖος ἐκόμισε τίς Πατριαρχικές  εὐχές καί εὐλογίες τοῦ Παναγιωτάτου καί Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου καί ἐκήρυξε τόν θεῖο λόγο.


Συνελειτούργησαν, μετ’ αὐτοῦ, οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: