Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Η Παναγία είναι η ελπίδα των απελπισμένων - Φώτης Κόντογλου


Η Παναγία είναι η ελπίδα των απελπισμένων, η χαρά των πικραμένων, το ραβδί των τυφλών, η άγκυρα των θαλασσοδαρμένων, η μάνα των ορφανεμένων. Η θρησκεία του Χριστού είναι πονεμένη θρησκεία, ο ίδιος ο Χριστός καρφώθηκε απάνω στο ξύλο: κ' η μητέρα του η Παναγία πέρασε κάθε λύπη σε τούτον τον κόσμο. Γι' αυτό καταφεύγουμε σε Κεiνη που την είπανε οι πατεράδες μας: «Καταφυγή»,«Σκέπη του κόσμου», «Γοργοεπήκοο», «Γρηγορούσα»,«Οξεία αντίληψη»,«Ελεούσα», «Οδηγήτρια», «Παρηγορίτισσα» και χίλια άλλα ονόματα, που δεν βγήκανε έτσι απλά από τα στόματα, αλλά από τις καρδιές που πιστεύανε και που πονούσανε. Μονάχα στην Ελλάδα προσκυνιέται η Παναγία με τον πρεπούμενο τρόπο ήγουν με δάκρυα με πόνο και με ταπεινή αγάπη. Γιατί η Ελλάδα είναι τόπος πονεμένος,χαροκαμένος, βασανισμένος από κάθε λογής βάσανο. Κι' από τούτη την αιτία το έθνος μας στα σκληρά τα χρόνια βρίσκει παρηγοριά και στήριγμα στα αγιασμένα μυστήρια της ορθόδοξης θρησκείας μας, και παραπάνω από όλα στο Σταυρωμένο το Χριστό και στη χαροκαμένη μητέρα του, που πέρασε την καρδιά της σπαθί δίκοπο. Σε άλλες χώρες τραγουδάνε την Παναγία με τραγούδια κοσμικά, σαν νάναι καμιά φιληνάδα τους, μα εμείς την υμνολογούμε με κατάνυξη βαθειά, θαρρετά μα με συστολή, με αγάπη μα και με σέβας,σαν μητέρα μας μα και σαν μητέρα του Θεού μας. Ανοίγουμε την καρδιά μας να τη δει τι έχει μέσα και να μας συμπονέσει. Η Παναγία είναι η πικραμένη χαρά της Ορθοδοξίας, «το χαροποιόν πένθος», «η χαρμολύπη» μας, «ο ποταμός ο γλυκερός του ελέους», «ο χρυσοπλοκώτατος πύργος και η δωδεκάτειχος πόλις».
Φώτης Κόντογλου

Το όνομα Μαρία


Τὸ ὄνομα Μαρία, τὸ ὁποῖο δόθηκε στὴ Θεοτόκο «κατὰ πρόγνωσιν καὶ βουλὴν τοῦ Θεοῦ», ἑρμηνεύεται «Κυρία». Ὁ ἅγιος Νικόδημος δίνει στὸ ὄνομα τριπλὴ ἑρμηνεία: κυρία, φωτισμὸ καὶ θάλασσα, ποὺ δηλώνουν ἀντιστοίχως τὴ δύναμη, τὴ σοφία καὶ τὴν ἀγαθότητα τῆς Θεοτόκου. Ἀπὸ τὸν Πατέρα ἔλαβε τὴ δύναμη, γιὰ νὰ ἐκπληρώνει σὰν Μητέρα στὴ γῆ ἐκεῖνο ποὺ ἐκπληρώνει ὁ Θεὸς σὰν Πατέρας στὸν οὐρανό. Ἀπὸ τὸν Υἱὸ ἔλαβε τὴ σοφία σὰν Μητέρα Του, γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ συμφιλιώνει τὸν Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο. Ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, τέλος, ἔλαβε τὴν ἀγαθότητα σὰν Νύμφη Του, γιὰ νὰ μεταδίδει τὰ πνευματικὰ χαρίσματα σὲ ὅλα τὰ κτίσματα.

Παρακλήσεις στον Ιερό Ναό Παναγία Βοήθεια ΓΠΝΠ


Στον Ιερό Ναό του
Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών
Παναγία η Βοήθεια
ο π. Χαρίτων Αθανασόπουλος
τελεί την ακολουθία της Παρακλήσεως
στην Υπεραγία Θεοτόκο από 8-9 μ.μ.

Η προσευχή μας ενώνει - Άγιος Ιωάννης Κρονστάνδης


Μη λησμονείτε στην προσευχή σας κανέναν άνθρωπο. Να προσεύχεσθε για τους γονείς και τα αδέλφια σας, τους συγγενείς και τους φίλους σας, τους διδασκάλους και τους εργοδότες σας, τους ποιμένες και τους άρχοντες, τους πιστούς και τους απίστους, «τους εγγύς και τους μακράν». Να προσεύχεσθε «υπέρ του σύμπαντος κόσμου». Η προσευχή μάς ενώνει με όλους τους ανθρώπους μέσω του Θεού. Τι μεγαλείο! Η προσευχή είναι η ζωηρότερη εκδήλωση της αγάπης του χριστιανού, που αγκαλιάζει ολόκληρη την κτίση. Η προσευχή είναι η έκφραση της ενότητος των «πανταχού της οικουμένης» μελών της Εκκλησίας, στο όνομα του Χριστού. Η αγάπη του Χριστού συνέχει ημάς» (Β΄ Κορ. 5, 14).

Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Σκοπός των πράξεων - Άγιος Μάξιμος Ομολογητής


Σε όλες μας τις πράξεις ο Θεός εξετάζει το σκοπό για τον οποίο τις εκτελούμε, αν δηλαδή τις κάνουμε γι’ Αυτόν ή για κάτι άλλο. Όταν λοιπόν θέλουμε να κάνουμε ένα καλό, ας μην έχουμε σκοπό ν’ αρέσουμε στους ανθρώπους, αλλά μόνο στο Θεό. Σ’ Αυτόν ν’ αποβλέπουμε και όλα να τα κάνουμε για τη δική του δόξα. Διαφορετικά, θα κουραζόμαστε χωρίς να κερδίζουμε τίποτα.
Άγιος Μάξιμος Ομολογητής

Η αγάπη του Θεού χαρίζει στην ψυχή τον παράδεισο. - Όσιος Σιλουανός ο Αθωνίτης


Ω αδελφοί, σας παρακαλώ και σας ικετεύω στο όνομα της ευσπλαχνίας του Θεού: Πιστεύετε στο Ευαγγέλιο και στη μαρτυρία της Αγίας Εκκλησίας, και τότε θα γευθείτε, ήδη απ’ αυτή τη γη, τη μακαριότητα του παραδείσου. Αληθινά, η βασιλεία του Θεού είναι μέσα μας: Η αγάπη του Θεού χαρίζει στην ψυχή τον παράδεισο. Πολλοί πρίγκιπες και άρχοντες εγκατέλειψαν τους θρόνους τους, όταν γνώρισαν την αγάπη του Θεού. Κι αυτό είναι ευνόητο, γιατί η αγάπη του Θεού είναι φλογερή. Με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος η χαρά της ψυχής φτάνει ως τα δάκρυα, και τίποτα επίγειο δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί της.

Όσιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Γεύση από Παρίσι




Χωρίς Σταυρό, κανείς δεν πάει στον Παράδεισο - π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος


Χωρίς σταυρό, κανείς δεν πάει στον παράδεισο. Όμως, τον σταυρό μας πρέπει να τον σηκώνομε· και όχι να τον σέρνομε! Για να σηκώσεις τον σταυρό σου, πρέπει να ιδείς το θέμα πού σε απασχολεί, πνευματικά σωστά. Ας πάρωμε για παράδειγμα ένα τραπέζι. Αν το πιάσεις από την μια άκρη, πολύ δύσκολα θα μπορέ­σεις να το σηκώσεις· με πολύ κόπο· και για λίγο· έστω και αν διαθέτεις καταπληκτική μυϊκή δύναμη. Αν όμως το πιάσεις με τα δυο σου χέρια, και μάλιστα από τη μέση, και εύκολα θα το σηκώσεις· και εύκολα θα το μεταφέρεις εκεί πού θέλεις.Ας φροντίζομε λοιπόν να σηκώνομε τον σταυρό μας πνευματικά σωστά. Τότε ο σταυρός είναι "ελαφρός και χρηστός".

Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Γιαννακόπουλος

Ο τολμηρός πάντα βγαίνει νικητής - π. Εφραίμ Κατουνακιώτης


Γι’ αυτό λέω ότι, όπου κι αν ευρεθεί ο άνθρωπος, να μην απελπίζεται. Να μην τα χάνει, να μην τα σαστίζει. Για τον άλφα ή βήτα λόγο, ο Θεός γνωρίζει, σε δοκιμάζει. Σε δοκιμάζει: Μπορείς να κρατήσεις αυτήν τη θλίψη; Μπορώ. Θα σου δώσει χάρισμα. Δεν μπορείς; Κι αυτό που σου έδωσα, θα το αφαιρέσω. Εγώ δεν θέλω δειλούς ανθρώπους. Δειλός άνθρωπος δεν αξίζει τίποτες. Ενώ ο τολμηρός πάντα βγαίνει νικητής.
Ιερομόναχος Εφραίμ Κατουνακιώτης

Εθνική αυτοσυνειδησία - Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος


Η εθνική αυτοσυνειδησία, ως φρόνημα και βίωμα, έχει αρχαίαν την προέλευσιν. Λέγει δε σχετικώς ο Απ. Παύλος, ότι ο Θεός «εποίησε παν έθνος ανθρώπων κατοικείν επί παν το πρόσωπον της γης, ορίσας… και τας οροθεσίας της κατοικίας αυτών» (Πράξ. Ιζ΄ 26), από της πυργοποίας της Βαβέλ διασπαρέντων, ως γνωστόν, «επί παν το πρόσωπον της γης» βαθμηδόν. Η Εκκλησία, εξ άλλου, διασπαρείσα εκτός της Ιερουσαλήμ «από της θλίψεως, της γενομένης επί Στεφάνω» (Πράξ. Ια΄ 19) και προοδευτικώς, μετά τον διωγμόν εκείνον, εξαπλωθείσα ανά την οικουμένην δια μέσου των αιώνων, ήτο επόμενον ότι θα αντιμετώπιζεν εν καιρώ την ανάγκην «κανονικής» διαργανώσεως αφορώσης εις τους επισκόπους εκάστου έθνους (Κανών λδ΄Αποστολικός: «Τους επισκόπους εκάστου έθνους ειδέναι χρη τον εν αυτοίς πρώτον,, και ηγείσθαι αυτόν ως κεφαλήν, και μηδέ τι πράττειν περιττόν άνευ της εκείνου γνώμης μόνα δε πράττειν έκαστον, όσα τη αυτού παροικία επιβάλλει και ταις υπ’ αυτήν χώραις… Αύτη είναι η θεμελιώδης Κανονική διάταξις περί Εκκλησίας και Ιεραρχίας εκάστου έθνους».). Όθεν θα εδημιούργει και άλλα παράλληλα κέντρα μεταλαμπαδεύσεως της πίστεως και διοικητικής περαιτέρω οργανώσεως, Ούτω προέκυψεν η «πενταρχία» των Πατριαρχών (Ρώμης – Κωνσταντινουπόλεως- Αλεξανδρείας- Αντιοχείας- Ιεροσολύμων) και το όλον σύστημα των εν συνεχεία προελθουσών «αυτοκεφάλων» ορθοδόξων Εκκλησιών, των οποίων την διάρθρωσιν εντός του σώματος της «μιας αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας» εξετάζομεν ενταύθα.

Ορθοδοξία και Εθνικισμός - Μητροπολίτης Κάλλιστος Γουέαρ

What is that? (Τι είναι αυτό;)

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Ο Ιερός Ναός Παντανάσσης Πατρών ανοίγει ξανά από 1ης Αυγούστου.

Ιερός Ναός Παντανάσσης Πατρών. Φωτογραφία γδμ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
Γνωρίζομε στο ευσεβές Πλήρωμα της θεοσώστου και Αποστολικής Μητροπόλεως μας, ότι με την Χάρη του Θεού, επερατώθησαν οι εργασίες υποστηλώσεως εσωτερικά και εξωτερικά του Ιερού Ναού της Παντανάσσης, συμφώνως προς τις υποδείξεις των αρμοδίων Υπηρεσιών και κατ’ εφαρμογήν της ειδικής μελέτης.

Μετά το πέρας των εργασιών αυτών, θα τελούνται οι Ιερές Ακολουθίες στον Ιερό Ναό, αρχής γενομένης από την πρώτη Παράκληση προς την Παναγία μας, την 1ην Αυγούστου, ημέρα Κυριακή και ώρα 7μ.μ.

Στην Ιερά Παράκληση, θα χοροστατήση ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος. Πριν από την Ιερά Ακολουθία θα μεταφερθή λιτανευτικά η θαυματουργός Εικών της Παναγίας της Παντανάσσης από το Παρεκκλήσιο, όπου προσωρινώς φιλοξενείται, στον κυρίως Ιερό Ναό.
Πιστεύουμε ότι με την Χάρη του Θεού και δια πρεσβειών της Παντανάσσης Παναγίας μας, συντόμως θα αρχίσουμε την δευτέρα φάση των εργασιών αποκαταστάσεως του περικαλλούς Ιερού Ναού.

Η Εκκλησία έχει ανοιχτή την αγκαλιά της - Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως


Ἐκκλησία ἔχει ἀνοιχτὴ τὴν ἀγκαλιά της, γιὰ νὰ μᾶς ὑποδεχθεῖ. Ἂς τρέξουμε γρήγορα ὅσοι ἔχουμε βαριὰ τὴ συνείδηση. Ἂς τρέξουμε καὶ ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕτοιμη νὰ σηκώσει τὸ βαρὺ φορτίο μας, νὰ μᾶς χαρίσει τὴν παρρησία πρὸς τὸ Θεό, νὰ γεμίσει τὴν καρδιά μας μὲ εὐτυχία καὶ μακαριότητα...

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως

Όταν η ψυχή σου μιλά - Άγιος Σιλουανός Αθωνίτης



...Κι όταν η ψυχή σού μιλά, καλύτερα εσύ να σιωπάς. Και σκύψε όσο μπορείς να την ακούσεις, γιατί η φωνή της είναι πάντα ψίθυρος, για να μην ενοχλεί την επιθυμία σου...
Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Κατασκήνωση Χριστιανικής Ενώσεως Αιγίου στο Πυργάκι


Κατασκήνωση Χριστιανικής Ενώσεως Αιγίου στο Πυργάκι





Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Πειρασμοί - Αββάς Ισαάκ ο Σύρος


« Έχοντας πείρα των πολλών επεμβάσεων της θείας συνδρομής στους πειρασμούς, ο άνθρωπος αποκτά επίσης σταθερή πίστη. Απ’ εκεί και έπειτα γίνεται άφοβος και με την άσκηση που έκανε αποκτά θάρρος στους πειρασμούς. Ο πειρασμός ωφελεί τον καθένα… Οι αγωνιστές δοκιμάζονται για να αυξήσουν τον πλούτο τους. Οι οκνηροί δοκιμάζονται για να προφυλαχθούν απ’ ό,τι είναι βλαβερό σ’ αυτούς. Οι νυσταλέοι δοκιμάζονται, για να παρασκευαστούν για αγρυπνία. Εκείνοι που βρίσκονται μακριά δοκιμάζονται για να μπορέσουν να πλησιάσουν τον Θεό. Αυτοί που είναι του Θεού, δοκιμάζονται για να εισέλθουν με παρρησία στον οίκο του… Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να μην αισθάνεται συνθλιμμένος τον καιρό της άσκησής του. Και δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος, που να μη βρίσκει πικρό τον καιρό που ποτίζεται με το φαρμάκι των δοκιμασιών. Χωρίς πειρασμούς ο άνθρωπος δεν μπορεί να αποκτήσει ισχυρή κράση…».

Αββάς Ισαάκ ο Σύρος

Πού πρέπει να προσευχόμαστε; - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος


Πού πρέπει να προσευχόμαστε;
Παντού! Δηλαδή; και στην δουλειά μας• και στο σπίτι μας• και στον δρόμο• και στην αγορά- και ξαπλωμένοι στο κρεβάτι! Παντού• και πάντοτε. Μα πιο πολύ στην Εκκλησία Όλοι μαζί.
Αυτή ή προσευχή έχει πολύ μεγάλη αξία και ισχύ.
Ακούτε, τι λέγει ο απόστολος Παύλος!
Ζητεί τις προσευχές των μαθητών του. Και τούς ευχαριστεί, πού ανταποκρίθηκαν στο αίτημα του.
Λέγει: Με γλύτωσε ο Θεός από συμφορές χειρότερες και από θάνατο. Και δεν θα παύσει να Με γλυτώνει, από το όποιο κακό, όταν σεις προσεύχεσθε για μένα!..
Όσο πιο πολλοί προσεύχονται μαζί, τόσο πιο πολύ μας ακούει ο Θεός! Καταλάβετε το λοιπόν, αδελφοί μου: όσο πιο πολλοί βρισκόμαστε μαζί στην Εκκλησία, τόσο πιο πολύ μας ακούει ο Θεός.
Δηλαδή, στο σπίτι ή προσευχή δεν πιάνει;
Να προσεύχεσαι και στο σπίτι σου. Όσο πιο πολύ μπορείς. Μα η προσευχή στο σπίτι δεν έχει ποτέ την αξία της προσευχής μας, πού την κάνουμε στην Εκκλησία, όλα τα παιδιά του Θεού μαζί, Με ένα στόμα, και μαζί Με τούς ευλογημένους ιερείς του.

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Συνομιλία με Θεό -Άγιος Νείλος ο Ασκητής


Μη λυπάσαι γιατί δεν παίρνεις αμέσως εκείνο πού ζητάς από το Θεό, γιατί θέλει να σε ευεργετήσει περισσότερο με το να υπομένεις καρτερικά στην προσευχή. Τι ανώτερο υπάρχει από το να πλησιάζεις το Θεό και να ασχολείσαι σε συνομιλία μαζί Του;

Άγιος Νείλος ο Ασκητής

Πνευματικά δηλητήρια - Τολστόι



Η διαφορά μεταξύ των πραγματικών και πνευματικών δηλητηρίων είναι πως τα πραγματικά δηλητήρια έχουν και απαίσια γεύση, αλλά τα πνευματικά, όπως τα κακά βιβλία, δυστυχώς είναι ελκυστικά.

Τολστόι, Λέων Νικολάγεβιτς

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Οικουμενικές Σύνοδοι - π. Ιωάννης Μέγεντορφ


Οι Οικουμενικές Σύνοδοι ουδέποτε υπήρξαν όργανα ενός αλαθήτου, του οποίου η απόφαση γινόταν αυτομάτως αποδεκτή. Σπάνια αναγνωρίζονταν αμέσως σε όλη την έκταση της αυτοκρατορίας. Η πρώτη μάλιστα Σύνοδος στη Νίκαια της Βιθυνίας (325), αμφισβητήθηκε για πάνω από μισό αιώνα, προτού απολάβει της γενικής αναγνώρισης και καταστεί το κατ' εξοχήν σύμβολο μιας οικ. συνόδου. Στην Έφεσο και πάλι, το 449, η σύνοδος που τυπικά χαρακτηρίστηκε ως οικουμενική, αποκηρύχθηκε και έμεινε στην ιστορία ως "Ληστρική Σύνοδος". Η δε Σύνοδος στη Χαλκηδόνα (451), που συνεκλήθη και πραγματοποιήθηκε κάτω από εξαιρετικές συνθήκες ως προς την ελευθερία συμμετοχής και διαλόγου και με εκπροσώπους από διάφορες θεολογικές σχολές παρόντες, θα έπρεπε κατά τα φαινόμενα να είναι σε θέση να διαμορφώσει μια κοινά αποδεκτή σύνθεση απόψεων ποικίλων τάσεων' οι αποφάσεις της όμως δεν έγιναν ποτέ αποδεκτές από την πλειοψηφία των μη ελληνικών στοιχείων της ανατολικής αυτοκρατορίας.
Ο δυτικός χριστιανός σήμερα ενδέχεται να νιώθει κάπως αμήχανος από αυτή την απουσία ενός ακριβούς και συγκεκριμένου θεολογικού κριτηρίου. Στην περίπτωση που είναι ρωμαιοκαθολικός, είναι συνηθισμένος να αντιλαμβάνεται την Παράδοση ως κάτι αναγνωρισμένο ή που μπορεί να καθοριστεί από τη δογματική αυθεντία της παπικής έδρας στη Ρώμη, ενώ, αν είναι Προτεστάντης, θα τη θεωρεί ως κάτι καθιερωμένο και οριοθετημένο σε τελική ανάλυση από την Αγία Γραφή μόνο. Έχει δυσκολία στο να κατανοήσει πώς η Εκκλησία μπορεί να συνεχίζει να εκφράζεται οργανικά μέσα σε ένα κυκεώνα δογματικών συγκρούσεων και διαμάχης χωρίς κάποιο μόνιμο κριτήριο αληθείας. Θα προτιμήσει λοιπόν την προφανή αλήθεια που προσέφερε στη Δύση η μεσαιωνική παποσύνη ή θα καταφύγει στην αρχή sola scriptura.

Γνήσια προσευχή - Αντώνιος Μητροπολίτης Σουρόζ


Κάθε γνήσια προσευχή, δηλαδή προσευχή που γίνεται με συντριβή και υποταγή στο Θεό, αργά ή γρήγορα ενεργοποιείται από τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Αυτή η Χάρη γίνεται η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε δραστηριότητα και άρα πίσω από το καθετί στη ζωή μας. Παύει να γίνεται μια δραστηριότητα και γίνεται όλο μας το είναι, η παρουσία εντός μας Εκείνου που τα πάντα πληροί και τα οδηγεί στην ολοκλήρωσή τους.
Αντώνιος Μητροπολίτης Σουρόζ

Ο Εορτασμός της Αγίας Παρασκευής στην Πάτρα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος
στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής (Άνω πόλεως) Πατρών.
Το σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα περιλαμβάνει μία φράση: "όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε. Ουκ ένι Ιουδαίος, ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού" (Γαλ. γ΄ 27-28).
Αυτό το "ουκ έν άρσεν και θήλυ" αναφέρεται στην Αγία Παρασκευή και θέλει να πει στην αγιότητα και το μαρτύριο δεν υπάρχει διαφορά, αφού οι γυναίκες συναγωνίσθηκαν τους άνδρες στην άθληση και το μαρτύριο, υπέμειναν τα πάντα για την αγάπη του Χριστού. Πράγματι, όταν διαβάσουμε τον βίο της Αγίας Παρασκευής και δούμε πόσα μαρτύρια αντιμετώπισε η Αγία, και μάλιστα με μεγάλη καρτερία και ανδρικό φρόνημα, θα θαυμάσουμε....

Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος



Οι φωτό είναι από την πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει ακριβώς απέναντι από τον εορτάζοντα Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Πλατανίου, την Κυριακή παραμονή της εορτής.


Επιμέλεια: Αλέξανδρος Κολλιόπουλος

Το ετήσιο πανηγύρι της Τοπόλοβας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στην Αγία Παρασκευή (Τοπόλοβα) εόρτασαν πανηγυρικά την προστάτιδά τους. Πλήθος κόσμου από διάφορα σημεία της Αχαΐας εκκλησιάστηκε. Το χωριό έστω και για μια μέρα το χρόνο ξαναπαίρνει ζωή. Ο καλοπροσεγμένος Ναός με τον προαύλιο χώρο δεν επαρκεί από την πληθώρα των προσκυνητών. Την Θεία Λειτουργία τέλεσε ο π. Χαράλαμπος Οικονόμου, ο οποίος δεν παράλειψε μετά την Θεία Λειτουργία να επισκεφθεί όλα τα σπίτια του χωριού, ώστε να έχει προσωπική συζήτηση με όλους τους χωριανούς. Προσκεκλημένος της οικογενείας Δούβρη, με την συνοδεία του Θεολόγου-Φιλολόγου κ. Χριστοφόρου Μοσχόβη, ανηφόρισα και εγώ στην όμορφη και φιλόξενη Τοπόλοβα.




Σεμινάριο Στελεχών της ΣΦΕΒΑ

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία από 23-25 Ιουλίου 2010, στην Ιερά Μονή Ταξιαρχών Γκούρας στο Αηδονοχώρι Κονίτσης, το ετήσιο Σεμινάριο Στελεχών της ΣΦΕΒΑ υπό την αιγίδα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέα.

΄Εγινε επισκόπηση των τελευταίων εξελίξεων του Βορειοηπειρωτικού Ζητήματος και επαναβεβαιώθηκε η θέση ότι το Βορειοηπειρωτικό συνιστά ενεργό εθνικό ζήτημα, το οποίο συναρτάται άμεσα τόσο με την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών όσο και με τα γενικότερα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας στη Βαλκανική και τη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.
Η ΣΦΕΒΑ θεωρεί την επικείμενη απογραφή του πληθυσμού στην Αλβανία το 2011, κομβικό σημείο για την περαιτέρω πορεία του εθνικού μας θέματος και καλεί την Ελληνική Κυβέρνηση, τα Βορειοηπειρωτικά Σωματεία και τους Βορειοηπειρώτες αδελφούς σε εγρήγορση, προκειμένου να καταδειχθεί η πραγματική πληθυσμιακή δύναμη του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε το υψηλό φρόνημα των μελών μας και η απόφασή μας να συνεχίσουμε αταλάντευτα τον Αγώνα για την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αδελφών μας της Βορείου Ηπείρου.

Το Κεντρικό Δ.Σ. της Σ.Φ.Ε.Β.Α.

Η ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ


Ο ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ.
ΓΝΩΣΤΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗ ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 ,ΠΑΡΑΚΑΤΩ...


ΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗ ΛΙΤΑΝΕΙΑ

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΛΕΙΨΑΝΟ,ΤΕΜΑΧΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΜΟΝΟ ΕΔΩ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΝΑΟ,ΣΤΗΝ ΑΣΤΟΡΙΑ.
ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΕΙΨΑΝΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ.
ΒΓΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Η ΑΓΙΑ,ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ 22-28 ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.

Ο ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΤΟΡΙΑ,Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΥΑΝΩΝ ΠΑΙΣΙΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΕΡΣΕΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ.

"Σχέσεις Ανατολικών και Λατίνων μετά το σχίσμα" - π. Ιωάννης Μέγεντορφ


1.Τα γεγονότα του 1054 που φαινόταν να βάζουν μια οριστική σφραγίδα επάνω στη ρήξη μεταξύ Ρώμης και Κων/λεως, στην πραγματικότητα δεν έθεσαν τέλος σε όλες τις επαφές ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση. Τα υπόλοιπα Ανατολικά Πατριαρχεία διετήρησαν κοινωνία με τους Λατίνους για κάμποσο χρονικό διάστημα ακόμη, ενώ στην ίδια την Κων/λη οι λατινικοί ναοί και τα μοναστήρια παρέμεναν ανοιχτά και λειτουργούσαν. Η πραγματική και τελεσίδικη ρήξη έλαβε χώρα μονάχα ως αποτέλεσμα των σταυροφοριών.
2. Όταν πρωτοέφθασαν στην Ανατολή (οι σταυροφόροι), σε εδάφη παραδοσιακά χριστιανικά, μα κατακτημένα τώρα από τους μουσουλμάνους, οι σταυροφόροι αναγνώρισαν τα δικαιώματα των εντοπίων επισκόπων. όπως αυτά απέρρεαν από τους συνοδικούς κανόνες, και εισήλθαν σε μυστηριακή κοινωνία με αυτούς. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές μαρτυρίες που αποδεικνύουν πως η εκκλησιαστική ρήξη δεν θεωρείτο ακόμη οριστική στα τέλη του 11ου αι. Οι Λατίνοι πρίγκιπες και ο κλήρος του Outremer, όμως, σταδιακά έθεσαν τέλος σε αυτό το καθεστώς σχέσεων αντικαθιστώντας τον ανατολικό κλήρο με κλήρο λατινικό. Και το πιο σημαντικό απ' όλα, η επονείδιστη Δ' Σταυροφορία ήταν εκείνη, που έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στα ύστατα ίχνη εκκλησιαστικής ενότητας που ακόμη διατηρούνταν.
3. Στα ελληνικά νησιά υπό ενετική κυριαρχία δεν ήταν ασύνηθες, έως τουλάχιστον τον 18ο αι., ο καθολικός και ο ορθόδοξος κλήρος να τελούν τα μυστήρια από κοινού και να μετέχουν σε κοινή θεία μετάληψη. Το καθεστώς αυτό των σχέσεων-που και για τις δύο πλευρές ήγειρε βεβαίως κάποια προβλήματα αναφορικά με τους κανόνες της Εκκλησίας-οφειλόταν εν μέρει στην ισχύουσα πολιτική κατάσταση και εν μέρει στην επιθυμία να μην αναγνωριστεί το σχίσμα ως ένα τετελεσμένο γεγονός.

π. Ιωάννης Μέγεντορφ (Από το βιβλίο "Η Ορθόδοξη Εκκλησία").

Υάκινθος

Καρποί πνευματικοί - Αββάς Ποιμήν



Όταν αποφεύγει ο άνθρωπος τις πολλές κουβέντες, τις διαμάχες, την ταραχή και την σύγχυση, το Άγιο Πνεύμα επισκιάζει την ψυχή του και τότε, όσο στείρα και αν είναι, θα βλαστήσει καρπούς πνευματικούς.

Αββάς Ποιμήν

Ο Χριστός είναι η Εκκλησία - π. Πορφύριος


«Ὁ Χριστός εἶναι ἡ Ἐκκλησία (στήν Ὁποία καλοῦνται νά ἐνταχθοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι) καί ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Χριστός, πού μᾶς ἔχει προσλάβει ὅλους στόν Ἑαυτό του… Ὅταν θέλεις νά συναντήσεις τόν Χριστό, θά Τόν βρεῖς στό χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, γιατί ἐδῶ εἶναι ἑνωμένη ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα μέ τόν Θεό, στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Δέν μπορεῖ νά ἐπικοινωνεῖς μέ τόν Χριστό καί νά μήν τά ἔχεις καλά μέ τούς ἄλλους ἀνθρώπους» .
π. Πορφύριος

Φλωρεντία η αγαπημένη










Φλωρεντία η αγαπημένη