Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Όταν σου μιλάει ο άλλος για όσα τον τσακίζουν ...

 

Όταν σου μιλάει ο άλλος για όσα τον τσακίζουν,
μην του απαντάς λες κι είναι πλατάνι.
Ως στάχυ σού εξομολογείται.

 Τσιμάρας ΤζανάτοςΗ βία του βίου,  εκδ. Κάπα Εκδοτική

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ - ΑΡΧΗ ΙΝΔΙΚΤΟΥ - π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ - ΑΡΧΗ ΙΝΔΙΚΤΟΥ (1-9-2022) ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΑ ΣΤΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΠΤΥΧΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ, ΥΠΟ ΤΟΥ ΟΙΚ. ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΝ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (31-8-2022)

Στὴν Πόλη ποὺ ὀνειρευόμαστε, ἀλλὰ καὶ ποὺ προσγειωνόμαστε. Τὸ παλμαρὲς τῶν ἀντιθέσεών της ἀγγίζει τὸν ἄνθρωπο μὲ μιὰ νοσταλγία, μιὰ συγκίνηση, ἀλλὰ καὶ μιὰ αἰσιοδοξία ἀλλοδαπὴ ποὺ σὲ φρεσκάρει. Κωνσταντίνου Πόλη, Ἁγίων πόλη, Βησσαρίωνος Ἀγαθωνίτου ἐπισήμως πόλη, άλλὰ καὶ μιὰ σύγχρονη μεγαλούπολη 22 ἑκατομμυρίων, ὅπου μέσα στὰ σπλάγχνα της ἀνασαίνει ἡ καρδιὰ τῆς Ἐκκλησίας, τὸ Φανάρι καὶ ὁ Πατριάρχης μας ποὺ ἀγρυπνεῖ στὸν Κεράτιο γιὰ τὰ περιπόθητα τέκνα του ἀπανταχοῦ τῆς γῆς. Ἀγνώμονα καὶ εὐγνώμονα. Ἔτσι εἶναι ὁ πατέρας. Καὶ ἔτσι μᾶς μαθαίνει.

π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος


Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Πάφου Γεωργίου για διενέργεια εράνου υπέρ του Ελληνικού Σχολείου Ίμβρου

Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Πάφου Γεωργίου για διενέργεια εράνου υπέρ του Ελληνικού Σχολείου Ίμβρου (Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2022)

"Τα τελευταία χρόνια,  με κόπους και φροντίδες του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, λειτουργεί Ελληνικό Σχολείο στην Ίμβρο, όλων των βαθμίδων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο). Τα έξοδα συντήρησης του Σχολείου είναι τεράστια (μισθοί καθηγητών, μεταφορά από τα χωριά του νησιού των μαθητών, συσσίτιο και άλλα πολλά). Καλούμαστε να συμβάλουμε, όσο μπορούμε, στη διατήρηση και ενίσχυση αυτού του Σχολείου,"

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Σ’ένα κλίμα ευφορίας και ψυχικής ανάτασης, γιορτάσαμε πέρσι, το 2021, τη μεγαλύτερη επέτειο της σύγχρονης Ιστορίας μας: τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821· της επανάστασης που οδήγησε στην ανασύσταση του ελληνικού κράτους, και που έθεσε σε εκκίνηση τη Μεγάλη Ιδέα, για την απελευθέρωση όλων των υπόδουλων ελληνικών εδαφών.

Φέτος το έθνος δακρύζει στο ορόσημο του 1922, στη συμπλήρωση εκατόν ετών από τη δραματική έξοδο του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Θυμάται τα δεινά και τις οδύνες, τις φωτιές και τα αιματοκυλίσματα, το τέρμα και τον ενταφιασμό της Μεγάλης Ιδέας.

Πέρσι ο λόγος ήταν πανηγυρικός. Φέτος είναι επικήδειος. Με τα γεγονότα του 1922 φαρμακώθηκε η ψυχή μας. Το γεγονός της Μικρασιατικής Καταστροφής είναι από τα πιο σπάνια που μπορούν να τύχουν στην ιστορική πορεία ενός έθνους. Η Ελλάδα ερχόταν νικήτρια από τους Βαλκανικούς πολέμους, όπου εθριάμβευσε, και από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, όπου βρισκόταν με το μέρος των νικητών.

Η μικρασιατική καταστροφή και η Γαλλία - Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η μικρασιατική καταστροφή και η Γαλλία

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

          Αυτές τις ημέρες συμπληρώνονται τα εκατό χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή. Σε αυτή την οδυνηρή ανάμνηση ο νους τρέχει στην  κυρία ευθύνη της Γαλλίας για την τραγική για τον Ελληνισμό εξέλιξη. Φίλη η Γαλλία, φιλτάτη η αλήθεια. Μοιραία για την Ελλάδα η πολιτική των Αριστίντ Μπριάν, πρωθυπουργού της Γαλλίας στην κρίσιμη περίοδο 16 Ιανουαρίου 1921 έως 12 Ιανουαρίου 1922, Ρεϊμόν Πουανκαρέ, επόμενου του Μπριάν πρωθυπουργού της Γαλλίας (17/1/1922-1924) και Αλεξάντρ Μιλεράν προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας εκείνη την κρίσιμη περίοδο (20/1/1920-11/6/1924). Η τραγική ειρωνεία είναι ότι από τους τρεις Γάλλους πολιτικούς, αποδεδειγμένα εχθρούς της Ελλάδος οι δύο, είχαν ελληνικά ονόματα: Αριστείδης – καθόλου δίκαιος – και Αλέξανδρος – καθόλου γενναίος...

          Ο Μπριάν προετοίμασε την προδοσία σε βάρος της Ελλάδος και ο Πουανκαρέ την εκτέλεσε, με την έγκριση του Μιλεράν. Χωρίς  ηθική αναστολή, μόνο με συμφεροντολογικούς υπολογισμούς. Στο κύριο άρθρο της η «Καθημερινή», στις 29 Σεπτεμβρίου 1921, γράφει μεταξύ άλλων: «Ορθοφρονών Γάλλος δημοσιογράφος...κακίζει τας χριστιανικάς δυνάμεις της Ευρώπης δια την αδιαφορίαν των έναντι του αγώνος του Σταυρού κατά της ημισελήνου...Πρόκειται περί σκανδαλώδους μεροληψίας, η οποία ενώ αφαιρούσε παρά της Ελλάδος νόμιμα μέσα πολεμικής επικρατήσεως, ήτοι το μέσο των νηοψιών και της προσβολής της πρωτευούσης του εχθρού, παρείχεν είς αυτόν προστασίαν, ενίσχυσιν και βοήθειαν». Σημειώνεται ότι Μπριάν, Πουανκαρέ και Μιλεράν ήσαν άθεοι...

«ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ ΔΕ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΣΧΟΙΝΙ» - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

 

«ΣΤΟ  ΣΠΙΤΙ  ΤΟΥ  ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ  ΔΕ  ΜΙΛΑΝΕ  ΓΙΑ  ΣΧΟΙΝΙ»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

        Όσο κι αν ο τίτλος δείχνει οξύς, όσα ακολουθούν γράφονται χωρίς να με απολείπει ο οφειλόμενος σεβασμός στο ιερό Λειτούργημα, και τη λογιότητά σας, Αιδεσιμολογιώτατε. Διάβασα προσεκτικά την ανάρτηση: «Η τοξικότητα της κουλτούρας ακύρωσης(cancel culture. Και, δε δυσκολεύτηκα να διακρίνω τη βασική της στόχευση, να αποδοθεί στη Δύση, παρότι πολύ αργά πια, ως το «συνήθη ύποπτο», και να φορτωθεί σαν σε «αποδιοπομπαίο τράγο» η τοξικότητα της κουλτούρας που επιτείνει «την απομάκρυνση … από την χριστιανική ηθική» και κάνει την κοινωνία «όλο και πιο μεταχριστιανική»!

      Από κει δεν ξέρω πώς βρέθηκα στον πρώτο Μακαρισμό του Κυρίου, όπου ο λόγος για την «ταπείνωση», απαρχή και προϋπόθεση για κάθε τι χριστιανικό, και στον τελευταίο. «Μακάριοι εστέ, όταν ονειδίσωσιν υμάς και διώξωσιν υμάς και σας φορτώσουν χίλιες δυο ψεύτικες κατηγόριες ένεκεν εμού»! Πράγμα που είναι φυσικό και επόμενο αφού: «Ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσιν». Βέβαια, μετά από όχι αναγκαστική από μέρους μου για κανέναν, αλλά ελεύθερη από μέρους του επιλογή -«όστις θέλει»- προειδοποιημένα, βίου ως του δικού μου σταυρικού -«αράτω τον σταυρό αυτού  και ακολουθήτω μοι»!

ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΒΙΡ - π.Θεοδόσιος Μαρτζούχος

ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΒΙΡ[1]

 π.Θεοδόσιος Μαρτζούχος

          Η σχέση του ανθρώπου με τον Δημιουργό του, τον Κύριο μας Ιησού Χριστό δεν επιτρέπεται και δεν μπορεί να είναι μια απλώς διανοητική αλλαγή σκέψεως, χωρίς καμία σωματική ˝συνέπεια˝.

          Ο άνθρωπος είναι ένας· σώμα και ψυχή. Η ψυχή χωρίς το σώμα είναι γυμνή και το σώμα χωρίς την ψυχή είναι νεκρό. Οι αποφάσεις της ψυχής επηρεάζουν το σώμα και οι λειτουργίες και εκδηλώσεις του σώματος ˝μολύνουν˝ την ψυχή. Δεν γίνεται αλλοιώς. Είναι αυταπάτες οι αντιλήψεις, που κάποιοι διαδίδουν, ότι σημασία έχει μόνο… η καθαρή καρδιά, ξεχνώντας ότι η καρδιά είναι μέρος του σώματος. Βέβαια η λέξη καρδιά ˝διαβάζεται˝ και νοείται και εντελώς μεταφορικά και πνευματικά αλλά για την ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ…άυλα! (καρδίαν καθαράν-καρδία συντετριμμένη-καρδία αἰσθητική πού γίνεται …σής ὀστέων!!)

          Με ένα λόγο δεν νοείται ως άνθρωπος η ψυχή μόνη ή το σώμα μόνο, αλλά το ˝συναμφότερον ἄνθρωπος˝ (Ν. Καβάσιλας)

Το Ορφανοτροφείο των "Δεύτερων".

Χωριό Mananjary, Νότια Μαδαγασκάρη, σωτήριο έτος 2022. Μια γυναίκα φωνάζει από τους πόνους της γέννας. Στο παραλήρημα της στιγμής επαναλαμβάνει ασθμαίνοντας: "μην είναι δύο, μην είναι δύο". Λίγα λεπτά μετά κλάμα μωρού, ένα κοριτσάκι είδε το φως. Χαρά στην καλύβα που σταματά γρήγορα. Η γυναίκα συνεχίζει να πονάει. Και τώρα κλαίει γοερά. Συστρέφει τα γόνατά της σαν να θέλει να κρατήσει για πάντα μέσα το μωρό. Προσπαθεί να χτυπήσει την κοιλιά της. Η φύση όμως βιάζεται. Κλάμα μωρού. Παγωμένες όψεις μεγάλων, πέντε- δέκα δευτερόλεπτα και το κλάμα σταματά.

Πειραϊκός Φάρος Μνήμη Αλεξάνδρου Βάμβα


Χθες στον Λύχνο παρακολούθησα το παρακάτω Βίντεο του "Πειραϊκού Φάρου" στην "Μνήμη Αλεξάνδρου Βάμβα" ήταν η ονομαστική του εορτή.
Το Ιστολόγιο έχει φιλοξενήσει τις παρακάτω αναρτήσεις:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  ΒΑΜΒΑΣ: ΠΥΡΦΟΡΕΣ  ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ  ΚΑΙ  ΩΡΕΣ 
του κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗ  εδώ
 Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΜΒΑΣ ΩΣ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ
 π. Γεωργίου Ε. Μποροβίλου  εδώ


ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 
 
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ  4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΑΣ ΘΑ ΙΕΡΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΟΜΙΛΗΣΕΙ Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ  
π.  ΚΥΡΙΛΛΟΣ  ΙΑΤΡΟΣ 
ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ  ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ
ΩΡΑ 7πμ έως  10.15πμ

Κατάθεση της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου (31 Αυγούστου)


 Η Εκκλησία μας τιμά σήμερα τη Θεοτόκο και οι πιστοί ζητούν τη χάρη της, δια της προσκυνήσεως της Αγίας Ζώνης.
Πρόκειται για ακόμη μία θεομητορική εορτή, που αφορά το ιερό γεγονός της κατάθεσης της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου. Με τον όρο κατάθεση δηλώνεται η μεταφορά της Ζώνης της Παναγίας στο ναό της Θεοτόκου των Χαλκοπρατείων, στην Κωνσταντινούπολη.
Το θαυμαστό αυτό γεγονός τοποθετείται χρονικά στο έτος 395, όταν αυτοκράτορας ήταν ο γιος του Μεγάλου Θεοδοσίου, ο Αρκάδιος. Μαζί με το γεγονός της κατάθεσης γιορτάζεται και το μεγάλο θαύμα, που συνέβη 410 χρόνια μετά απ’ αυτήν την ιερή πράξη και αφορά στη θεραπεία της Ζωής, συζύγου του αυτοκράτορα Λέοντα Σοφού, που επιτεύχθηκε με το άνοιγμα της Αγίας Σορού και την τοποθέτηση της Αγίας Ζώνης πάνω στην ασθενούσα βασίλισσα.

Τρίτη 30 Αυγούστου 2022

Ποίημα από δήγμα

 
Εκείνο το «νόστιμον ήμαρ»
το βασιλικό του Οδυσσέα
της άμμου το χιμαιρικό
το ζούλαγα τις νύχτες  στα κεντριά του
μην δήγμα και κακοφορμίσει.

Κι όταν μισάνοιχτο κοχύλι
άνοιγε τα σπλάχνα του
και στάλαζαν αλάτι
από της θάλασσας τ’ ατσάλι
ποίημα το βάφτιζα
κι εγκόλπιο των δακρύων

Καλλιόπη Δημητροπούλου
Τα παιδιά της σελάνας

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

 

“Ανάδειξη Ιστορικού Πεζοπορικού Μονοπατιού Παλαιών Πατρών Γερμανού 2022”

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 (το πρωί) στην Ιερά Μονή Μακελλαριάς Καλαβρύτων,

ΔΗΛΩΣΗ – ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΑΝΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ link : tinyurl.com/ero-patras

- 1η διαδρομή, Άνω Πετρωτό – Πηγή Ζουμπάτας (αναχώρηση λεωφορείων 06.00 πμ από χώρο στάθμευσης S/M ΣΚΛΑΒΕΝΊΤΗΣ -πρώην Carrefour) - ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ 5 ΘΕΣΕΙΣ

- 2η διαδρομή, Δεμέστιχα – Σελινούντας – Ι.Μ. Μακελλαριάς (αναχώρηση λεωφορείων 06.30 πμ από χώρο στάθμευσης S/M ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΟΒΡΥΑ) ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ 2 ΘΕΣΕΙΣ

δεν μπορώ να ...συγκρατηθώ... - Μητροπολίτης Χονκ Κονγκ Νεκτάριος

 

Μερικές φορές διαβάζω ορισμένα ωραία και δεν μπορώ να ...συγκρατηθώ...

Διάβασα σήμερα σε δημοσίευμα, το οποίο έχει αρχίσει να αναδημοσιεύεται από αρκετούς, ότι «τώρα» κάποιοι έγιναν μάρτυρες θαύματος στον Ναό της Παναγίας στην Γεθσημανή. Στην θαυματουργή εικόνα της Παναγίας το ένα χέρι άλλαξε χρώμα και έγινε «ανθρώπινο»... (δείτε την αριστερή φωτογραφία)...

Έψαξα λιγάκι και διεπίστωσα ότι η εικόνα ήταν έτσι και πριν από σήμερα... δείτε δεξιά την δεύτερη φωτογραφία από τον Φεβρουάριο του 2020...

Η εικόνα πράγματι είναι θαυματουργή... αλλά το θαύμα που υποτίθεται γίνεται «τώρα» (και δεν εξυπηρετεί σε τίποτα) δεν ...έγινε τώρα... έτσι ήταν η εικόνα και πριν...

Η αγάπη είναι... - Ηλίας Γ. Σκόνδρας

Η αγάπη είναι το πλήρωμα του νόμου, αρκεί να είναι αγάπη ανιδιοτελής, έμπρακτη και κυρίως αγάπη θυσιαστική προς όλους αδιακρίτως. Ευσπλαχνία και συγχωρητικότητα είναι να έχεις καρδιά ελεήμονα και καθαρή, διότι μόνο τότε μπορείς να σωθείς εσύ ο ίδιος και να σώσεις άλλους.

Ηλίας Γ. Σκόνδρας

Αγαπητέ μου κ. Κολλιόπουλε "Χρόνια πολλά"

Αγαπητέ μου κ. Κολλιόπουλε,
επί τη ονομαστική σας εορτή, σας εύχομαι
τα χρόνια σας να είναι πολλά, με υγεία, χαρά
και οικογενειακή ευτυχία.

Συνεχίστε τον άθλο της έκδοσης του ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΥ
που  μας συντροφεύει και μας ενημερώνει.

Αναστάσιος Κωστόπουλος

Μνήμη των Αγίων Αλεξάνδρου, Ιωάννου και Παύλου Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως (30 Αυγούστου)


 Η Εκκλησία μας σήμερα τιμά τη μνήμη των Αγίων Αλεξάνδρου, Ιωάννου και Παύλου Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Άγιος Αλέξανδρος γεννήθηκε γύρω στο έτος 255 μ.Χ. και διακρινόταν, από τα νεανικά του χρόνια, για την πίστη και την αφοσίωσή του στο Χριστό και τη διδασκαλία του ιερού Ευαγγελίου.
Ο Πατριάρχης Μητροφάνης, εκτιμώντας την αρετή και τα προσόντα του πρεσβύτερου Αλεξάνδρου, του ανέθεσε καθήκοντα πρωτοπρεσβυτέρου και τον όρισε ως εκπρόσωπό του στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, που συγκροτήθηκε το 325 στη Νίκαια της Βιθυνίας.

Μνήμη της Αγίας Βρυαίνης (30 Αυγούστου)


 Η Αγία Βρυαίνη ή αλλιώς Βρυώνη είναι μια Κύπρια Αγία, η οποία τιμάται ξεχωριστά στο χωριό Μανδριά της Πάφου.
Εκεί υπάρχει εκκλησία αφιερωμένη στην Αγία Βρυαίνη, η οποία φαίνεται να είναι η μοναδική σε όλο τον κόσμο που είναι αφιερωμένη στην Αγία. Το χωριό είχε πολλές κατεστραμμένες εκκλησίες, μεταξύ αυτών και εκείνη της Αγίας Βρυαίνης.
Στα Μανδριά μέχρι το 1975 ζούσαν οθωμανοί και από το 1963 ήταν τουρκοκυπριακός θύλακας. Μετά την τουρκική εισβολή στα Μανδριά κατοίκησαν πρόσφυγες. Μεταξύ αυτών και η οικογένεια της κας Σταυρούλας από την Άσσεια της Μεσαορίας, η οποία είδε σε όραμα την Αγία να την οδηγεί στα θεμέλια του παλαιού Ναού της.

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

Μη στεναχωριέσαι και τόοοοοοσο πολύ πια επειδή αμάρτησες - Γέροντος Αιμιλιανού

Η θλίψη, η στεναχώρια για ότι έπραξες, είναι η μεγαλύτερη αμαρτία σου!
Ο σατανάς, ψευδώς εισηγούμενος και σε σένα όπως στην Εύα και τον Αδάμ, δεν σου αποκαλύπτει την καινούργια αμαρτία, (θλίψη) αλλά σε πείθει να θλίβεσαι, διότι διέπραξες τόσα αμαρτήματα και λύπησες το Θεο.
Είναι μία παγίδα στην οποία πέφτουμε σχεδόν όλοι οι άνθρωποι!
Αυτό σου συμβαίνει διότι η θλίψη είναι η ανάκυψη, το ξανα-στήσιμο του εγώ, η ανά-σταση του Παλαιού ανθρώπου!
Είναι η υπερηφάνειά σου, ο εγωισμός σου, ο οποίος ζητάει να επιβιώσει μέσα σου επειδή τον έθαψες με την επίγνωση του θελήματος του Θεού που είναι να απέχεις από την αμαρτία.
Η θλίψη, η στεναχώρια για ότι έπραξες, είναι η μεγαλύτερη αμαρτία σου! (Τσαλακώθηκε το εγώ σου, γι' αυτό αντιδρά με θλίψη).

Άγ. Πορφύριος και νέοι αναρχικοί - η ανατροφή των παιδιών | Γεωργ. Κρουσταλλάκης | Σοφία Χατζή


 Άγ. Πορφύριος και νέοι αναρχικοί - η ανατροφή των παιδιών | Γεωργ. Κρουσταλλάκης | Σοφία Χατζή

Ο Άγιος συμβουλεύει για την οικογένεια και την ανατροφή των παιδιών
Διηγήσεις ενός μάρτυρα της ζωής ενός αγίου
Άγιος Πορφύριος και η παιδαγωγική της θείας τρέλας
___
Η ουσία της χριστιανικής ζωής είναι η πραγμάτωση της αγάπης 
Η αγάπη υπήρξε η ραχοκοκαλιά της ζωής και της θεολογίας του Αγίου Πορφυρίου. Εκπλήσσουν οι αφηγήσεις για τον άγιο που σαρώνει η έκπληξη προοράσεων, διοράσεων και όχι το πρωτείο της αγάπης (αναφορά του θεολόγου Θανάση Παπαθανασίου).
Κατά τη μαρτυρία μοναχής, εξέφρασε με παιδικό τρόπο τη διαφωνία του στη θρηνητική στραμμένη στην Κόλαση και στον θάνατο του Αγ. Ανδρέα Κρήτης στο κορυφαίο έργο του τον Μεγάλο Κανόνα. Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος τον ενέπνεε με τα λόγια του «ο εμός έρως εσταύρωται, άρτον Θεού θέλω...».
Ο καθηγητής Γεώργιος Κρουσταλλάκης μεταφέρει λόγια του αγίου

Η ομορφιά του άλλου

 

Υπάρχουν πιστοί ανίκανοι να σχετισθούν. Προκαλούν θλίψη.
 
Διαπιστώνουμε γύρω μας σχέσεις, στις οποίες κάποιος ή αμφότεροι δεν έχουν πίστη. Όχι στον Θεό, αλλά στον άλλον. Γεννούν ματαίωση.
 
Και, ακόμη, βλέπουμε σχέσεις, με ή χωρίς πίστη, μέσα στις οποίες η ύπαρξη δεν είναι αληθινή. Ο άνθρωπος δεν υπάρχει, όχι με τη νεανική χιουμοριστική έννοια («δεν υπάρχει αυτός ο άνθρωπος»!) αλλά με το νόημα του υπαρξιακού ψέματος. Πασχίζει ν’ αντιγράψει άλλους, είτε πραγματικούς είτε πλασμένους στη φαντασία του. Η συνάντηση με τέτοιους ανθρώπους φέρνει απελπισία.

Η εορτή του Τιμίου Προδρόμου στη Βομβοκού και στη Δερβέκιστα

Την Αποτομή της Τιμίας Κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου τιμά σήμερα, Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022 η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος προεξήρχε των ιερών ακολουθιών στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Βομβοκούς στον Εσπερινό και στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Αναλήψεως (Δερβεκίστης) στην Θεία Λειτουργία.
Το απόγευμα της Κυριακής 28ης Αυγούστου ο Σεβασμιώτατος επισκέφθηκε την ιστορική γυναικεία Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Βομβοκούς, της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, όπου χοροστάτησε στην ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού.




Τον Σεβασμιώτατο υποδέχθηκαν με πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες η Ηγουμένη Ειρήνη και οι μοναχές της Ιεράς Μονής, οι οποίες ετοίμασαν με πολλή αγάπη την ιερά πανήγυρη και φιλοξένησαν τους πολλούς προσκυνητές που ανέβηκαν στο μοναστήρι, το οποίο είναι ιδιαιτέρως αγαπητό στους Ναυπακτίους.

Ανέστιοι προσφεύγοντες

 Με μεγάλη χαρά σας προσκαλώ στην έκθεση μου
ΑΝΕΣΤΙΟΙ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΝΤΕΣ
την οποία οργανώνει το ΕΚΠΑ, η Θεολογική Σχολή του ΕΚΠΑ και ο Δήμος Αθηναίων
η οποία θα παρουσιαστεί στο Πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων “Μελίνα Μερκούρη” Ηρακλειδών 66 Αθήνα στις 5 Σεπτεμβρίου 2022 στις 7μμ.
Στην έκθεση θα παρουσιαστεί μιά μεγάλη ψηφιακή εγκατάσταση-τοιχογραφία με θέμα την Ανεστιότητα και την Προσφυγιά  και ένα βίντεο που δημιούργησε η μουσικός και σκηνοθέτις Φένια Παπαδόδημα βασισμένη στο πώς της ψηφιακής δημιουργίας μου σε συνδυασμό με μαρτυρίες προσφύγων της Μικράς Ασίας και ποιητικές αναφορές στο έργο του Γ. Σεφἐρη.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2022 ΣΔΕ ΠΑΤΡΩΝ

 Σχολεῖο Δεύτερης Εὐκαιρίας Πάτρας, 
ποὺ ἀπευθύνετα σὲ ἐνήλικους 
ποὺ δὲν ἔχουν τελειώσει τὸ Γυμνάσιο. 
Εἶναι Δημόσιο, διετοὺς φοιτήσεως, ἄνευ ἐξετάσεων.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης για το Συνέδριο Νεολαίας του Πατριαρχείου

 Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, κατά τη διάρκεια συνεντεύξεως Τύπου, την Κυριακή, 28 Αυγούστου 2022, αναφέρθηκε στο επικείμενο Συνέδριο Νεολαίας του Πατριαρχείου, που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 4 Σεπτεμβρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο του ασιατικού προαστείου της Πόλεως, Παντείχι (Pendik).

“Το Πατριαρχείο μας σαν Μητέρα Εκκλησία, που είναι για όλα τα κατά πνεύμα παιδιά της, δείχνει πάντοτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα νιάτα, για τη νεολαία”, σημείωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος υπενθύμισε ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη, το 2016, είχε χαρακτηρίσει τους νέους όχι μόνο ως το μέλλον, αλλά και ως το ζωντανό και δυναμικό παρόν στη ζωή της Εκκλησίας. “Τους περιβάλλουμε πάντοτε τους νέους μας με στοργή και με ενδιαφέρον για το σήμερά τους, για την προετοιμασία τους για το αύριο, για τη σταδιοδρομία τους, για να είναι χρήσιμα στελέχη της Κοινωνίας και ζωντανά μέλη του σώματος της Εκκλησίας”, πρόσθεσε και αναφέρθηκε στα δύο μεγάλα συνέδρια νεολαίας που διοργάνωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το 2000 και το 2007, με τη συμμετοχή νέων από όλες τις Επαρχίες του Θρόνου.

E, όχι και προαιρετικά τα Θρησκευτικά! - Του Χάρη Ανδρεόπουλου

E, όχι και προαιρετικά τα Θρησκευτικά!

Του Χάρη Ανδρεόπουλου*

Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας το μαντάτο που έγινε πρωτοσέλιδο (στα «ΝΕΑ» 26.08.2022, σ. 1η και 36η) ήρθε να (ξανα-) “ταράξει τα νερά”: «Μάθημα Θρησκευτικών: Δικαίωμα απαλλαγής και για Ορθοδόξους». Στο ρεπορτάζ παρουσιαζόταν η Γνωμοδότηση 2/2022 (με ΑΠ 2092/22.08.2022) της ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ - εφεξής: «Αρχή») βάσει της οποίας η δυνατότητα της απαλλαγής από την υποχρέωση παρακολούθησης του (ομολογιακού, με περιεχόμενο ορθοδόξου χριστιανικού χαρακτήρα) μαθήματος των Θρησκευτικών (εφεξής: «ΜτΘ»), η οποία παρέχεται σήμερα σε μη χριστιανούς Ορθόδοξους μαθητές (αλλοθρήσκους, ετεροδόξους, αθρήσκους, αθέους και αγνωστικιστές) με την επίκληση λόγων «θρησκευτικής συνείδησης», θα πρέπει τώρα να διευρυνθεί και παρασχεθεί και στους χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητές. Σύμφωνα με το σκεπτικό της Αρχής η απαλλαγή αυτή θα μπορούσε να ερείδεται στην επίκληση λόγων «συνείδησης» (γενικώς και όχι ρητώς της «θρησκευτικής»)  που ως τέτοιοι λόγοι, λέει η Γνωμοδότηση της Αρχής, μπορούν να νοηθούν οι «ευρύτερες συνειδησιακές πεποιθήσεις» στις οποίες περιλαμβάνονται και οι «κοσμοθεωρητικές αντιλήψεις, πέραν των αμιγώς θρησκευτικών (…)».

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-BABY PARKING (Η ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ) ΣΤΗΝ ΕΓΛΥΚΑΔΑ - Εγγραφές παιδικού Εγλυκάδος

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-BABY PARKING

 (Η ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ)

ΣΤΗΝ ΕΓΛΥΚΑΔΑ 

Με τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ άρχισαν οι εγγραφές στο Παιδικό Σταθμό και baby parking της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών στην ενορία Εγλυκάδος . Τηλέφωνο επικοινωνίας 2610-220383.

“Σταυρός η μερίς του βίου μου” - Μητροπολίτης Σουηδίας Κλεόπας

“Σταυρός η μερίς του βίου μου”

 Μητροπολίτης Σουηδίας Κλεόπας

Στην εποχή μας, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που βασανίζουν το σύγχρονο άνθρωπο είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Ο τρόπος δηλαδή που επικοινωνούμε ή δεν καταφέρνουμε να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας. Αναμφίβολα, διαπιστώνουμε ότι οι παλιοί δεσμοί που έδεναν στενά τους ανθρώπους μεταξύ τους, έχουν πλέον χαλαρώσει ή δεν υφίστανται πλέον.

Στις σχέσεις μεταξύ των συζύγων, μεταξύ γονέων και παιδιών, φίλων και γνωστών και πολύ περισσότερο μεταξύ αγνώστων, δεν υπάρχει πλέον η απλή, η αυθεντική και αυθόρμητη σχέση και επικοινωνία, που έδενε τους ανθρώπους, γέμιζε τη ζωή τους με νόημα και τους παρείχε το κίνητρο, να συνεισφέρουν στα κοινά, και ως συνέπεια της προσφοράς αυτής, να πετύχουν την πνευματική τους ωρίμανση και εν Χριστώ σωτηρία. Τώρα, ο καθένας αποξενώνεται από το στενό και ευρύτερο περιβάλλον του, κλείνεται στον εαυτό του και στηρίζεται αποκλειστικώς στις δικές του δυνάμεις και δυνατότητες.

Η Πανήγυρις του Αγίου Διονυσίου στο Central Mangrove της Νέας Νοτίου Ουαλίας

Με την τέλεση Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας κορυφώθηκαν την Κυριακή, 28 Αυγούστου, οι λατρευτικές εκδηλώσεις επί τη εορτή της Ανακομιδής του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Διονυσίου εκ Ζακύνθου στην πανηγυρίζουσα φερώνυμη Ενορία στο Central Mangrove της Νέας Νοτίου Ουαλίας.

Της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μιλητουπόλεως κ. Ιάκωβος, πλαισιούμενος από τον ιερατικώς προϊστάμενο της Ενορίας, π. Νικόλαο Καρμόνα, και τον Διάκονο π. Μελίτωνα. Στο τέλος αυτής, έγινε λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος του Αγίου Διονυσίου πέριξ του Ιερού Ναού.


Μετά τη Θεία Λειτουργία, πραγματοποιήθηκε το πατροπαράδοτο πανηγύρι, με τη συμμετοχή των μελών της Ενορίας και πιστών από το Σύδνεϋ που επισκέφθηκαν το Central Mangrove για να συνεορτάσουν μαζί τους.

Μνήμη του Αγίου Αρκαδίου Επισκόπου Αρσινόης (29 Αυγούστου)


 Μερικές πτυχές από τη ζωή του αγίου Αρκαδίου, όπως μας τις διέσωσε η γλαφυρή γραφίδα του μεγάλου επίσης τέκνου της νήσου μας, του αγίου Νεοφύτου του Έγκλειστου, ας παρακολουθήσουμε στις γραμμές που ακολουθούν για πνευματική μας οικοδομή.
 Ο άγιος Αρκάδιος γεννήθηκε στο μικρό χωριό Μελάνδρα της Πάφου. Οι γονείς του ονομαζόντουσαν Μιχαήλ και Άννα κι ήσαν άνθρωποι ευκατάστατοι στα υλικά αγαθά. πιο ευκατάστατοι όμως ήσαν στην αρετή και την ευσέβεια και την πίστη. Ο φωτεινός Ήλιος, ο Χριστός, φώτιζε κι εθέρμαινε την καρδιά τους. Η αμοιβαία αγάπη κι η ομοφροσύνη ήταν το γνώρισμα τους. Και το θέλημα του Θεού οδηγός και σκοπός της ζωής τους. Δυο παιδιά τους χάρισε η αγάπη του Θεού. Δυο χαριτωμένα αγόρια. Και σ’ αυτά στράφηκε όλο το ενδιαφέρον τους. Πόθος και φροντίδα τους να τ’ αναθρέψουν «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου».

Αποτομή της τιμίας Κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (29 Αυγούστου)


 Η Αποτομή της Κεφαλής του Τιμίου Ενδόξου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου είναι το γεγονός που τιμάται σήμερα, 29 Αυγούστου, από την αγία μας Εκκλησία.
Ο μέγιστος και έσχατος των Προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, αλλά και ο Πρόδρομος της παρουσίας Χριστού, Άγιος Ιωάννης, ζούσε, σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Μάρκο, στην έρημο της Ιουδαίας, διακηρύσσοντας τον ερχομό του Μεσσία και καλώντας το λαό σε μετάνοια.
Ο λόγος του ήταν παρηγορητικός αλλά και ελεγκτικός, όπως και των παλαιότερων Προφητών και καυτηρίαζε την αμαρτία και κάθε είδους αδικία. Δε δίστασε να ελέγξει τους Φαρισαίους, τόσο για την υποκρισία τους όσο και για ηθικές ατασθαλίες, καθώς και τον ίδιο το βασιλιά Ηρώδη Αντίπα, ο οποίος συνήψε παράνομη σχέση με τη γυναίκα του αδελφού του Φιλίππου, την Ηρωδιάδα.

Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

Η τοξικότητα της κουλτούρας ακύρωσης (cancel culture). Υπάρχει χώρος για ποιμαντική αντιμετώπιση; - π. Χριστοφόρου Χρόνη

Η τοξικότητα της κουλτούρας ακύρωσης (cancel culture). 
Υπάρχει χώρος για ποιμαντική αντιμετώπιση;

Πρωτοπρεσβυτέρου Χριστοφόρου Χρόνη
Κληρικού Ι. Μ. Αιτωλίας κ΄ Ακαρνανίας 
(Δρ. Θεολογίας-Μ.Α Φιλοσοφίας)
Διδάσκοντος στο ΕΚΠΑ/Θεολογική Σχολή-Τμ. Θεολογίας


1. Η κουλτούρα ακύρωσης ζει και βασιλεύει

         Η κουλτούρα ακύρωσης (cancel culture) είναι μια σύγχρονη μορφή λογοκρισίας/εξοστρακισμού, κατά την οποία κάποιος απομακρύνεται από τους κοινωνικούς ή επαγγελματικούς κύκλους, είτε διαδικτυακά, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε στην πραγματική ζωή. Όσοι υπόκεινται σε αυτόν τον εξοστρακισμό, λέγεται ότι έχουν «ακυρωθεί» (έχουν φάει cancel) και, ως επί το πλείστο, θύματα πέφτουν άνθρωποι, ακόμη και επιφανείς άνθρωποι, που αντιβαίνουν τον καθωσπρεπισμό/πολιτική ορθότητα. Ο όρος έχει κυρίως αρνητική χροιά και χρησιμοποιείται σε συζητήσεις για την ελευθερία του λόγου και τη λογοκρισία.[1]

        Το αυξανόμενο πρόβλημα της κουλτούρας ακύρωσης συνδέεται με τη συνεχιζόμενη απομάκρυνση του δυτικού πολιτισμού από τη χριστιανική ηθική. Καθώς η κοινωνία γίνεται όλο και πιο μεταχριστιανική, θα υιοθετεί φυσικά συμπεριφορές λιγότερο συμβατές με τη χριστιανική-βιβλική προσέγγιση. Πλέον στην εποχή μας αξία δεν έχουν οι αξίες και η αλήθεια, αλλά οι γνώμες. Η γνώμη μου είναι η αλήθειά μου. Όποιος δεν δέχεται την αλήθειά μου, στοχοποιείται και ακυρώνεται. Σχετικισμός  και αλαζονεία παντού. Δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια παρά μόνο η αλήθεια που πιστεύω εγώ. Οι απόλυτες αλήθειες έχουν μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Βέβαια ο σχετικισμός, η άποψη δηλ. ότι δεν υπάρχουν απόλυτες αλήθειες, πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο στέκεται και αυτοαναιρείται, αφού πρέπει να δεχθεί οπωσδήποτε μία απόλυτη αλήθεια: ότι δεν υπάρχουν απόλυτες αλήθειες.

Όταν το δώρο "διαβάζεται" ώς προσβολή - π.Θεοδόσιος Μαρτζούχος

Κυριακή ΙΑ' Ματθαίου

 Όταν το δώρο "διαβάζεται" ώς προσβολή

π.Θεοδόσιος Μαρτζούχος

- Περίμενέ με λίγο, κατανοώντας με, και θα σου τα επιστρέψω όλα! 
Αυτό λέει στον δανειστή του, όμως συγχρόνως το ξέρει, ότι κάτι τέτοιο ούτε ο ίδιος το πιστεύει, ούτε εκείνος (ο δανειστής) μπορεί να το πιστέψει!
Τα δανεικά είναι… τόσα πολλά, που είναι πρακτικά αδύνατον να αληθεύσει σ΄ αυτό που λέει. Το λέει όμως για να διατηρήσει την αξιοπρέπεια της συνέπειας…! Ποιάς όμως συνέπειας; Αυτής που έχει, ήδη προφανώς πολλές φορές στο παρελθόν, αποδειχθεί αφερέγγυα; Αναγνωρίζει το χρέος και πελαγοδρομεί στην επιστροφή του! Θέλει και δεν μπορεί, θα λέγαμε εμείς σήμερα! 
Αυτή τη συνηθισμένη στα ανθρώπινα (και ατυχώς σήμερα συνηθέστατη) «ιστορία» και πραγματικότητα, χρησιμοποιεί ο Χριστός, για να προσδιορίσει την σχέση του Θεού με τον άνθρωπο. Μας λέει ότι, και με τον Θεό, μια σχέση έχουμε να αναπτύξουμε, η οποία χτίζεται ή γκρεμίζεται όχι από την πλευρά Του, αλλά από την δική μας.

ΑΠΕΛΘΩΝ ΕΒΑΛΕΝ ΑΥΤΟΝ ΕΙΣ ΦΥΛΑΚΗΝ - π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

ΑΠΕΛΘΩΝ ΕΒΑΛΕΝ ΑΥΤΟΝ ΕΙΣ ΦΥΛΑΚΗΝ
 
”Ὁ δὲ οὐκ ἤθελεν, ἀλλὰ ἀπελθὼν ἔβαλεν αὐτὸν εἰς φυλακὴν ἕως οὗ ἀποδῷ τὸ ὀφειλόμενον” (Ματθ. 18,30) 
Εκεῖνος ὅμως δὲν δεχόταν, ἀλλὰ πῆγε καὶ τὸν ἔβαλε στὴ φυλακή, ὥσπου νὰ ξεπληρώσει ὅ,τι τοῦ χρωστοῦσε”
 
          Γιατί οι άνθρωποι είμαστε σκληρόκαρδοι εις βάρος των συνανθρώπων μας; Το ερώτημα αυτό απασχολεί πολλούς χριστιανούς. Ζώντας, μάλιστα, σε μια εποχή στην οποία η βία θριαμβεύει, η εκδίκηση θεωρείται αυτονόητη ανταμοιβή για την όποια παρουσία του κακού που υφιστάμεθα οι άνθρωποι, ώστε να επικρατήσει το δίκιο, όπως πιστεύουμε, η ευσπλαχνία, η μακροθυμία, η ανοχή, η συγχώρηση θεωρούνται αρετές που δεν μπορούν να νοηματοδοτήσουν την ζωή μας. Ιδίως οι νεώτεροι έχουν μέσα τους περισσότερο από τους μεγαλύτερους αναπτυγμένο το αίσθημα του δικαίου και δύσκολα κάποιος μπορεί να το αμφισβητήσει. Δεν διστάζουν να στραφούν και εναντίον του Θεού που επιτρέπει την αδικία, που δεν παρεμβαίνει για να τιμωρήσει το κακό, υπερασπιζόμενος αυτούς που επιμένουν στην οδό της καλοσύνης, στην οποία εύκολα οι χριστιανοί τρέφουμε την ψευδαίσθηση ότι βαδίζουμε.
          Η σκληροκαρδία πηγάζει από μία μυωπική αντίληψη θεοποίησης του εαυτού μας. Συχνά νομίζουμε ότι είμαστε αλάθητοι ή, ακόμη κι αν νιώθουμε ότι σφάλλουμε, επικαλούμαστε την επιείκεια των άλλων, διότι χρειαζόμαστε δεύτερες ευκαιρίες και “άνθρωποι είμαστε”. Αυτό δεν ισχύει όμως όταν οι άλλοι το ζητούν από εμάς. Εκεί μας πιάνει το παράπονο, ότι δεν μας καταλαβαίνουν, ότι δεν πρέπει να μας οφείλουν, ότι χρειάζεται να εκτιμήσουν ό,τι εμείς έχουμε κάνει για εκείνους και να μας δώσουν καλό, ακόμη κι αν δεν το αξίζουμε. 

ΞΕΡΡΙΖΩΣΕ ΤΟ ΑΓΚΑΘΙ ΤΟΥ ΜIΣΟΥΣ! - Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

ΞΕΡΡΙΖΩΣΕ ΤΟ ΑΓΚΑΘΙ ΤΟΥ ΜIΣΟΥΣ!

«Οὐκ ἔδει καὶ σὲ ἐλεῆσαι τὸν σύνδουλόν σου, ὡς καὶ ἐγώ σε ἠλέησα;» (Ματθ. 18,33)

Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

Ὡραία, ἀγαπητοί μου, ἡ παραβολὴ τοῦ ση­μερινοῦ εὐαγγελίου (βλ. Ματθ. 18,23-35). Δὲν τὴν εἶπε ἄνθρωπος, τὴν εἶπε ὁ Χριστός μας.
Ὑπῆρχε, λέει, ἕνας καλὸς βασιλιᾶς ποὺ εἶ­χε πλού­τη μεγάλα. Δὲν τὰ κράτησε ὅμως μόνο γιὰ τὸν ἑαυτό του, ὅπως κάνουν συνήθως οἱ πλού­σιοι· μοίρασε ἀπὸ αὐτὰ καὶ στοὺς δούλους του. Ἕνα πρᾶγμα μόνο τοὺς ζήτησε· νὰ ἐργασθοῦν μ᾽ αὐτά, νὰ τὰ πολλαπλασιάσουν γιὰ τὸ καλὸ τὸ δικό τους καὶ τῶν ἄλλων.
Μετὰ ἀπὸ καιρὸ ἦρθε ἡ ὥρα ὁ βασιλιᾶς νὰ λογαριαστῇ μαζί τους, νὰ δῇ πῶς χρησι­μοποίησαν τὰ ἀγαθά του. Τοῦ ἔφεραν λοιπὸν καὶ ἕ­να δοῦλο ποὺ εἶχε πάρει «μύρια τάλαντα» (ἔ.ἀ. 18,24), πολὺ μεγάλο ποσό, δὲν ἐργάστηκε ὅμως ὅπως ἔπρεπε καὶ τώρα δὲν εἶχε νὰ ἐπιστρέ­ψῃ τὸ ποσό. Σοῦ ἔχω δώσει τόσα, τοῦ λέει ὁ βασιλιᾶς· τί ἔκανες μ᾽ αὐτά; Μὰ ὁ δοῦλος δὲν εἶ­χε πεντάρα· πῶς νὰ ἐξοφλήσῃ τὸ μεγάλο αὐ­τὸ χρέος; Ἐπειδὴ ὅμως ὁ βασιλιᾶς ἔπρεπε ὁ­πωσδήποτε νὰ εἰσπράξῃ τὰ χρήματά του, διατάζει νὰ πουληθῇ ἡ γυναίκα καὶ τὰ παιδιά του κι ὅ,τι ἄλλο εἶχε γιὰ νὰ σβήσῃ τὸ χρέος.

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ 
(Ματθ. 18, 23-35)
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟΥ
(Διασκευή ομιλίας στην Καμαρίνα, στις 4/9/1994)
 
Η ευσπλαγχνία του Θεού και η δική μας στενοκαρδία
 
Το Ευαγγέλιο μας μίλησε για την υποχρέωση που έχουμε να μοιάσουμε στον Επουράνιο Πατέρα μας στην αγαθότητα και στην καλοσύνη. Αν το σκεφτούμε καλά αυτό είναι το μόνο στο οποίο μπορούμε να του μοιάσουμε και να εκπληρώσουμε έτσι την εντολή του Χριστού: «Πρέπει λοιπόν να γίνετε τέλειοι –με την αγάπη προς όλους- όπως είναι τέλειος και ο ουράνιος πατέρας σας». Αν δεν το κάνουμε, πώς θα σταθούμε κοντά Του, χωρίς να του μοιάζουμε σε τίποτε;
Για να τονίσει, ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, την υποχρέωση που έχουμε να αγαπάμε όλους, είπε μια διδακτική παραβολή. Ένας μεγάλος άρχοντας είχε πολλούς χρεοφειλέτες που του χρωστούσαν πολλά. Και τους κάλεσε να ξεκαθαρίσουν τους λογαριασμούς τους. Παρουσιάστηκε, λοιπόν, ένας που του χρωστούσε δέκα χιλιάδες τάλαντα. Την σημερινή εποχή θα λέγαμε αρκετά δισεκατομμύρια. Και δεν είχε να τα δώσει.

Μνήμη του Οσίου Μωυσή του Αιθίοπα (28 Αυγούστου)


 Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Οσίου Μωυσή του Αιθίοπα, των Αγίων Μαρτύρων Διομήδους και Λαυρεντίου. Επίσης, της Προφήτιδος Άννης, θυγατέρας του Φανουήλ, που επιβραβεύτηκε για την πίστη και την αφοσίωσή της στη λατρεία του αληθινού Θεού, καθώς αξιώθηκε να δει το Χριστό, όταν Αυτός μεταφέρθηκε από τη Θεοτόκο στο ναό, γεγονός που γιορτάζουμε κατά την ημέρα της Υπαπαντής.
Ο Όσιος Μωυσής έζησε στην Αίγυπτο, όπου υπηρετούσε ως δούλος στο σπίτι ενός πλουσίου. Το μελαμψό χρώμα του και η ισχυρή σωματική του διάπλαση τον έκαναν να ξεχωρίζει, ενώ η απότομη και επιθετική συμπεριφορά του ανάγκασε τον αφέντη του να τον εκδιώξει. Για αρκετά χρόνια έζησε ως ληστής, μέχρι τη στιγμή που, συγκινημένος από την καλοσύνη ενός Χριστιανού, ήρθε σε  συναίσθηση και πνευματική κατάνυξη, και τότε αποφάσισε να ακολουθήσει το δρόμο της μετάνοιας και της γνώσης του θελήματος του αληθινού Θεού.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

Ο "Χάρης ο άνθρωπος του Θεού" και οι καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου - π. Βαρθολομαίος Ηγούμενος Μονής Εσφιγμένου

Ο "Χάρης ο άνθρωπος του Θεού" και οι καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου

Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες ημέρες για την λεγόμενη "εκκλησία των εθνών" με αρχηγό αυτής τον "Χάρη, τον άνθρωπο του Θεού".
 
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος βγάζει ανακοίνωση με το αυτονόητο, πως όσοι θέλουν να λέγονται μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν έχουν καμιά δουλειά να συμμετέχουν στις τελετές άλλων "εκκλησιών" και θρησκευτικών ομάδων πλην της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας. Το αναφέρουν ξεκάθαρα στην ιστοσελίδα τους. Ο εισαγγελέας ερευνά για τυχόν παρανομίες. Κάποια ΜΜΕ λένε πως "δεν είναι κανονικός ιερέας", αλλά "ψευδοϊερέας"! Υπάρχει μια γενική αναστάτωση και απορία για το θέμα.
 
Από την άλλη έχουμε τους καταληψίες της Μονής μας και πολλές άλλες προβληματικές καταστάσεις ανά την Ελλάδα, όπου οι αντίστοιχοι "άνθρωποι του Θεού" βρίσκονται στο απυρόβλητο και δεν τους πειράζει κανείς, απλά και μόνο, διότι φοράνε μαύρα ράσα και δηλώνουν πως είναι δήθεν ορθόδοξοι!
 
Ενώ η "εκκλησία των εθνών" ενοικιάζει δικό της χώρο, οι ΓΟΧ καταληψίες κατέλαβαν μοναστήρι της δικής μας Εκκλησίας, της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Συνθήκη Ειρήνης μετά της Τουρκίας, υπογραφείσα, τη 24η Ιουλίου 1923, εν Λωζάννη. Το Β μέρος - των Καθηγητών Αγγελόπουλου και Λόη

 

«ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ»
«INSTITUTE FOR NATIONAL AND RELIGIOUS AFFAIRS»
(Κεντρικά Γραφεία: Μουσών 37, Άνω Πόλη, Θεσσαλονίκη).
(Πάτρα, Προσωρινή έδρα: «Πνευματικό Κέντρο Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Πατρών», Μητρ. Παρθενίου 18)
 
Αθανάσιος Αγγελόπουλος
Καθηγητής Πανεπιστημίου
Δ/νων Σύμβουλος Ι.Ε.Θ.Π
 
Γεώργιος Νεκτάριος Λόης
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου
Πρόεδρος Ι.Ε.Θ.Π - Πάτρας
 
 
Συνθήκη Ειρήνης μετά της Τουρκίας,
υπογραφείσα, τη 24η Ιουλίου 1923, εν Λωζάννη
 
Β΄
Αναλύσεις – Κρίσεις – Αξιολογήσεις
Επί του κειμένου της Συνθήκης της Λωζάννης.
Ειδικώτερα, στο «ΜΕΡΟΣ Α΄. ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ. ΤΜΗΜΑ 1. ΕΔΑΦΙΚΟΙ ΟΡΟΙ. Άρθρα 2 έως 22. Και ΕΙΔΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρον 27 «Θρησκευτικαί Μουσουλμανικαί Αρχαί»

1.   Εισαγωγικά.

Προς απόδειξη του ζητουμένου, μας ενδιαφέρουν για τους «ΕΔΑΦΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ» και τις «ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 12, 13, 14, 15, 16, 20, 27. Αφορούν σε 8 επίκαιρα στις μέρες μας ζητήματα. Προέκυψαν αυτά, λόγω τουρκικού πρωτοβούλου αναθεωρητισμού – νεοοθωμανισμού ή υποκειμενικής ερμηνείας όρων της Συνθήκης της Λωζάννης. Αυτής, κατ’ επιλογή, άλλοτε γίνεται επίκληση και άλλοτε αναθεώρηση, μονομερώς, με άκριτες και επίπλαστες λεκτικές «διπλωματικές κορώνες».

Αφορούν, συγκεκριμένα : στα χερσαία σύνορα, στον Έβρο – Άρδα, μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, πρώτον∙ στα θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών, μεταξύ των Μικρασιατικών ακτών και Αιγαίου Πελάγους, δεύτερον∙ στις υπερπτήσεις ειδικότερα στο θαλάσσιο σύνορο μεταξύ ακτών Ασιατικών και Βορειοανατολικού Αιγαίου Πελάγους, στην Νησιωτική Ελλάδα, τρίτον∙ στην ασφάλεια, δηλ. στην «εξασφάλισιν της ειρήνης» των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου στην Νησιωτική Ελλάδα, τέταρτον∙ στα νησιά Ίμβρος και Τένεδος, πέμπτον∙ στα Δωδεκάνησα, έκτον∙ στην Κύπρο και έβδομο∙ στις «Θρησκευτικές Μουσουλμανικές Αρχές».

Δύο άγιοι αλληλογραφούν. Χρυσόστομος Σμύρνης & Πενταπόλεως Νεκτάριος - Μητροπολίτου Σουηδίας Κλεόπα

Δύο άγιοι αλληλογραφούν. 
Χρυσόστομος Σμύρνης & Πενταπόλεως Νεκτάριος

Του Μητροπολίτου Σουηδίας Κλεόπα

Στην επέτειο των 100 ετών από το μαρτυρικό τέλος του αγίου εθνοϊερομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης, ας μου επιτραπεί, να καταθέσω ευλαβικώς στην σεβασμία μνήμη του, την ανέκδοτη αλληλογραφία που ανεκάλυψα προ ετών, η οποία αντηλλάγη μεταξύ του αγίου Χρυσοστόμου και του αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως του εν Αιγίνη, στα αρχεία της εκκλησιαστικής Ριζαρείου σχολής και αφορά τον ρόλο που διαδραμάτισε ο άγιος Νεκτάριος, ως διευθυντής της εν λόγω σχολής, στην μάχη του ελληνορθοδόξου γένους μας υπέρ της μακεδονικής γης, τα έτη 1900-1909.

Η συμβολή της Ριζαρείου στον μακεδονικό αγώνα συνοψίζεται: α) στην χορήγηση εκ μέρους του πολυμελούς συμβουλίου υποτροφιών της Ριζαρείου περιουσίας σε νέους Μακεδονόπαιδες υποψηφίους κληρικούς, β) στην συλλογή εράνων υπέρ των Μακεδόνων και γ) στην τέλεση μνημοσύνων υπέρ των πεσόντων Μακεδονομάχων.

Ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος στο Βατικανό

Ο Πάπας Φραγκίσκος υποδέχεται τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Εμμανουήλ, Μητροπολίτη Χαλκηδόνας, σε ακρόαση στο Βατικανό την Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022.

Ανακοίνωση για την Εορτή της Ινδίκτου

 

 Ανακοίνωση για την Εορτή της Ινδίκτου

Ἀνακοινοῦται, ὅτι τήν 1ην Σεπτεμβρίου, ἡμέραν Πέμπτην, τελεῖται ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ ἡ Ἑορτή τῆς Ἰνδίκτου καί ἡ Ἱ. Σύναξις πρός τιμήν καί μνήμην τῆς Παναγίας τῆς Παμμακαρίστου, ἧς ἡ ἀρχαία Ἱ. Εἰκών
τεθησαύρισται ἐν αὐτῷ.

Κατά τόν Μ. Ἑσπερινόν τῆς παραμονῆς, Τετάρτης, 31ης Αὐγούστου, καί ὥραν 6:00 μ.μ., ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. κ.Βαρθολομαῖος θά χοροστατήσῃ ἐν τῇ Ἱ. Μονῇ Ζωοδόχου Πηγῆς Βαλουκλῆ, τήν δ̉ ἑπομένην, ἡμέραν τῆς Ἑορτῆς, θά τελεσθῇ ἡ Θεία Λειτουργία ἐν Πατριαρχικῇ καί πολυαρχιερατικῇ συγχοροστασίᾳ, τῇ συμμετοχῇ τῶν Συνοδικῶν καί Ἐνδημούντων Ἀρχιερέων.

Ἡ Ἱ. Εἰκών τῆς Παναγίας τῆς Παμμακαρίστου θά εἶναι ἐκτεθειμένη, κατά τό ἔθος, εἰς προσκύνησιν ἐν τῷ Σωλέᾳ.