Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

Απολογισμός - Τάσος Λειβαδίτης


Απολογισμός

Νύχτωσε.
Ώρα που αναρωτιέται κανείς τι έπραξε στη ζωή του.
Κι οι νεκροί πλάγιασαν και σταύρωσαν τα χέρια,
σαν αυτό που ψάχναν να το αγγίζουν, επιτέλους, μέσα τους.

Τάσος Λειβαδίτης

Η ἄσκησις καὶ ἡ μελέτη προλειαίνουν τὸ ἔδαφος τῆς ψυχῆς - π. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης

O λόγος τοῦ Θεοῦ ὑπάρχει εἰς τὴν Γραφὴν καὶ εἰς τοὺς ἁγίους Πατέρας. Ὅταν μελετῶμεν τοιαῦτα βιβλία, καὶ μάλιστα, ἀσκητικῶν Πατέρων, ὅταν εἴμεθα εἰς τὴν ἐργασίαν μας προσεκτικοί, ὅταν κοπιάζωμεν εἰς τὴν ζωὴν μὴ σπαταλῶντες τὰς δυνάμεις μας, ἀλλὰ δίδοντες αὐτὰ εἰς τὸ καθημερινόν μας καθῆκον, ὅταν οὕτω πὼς ἡ ζωὴ ἡμῶν εἶναι μία ἄσκησις καθημερινή, τότε αὐτὴ ἡ ἄσκησις καὶ ἡ μελέτη προλειαίνουν τὸ ἔδαφος τῆς ψυχῆς, ὥστε νὰ καθίσταται ἱκανὴ νὰ ἀναβαίνῃ πρὸς τὰ ἄνω.  
Αρχιμανδρίτης Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης

Ο εγωισμός είναι το κάκιστο των κακών - Αρχιμανδρίτης Εφραΐμ Φιλοθεϊτης

Ο εγωισμός είναι το κάκιστο των κακών· αυτός μας δημιουργεί όλα τα σφάλματα, με τους ανυπότακτους λογισμούς. Φοβηθείτε τον και προσπαθείτε να απαλλαγείτε απ’ αυτόν, καθώς όσο μένει μέσα μας αχτύπητος, τόσο θα μας πληγώνει με ανάλογους πόνους. 
Αρχιμανδρίτης  Εφραΐμ Φιλοθεϊτης 

«Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ» ΜΟΝΑΔΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ - Χριστιανικής Εστίας Πατρών


ΜΟΝΑΔΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ
«Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ»

ΧΟΡΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΡΩΝ
Μ.Φ.Η. «Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ»
Αγίας Σκέπης 3
263 31 ΠΑΤΡΑ
Τηλέφωνο 2610 271725


Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Το εγώ μας τρώει. - Μητροπολίτης Χαλκίδος Νικόλαος (Σελέντης)


Το εγώ μας τρώει. Το ΕΓΩ! με κεφαλαία γράμαμτα. Αυτό που κλείνει τον Παράδεισο, ενώ μπαίνουν μέσα οι αμαρτωλοί και αι πόρναι. Αυτό το ε γ ώ είναι ο κακός δαίμων. Κύριε, βγάλε αυτό το δαιμόνιο. Αμήν.

Μητροπολίτης Χαλκίδος Νικόλαος (Σελέντης)

Η προσευχή προφυλάσσει - Όσιος Σιλουανός Αθωνίτης


 Η προσευχή προφυλάσσει τον άνθρωπο από την αμαρτία, γιατί ο νους όταν προσεύχεται, είναι απασχολημένος με το Θεό και στέκεται με ταπεινό πνεύμα ενώπιον του Κυρίου, τον Οποίο γνωρίζει η ψυχή του προσευχομένου.  

Όσιος Σιλουανός Αθωνίτης

Αγρυπνία εις Άγιο Γεώργιο Λάγγουρα Πατρών

Την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011,
το βράδυ και ώρα 9-1.15 μετά τα μεσάνυxτα
στον ιερό Ναό του
Αγίου Γεωργίου Λάγγουρα
θα τελεσθή Αγρυπνία
επί τη ανακομιδή του ιερού λειψάνου του
Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.
Θα ψάλλει η χορωδία ψαλτικής "ΚΛΕΙΔΑ",
υπό την Διεύθυνση του πρωτοψάλτη
Δημητρίου Γαλάνη.

Οργή και μούτζα που σας έλαχε ! - Γιώργος Μάλφας

Οργή και μούτζα που σας έλαχε !
Του Γιώργου Μάλφα, θεολόγου καθηγητή


Ολοφύρεται και αλυχτά ο δωσιλογικός εσμός του Μνημονίου για το φετινό «βέβηλο» εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου! Για την «προσβολή» του Προέδρου της Δημοκρατίας, των συμβόλων του έθνους, της μνήμης των αγωνιστών, της εθνικής ομοψυχίας. Για τις παρελάσεις που «ματαιώθηκαν», για τους «επισήμους» που εκδιώχθηκαν, για τους κυρίους ανδρείκελα και τις ερίτιμες κυρίες  που τους διαλύσαμε τη φιέστα, μέρα τέτοια, ιερή και ηλιόλουστη! Ανέμεναν αντιδράσεις, αλλά όχι τέτοιας πρωτόγνωρης έκτασης και έντασης. Κατανοητή η έκπληξή τους, αλλιώς μας είχαν μάθει… Η κρίση «θα μας αλλάξει» μας έλεγαν καιρό τώρα, υπαινικτικά, σχεδόν απειλητικά. Όντως, ξεχάστε ό,τι ξέρατε!
Φοβήθηκαν, έχασαν τον έλεγχο, τρομοκρατήθηκαν. Στα μάτια, τα λόγια και τις χειρονομίες τους διέκρινες τον πανικό, τον αληθινό εαυτό τους. Δίχως προσχήματα, ρητορικούς ελιγμούς και ευγένεια που θα επέβαλε η θεσμική τους ιδιότητα, η αγωγή από «καλό» σπίτι. Έτσι εξηγείται η έκρηξη θυμού που ακολούθησε, οι οργίλες αντιδράσεις, η αργυρώνητη κατασυκοφάντηση των δημοσιολογούντων, η κομματική ομοβροντία καταγγελτικών ανακοινώσεων για την πάνδημη ανταρσία, το αυθόρμητο ξέσπασμα του λαού μας σε όλη τη χώρα!

Ας αγωνιστούμε όλοι μαζί για μια Ελλάδα σεβαστή - Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ,
έκανε τις ακόλουθες Δηλώσεις :

             « Η σημερινή επέτειος του θρυλικού «ΟΧΙ» της 28ης Οκτωβρίου 1940 αμαυρώθηκε, δυστυχώς, σε αρκετές πόλεις της Πατρίδος μας. Εκδηλώσεις αποδοκιμασίας εναντίον πολιτικών προσώπων και, μάλιστα, του Προέδρου της Δημοκρατίας στην Θεσσαλονίκη, έδειξαν την αγανάκτηση του λαού μας που έχει φθάσει στο μη περαιτέρω, για την εξαθλίωση, η οποία παρατηρείται σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής των Ελλήνων...
            Θα πω, χωρίς περιστροφές, ότι και εγώ αγανακτώ, διότι η Πολιτεία φέρεται με περίσσεια σκληρότητα προς την Εκκλησία γενικώς, αλλά και προς την ακριτική Μητρόπολή μας. Γιατί με τους δυσβάστακτους φόρους μας βάζει το μαχαίρι στο λαιμό και μας οδηγεί στο να σταματήσουμε την λειτουργία των μικρών φιλανθρωπικών μας Ιδρυμάτων.
            Παρά ταύτα, δεν με βρίσκει σύμφωνο η ματαίωση ή η υποβάθμιση των στρατιωτικών και μαθητικών παρελάσεων. Γιατί οι παρελάσεις γίνονται για να τιμηθούν κάποιοι ήρωες που εδόξασαν την Ελλάδα και μας δείχνουν τον δρόμο του καθήκοντος και της τιμής, όπως τα παλληκάρια του 1940. Θέλω να πιστεύω, ότι οι σημερινές θλιβερές εκδηλώσεις δεν θα αποτελέσουν, για κανένα λόγο, πρόσχημα για να καταργηθούν μελλοντικώς οι παρελάσεις. Κάτι τέτοιο θα ήταν ολέθριο για την Πατρίδα μας και για την κατάφορτη από δόξα ιστορία της.
            Σε όλους όσοι αντιδρούν έναντι των πολιτικών μας έχω να πω τούτο : Όταν θα έλθουν - όποτε έλθουν - οι εκλογές, έχουν στα χέρια τους ένα δυνατό όπλο : την ψήφο. Ας τους μαυρίσουν και ας τους στείλουν στα σπίτια τους. Η δημοκρατία αυτόν τον δρόμο γνωρίζει. Όλα τα άλλα αποτελούν εκτροπή. Και την εκτροπή την έχουμε γνωρίσει και την έχουμε ζήσει όλοι μας στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν...
             Με αυτές τις σκέψεις χαιρετίζω τους προσφιλείς μου συνέλληνες. Ας αγωνιστούμε όλοι μαζί για μια Ελλάδα σεβαστή στους φίλους και υπολογίσιμη στους εχθρούς, ιδιαίτερα τώρα που διερχόμαστε τους κρίσιμους αυτούς καιρούς  ».

π. Αγγέλου Κοζιώρη, Αιωνία η Μνήμη


π. Αγγέλου Κοζιώρη
Αιωνία η Μνήμη!



Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί
την Δευτέρα 31-10-2011 στις 11 το πρωί
 από τον Ι.Ναό Αγ. Βασιλείου Βραχναιίκων.

ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΣ, ΠΡΟΕΔΡΕ; - Νίνα Γεωργιάδου


 Τ’ αληθινά δάκρυα απεχθάνονται το φως της δημοσιότητας.

Η κακοποίηση στις ΗΠΑ αρχίζει από τα παιδιά

Η Εμα Τόμσον ήταν μόλις τεσσάρων χρόνων το 2009 όταν η μητέρα και ο σύντροφός της την ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου. 
Την χτυπούσαν επί ώρες στα πλευρά και το κεφάλι και όταν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, νεκρή πια, διαπιστώθηκαν εκτεταμένες εγκεφαλικές κακώσεις και μελανιές σχεδόν σε όλο το πρόσωπο και το σώμα της. Το κοριτσάκι είχε πέσει θύμα βιασμού, πιθανότατα από τον σύντροφο της μητέρας της.
Η Εμα Τόμσον είναι μόνο ένα από τα 66.000 παιδιά που δολοφονούνται κάθε βδομάδα στις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου από τους ίδιους τους γονείς τους. Εξήντα έξι χιλιάδες παρόμοιες σοκαριστικές ιστορίες με θύματα ανυπεράσπιστα πλάσματα που βιώνουν ασύλληπτο πόνο, από τα χέρια αυτών που θα έπρεπε να τα προστατεύουν.

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Η κυριότητα του πλούτου - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ξέρετε ποιοί έχουν στην πραγματικότητα την κυριότητα του πλούτου; Όσοι περιφρονούν τη χρήση του και περιγελούν τις απολαύσεις. Όσοι σκορπάνε τα λεφτά τους και τα μοιράζουν στους φτωχούς, κάνουν καλή χρήση τους και φεύγουν απ’ αυτόν τον κόσμο αληθινά πλούσιοι, πλούσιοι σε καλά έργα και αγάπη και χάρη Θεού.  
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Τί είναι ο Έλληνας;; - Ν. Κέλλυ

Προ του δικαστηρίου της αδεκάστου Ιστορίας ο Έλλην απεκαλύφθη ανέκαθεν κατώτερος των περιστάσεων, καίτοι από απόψεως διανοητικής κατείχε πάντοτε τα πρωτεία.
Ο Έλλην είναι ευφυέστατος, αλλά και αισθηματίας, δραστήριος αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος αλλά πλήρης προλήψεων, θερμόαιμος, ανυπόμονος, αλλά και πολεμιστής.
Έκτισε τον Παρθενώνα και μεθυσθείς εκ της αίγλης του αφήκε βραδύτερον να γίνει στόχος οβίδων.
Ανέδειξε τον Σωκράτη δια να τον δηλητηριάσει.
Εθαύμασε τον Θεμιστοκλέα δια να τον αποπέμψει.
Υπηρέτησε τον Αριστοτέλη δια να τον καταδιώξει.
Έκτισε το Βυζάντιον δια να το εκτουρκεύσει.
Έφερε το '21 δια να το διακυβεύσει.
Εδημιούργησε το 1909 δια να το λησμονήσει.
Ετριπλασίασε την Ελλάδα και παρ' ολίγον να την κηδεύσει.
Κόπτεται την μίαν στιγμήν δια την αλήθειαν και την άλλην μισεί τον αρνούμενον να υπηρετήσει το ψεύδος.
Παράδοξον πλάσμα, ατίθασσον, περίεργον, ημίκαλον, ημίκακον, ασταθές, αβέβαιων διαθέσεων, εγωπαθές και σοφόμωρον ο Έλλην.
Οικτήρετέ τον, θαυμάσατέ τον αν θέλετε, ταξινομήσατέ τον αν ημπορείτε.
Ν. Κέλλυ

Ο ένας θεωρεί τους Νεοέλληνες ανάγωγους και τους καυτηριάζει, ο άλλος τους δικαιολογεί και τους εγκωμιάζει. - Ε. Π. Παπανούτσος,


Ο παρακάτω διάλογος είναι αληθινός• οι λέξεις ίσως διαφέρουν, τα νοήματα όμως είναι τα ίδια. Ο λόγος για τους τρόπους συμπεριφοράς των Νεοελλήνων στις διάφορες παραστάσεις της ζωής. Ο ένας συνομιλητής θεωρεί τους Νεοέλληνες ανάγωγους και τους καυτηριάζει, ο άλλος τους δικαιολογεί και τους εγκωμιάζει. Αρχίζω με την άρνηση• η θέση ακολουθεί.
     Δεν ξέρω ποιες αρετές βρίσκετε στη συμπεριφορά των συμπατριωτών μας - λέει ο πρώτος - και κατά πόσο είστε ειλικρινείς και αντικειμενικός στις κρίσεις σας. Εγώ είμαι βέβαιος ότι οι Νεοέλληνες δεν έχουν κοινωνική αγωγή, και τούτο το συμπεραίνω από τους τρόπους τους. Κοιτάξετε πρώτα πως οδηγούν το αυτοκίνητό τους στους πολυσύχναστους δρόμους. Δεν εξετάζω το «πόθεν έσχες» αυτής της πολυτέλειας• αυτή είναι άλλη υπόθεση. Έχει παρατηρηθεί (πολύ ορθά, νομίζω) ότι ο χαρακτήρας ενός λαού φαίνεται στον τρόπο του αυτοκινητικού οδηγήματός του.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΛΟΥΚΑ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Ολόκληρο το ιερό Ευαγγέλιο είναι αποκάλυψις Θεού. Ποτέ μα ποτέ ο άνθρωπος από μόνος του δεν θα μπορούσε να ανακαλύψει όλες αυτές τις θείες αλήθειες που μας προσφέρει ο Ευαγγελικός λόγος, όπως φυσικά αυτός διασφαλίζεται και ερμηνεύεται μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Δύο μεγάλες αλήθειες μας αποκαλύπτει η Ευαγγελική παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου, που θα ακούσουμε την Κυριακή στους Ιερούς μας Ναούς.
α) Ότι όλα δεν τελειώνουν σ’ αυτή την πρόσκαιρη ζωή και
β) Ας μη αναμένουμε μεταβολή καταστάσεως στον Άδη.

·                     Αν όλα τελείωναν με το κλείσιμο των οφθαλμών. Αν μετά τον θάνατο ο άνθρωπος θα έπεφτε στην ανυπαρξία, όπως κηρύσσουν οι υλιστές και οι σαρκολάτρες, τότε ο πλούσιος θα ήταν ο «τυχερός της ζωής» και ο ταλαίπωρος Λάζαρος θα ήταν το θύμα και ο ανόητος που αφήνει την ζωή του να παρατείνεται μέσα στα βάσανα….

Σχολιασμένα και ασχολίαστα - γδμ


Η φιλία μου με τρεις ή τέσσερις διαφορετικούς μπλόγκερ μού είχε κατ’ επανάληψη επιβεβαιώσει την εντύπωση που προσωπικά είχα σχηματίσει σχετικά με το ποιες αναρτήσεις στα ιστολόγια προκαλούν σχολιασμό και ποιες όχι.

«Τα σοβαρά δεν τραβάνε συνήθως. Βάλε κάτι κουτσομπολίστικο, κάνε μια έμμεση ή άμεση επίθεση και θα δεις τα σχόλια να γίνονται το ένα κατόπιν του άλλου, η επισκεψιμότητα να πιάνει ταβάνι» μου είχαν πει. Θέλησα να πειραματιστώ και ενώ τον τελευταίο καιρό ανέβηκαν στο συγκεκριμένο ιστολόγιο εξαιρετικές αναρτήσεις που κυριολεκτικά γαργαλούσαν τα ακροδάκτυλά μου να σχολιάσω αντιστάθηκα περιμένοντας να δω ποια θα ήταν η ανταπόκριση των σχολιαστών. Αποτέλεσμα: 0 σχόλια. Ενδεικτικά αναφέρω το άρθρο του Μαζάουερ περί της Ελλάδος,  το άρθρο του Γ. Δελαστίκ περί πλουτοκρατίας κ.λ.π.

Έφτασε ωστόσο ένα αιχμηρό μου σχόλιο σε κείμενο για εκδήλωση σε ναό της Πάτρας προκειμένου να γίνουν αμέσως 8 σχόλια. Και φυσικά σχόλια με δύο χαρακτηριστικά: ανώνυμα και επιθετικά επί προσωπικού. Έχοντας διαχειριστεί προ ολίγων ετών για διάστημα λιγότερο της μιας εβδομάδας το ιστολόγιο ενός συνεδρίου μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως αυτού του είδους τα σχόλια αποτελούν δυστυχώς την πλειοψηφία. Είναι δε τέτοιο το ψυχοπαθολογικό υπόβαθρο που αποκαλύπτεται μέσα από την ανωνυμία του σχολιασμού ώστε κανείς αηδιάζει στην ανάγνωση των σχολίων.

Όσα λέγονται εδώ μπορεί νομίζω να τα επιβεβαιώσει κάθε κάτοχος ή διαχειριστής ιστολογίου χριστιανικού και μη. Και για να επιβεβαιώσω ότι το σύμπτωμα ευδοκιμεί και σε μη χριστιανικά ιστολόγια σας παραπέμπω στην τελευταία ανάρτηση του ιστολογίου παραγωγού ραδιοφωνικής εκπομπής στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

Αν τα ιστολόγια ξεκίνησαν ως χώρος ελεύθερης έκφρασης είναι ωστόσο και χώρος όπου κάθε πικραμένος βγάζει τον πόνο του, κάθε άρρωστος την αρρώστια του, κάθε καταπιεσμένος από τους άλλους ή τον εαυτό του το άχτι του. Ως εκ τούτου οι φωτογραφίες από τα χειμερινά μπάνια του ιστολόγου είναι κατά το σχετικό σχόλιο πιο ενδιαφέρουσες από τα κείμενα περί της γλώσσας της λατρείας. Φίλε, Τάσο, ανάρτησέ τες και τα 2.000.000 επισκέψεις δεν είναι μακριά!

Καλημέρα σας!

γδμ

Ο Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας προς τους νέους: «αγαπήστε το σχολείο σας, τον Χριστό…»

Αξίζει να είναι κανείς Έλληνας τις μέρες αυτές. - Γεώργιος Θεοτοκάς

Κόσμος πολύς χυμένος στους δρόμους, κίνηση εξαιρετική.
Περνούν μονάδες του στρατού που πηγαίνουν στο μέτωπο.
Οι φαντάροι τραγουδούν, το πλήθος χειροκροτεί και ζητωκραυγάζει.
Αξίζει να είναι κανείς Έλληνας τις μέρες αυτές.
Γεώργιος Θεοτοκάς
(Νοέμβριος 1940)

Η σημερινή, Ελλάδα.. έχει υψίστη σημασία - Henry Miller


Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμία σημασία ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρει τον εαυτό του.

Henry Miller

Αλλάζουμε καταναλωτικές συνήθειες – Ενισχύουμε την Ελλάδα - Μιχάλης Ηλιάδης

Στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η πατρίδα μας, ένα σημαντικό βήμα προς την προσπάθεια στήριξης της ελληνικής παραγωγής και της οικονομίας της χώρας είναι η κατανάλωση ελληνικών προϊόντων. Όταν λέμε ελληνικό προϊόν εννοούμε αυτό που παράγεται στην Ελλάδα.
Ας δούμε με απλά λόγια πως γίνεται αυτό :
Όταν αυξάνεται η ζήτηση ενός προϊόντος, αντίστοιχα αυξάνεται η παραγωγή του, πράγμα που σημαίνει πραγματοποίηση επενδύσεων στην παραγωγή. Αυτό δημιουργεί όχι μόνο αύξηση των θέσεων εργασίας στην συγκεκριμένη επιχείρηση, η οποία το παράγει, αλλά αύξηση της ζήτησης και σε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος. Έτσι τονώνεται η απασχόληση, τόσο στον πρωτογενή και τον δευτερογενή τομέα της οικονομίας, αλλά και στις υπηρεσίες. Συνάμα η ισχυροποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, πέραν των αυξημένων εσόδων προς το κράτος, τους δίνει τη δυνατότητα να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές και ικανές να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, πράγμα ιδιαίτερα ωφέλιμο για την εθνική οικονομία. 

Η ανάσταση της κόρης του Ιαείρου και η θεραπεία της αιμορρoούσης - Αλέξανδρος Κοσματόπουλος

Μετά την θεραπεία του δαιμονισμένου στη χώρα των Γαδαρηνών, ο Ιησούς περνά με πλοιάριο στην αντίπερα όχθη της λίμνης, όπου τον περίμενε πλήθος κόσμου. ΄Ερχεται τότε ένας από τους αρχισυνάγωγους ονόματι Ιάειρος, ο οποίος «ιδών αυτόν πίπτει προς τους πόδας αυτού και παρεκάλει αυτόν πολλά, λέγων ότι το θυγάτριόν μου εσχάτως έχει, ίνα ελθών επιθείς αυτή τας χείρας, όπως σωθή και ζήσεται». Καθώς πορεύονταν προς το σπίτι του Ιαείρου, το πλήθος τον ακολουθούσε συνθλίβοντάς τον. Μια γυναίκα που υπέφερε από αιμορραγία δώδεκα χρόνια και είχε δαπανήσει στους γιατρούς το βιος της χωρίς να δει ωφέλεια, πλησίασε από πίσω τον Ιησού και άγγιξε την άκρη του ενδύματός του. «Εάν άψωμαι καν του ιματίου αυτού, σωθήσομαι», αναλογίζεται μέσα της. Αμέσως η ρύση του αίματος σταματά και αισθάνεται να γιατρεύεται η ασθένειά της. Ο Ιησούς νιώθει να φεύγει δύναμη από πάνω του και στρεφόμενος γύρω του ρωτά: «Τις μου ήψατο των ιματίων; Και έλεγον αυτώ οι μαθηταί αυτού· βλέπεις τον όχλον συνθλίβοντά σε, και λέγεις τις μου ήψατο;».

Αγρυπνία εις Ι. Ν. Αγίου Ιωάννου Τέρψης Πατρών

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ &
ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
(Ελ. Βενιζέλου, Οζηρού-Πρέσπας)ΤΕΡΨΗ

AΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Την ΔΕΥΤΕΡΑ 31/10 προς ΤΡΙΤΗ 1/11 ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ &
ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΝ ΕΥΒΟΙΑ:

Μικρά Αγρυπνία - Θεία Λειτουργία - Μικρός Αγιασμός 21:00-01:00

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Διεθνές Συνέδριο: Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας

Διεθνές Συνέδριο: Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας
Πρόσωπο, Ευχαριστία και Βασιλεία του Θεού σε ορθόδοξη και οικουμενική προοπτική
Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011 
 
To intv.gr μεταδίδει ζωντανά από το Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας στον Βόλο το Διεθνές συνέδριο με τίτλο:

"Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας: Πρόσωπο, Ευχαριστία και Βασιλεία του Θεού σε ορθόδοξη και οικουμενική προοπτική".

Η διάρκεια του συνεδρίου είναι από 28-30 Οκτωβρίου 2011.

Πρόγραμμα
Παρασκευή 28-10-2011

17.00: Εγγραφές
Α΄ Συνεδρία
Προεδρεύων: Παντελής Καλαϊτζίδης Διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών
17.30-17.50: Νικόλαος Ασπρούλης, Master Θεολογίας, Επιστημονικός Συνεργάτης Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών και περιοδικού «Θεολογία»: Η νεο-πατερική μεθοδολογία του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα: από τον π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ στη θεολογική γενιά του ’60
17.50-18.10: Κωνσταντίνος Αγόρας, Επίκουρος Καθηγητής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ): Η θεολογική γνωσιολογία του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη
18.10-18.45: Συζήτηση

ΟΧΙ τότε…. τώρα;


Οι Έλληνες Ιεράρχες - Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος

"Οι Έλληνες Ιεράρχες
δεν παραδίδουν
 τας πόλεις εις τον εχθρόν,
αλλά καθήκον των είναι
να εργασθούν
δια την απελευθέρωσιν αυτών".  

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος

Αθάνατο το Έπος του 1940 - 41 - Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας

             Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
             Όταν το πρωϊνό της Δευτέρας, 28ης Οκτωβρίου 1940, ακούστηκαν οι σειρήνες του πολέμου, ο Ελληνικός Λαός ξεχύθηκε στους δρόμους σαν να άρχιζε κάποιο πανηγύρι. Άνδρες, γυναίκες και παιδιά τραγουδούσαν πατριωτικά τραγούδια και κατευόδωναν τους στρατιώτες μας, που «με το χαμόγελο στα χείλη» τραβούσαν για το Μέτωπο, απ’ όπου ήδη οι Ιταλοί επιδρομείς είχαν εισβάλει στην Χώρα μας. Όλοι οι Έλληνες, χωρίς κανένα ίχνος φόβου, έμοιαζαν σαν νάτανε μεθυσμένοι για τις νίκες του Στρατού μας, που τις μάντευαν και τις περίμεναν. Γινόταν αυτό που είχε πη ο εθνικός μας ποιητής, ο Κωστής Παλαμάς : «Αυτό το λόγο θα σας πω, δεν έχω άλλο κανένα. Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του Εικοσιένα».
             Ναι !  Μ’ εκείνο το κρασί της αθάνατης λεβεντιάς του Εικοσιένα είχαν μεθύσει οι Έλληνες του 1940. Γιατί, χωρίς να υπολογίσουν τους κομπασμούς του Μουσολίνι, χωρίς να λάβουν υπ’ όψη τους την υπεροπλία και τον τεράστιο αριθμό των Ιταλών στρατιωτών. Και, κυρίως, χωρίς να πτοηθούν από το στοιχείο του αιφνιδιασμού, είπαν τον λόγο του πρωθυπουργού Ιωάννου Μεταξά προς τον Ιταλό πρεσβευτή, τον Γκράτσι, που τον επισκέφθηκε στο σπίτι του, στις 3 μετά τα μεσάνυχτα, ξημερώνοντας η 28η Οκτωβρίου 1940 : «Λοιπόν, έχουμε πόλεμο». Αυτή η φράση ήταν το θρυλικό «ΟΧΙ», που το επανέλαβαν κατόπιν οι Στρατιώτες μας και σύσσωμος ο Ελληνικός Λαός.

Από τον Εσπερινό της Αγίας Σκέπης Πατρών

 Τελέσθηκε ο πανηγυρικός εσπερινός στον Ιερό Ναό της Αγίας Σκέπης του ευγηρείου της Χριστιανικής Eστίας Πατρών. Του Εσπερινού προέστη ο Ιεροκήρυξ της Μητροπολέως Σερρών και Νιγρίτης π. Δανιήλ Παπαδημητράκης ο οποίος και κήρυξε τον Θείο Λόγο. Συμμετείχαν οι Πρωτοπρεσβύτεροι π. Παναγιώτης Ταρσινός, π. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος, οι πρεσβύτεροι π. Βασίλειος Χριστοδούλου, π. Βασίλειος Σταμόπουλος, π. Γεώργιος Τζόλας, π. Παναγιώτης Θωμάς, π. Γρηγόριος Κόρδας και ο διάκονος Κωνσταντίνος Δαραμούσκας.

Παρέστη ο Νομικός Σύμβουλος της Ι. Μ. Πατρών και πρώην Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων κ. Πέτρος Ρηγάτος και οι Πρόεδροι της Χριστιανικής Εστίας Πατρών κ. Γεώργιος Καραγεωργόπουλος και της ΓΕΧΑ Πατρών κ. Γεώργιος Γεωργιοπούλος.








Eθελοντική αιμοδοσία στην Χριστιανική Εστία Πατρών

Την Τρίτη 1η Νοέμβριου 2011
στην Χριστιανική Εστία Πατρών
(Μιαούλη 57)
θα πραγματοποιηθεί
από 6 – 9 μ. μ.
εθελοντική αιμοδοσία.

Στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών ο κ. Στέλιος Παπαθεμελής

Στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών
(Κανάρη 58)
το Σαββάτο 29 Οκτωβρίου 2011
και ώρα 7 μ.μ. θα ομιλήσει
ο κ. Στέλιος Παπαθεμελής
με θέμα
 «Επίκαιρα διδάγματα από τους υπέρ της ελευθερίας αγώνες του Έθνους»

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Γιατί η πολιτική κηδεία;


Πολιτική χωρίς πολιτεία! Όποιος δεν ανήκει σε μια πολιτεία, σε μια κοινωνία, σε κάποιο σώμα, αυτός αυτονομείται. Και το να αυτονομήται κανείς οικονομικά, είναι κακό. Το να αυτονομήται όμως οντολογικά, είναι φρικτό.
● Ως όν θεωρείται αυθύπαρκτος όποιος στερεί τον εαυτό του από την κοινωνία της αγάπης και καταφεύγει στον λεγόμενο «πολιτικό γάμο». Το ίδιο θεωρείται αυθύπαρκτος όποιος στερεί τον εαυτό του από την αγκαλιά της ελπίδας και ζητάει «πολιτική κηδεία».
● Τους λένε αθέους όσους ζητούν πολιτική κηδεία. Μπορούμε να δώσουμε πιστοποιητικό αθεΐας σ’ αυτόν που έχει το πιο φανατικό ιδεολογικό «πιστεύω»; Μπορούμε να βεβαιώσουμε την «ελευθερία» κάποιου, που η ελευθέρα βούλησίς του εγκλωβίστηκε στη βάσανο μιας κομμουνιστικής συνέπειας!
● Και σε πολιτική κηδεία χρησιμοποιούνται κάποτε, έστω και ποιητική αδεία, εικόνες, που μόνο σε πολιτική κηδεία δεν ταιριάζουν. Στην πολιτική κηδεία π.χ. του Λεωνίδα Κύρκου, ηγέτη της Αριστεράς, ομοϊδεάτης του είπε και τα εξής: «Εκεί που είναι τώρα ο σύντροφος, θα κουβεντιάζει με τους παλιούς συντρόφους, τον (τάδε), τον (δείνα), για τους κοινούς τους αγώνες και στόχους που περιμένουν την πραγμάτωσή τους».
● Αν είναι έτσι, προς τί η «πολιτική κηδεία»; Προς τί η άρνησις της εκκλησιαστικής συνοδείας στην εξόδιο μοναξιά; Προς τί η άρνησις της άλλης, της αιώνιας ζωής;
● Το ανησυχητικό στον τόπο μας είναι, ότι για την αύξησι των πολιτικών γάμων, της πολιτικής κηδείας, της αρνήσεως των πάντων, δεν… ανησυχούν οι εκκλησιαστικοί διάκονοι. Διερωτηθήκαμε, μήπως ένας λόγος για την επιλογή «πολιτικής κηδείας» είναι και ο τρόπος που τελείται η θρησκευτική κηδεία; Όταν και εκεί ουσιαστικά επικρατή η αθεΐα, γιατί μας ξενίζει η πολιτική κηδεία;
● Όταν θρηνούμε τους νεκρούς χωρίς ελπίδα αναστάσεως, όταν μαυροντύνωνται οι χριστιανοί και χρυσοντύνωνται οι δεσποτάδες, τότε πώς θα πείσουμε ότι δεν ανήκουμε στους «μή έχοντας ελπίδα»; (Α΄Θεσ.δ΄13).
● Όταν στις κηδείες και στα μνημόσυνα μόνο για ζωή και ανάστασι δεν μιλάμε, όταν τόσα πολλά σπαταλάμε γύρω από τους τάφους και τις κηδείες, όταν η μόνη επαφή του ιερέα με την ψυχή του κεκοιμημένου ή των συγγενών του είναι το προσοδοφόρο «τρισάγιο», τότε τι διαφέρει η πολιτική κηδεία των αθέων από την άθεη θρησκευτική κηδεία μερικών… χριστιανών;
● Αν η Εκκλησία λειτουργήση ως φορέας αληθινής ζωής και βεβαίας ελπίδας, θα μεταβάλη κάθε φέρετρο σε μεγάφωνο αλλαγής και μετανοίας, κάθε τάφο σε προβολέα αναστάσεως και κάθε κηδεία σε επανάστασι κοινωνικής ζωής.
Σωστά, με αφορμή την πολιτική κηδεία του Λεωνίδα Κύρκου σημειώνει σε επιφυλλίδα ο καθηγητής κ. Χρ. Γιανναράς: «Αν ερχόμαστε από το πουθενά και πηγαίνουμε στο τίποτα, τότε γιατί και ο εφοριακός να μη λαδωθεί, ο γιατρός να μην πάρει φακελάκι, ο τραπεζίτης να μην τοκογλυφήσει, ο κομματάρχης να μην εμπαίξη και απατήσει τους πάντες;».   

Περιοδικό «Ιωάννης ο Βαπτιστής»