Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Ο άγιος που έκοψε τον σεισμό στα δύο - Υπ.

26 Μαρτίου του 1993. Ώρα 2 και 10 το μεσημέρι. Στον Πύργο της Ηλείας. Ή καλύτερα στον Πύργο του αγίου Χαραλάμπους, του αγίου που αγαπάνε πολύ οι Πυργιώτες κι ας μην είναι από τα μέρη τους. Κι ας είναι από τη Μικρασία. Τον έφεραν σε εικόνα θαυματουργή οι πρώτοι κάτοικοι του Πύργου -οι Βιλαέτηδες από την Ήπειρο- και του ’χτισαν εκκλησιά στη θέση Κανούλια για να έρχονται και να προσκυνάνε και να παίρνουν την ευλογία του Μικρασιάτη αγίου.  


Κι εκείνος «ανταπέδωσε» την αγάπη τους. Η πρώτη φορά ήταν το 1687, όταν οι Αγαρηνοί με αρχηγό τον τρομερό Αχμέτ Εφέντη, πολιόρκησαν τον Πύργο. Μετά από παρακλήσεις των κατοίκων στον άγιο Χαράλαμπο, έπεσε ασθένεια λοιμική στον στρατό του Εφέντη και πολλοί από τους στρατιώτες του πέθαναν, με αποτέλεσμα να αποσυρθεί και έτσι, να σωθεί η πόλη από την πολιορκία.

Στα χρόνια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης για να περνά στη Ζάκυνθο, χρησιμοποιούσε τις παραλίες της περιοχής: τον Άγιο Ανδρέα, τον Άγιο Ηλία, την Κυλλήνη. Ο ιστορικός Χρυσανθακόπουλος αναφέρει ότι κάθε φορά που ο Γέρος του Μοριά περνούσε από την περιοχή, έκανε οπωσδήποτε στάση στο εκκλησάκι του Αγίου Χαραλάμπους στον Πύργο και προσευχόταν εμπρός στη θαυματουργή εικόνα. Μια από αυτές τις φορές ήταν και το 1806, οπότε παρευρέθηκε στη λειτουργία και η οικογένεια Βιλαέτη.

Αρχιμανδρίτης π. Μάρκελλος Καμπάνης: Λόγοι του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

Γιορτάζουμε αυτό το πρόσωπο, που στάθηκε ένας μεγάλος στυλοβάτης για την δεύτερη χιλιετηρίδα της χριστιανοσύνης. Διαβάζοντας τον βίο του, τις φυλακίσεις, την εξορία, την απόρριψη του θα καταλάβουμε αυτό που γίνεται και σήμερα και γίνεται πάντοτε στην ιστορία της Εκκλησίας.
 
Κατανυκτική ιερά αγρυπνία τελέστηκε το Σάββατο 30 Μαρτίου, (Κυριακή Β´ Νηστειών – Γρηγορίου του Παλαμά) στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, κατά τη διάρκεια της οποίας ιερούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο  Αρχιμανδρίτης π. Μάρκελλος Καμπάνης, κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως.
Ο π. Μάρκελλος στο κήρυγμα του επεσήμανε αρχικά ότι η Θεία Λειτουργία και το Άγιο Βάπτισμα, κατά έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο εξυμνούνται και περιγράφονται από τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, που η Εκκλησία την Β’ Κυριακή των Νηστειών εορτάζει τη ζωή και το έργο του.

«ΔΗΜΑΣ ΜΕ ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΝ ΑΓΑΠΗΣΑΣ ΤΟΝ ΝΥΝ ΑΙΩΝΑ» ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

 
«ΔΗΜΑΣ  ΜΕ  ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΝ  ΑΓΑΠΗΣΑΣ  ΤΟΝ  ΝΥΝ  ΑΙΩΝΑ»
ΜΙΑ  ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ  ΤΡΑΓΩΔΙΑ   
 
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
 

       H 2η Κυριακή της Μ. Σαρακοστής, αφιερωμένη στον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, είναι σαν μια 2η Κυριακή της Ορθοδοξίας. Και καθώς σειρά όλη γραπτών θα αναφερθεί σ’ αυτήν, το γραπτό που ακολουθεί, είναι μια θέαση των πραγμάτων από τη σήμερα αντίπερα όχθη. Αφορμή ο στίχος του Απ. Παύλου, που μέρες και μέρες τώρα μένει και επιμένει μέσα
μου.

     «Δημάς με εγκατέλιπεν αγαπήσας τον νυν αιώνα, και επορεύθη εις Θεσσαλονίκην»-«Ο Δημάς με εγκατέλειψε, αγάπησε τον παρόντα αιώνα-κόσμο, έφυγε, πήγε στη Θεσσαλονίκη»-2Τμ.4,10. Κι αυτό έγινε μετά την πρώτη φυλάκιση του Παύλου στη Ρώμη, τη δίκη, την αθώωση. Όπου ήταν παρών και συμπαραστάτης του ο Δημάς, στενός συνεργάτης του στο έργο της Εκκλησίας. Ως εκείνη την ώρα ήταν ένας από τους «ηγαπηκότας την επιφάνειαν αυτού»-Ιησού Χριστού-«ένας από όλους όσους περιμένουν με αγάπη τον ερχομό Του». Όμως δεν αξιώθηκε δυστυχώς να μείνει πιστός στο Χριστό ως το τέλος, «άχρι θανάτου», και μάλιστα μαρτυρικού, όπως ο Απ. Παύλος. Ελκύστηκε από τη γλυκιά ζωή, από την τρέχουσα  καθημερινότητα εποχής, διολίσθησε σ’ αυτήν. Και, το άνω γραφόμενο, ως και στην επικεφαλίδα ουσιαστικά είναι κραυγή πόνου, κραυγή αγωνίας του Απόστολου των Εθνών για τα όχι δυσδιάκριτα παρεπόμενα αυτής. 

ΠΡΟΕΡΤΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΝΣΑΣΑΣ. ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΚΟΜΑΣ κ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ

ΠΡΟΕΡΤΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ
ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΝΣΑΣΑΣ.
 
ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΚΟΜΑΣ κ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ
 
Προερτάζοντες την Ανάσταση του Κυρίου μας και προγευόμενοι της λαμπροφόρου χαράς αυτής της Αναστάσεως, με την ευκαιρία της ποιμαντικής επισκέψεως του Μακαριωτάτου Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου του Β’, κατ’ αυτάς τας ημέρας, στην Ιερά Μητρόπολη Κινσάσας της Κεντρικής Αφρικής, γενώμεθα καθ’ ημέραν δέκτες και κοινωνοί της μεγάλης Του αγάπης και στοργής, για την πορεία του ιεραποστολικού έργου σε ολόκληρη την Αφρικανική Ήπειρο.
 
Στο πλαίσιο αυτής, της ανυστάκτου προνοίας του, το Σάββατο, 30.3.2024, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου της Ελληνικής Κοινότητας της Κινσάσα, ετέλεσε την εις Επίσκοπον χειροτονίαν, του Θεοφιλέστατου π. Τιμοθέου Ntumba, προκειμένου να διακονήσει ως Επίσκοπος, πλέον, την νεοσυσταθείσα Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου.


Λίαν πρωί, εκατοντάδες πιστών κατέκλυσαν τον Ιερό Ναό και τα πέριξ αυτού, προκειμένου να συμμετάσχουν, τόσο στην Πατριαρχική Θεία Λειτουργία και να λάβουν την ευλογία του πνευματικού τους Πατέρα, όσο και να χαρούν με την χειροτονία, του π. Τιμοθέου.
 
Ευτρεπισμένος και καλλωπισμένος ο Ιερός Ναός της Ελληνικής Κοινότητας, χάρις στην φροντίδα του Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητος της Κινσάσας, κ. Γερασίμου Ντούνη, υπεδέχθη, εν μέσω, κωδωνοκρουσιών και πνευματικών αλαλαγμών, τον Πατριάρχη της Αφρικανικής Ηπείρου, ο Οποίος, μη φειδόμενος κόπων και θυσιών, επέλεξε να χειροτονήσει τους νέους Αρχιερείς κοντά στόν τόπο της καταγωγής τους, κάνοντας ένα μακρύ ταξίδι ,ένεκα τούτου, του ιερού σκοπού.

Χειροτονητήριος λόγος εις Επίσκοπον π. Τιμοθέου Ntumba

 

Κινσάσας, στις 30.03. 2024
 
Χειροτονητήριος λόγος εις Επίσκοπον
 π. Τιμοθέου Ntumba
 
Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα, Σεπτέ Προκαθήμενε της Αποστολικής Εκκλησίας των Αλεξανδρέων,
Σεπτή των Ιεραρχών χορεία,
Εξοχότατε κ. Πρέσβη της Ελλάδος στο Κονγκό,
Εξοχότατε εκπρόσωπε της Κυβερνήσεως της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό,
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Ελληνικής Κοινότητας Κινσάσας,
Σεβαστοί Πατέρες, αδελφοί και πάντες οι αγαπητοί συμπροσευχόμενοι Χριστιανοί,
Δοξάζω τον φιλάνθρωπο Χριστό μας για τις ευεργεσίες Του προς εμένα, κατά τη διάρκεια αυτών των 13 συνεχόμενων ετών της ταπεινής μου ιεραποστολικής διακονίας στην Μπούνια και στην Γκόμα, και ειδικά γι’ αυτή τη Χάρη που επεφύλαξε σε μένα: Με αξιώνει να διακονήσω και να υπηρετήσω την Αγία Μητέρα Εκκλησία μας ως Επίσκοπος της νεοσυσταθείσης και νεοπαγούς Ιεράς Επισκοπής Γκόμας. Η Ιερά Επισκοπή Γκόμας περιλαμβάνει στην εκκλησιαστική-πνευματική της δικαιοδοσία όλο το Μεγάλο Κίβου, δηλαδή τις 3 Επαρχίες του ανατολικού τμήματος της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό. Συγκεκριμένα το Βόρειο Κίβου, το Νότιο Κίβου και τη Μανιέμα.  Ευχαριστώ την Παναγία μας, την Κυρία Θεοτόκο, για την έντονη και αισθητή Προστασία Της δίπλα μου και για τις μεσιτείες Της. Ευχαριστώ τους Αγίους μας για τις πρεσβείες τους .
Μετά τον Θεό, την Υπεραγία Θεοτόκο και τους εν τω ουρανώ Aγίους μας, επιτρέψετέ μου, Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα, Ηγέτα του Παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, να απευθυνθώ προς Εσάς και να εκφράσω την υιική μου Ευγνωμοσύνη για την Τιμή που μου κάνετε σήμερα. Με βαθύτατο σεβασμό, Σας ευχαριστώ για την άπειρη πατρική αγάπη και την εμπιστοσύνη, με τις οποίες περιβάλλετε πάντοτε την αναξιότητά μου. Είμαι δια βίου ευγνώμων απέναντί Σας, διότι πάντοτε δείχνετε προσοχή στα προσωπικά μου προβλήματα και μου προσφέρετε τις πατρικές Σας νουθεσίες και την Προστασία Σας.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΓΛΥΚΑΔΑ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΓΛΥΚΑΔΑ

Το Σάββατο  το απόγευμα 30 Μαρτίου 2024 
στα πλαίσια των ενοριακών δραστηριοτήτων στο Πνευματικό Κέντρο της Εκκλησίας, δόθηκε απο το Θέατρο Σκιών του κ. Καλπουζάνη η παράσταση
 "Παναγιώτης Καρατζάς και η μάχη στη Γηροκομίτισσα".
Τα αγαπητά μας παιδιά με τους γονείς τους απόλαυσαν την ωραία παράσταση μέσα απο τον παραδοσιακό Καραγκιόζη και έμαθαν ιστορικά στοιχεία απο την προσπάθεια που έκαναν οι πατρινοί με πρωτοπόρο τον οπλαρχηγό Παναγιώτη Καρατζά να εκδιώξουν τους Τούρκους απο τη Μονή της Παναγίας της Γηροκομίτισσας κατά την εθνική παλιγγενεσία του έθνους μας το 1821.
Ευχαριστούμε τον κ.  Χρίστο Καλπουζάνη και τους συνεργάτες του και τον κ. Γρηγόρη Μαρμαγκά για την  άψογη οργάνωση της εκδήλωσης.

Λόγοι αφύπνισης από τον Μητροπολίτη Αιτωλίας & Ακαρνανίας κυρό Κοσμά



Λόγοι αφύπνισης 

από τον Μητροπολίτη Αιτωλίας & Ακαρνανίας κυρό Κοσμά

περί μετάνοιας & εξομολογήσεως.


ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ - Γιάννης Πεγειώτης

 

ΑΠΟ ΑΙΩΝΩΝ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΣΥΛΛΑΒΗΣ ΚΟΡΗΣ
ή
ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ
 
Μα ξέρεις ημείς δεν ανακαλύψαμε τώρα την αντίσταση.
Τον προπάππον μας δέσμιον τον εσερναν με το άλογον
Επιθυμίαν μεγάλην είχον οι Οθωμανοι να αφήσουν τον Ακάμανταν οι χριστιανοι
Λες και το αρχαίον Μάριον και τες εκατον και μίαν εκκλησιες της χερσονήσου
Τίτλον τους τες εκάμασην μονονυχτού οι Μυκηναίοι
Το γαίμαν τζείνον μες τα βουνά τ Ακάμα κόμα συντυχάννει μας
Σαν εσύντησιεν τους γονέγους μας τζιαι του Παπαδέρκη που σιεν να ρήσει
Εις τους αιγιαλούς εκείνους της Λάρας του Γερόνησσου και του Αγίου Κόνωνος στο Τζιόνιν
Σαν εγλυκομίλησεν της πέρκαλλης της πεντασύλλαβης της Κόρης
Τζιαι πκιάεν στράτες των βουνών τζιαι μονοπάθκια των χωρκών
Άμπα τζιαι χάσει όμορφον τζιαι νιον λεβέντην προκομμένον
Πομέθυστον να μεν αφήκει προκομμένον στες ρήμες στες αυλάες

Η Ρωμανία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη -

Η Ρωμανία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Έφυγε ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης

Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, σύντροφος στον κοινό  αγώνα ενάντια  στον Τουρκικό νεοθωμανισμό και στην προσπάθεια για τη δημιουργία μιας ισόρροπης Ελλάδα, ενάντια στον Αθηνοκεντρισμό και τον παρασιτισμό, δεν είναι πια μαζί μας. Απεβίωσε αιφνιδίως, στο σπίτι του στη Γλυφάδα.

Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, ποντιακής καταγωγής είχε γεννηθεί στην Αλεξανδρούπολη το 1951. Σπούδασε Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες με μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία. Υπήρξε μέλος του ΠΑΚ επί χούντας και είχε διαφύγει στην Ιταλία.

Μετά την πτώση της δικτατορίας συμμετείχε στην ομάδα που συνέγραψε την ιδρυτική διακήρυξη του ΠΑΣΟΚ στο Μόναχο τον Αύγουστο του 1974, την  πασίγνωστη αργότερα διακήρυξη της 3ης Σεπτέμβρη, ενώ διετέλεσε και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος από το 1977 και στη συνέχεια μέλος του Εκτελεστικού Γραφείου.

Ο Χαραλαμπίδης υπήρξε η ψυχή της πατριωτικής πτέρυγας του ΠΑΣΟΚ και ασκούσε μεγάλη επιρροή στο εσωτερικό του κόμματος. Συναντηθήκαμε το 1988 στις εκδηλώσεις και τις κινητοποιήσεις ενάντια στην έλευση Οζάλ στην Αθήνα, καθώς και στην υποστήριξη του αγώνα του Κουρδικού λαού, στον οποίο και πρωτοστατούσε.   

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ - ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
«Προσκυνοῦμεν Σου τὰ Πάθη»
 
 Συμμετέχουν:
1)  Ὁ Βυζαντινὸς χορὸς καί
2) ἡ Μικτὴ χορωδία τῆς Πολυφωνικῆς χορωδίας Πατρῶν
3) ἡ τετράφωνη ἀνδρικὴ χορωδία τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Παντανάσσης Πατρῶν  «Γεώργιος Ν. Τριάντης».
 
 Δευτέρα 15 Ἀπριλίου 2024
καί ὥρα 7 μ.μ.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ Θ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ

 

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ 
 
ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ Θ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ 
 
ΤΕΤΆΡΤΗ  3 ΑΠΡΙΛΊΟΥ  2Ο24
ΩΡΑ 3.30μμ έως 5μμ
 

Β΄ Κυριακή των νηστειών – Του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά


 Σήμερα, Β΄ Κυριακή των Νηστειών, είναι αφιερωμένη στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά. Επίσης, η Αγία μας Εκκλησία, τιμά τη μνήμη του Ιερομάρτυρα Υπατίου επισκόπου Γαγγρών, καθώς και του Οσίου Ακακίου του Ομολογητού, επισκόπου Μελιτηνής.
Ο Άγιος Υπάτιος έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Μεγάλου Κωνσταντίνου και καταγόταν από την Κιλικία της Μικράς Ασίας. Έγινε επίσκοπος Γαγγρών της Παφλαγονίας και διακρίθηκε για τον ιεραποστολικό του ζήλο και το φιλανθρωπικό του έργο. Η χάρη του Θεού τον αξίωσε με το χάρισμα της θαυματουργίας, από το οποίο και ευεργετήθηκε ο ίδιος ο αυτοκράτορας.
Πήρε μέρος στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο που συγκροτήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. και ανέπτυξε σημαντική αντιαιρετική δράση κατά των αρειανών και των ναυατιανών.

Σάββατο 30 Μαρτίου 2024

«Η θάλασσα μέσα μου» Παράλυτος σωματικά ή ψυχικά; - π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος

Κυριακή Β’ Νηστειών 

«Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ»
Παράλυτος σωματικά ή ψυχικά;

 π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος

Η σωματική ασθένεια είναι πάντοτε ένα σκάνδαλο και ένας κόπος οδυνηρός και απεχθής. Όσο υπάρχουν άνθρωποι μέσα στον πόνο, στο κακό και στην δυστυχία, δεν θα πάψει να μας ταράζει το δίλημμα: ή ο Θεός είναι μεν παντοδύναμος, αλλά δεν μας αγαπάει ή μας αγαπάει μεν, αλλά δεν είναι παντοδύναμος! Εάν ο Θεός υπάρχει και είναι παντοδύναμος, όπως λένε οι Χριστιανοί, γιατί υπάρχει το κακό και ο πόνος;              

Η πίεση της ανάγκης πολλές φορές δημιουργεί την πίεση της απαίτησης να απαλλαγώ, εδώ και τώρα, από οτιδήποτε με πιέζει και με πονά. Η φιλαυτία γίνεται πολλαπλάσια μέσα στην οδύνη. Πολλοί άρρωστοι γίνονται απαίσια σκληροί προς τους γύρω τους, οι οποίοι και τους υπηρετούν, ενώ συγχρόνως γυρεύουν καλοσύνη και θεραπεία. Ατυχώς έχουμε όλοι την κεντρομόλο φιλαυτία να υπολογίζουμε πάνω από όλα τον δικό μας κόπο και πόνο! Η αμεσότητα της οδύνης μας κυριεύει την ψυχή μας.

Ο Χριστός στην συνείδηση των συγχρόνων του φαινόταν σαν ένας δημόσιος θεραπευτής! Είχε κάνει καλά αρρώστους (παράλυτους-τυφλούς-κουτσούς) και η φήμη Του είχε χτίσει μέσα στους ανθρώπους την σκέψη του δημόσιου θεραπευτή. Και εμείς σήμερα ακόμα Τον βλέπουμε με μια τέτοια προοπτική.

Προσκυνηματική εκδρομή Ι. Ν. Αγίας Μαρίνης Πατρών

Ο Ιερός Ναός Αγίας Μαρίνης Πατρών πραγματοποίησε  σήμερα 30 Μαρτίου με την φροντίδα του π. Παναγιώτη Θωμά προσκυνηματική  εκδρομή -στην οποία συμμετείχαν 106 ενορίτες- στις Ιερές Μονές Παναγίας Βρυούλων, Αγίου Πορφυρίου και Παναγίας Χρυσοπηγής.


ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΗ - π. Δημητρίου Μπόκου

ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΗ

π. Δημητρίου Μπόκου

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας δεν έκλεισε. Συνεχίζεται και τη Β΄ Κυριακή των Νηστειών, με τη μνήμη του μεγάλου αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης. Ο άγιος Γρηγόριος έζησε τον 14ο αι. και υπήρξε ένας από τους σοφότερους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Όλη του η ζωή υπήρξε ένας μεγάλος αγώνας για την ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας και ιδιαίτερα για το μεγάλο κεφάλαιο της θεολογίας μας που αφορά την ομοίωση του ανθρώπου με τον Θεό και την τελική ένωση μαζί του (θέωση).

Ο άγιος Γρηγόριος καταπολέμησε την αιρετική διδασκαλία της δυτικής χριστιανοσύνης, η οποία με το ορθολογιστικό-σχολαστικιστικό πνεύμα της αποφαινόταν, ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμμιά πραγματική-οντολογική ένωση με τον Θεό, επειδή η ουσία του είναι αμέθεκτη και απρόσιτη (απλησίαστη). Οι απόψεις αυτές εκφράζονταν κυρίως από τον μοναχό Βαρλαάμ της Καλαβρίας (Κάτω Ιταλίας), που υπό την επίδραση της λατινικής θεολογίας έλεγε, ότι ο μόνος τρόπος να γνωρίσουμε τον Θεό είναι η λογική.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ Β’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Ἡ δημιουργική καί σωστική πρόνοια τοῦ Θεοῦ· ἡ πρόοδος τῆς Ἀκτίστου Χάριτος τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ πρός τόν κόσμο, φώτισε τίς καρδιές τῶν τεσσάρων πιστῶν ἀνθρώπων, ὥστε νά συλλάβουν καί νά ὁλοκληρώσουν τό σωτηριῶδες αὐτό σχέδιο βοηθείας, ὡς πρός τόν παράλυτο ἀδελφό τους.
Στήν σημερινή Εὐαγγελική περικοπή, ἀναφέρεται ἀκριβῶς ἡ ἐπαινετή προσπάθεια τῶν τεσσάρων, ὥστε νά στεφθεῖ μέ ἐπιτυχία τό παράτολμο σχέδιό τους. Μέ τήν βοήθεια τῆς φρόνησης, σωφροσύνης, ἀνδρείας καί δικαιοσύνης, τῶν τεσσάρων αὐτῶν δυνάμεων τῆς ψυχῆς πέτυχαν ὥστε ὁ Παραλυτικός νά βρεθεῖ στά πόδια τοῦ Ἰησοῦ· βέβαια ἀφ’ ὅτου χάλασαν τήν στέγη. Δηλαδή, ἀπέρριψαν τίς σαχλές θεωρίες τῆς ψευδονύμου γνώσεως.
Οἱ Ἄγγελοι στόν οὐρανό, ἄρχισαν νά πανηγυρίζουν. «·Τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου». Ἐν τούτοις σεβαστή γερόντισσα, στήν χαρά αὐτή τοῦ οὐρανοῦ καί τῆς γῆς, πού γίνεται ἐπί ἐνί ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι,(οἱ ἁμαρτίες εἶναι καί ἡ αἰτία τῆς σωματικῆς παραλύσεως) κάποιοι, φθονοῦντες τόν Ἰησοῦν, ἐξέλαβαν τή θεϊκή ἐξουσία τοῦ Χριστοῦ, σάν βλασφημία. «τί οὗτος οὔτω λαλεῖ βλασφημίας; τίς δύναται ἀφιέναι ἁμαρτίας εἰ μή εἷς, ὁ Θεός»;

ΩΣΤΕ ΜΗΚΕΤΙ ΧΩΡΕΙΝ ΜΗΔΕ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΥΡΑΝ - π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

ΩΣΤΕ ΜΗΚΕΤΙ ΧΩΡΕΙΝ ΜΗΔΕ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΥΡΑΝ

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός


 «Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, εἰσῆλθεν ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς Καπερναοὺμ, καὶ ἠκούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι. Καὶ εὐθέως συνήχθησαν πολλοί, ὥστε μηκέτι χωρεῖν μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν· καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον» (Μάρκ. 2, 1-2)
«Τόν καιρό ἐκεῖνο, μπῆκε πάλι ὁ ᾿Ιησοῦς στὴν Καπερναοὺμ καὶ διαδόθηκε ὅτι βρίσκεται σὲ κάποιο σπίτι. ᾿Αμέσως συγκεντρώθηκαν πολλοί, ὥστε δὲν ὑπῆρχε χῶρος οὔτε κι ἔξω ἀπὸ τὴν πόρτα· καὶ τοὺς κήρυττε τὸ μήνυμά του». 

            Ένα από τα πρώτα θαύματα που έκανε ο Χριστός στην επίγεια δράση Του ήταν αυτό της θεραπείας του παραλυτικού της Καπερναούμ. 4 άνθρωποι τον κατέβασαν από τη στέγη, πάνω στο κρεβάτι. Και ο Κύριος, βλέποντας την αγάπη τους για τον φίλο τους, βλέποντας την πίστη τους ότι μόνο ο Ιησούς μπορούσε να τον γιατρέψει, αφού συγχώρεσε τις αμαρτίες του παραλυτικού, του έδωσε και τη σωματική υγεία, εις πείσμα των γραμματέων, εκπροσώπων δηλαδή της ιουδαϊκής παράδοσης, οι οποίοι δεν έβλεπαν τη δύναμη του Υιού του ανθρώπου, ούτε την αγάπη Του προς τους πληγωμένους ανθρώπους, αλλά ερμήνευαν τα λόγια Του τυπολατρικά, για να Τον απορρίψουν.

            Κάνει ιδιαίτερη εντύπωση το ότι ο Χριστός εισέρχεται στην Καπερναούμ και πηγαίνει να κηρύξει σε ένα σπίτι. Ο ευαγγελιστής Μάρκος επισημαίνει ότι πλήθος συγκεντρώνεται εκεί, ώστε να μην υπάρχει χώρος ούτε έξω από την πόρτα. Ένας συνωστισμός επικρατεί. Όλοι θέλουν να ακούσουν τον λόγο του Χριστού. Και όλοι θα γίνουν μάρτυρες του θαύματος, ώστε στο τέλος να δοξάζουν τον Θεό, λέγοντας ότι ουδέποτε είδαν τέτοιο θαύμα, ένας παράλυτος άνθρωπος να σηκώνεται και να περπατά.

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ Β ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ (Μαρκ. 2, 1-12)
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ
(Διασκευή ομιλίας στο Τσαγκαρόπουλο, στις 26/3/2000)
 
Αγαπάμε τον λόγο του Θεού;
 
Ακούσαμε στο ευαγγέλιο, ότι ο Χριστός, ο Κύριός μας, πήγε σε κάποιο σπίτι της Καπερναούμ. Εκεί μαζεύτηκε κόσμος να τον ακούσει. Ήταν τόσο πολλοί άνθρωποι και τόσο στριμωγμένοι, που κανείς δεν μπορούσε να περάσει. Επειδή όμως είχαν ακούσει ότι έκανε θαύματα, πήραν τέσσερεις άνθρωποι έναν παράλυτο πάνω στο ξυλοκρέβατό του, για να τον πάνε στον Χριστό. Και να, φτάνουν στο σπίτι. Μα ο κόσμος είχε τόσο πολύ απορροφηθεί από την διδασκαλία του Χριστού, ώστε κανένας δεν παραμέριζε για να περάσουν.
Εδώ έχουμε ένα δίδαγμα-έλεγχο, για μας: «Εσύ αδελφέ, πόσο τον αγαπάς τον λόγο του Θεού; Στριμώχνεσαι έτσι για να τον ακούσεις; Προσέχεις να μη χάσεις λέξη; Έχεις την βεβαιότητα ότι ο λόγος του Χριστού είναι φως που φωτίζει τα βήματά μας, για να μην κάνουμε λάθος στο δρόμο προς την Βασιλεία του Θεού; Να μην κάνουμε λάθος και φανταστούμε ότι εδώ είναι ο Παράδεισος, εδώ είναι και η κόλαση; Να μην βυθιστούμε στο ψέμα;

Ν᾽ αγαπούμε τον θείο λόγο! - Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

Β΄ Κυριακὴ Νηστειῶν (Μᾶρκ. 2,1-12)

Ν᾽ αγαπούμε τον θείο λόγο!

Toῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

«Καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον» (Μάρκ. 2,2)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε Κυριακή, Δευ­τέρα Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν. Τὸ σημερινὸ εὐ­αγγέλιο (βλ. Μάρκ. 2,1-12) δείχνει πόσο πρέπει νὰ ἐκ­τιμοῦμε καὶ νὰ ζητοῦμε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ.

* * *

Ὁ Χριστὸς ἦταν στὴν Καπερναοὺμ σ᾽ ἕνα σπίτι. Ὅταν τό ᾽μαθαν οἱ ἄνθρωποι ἔ­τρεξαν ἐ­κεῖ καὶ τὸ σπίτι γέμισε μέχρι ἔξω· «πατεῖς με πατῶ σε», ῥόδι δὲν ἔ­πεφτε χάμω, τόσος ἦταν ὁ κόσμος. Καὶ κάνω τώρα τὴν ἑξῆς σκέψι.
Γιατί μαζεύτηκαν ὅλοι αὐτοί; θὰ μοίραζε λεφτὰ ὁ Χριστός; θὰ ἔδινε χρυσαφικά, ἀσημι­κά, πολύτιμα πετράδια; Ὄχι. Μιλοῦσε μόνο. Τὰ λόγια του ὅμως ἔχουν πολὺ πιὸ μεγάλη ἀ­ξία ἀπ᾽ ὅλα αὐτά. Ὁ Διδάσκαλος, ἅμα εἶδε ἐ­κεῖνο τὸ πλῆθος, «ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον» (ἔ.ἀ. 2,2). Κι αὐτοὶ ἄκουγαν μὲ μεγάλο πόθο τὰ ἄχραντα λόγια τοῦ Θεοῦ.
Ὤ τὰ θεῖα λόγια! Ἄλλος εἶνε ὁ λόγος τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἄλλος ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. Ὁ λόγος τοῦ ἀν­θρώπου εἶνε γήινος, μάταιος· ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ εἶνε οὐράνιος, αἰώνιος. Εἶνε λόγος παντοδύναμος, κάνει θαύματα. Τὰ λόγια ποὺ γράφτηκαν στὴν ἁγία Γραφή, αὐτὰ ποὺ ἀ­κοῦμε στὴν θεία λειτουργία, αὐτὰ ποὺ διαβά­ζουμε στὰ συναξάρια, αὐτὰ ποὺ ψάλλουν οἱ ψαλτάδες καὶ οἱ παπᾶδες, αὐτὰ ποὺ διδάσκουν οἱ κήρυκες, αὐτὰ δὲν εἶνε λόγια φιλοσόφων καὶ ἐπιστημόνων· εἶνε λόγια τοῦ Θεοῦ. Ἔχουμε καταλάβει τὴ διαφορά;

Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Σιγάλας: Να μιμηθούμε τις αρετές της Παναγίας και να τις προσφέρουμε σε Εκείνη ως δώρο και ευχαριστία

Σε όλη της τη ζωή ήταν ταπεινή και αθόρυβη κι έτσι ταπεινά και αθόρυβα στεκόταν δίπλα στον Υιό και Θεό Της.
 Κι επειδή αγάπησε τον Θεό, υπέμεινε όλες τις θλίψεις και τις δοκιμασίες της ζωής Της. Αποτέλεσμα της αγάπης Της ήταν να ζει πάντοτε σύμφωνα με το θέλημα Του και να αξιωθεί της μεγάλης τιμής να έχει τα δευτερεία της Αγίας Τριάδος.
 
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου / Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας Πειραιώς
 
Στην 3η ακολουθία της Β΄ Στάσεως των Χαιρετισμών που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Παρασκευή 29 Μαρτίου, ιερούργησε και μίλησε προς τους πιστούς, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Σιγάλας, κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.
Η ομιλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2024».

Ο π. Βασίλειος μιλώντας στο κήρυγμα του  για τους Χαιρετισμούς που απευθύνουμε στην Υπεραγία Θεοτόκο, τόνισε αρχικά ότι μέσα από αυτούς Την ευχαριστούμε για την μεγαλύτερη δωρεά που χάρισε όλους μας, τον Σωτήρα και Λυτρωτή μας Ιησού Χριστό.

Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Αεράκης: Τα ωραία ονόματα της Παναγίας


Το Πνεύμα το Άγιο την έχει ντύσει αμέσως μετά τον Ευαγγελισμό με την θεοϋφαντη στολή της αφθαρσίας. Είναι η μόνη που δεν θα αναστηθεί γιατί ζει Άφθορος στον ουρανό, με το σώμα Της άφθαρτο, ενωμένο με την ακηλίδωτη ψυχή.
 
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου / Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας Πειραιώς
 
Στην 2η ακολουθία της Β΄ Στάσεως των Χαιρετισμών που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Παρασκευή 29 Μαρτίου, ιερούργησε και μίλησε προς τους πιστούς, ο Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Αεράκης, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας.
Η ομιλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2024».

Ο π. Δανιήλ στο κήρυγμα του παρουσίασε μερικά από τα πιο ωραία ονόματα που έχουν αποδοθεί στην Παναγία, κυρίως με το πρώτο γράμμα της αλφαβήτου, ξεκινώντας από την ονομασία Αγνή. Τονίζοντας ότι στην Αγνή Κόρη της Ναζαρέτ δεν μπορεί να βρει κανείς ούτε μία κηλίδα, έστω και την παραμικρή αμαρτία.
Συνέχισε με το όνομα Αειπάρθενος, που αποκάλυψε ο Θεός στον προφήτη Ιεζεκιήλ, επισημαίνοντας:

«Ενοριακό Αρχονταρίκι»: Η αγία Σαρακοστή σε έναν ταραγμένο κόσμο

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ευαγγελίστρια 2024» του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς την Δευτέρα 1η Απριλίου και ώρα 7.30 μ.μ. στο Ενοριακό Αρχονταρίκι,  «Η αγία Σαρακοστή σε έναν ταραγμένο κόσμο».
Συμμετέχουν:
• Αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βενετσιάνος, Γενικός Διευθυντής        του Ιδρύματος Νεότητος και Οικογενείας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, 
• Γερόντισσα Φιλοθέη, Ηγουμένη Ιεράς Μονής Παναγίας Βρυούλων,
• Ηλίας Λιαμής, Δρ. Θεολογίας - Μουσικολόγος - Συγγραφέας. 
Η εκδήλωση θα μεταδοθεί και από το κανάλι του «Ενορία εν δράσει» στο YouTube στο link:«Ενοριακό Αρχονταρίκι»: Η αγία Σαρακοστή σε έναν ταραγμένο κόσμο

O ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΩΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ - π. Ευαγγέλου Κ. Πριγκιπάκη

 

O  ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ
ΚΑΙ  Ο  ΘΕΣΜΟΣ  ΤΗΣ  ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ  ΩΣ  ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ  ΔΙΑΚΟΝΙΑ   (1921-2016)

του  Πρωτοπρεσβυτέρου
Ευαγγέλου Κ. Πριγκιπάκη, Δρος Θ. - Δρος Φ.
Καθηγητού του Προτύπου Γυμνασίου Πατρών
 
       Πριν από δύο ημέρες συμπληρώθηκαν οκτώ έτη από την οσιακή κοίμηση και την προς Κύριον εκδημία του μακαρίας μνήμης πολυσεβάστου, πολιού και κατά Χριστόν σοφού λευΐτου, αλλά και επιφανούς πρωθιερέως της εν Πάτραις Αποστολικής Εκκλησίας, π. Γεωργίου Παπασταύρου, ο οποίος στις 28 Μαρτίου του 2016 προστέθηκε ως άλλος Ααρών και «αληθής Ισραηλίτης», «προς τον λαόν» και «προς τους πατέρας αυτού». O αοίδιμος π. Γεώργιος, διατηρώντας μέχρι τέλους την ιδιότητα του τακτικού εφημερίου της περιωνύμου ενορίας της Παντανάσσης της πόλεώς μας, εκπλήρωσε το κοινό ανθρώπινο χρέος και αναχώρησε πλήρης ημερών από τον φθαρτό και παροδικό κόσμο μας,  μετατιθέμενος μόνιμα και παντοτινά στην αιώνια, ποθεινή και αληθινή Πατρίδα σε ηλικία ενενήντα πέντε ετών, για να συνεχίσει εκεί, εν αφθαρσία πλέον, αδιαλείπτως και αενάως ως «ουρανοπολίτης» και «Αγγέλων συνόμιλος», την ιερουργία του Μυστηρίου της Ευχαριστίας του Θεού στο νοερό Θυσιαστήριο, δεόμενος υπέρ του «σύμπαντος κόσμου» ενώπιον του «υψηλού και επηρμένου» θρόνου του Κυρίου Σαββαώθ.

1. Καταγωγή, Γέννηση και Σπουδές (1921-1946)
 
       Ο π. Γεώργιος είλκε την καταγωγή  του από τον νομό Ηλείας και μάλιστα από την εύανδρο κωμόπολη την Κρεστένων της επαρχίας Ολυμπίας, όπου και γεννήθηκε το έτος 1921 ως το όγδοο κατά σειρά τέκνο του Αθανασίου και της Ευσταθίας Παπασταύρου. Όντας «ένας ευλογημένος άνθρωπος από την κοιλιά της μάνας του», καθώς «είχε γεννηθεί σ’ ένα σπίτι …, το οποίο μοσχομύριζε Χριστό και λιβάνι» (Μητρ. Πατρών Χρυσόστομος), ο μικρός Γεώργιος γαλουχήθηκε από πολύ νωρίς  στην εκκλησιαστική μας παράδοση από την ευλαβή του οικογένεια, κυρίως όμως παιδαγωγήθηκε πνευματικώς στο περιβάλλον της ενορίας του αγίου Γεωργίου της γενέτειράς του, όπου από πολύ μικρή ηλικία διακονούσε στο ιερό Βήμα και ιδιαιτέρως στο ιερό αναλόγιο, ώστε να διαμορφώσει με το πέρασμα του χρόνου την οριστική του κλίση προς τα ιερά γράμματα και την εκκλησιαστική διακονία.

Δεύτερη ημέρα επίσκεψης Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Κινσάσα

Χαράς ευαγγέλια, ημέρα χαρμόσυνος και αιτία πνευματικής αγαλλιάσεως η παρουσία για δεύτερη ημέρα, (Παρασκευή, 29.3.2024) του πνευματικού μας πατέρα, του Μακαριωτάτου Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου του Β', στην Ιερά Μητρόπολη Κινσάσας.
Ο Μακαριώτατος στην ευλογητή επίσκεψή του, κοντά στους Κονγκολέζους αδελφούς μας, με τις λευκές και αγνές ψυχές, της Ιεράς Μητροπόλεως Κινσάσας, ενέταξε και το πέρασμά του, στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Μάρκου της Μητροπόλεώς μας, που ως αύρα λεπτή ήλθε να ευφράνει τις καρδιές μικρών και μεγάλων, νέων τε και γερόντων, οι οποίοι άφησαν τις καρδιές τους να εκδηλώσουν τα μύχια της ψυχής των αισθήματα, σεβασμού και υϊικής αγάπης πρός τον Πατέρα τους, αναγνωρίζοντας τους πολλούς Του κόπους και την θυσιαστική Του αγάπη για το σπουδαίο έργο της Ιεραποστολής, στις εσχατιές της Αφρικανικής Ηπείρου.


Εν συνεχεία, ο Μακαριώτατος, ακούραστος, ευλόγησε τα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως Κινσάσας και τους εκεί εργαζομένους, Κληρικούς και Λαϊκούς και το απόγευμα της ιδίας ημέρας, εχοροστάτησε στην Ακολουθία των Β' Χαιρετισμῶν της Παναγίας μας, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου της Ελληνικής Κοινότητας καί ωμίλησε πατρικώς και δεόντως στο πυκνό εκκλησίασμα.

Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά - Β. Χαραλάμπους

 Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Είναι θλιβερό να προβάλλεται από Αγιορείτικη Μονή, ότι ‘’ο ανθρώπινος νους είναι υπεράνω της Θείας Χάριτος’’ και να μην αποτολμάται οποιαδήποτε ανασκευή. Το επίσης λυπηρό είναι, να προβάλλεται ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός, ο διδάξας την κακοδοξία αυτή, ως δήθεν ο ακριβής κάτοχος της Πατερικής ορολογίας και θεολογίας.
Στην Κύπρο πρόσφατα έγιναν τα εγκαίνια της πατρικής οικίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού σε χωριό της Επαρχίας Πάφου. Η υπερβολική προβολή που του γίνεται, αποτελεί εμπόδιο στην ανασκευή όσων κακοδοξιών δίδαξε. 
 
Δεν θα ακολουθήσουμε αυτούς οι οποίοι θεωρούν τη στάση της Μονής αυτής για τη Σύνοδο της Κρήτης, ως δήθεν συνηγορούσαν στην αγιοκατάταξη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, γιατί αυτό αποτελεί  μικρότητα.  Δυστυχώς δεν είναι εύκολο να προβεί κανείς  σε οποιαδήποτε ανασκευή των όσων κακοδοξιών δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, καθότι ο συρφετός υπερπροβολής του στο διαδίκτυο  κυρίως, δεν αφήνει τέτοια περιθώρια. 
 
Δυστυχώς δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι προβάλλουν το απαράδεκτο για τις κακοδοξίες του, ότι δήθεν, ‘’για να τα πει κάτι ήξερε’’.   Το ‘’μυστήρια μυστηρίων’’, με το οποίο επένδυσε την κακοδοξία του περί της Θείας Χάριτος, δεν αποτελεί αποστομωτική απάντηση.

2024, ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ «ΣΥΜΦΩΝΙΑ» ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ - Ιωάννης Σπιτέρης

 


 
2024, ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ «ΣΥΜΦΩΝΙΑ» ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ

Όπως είναι γνωστό, η περίοδος της Τεσσαρακοστής σε συνδυασμό με τη νηστεία και την αγαθοεργία, αποτελεί την κατεξοχήν περίοδο προσευχής. Από το βήμα αυτό, έχουμε ασχοληθεί αρκετές φορές με το θέμα της προσευχής, αλλά υπάρχει ένας ιδιαίτερος λόγος, έστω και με λίγη καθυστέρηση, να γίνει μνεία ξανά γι’ αυτήν την απαραίτητη πραγματικότητα για κάθε χριστιανό. Γνωρίζουμε πως ΤΟ 2024, ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΩΣ «ΈΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ» ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΩΒΗΛΑΙΟ ΤΟΥ 2025.

Η Καθολική Εκκλησία, ήδη από το μακρινό 1300, αρχικά κάθε 100 χρόνια, και σήμερα κάθε 25, αφιερώνει έναν ολόκληρο χρόνο σε ανάμνηση της σωτηρίας που μας χορήγησε ο Κύριος Ιησούς με το θάνατο και την ανάστασή του. Αυτό το έτος ονομάζεται «Ιωβηλαίο». Ο εορτασμός του χαρακτηρίζεται από διάφορες πρωτοβουλίες πνευματικής φύσης, που έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τους πιστούς για τη σωτηρία που μας χορήγησε ο Ιησούς Χριστός. To φετινό Έτος Προσευχής αποτελεί μια πρόγευση αυτών των εκδηλώσεων. Το τελευταίο Ιωβηλαίο πραγματοποιήθηκε το 2000 από τον Άγιο Πάπα Ιωάννη Παύλο τον Β’.

Το Ιωβηλαίο του 2025 θα το εγκαινιάσει ο Πάπας Φραγκίσκος στις 24 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, με το άνοιγμα της Αγίας Πύλης στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου και το επίσημο λογότυπο του Ιωβηλαίου είναι «Προσκυνητές της ελπίδας». Όπως τόνισε ο Πάπας «Ο Χριστιανός, όπως και η Θεοτόκος, είναι ένας προσκυνητής της ελπίδας».

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΠΡΟΥ - Γιάννης Πεγειώτης

 

 ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 
ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Και τα βράδυα υπό βροχήν μαζεύει τα σύνεργα της λεπτουργικής
Γράφει στον ουρανό των συννέφων το Έψιλον καλλιγραφικόν
Εκ του Ελευθερία και εκ του Ευαγόρα βασιλέως της ελπίδος
Έτσι λεγόταν η Σαλαμίς τότε που είχαν οι λέξεις βάρος
Ειδικόν βάρος κατά τον ποιητήν της Αμμοχώστου
Μαθητήν εις την νεότηταν του Φωτίου Κυδωνιέως
Είτε βροχή είτε καταιγίς το σπήλαιον κρησφυγέτου Εργαστήριον γραμματέως, καλαμος ανδρός οξυγράφου
Περατώσας την καλλιγραφίαν τ ουρανού υμνεί μετ έρωτος
Νήσον τινά μαρτύρων από Καντάρας μέχρι Αγίου Μέμνωνος

Αξιοπρεπείς και έντιμοι άνθρωποι -- Αλεξάντρ Σολζενίτσιν

 
 Η Ιστορία είναι τόσο μονότονη, 
που σε κάνει να αηδιάζεις διαβάζοντας την. 
Αξιοπρεπείς και έντιμοι άνθρωποι 
έχουν γνωρίσει τη χειρότερη μεταχείριση 
από τους συνανθρώπους τους.

Αλεξάντρ Σολζενίτσιν

Μνήμη του Οσίου Ιωάννου της Κλίμακος (30 Μαρτίου)


 Σήμερα η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Οσίου Ιωάννη της Κλίμακος. Η εξέχουσα θέση που κατέχει στην Ορθόδοξη Παράδοση ώθησε τους Αγίους πατέρες μας να ορίσουν ως ημέρα τιμής, πέρα από την 30ή Μαρτίου, και την τέταρτη Κυριακή των Νηστειών, ώστε, μέσα από τους λόγους και ιδίως μέσα από το παράδειγμά του, να ωφελούνται οι πιστοί και να καθοδηγούνται ορθά στον πνευματικό αγώνα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Εφέτος η Δ΄ Κυριακή των Νηστειών στις 14 Απριλίου.
Ο Όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης είναι περισσότερο γνωστός ως Ιωάννης της Κλίμακος,  λόγω του ότι συνέγραψε το ονομαστό βιβλίο Κλίμαξ, ένα διαμάντι της ασκητικής πατερικής γραμματείας και ταυτόχρονα λογοτεχνικό αριστούργημα.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

"Όχι βέβαια!" νέο βιβλίο της κ. Νίκης Κατσιάπη


 Όχι βέβαια! 

Συγγραφέας:   ΚΑΤΣΙΑΠΗ ΝΙΚΗ     

Εκδόσεις: ΕΑΡ
Σελίδες: 56
 

Πώς να μιλήσεις σήμερα στα παιδιά για θέματα κρίσιμα και ταυτόχρονα να μην τα πληγώσεις;

– τι να πεις για τον εκφοβισμό (bullying);
– την σεξουαλική παρενόχληση/κακοποίηση,
– τις απαγωγές;
– τις διαδικτυακές απάτες κ.ά.

Ο λόγος μας πρέπει να ξεσκεπάζει, αλλά και να σκεπάζει! Να φανερώνει, χωρίς να αποκαλύπτει τη χυδαιότητα του κακού! Να προφυλάσσει, χωρίς να τρομάζει!