ΔΙΑΠΡΥΣΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΕΝΟ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
«Ευλογητός ο Θεός και πατήρ
του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» -Εφ.1,3- που, τα τελευταία δεκαεφτά χρόνια «έθετο»
στο πηδάλιο της Εκκλησίας μας δυο λαμπρούς
οιακοστρόφους. Τα δέκα πρώτα το μακαριστό κυρό Χριστόδουλο, Ιεράρχη κυρίως με λόγο διαπρύσιο, Χρυσοστομικό, και
τα ακόλουθα ως σήμερα επτά -ευχή για πολλά ακόμα- το νυν Μακαριώτατο κ. Ιερώνυμο
Β’, Ιεράρχη κυρίως με έργο «Βασιλειανό», δηλαδή, κοινωνικό.--
******
Ιανουάριος 2016. Δάκρυ και
πάλι με πολλούς άλλους στη μνήμη του μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου. Και
το ερώτημα, ακόμα ανοιχτό, «γιατί βιάστηκε ο Θεός να τον μεταστήσει από τα
επίγεια και πρόσκαιρα, στα ουράνια και αιώνια»; Όχι από έλλειψη σεβασμού στην
ανερμήνευτη βουλή της Αγάπης Του, αλλά άπό αίσθηση απουσίας του διαπρύσιου χριστιανικού
λόγου του σε χρόνια πολύ δίσεχτα!
Νοέμβριος 2007. «Διέρχομαι
μεγίστη δοκιμασία, αλλά ως παιδιόθεν ηγάπησα τον Χριστόν, ούτω και τώρα έτι
περισσότερον αγαπώ, πιστεύω και ελπίζω σ’ Εκείνον. Μη παύσητε να προσεύχεσθε,
εκεί στο όμορφο νησί που ευρίσκεσθε. Ο Θεός μαζί σας». Πηγαίο «άνω σχώμεν τας
καρδίας» το, «διέρχομαι μεγίστη δοκιμασία» της απάντησης του μακαριστού
Αρχιεπίσκοπου στην ευχή-ελπίδα μου να τον κρατήσει ο Θεός κι άλλο στην επίγεια
έπαλξη, «ως αναγκαιότερον δι’ υμάς», και, «εις την υμών προκοπήν και χαράν της
πίστεως», κατά τη δεύτερη επιθυμία του Απ. Παύλου -Φιλπ.1,22.
Δυόμιση μήνες μετά, 2008,
Ιανουαρίου 28, Δευτέρα, έξι και κάτι πρωινή, νύχτα, σκοτάδι πηχτό, άνεμος
δυνατός, θαλάσσιο απαγορευτικό, στο τηλέφωνο η φωνή της δεύτερης κόρης μου
πνιγμένη στο λυγμό. «Πέθανε … ο Χριστόδουλος … Κι αν θες να ξέρεις, ο θεολόγος
εσύ, δεν είναι εντάξει ο Θεός»! Ανείπωτη πίκρα σε χείλη νεανικά, αγάπη, στην
απύθμενη αγάπη του για νέους και παιδιά ! Ρομφαία συνειδησιακή στη δική μου
ψυχή, και στο Χριστό καταφυγή. «Λυπήθηκε βαθιά και ταράχτηκε ο Ιησούς ως είδε
την αδελφή του Λαζάρου να κλαίει». Και είπαν με θαυμασμό οι Ιουδαίοι. «Δες πόσο
τον αγαπούσε»! -Ιωαν.11,33. Τότε, που «μη εκστάς της φύσεως μετέσχεν του
ημετέρου φυράματος»!
******
Έβγαινε στην Ωραία Πύλη του Καθεδρικού ναού
Αθηνών την Κυριακή, κι έρρεε από το τα χείλη του λόγου διαπρύσιου «ύδωρ ζων»!
Κι ένιωθαν «η εν γη ερήμω και αβάτω και ανύδρω» -Ψ.62,2-απανταχού της γης
Έλληνες, να ραίνει την ψυχή τους χριστιανικής ελπίδας «δρόσος Αερμών»! «Ελάτε
όπως είσαστε», φώναξε στα παιδιά και τους νέους, παραλλάσσοντας σημερινά εκείνη
τη θεία φωνή. «Άφετε τα παιδία ελθείν προς με». Και, «χαράς ευαγγέλια» στην
κάθε παρουσία του μετά, ατμόσφαιρα παραπλήσια με αυτή της ακόλουθης ιστορίας.
«Μια μέρα σταμάτησε στο σπίτι μας ένας Άγιος. Η μητέρα μου τον είδε να
κάνει στην αυλή τούμπες για να διασκεδάσει τα παιδιά. -‘Κοίτα, μου είπε, είναι
στ’ αλήθεια ένας Άγιος, μπορείς γιε μου να πας κοντά του’! Πήγα, κι ο Άγιος
έβαλε το χέρι του στον ώμο μου και μου είπε:--‘Τι σκέφτεσαι να κάνεις, μικρέ
μου’; --‘Δεν ξέρω. Τι θέλετε να κάνω’;--‘ Όχι πες μου εσύ τι θέλεις να κάνεις’.
--‘Εμένα μου αρέσει να παίζω’.--‘Λοιπόν, θέλεις να παίξεις με τον Κύριο’;
--‘Δεν ήξερα τι ν’ απαντήσω’. --‘Βλέπεις, πρόσθεσε, αν μπορούσες να παίξεις με
τον Κύριο, αυτό θα ήταν το πιο μεγάλο πράγμα που έκανε ποτέ κανείς. Όλοι τον
παίρνουν τόσο πολύ σοβαρά, ώστε τον κάνουν θανάσιμα πληκτικό…». --Παίξε, γιέ
μου, με το Θεό. Είναι ο καλύτερος σύντροφος στα παιχνίδια σου». Ένας Αρχιεπίσκοπος
στους αντίποδες του «θανάσιμα πληκτικός», μακριά από «σοβαρούς και
κατωφρυωμένους επί σεμνότητι, πλάσμα σωφροσύνης έξωθεν περικειμένους» -Μ.
Βασίλειος.
Προσπέρασε την ατυχή, λίαν
επιεικώς, υπόδειξη του τότε Προέδρου της Βουλής στον Πρώτο της Εκκλησίας. «Όλοι
μπορούν να μιλούν στη χώρα αυτή, όχι όμως εσύ»! Έμεινε «άχρι θανάτου πιστός»
στην urbi et orbi ενθρονιστήρια διακήρυξη. «Δε χαρίζουμε σε κανέναν το προνόμιό μας να
έχουμε άποψη». Ευτυχώς!
Η πολιτική ηγεσία της χώρας
αντιμετωπίζει την Εκκλησία-πείτε σεις, αν ή πόσο πιο πολύ σήμερα-σαν μια
συμπαθητική γραφικότητα περασμένης εποχής. Την «ανέχεται» για λόγους
ιστορικούς-«και … τινας άλλους». αλλά σε ρόλο, «Μαρίας της σιωπής».
Ξαφνιάστηκε,, λοιπόν, που ο νέος «άγγελος της λυχνίας των Αθηνών», διακήρυττε
με παρρησία. «Ο λόγος του Θεού είναι ζωντανός, και δραστικός, πιο κοφτερός κι
από κάθε δίκοπο σπαθί, και βαθιά εισχωρεί …»! -Εβρ.4,12.
******
Ιανουάριος 2016. Λέτε να είναι
σύμπτωση; Διαβάζω στο Διαδίκτυο. «Ο Ιωάννης Λιάπης -νυν Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος
Β΄- εντάχθηκε από νωρίς στα ακμάζοντα την εποχή εκείνη κατηχητικά σχολεία,
όπου γνώρισε τον πνευματικό του καθοδηγητή, Αρχιμανδρίτη τότε, και μετέπειτα
Μητροπολίτη Θηβών-Λεβαδείας, Νικόδημο Γραικό». Ο οποίος,
διευκρινίζω τα με έντονη γραφή, ήταν πνευματικό ανάστημα του δυναμικού
προϊσταμένου της «Ζωής», Αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Παπακώστα, λαμπρότατου
ιεροκήρυκα του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών. Προσθέτω. «Ήμουν κι εγώ εκεί,
«παιδιόθεν»- ΧΜΟ, ΧΦΕ, Κατηχητής. Και, συλλογίζομαι. Φαίνεται ότι, ως νέοι
ήπιαμε με το Μακαριώτατο νερό από την ίδια πνευματική πηγή.
Έτσι εξηγείται ότι μάθαινα και
χαιρόμουν στο Όνομα του Κυρίου από την πρώτη στιγμή, τη θεοφιλή διακονία του
«στην Εκκλησία του Θεού που παροικεί στη Βοιωτία». Κι εκείνην που ως «Προεστώς»
αυτής, ευλογούσε ο Χριστός να επιτελεί, περνώντας, ως ορίζει η θεία
επιταγή το χρέος της αγάπης, το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, στην πρώτη
γραμμή. Οπότε θα παραβίαζα ανοιχτές θύρες, αν συμπλήρωνα με πλείστους
άλλους, πόσο πιο πολύ χαίρομαι στο Όνομα του Κυρίου τώρα, που ως ο Πρώτος της
Εκκλησίας της Ελλάδος, και είναι ιδιαίτερα σημαντικό αυτό, έχει ανεβάσει το
χρέος και έργο της αγάπης στο δοκιμαζόμενο άνθρωπο σε υψίπεδο «Βασιλειανό»!
******
«Ευλογητός, λοιπόν, ο Θεός
και πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» -Εφ.1,3- που κρατεί στο πηδάλιο της
Εκκλησίας μας εφτά χρόνια τώρα το λαμπρό οιακοστρόφο κ. Ιερώνυμο Β΄, Ιεράρχη
του Μεγάλου Βασιλείου ακόλουθο. Ο οποίος, ελπίζω συγχωρεί στον υπογράφοντα,
ογδοντάχρονο πια, με τον οφειλόμενο βαθύτατο σεβασμό, και «την αγάπην την
πρώτην, ην ουκ αφήκεν», να καταθέσει ανησυχία για κάτι που ασφαλώς η
Μακαριώτητά του γνωρίζει πολύ πιο καλά και πολύ πιο υπεύθυνα. Άνεμος
άρνησης της Ελληνορθόδοξης παράδοσης παγερός πνέει στη χώρα απροσχημάτιστα,
ορμητικά, και … επιδεικτικά ! Και διαχέει τόσο ετεροχρονισμένα, τι τραγικό,
πνευμα αντιχριστιανικό, και αυταπόδεικτα
πια κάλπικο !
Αλλά ! Πριν προλάβω να περάσω
στην επόμενη παράγραφο, οι εόρτιες επισημάνσεις του Μακαριώτατου από το Παλαιό
Φάληρο -άραγε, γιατί από κει;- έρχονται να επισφραγίσουν το, «πολύ πιο καλά και
πολύ πιο υπεύθυνα». «Τα Θεοφάνεια, είπε λιτά, όπως πάντα, πλην σταθερά,
απευθυνόμενος ένθεν κακείθεν αρχικά, είναι η φανέρωση του Φωτός του Κυρίου μας
σε αυτόν τον κόσμο. Υπάρχουν, εξήγησε, πολλά φώτα, από πολλές πλευρές, αλλά
όπως είπε και ένας μεγάλος ποιητής μας, υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν
πολλά φώτα, αλλά το φως είναι ένα, ο Ιησούς Χριστός». Άνοιξε στο παρόν
και το μέλλον το πνεύμα των στίχων. «Ήταν φώτα, χίλια φώτα --- μα δεν ήτανε το
φως», του Γ. Βερίτη, και, δείχνοντας ευδιάκριτο ποιους, επεσήμανε. «Είναι
λυπηρό ότι πράγματα Θεόδοτα, στα οποία στηρίχθηκαν γενιές μας και αναστήθηκαν
έχουν μπει στο περιθώριο της ειρωνείας, της περιφρόνησης ή της αγνοίας».
Με ολύμπια ηρεμία, γαλήνη χριστιανική, και τρυφερότητα πατρική, τους διαμήνυσε
λίαν ευανάγνωστα. «Στέκω εδώ» !
Ύστερα στράφηκε στην άλλη
πλευρά. «Κάλεσε τους πιστούς να κάνουμε μία
προσπάθεια προς τη σύνεση, προς τη σοβαρότητα, προς το Φως, τον Ιησού Χριστό τον
οποίο ήρθαμε σήμερα να προσκυνήσουμε…». Συνέδεσε το ίδιο ευανάγνωστα, «το
Φως, τον Ιησού Χριστό», με τη σύνεση και τη σοβαρότητα,
ως δυο χρυσούς κρίκους για όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν. Θύμισε ότι ο Χριστός τους
ζητεί. «Να έχετε τη σύνεση που έχουν τα φίδια και την ακεραιότητα που έχουν τα
περιστέρια» -Ματθ.10,16. Τουτέστιν, να μην είσαστε, «χαλκοί ηχούντες» και
«κύμβαλα αλαλάζοντα»! Για τον επί πλέον λόγο ότι, «οι χάλκινοι ήχοι» και «οι
κυμβαλικοί αλαλαγμοί», επιστρέφονται συχνά, δίβουλα και διαβολικά ως
μπούμερανγκ, όχι στους εκβάλλοντες αυτούς, αλλά στην Εκκλησία συνολικά !
******
Πάντα ταύτα υποδηλώνουν
ευκρινώς ότι, σε χρόνια δίσεχτα πολύ, έχουμε όχι μικρό διαπρύσιου
χριστιανικού λόγου κενό! Κατά την Αρχιεπισκοπική επισήμανση, συνετού
και σοβαρού, τουτέστιν, ουσιαστικού. Και ότι, κάνουν
μεγάλο λάθος όσοι επιχειρούν να το αναπληρώσουν με πυροτεχνήματα
λεκτικά ! Ενίοτε, εμπαθή ή αφοριστικά ! Παρότι έχουν αντίθετη επιταγή. «Ευλογείτε και
μη καταράσθε» -Ρωμ.12,14. Αλλά, και είναι μακριά από το. «Μακάριοι εστέ όταν
ονειδίσωσιν υμάς και διώξωσι και είπωσι παν ρήμα πονηρόν καθ’ υμών ψευδόμενοι
ένεκεν εμού»-Ματθ.5,11.
Το
κρίσιμο της ώρας απαιτεί να μην αργήσει αυτό το κενό να καλυφθεί. Μάλιστα τώρα, που ως θέλει άλλη ιστορία,
«ο Θεούλης μπορεί από πάνω να δει και να πει: «Δεν είναι σε αγάπη αδειανά τα
χέρια της Εκκλησίας»! Το «Βασιλειανών» διαστάσεων κοινωνικό έργο της
Αρχιεπισκοπής Αθηνών, και το όχι πολύ πιο μικρών των άλλων Μητροπόλεων της
Ελληνικής γης, «βεβαιώνουν του λόγου το ασφαλές». Δεν μπορεί ο από τα πανάρχαια
χρόνια έως και νυν βαθύτατα ευσεβής Ελληνικός λαός να αφήνεται χωρίς ομπρέλλα,
ασκεπής στην αρνητική βροχή που κατεβάζουν πολιτικοί, παρατρέχοντας, μάλιστα,
«χωρίς αιδώ, χωρίς ντροπή ότι, και το ισχύον Σύνταγμα, τον
Καταστατικό Χάρτη της χώρας σφραγίζει η επιγραφή. «Εις το Όνομα της Αγίας και
Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος».
Τη Συνοδική Ιεραρχία της
Εκκλησίας κοσμούν μέλη εκλεκτά, και ο ευρύτερος θεολογικός χώρος έχει σε
εφεδρεία, όχι και λίγα αξιόλογα. Διό δεν είναι πρέπον η μικρή αυτή γραφίδα να
πει, πώς μπορεί το κενό διαπρύσιου χριστιανικού λόγου να καλυφθεί. Το πιο πολύ,
που θα μπορούσε ίσως να καταθέσει ο υπογράφων ως ένας εκ των κάτω και πολλών
είναι ότι. Οι Συνοδικές Εγκύκλιοι, χωρίς να παύουν να είναι απαραίτητες, όσο
άρτιες κι αν είναι, δεν επαρκούν για το έργο αυτό. Κυρίως γιατί συνήθως,
διαβάζονται «υπηρεσιακά», και ακούγονται από παθητικά μέχρι αδιάφορα.
Δε θα συνέβαινε αυτό σε ένα
λόγο άμεσο, ζωντανό, γλαφυρό, ευφρόσυνο, γιατί όχι και συναρπαστικό ! Αρκεί
το τελευταίο να μην επισκιάζει τα, συνετό, σοβαρό, ουσιαστικό, προσγειωμένο,
επίκαιρο. ! Που, θα προσφέρεται σε καίριες στιγμές με πανελλήνια, και όχι
μόνο, Ραδιοτηλεοπτική κάλυψη, από την Ωραία Πύλη του Μητροπολιτικού Ναού
Αθηνών -μπορώ να προσθέσω, και εις μνήμην του μακαριστού Αρχιεπίσκοπου
Χριστόδουλου, αλλά αν αυτό ενοχλεί, ας διαγραφεί- από αρμόδια οριζόμενους
Ιεράρχες ή άλλους έγκριτους ρέκτες και μέντορες του λόγου αυτού. Δε χωρεί
αμφιβολία ότι, ο βαθύτατα ευσεβής Ελληνικός λαός, που στις Μεγάλες Ώρες της Εκκλησίας είναι κοσμοβριθώς
παρών, «ον τρόπον επιποθεί η έλαφος επί τας πηγάς των υδάτων», διψάει σήμερα για «ύδωρ ζων» !
Από κει και πέρα, η αμεσότητα
σχέσης των προσώπων από τη μια, κι από την άλλη, πάνω απ’ όλα και πιο πολύ, «το
Πνεύμα το Άγιο, που πάντα χορηγεί» στην Εκκλησία, είναι βέβαιο ότι, και «θα
παρακαλέσει καρδιές» και θα φέρει «καρπόν
πολύν» !
Αθ. Κοτταδάκης
7 σχόλια:
Παραπάνω από όσο θ'απρεπε υπερβολικός ο λόγος..........
Έχουμε αρχιεπίσκοπο "αφωνότερο ιχθύος και απραγότερο βατράχου"!
Χωρίς ουσιαστική αντίδραση και αντίσταση απ την πλευρά της "επίσημης" Εκκλησίας "πέρασαν" αίσχιστα νομοθετήματα όπως το λεγόμενο "αντιρατσιστικό" (το τελευταίο με το "πράσινο φως" της συνόδου ουσιαστικά)που φιμώνει το γνήσιο εκκλησιαστικό λόγο κ.τ.ό.
Μούγγα για το νεο-νικολαιτισμό, τη λεγόμενη "ψυχοθεολογία",τον οικουμενισμό. Καμία αλλαγή στο σύστημα του τρόπου εκλογής μητροπολιτών (παρά τις προεκλογικές διακηρύξεις του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου), ασυδοσία στα επίσημα εκκλησιαστικά περιοδικά, ισοδύναμοι συνομιλητές της συνόδου Η ΠΕΘ και οι διασπαστές της!
Και, φυσικά, χαριεντιζόμαστε με τους ενόχους ψηφίσεως του συμφώνου της ντροπής σαν να μη συμβαίνει τίποτε!
Ο μακαριστός Αττικής Νικόδημος με ενάργεια είχε περιγράψει την αφωνία και ανυπαρξία του νυν αρχιεπισκόπου!
Όσο για τον προκάτοχό του η παροιμία "με τα λόγια χτίζει κανείς ανώγια και κατώγια" βρίσκει άριστη εφαρμογή.
Ο Ιερώνυμος από το να πάει στην Γενεύη όπου όλοι οι προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών παίρνουν μέρος στην σοβαρή αυτή προσύνοδο προτίμησε να παραμείνει στην Ελλάδα.
Έμεινε στην Ελλάδα για να πάει επισκέψεις αβροφροσύνης σε εορτάζοντας δεσποτάδες και να κόψει πίττες όπως διάβασα στους χώρους των εκκλησιαστικών ειδήσεων.
Είχα ελπίδες σε αυτόν αλλά 0 εις το πηλίκον. Το έργο το συνταυτιζόμενο με τον Μ. Βασίλειο δεν το βλέπω πουθενά.
Κρίμα!!!!
Άφησε τον γάμο (σύναξη προκαθημένων) και πήγε για πουρνάρια (δημοσιές σχέσεις).
Οι ελπίδες μας και σε αυτόν πήγαν χαμένες.
Καλά έκανε και δεν πήγε στη σύναξη.
Η αφωνία του είναι το πρόβλημα.
Ακόμη και κοσμικοί άνθρωποι τον μέμφονται για την ηττοπαθή στάση του απέναντι στους κυβερνώντες.
Οι ιεράρχες δεν επιλέγουν τον κακοτράχαλο ανήφορο της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, αλλά επιλέγονται και μάλιστα όχι από ανθρώπους .Ξεχνούν ή θέλουν να ξεχνούν οι εκ του ασφαλούς “κατ' επάγγελμα” επικριτές ,ότι η Ελλάδα σήμερα κυβερνάται, με επιλογή δυστυχώς του Ελληνικού λαού, από ΑΘΕΟΥΣ κυβερνήτες εχθρικούς προς την εκκλησία . Ήδη τα πρώτα δείγματα των πολεμικών προθέσεων τους και της θέλησης υλοποίησης επιβλαβών σχεδίων κατά της Ελληνικής εκκλησίας και της πίστεως των Ελλήνων έχουν φανεί .Ακροθιγώς αναφέρω (απαγόρευση κάθε αντίλογου με ότι αυτοί πρεσβεύουν με σχετικό νόμο ,σύμφωνο αποσύνθεσης οικογένειας, επίθεση στα γραφεία της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης)και πληθώρα άλλων έτοιμων προς υλοποίηση τερατουργημάτων ,όλα καθέτως αντιτιθέμενα με ότι πρεσβεύει η εκκλησία , δηλαδή εμείς οι Έλληνες χριστιανοί. Απέναντι σ' αυτό το τέρας που παραμένει με στόμα ανοικτό έτοιμο να κατασπαράξει κάθε τι που θα του δώσει αφορμή, έχει ταχθεί να πολεμήσει ένας επιλεγμένος (επαναλαμβάνω όχι από ανθρώπους) Ιεράρχης Αρχηγός της Ελληνικής εκκλησιάς . Αναφέρει κάποιος ανώνυμος σχολιαστής “έχουμε άφωνο και άπραγο Αρχιεπίσκοπο”. Κάνετε μεγάλο λάθος κύριε ανώνυμε, καθότι υπό ορισμένες συνθήκες και η σιωπή έχει φωνή και όπου χρειάζεται πολύ εύστοχα και μετρημένα ομιλεί και στοχεύει πάντα τον στόχο ,χωρίς να εξαγριώνει το θηρίο αποφέροντας χειρότερα αποτελέσματα από αυτά που βιώνουμε σήμερα .Κρατά πολύ δύσκολες ισορροπίες σε τεντωμένο σχοινί και είναι απορίας άξιο πως δεν γίνεται αντιληπτό .Λεπτότατες ισορροπίες μόνος , αφού ορισμένοι “χριστιανοί” αντί να τον προστατεύουν με ασπίδα αγάπης και κατανόησης δίνοντας του δύναμη να κρατηθεί απέναντι των ΑΘΕΩΝ κυβερνητών ,τον κατηγορούν ως άφωνο και άπραγο,δίνοντας στους εχθρούς της εκκλησίας δώρα με απλοχεριά .Την ευωδία ενός ανθού την οσφρίζεσαι και την αισθάνεσαι χωρίς πολλές φορές να βλέπεις και τον ανθό. Το κοινωνικό του έργο μεγάλο όντας “βασιλειανό” όπως πολύ ορθά το ονομάζει ο συγγραφέας του κειμένου,αλλά μεγαλύτερη η προσπάθεια μη προβολής και εξαφάνισης του, πράγμα το οποίο όπως φαίνεται αποδίδει καρπούς , τουλάχιστον σε ορισμένους χριστιανούς ,επιτυγχάνοντας τον σκοπό των πολεμίων του . Σκεφθείτε τις προεκτάσεις που θα μπορούσαν να έχουν τα αρνητικά σχόλιά σας και μην αφαιρείτε τα ποδήματά του διότι βαδίζει σε πυρωμένη θράκα , ρίξτε λίγο νερό ώστε να απαλύνετε την “Μεγίστη δοκιμασία” που διέρχεται .Συγχαρητήρια κύριε Κοτταδάκη διότι με το ευρύτατο πνεύμα που σας διακρίνει , μέσα σε τόσο λίγες γραμμές στο κείμενο σας θέτετε κατά τρόπο άριστο ,τα πράγματα στην ορθότατη θέση τους. Συνεχίστε παρακαλώ “ως αναγκαιότερον δι' υμάς”
Αλέξανδρος.
Δημοσίευση σχολίου