Σάββατο 3 Απριλίου 2021

Ὁ κατακλυσμός - ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη

 

 Ὁ κατακλυσμός
 
ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη
 
      Ἕνα ἀπό τά βιβλικά ἀναγνώσματα  πού ἀκούσθηκε στίς ἐκκλησίες στούς Ἑσπερινούς τῆς Γ΄ Ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν (Μ. Τεσσαρακοστή) ἀναφερόταν στόν κατακλυσμό, πού ἔγινε ἐπί Νῶε. Βλέπετε, ὅτι ἡ Ἐκκλησία δέν ἀποκρύβει τέτοια φοβερά γεγονότα. Τουναντίον, τά προβάλλει, ὄχι γιά νά μᾶς τρομοκρατήσει, ἀλλά γιά νά μᾶς  ἀφυπνίσει καί νά μᾶς ὁδηγήσει στή μετάνοια. Εἶναι ἁμάρτημα, γιά νά μήν ποῦμε διαστροφή, νά κρύβουμε γεγονότα πού ἔκανε ὁ ἴδιος ὁ Θεός, πρός ἀφύπνιση τῆς ἀνθρωπότητος.
 
Στήν ἐποχή , λοιπόν, τοῦ Νῶε «ἐπληθύνθησαν αἱ κακίαι τῶν ἀνθρώπων» (Γέν. 6:5).    «Καί ἐνεθυμήθη ὁ Θεός, ὅτι ἐποίησε τόν ἄνθρωπον ἐπί τῆς γῆς» (Γέν. 6:6). Βλέποντας ὁ Θεός τό πλᾶσμα Του,  νά ζεῖ μιά τέτοια ἐφάμαρτη ζωή,  (ἑρμηνεύει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος) διερωτήθηκε  (ὁ Θεός) καί εἶπε:   «Ἐγώ δέν ἔκανα τόν ἄνθρωπο γιά νά ζεῖ μέ τέτοιο τρόπο, πέφτοντας τόσο χαμηλά. Δέν ἐκτίμησε τά δῶρα πού τοῦ ἔδωσα,  δέν ἔκανε καλή χρήση τῆς ἀγάπης Μου πού τοῦ ἔδειξα καί τῆς φιλανθρωπίας Μου».  (Ὁμιλία ΚΒ΄ στή Γένεση. P.G.  53 192).  Δέν ἀξίζει λοιπόν νά ζεῖ, γι'αὐτό καί «θά τόν ἐξαφανίσω ἀπό τή γῆ. Μετάνιωσα πού τόν ἔκανα»(Γέν.  6:7).  Λόγια τοῦ Θεοῦ...!   
 
Ὅποιος θέλει νά μετανιώσει,  καί σέ λίγα  λεπτά μετανιώνει,  ὅπως ἔγινε μέ τούς Νινευίτες. Ὅταν ὁ Ἰωνᾶς τούς προειδοποίησε, «ἄν δέν μετανιώσετε,  ἡ πόλη σέ σαράντα μέρες θά καταστραφεῖ»,  εὐθύς μετάνιωσαν, νήστεψαν, ἔβαλαν ἀκόμα καί τά ζῶα τους στή νηστεία,   καί ἔτσι  σώθηκε ἡ πόλη.    (Ἰωνᾶς 3: 4-9).
 
        Ὁ Θεός ἔδωσε προθεσμίας μετανοίας  στούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς τοῦ  Νῶε, ὄχι σαράντα μέρες, ἀλλά  ἑκατόν εἴκοσι χρόνια! (Γέν 6:3).  Πέρασαν  τά ἑκατό χρόνια, καί δέν ἔδειξαν τήν παραμικρή διάθεση. Καί ὁ Νῶε τούς ἔλεγε πάλι καί πάλι,  «ἔρχεται κατακλυσμός, βλέπετε, φτιάχνω ὁλόκληρο καράβι γιά νά σωθῶ,  μετανιώστε, γιά νά σωθεῖτε»,  αὐτοί τόν κορόϊδευαν. Ἔφθασαν στό σημεῖο νά πηγαίνουν τή νύκτα καί νά ἀφοδεύουν  γύρω ἀπό τήν κιβωτό πού ἔφτιαχνε ὁ Νῶε!  Καί ὁ Κύριος τά ἐναπομείναντα εἴκοσι χρόνια, τά ἔκανε ἑπτά μέρες (Γέν. 7:4), καί ἔτσι ἔφερε τόν κατακλυσμό.
 
Ὁ κατακλυσμός δέν ἦταν ἕνα φυσικό φαινόμενο, ἀλλά  ἦταν κατάλυση τῶν φυσικῶ νόμων.  Ἄνοιξαν ὅλοι οἱ  καταρράκτες  τοῦ οὐρανοῦ (Γέν. 7:10).  Παραβολική ἔκφραση πού  δείχνει τούς ὠκεανούς ὑδάτων πού ἔπεφταν ἀπό τόν οὐρανό. Πρωτοφανές! Ἔγινε καί κάτι ἄλλο, καί αὐτό πρωτοφανές: Ἄνοιξαν, ἔσπασαν  ὅλες  οἱ ὑπόγειες δεξαμενές ὑδάτων!  (Γέν. 7:10). Ἐπί σαράντα λοιπόν μέρες καί νύκτες, γῆ καί οὐρανός  «βομβάρδιζαν» ἀπό κοινοῦ, καί κατ΄ἐντολή Θεοῦ, τούς  ἁμαρτωλούς ἀνθρώπους!
 
Πρίν καμάρωναν γιά τίς πράξεις τους, γιά τή φιλοσοφία τους, καί γιά τό πιστεύω τους,  ὅπως καμαρώνουν καί τόσοι ἄλλοι ἰδιαίτερα στήν ἐποχή μας. Ὅταν ὅμως εἶδαν ὅ,τι αὐτά πού τούς ἔλεγε ὁ Νῶε γίνονταν ἤδη πράξη, τούς ἔπιασε φόβος καί τρόμος! Ἔτρεχαν νά προλάβουν νά σωθοῦν, ἀλλά, πῶς καί ποῦ; Καί ποιός νά βοηθήσει ποιόν;!   Μανάδες ἀνέβαζαν ἔντρομες τά παιδιά τους στίς στέγες τῶν σπιτιῶν τους, ἄλλοι σκαρφάλωναν σέ δένδρα, ἄλλοι ἔτρεχαν  πανικόβλητοι στίς ψηλότερες βουνοκορφές,  ὅμως   ἡ στάθμη τοῦ νεροῦ ἀνέβαινε συνεχῶς, καλύπτοντας καί  τήν ψηλότερη βουνοκορφή, (Γέν. 7:18), καί  δέν ἔμενε οὔτε ἕνας ζωντανός.  Ἔτσι ἔκρινε, ἀποφάσισε, τό «Μεγάλο Ἀφεντικό». 
 
Καί ἔπρεπε  ὁ Θεός νά τούς  πνίξει; Δηλαδή, ὁ Θεός ἔκανε λάθος;  Καί τί ἔπρεπε νά κάνει ὡς δημιουργός τους;  Νά τούς βλέπει καί νά τούς καμαρώνει;! Ἤ νά  ἔχει στήν ἴδια μοίρα  τόν Νῶε μέ  τήν παρέα του, πού ἀντιστέκονταν στά πάθη τους, μέ τούς συνανθρώπους του πού ἔκαναν ὄργια;  Εἶναι αὐτό δικαιοσύνη; Δέν φταίει, λοιπόν, ὁ  Θεός  γιά τόν κατακλυσμό, ἀλλά ἡ ἀμετανοησία τῶν ἀνθρώπων,  ὅπως δέν φταίει καί ὁ καρδιοχειρουργός, ὅταν χειρουργεῖ τόν ἀσθενῆ.
 
    Ὁ Θεός  μέ τόν κατακλυσμό δέν  τιμώρησε τά πλάσματά Του, ἀλλά τά εὐεργέτησε,  τά ἔσωσε ἀπό τό χειρότερο κατρακύλισμα, καί γι΄αὐτό ἡ   αἰώνια κόλασή τους θά εἶναι ἐλαφρότερη. Ὁ Θεός ἐνεργεῖ πάντα πρός τό συμφέρον μας, καί ποτέ πρός τήν ἀπώλειά μας.
 
Αὐτό πού θά πρέπει ἰδιαίτερα νά μᾶς προβληματίσει, εἶναι, ὅτι ὁ  κατακλυσμός ἔγινε σέ μιά ἐποχή, πού δέν εἶχαν  δοθεῖ οἱ δέκα ἐντολές, πού βασίλευε βαθύ πνευματικό σκοτάδι, πού δέν ὑπῆρχαν ἱερεῖς, ἐκκλησίες, καμπάνες, νά προκαλοῦν καί νά ἀφυπνίζουν!  Καί ὅμως ὁ Κύριος ἀπαιτοῦσε ἀπό τούς ἀνθρώπους μιᾶς τέτοιας ἐποχῆς νά ἀντιστέκονται στά  πάθη τους καί στίς ἀδυναμίες τους καί νά ζοῦν πνευματική ζωή! Πόσο μᾶλλον τώρα, πού ζοῦμε μετά Χριστόν! «Εἶμαι χαρούμενη, γιατί ἡ  κόρη μου ἔχει μία «σχέση»  καί  πάει πολύ καλά!», ἀκοῦς σήμερα νά λένε χριστιανές (!)  μητέρες, ἀκόμα καί στήν ἐξομολόγηση...! Ἡμέρες Νῶε, καί χειρότερες ἀπό τό Νῶε, γιατί ζοῦμε μετά Χριστόν...!
 
Ποῦ νά ἤξεραν, οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς τοῦ Νῶε,  ὅτι ἀπό πάνω τους ὑπῆρχε ὁ ἀόρατος Θεός, πού τούς ««βιντεοσκοποῦσε!». Καί  τούς ἔστειλε τό «λογαριασμό»   γιά τό φαγοπότι καί γιά τά σχετικά, πού ἔκαναν!  Καί ὁ Θεός εἶναι πάντοτε ὁ ἴδιος, δίκαιος καί ἀμερόληπτος.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...



Αφυπνιστικό το άρθρο του π. Βασιλείου. Και έτσι πρέπει να μιλάμε οι ιερείς,
για να καταλάβει ο κόσμος ότι η ζωή δεν είναι διασκέδαση, αλλά πνευματικός
αγὠνας. Ευχαριστούμε π. Βασίλειε
π. Μ.

Ανώνυμος είπε...



ΑΡΘΡΟ, ΞΥΠΝΗΤΗΡΙ.

Ανώνυμος είπε...

ΘΑΥΜΆΣΙΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ.

Ανώνυμος είπε...



Αυστηρό, αλλά χρειαζόταν.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό !!!

Silver είπε...

Ἤ νά ἔχει στήν ἴδια μοίρα τόν Νῶε μέ τήν παρέα του, πού ἀντιστέκονταν στά πάθη τους, μέ τούς συνανθρώπους του πού ἔκαναν ὄργια; Εἶναι αὐτό δικαιοσύνη;


Την 22 Σεπτεμβρίου η Εκκλησία εορτάζει τους 26 Οσιομάρτυρες της Ι.Μ.Ζωγράφου, που δεν μνημόνευαν τον Λατινόφρονα Βέκκο, ο οποίος τελικά τους έκαψε ζωντανούς. Οι υπόλοιποι Μοναχοί που δεν άντεχαν το μαρτύριο καθ' υπόδειξη της Κυρίας Θεοτόκου έφυγαν μακριά για να μην κοινωνήσουν με το Βέκκο, (Αποτείχιση). Σεις μνημονεύετε τους παναιρετικούς Οικουμενιστές. Είναι δυνατόν και εσείς και οι μη μνημονευτές Οσιομάρτυρες της Ι. Μ. Ζωγράφου να απολαμβάνετε την Βασιλεία του Κυρίου μας; Όπως ορθά γράφετε : "Εἶναι αὐτό δικαιοσύνη;"

(Δεν είμαι του Πάτριου).

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ 5/4/2021-7:39 μ.μ. είσαι εκτός θέματος!! Το άρθρο δεν θίγει τον οικουμενισμό, αλλά τα σαρκικά πάθη (πορνεία, μοιχεία, προγαμιαίες σχέσεις κλπ.), που οργιάζουν στις μέρες μας και νομιμοποιούνται σαν φυσιολογικές και υγιείς καταστάσεις από τους κυβερνητικούς φορείς!!
Τώρα το ποιός είναι Οικουμενιστής και πως θα τον κρίνει ο Θεός είναι άλλο ζήτημα... π.Δ.

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Αδελφέ 5/4/2021-7:39 μ.μ. είσαι εκτός θέματος!! Το άρθρο δεν θίγει τον οικουμενισμό, αλλά τα σαρκικά πάθη (πορνεία, μοιχεία, προγαμιαίες σχέσεις κλπ.), που οργιάζουν στις μέρες μας και νομιμοποιούνται σαν φυσιολογικές και υγιείς καταστάσεις από τους κυβερνητικούς φορείς!!
Τώρα το ποιός είναι Οικουμενιστής και πως θα τον κρίνει ο Θεός είναι άλλο ζήτημα... π.Δ.


Είστε σίγουρος ότι είμαι εκτός θέματος; Γράφετε ότι το άρθρο δεν θίγει τον οικουμενισμό, αλλά τα σαρκικά πάθη…… και νομιμοποιούνται…. από τους κυβερνητικούς φορείς!!
Σας ερωτώ: νομιμοποιούνται μόνο από τους κυβερνητικούς φορείς ή και από την «εκκλησία» με την οποία έχετε κοινωνία; Η εκκλησία σας από το 1948 έχει αναγνωρίσει την Αγγλικανική εκκλησία ως εκκλησία του Χριστού στο Π.Σ.«Ε». Για να μην υπάρξουν παρανοήσεις το Οικουμενιστικό Πατριαρχείο με τη ληστρική Σύνοδο της Κρήτης το 2016, όλες οι Αρέσεις αναγνωρίζονται ως «Εκκλησίαι Χριστού, ως σύσσωμοι και συγκληρονόμοι της Βασιλείας του Θεού». Εκτός των άλλων «εκκλησιών» η Αγγλικανική εκκλησία νομιμοποιεί και ευλογεί με το τυπικό της τα σαρκικά πάθη. Ιδού το τυπικό της «ένωσης – γάμου» δύο ανδρών ή δύο γυναικών:
«Ισόβιο συμφωνητικό»
Η Αγγλικανική εκκλησία ψήφισε τη χρήση μίας επίσημης λειτουργίας για να ευλογεί ζευγάρια ίδιου φύλου ονομαζόμενη «Η μαρτυρία και ευλογία ενός ισόβιου συμφωνητικού»
Αγαπητοί εν Χριστώ φίλοι,
Έχουμε συγκεντρωθεί σήμερα μαζί για να παρακολουθήσουμε / μαρτυρήσουμε τη δημόσια δέσμευση του/της (όνομα) και του/της (όνομα) προς τον/την άλλο/η και στο όνομα της Εκκλησίας να ευλογήσουμε την ένωσή τους: μία σχέση αμοιβαίας πιστότητας και ακλόνητης αγάπης εγκαταλείποντας όλους/ες τους/τις άλλους/ες, κρατώντας ο/η ένας/μία τον/την άλλο/η με τρυφερότητα και σεβασμό, με δύναμη και γενναιότητα, όσο ζουν. Ως εκ τούτου, στο όνομα του Χριστού, ας προσευχηθούμε για να ενισχυθούν για τις υποσχέσεις που κάνουν σήμερα, και για να έχουμε τη γενναιοδωρία να τους στηρίζουμε σε ότι αναλαμβάνουν, και τη σοφία να βλέπουμε το Θεό να ποιεί τα έργα Του μέσω της ένωσής τους.

ΥΓ: Μη ξεχνάτε ότι εσείς έχετε κοινωνία με το οικουμενιστικό Πατριαρχείο και κατ’ επέκταση με την Αγγλικανική Εκκλησία. Γνωρίζετε τα συγκοινωνούντα δοχεία…

Ανώνυμος είπε...

Προς Silver:
Δεν είσαι Παλαιοημερολογίτης μεν, αλλά στο μπλογκ σου βάζεις συνέχεια άρθρα των σχισματικών Παλαιοημερολογιτών με πολλές πλάνες παλαιοημερολογίτικες που θεωρούν το Νέο Ημερολόγιο ως κάτι κακό και ως ζήτημα που έχει σχέση με την Πίστη μας!!!!
Δεν πιστεύεις ότι είναι Σχίσμα, ο Σχισματικός Παλαιοημερολογιτισμός αλλά τον θαυμάζεις και τον διαφημίζεις με τα συνεχή παλαιοημερολογίτικα άρθρα και σχόλια!!!

Αντισχισματικός

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Προς Silver:
Δεν είσαι Παλαιοημερολογίτης μεν, αλλά στο μπλογκ σου βάζεις συνέχεια άρθρα των σχισματικών Παλαιοημερολογιτών

Aπάντηση: Εάν είχες φόβο Θεού θα παρουσίαζες όλη την αλήθεια. Η «Ορθόδοξη Φωνή» είναι γεμάτη από κείμενα του πατέρα Θεοδώρου Ζήση, του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, του μακαριστού π. Γεωργίου Μεταλληνού (ανεβάζω το βίντεό του που ομολογεί ότι είμαστε Ουνίτες από το 1965 με την άρση της ακοινωνησίας), και άρθρα πολλών άλλων του νέου.

Ανώνυμος: …με πολλές πλάνες παλαιοημερολογίτικες που θεωρούν το Νέο Ημερολόγιο ως κάτι κακό και ως ζήτημα που έχει σχέση με την Πίστη μας!!!!

Απάντηση: Αν δεν είχε σχέση με την Πίστη μας γιατί ο ευλογημένος Ορθόδοξος λαός το 1924 βροντοφωνούσε: Μας φράγκεψαν! Τον Πάπα να καταράσθε (Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός), και γιατί τα άλλα Πατριαρχεία δεν ακολούθησαν την πτώση της εκκλησίας της Ελλάδος; Το γεγονός της εισόδου και αυτών των Πατριαρχείων στο Οικουμενισμό δεν αναιρεί την πίστη των ότι η αλλαγή του ημερολογίου δεν ήταν θέμα αστρολογικό αλλά δογματικό που ομολογείται στη Πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920!

Ανώνυμος: Δεν πιστεύεις ότι είναι Σχίσμα, ο Σχισματικός Παλαιοημερολογιτισμός αλλά τον θαυμάζεις και τον διαφημίζεις με τα συνεχή παλαιοημερολογίτικα άρθρα και σχόλια!!!

Απάντηση: Σχίσμα έκανε η εκκλησία της Ελλάδος, όχι ο ευλογημένος λαός το 1924. Το αν προδόθηκε αργότερα από την φιλαυτία των «αξιωματούχων» δεκτό. Αυτός είναι και ο λόγος που παραμένω στο νέο σε αποτείχιση, αλλά αναγνωρίζω τους αγώνες του λαού του Κυρίου που έμεινε πιστό στη διαχρονική διδασκαλία της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Έχεις πλανηθεί πολύ Silver.
Σ΄ ένα μόνο θα σταθώ.
Η αλλαγή του ημερολογίου είναι απλά ζήτημα δευτερεύον και όχι δογματικό όπως πλανεμένα υποστηρίζεις επηρεασμένος από πλανεμένες απόψεις του σχισματικού Παλαιοημερολογιτισμού!!!

Ανώνυμος είπε...

Το ζητημα ειναι οτι υπαρχουν αυθαιρεσιες και παναιρεσεις απο τουςανερχομενους εις το πηδαλιον της εκκλησιας απανταχου.το τι μας περιμενει μονον ο Κυριος γνωριζει.Και εμεις να τρογωμεθα μεταξυ μας.Γιατι δεν παραδεχομεθα τις παρανομιες και τις αυθεραισιες εκατερωθεν.Και να προσευχομεθα υπερ της μιας Αγιας καθολικης και Αποστολικης Εκκλησιας;