Φωτ. SHUTTERSTOCK
Μεσσηνίας Χρυσόστομος: “Να
αποδυναμώσουμε τη θρησκοληψία”
Του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσσηνίας
κ. Χρυσοστόμου
Για μιαν ακόμη φορά στον ελληνικό χώρο, και όχι μόνον, η αλλοτριωμένη από δεισιδαιμονικές αντιλήψεις θρησκευτική πίστη παρουσιάζεται με δυναμικό τρόπο.
Οπως και με τον εμβολιασμό κατά της Covid-19, παρομοίως στη δημόσια
συζήτηση για τις νέες ταυτότητες άρχισαν να ακούγονται παραφωνίες. Οι φωνασκίες
αυτές επικεντρώνονται στον τρόπο του ηλεκτρονικού φακελώματος, του σφραγίσματος
του Αντιχρίστου με τον αριθμό 666 και διάφορες άλλες απόψεις προερχόμενες από
θρησκευτικά κείμενα. Η «δήθεν» ερμηνεία των κειμένων γίνεται με μεταφυσικό και
θρησκοληπτικό τρόπο και διατυπώνονται ανησυχίες ανυπόστατες και ανύπαρκτες.
Το νέο δελτίο ηλεκτρονικής
ταυτότητας δεν μπορεί να προσβάλει, όπως και κάθε δημόσιο έγγραφο,
ούτε την πίστη τού κατόχου του, ούτε αφορά τη θρησκευτικότητά του, ούτε θα
αποτελεί μέσο ελέγχου του κατόχου από αντίχριστες ή δαιμονικές δυνάμεις.
Η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι κηρύττοντες εναντίον των νέων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων είναι γνωστή. Οι απλοί άνθρωποι είναι πολλές φορές ευκολόπιστοι και φοβικοί και ως εκ τούτου μπορούν να καταστούν χρήσιμοι στόχοι και μέσα χρηστικά με διάφορα μυστικιστικά, θρησκοληπτικά και μεταφυσικά φανατικά κηρύγματα. Ετσι γίνονται υποχείρια κάποιων οργανωμένων δομών που έχουν σκοπό να αποτραπεί η απόκτηση του νέου τύπου ταυτότητας.
Αυτές οι ομάδες, επενδύοντας στον φόβο, στις ανησυχίες και στις
αναζητήσεις των απλών πολιτών, μορφωμένων και μη, αποκρύπτουν τους βαθύτερους
ιδεολογικούς σκοπούς και τις επιδιώξεις τους επειδή φοβούνται ότι μπορεί να
γίνουν γνωστές οι δράσεις τους και τα πεπραγμένα τους και να υπάρξει σχετικός
κρατικός έλεγχος.
Η Εκκλησία να μην αφήσει τον καθοδηγητικό της ρόλο σε οργανώσεις εξωεκκλησιαστικές ή σε κοσμικά κέντρα, τα οποία φέρουν ένδυμα μοναχικό.
Ολες αυτές οι ανύπαρκτες αλλά ουσιαστικά μεταφυσικές αιτιάσεις των
λίγων ή των πολλών απαιτούν μια ιδιαίτερη διαχείριση από την Πολιτεία. Η
εμπειρία που αποκτήθηκε προ δύο ετών στις ανάλογες διαμαρτυρίες κατά του
εμβολιασμού κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού διδάσκει ότι το θέμα
πρέπει να αντιμετωπιστεί «εν τη γενέσει» του και όχι αφού αρχίσουν να
κορυφώνονται και να καρποφορούν στο υποσυνείδητο του κάθε ανθρώπου αμφιβολίες ή
και αμφισβητήσεις για τον πραγματικό ρόλο και τη χρήση των ταυτοτήτων.
Εγκαίρως, λοιπόν, με σωστή και συστηματική ενημέρωση από όλα τα μέσα
ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γνωρίσουν όλοι οι πολίτες τι
ακριβώς είναι το νέο δελτίο ηλεκτρονικής ταυτότητας. Αυτό είναι έργο της
Πολιτείας, η οποία, και με όποιον άλλο τρόπο κρίνει αυτή, είναι αναγκαίο να
ενημερώσει τους πολίτες της περί της χρήσης του νέου δελτίου ταυτότητας.
Επίσης, η Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων και κάθε άλλη αντίστοιχη Αρχή
που ασχολείται με το ζήτημα θα πρέπει να δώσουν απλές αλλά ουσιαστικές
απαντήσεις, σχετικά με τα ζητήματα τα οποία τίθενται ως προς τις ατομικές
ελευθερίες, τα δικαιώματα και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων.
Η δε Εκκλησία, με ένα θεολογικό, συνοδικό, ξεκάθαρο, καταφατικό λόγο,
χωρίς «ναι μεν αλλά» και χωρίς ενδοιασμούς, θα πρέπει να αποδυναμώσει κάθε τι
το ανόητο, θρησκοληπτικό και μεταφυσικό που κηρύττουν όσοι διαστρεβλώνουν για
ιδιοτελείς σκοπούς τη διδασκαλία της. Η τεκμηριωμένη απάντηση της Εκκλησίας θα
λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους αμφιταλαντεύονται περί της λήψεως των ηλεκτρονικών
ταυτοτήτων. Επίσης, θα κάνει γνωστή τη διδασκαλία της περί του θέματος στο κάθε
μέλος της, αλλά και στα μη μέλη της, τα οποία περιμένουν να ακούσουν την
Εκκλησία, εν Συνόδω, να διδάσκει και να καθοδηγεί ορθώς και χωρίς υπεκφυγές.
Εκκλησία η οποία δεν αφήνει τον ρόλο αυτό σε διάφορες οργανώσεις
εξωεκκλησιαστικές ή παρεκκλησιαστικές ή σε διάφορα κοσμικά κέντρα, τα οποία
φέρουν ένδυμα μοναχικό.
Αν Εκκλησία και Πολιτεία πράξουν τον ενοποιητικό τους ρόλο στην
κοινωνία, τότε η ανυπόστατη συζήτηση για τις νέες ταυτότητες θα τελειώσει
σύντομα.
Μόνο µε τη συνεργασία Εκκλησίας και Πολιτείας, συστηματική ενημέρωση
και με ξεκάθαρες θέσεις και απόψεις θα ξεπεραστούν τα προβλήματα, τα οποία
αναπόφευκτα άρχισαν ήδη να παρουσιάζονται.
Πηγή: Καθημερινή
8 σχόλια:
Γιατί προτρέχει και προκαταλαμβάνει την Εκκλησία; Δεν πιστεύει στο Συνοδικό σύστημα ο Μεσσηνίας; Άσχετα αν διαφωνώ ή συμφωνώ μαζί του. Αναφέρομαι στην εκκλησιαστική νοοτροπία, ότι εμείς γνωρίζουμε και ξέρουμε καλύτερα από την επίσημη Εκκλησία. Με απόλυτη κιόλας βεβαιότητα. Γι αυτό και βιαζόμαστε να αποφανθούμε πριν από αυτήν. Όχι μόνο ο Μεσσηνίας αλλά όλοι μας. Είτε το δημοσιοποιούμε είτε όχι.
Ας περιμένουμε λοιπόν την Ιερά Σύνοδο τι θα πει, πως θα επιχειρηματολογήσει και μετά διατυπώνουν την οποία γνώμη μας.
Αν κάνω λάθος, ας μου το επισημάνει κάποιος για ποιους λόγους κάνω λάθος.
Η φράση που αναφέρει το άρθρο για ανθρώπους "που φοβούνται ότι μπορεί να γίνουν γνωστές οι δράσεις τους καί τα πεπραγμένα τους καί να υπάρξει σχετικός κρατικός έλεγχος", είναι έμμεση επιβεβαίωση γιά την χρήση των ψηφιακών ταυτοτήτων, ως μέσου παρακολούθησης της ζωής των πολιτών.
Νομίζω όμως, ότι η Επισκοπική Συνείδηση θα έπρεπε να διαμαρτυρηθεί για αυτή την κατάργηση της "εν Χριστώ ελευθερίας" καί την μετατροπή του ανθρώπινου προσώπου σε αντικείμενο παρακολούθησης από διάφορες εξουσίες.
Οι διάφοροι φωστήρες μας έχουν τρελάνει με την συνεχιζόμενη αρνητική τους στάση. Το κράτος μας δεν είναι θεοκρατικό.
Έγραψα σε παρακτινικό χώρο προ ολίγου:
«Είσαστε γελοίοι όταν η Σύνοδος είπε υπέρ των μέτρων στο covid κάνατε πόλεμο!!! τώρα ζητάτε ξανά την συνοδική απόφαση!!! είστε γελοίοι.»
Γράφουν σε ένα κείμενο: «Οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ Ἅγιοι τῆς Ἱερᾶς Συνόδου: ποιούς Ἁγίους νά ἐμπιστευόμαστε;»
Και χθες: «Να επέμβει η Δ.Ι.Σ. για τον Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο»
Μέσα σε όλα στο εισαγγελικό αυτό κείμενο μας λένε «Εμείς, οι –κατά τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο– «θρησκόληπτοι, με δεισιδαιμονικές αντιλήψεις», θα συνεχίσουμε να μη μιλάμε, μέχρι να τοποθετηθεί η Δ.Ι.Σ.»
Αφού μιλάνε, μας λένε δεν λένε τίποτα, όπως οι κουτσομπόλες του παλαιού ελληνικού κινηματογράφου που έθαβαν τους πάντες και μετά μιλιά δεν είχαν.
Αυτοί δεν περιμένουν απόφαση συνόδου αλλά των γεροντάδων γκουρού και των ψευδοχριστιανών βουλευτών.
Έλεος ποια με τις γελοιότητές τους.
π. Νεόφυτος
Αντί να επιχειρηματολογήσουν στα όσα λέει ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος Καθηγητής Πανεπιστημίου ρίχνουν ένα βεγγαλικό που διαρκή δευτερόλεπτα και νομίζουν ότι συνεισέφεραν στον διάλογο. Από αγράμματους που είναι οπαδοί κάποιου ημιμαθούς δεν προσμένω κάτι περισσότερο.
Αντί να επιχειρηματολογήσουν στα όσα λέει ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος Καθηγητής Πανεπιστημίου ρίχνουν ένα βεγγαλικό που διαρκεί δευτερόλεπτα και νομίζουν ότι συνεισέφεραν στον διάλογο. Από αγράμματους που είναι οπαδοί κάποιου ημιμαθούς δεν προσμένω κάτι περισσότερο.
Προσπαθώ να αντιληφθώ τον τρόπο σκέψης όσων συνωστίζονται στα αστυνομικά τμήματα για να ανανεώσουν τις υπάρχουσες ταυτότητες προκειμένου να αποφύγουν τις νέες. Τα ορθολογικά επιχειρήματα δεν τους πτοούν. Μπορεί να τους λες ότι ένα έξυπνο κινητό παρέχει περισσότερες πληροφορίες για την καθημερινότητά τους, όμως αυτό δεν τους αφορά. Η ταυτότητα είναι ταυτότητα. Έχει σχεδόν μεταφυσική αξία όπως όταν αντιδρούσαν για τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες που σήμερα υπερασπίζονται.
Τ.Θ.
Ο παραλογισμός ευρίσκεται στις ενέργειες τού Κράτους, όχι των πολιτών.
Το ίδιο Κράτος, πού πριν από 20 χρόνια αφαίρεσε το θρήσκευμα από τις ταυτότητες, για να προστατεύσει τα Προσωπικά Δεδομένα, σήμερα εκδίδει ταυτότητες υπερφορτωμένες με πλήθος Προσωπικών Δεδομένων, τα οποία, επί πλέον, θα συνεχίσουν να προστίθενται κατά την διάρκεια του βίου του πολίτη χωρίς τον δικό του έλεγχο.
Πώς το ευαίσθητο Κράτος έκανε στροφή 180 μοιρών ;
Ποιός λόγος το επέβαλε ;
Δημοσίευση σχολίου