Παρεκκλησιαστικές και εξωεκκλησιαστικές σέχτες εναντίον Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας – και Εκκλησίας
Βλέπουμε μια απέλπιδα προσπάθεια
κάποιων τελευταίων νοσταλγών των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων να τις δικαιώσουν
και να τις κρατήσουν, ει δυνατόν, με μηχανήματα στη ζωή. Ας αφήσουμε όμως, όπως
είπε ο ίδιος ο Κύριος, τους νεκρούς να θάψουν τους δικούς τους νεκρούς. Πάσα
φυτεία που δεν φυτεύθηκε από τον ουράνιο Πατέρα είναι καταδικασμένη σε μαρασμό
και αφανισμό. Και αυτό βλέπουμε να συμβαίνει με τις εν Ελλάδι παρεκκλησιαστικές
αδελφότητες, απότοκα μιας μακραίωνης αιχμαλωσίας της Ορθοδοξίας στη
δυτικοχριστιανική προπαγάνδα και στον παποπροτεσταντικό προσηλυτισμό, εξαιτίας
των δυσμενών ιστορικών συγκυριών που έπληξαν το Ελληνορθόδοξο Γένος.
Αυτά όμως είναι χιλιοειπωμένα και πολυαποδεδειγμένα. Κάνουμε μάλιστα μεγάλο λάθος όσοι προσπαθούμε να “αλλάξουμε” τους φιλοοργανωσιακούς εγκεφάλους, διότι ισχύει ό,τι και στην περίπτωση των αιρετικών. Το δομικό λάθος όμως που κάναμε πρόσφατα ήταν ότι αποτολμήσαμε μια προσπάθεια να αποδομήσουμε τον ψευδορθόδοξο χαρακτήρα αυτών των Οργανώσεων μέσα από ρήσεις και στάσεις σύγχρονων αγιασμένων μορφών. Θα έπρεπε, αντ’ αυτού, να εξετάσουμε το ζήτημα καθαρά θεολογικά και εκκλησιολογικά. Και τούτο φτάνει και περισσεύει.
Η Εκκλησία μας ευλογεί δύο
δρόμους πνευματικούς και δύο αντίστοιχους εκκλησιαστικούς. Γάμος – ενορία
και μοναχισμός – μοναστήρι. Αυτά καθιερώθηκαν μέσα στους αιώνες και
συνιστούν πλέον εκκλησιαστική-εκκλησιολογική παράδοση. Πάσα εκτροπή από αυτές
τις οδούς είναι προβληματική και το δείχνει στα πράγματα: στηρίζει τις
ανυπόστατες αφιερώσεις λαϊκών, πολεμά απροκάλυπτα ή υποδορίως και απαξιώνει τον
μοναχισμό, δρα παρασιτικά στις ενορίες με παρασυναγωγές και παρασυνάξεις
“μελέτης αγίας Γραφής”, υποσκάπτοντας το επίσημο ιερατείο – προ δεκαετιών,
μάλιστα, θέλησαν να καταλάβουν και την ηγεσία της ελλαδικής εκκλησίας, αλλά
απέτυχαν. Η δε πνευματικότητα που προωθούν είναι της “ηθικής υπεροχής” έναντι
των υπολοίπων μελών της Εκκλησίας. Όλα τούτα στο παρελθόν ήταν πολύ πιο φανερά.
Με την πάροδο των ετών, ωστόσο, αφομοιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στα ορθόδοξα
δεδομένα. Τουλάχιστον στους εξωτερικούς
τύπους.
Αν οι “προτεσταντίζουσες”
αυτές σέχτες των “εκλεκτών” ήταν ευάρεστες στο Άγιο Πνεύμα, τότε όλοι οι
μεγάλοι άγιοι της εποχής μας θα εισέρχονταν σε αυτές, έστω λίγοι εξ αυτών.
Ουδείς όμως! Όλοι ακολούθησαν τον δρόμο είτε της μοναστικής αφιέρωσης είτε της
εν ενορία ποιμαντικής διακονίας. Η πράξη των σύγχρονων αγίων λέει πολλά, τα
περισσότερα μάλιστα, και ας μην προσπαθούν κάποιοι να “βγάλουν από τη μύγα
ξύγκι” μέσα από αποσπασματικές φράσεις τους ή από τα συμφραζόμενα διαφόρων
ρήσεών τους σε πολυποικίλες περιστάσεις. Δεν γίνεται έτσι θεολογία σοβαρή.
Αλλά αφού θέλουν να ξέρουν
κάποιοι σ-κοταδ-ιστικοί νόες την αλήθεια, ας μάθουν σε πόσο δύσκολη θέση
έρχονταν οι άγιοί μας, όταν ερωτώντο σχετικώς. Τι να πρωτοπούνε για να μη
σκανδαλίσουν και να μη διώξουν πιστούς από την Εκκλησία, οι οποίοι είχαν θετική
γνώμη για τις εν λόγω αδελφότητες; Θα μιλήσω από προσωπική εμπειρία. Όσα χρόνια
πήγαινα και συνεχίζω να επισκέπτομαι το Όρος, ουδέποτε άκουσα θετική γνώμη ή
προτροπή να συμμετάσχω σε Οργανώσεις από τον άγιο Παΐσιο ή άλλους εξέχοντες
αγιορείτες πατέρες. Τουναντίον, πάντοτε μιλούσαν με μια ελαφριά ειρωνεία για
αυτές, όποτε το έφερνε ο λόγος. Μπροστά μου τουλάχιστον. Ας καταλάβουμε λοιπόν
ότι η Εκκλησία και οι Άγιοί της ανέχονται τις αδελφότητες και σε καμία
περίπτωση δεν τις ευλογούν. Είναι μερικώς γνωστό ότι το μέλος της
αδελφότητος ο Σωτήρ Β.Ε. εκάρη μοναχός μυστικώς λίγο προ της κοίμησής του με
προτροπή και ευλογία του φίλου του οσίου Παϊσίου του Αγιορείτου. Γιατί κρυφά
και όχι φανερά; Για να μη “σκανδαλισθούν” οι αδελφοί του στην Αδελφότητα!
Βλέπετε σε πόσο δύσκολη θέση έρχονταν οι άγιοι της εποχής μας με τους εν Ελλάδι
“προτεστάντες” Ορθοδόξους;
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Εφόσον κάποιοι θεώρησαν στο παρελθόν ότι η σώζουσα ημάς Εκκλησία χρειάζεται δεκανίκια – βλάσφημο μόνο και ως σκέψη – ήρθε η ώρα να τα πετάξουμε, γιατί μας είναι παντελώς αχρείαστα και άχρηστα. Ακόμα και αν γνώμες ιεραρχών υποστηρίζουν ακόμα την ύπαρξη χριστιανικών οργανώσεων – κάτι ακούστηκε για παράδειγμα για τον νυν Αρχιεπίσκοπο – είναι προδήλως εσφαλμένες και βλαπτικές. Εμείς ας ακολουθήσουμε την προτροπή του οσίου Πορφυρίου: “Θέλω, προσπαθώ να γίνω Ορθόδοξος”. Πόσο ορθόδοξος μπορείς να γίνεις μέσα σε παρεκκλησιαστικά κατάλοιπα του “αμαρτωλού” παρελθόντος της τοπικής μας Εκκλησίας;
Κ. Νούσης
Λάρισα, 28/11/2023
51 σχόλια:
(προ της ανάγνωσης της επιστολής)
Καθολικής επιπέδου δαπέδου επιστολής Νούση το ανάγνωσμα. Προσχωμέν.
( Η παραπάνω επιστολή)
( μετά την ανάγνωση της επιστολής)
Οίνος ευφραίνει καρδία ανθρώπου. ( καλά κρασιά κοινώς)
Γ. Π.
Όταν βλέπω την υπογραφή σας προσπερνώ. Όλο τα ίδια. Απωθημένα εσώψυχα που δεν είμαι αρμόδιος.
Καλή συνεχιζόμενη νύχτα.
παπά Γιώργης
Den antexo na diabazo pragmata anofela. Parakalo kati to pneymatiko.
Ayto to serial na grapsi telos.
Η πνευματική σου ρηχότητα δείχνει τα μαύρα σου μεσάνυχτα. Μην λες κάτι ενάντια σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις και ούτε να τους πλησιάσεις δεν μπορείς στην πνευματικότητα. Υπάρχουν άγιοι στις αδελφότητες αλλά είναι τόσο ταπεινοί που ποτέ δεν προβάλουν τον εαυτό τους. Σου αναφέρω από φίλους των αδελφοτήτων τον Άγιο Αμφιλόχιο της Πάτμου, τον Άγιο Καλλίνικο Εδέσσης. Σπουδαίους όπως ο Φλωρίνης Αυγουστίνος πρώην μεόλος της Ζωής και ιδρυτής του Σταυρού, Αρχιμ Γερβάσιος Ραυτόπουλος του Ονήσιμου και οσίας Ξένης, Αρχιμ. Θεόφιλο Ζησόπουλο της Λυδίας, Στέργιος Σάκκος της Απολύτρωσης. Αυτοί τι σχέση έχουν με τις ανοησίες σου. Μην χάνεις τον χρόνο σου χιλιάδες ΠΙΣΤΟΙ χριστιανοί είναι ακροατές και αναγνώστες των Χριστιανικών Αδελφοτήτων.
μην πολεματε τις χριστιανικες αδελφοτητες, ειναι κριμα.Οπου δυο η τρεις συνηγμενοι στον εμον ονομα εκει εγω εν τω μεσω αυτων ειπε Ο ΚΥΡΙΟΣ.Δεν ειναι τυχαιο οτι στον ελλαδικο χωρο οτι στυλοβατες αδελφοτητων υπηρξαν πΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ(ΖΩΗ-ΣΤΑΥΡΟΣ),ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ(ΣΤΑΥΡΟΣ),ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ(ΣΩΤΗΡ),ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΙΡΙΝΤΑΝΗΣ(ΖΩΗ) αλλα και το πληθος κληρικων που πρερχονται απο τις χριστιανικες αδελφοτητες.
Αποτελεί πραγματική βλασφημία το να κάθεται μπροστά στο πληκτρολόγιο ΗΥ ένας θολολόγος και να μοιράζει σαν άλλος πάπας αφορισμούς και χαρακτηρισμούς ... Θολολόγος που δεν έχει τακτοποιήσει το εαυτό του και θέλει να δώσει τα 'φώτα' του και σε άλλους!!! Πόσον κατήφορο έχει πάρει ο αγαπητός ... Και διάλεξε και εκκλησιαστική περίοδο Σαρακοστής αντί να επιτελεί έργο Θεολόγου και να κηρύττει μετάνοια και κάθαρση εν όψει του μεγάλου Γεγονότος της Ενανθρώπισης Του Κ.Η.Ι. Αντιπαρέρχομαι το άλλο ότι υπερασπίζεται την αντικανονική εισβολή της χούντας Ιωαννίδη - Χρήστου - Τίκα στον ιερό χώρο της Εκκλησίας!!! Αυτός ο θολολόγος διδάσκει και ... Εκκλησιολογία!!! Τι άλλο θα ακούσουμε ...
Δύο μικρά σχόλια για το κείμενο του κ. Νούση
1. Παρά τα όσα γράφει το άρθρο, είναι αναμφισβήτητη πραγματικότητα, ότι μέλη των Οργανώσεων γίνονται δεκτα στην Ιερωσύνη καί την Αρχιερωσύνη, με αποτέλεσμα τα όρια της Εκκλησίας καί της παρΕκκλησίας να καθίστανται δυσδιάκριτα.
Είναι μάλλον δύσκολο να δεχθούμε ότι ένας λαικός, πιστό μέλος της Οργανώσεως, μόλις χειροτονείται Ιερεύς ή Αρχιερεύς, αποβάλλει αμέσως την Οργανωσιακή εμπειρία, που είχε σχηματίσει επί τόσα χρόνια, καί μετατρέπεται σε Ορθοδοξότατη Αντιοργανωσιακή προσωπικότητα.
2. "Οσα χρόνια πήγαινα στο Ορος ουδέποτε άκουσα ...."
Τήν επόμενη φορά που θα επισκεφθή το Αγιον Ορος ο κ. Νούσης, να περάση από τη Μονή Διονυσίου, καί δίπλα από το Αρχονταρίκι σε ένα μικρό δωμάτιο θα δεί μία βιβλιοθήκη για τούς προσκυνητές, γεμάτη βιβλία καί περιοδικά, τα περισσότερα των οποίων είναι εκδόσεις Οργανώσεων καί Ενοριών.
Δέν υπάρχει Συμεών Νέος Θεολόγος, ούτε Κλίμακα, ούτε Μάξιμος Ομολογητής, ούτε Γρηγόριος Παλαμάς.
Καί βέβαια αυτό είναι φυσικό, διότι αυτά αποτελούν στερεά τροφή καί ευρίσκονται στα κελλιά των μοναχών, που ασκούνται στην υψηλότερη Πνευματικότητα, ενώ για τούς απλούς προσκυνητές αρκεί το γάλα των εκδόσεων που κάνουν οι Ενορίες καί οι Οργανώσεις.
Κατοικώ στο Αιγάλεω και πάω σε όλες τις αδελφότητες, ως ακροατής σε αίθουσες ανάλογα με τον ομιλητή, και σε κύκλους. Όταν μπορώ πάω και στο Μ. Βασίλειο για Λειτουργία και μετά την άνοιξη στην Μεταμόρφωση Αγίας Παρασκευής. Πάω και στην ενορία μου προτιμώ τα παραπάνω λόγο ησυχίας και τάξεως. Στο Όρος δεν έχω πάει. Ακούω ότι τα καλοκαίρια μέλη των αδελφοτήτων και όχι σαν και εμένα ακροατές πάνε στο Άγιο Όρος. Έχουν σχέση με πολλές μονές που τους φιλοξενούν μέρες πολλές. Αν τους θεωρούσαν σχισματικούς ή σέχτες δεν θα τους δεχόντουσαν. Δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο αλλά ακούω πολλές φορές να λένε για κάποιο αγιορείτη που παίρνουν συμβουλές για κάποιο π. Ευθύμιο. Είπε ο π. Ευθύμιος αυτό, εκείνο, το άλλο. Πως εδώ γράφεις όλα αυτά εναντίον τους. Κάθε χρόνο ο ηγούμενος του Σωτήρα πάει στο Όρος. Μην γράφεις ανακρίβειες και φαντασίες ή όσα θέλεις να μαθαίνεις ή να ακούς. Γνωρίζω πως μέλη και όχι συνεργάτες πάνε και ξεκουράζονται τα καλοκαίρια σε μοναστήρια. Ο ηγούμενος της Ζωής που ήταν ιεροκήρυκας στην Πάτρα έμενε στην Μονή Γηροκομείου. Μου έχουν πει ότι όταν πάει στην Πάτρα για εξομολόγηση μένει στο κελί του στο Μοναστήρι. Το ίδιο κάνει και ιεροκήρυκας αδελφότητας στην Καρδίτσα που μένει σε Μοναστήρι. Προτού πιάσεις το πληκτρολόγιο κάνε έρευνα και μετά μίλησε με σοβαρά επιχειρήματα και όχι όπως οι κουτσομπόλες των παλιών γειτονιών.
Διαβάζω τα όσα γράφεις και αγανάχτησα γιατί τα βλέπεις σαν μονόφθαλμος όσα σε βολεύουν για τα κατηγορώ σου.
Νίκος Γιαννόπουλος
Καλά δεν βαρέθηκες να γραφεις τα ιδια και τα ιδια.Ειπαμε τα γραψει ο κυρ Χρήστος αυτά.Τα εχουμε μαθει.Δεν εχεις αλλη δουλεια να κανεις;
@8.10
Δεν είσαι δίκαιος. Την χούντα Ιωαννίδη την κατακρίνεις και προσπερνάς την προηγούμενη που επέβαλε Ιερώνυμο Α. Γιατί πονηρέ;
Βλέπω πως και αυτό το άρθρο μου πόνεσε. Άρα άρχισε να λειτουργεί η θεραπεία...
Εύγε στον θεολόγο Κωνσταντίνο Νούση! Καταπληκτική ανάρτηση, λέει τα πράγματα όπως είναι!
Το ότι υπάρχει μεγάλη ευγένεια ΝΚ από πολλούς επισκέπτες του ιστολογίου μην το εκλαμβάνεις ως αδυναμία. Την θεραπεία την έχεις εσύ ανάγκη. Όχι θεραπεία απλή αλλά ψυχιατρική. Το ότι γράφεις καθημερινά για το ίδιο θέμα καταδεικνύει ότι έχεις πρόβλημα. Την καλύτερη θεραπεία μπορεί ως αρχή να την αναλάβει ο ιστολόγος σταματώντας να δημοσιεύει τις πίκρες σου. Διότι σε εσένα ισχύει το βρήκαμε παπά ας θάψουμε πέντε έξι.
Αγαπητέ ιστολόγε για το υπόλοιπο της σαρακοστής μην μας ταράζεις με κείμενα αυτού του επιπέδου.
π. Νεόφυτος
Ντροπή είναι τα όσα εγράφησαν. Είστε απαράδεκτος. Σε ποια σέκτα ανήκεις
@ 11,29
Κίνησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι
@ π νεόφυτε
Είστε και ψυχίατρος, πάτερ; για μαζέψου σε παρακαλώ. Το ότι ρασοφορεις δεν σου χορηγεί το δικαίωμα της αμετροεπειας. Και συνέλθε: ο κοτταδακης γράφει και ξαναγράφει και προκαλεί. Εγώ απλά απαντω
Αυτά να σταματήσεις να τα γράφεις εδώ γιατί ο ιστολόγος είναι οργανωσιακός και μετέχει σε σέχτες κατά τα λόγια σου. Σαν καλό παιδί της Εκκλησίας να τα γράφεις στο περιοδικό της Μητροπόλεως σου στην Λάρισα ή να τα προσφέρεις ως ‘’Φωνή Νούση’’ στην ενορία σου.
Εμάς δεν μας νοιάζουν τα οικογενειακά σας εκκλησιαστικά της Λάρισας.
Ο Νούσης υπογράφει.
Δεν κρύβεται ως κουκουλοφόρος. Για κληρικό όνειδος.
Μην κάνεις και το δάσκαλο με τέτοιο ήθος δειλίας.
Φυσικά και είσαι αναρμόδιος.
Τόσες φορές σε στηλίτευσα κι ακόμη φοβισμένος. Ο συνήθης κουκουλοφόρος κληρικός που ντρέπεται και τρέμει μη μάθουν ποιος είναι!!! Τέτοια άνανδροι ποιμένες!!! Όταν βγάλεις την κουκούλα από το κεφάλι σου και πάψεις να κρύβεσαι κάτω από τα παντελόνια του κ. Κωστόπουλου, τότε έλα να μας κάνεις το δάσκαλο κι εσύ. Ντροπή για κληρικό.
Οι θεραπείες σας δεν είναι καλές. Καλύτερα να αλλάξει η αγωγή. Τότε ήμουν πολέμιος του Θεολόγου τώρα λέω καλά έκαναν η προκλήσεις σας οι τραμπούκικες μόνο έτσι μπορούσαν αν αντιμετωπιστούνε. Αν έφτασα στα όριά μου σκέπτομαι εκείνους.
Η εποχή του αντάρτη Σεραφείμ πέρασε. Από τον Χριστόδουλο και εδώ οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Αδελφότητες δεν έχουν μόνο την Ευλογία της Εκκλησίας αλλά είναι και εγγεγραμμένες στα ΔΥΠΤΙΧΑ της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εσείς είστε εκτός Εκκλησίας και όχι αυτές. Οι Αδελφότητες είναι εκκλησιαστικές. Κάθε ένας που τις πολεμά είναι παραεκκλησιαστικός και εξωεκκλησιαστικός. Τρέξτε στον Μητροπολίτη σας Λάρισας Ιερώνυμο να σας επαναφέρει στην Εκκλησία με το Μυστήριο του Χρίσματος.
Απωθημένα είναι αυτά. Δεν τον κάλεσαν ποτέ φαίνεται.
Δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τα φληναφήματα του Νούση. Ούτε για προσάναμμα δεν κάνουν.
Τα έχει ξαναγράψει αυτά ο μέγας αυτός "εκκλησιολόγος". Οι καλοπροαίρετοι γνωρίζουν πόσο έχουν ωφελήσει Εκκλησία, Έθνος και κοινωνία οι αδελφότητες και πόσο έχουν ωφεληθεί οι ίδιοι. Δυστυχώς του έχει δοθεί βήμα από κάποιους (π.χ. το ιστολόγιο ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ) για να κακοποιεί την αλήθεια σχετικά με τις οργανώσεις και να επηρεάζονται κάποιοι αφελείς και αστήρικτοι. Και αυτοί οι κάποιοι θα δώσουν λόγο στο Θεό γι αυτό.
@1.20
ΔΙΠΤΥΧΑ
Δέν ταραζόμαστε πάτερ Νεόφυτε όλοι με τα ίδια θέματα.
Μερικοί ταράζονται, παραδείγματος χάριν, με την επόμενη ανάρτηση, που βλέπουν τον Πατριάρχη να υποδέχεται 3 - 4 Καρδιναλίους, που πήγαν στο Φανάρι να ευχηθούν για την θρονική εορτή του Πατριαρχείου.
Ο καθένας έχει διαφορετικές ευαισθησίες.
Σε ρυπαρογράφημα δεν παίρνω μέρος.
……………………..
Διάβασε το βιβλίο του Μητροπολίτου Φλωρίνης κυρού Αυγουστίνου Καντιώτου για να μάθεις όλα όσα δεν θέλεις
Τα γράφει Επίσκοπος αν και αυτόν αμφισβητήσεις τότε μπορεί να έχεις πτυχίο θεολογικό αλλά δεν γνωρίζεις τίποτα από Ορθόδοξη Παράδοση και θεολογία.
ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΑ ΡΕΥΜΑΤΑ (ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ - ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ)
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ»
Για την θεραπεία σου μια συνταγή που με κούρασε λίγο να βρω τα φάρμακα
Εύχομαι περαστικά σου.
TO MAPTYPIO ENOΣ ΣYΓXPONOY AΓIOY IEPAPXH
(Tοῦ γέροντα Mητροπολίτη Λαρίσης Θεολόγου)
https://anastasiosk.blogspot.com/search/label/%CE%9C%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%AD%CF%82
Θυμίαμα, στόν ἱερομάρτυρα τῆς Λαρίσης Θεολόγο - Μητροπολίτου Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικοδήμου
https://anastasiosk.blogspot.com/2022/04/blog-post_44.html
ΕΝΑΣ ΕΡΗΜΙΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ π. Ανάργυρος Σταματόπουλος
https://anastasiosk.blogspot.com/2019/11/blog-post_474.html
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ (1930-2019)
https://anastasiosk.blogspot.com/2019/02/blog-post_23.html
Ενθρονισμένος για πάντα στο θρόνο της αγιότητος ο Χαλκίδος Νικόλαος Σελέντης - Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος
https://anastasiosk.blogspot.com/2018/01/blog-post_913.html
ΧΑΡΙΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑΚΙΣ «Ο ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» - ΑΘ. ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
https://anastasiosk.blogspot.com/2016/03/blog-post_521.html
Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ «Ο ΠΡΥΤΑΝΙΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ» - Αθανάσιος Κοτταδάκης
https://anastasiosk.blogspot.com/2014/11/blog-post_88.html
Νικόλαος Σωτηρόπουλος (Ἀπολογητής, ἑρμηνευτής, ἀγωνιστής) - π. Δανιήλ Γ Άεράκης
https://anastasiosk.blogspot.com/2014/08/blog-post_409.html
ειναι γεγονος οτι συνηθως η αληθεια ειναι πικρη και τσουζει. αυτο αποδεικνυεται εν πολλοις εδω.
και τα αποτελεσματικα φαρμακα οταν επιδρουν συνηθως ειναι οδυνηρα. αλλα ομως αποτελεσματικα...
Ντροπή του να αδικεί κατά τέτοιο τρόπο πρόσωπα και πράγματα.
Ας το γράψουμε για μία ακόμη φορά: ο χαρακτηρισμός των Οργανώσεων ως "εξωεκκλησιαστικών" και "παρεκκλησιαστικών" είναι παντελώς άστοχος και σίγουρα αθεολόγητος, αφού οι εν λόγω πιστεύουσες ιεραποστολικές κοινότητες(ο ορθός και σε εκκλησιολογικό πλαίσιο χαρακτηρισμός) λειτουργούν εντός και ουχί εκτός της επίσημης θεσμικής Εκκλησίας, η οποία ουδέποτε πήρε αρνητική θέση για το ιεραποστολικό-ποιμαντικό έργο που δεκαετίες, τώρα, επιτελούν.
Αφήνω, παντελώς, ασχολίαστο τον κοινωνιολογικό όρο "σέχτα", γιατί απλούστατα τον θεωρώ απαράδεκτο και λίαν φορτισμένο, αφού συνειρμικά παραπέμπει στην αίρεση...
Αν, λοιπόν, οι εν λόγω ομάδες παρέκκλιναν δογματικά η Εκκλησία, συνοδικώ τω τρόπω, θα τις είχε καταδικάσει προ πολλού, κατάσταση που δεν υφίσταται, βέβαια, σε καμία περίπτωση!...
Μάλιστα, πρέπει να τονιστεί πως οι περισσότερες Μητροπόλεις έχουν άριστες σχέσεις με τις εν λόγω Αδελφότητες και η συνεργασία τους βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.
Κατά συνέπεια, οι μανιχαϊστικές προσεγγίσεις (Ενορίες: καλές και άγιες & Οργανώσεις-Αδελφότητες: κακές/ σέχτες/παρεκκλησιαστικές/εξωεκκλησιαστικές,... η ονομασία koza- Nostra μονάχα δεν έχει ειπωθεί ακόμη!!!) δεν ωφελούν το εκκλησιαστικό σώμα, αντίθετα το διχάζουν και το βλάπτουν καθοριστικά!!!
Nα πούμε, λοιπόν, πως σε όλους τους εκκλησιαστικούς χώρους εργάζονται πιστοί με ανθρώπινη ποιότητα και αυθεντική πνευματικότητα, χωρίς, βέβαια, να λησμονούμε και τις αδυναμίες -αστοχίες που πολλές φορές ανακύπτουν (έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινα θρησκευόμενα υποκείμενα που κυοφορούν πάθη...), και οι οποίες, όταν εντοπίζονται, πρέπει να θεραπεύονται δίχως δεύτερη κουβέντα!...
Η αλαζονεία και η αμετανοησία δεν έχουν καμία θέση στο εκκλησιαστικό σώμα, που ΕΙΝΑΙ ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ!
Σήμερα, λοιπόν, σ' έναν κόσμο αποχριστιανισμένο δεν έχουμε καμία απολύτως πολυτέλεια για ποιμαντικές εκπτώσεις και διχαστικές πρακτικές.
Ο μοναδικός ευλογημένος δρόμος είναι αυτός της σύνθεσης και της εν Χριστώ συνεργασίας!...
@5.22
Είσαι βαθιά άρρωστος αδελφέ. Σχεδόν αθεράπευτος
@ Επαμεινώνδα
Παντελώς άστοχος κ. Μανδηλα;
Μήπως και λάιτ χαρακτηρισμός το παρεκκλησιαστικους, όταν ο μέγας Πορφύριος τους χαρακτήριζε προτεστάντες;
@ επ. Μανδηλα
Η θεολογία δεν είναι διπλωματική γλυκαναλατη προσέγγιση των πραγμάτων όπως προσπαθείτε να εξωραισετε τους ορθοδοξοσχημους ευσεβιστης. Είναι σκληρή όταν καθαιρεί κακοδοξίες
κ. Νούση,
ο πλήρως αμέτοχος της επιστήμης της ιατρικής
δίνει λανθασμένες θεραπείες και
δηλητηριώδη φάρμακα.
ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο
συμβαίνει και με σένα.
Τι θεραπεία να προσφέρεις εσύ
που είσαι άμοιρος θεολογικής παιδείας...
«εἰ κακῶς ἐλάλησα, μαρτύρησον περὶ τοῦ κακοῦ• εἰ δὲ καλῶς, τί με δέρεις;» (Ἰωαν. ιη΄23).
Ἀξιότιμε κ. Νούση,
μελετώντας τό σημερινό ἄρθρο σας βρεθήκαμε πρό ὀδυνηρῶν ἐκπλήξεων σχετικά μέ τήν ἔλλειψη ταπεινότητας, ἁπλότητας καί ἀδελφικότητας, προφανῶς «ἀμυνόμενος» ἔναντι ὅσων σᾶς «ἐπιτέθηκαν», παραβαίνοντας ὅμως ὅσα ὑποστηρίζατε σέ προηγούμενο ἄρθρο σας πώς «Η παρέμβαση μου οφείλει να είναι – όπως και κάθε σχετική – διαλογική και εν ταπεινώσει: απλά δηλαδή να προβάλλεται η ορθόδοξη αλήθεια και η κατά το δυνατόν ακρίβεια της πίστης και των δογμάτων της Εκκλησίας.... Η αντιπαράθεση πρέπει να είναι αδελφική και αντικειμενική, με επιχειρήματα δηλαδή...».
Ἀντ’αὐτοῦ μέ πενιχρά καί ἀόριστα ἐπιχειρήματα βάλλετε κατά «ριπάς» ἐναντίον τῶν Ὀρθόδοξων Χριστιανικῶν Ἀδελφοτήτων, ὅπου ἱκανός ἀριθμός συνανθρώπων μας βρίσκει πνευματικό καταφύγιο καί ἀρδεύεται μέ τά νάματα καί τίς άλήθειες τῆς Πίστεώς μας.
Κι ὄχι μόνο αὐτό ἀλλά θά λέγαμε χωρίς καθόλου νά ὑπερβάλουμε πώς βάλλετε ἐναντίον Ἀδελφοτήτων πού λειτουργοῦν ὡς «φυτώριο», ὡς «ἐκκολαπτήριο», τουτέστιν χῶρος στόν ὁποῖο παρέχεται ἡ κατάλληλη πνευματική ἀγωγή πρός θωράκιση καί προφύλαξη τῶν πιστῶν ἀπό τίς ποικίλες αἱρετικές καί ἐξωχριστιανικές σέχτες πού κυριολεκτικά μαστίζουν τήν κοινωνία μας.
Ἐπίσης παραβλέπετε ἠθελημένα τό γεγονός ὅτι ἀπό τοῦ ἔτους 2001 καί ἐντεῦθεν οἱ Ἀδελφότητες πού ἔχουν ἕδρα τήν Ἀθήνα συγκαταλέγονται στά Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί προβαίνετε σέ χαρακτηρισμούς μέ τόν ὑποτιμητικό ὅρο «παρεκκλησιαστικές αδελφότητες» καί ἀποφαίνεστε ὅτι ἀποτελοῦν «απότοκα μιας μακραίωνης αιχμαλωσίας της Ορθοδοξίας στη δυτικοχριστιανική προπαγάνδα και στον παποπροτεσταντικό προσηλυτισμό, εξαιτίας των δυσμενών ιστορικών συγκυριών που έπληξαν το Ελληνορθόδοξο Γένος»
Δέν γνωρίζω τί ἀκριβῶς ὑπονοεῖτε μέ αὐτές τίς διατυπώσεις καί θεωρίες τή στιγμή μάλιστα πού ἡ πρώτη Ἁδελφότητα «ΖΩΗ» ἱδρύθηκε μετά τό 1907 καί προκειμένου νά καλύψει ἀνάγκες κατά κύριο λόγο κατήχησης τῶν πιστῶν καί προσφορᾶς κοινωνικοῦ ἔργου.
Ἀξιότιμε κ. Νούση,
δέν ἀντιλέγω πώς δραστηριοποιήθηκαν σύμφωνα μέ τά προτεσταντικά πρότυπα ὄχι ὄμως ὡς πρός τό περιεχόμενο τῆς Πίστεως ἀλλά ὡς πρός τόν τρόπο ὀργάνωσης.
Κι ἄν κάποια στιγμή φάνηκε ὅτι παρεκτράπηκαν τοῦ ἔργου τους καί τοῦ Ὀρθόδοξου προσανατολισμοῦ τους ἔχουμε τή γνωστή ἀπό τά λεχθέντα τοῦ κ. Κοτταδάκη ὁμολογία καί κατάθεση πώς πάντα κάθε τί τό ἀνθρώπινο «είναι ανοιχτό, ορθάνοιχτο, στο ενδεχόμενο του λάθους και της πτώσης ανά πάσα στιγμή» καθώς καί τήν ἀνά τακτά διαστήματα ἀναφορά του περί «ἐπιστροφῆς-στροφῆς στήν Ὀρθοδοξία τήν δεκαετία τοῦ ’60» μέ ὅλες τίς ὑπονοούμενες κατά τόν ἴδιο ἀρνητικές συνέπειες ὡς πρός τήν «ἐπιδραστικότητα» πού εἴχε στήν Ἑλληνική κοινωνία αὐτή ἡ στροφή.
Ὅμως, δέν θά παραλείψω νά ἀναφερθῶ καί στόν Θεοφιλέστατο Ἐπίσκοπο πρώην Δαλματίας καί Ἰστρίας κυρό Νικόδημο Μίλα (1845-1915), σπουδαῖο ἱστορικό καί κανονολόγο, ὅπου ἔγραφε τά ἐξῆς: «ἡ γένεση τῶν ἀδελφοτήτων ἀνάγεται εἰς τήν πολιάν ἀρχαιότητα τῆς Ἐκκλησίας καί δύναται νά παραλληλισθῆ πρός τάς ἀγάπας τῶν πρώτων χρόνων τοῦ Χριστιανισμοῦ». (Τό ἐκκλησιαστικόν δίκαιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας, Ἀθῆναι 1906, σελ. 971).
Ἀξιότιμε κ. Νούση,
συγχωρέστε με ἄν κάνω λάθος στίς ἐκτιμήσεις μου καί παρακαλῶ διορθῶστε με.
Ὅμως, ἀνάγκη ἐπιτακτική νά σταθοῦμε στό σήμερα καί νά ἀτενίσουμε τό μέλλον μακριά ἀπό διχαστικές ἐνέργειες πού ὁδηγοῦν ἀναπόφευκτα σέ πόλωση κι ἀνούσιες ἀντιπαραθέσεις καταστρατηγώντας ἔτσι τήν «καινὴν ἐντολὴν» τοῦ Κυρίου μας ἡ ὁποία πρέπει νά μᾶς διακρίνει: «ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις.» (Ἰω. ιγ΄35).
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Με καλύπτει η ήρεμη κι ειρηνική παρέμβαση κ.Θεοδώρου Σ. ιδιαίτερα για το καταληκτικό. «Εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί εστέ, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις»-Ιω.13,35. Το Α και Ω τις Εκκλησίας, όρος απαράβατος για όλους. Με πλάι του το. «Γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι οφεις και ακέραιοι ως αι περιστεραί»-Μτ.10,16. Να έχετε σύνεση, να μην προκαλείτε, αφού βέβαια θα έχετε καθαρό μέτωπο. Και να μην χάνετε από τα μάτια σας τον πολικό αστέρα. «Αληθεύοντες εν αγάπη»-Εφ.4,15. Γιατί. «Νυνί δε μένει πίστις, ελπίς αγάπη τα τρία ταύτα. Μείζων δε τούτων η Αγάπη»-1.Κορ.13,13.
Το ερώτημα όμως είναι αν μπορούν ν’ αγγίξουν αυτά εναν άνθρωπο κινούμενο από καταφανή αντί-οργανωσιακά τραύματα και απωθημένα ! Βάλοντα δε ως υπέρ κήνσορας μονολιθικά, ρηματικά, αφοριστικά κατά πάντων-Πατριάρχες που αλληλοδιάδοχα τα βρίσκουν με τους Καθολικούς, και όχι μόνο, ευχαριστούν για τους ναούς που διαθέτουν στους ορθόδοξους, τον Αρχιεπίσκοπο για τα περί αδελφότητων … Και να μην αναφερθεί κανείς στο ύφος και τη γλώσσα που δεν απέχει από εκείνη της Λαχαναγοράς-«πρώτη φάπα» κλπ.
Και όλα αυτά, να σε προκαλούν να συμφωνήσεις με σχολιαστή που έγραψε περίπου ότι ο ΄άνθρωπος «παίζει εν ου παικτοίς». ‘Η να υποκύψεις στον πειρασμό να τον εντάξεις στο γραφόμενο. «Επειδή δε οι φιλολοίδωροι τους πολλούς συνήρπασαν, ως βλασφήμω μη προσέχειν τω Ωριγένη, μικρά περί τούτων διελθείν ουκ άκαιρον ηγούμαι. Οι ευτελείς και αφ’ εαυτών μη δυνάμενοι φαίνεσθαι, εκ του ψέγειν τους εαυτών κρείττοντας δείκνυσθαι βούλονται … Αθανάσιος δε, ο της «ομοουσίου» πίστεως υπερασπιστής, εν τοις κατά Αρειανών λόγοις, μεγάλη τη φωνή μάρτυρα της οικείας πίστεως τον άνδρα καλεί, τους εκείνου λόγους τοις ιδίοις συνάπτων και λέγων. «Ο θαυμαστός, φησί, και μεγαλοφωνότατος Ωριγένης τάδε περί του Υιού του Θεού τη ημετέρα δόξη μαρτυρεί, συναϊδιον Αυτόν τω Πατρί». Έλαθον ουν εαυτούς οι λοιδωρήσαντες Ωριγένην, βλασφημήσαντες και τον επαινέτην αυτού Αθανάσιον»-Σωκράτη «Εκκλησ. Ιστορία 6,13.
Τέλος πια. Συγγνώμη από τον εορτάζοντα Μάρτυρα Άγιο των Πατρών Απόστολο Ανδρέα και της Πρωτόκλητης Οικουμενικής Ορθοδοξίας. Συγγνώμη από όσους σκανδάλισα. Από αύριο εγγύτερα τα Χριστούγεννα, Αθανάσιος Κοτταδάκης
@10.00
Επειδή είσαι ανώνυμος, πες μας τουλάχιστον με ποια ιδιότητα κρίνεις τη θεολογική μου ανεπάρκεια
@ Θεόδωρο Σ.
Απάντησα κάπως σκληρά στις προκλήσεις που δέχτηκα διότι ήταν οι επιτιθέμενοι ειρωνίες, κακογνωμοι και καλοπροαίρετοι.
Ως προς την ουσία των γραφομενων μου, βλέπω διάσταση απόψεων. Προβληματιστείτε τουλάχιστον με τη στάση Πορφυρίου κατά παρεκκλησιαστικων
@ Θεόδωρον και πάλι
Το επιχείρημα του Χριστόδουλου να τις εντάξει στα δίπτυχα της εκκλησίας είναι καθαρός εξωτερικός τύπος χωρίς καμία ουσία. Παραμένουν παρεκκλησιαστικες. Θα τρίζουν τα κόκαλα των αγίων με τις ενέργειες του...
Τυχαία έπεσα επάνω στη δημοσίευση του κυρίου Νούση. Γνώριζα τη στενή και (πιστεύω ακράδαντα) ειλικρινή σχέση του με ομάδες του εκκλησιαστικού χώρου που τώρα ο ίδιος αποκαλεί "σεχτες". Πόση θλίψη! Είναι τόσο λυπηρό, να έχει κάποιος προ πολλού πλησιάσει τη μέση ηλικία και όψιμα (και απρόκλητα) να υιοθετεί μια ρητορική που γέμει εμπάθειας (που ακόμα και ως αντίδραση σε προσωπική προσβολή θα μπορούσε να θεωρηθεί, αδικώντας, φυσικά, τον κύριο Νούση). Λυπάμαι πολύ και εύχομαι να μας φωτίζει όλους ο Θεός να λύνουμε τα θέματά μας έγκαιρα στη ζωή μας και να θυμόμαστε ότι όλοι του Κυρίου εσμέν.
@ Απάντηση στον κ. Κων/νο Νούση @
Αγαπητέ κ. Νούση, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω και πάλι με τις θέσεις σας...
Σαφέστατα και ο χαρακτηρισμός "εξωεκκλησιαστικές" και "παρεκκλησιαστικές" είναι άστοχος,
αφού οι ιεραποστολικές εν λόγω πιστεύουσες κοινότητες (επιμένω στον χαρακτηρισμό), δρουν ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΘΕΣΜΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, τηρώντας και βιώνοντας τα λειτουργικά-τελετουργικά και δογματικά μεγέθη!
Τώρα, το αν υφίστανται προτεσταντικές και όποιες άλλες δυτικότροπες επιρροές είναι ένα θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί χιλιάδες μελέτες και οι περισσότεροι υποψιασμένοι τα έχουν υπόψιν τους.
Ερωτώ, όμως: υπάρχει άραγε εκκλησιαστικό -θρησκευτικό σχήμα που να μην δέχεται επιρροές, θετικές ή αρνητικές; Σε καμία περίπτωση, δεν υπάρχει παρθενογένεση. Να θυμηθούμε λίγο τις βιβλικές αφηγήσεις και τις επιδράσες που αυτές δέχτηκαν από άλλους πολιτισμούς της Ανατολής.
Ε, λοιπόν, το ίδιο συνέβη και με τις εν λόγω Αδελφότητες, μιμήθηκαν κάποια κατηχητικά- ιεραποστολικά δυτικότροπα μοντέλα, δίχως, όμως, να αλλοιωθεί ο Ορθόδοξος χριστιανικός πυρήνας του Ευαγγελίου!...
Και αν κάποιες φορές προέκυψαν λάθη και μάλιστα τραγικά (εκκλησιολογικές παρεκτροπές),
η Λάρισα είναι χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης, αυτά νομίζω πως θεραπεύτηκαν και θεραπεύονται, καθημερινά! Όχι πάντοτε, βέβαια, με επιτυχία, αυτό είναι αλήθεια...
Το σοβαρό και τραγικό είναι να μην παραμένουμε στην αμετανοησία, όταν εντοπίζονται λάθη και ευαγγελικές- πατερικές αλλοιώσεις!...
Αυτό, όμως, αγαπητέ κ. Νούση, που μ' ενοχλεί είναι που φορτώνουμε όλα τα στρεβλά της Εκκλησίας, για να μην πω και του τόπου μας, στις "εξωεκκλησιαστικές Οργανώσεις" και συγχρόνως αγιοποιούμε τα ενοριακά σχήματα, λες κι εκεί συγκεντρώνονται όλοι οι "άγιοι" του εκκλησιαστικού Σώματος. Εργάστηκα και στους δύο χώρους για χρόνια πολλά στο κατηχητικό έργο (στις κατασκηνώσεις της ΖΩΗΣ και στις Ενορίες Λάρισας και Αθηνών) και διαπίστωνα παντού τις ίδιες ακριβώς παθογένειες, ΔΙΧΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ, αφού έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες αδυναμίες (ΠΑΘΗ): αμετροέπεια, υποκρισία, αμετανοησία, αλαζονεία,...και φυσικά σε όλους τους χώρους, όπως άλλωστε και στα κοσμικά περιβάλλοντα, ο οικείος σε όλους μας ηθικισμός -ευσεβισμός... και ΟΧΙ ΜΟΝΑΧΑ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ!...
ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ, ΛΟΙΠΟΝ, ΟΛΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΑΧΑ ΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΈΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ "ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΕΧΤΕΣ"...
ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ: ΟΙ ΣΕΚΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ!!!...
Συνεπώς, αφού η Εκκλησία μας δεν απειλείται από την 'koza- Nostra' των "εξωεκκλησιαστικών" μεγεθών, ορθότατα και το συνοδικό μας Σύστημα τις αποδέχεται και τις ευλογεί...
κι έτσι συγκαταλέγονται και στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδας!
Σχετικά με τη θέση του Οσίου: και φυσικά αποδέχομαι τη θέση του μεγάλου Οσίου μας Πορφυρίου και θέλω να πιστεύω και πως όλοι όσοι εμπλέκονται στο ιεραποστολικό -κατηχητικό έργο, κληρικοί και λαϊκοί, έχουν σαν σηματωρό πνευματικό τους Αγίους μας και αγωνίζονται καθημερινά τον Αγώνα τον Καλό, ώστε να πορεύεται το εκκλησιαστικό Σώμα, δίχως σχίσματα και ευαγγελικές παρεκκλίσεις...
@ Γαλιλαίο
Κι όμως γυρίζει...
@ επ. Μανδηλα
Αφού λέτε ότι αποδεχεστε τη θέση του οσίου, αναιρειτε όλα όσα γράψατε πριν!
Σε πείραξε το "πρώτη φάπα", ενώ εσύ έκρινες τα εσώψυχά μου σαν παντογνώστης: ότι γράφω δίχως πόνο και δίχως καρδιά κι έχω πολεμική διάθεση!!! Και αφού έκανες όλα αυτά, γράφεις ανερυθριαστα: "Να έχετε σύνεση, να μην προκαλείτε, αφού βέβαια θα έχετε καθαρό μέτωπο".
Αυτά είναι τα κατάλοιπα του Λαχανοχριστιανισμού σου: ότι εμείς ξέρουμε και κρίνουμε ακόμα και τις διαθέσεις, ακόμα και την ψυχή του άλλου! Κρίμα στην ηλικία σου, που δε τολμάς να απαντήσεις, να ζητήσεις συγγνώμη προσωπικό για αυτό το βαρύ σου αμάρτημα.
Κι αφού λοιπόν το έπαιξες Θεός και γνωρίζεις τις πιο απόκρυφες πτυχές της ψυχής μου ως κατήγορος, τώρα μας βγήκες κι αγαπούλης, υμνητής της εν Χριστώ αγάπης! Και ζητάς κι από τον Πρωτόκλητο συγγνώμη! Και γενικά κι αόριστα συγγνώμη (τρέχα γυρεύει δηλαδή!). Πρώτα με έθαψες - με το παρεκκλησιαστικό σου φτυάρι - και μετά έγινες κήρυκας αληθείας!!!
Α, ρε μέγα Γιανναρά, αθάνατε δάσκαλε, τους ξεμπρόστιασες εδώ και πάνω από μισό αιώνα και ακόμη επιβεβαιώνεσαι! Και από ποιον; Ακόμα κι από αυτόν, τον συνομίληκό σου στο "Καταφύγιο (δυτικοεισαγώμενων - δυτικόπληκτων) Ιδεών".
Ε. Βάσσος
@ Θεόδωρο
Ειρωνες αντί ειρωνίες
Ασύλληπτο:
Κι όμως γυρίζει🤣
Αξιότιμε κ. Νούση,
δεν μπορώ να σταματήσω να γελάω για την απάντησή σου στον αρνητή σου ΓΑΛΙΛΑΙΟ:
κι όμως γυριζει.
ΧΑ!ΧΑ!ΧΑ!ΧΑ!
Θεϊκό!!!
@ 2ο απαντητικό σχόλιο στον κύριο Κ. Νούση @
Η αποδοχή της θέσης του Οσίου Πορφυρίου, αγαπητέ κ. Νούση, δεν είναι αναιρετική των προσωπικών μου βιωμάτων και απόψεων! Σε κάθε περίπτωση, όμως, αποτελούσε και αποτελεί συμβουλευτικό -σωτηριολογικό οδηγό προς αποφυγή εκκλησιολογικών παρεκτροπών κατά την άσκηση της κατηχητικής μου δραστηριότητας και θέλω να πιστεύω και πολλών άλλων πιστών.
Πάντως, χρήσιμο είναι να επισημανθεί ότι ο Όσιος δεν ήταν καταδικαστικός και απορριπτικός για τις εν λόγω ιεραποστολικές Αδελφότητες και μάλιστα είναι απορίας άξιον γιατί δεν έχει καταγραφεί από τα πνευματικοπαίδια του, στα τόσα βιβλία που κυκλοφορούν, η θέση του αυτή για τις Οργανώσεις και κυκλοφορεί μονάχα ως ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ!...
Δίχως γραπτό μνημείο, όμως, πάντα ελλοχεύει ο μέγιστος κίνδυνος της ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ και της ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ, για να θυμηθούμε λίγο και τα υπερβολικά στοιχεία που έχουν καταγραφεί σε πολλά Συναξάρια Αγίων, για τους γνωστούς λόγους που μάς πληροφορεί η Αγιολογία!...
Και φυσικά, χωρίς να επιθυμώ απαξίωση τη θέσης του Οσίου Πορφυρίου, ήταν μία άποψη υποκειμενική και δη για θέμα μη δογματικό, η οποία δεν διεκδικεί το αλάθητο...
Κατά ομολογία κάποιων (μακαριτών) αντι-οργανωσιακών κληρικών, αν δεν υπήρχαν οι οργανώσεις (π.Άγγελος Νησιώτης,π.Μ.Τσακτάνης, Ζωή κλπ)από την προπολεμική περίοδο να ξεκινήσουν κύκλους μελέτης,ομάδες,κατασκηνώσεις,έντυπα κλπ θα έπρεπε να τις εφεύρουμε.Πότε άρχισε η Ελλαδική πολιτειοκρατούμενη Εκκλησία να οργανώνεται ,που εστερείτο θεολόγων κληρικών, στην επαρχία ;Λάβρος κατά των νεαρών αρχιμανδριτών(αρχιμανδριτάρια τα αποκαλούσε )του ΄50 που ήταν μαζεμένοι σε Αθήνα -Θεσ/νίκη ,ο μακαριστός Κοζάνης Διονύσιος Ψαριανός.Εθελοτυφλεί ο συντάκτης σε γεγονότα πασίγνωστα.
Τώρα ώς προς την εντύπωση που αφήνει ,κρίμα θυμίζει Ορθόδοξο Ρύπο.
Δημοσίευση σχολίου