ΡΟΖΕ ΓΚΑΡΩΝΤΥ
Μία θαρραλέα φωνή σίγησε
Τον Ιούνιο του 2012 έφυγε από την ζωή , σε ηλικία 99 ετών, μία πνευματική φυσιογνωμία της Μεταπολεμικής Ευρώπης με πλούσιο έργο σε πολλές γλώσσες . Πρόκειται για τον Γάλλο διανοούμενο και συγγραφέα Ροζέ Γκαρωντύ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε ένα ιδιότυπο εμπάργκο από τους οπαδούς της «πολιτικής ορθότητας», κυρίως διότι είχε αποκαλύψει τον ρόλο του Σιωνισμού ως παράγοντα ανωμαλιών και εγκλημάτων τόσο στο Ισραήλ όσο και στον υπόλοιπο Κόσμο .
Ως μικρό αφιέρωμα σε έναν άνθρωπο που δεν φοβόταν να λέει και να γράφει την γνώμη του και την επιστημονική του κρίση, γενόμενος έτσι δυσάρεστος σε φίλους και εχθρούς (μάλιστα αναθεωρώντας και απόψεις, όπως η απομάκρυνση του από τον Κομμουνισμό μετά τα γεγονότα της Πράγας το 1968 και την προσχώρηση του αργότερα στο Ισλάμ). Στην Ελλάδα τον γνώρισαν στην αρχή από το μαρξιστικό του έργο, ενώ τις δύο τελευταίες εξεδόθησαν και έκαναν αίσθηση έργα όπως «Οι θεμελιώδεις μύθοι της Ισραηλινής Πολιτικής», «Ο Ισραηλινός Σιωνισμός στο εδώλιο », «ΗΠΑ, η εμπροσθοφυλακή της παρακμής». Τα βιβλία αυτά εξέδωσαν οι εκδόσεις Νέα Θέσις του κ. Ιωάννη Σχοινά και αποτέλεσαν συχνά αφορμή για συζητήσεις και μία γνωριμία με το τελευταίο έργο του Γκαρωντύ που στρέφονταν εναντίον του Σιωνισμού και των εγκλημάτων του κράτους του Ισραήλ .
Λίγα λόγια για τα βιβλία αυτά ,που αποτελούν απαραίτητα και χρήσιμα εγχειρίδια κατανόησης του ρόλου και των εγκλημάτων του διεθνούς Σιωνισμού.
«ΟΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΜΥΘΟΙ ΤΗΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ»
«Οι θεμελιώδεις μύθοι της Ισραηλινής Πολιτικής» (που εξεδόθη στα Ελληνικά από τις εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ του Ιωάννη Σχοινά σε επιμέλεια και πρόλογο του θεατράνθρωπου Δημητρίου Κολλάτου και μετάφραση του λογίου συγγραφέως Μάριου Βερέττα ) αναφέρονται στον ρόλο κάποιων παλαιών και νέων μύθων στην ίδρυση και την επέκταση (εις βάρος των τοπικών αραβικών πληθυσμών ) του Κράτους του Ισραήλ. Χαρακτηριστικά αναφέρει τους εξής μύθους : από την Παλαιά Διαθήκη και την παρερμηνεία που της έχουν κάνει οι Εβραίοι ως την σημερινή εποχή πλήθος μύθων λειτουργούν έτσι ώστε να προετοιμάσουν ή να δικαιολογήσουν αυθαιρεσίες ή εγκλήματα. Από τον χώρο της Θεολογίας αντλούνται οι μύθοι της Γης της Επαγγελίας, κατά τον Γκαροντύ πάντα, την οποία κατέκτησαν οι Εβραίοι μετα την Αίγυπτο, ο μύθος του «εκλεκτού λαού» και ο μύθος του Ιησού του Ναυή. Αυτοί οι μύθοι ξεκινούν από παρερμηνεία ή σκόπιμη αλλοίωση των Ιερών Κειμένων και κατάφεραν να δικαιολογήσουν πλήθος σιωνιστικών εγκλημάτων στην Μέση Ανατολή από την Αρχαιότητα ως τα σήμερα .
Άλλου είδους μύθοι είναι αυτοί του Εικοστού Αιώνος, ένα θέμα που προκαλεί και σήμερα αντιδράσεις, καθώς στους μύθους αυτούς στηρίχτηκε ο σύγχρονος Σιωνισμός για να προκαλέσει την διεθνή συμπάθεια υπέρ του. Πρόκειται για τους εξής μύθους (έτσι τους χαρακτηρίζει ο Ροζέ Γκαρωντύ) : οι μύθοι του αντιφασιστικού σιωνισμού, αυτός της δικαιοσύνης της Νυρεμβέργης, ο μύθος των έξι εκατομμυρίων νεκρών, δηλαδή του Ολοκαυτώματος και, τέταρτος, ο μύθος μιας «γης χωρίς λαό για έναν λαό χωρίς γη» .
Το ότι το βιβλίο αυτό (που αγνοήθηκε επιδεικτικά από την ελεγχόμενη από γνωστά Κέντρα «Μεταπολιτευτική διανόηση») ενοχλούσε κάποιους (που φοβόντουσαν την αποκάλυψη ντοκουμέντων-από τα οποία βρίθει η μελέτη του Γκαρωντύ, όπως και το «Ο Ισραηλινός Σιωνισμός στο εδώλιο» (εξεδόθη και αυτό από τις εκδόσεις Νέα Θέσις)) φάνηκε και από την παρουσίαση του στο κοινό : οι γνωστοί –άγνωστοι «αναρχικοί –αντεξουσιαστές » επέλεξαν να στείλουν «μήνυμα» στον Εκδότη πυρπολώντας το Βιβλιοπωλείο του (που είχε υποστεί και άλλα παρόμοια πλήγματα από επιθέσεις «αγνώστων» που εξυπηρετούν άριστα και άξια το κατεστημένο της Χώρας, όλους αυτούς που με τις μεθόδους τους σταδιακά υποδούλωσαν και φίμωσαν τον Ελληνικό Λαό ).
ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ROGER GARAUDY ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
Από τον πρόλογο του Δημ. Κολλάτου στο βιβλίο παραθέτουμε τα εξής :
«Δεν θα υπερασπιστώ τις θέσεις του Roger Garaudy ούτε θα κρίνω την αξία των στοιχείων πού παραθέτει στο βιβλίο αυτό. Βιβλίο, που όσο κι αν φαίνεται περίεργο έχει απαγορευτεί στη Γαλλία. Χώρα πού πραγματικά σέβεται — σεβόταν ; — την ελεύθερη έκφραση. Θα υπερασπιστώ όμως με φανατισμό το δικαίωμα του Roger Garaudy να γράφει ελεύθερα αυτό πού πιστεύει.
Γιατί, κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το δικαίωμα αυτό και γιατί πιστεύω βαθιά ότι ό Roger Garaudy το δικαιούται περισσότερο από όλους μας. Αγωνίστηκε χωρίς να υπολογίσει τη ζωή του, όταν οι περισσότεροι Γάλλοι η κρύφτηκαν ή συμβιβάστηκαν με τους Γερμανούς.
Μόνος αυτός από τους Γάλλους κομμουνιστές ηγέτες (ήταν τότε Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κ. Κ. Γαλλίας, Γερουσιαστής, Καθηγητής σε δύο Πανεπιστήμια) αρνήθηκε και ύψωσε γενναία φωνή διαμαρτυρίας στη ρωσική κατοχή της Τσεχοσλοβακίας. Στα ρωσικά τανκς είπε όχι και βρέθηκε απομονωμένος να λοιδορείται από αυτούς πού ήταν μέχρι πριν λίγο σύντροφοι. […]».
"Ο ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΣ ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΔΩΛΙΟ"
Ένα δεύτερο βιβλίο στα Ελληνικά (και πάλι από τις εκδόσεις Νέα Θέσις ) είναι και το :
«Ο Ισραηλινός Σιωνισμός στο εδώλιο». Σε αυτό (σε μεταφραστική επιμέλεια των Σοφίας Κουτσοπούλου και Ιωάννου Σχοινά) παρουσιάζονται τα «έργα και οι ημέρες» του καθεστώτος που οι Σιωνιστές έχουν εγκαταστήσει στο Κράτος του Ισραήλ από την δεκαετία του 1940 και μετά. Στον Πρόλογο του έργου η Πανεπιστημιακός Μαρία Τζάνη μιλά για το θάρρος του Γάλλου συγγραφέως να μιλήσει για τις πράξεις ρατσισμού και μισαλλοδοξίας του Ισραηλινού Σιωνισμού. .
Στα τρία μεγάλα Κεφάλαια του βιβλίου αναφέρονται οι τίτλοι «Σιωνισμός εναντίον Ιουδαϊσμού», «Ποιος ελαχιστοποιεί τα εγκλήματα του Χίτλερ» και «Η Ισραηλινή Πολιτική », ενώ στις 256 σελίδες του βιβλίου παρουσιάζει την εγκληματική πολιτική εναντίον των Αράβων της Παλαιστίνης, τις συμφωνίες εποικισμού της Παλαιστίνης, τις κρυφές συμφωνίες Ιουδαίων και Γ΄ Ράιχ, την χειραγώγηση του λεγομένου «Ολοκαυτώματος» κλπ. Το βιβλίο αντιμετώπισε πνευματικό λυντσάρισμα στην Γαλλία, όπου έχει ποινικοποιηθεί η διατύπωση αμφισβήτησης για το «Ολοκαύτωμα».
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ
Από διαδικτυακές πηγές (κυρίως της Βικιπαίδεια) αλλά και τα βιβλία που έχουν ήδη εκδοθεί στα Ελληνικά αντλούμε σημαντικές πληροφορίες για την ζωή του .
Ο Ροζέ Γκαρωντύ (Roger Garaudy) γεννήθηκε στις 17 Ιουλίου 1913 και έφυγε από την ζωή στις 13 Ιουνίου 2012. Γάλλος φιλόσοφος, κομμουνιστής αντιστασιακός, ιστορικός αναθεωρητής, προσηλυτισμένος στο Ισλάμ, αποτελεί πραγματικά μία ενδιαφέρουσα και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. Γεννημένος από Καθολική οικογένεια, σπούδασε φιλοσοφία, ασπάστηκε τον Μαρξισμό και εντάχθηκε στο γαλλικό Κομμουνιστικό κόμμα τη δεκαετία του 1930.
Κατά την εισβολή της Γερμανίας στη Γαλλία, το 1939, συνελήφθη και οδηγήθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Αλγερία. Με το τέλος του Μεγάλου Πολέμου έγινε μέλος της κεντρικής επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Γαλλίας και κατόπιν, μέλος του πολιτικού του συμβουλίου και ένας από τους πιο εξέχοντες ακαδημαϊκούς. Διηύθυνε το Κέντρο Μαρξιστικών Σπουδών στο Παρίσι και την επιθεώρηση "Κομμουνιστικά Τετράδια". Δίδαξε, μεταξύ άλλων, στο πανεπιστήμιο του Κλερμόν, όπου και ήρθε σε ρήξη με τον Μισέλ Φουκώ.
Η ΡΗΞΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΓΑΛΛΙΑΣ
Η ρήξη του με το Κομμουνιστικό κόμμα ήρθε το 1968, με αφορμή την δημόσια κριτική του ενάντια στην εισβολή της Σοβιετικής Ένωσης στην Τσεχοσλοβακία και η διαγραφή του ακολούθησε το 1970. Η ειρωνεία είναι ότι είχε υπερασπιστεί την Σοβιετική εισβολή στην Ουγγαρία δώδεκα χρόνια πριν. Παρ' όλα αυτά, υπήρξε συνεπής πολέμιος του καπιταλισμού μέχρι το τέλος της ζωής του.
Στους κόλπους του κομμουνιστικού κόμματος είχε το προσωνύμιο "Καρδινάλιος", λόγω των θρησκευτικών του πεποιθήσεων. Από Προτεστάντης έγινε Καθολικός, για να ασπαστεί τελικά το Ισλάμ, το 1982. Από εκείνη την περίοδο αρχίζει ουσιαστικά και η σφοδρή κριτική του απέναντι στον Σιωνισμό, η οποία κορυφώθηκε με την έκδοση του βιβλίου: Οι θεμελιώδεις μύθοι της Ισραηλινής πολιτικής. Στο βιβλίο, χρησιμοποιώντας και στοιχεία από την έρευνα διαφόρων ιστορικών αναθεωρητών, όπως ο Δρ. Φωρισσόν, καταρρίπτει επιστημονικά τους ισχυρισμούς περί οργανωμένου σχεδίου εξόντωσης των Εβραίων από τον Χίτλερ και την ύπαρξη θαλάμων αερίων, πάνω στους οποίους χτίστηκε η θεωρία του εβραϊκού ολοκαυτώματος, όπου και βασίστηκε η μεταπολεμική κυριαρχία του Σιωνισμού.
Η έκδοση του συγκεκριμένου βιβλίου προκάλεσε αναταραχή στους ακαδημαϊκούς και πολιτικούς κύκλους της Γαλλίας, αλλά και παγκοσμίως, οδηγώντας το κράτος στην άσκηση δίωξης και στην καταδίκη του Γκαρωντύ (για υποκίνηση φυλετικού μίσους και άρνηση εγκλημάτων ενάντια στην ανθρωπότητα) σε φυλάκιση με αναστολή, σε πρόστιμο 240.000 φράγκων και σε απαγόρευση της κυκλοφορίας του βιβλίου στη Γαλλία.
Η άδικη και αυστηρή καταδίκη του, σε συνδυασμό με την καθολική αναγνώριση που απολάμβανε έως τότε από τους ακαδημαϊκούς κύκλους της Γαλλίας, οδήγησε σε πολλές εκδηλώσεις αλληλεγγύης προς το πρόσωπό του, ιδιαίτερα από τον Αραβικό κόσμο, όπου και βραβεύτηκε από τον Καντάφι, τον Νασράλα και άλλους ισλαμιστές ηγέτες.
ΠΩΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ
Όπως ήταν επόμενο, ο Γκαρωντύ περιθωριοποιήθηκε σταδιακά και υπήρξε μία συντονισμένη προσπάθεια να υποτιμηθεί το ακαδημαϊκό του επίπεδο. Παρ' όλα αυτά, έγραψε συνολικά πενήντα βιβλία μέχρι το τέλος της ζωής του, η πλειοψηφία εξ αυτών πάνω στην πολιτική φιλοσοφία, υπό το πρίσμα του Μαρξισμού.
Είναι εντυπωσιακό το «πέρασμα »του Γκαρωντύ από διαφορετικές ιδεολογικές θέσεις, που έφτασαν από τον δογματικό Μαρξισμό στην αποδοχή του Ισλάμ. Κάποιος «κακοπροαίρετος » παρατηρητής ίσως παρομοίαζε την κίνηση αυτή ως δείγμα της πνευματικής ένδειας της Δύσεως (ναυαρχίδα της οποίας θέλησε να είναι η γαλλική κουλτούρα, κάτι που εμείς στην Ελλάδα το συναντήσαμε πολλές φορές με τους ποικίλους γαλλοτραφείς διανοουμένους μας).
Το σίγουρο είναι πως ο Ροζέ Γκαρωντύ δεν φοβήθηκε να εκφράζει την άποψη του , ακόμη και αν γινόταν δυσάρεστος σε φίλους και τέως συντρόφους του .
Αυτό δεν του το συγχώρησαν. Και για αυτό ίσως και επέβαλαν σιωπή ακόμη και στην αναφορά στον θάνατο του, που πέρασε «στα ψιλά»,όπως θα λέγαμε στην Ελλάδα.
Εκδόσεις βιβλίων του στα ελληνικά
1.ΗΠΑ - Η εμπροσθοφυλακή της παρακμής (Νέα Θέσις - 1999)
2.Ο χορός στη ζωή (Ηριδανός)
3.Οι θεμελιώδεις μύθοι της Ισραηλινής πολιτικής (Νέα Θέσις)
4.Ο Ισραηλινός Σιωνισμός στο εδώλιο (Νέα Θέσις)
Γεώργιος Διον. Κουρκούτας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου