Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010


Εργοχείρων έκθεση

Σταυροβελονιά αφίσα,
με γράμματα βελόνες κεντημένη,
σε εργοχείρων έκθεση καλεί.
Ζήτησαν και από μένα
κάποια των χειρών μου έργα,
σε εξεταστικών ματιών να εκτεθούνε θέα.
Αλίμονο, όλα τα έργα τα δικά μου
σαν μισοτελειωμένα είναι,
όλα, στη μέση αφημένα.
Άναρχες κλωστές,
βελονιές κοφτές, βιαστικές,
το ακατάλληλο των έργων μαρτυρούν.
Όχι, όχι, δεν είμαι εγώ για τέχνες γεννημένος.
Ούτε ζωγράφος, ούτε ποιητής,
μήτε καν στιχάκι ένα ν’ αρθρώσω ξέρω.
Μα, κάπου εκεί βαθειά,
μακριά από ειδικών κριτών ματιές,
υπάρχει των χειρών μου ένα έργο
για τα μάτια μόνο τα δικά Σου.
Μην περιμένεις χρώματα,
μήτε τοπία δειλινά ζωγραφισμένα.
Φόντο, κόκκινο της μάχης αίμα,
με στάλες πόνου κεντημένο,
με μαραμένα λούλουδα
και δέντρα ξερά παρατημένα.
Κι ανυπόγραφο.
Την τελευταία πινελιά,
την έχω αφήσει για Εσένα.

Στάχυς

Ανάσταση, Ταπείνωση - Γερόντισσα Γαβριηλία



«Κάθε τόπος μπορεί να γίνει
τόπος Ανάστασης.
Φτάνει να ζεις την
Ταπείνωση του Χριστού».

Γερόντισσα Γαβριηλία

Τελειότητα της ταπεινώσεως - Αββάς Ισαάκ


«Να υπομένεις την εξουθένωση και την ταπείνωση με αγαθή θέληση για να αποκτήσεις παρρησία στο Θεό. Όταν ο άνθρωπος υπομένει κάθε σκληρό λόγο χωρίς να αντιμιλήσει τότε με στεφάνι άφθαρτο στεφανούται. Τελειότητα της ταπεινώσεως είναι να δέχεσαι με χαρά κάθε ψεύτικη παρηγοριά. Ο ταπεινός, όταν αδικείται, δεν ταράσσεται ούτε απολογείται. Δέχεται τη συκοφαντία σαν αλήθεια και δεν φροντίζει να πείσει τους ανθρώπους ότι συκοφαντήθηκε αλλά ζητά συγχώρηση».
Αββάς Ισαάκ

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία (Δ' μέρος) -π. Ιωάννης Ρωμανίδης

Δ' Μέρος
Οι Πατέρες δεν ενδιαφέρονται για το τι θα συμβεί στον άνθρωπο μετά θάνατον αποκλειστικά, αλλά εκείνο κυρίως, πού τους ενδιαφέρει είναι το τι θα γίνη ό άνθρωπος σε αυτήν τη ζωή. Μετά θάνατον δεν υπάρχει θεραπεία του νοός, οπότε πρέπει σε αυτήν την ζωήν να αρχίσει ΤΗΝ θεραπεία, διότι «εν τω Αδη ουκ εστί μετάνοια». Γι` αυτό ή Ορθόδοξη Θεολογία δεν είναι υπερκοσμική ούτε μελλοντολογική ούτε εσχατολογική, αλλά είναι καθαρά ενδοκοσμική. Διότι το ενδιαφέρον της Ορθοδοξίας είναι για τον άνθρωπο σε αυτόν τον κόσμο, σε αυτήν την ζωή, όχι μετά θάνατον.Τώρα ή Κάθαρσις και ό φωτισμός για ποιόν λόγο χρειάζονται; Για να πάει ό άνθρωπος στον Παράδεισο και να αποφυγή την Κόλαση; Για αυτό χρειάζονται; Εις τι συνίσταται ή κάθαρσις και ό φωτισμός και για ποιόν λόγο επιδιώκονται από τους Ορθοδόξους; Για να βρει κανείς τον λόγο και να δώσει απάντηση στην ερώτηση αυτή, πρέπει να κατέχει το βασικό κλειδί, το όποιο είναι τούτο: Όλοι οι άνθρωποι επάνω στην γη έχουν το ίδιο τέλος από Ορθόδοξη θεολογική άποψη. Είτε είναι κανείς Ορθόδοξος είτε είναι Βουδιστής είτε Ινδουιστής είτε αγνωστικιστής είτε άθεος, οτιδήποτε και αν είναι, δηλαδή κάθε άνθρωπος επάνω στην γη, είναι προορισμένος να δη την δόξα του Θεού. Θα δη την δόξα του Θεού κατά το κοινό τέλος της ανθρωπότητας κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Όλοι οι άνθρωποι θα δουν την δόξαν (το άκτιστο φως) του Θεού και από αυτής της απόψεως έχουν το ίδιο τέλος. Όλοι βέβαια θα δουν την δόξα του Θεού, αλλά με μία διαφορά . Οι μεν σεσωσμένοι θα δουν την δόξα του Θεού ως Φως γλυκύτατον και ανέσπερο, οι δε κολασμένοι, θα δουν την ίδια δόξα του Θεού ως πυρ κατανάλισκαν, σαν φωτιά, πού θα τους καίη. Αυτό, το ότι όλοι θα δούμε την δόξα του Θεού, είναι ένα αληθινό και αναμενόμενο γεγονός. Το να δη κανείς τον Θεό, δηλαδή την δόξα Του, το Φως Του, αυτό είναι κάτι, πού θα γίνη είτε το θέλουμε είτε όχι. Ή βίωσης, όμως, αυτού του Φωτός θα είναι διαφορετική στους μεν, από τους δε.Όποτε το έργο της Εκκλησίας και των κληρικών δεν είναι να μας βοηθήσουν να δούμε αυτήν την δόξα, διότι αυτό θα γίνη οπωσδήποτε. Το έργο της Εκκλησίας εστιάζεται στο πως θα δη ό κάθε άνθρωπος τον Θεόν. Όχι στο αν θα δη τον Θεόν. Δηλαδή το έργο της Εκκλησίας είναι να κηρύττει στους ανθρώπους ότι υπάρχει Θεός αληθινός, ότι ό Θεός αποκαλύπτεται είτε ως Φως είτε ως πυρ καταναλίσκον, ότι όλοι οι άνθρωποι κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού θα δούμε τον Θεόν και να προετοιμάζει τα μέλη της, ώστε να δουν τον Θεόν όχι σαν φωτιά, αλλά σαν Φως.Αυτή ή προετοιμασία των μελών της Έκκλησίας, καθώς και όλων των ανθρώπων, πού θέλουν να δουν τον Θεόν ως Φως, είναι στην ουσία της, μία θεραπευτική αγωγή, ή οποία πρέπει να αρχίσει και να τελείωση σ' αυτήν τη ζωή. Πρέπει σ' αυτήν τη ζωή να γίνη ή θεραπεία και να περατωθεί. Διότι μετά θάνατον ουκ εστί μετάνοια. Αυτή ή θεραπευτική αγωγή είναι ή ουσία και το κύριο περιεχόμενο της Ορθοδόξου Παραδόσεως ως και η κύρια μέριμνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Ρωμανίδης

Στην Χριστιανική Εστία ο κ. Γρηγόριος Δίνας


Στην Χριστιανική Εστία Πατρών
(Μιαούλη 57)
την Κυριακή 2 Μαΐου 2010
και ώρα 6:30 μ.μ.
θα ομιλήσει
κ. Γρηγόριος Δίνας
Θεολόγος – Συγγραφέας
με θέμα:
"Εικόνες και εικόνα του Θεού".

Αιμοδοσία Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών



Αξίζουν συγχαρητήρια στην Ομάδα Αιμοδοσίας της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, που κατόρθωσε κατά την πρόσφατη εξόρμηση αιμοδοσίας στην πλατεία Βασιλέως Γεωργίου, να συγκεντρώσει 129 μονάδες αίματος.
Ο πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Σταυρόπουλος -υπεύθυνος της αιμοδοσίας- έτρεχε για να βρει αιμοδότες. Συνεχώς ήταν στον χώρο αιμοληψίας με τους συνεργάτες του. Του αξίζει κάθε έπαινος.

Άσ'τες να κυματίζουνε .....

ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) από τον κ. Γεώργιο Κορμά στην "Ελληνική Αναγέννηση"

Την Δευτέρα 26 Απριλίου 2010 το σχολείο μας (Δημοτικό Εκπαιδευτηρίων "Ελληνική Αναγέννηση") προσκάλεσε τον κ. Γεώργιο Κορμά , Ιατρό, Επιστημονικό Συνεργάτη Μονάδας Εφηβικής Υγείας Β’ Παιδιατρικής κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκπρόσωπο Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου,
ο οποίος μίλησε στους μαθητές και τους δασκάλους για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά.
Ο κ. Κορμάς μέσα από την εμπειρία του, εργάζεται στο Νοσοκομείο παίδων «ΑΓΛΑΪΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ» και με πολύ απλά λόγια εξήγησε στους μαθητές μας τους κινδύνους που διατρέχουν από την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου (internet). Μας είπε για τον εθισμό που παρατηρείται σε άτομα νεαρής κυρίως ηλικίας που καταλήγουν να χρειάζονται ιατρική παρακολούθηση και ψυχολογική στήριξη.
Οι «κανόνες» για μια ασφαλή χρήση του διαδικτύου είναι λίγοι, σαφείς και εύκολοι στην εφαρμογή τους:

1) ο υπολογιστής δεν πρέπει να είναι στο υπνοδωμάτιο μας.
2) ο χρόνος χρήσης του δεν πρέπει να ξεπερνάει την μια ώρα την ημέρα και αφού έχουμε τελειώσει όλες τις άλλες δραστηριότητες και υποχρεώσεις μας.
3) αν κατά τη χρήση του διαδικτύου δεχτούμε οποιαδήποτε ενόχληση ενημερώνουμε τους γονείς μας, ώστε να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα
4) δεν δίνουμε ποτέ μα ποτέ τα προσωπικά μας στοιχεία σε άγνωστους, γιατί αυτό είναι πολύ επικίνδυνο.
5) δεν κάνουμε φίλους ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε, και δεν επικοινωνούμε μαζί τους για κανένα λόγο.
6) προσέχουμε πολύ ακόμη και περιπτώσεις ανθρώπων που θέλουν να μας παραπλανήσουν χρησιμοποιώντας ψευδή στοιχεία.
7) καλό είναι οι γονείς μας να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή μας προγράμματα- κλειδιά για να μας προστατεύσουν από πιθανούς κινδύνους που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε.
8) δεν «ανεβάζουμε» ποτέ υλικό ( φωτογραφίες, στοιχεία διεύθυνσης τηλεφωνικό αριθμό κ.λ.π), τα οποία μπορεί κάποιος να τα εκμεταλλευτεί και μελλοντικά να μας δημιουργήσει πρόβλημα.
9) αν παρόλα αυτά τα μέτρα συμβεί να πέσουμε θύματα κάποιας ηλεκτρονικής παρενόχλησης ή ακόμη χειρότερα απάτης επικοινωνούμε ΑΜΕΣΑ με το
www.saferinternet.gr ή με το τηλεφωνικό αριθμό 8001180015 και από εκεί θα μας πουν τι ενέργειες θα κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.
10) Ελέγχουμε τις πληροφορίες που αντλούμε από το Διαδίκτυο, γιατί αυτές σε μεγάλο βαθμό δεν είναι πάντοτε ακριβείς και φυσικά δεν αγοράζουμε ποτέ από το Διαδίκτυο εάν δεν συμβουλευτούμε κάποιον ειδικό πάνω στα θέματα αυτά.
11) το διαδίκτυο δεν είναι καθόλου κακό, αλλά η κακή του χρήση μπορεί να αποβεί επικίνδυνη όχι μόνο για ένα μικρό παιδί, αλλά και για ένα ενήλικα.


Αυτοί είναι σε γενικές γραμμές οι βασικοί κανόνες στους οποίους καταλήξαμε, μαθητές και δάσκαλοι, μετά τη συζήτηση με τον κ. Κορμά. Ας σημειωθεί ότι οι μαθητές μας κάνουν χρήση του διαδικτύου σε ένα ποσοστό που αγγίζει το 80 %.







Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου


Την Κυριακή 25 Απριλίου 2010 το Τμήμα Πατρών της ΓΕΧΑ οργάνωσε ομιλία με θέμα: «Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου - Συμπτώματα εξάρτησης του παιδιού και του εφήβου από το Διαδίκτυο». Την ομιλία παρακολούθησε πλήθος γονέων και πολλών νέων, στο τέλος ακλούθησε ενδιαφέρον διάλογος. Η όλη εκδήλωση βιντεοσκοπήθηκε και σύντομα θα σας την παρουσιάσω.
Παρακάτω σας μεταφέρω την προσφώνηση την οποία απηύθυνε προς το ακροατήριο ο Αντιπρόεδρος της ΓΕΧΑ Πατρών κ. Χρήστος Αδαμόπουλος.

Πανοσιολογιότατε εκπρόσωπε του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη μας, σεβαστοί πατέρες, κυρίες και κύριοι ,αγαπητοί μας νέοι,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Το Διαδίκτυο έχει χαρακτηριστεί επανάσταση, ενδεχομένως εξίσου σημαντική με την εφεύρεση του τροχού.
Γιατί;
διότι κάνει διαθέσιμη σε όλους όσοι έχουν πρόσβαση σε αυτό όση γνώση, όσες πληροφορίες διαθέτει η ανθρωπότητα σε όλον τον κόσμο, εκμηδενίζει αποστάσεις και καταλύει σύνορα, φέρνοντας κοντά ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, τάξεις και εθνικότητες.
Είναι γεγονός ότι το διαδίκτυο και η ενασχόληση με τον υπολογιστή είναι πια μέρος της ζωής των νέων.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το 97% των νέων ηλικίας από 13 έως 24 ετών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.
Η περιήγηση στον παγκόσμιο ιστό γοητεύει, ο καταιγισμός των πληροφοριών, οι εκπληκτικές προσομοιώσεις, ο συνδυασμός εικόνας και ήχου προκαλεί και προσελκύει το νεανικό κόσμο…
Το διαδίκτυο είναι ένας πολυχώρος για μάθηση, ενημέρωση, ψυχαγωγία, χαλάρωση και επικοινωνία…
Δυστυχώς όμως υπάρχει και η άλλη όψη της χρήσης του διαδικτύου και του υπολογιστή…
Ηλεκτρονικά εγκλήματα, ηλεκτρονική διαφθορά, ηλεκτρονική παρενόχληση και κακοποίηση, ηλεκτρονική βία και ανηθικότητα πληθαίνουν σε τέτοιο βαθμό που και οι ειδικοί ακόμα αδυνατούν να παρακολουθήσουν και να ελέγξουν..
Ακόμα ένα νέο φαινόμενο εμφανίστηκε όπως είναι η εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω του διαδικτύου, που παίζονται “on line”, δηλ. σε πραγματικό χρόνο.
Το τμήμα Πατρών της ένωσης γονέων ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ , ΓΕΧΑ, η οποία στην κύρια ευθύνη της έχει την απρόσκοπτη λειτουργία της κατασκήνωσης στην Παναγοπούλα, τη γνωστή σε όλους μας «ΑΓΚΥΡΑ», με τις ευλογίες της τοπικής μας Εκκλησίας παρακολουθώντας με ενδιαφέρον αλλά και με πόνο τις ηλεκτρονικές εξελίξεις ως ελάχιστη συνεισφορά στους νέους και τους γονείς τους διοργανώνει απόψε αυτήν εδώ την εκδήλωση προσδοκώντας τον γόνιμο προβληματισμό και ίσως την αλλαγή στάσης ζωής…
Για το λόγο αυτό είναι κοντά μας σήμερα ο διακεκριμένος επιστήμονας κ. Γεώργιος Κορμάς για να μας αναπτύξει το θέμα: « Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου. Συμπτώματα εξάρτησης του παιδιού και του εφήβου».
Ο Γεώργιος Κορμάς είναι Ιατρός , κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην "Παιδαγωγική της Επικοινωνίας" της Ακαδημίας της Πάδοβα (Ιταλία) και υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα: "Χρήση και κατάχρηση του διαδικτύου: Πρόγραμμα έρευνας σε σχολικό πληθυσμό Ελλήνων εφήβων".
• Επιστημονικός συνεργάτης - ερευνητής της μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β' Παιδιατρικής κλινικής Πανεπιστήμιου Αθηνών, νοσοκομείο Παίδων Π. & Α. Κυριακού
• Επιστημονικός συνεργάτης - ερευνητής στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου της Φεράρας (Ιταλία)
• Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Πρόληψης και Αγωγής Υγείας (Ε.Ε.Π.Α.Υ.)
• Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (Ε.Κ.Α.Δ.). Το Ελληνικό κέντρο αποτελεί τον Εθνικό Εκπρόσωπο του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Ασφαλούς Διαδικτύου In safe (internet Safety for Europe), που αποτελείται σήμερα από 26 κέντρα.
• Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος έρευνας-ενημέρωσης με θέμα: ασφαλή χρήση και κατάχρηση του διαδικτύου που πραγματοποιείται σε μαθητικό πληθυσμό στην Κύπρο από την Β΄ Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Κύπρου και την Κυπριακή Παιδιατρική Εταιρεία
• Μέλος της εκπαιδευτικής επιτροπής της Ελληνικής Εφηβικής Εταιρείας
• Συγγραφέας βιβλίου με θέμα: "Σύγχρονος Ιατρικός & Ψυχολογικός Οδηγός για Παιδιά και Εφήβους"
Χρήστος Π. Αδαμόπουλος

Ευστάθιος Χαρ. Μπάστας


«Άφησε τον εαυτόν σου
νά φέρεται από τα κύματα
της θείας βουλήσεως»,
ήταν το σύνθημα του. Το είχε επισημάνει από το βιβλίο του άγιου Νικόδημου του Άγιορείτου «Ό αόρατος πόλεμος», πού μελετούσε από μικρός ο Ευστάθιος Χαρ. Μπάστας.

Περιοδικό "Ο ΣΩΤΗΡ" 50 χρόνια - 2000 τεύχη


Περιοδικό

«Ο ΣΩΤΗΡ»

50 Χρόνια
2000 τεύχη

«ΕΙΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΥΡΙΟΥ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ»

Συνήθειες θεϊκες - Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος


"Όταν ο Άνθρωπος επιτελεί κινήσεις αιώνιες, αποκτά συνήθειες θεϊκές. Όταν γίνεται αυτό που δεν είναι, χωρίς να αρνείται αυτό που είναι, τότε συγκλονίζει ως θαύμα"
Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία (Γ' μέρος) -π. Ιωάννης Ρωμανίδης


Γ΄ Μέρος
Έτσι, βλέπομε, πολλοί άνθρωποι, ενώ πριν ήταν αδιάφοροι ως προς την θρησκεία, προς το τέλος της ζωής τους να θρησκεύουν, μετά ίσως από κάποιο γεγονός, πού τους φόβισε. Διότι πλέον δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς να επικαλούνται να τους βοηθήσει κάποιος Θεός, από δεισιδαιμονική δηλαδή πρόληψη. Γι αυτούς τους λόγους ή φύσις του ανθρώπου βοηθά στο να θρησκεύη ό άνθρωπος. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς, ισχύει για τους πιστούς όλων των θρησκειών. Παντού ή φύσις του ανθρώπου είναι ίδια Έτσι ό άνθρωπος μετά την πτώση του —σκοτισμένος, όπως είναι κατά φύσιν - μάλλον, παρά φύσιν - ρέπει προς την δεισιδαιμονία. Τώρα το ερώτημα, πού ακολουθεί είναι: Που σταματάει ή δεισιδαιμονία και που αρχίζει ή αληθινή πίστης; Σ' αυτά τα θέματα οι Πατέρες έχουν σαφείς θέσεις και διδασκαλία. Ένας άνθρωπος, ό όποιος ακολουθεί ή μάλλον νομίζει ότι ακολουθεί την διδασκαλία του Χριστού και απλώς πηγαίνει στην Εκκλησία κάθε Κυριακή, πού κοινωνεί κατά τακτά διαστήματα, πού χρησιμοποιεί τους ιερείς, για να του κάνουν αγιασμούς, ευχέλαιο κ.λπ., χωρίς να εμβαθύνει σ' αυτά, παραμένοντας στο γράμμα του νόμου και όχι στο πνεύμα του νόμου, αυτός ωφελείται ιδιαίτερα από την Ορθοδοξία; Μετά ένας άλλος, ό όποιος προσεύχεται αποκλειστικά για την μέλλουσα ζωή, για τον εαυτό του και για τους άλλους και αδιαφορεί τελείως για αυτήν τη ζωή, αυτός πάλι ωφελείται ιδιαίτερα από την Ορθοδοξία; Ή μία τάσης εκπροσωπείται από τον παπά της ενορίας και όσους μαζεύονται γύρω του με το παραπάνω πνεύμα και ή άλλη εκπροσωπείται από έναν Γέροντα σε μοναστήρι, συνήθως κάποιον αρχιμανδρίτη, που βρίσκεται σε σύνταξη και περιμένει να πεθάνει, με μερικούς μοναχούς γύρω του.Έφ' όσον οι δύο αυτές τάσεις δεν είναι επικεντρωμένες γύρω από την κάθαρση και τον φωτισμό, από Πατερικής απόψεως, είναι λανθασμένες ως προς εκείνο, πού επιδιώκουν. Όσο, όμως, είναι επικεντρωμένες γύρω από την κάθαρση και τον φωτισμό και εφαρμόζουν την Ορθόδοξη Πατερική ασκητική αγωγή για την απόκτηση της νοεράς προσευχής, τότε μόνον τα πράγματα τίθενται πάνω σε ορθή βάση. Αυτές οι δύο τάσεις είναι υπερβολές προς τα δύο άκρα. Δεν έχουν αυτές οι τάσεις κοινόν άξονα. Ό κοινός άξονας, πού διακρατεί την Ορθοδοξία και διατηρεί την συνοχή της, ό ένας και μοναδικός της άξονας επάνω σε όλα τα θέματα, πού την απασχολούν και ό όποιος τοποθετεί τα πάντα επάνω σε ορθή βάση, όταν λαμβάνεται ύπ' όψιν, είναι ό άξονας: Κάθαρσις - φωτισμός - θέωσις.

Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Ρωμανίδης

Σκοπός της Ζωής - Άγιος Νεκτάριος


Σκοπὸς τῆς ζωῆς μας εἶναι νὰ γίνουμε τέλειοι καὶ ἅγιοι. Νὰ ἀναδειχθοῦμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ καὶ κληρονόμοι τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν. Ἂς προσέξουμε μήπως, γιὰ χάρη τῆς παρούσας ζωῆς, στερηθοῦμε τὴ μέλλουσα, μήπως, ἀπὸ τὶς βιοτικὲς φροντίδες καὶ μέριμνες, ἀμελήσουμε τὸ σκοπὸ τῆς ζωῆς μας.

Άγιος
Νεκτάριος Πενταπόλεως

Θείου έρωτος Ι - Αλεξανδρεύς


Θείου έρωτος Ι

Μου 'πανε πως η συνταγή της τέλειας ευτυχίας
είναι Εσένα απόλυτα κι αιώνια ν' αγαπήσω.
Πολλοί τη λύση μου προτείναν. Των περισσότερων
το λέγανε τα χείλη μόνον· ενός το βλέμμα.
Του δάσκαλου με τα ψαρρά μαλλιά και τη χωρίστρα
ολόκληρο βιβλίο θείου έρωτα τη φύση εξηγούσε.

Συμφώνησα εξ ανάγκης. Κι από τότε
ψάχνω τη μέθοδο το στόχο να πετύχω.
Τους υποδείξαντας το δρόμο ερωτώντας
μα ακόμα δεν με επείσαν πως τον ξέρουν.

Ο δάσκαλος μονάχα στο βιβλίο του επιμένει
πως ο έρως ο ανθρώπινος το μονοπάτι δείχνει
ρωτήματα γεννώντας στο μυαλό μου
χειρότερα απ' όσα απαντάει

Όχι τις αντιρρήσεις τις συνήθεις
τις ενοχές της μίξης των φθαρτών με τα ουράνια
απλές, μικρές “ανάξιες λόγου” ίσως απορίες:
ο έρως ο ανθρώπινος γεννιέται μ ένα βλέμμα
εγώ Εσέ κοιτάζοντας δε νιώθω να φουντώνει
στα στήθη μου η πυρκαγιά
που έρωτα τη λένε.

Να διατάξω την ψυχή μου να την νιώσει;
Είν' έρωτας η καθ' υπόδειξιν αγάπη;

Αλεξανδρεύς

ΠΡΟΜΗΝΥΜΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΣΥΜΦΟΡΩΝ - Μίκης Θεοδωράκης


Με τον κοινό νου που διαθέτω, δεν μπορώ να εξηγήσω και ακόμα περισσότερο να δικαιολογήσω την ταχύτητα με την οποία κατρακύλησε η χώρα μας από τα επίπεδα του 2009 σε τέτοιο σημείο, ώστε με το ΔΝΤ να απολέσουμε ένα μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας και να τεθούμε σε καθεστώς κηδεμονίας.

Και είναι περίεργο ότι κανείς έως τώρα δεν ασχολήθηκε με το πιο απλό, δηλαδή την οικονομική μας διαδρομή με αριθμούς και στοιχεία από τότε έως τώρα, ώστε να καταλάβουμε κι εμείς οι αδαείς τους πραγματικούς λόγους αυτής της πρωτοφανούς και ιλιγγιώδους εξελίξεως, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της εθνικής μας αυτοτέλειας και μαζί της την διεθνή ταπείνωση.

Ακούω για το χρέος των 360 δισεκατομμυρίων, όμως συγχρόνως βλέπω ότι τα ίδια και μεγαλύτερα χρέη έχουν πολλές άλλες χώρες. Άρα δεν μπορεί να είναι αυτή η βασική αιτία της κακοδαιμονίας. Επίσης με προβληματίζει το στοιχείο της υπερβολής στα διεθνή χτυπήματα με στόχο την χώρα μας, μαζί με ένα τόσο καλά εναρμονισμένο συντονισμό εναντίον μιας ασήμαντης οικονομικά χώρας, που καταντά ύποπτος. Έτσι οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι κάποιοι μας ντρόπιασαν και μας φόβισαν, για να μας οδηγήσουν στο ΔΝΤ, που αποτελεί βασικό παράγοντα της επεκτατικής πολιτικής των ΗΠΑ και όλα τα άλλα περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης ήταν στάχτη στα μάτια μας, για να μη φανεί ότι πρόκειται για μια καθαρά αμερικανική πρωτοβουλία, για να μας ρίξει σε μια εν πολλοίς τεχνητή οικονομική κρίση, ώστε να φοβηθεί ο λαός μας, να φτωχύνει, να χάσει πολύτιμες κατακτήσεις και τέλος να γονατίσει, έχοντας δεχθεί να τον κυβερνούν ξένοι. Όμως γιατί; Για να εξυπηρετηθούν ποια σχέδια και ποιοι στόχοι;

Παρ’ ό,τι υπήρξα και παραμένω οπαδός της ελληνοτουρκικής φιλίας, εν τούτοις πρέπει να πω ότι με φοβίζει αυτή η αιφνίδια σύσφιξη των κυβερνητικών σχέσεων, οι επαφές υπουργών και άλλων παραγόντων, οι επισκέψεις στην Κύπρο και η έλευση του Ερντογκάν. Υποψιάζομαι ότι πίσω απ’ αυτά κρύβεται η αμερικανική πολιτική με τα ύποπτα σχέδιά της, που αφορούν τον γεωγραφικό μας χώρο, την ύπαρξη υποθαλάσσιων κοιτασμάτων, το καθεστώς της Κύπρου, το Αιγαίο, τους βόρειους γείτονές μας και την αλαζονική στάση της Τουρκίας, με μόνο εμπόδιο την καχυποψία και την εναντίωση του ελληνικού λαού.

Όλοι γύρω μας, ποιος λίγο ποιος πολύ, είναι δεμένοι στο άρμα των ΗΠΑ. Η μόνη παραφωνία εμείς, που από την επιβολή της Χούντας και την απώλεια του 40% της Κύπρου ως τους εναγκαλισμούς με τα Σκόπια και τους υπερεθνικιστές Αλβανούς, δεχόμαστε συνεχώς χτυπήματα δίχως να βάλουμε μυαλό.

Θα έπρεπε λοιπόν να καταργηθούμε ως λαός και αυτό ακριβώς γίνεται σήμερα. Καλώ τους οικονομολόγους, πολιτικούς, αναλυτές να με διαψεύσουν. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλη λογικοφανής εξήγηση παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια διεθνής συνωμοσία, στην οποία συμμετείχαν και οι Ευρωπαίοι φιλοαμερικανοί τύπου Μέρκελ, η ευρωπαϊκή Τράπεζα, ο διεθνής αντιδραστικός τύπος, που όλοι μαζί συνωμότησαν για το «μεγάλο κόλπο» της υποβάθμισης ενός ελεύθερου Λαού σε υποτελή. Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να δώσω καμμία άλλη εξήγηση. Παραδέχομαι όμως ότι δεν διαθέτω ειδικές γνώσεις αλλά μιλώ βασισμένος στον κοινό νου. Ίσως και πολλοί άλλοι να σκέφτονται όπως εγώ κι αυτό ίσως το δούμε στις μέρες που θα ‘ρθουν.

Πάντως θα ήθελα να προετοιμάσω την κοινή γνώμη και να τονίσω ότι εάν η ανάλυσή μου είναι ορθή, τότε η οικονομική κρίση (που όπως είπα μας επεβλήθη) δεν είναι παρά μόνο το πρώτο πικρό ποτήρι στο λουκούλειο γεύμα που θα ακολουθήσει και που αυτή τη φορά θα αφορά ζωτικά και κρίσιμα εθνικά μας θέματα, που δεν θα ήθελα ούτε να φανταστώ πού θα μας οδηγήσουν.

Μακάρι να έχω άδικο.

Μίκης Θεοδωράκης
Αθήνα 27-4-2010
Πηγή: "Ρεσάλτο"

Προσευχή για τους νεκρούς - Άγιος Σιλουανός Αθωνίτης


"Μετά την εμπειρία των βασάνων του άδη, μετά την υπόδειξη του Θεού "κράτα το νου σου στον άδη", ήταν ιδιαίτερα χαρακτηριστική για τον Σιλουανό η προσευχή για τους νεκρούς, όσους "υπάρχουν εν βασάνοις", όπως επίσης για τους ζωντανούς και τις μέλλουσες γενιές....Κοντά στη θλίψη του για τον κόσμο πήρε και το χάρισμα να διακρίνει τους ανθρώπους σ'αυτούς που γνώρισαν το Θεό και σ' όσους δεν Τον γνώρισαν. Και δεν μπορούσε να υποφέρει τη σκέψη πως άνθρωποι θα βασανίζονται αιωνίως στο "σκότος το εξώτερον".
Θυμόμαστε τη συνομιλία του με έναν ερημίτη, ο οποίος έλεγε:
-Ο Θεός θα τιμωρήσει όλους τους άθεους. Θα καίγονται στο πυρ το αιώνιο.Προφανώς η ιδέα πως οι άθεοι θα ετιμωρούντο στο αιώνιο πυρ, του προκαλούσε ευχαρίστηση, κατά το ψαλμικό "ευφρανθήσεται δίκαιος, όταν ίδη εκδίκησιν" (ψαλμ. 52,11-12). Με ολοφάνερη συγκίνηση ο γέροντας απάντησε:
-Πές μου όμως, σε παρακαλώ: αν σε βάλουν στον παράδεισο και δεις απο κει πως κάποιος καίγεται στις φλόγες του άδη, θα μπορούσες τάχα να έχεις ανάπαυση;
Μα τί να κάνεις; αυτοί οι ίδιοι φταίνε, λέγει εκείνος.
Και τότε ο γέροντας είπε με θλιμμένο βλέμμα:
-Η αγάπη δεν μπορεί να το υποφέρει...πρέπει να προσευχόμαστε για όλους.
( Ο Γέροντας Σιλουανός,σελ.48-49)
Υάκινθος

Το θέλημα του Θεού - Άγιος Νείλος Ασκητής


Πολλές φορές ζήτησα με την προσευχή από το Θεό, να μου γίνει κάτι πού το νόμιζα καλό, και επέμενα παράλογα να το ζητώ βιάζοντας το θέλημα του Θεού, και δεν Τον άφηνα να οικονομήσει Εκείνος ότι γνωρίζει ως συμφέρον δικό μου. Και λοιπόν αφού έλαβα ότι ζήτησα, στενοχωρήθηκα ύστερα πολύ που δεν είχα ζητήσει μάλλον να γίνει το θέλημα του Θεού. Γιατί δεν μου ήρθε το πράγμα έτσι όπως το νόμιζα.
Άγιος Νείλος ο Ασκητής

Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία (Β' μέρος) -π. Ιωάννης Ρωμανίδης

Β΄Μέρος
Μία άλλη μερίδα Ορθοδόξων δραστηριοποιείται μέσα στον χώρο της Εκκλησίας ενδιαφερόμενη όχι για την άλλη ζωή, αλλά κυρίως γι' αυτήν εδώ την ζωή. Δηλαδή για το πώς θα τους βοηθάει ή Ορθοδοξία να ζήσουν καλά σ' αυτήν την ζωή. Τέτοιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί προσεύχονται στο Θεό, βάζουν τους Ιερείς να κάνουν προσευχές, κάνουν αγιασμούς, παρακλήσεις, ευχέλαιο κ.λπ., για να τους βοηθήσει ό Θεός να περνάνε καλά σ' αυτήν την ζωή, να μη αρρωσταίνουν, να αποκαθίστανται τα παιδιά τους, να εξασφαλίζουν στα κορίτσια τους μία καλή προίκα και έναν καλό γαμπρό, τα αγόρια τους να βρουν καλές κοπέλες με καλή προίκα, για να παντρευτούν, οι δουλειές τους να πηγαίνουν καλά, ακόμη και στο χρηματιστήριο , η, ή βιομηχανία τους, κ.λπ. Οπότε βλέπομε ότι αυτοί οι Χριστιανοί δεν διαφέρουν κατά πολύ από τους πιστούς των άλλων θρησκειών, πού κάνουν και εκείνοι τα ίδια περίπου πράγματα. Δηλαδή βλέπει κανείς από τα παραπάνω την Ορθοδοξία να έχει αυτά τα δύο κοινά σημεία με όλα τα άλλα θρησκεύματα: Πρώτον, το να προπαρασκευάζει τους πιστούς, για την ζωή μετά θάνατον, ώστε να πάνε στον Παράδεισο, όπως ό καθένας τον φαντάζεται και δεύτερον, το να. φροντίζει, ώστε οι Χριστιανοί να μη περνούν θλίψεις, στενοχώριες, καταστροφές, αρρώστιες, πολέμους κ.λπ. σ' αυτήν εδώ τη ζωή, δηλαδή ό Θεός να τα τακτοποιεί όλα κατά τις ανάγκες η τις επιθυμίες τους. Έτσι γι' αυτούς τους δεύτερους, ή θρησκεία παίζει μεγάλο ρόλο σ' αυτήν την ζωή και μάλιστα σ' αυτήν την καθημερινή τους ζωή. Κατά βάθος, όμως, άπ' όλους τους παραπάνω Χριστιανούς ποιος ενδιαφέρεται αν υπάρχη ή δεν υπάρχει Θεός; Ποιος Τον αναζητά; Γι αυτούς δεν τίθεται θέμα αν υπάρχη Θεός ή όχι, έφ' όσον καλύτερα θα ήταν να υπήρχε Θεός, για να μπορούμε να τον επικαλούμεθα και να του ζητούμε να ικανοποιεί ανάγκες μας, ώστε να πηγαίνουν καλά οι δουλειές μας και να έχομε κάποια ευτυχία σ' αυτήν την ζωή. Όποτε βλέπομε, ότι ό άνθρωπος έχει μία ισχυρότατη τάσι να θέλει να υπάρχη Θεός, να πιστεύει ότι υπάρχει Θεός, διότι είναι μία ανάγκη για τον άνθρωπο να υπάρχη Θεός, για να του εξασφαλίζει τα όσα είπαμε. "Ε, και έφ' όσον είναι λοιπόν μία ανάγκη για τον άνθρωπο το να υπάρχη Θεός, άρα Θεός υπάρχει! Αν ό άνθρωπος δεν είχε την ανάγκη ενός Θεού και αν μπορούσε να εξασφάλιση αυτάρκεια των προς το ζην σε αυτήν την ζωή με κάποιον άλλο τρόπο, τότε δεν ξέρει κανείς πόσοι άνθρωποι θα πίστευαν στον Θεό. Αυτό, γίνεται, εν πολλοίς και στην Ελλάδα.
Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Ρωμανίδης

Μητροπολίτης Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης κυρός ΙΕΡΟΘΕΟΣ (Τσαντίλης)


Ἀνεδείχθη ἀφοσιωμένος, ἔνθεος καί ὑποδειγματικός Λειτουργός τοῦ Ὑψίστου, ἐπί 10ετίαν περίπου, εἰς τήν γενέτειράν του πόλιν τῶν Πατρέων. Ταλαντοῦχος Ἱερουργός, χαρισματικός Ἱεροκήρυξ, ἐμπνευσμένος καί διακριτικός Πνευματικός, ἄριστος διοργανωτής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Διοικήσεως τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν ὡς Πρωτοσύγκελλος αὐτῆς, τήν ὁποία καί ἀπό πλευρᾶς πνευματικῆς συγκροτήσεως ἀνεδιοργάνωσε. Ἐστελέχωσε, σύν τοῖς ἄλλοις, τόν Ἱερόν Κλῆρον της μέ εὐσεβῆ καί ἱκανά στελέχη καί ἐπέτυχε κατόπιν πολλῶν προσευχῶν καί μακρῶν καί ἐπιμόνων ἐνεργειῶν, τήν ἐπανακομιδήν τῆς Ἁγίας Κάρας τοῦ Πρωτοκλήτου εἰς τήν πόλιν του.
Μοναχός ὤν καί φιλομόναχος καθ' ὑπερβολήν ἐγκατεστάθη εἰς Κελλίον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Γηροκομείου Πατρῶν, ὁραματιζόμενος ὁλοκληρωτικήν ἀφοσίωσιν καί ἐπίδοσιν εἰς τά ἀσκητικά γυμνάσματα τῆς Ὀρθοδόξου Μοναστικῆς Παραδόσεώς μας καί ἐντρύφησιν εἰς τούς Ἁγιοπατερικούς λειμῶνας τῶν Φιλοκαλικῶν Πατερικῶν συγγραμμάτων, συνεργαζόμενος μέ ὁμάδα θεολόγων καί μελετητῶν.
Μητροπολίτης Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Στην εκπομπή "Εν λόγω Αληθείας" Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη Ύδρας κυρό Ιερόθεο (Τσαντίλη)


Στην εκπομπή του "Λύχνου"
Εν λόγω Αληθείας
που παρουσιάζει ο
κ. Νικόλαος Μεσσαλάς,
την Τετάρτη 28-4- 2010
και ώρα 9 μ.μ.
προσκεκλημένος είναι
ο Ιατρός - Παθολόγος
κ. Ιωάννης Μουτούσης
παρεμβαίνει στην εκπομπή
ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος

με θέμα “Μητροπολίτης Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης κυρός Ιερόθεος (Τσαντίλης) ”.

Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία -π. Ιωάννης Ρωμανίδης

Α΄ Μέρος
Σε πολλούς επικρατεί ή αντίληψη ότι ή Ορθοδοξία είναι μία από τις πολλές θρησκείες, που έχει σαν κύρια μεριμνά Της την προετοιμασία των μελών της Εκκλησίας για τη ζωή μετά θάνατον, να εξασφάλιση δηλαδή μία θέση στον Παράδεισο για κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό. 'Έτσι θεωρείται ότι το Ορθόδοξο δόγμα πρόσφερε μια επί πλέον εξασφάλιση, επειδή είναι Ορθόδοξο και ότι, αν κανείς δεν πιστεύει στο Ορθόδοξο δόγμα, αυτό είναι ένας επί πλέον λόγος, για να πάει στην Κόλαση ό άνθρωπος αυτός, εκτός δηλαδή από το ότι ενδεχομένως θα τον στείλουν εκεί τα προσωπικά του αμαρτήματα. Όσοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουν ότι αυτό το πράγμα είναι ή Ορθοδοξία αυτοί έχουν συσχετίσει την Ορθοδοξία αποκλειστικά με την μέλλουσα ζωή. Και αυτοί δεν κάνουν και πολλά πράγματα σ' αυτή την ζωή, αλλά περιμένουν να πεθάνουν, για να πάνε στον Παράδεισο, επειδή, όταν ζούσαν, ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί!
Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Ρωμανίδης

Η ρίζα του κακού -Σόλων


Το κακό έχει τη ρίζα του τόσο στην αφροσύνη και την αμάθεια του λαού, όσο και στην ιδιοτέλεια και φαυλότητα της εξουσίας.

Σόλων

Η Γέφυρα της Πλάκας στην Ήπειρο



Φωτογραφίες Γιώργος Θεοδώρου

Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Σιλωάμ - Αλεξανδρεύς

Σιλωάμ *

Χρόνια σαράντα τέσσερα
στο πλάι ζω μια κολυμβήθρας
ξέροντας πως Εσύ δε θα ‘ρθεις απ' το χέρι να με πιάσεις.

Είχα πολλές φορές σπρώξει ανθρώπους στο νερό τ' ανταριασμένο
κι ύστερα έβλεπα μονάχοι τους να φεύγουν.
Τους έχανα και η καρδιά πονούσε απ' το φευγιό τους
Κάποιοι ούτε ένα βλέμμα δε γυρίζαν να μου ρίξουν!
Στεκόμουν μια στιγμή κοιτώντας τους να φεύγουν
μα πάλι ήτανε τόσοι αυτοί που τη βοήθειά μου περιμέναν
που ξέχναγα το χωρισμό για άλλον τραβώντας.

Μπόλικο πάντα είχα για να γνωριστούμε χρόνο
ο άγγελος αργούσε βασανιστικά να ξαναφτάσει
-ήθελα να ξέρα τόσους αγγέλους έχεις
ήταν ανάγκη στο δικό μας καθήκοντα κι άλλα να βάλεις;-
μαζί καθόμασταν ώρες πολλές μιλώντας
μέχρι που μας εδένανε σφιχτά σα δίχτυ οι ιστορίες.
Μα εγώ τα μάτια και τα πόδια πάντα έτοιμα κρατούσα
τούτο το δίχτυ σπάζοντας μες στο νερό να σας πετάξω.
................................................................................

Είχε αργήσει πιο πολύ ο άγγελος και πλέον
το δίχτυ είχε προλάβει να μου δέσει την ψυχή μου
σαν σε έσπρωχνα μες στο νερό για μια στιγμή μονάχα
σκέφτηκα μες στην αγκαλιά να σε κρατήσω.
Με νίκησα• κι άφησα το κορμί μες στο νερό να πέσει.
Ένιωσα να με σφάζει ένα μαχαίρι,
ξέροντας πως θα φύγεις όπως φύγαν όλοι.

Βγήκες απ' το νερό κι απλώνοντας το χέρι
Έλα μαζί μου, Σιλωάμ, μου είπες.
Σαν όνειρο τρελλό σκέφτηκα να σ’ ακολουθήσω
μα πάλι -ανεπιγνώστως- μου λεγες να μείνω
αν είμαι “απεσταλμένος” την αποστολή μου πώς ν' αφήσω;

Αλεξανδρεύς

*απεσταλμένος

Σάββατο, 24 Απριλίου 2010

Επικίνδυνος εθισμός


Ο Μπιλ Γκέιτς, ο άνθρωπος ο όποιος, ως πρόεδρος της Microsoft, μαζί µε τους συνεργάτες του συνετέλεσαν όσο λίγοι στην παγκόσμια εξάπλωση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου, ξάφνιασε πριν λίγα χρόνια τη διεθνή κοινή γνώμη, όταν δήλωσε ότι έχει βάλει ξεκάθαρα χρονικά πλαίσια στα παιδιά του στη σχέση τους µε το διαδίκτυο, για να µην εξαρτηθούν από αυτό: «Στα παιδιά µου δεν επιτρέπω να περνούν πάνω από 45 λεπτά μπροστά στον υπολογιστή τις καθημερινές και έως µία ώρα τα Σαββατοκύριακα!», επεσήμανε ο Γκέιτς.
Περιοδικό «Ακτίνες»

Εκκλησία Αναστάσεως -π. Μιχαήλ Καρδαμάκης

Η Ορθοδοξία είναι η Εκκλησία της Αναστάσεως. Αυτό για τον εκκλησιαστικό άνθρωπο, δεν περιορίζεται στα χρονικά όρια μιας ολιγόλεπτης και αναστατωμένης τελετής. Η Ανάσταση είναι το όλο περιβάλλον που αναπτύσσεται ο ορθόδοξος άνθρωπος η πραγματική ελευθερία, προς την τελείωση της οποίας προσανατολίζεται η χριστιανική ζωή.
Κανείς βέβαια δεν μπορεί να ζήσει την Ανάσταση χωρίς σταυρό, και αυτό φαίνεται να αποφεύγουμε όλοι εμείς οι σημερινοί άνθρωποι. Η Ανάσταση διέρχεται μέσα από τον πόνο, ώστε να μην νοείται ως ένα μετέωρο φαινόμενο, αλλά να είναι η εκ του τάφου καινή ζωή, το αιώνιο φως εντός του σκότους της κολάσεως της ανθρώπινης καρδίας και ιστορίας.
Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Καρδαμάκης

Ελπίδα και υπομονή - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος


Ἄς νιώσωμε λοιπόν, ἀγαπητοί μου, ντροπή καί ἄς στενάξωμε γιά τήν πολλή ἀδιαφορία μας. Τριάντα ὀχτώ χρόνια ἔμεινε στό ἴδιο μέρος ἐκεῖνος καί, μ̉ ὅλο πού δέν πετύχαινε ὅ,τι ἤθελε, δέν ἀπομακρυνόταν. Καί δέν πετύχαινε ὄχι ἀπό ἀδιαφορία δική του ἀλλά γιατί τόν ἐμπόδιζαν καί τόν παραμέριζαν οἱ ἄλλοι. Καί ὅμως δέν ἀπογοητευόταν. Ἐμεῖς ὅμως δέκα ἡμέρες, ἄν μείνωμε κάπου καί παρακαλέσωμε γιά κάτι χωρίς νά πετύχουμε στό τέλος βαρυόμαστε νά δείξωμε τόν ἴδιο ζῆλο. Καί στούς ἀνθρώπους κάποτε μένουμε κοντά τόσο διάστημα ὑποφέροντες τίς ταλαιπωρίες τῆς ἐκστρατείας καί ἐκτελώντας ἐργασίες δουλοπρεπεῖς, χωρίς νά ἐκπληρώνεται πολλές φορές ἡ ἐλπίδα μας. Στόν Κύριο ὅμως τό δικό μας, ὅπου θά πάρωμε ὁπωσδήποτε μεγαλύτερη ἀπό τούς κόπους μας ἀμοιβή - ἡ ἐλπίδα, γράφει, δέν ἀπογοητεύει - δέν θέλομε νά μείνωμε κοντά του μέ τό ζῆλο πού πρέπει.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Δοξαστικόν, Ανέβη ο Ιησούς

Προς την καταστροφή - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος


Όταν διαφθαρούν οι άρχοντες, οι σύμβουλοι, οι δικαστές, οι ιερείς, τίποτε πλέον δεν υπάρχει που θα μπορούσε να εμποδίσει τον λαό να καταστραφεί.

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

Του Αι-Γιωργιού



Στους φίλους και συνεργάτες για την ονομαστική τους εορτή

Η αφρική μας διδάσκει


Ένας μαύρος ιερέας, ο π. Εμμανουήλ από την Ουγκάντα, έχει πέντε παιδιά και είναι εφημέριος στα Μεσόγεια στην Κάντζα Αττικής. Κάθε μήνα στέλνει ένα μέρος από τον μισθό του στην πατρίδα του, για να ολοκληρωθεί ο ναός του χωριού του. Και ακόμη, ένα σημαντικό ποσό που του έδωσε μια κυρία για τις ανάγκες του, το έστειλε εκεί κάτω.
Τέτοια παραδείγματα μας εμπνέουν, μας ενισχύουν στον καλό αγώνα μας, για να κάνουμε κάθε τόσο κάτι το καλύτερο, κάτι γενναιότερο και δημιουργικότερο. Για να μη μένουμε στην ρουτίνα της καθημερινότητος.
Περιοδικό: «Ανάπλασις»

Διαφθορά -π. Φιλόθεος Ζερβάκος


Το Έθνος, για να ανορθωθεί, πρέπει να αναγεννηθεί ηθικά, να παύση η διαφθορά και η παραλυσία των ηθών, να παύση η κακοπάθεια και η αμαρτία, να παύση η αδικία και η πλεονεξία, η ασέβεια και η βλασφημία.
Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβάκος

Φίλος στον Ουρανό - Αββάς Ισαάκ Σύρος


Ποιό φίλο απόκτησες στον Ουρανό, για να σε υποδεχθεί, όταν φύγεις απ’ αυτόν τον κόσμο; Σε ποιού το χωράφι δούλεψες, για να σου πληρώσει το μισθό σου; Κλάψε πολύ, για ν’ αναπαυθεί σε σένα το Άγιο Πνεύμα, καθαρίζοντας το ρύπο της καρδιάς.

Αββάς Ισαάκ Σύρος

Απεβίωσε ο καρδινάλιος Θωμάς Σπίτλικ (Τomáš Špidlik)


Σε ηλικία 90 ετών απεβίωσε στις 16 Απριλίου 2010 στη Ρώμη ο Τσέχος καρδινάλιος Θωμάς Σπίτλικ (Τomáš Špidlik) . Υπήρξε διεθνούς φήμης θεολόγος και βαθύς γνώστης των Πατέρων και της χριστιανικής πνευματικότητας της Ανατολικής Εκκλησίας. Επί σειρά δεκαετιών δίδαξε στο Ποντιφικό Ινστιτούτο Ανατολικών Εκκλησιών της Ρώμης, γνωστός και στους θεολογικούς κύκλους της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος. Γνώριζε 16 γλώσσες. Πολλοί Έλληνες, Ρώσοι και Σλάβοι Ορθόδοξοι θεολόγοι υπήρξαν μαθητές του και υπό τη διεύθυνσή του ανακηρύχθηκαν διδάκτορες. Εκτιμώντας τη συμβολή του στη Θεολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ στις 21 Οκτωβρίου 2003 τον ονόμασε Καρδινάλιο. Άφησε ένα πλουσιότατο επιστημονικό έργο αποτελούμενο από σημαντικά συγγράμματα και μονογραφίες σε διάφορες γλώσσες. Σύμφωνα με την L'Osservatore Romano, ο Καρδινάλιος Spidlik αφήνει πίσω του μια βιβλιογραφία πάνω από 600 άρθρα και 140 τόμους. Τον διέκρινε η ταπεινοφροσύνη, η απλότητα και η πατρική του καλοσύνη, αλλά και το πηγαίο χιούμορ τού χαρακτήρα του. Η νεκρώσιμη ακολουθία εψάλει στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου χοροστατούντος του πάπα Βενεδίκτου 16ου. Ο Πάπας είπε: "Η ελπίδα και η χαρά του αναστημένου Χριστού είναι και η ελπίδα και η χαρά των φίλων του, χάρη στη δράση του Αγίου Πνεύματος. Fr. Spidlik απέδειξε αυτό τακτικά με τον τρόπο που έζησε, και η μαρτυρία του έγινε ακόμη πιο εύγλωττος με το πέρασμα των ετών, διότι, παρά την προχωρημένη ηλικία του και τα αναπόφευκτα προβλήματα υγείας, το πνεύμα του παραμένει φρέσκο και νεανικό. Τι είναι αυτό, αν όχι τη φιλία με την άνοδο Κυρίου;"
Αγάπησε την Ορθοδοξία όσο λίγοι και υπηρέτησε με συνέπεια, ειλικρίνεια και χαμόγελο το όραμα της ενότητας των Χριστιανών.

Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010

Χριστιανική αγάπη - Μοναχή Μαρία των Παρισίων


"Τα σώματα των συνανθρώπων μας πρέπει να τα μεταχειριζόμαστε με περισσότερη φροντίδα από τα δικά μας. Η χριστιανική αγάπη μας διδάσκει να δίνουμε στους αδελφούς μας όχι μόνο πνευματικά δώρα, αλλά επίσης και υλικά δώρα. Ακόμη και το τελευταίο μας ρούχο, το τελευταίο μας κομμάτι ψωμί πρέπει να δοθεί σ' αυτούς. Η προσωπική ελεημοσύνη και η πιο πλατιά απλωμένη κοινωνική εργασία είναι το ίδιο δικαιολογημένη και αναγκαία. Ο δρόμος προς το Θεό βρίσκεται μεσ' από την αγάπη για τους άλλους ανθρώπους και δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Στην Έσχατη Κρίση δεν θα ερωτηθώ αν πέτυχα στις ασκητικές μου δοκιμασίες ή πόσες μετάνοιες έκανα καθώς προσευχόμουν. Θα ερωτηθώ, αν έθρεψα τους πεινασμένους, αν έντυσα τους γυμνούς, αν επισκέφθηκα τους αρρώστους και τους φυλακισμένους· αυτά είναι όλα που θα ερωτηθώ."
Μοναχή Μαρία των Παρισίων

Ο ευλογημένος Συμεών


Το 1922 ήρθε από την Μικρασία με τους πρόσφυγες ένα ορφανό Ελληνόπουλο, ονόματι Συμεών. Εγκαταστάθηκε στον Πειραιά σε μια παραγκούλα και εκεί μεγάλωσε μόνο του. Είχε ένα καροτσάκι και έκανε τον αχθοφόρο, μεταφέροντας πράγματα στο λιμάνι του Πειραιά. Γράμματα δεν ήξερε ούτε πολλά πράγματα από την πίστη μας. Είχε την μακαρία απλότητα και πίστη απλή και απερίεργη. Όταν ήρθε σε ηλικία γάμου νυμφεύθηκε, έκανε δύο παιδιά και μετακόμισε με την οικογένεια του στη Νίκαια.
Κάθε πρωί πήγαινε στο λιμάνι του Πειραιά για να βγάλει το ψωμάκι του. Περνούσε όμως κάθε μέρα το πρωί από το ναό του αγίου Σπυρίδωνος, έμπαινε μέσα, στεκόταν μπροστά στο τέμπλο, έβγαζε το καπελάκι του και έλεγε: «Καλημέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. Βοήθησέ με να βγάλω το ψωμάκι μου». Το βράδυ που τελείωνε τη δουλειά του ξαναπερνούσε από την Εκκλησία, πήγαινε πάλι μπροστά στο τέμπλο και έλεγε: «Καλησπέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. ΣΌ ευχαριστώ που με βοήθησες και σήμερα». Και έτσι περνούσαν τα χρόνια του ευλογημένου Συμεών. Περίπου το έτος 1950 όλα τα μέλη της οικογενείας του αρρώστησαν από φυματίωση και εκοιμήθησαν εν Κυρίω.
Έμεινε ολομόναχος ο Συμεών και συνέχισε αγόγγυστα τη δουλειά του αλλά και δεν παρέλειπε να περνά από τον άγιο Σπυρίδωνα να καλημερίζει και να καλησπερίζει τον Χριστό, ζητώντας την βοήθεια Του και ευχαριστώντας Τον.
Όταν γέρασε ο Συμεών, αρρώστησε. Μπήκε στο Νοσοκομείο και νοσηλεύτηκε περίπου για ένα μήνα. Μια προϊσταμένη από την Πάτρα τον ρώτησε κάποτε: -Παππού, τόσες μέρες εδώ μέσα δεν ήρθε κανείς να σε δει. Δεν έχεις κανένα δικό σου στον κόσμο; -Έρχεται, παιδί μου, κάθε πρωί και απόγευμα ο Χριστός και με παρηγορεί. -Και τι σου λέει, παππού; -«Καλημέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι, κάνε υπομονή». «Καλησπέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι, κάνε υπομονή». Η Προϊσταμένη παραξενεύτηκε και κάλεσε τον Πνευματικό της, π. Χριστόδουλο Φάσο, να έρθει να δει τον Συμεών μήπως πλανήθηκε.
Ο π. Χριστόδουλος τον επισκέφθηκε, του έπιασε κουβέντα, του έκανε την ερώτηση της Προϊσταμένης και ο Συμεών του έδωσε την ίδια απάντηση. Τις ίδιες ώρες πρωί και βράδυ, που ο Συμεών πήγαινε στο ναό και χαιρετούσε τον Χριστό, τώρα και ο Χριστός χαιρετούσε τον Συμεών. Τον ρώτησε ο Πνευματικός: -Μήπως είναι φαντασία σου;
-Όχι, πάτερ, δεν είμαι φαντασμένος, ο Χριστός είναι.
-Ήρθε και σήμερα; -Ήρθε.
-Και τι σου είπε;
-Καλημέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι. Κάνε υπομονή, σε τρεις μέρες θα σε πάρω κοντά μου πρωΐ - πρωΐ.
Ο Πνευματικός κάθε μέρα πήγαινε στο Νοσοκομείο, μιλούσε μαζί του και έμαθε για την ζωή του. Κατάλαβε ότι πρόκειται περί ευλογημένου ανθρώπου.
Την τρίτη ημέρα πρωΐ - πρωΐ πάλι πήγε να δει τον Συμεών και να διαπίστωσει αν θα πραγματοποιηθεί η πρόρρηση ότι θα πεθάνει.
Πράγματι εκεί πού κουβέντιαζαν, ο Συμεών φώναξε ξαφνικά: «Ήρθε ο Χριστός», και εκοιμήθη τον ύπνο του δικαίου.
Αιωνία του η μνήμη. Αμήν.


(Από το βιβλίο ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, 2008, σελ. 350-351, Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Μεταμόρφωσις Χαλκιδικής).

Έκθεση εργοχείρων στην Χριστιανική Εστία Πατρών


Έκθεση εργοχείρων οργανώνει
η Χριστιανική Εστία Πατρών
για την ενίσχυση των ιεραποστολικών σκοπών της.
Αγιασμός - έναρξη:
Σάββατο 24 Απριλίου 6.μ.μ
Ώρες Λειτουργίας:
10 π.μ. - 1 μ.μ. & 5 μ.μ. - 9 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης:
24 - 30 Απριλίου 2010

Aς ξυπνήσουμε από την ραστώνη και την αδιαφορία - Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας


« Εξ αιτίας της οικονομικής κρίσεως, την οποία διέρχεται η Χώρα μας, τα εθνικά θέματα έχουν τεθή στο περιθώριο. Προσωπικώς, δεν με φοβίζει η κακή πορεία των οικονομικών. Με φοβίζει και με προβληματίζει η υποβάθμιση των ζητημάτων, που αφορούν στην πορεία του Έθνους. Έτσι,

1) Καθηγήτρια που διδάσκει σε ΕΠΑΛ του Πειραιά στο οποίο φοιτούν πολλά Πακιστανάκια, Αλβανάκια και από λοιπές χώρες, εγνωστοποίησε τα εξής συγκλονιστικά : «Κατά καιρούς ρωτάω του μαθητές μου, τι θα κάνουν σε περίπτωση πολέμου με την Τουρκία. Η απάντηση που παίρνω από τους Αλβανούς, Πακιστανούς και λοιπούς (αλλοδαπούς) μαθητές είναι ίδια για όλους : - Εγώ, κυρία, είμαι μουσουλμάνος και η θρησκεία μου με υποχρεώνει να πολεμήσω στο πλευρό της Τουρκίας !». Το οδυνηρό είναι, πως πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν γεννηθή στην Ελλάδα και είναι βαπτισμένοι χριστιανοί. Όπως δε διεπίστωσε η εν λόγω καθηγήτρια, τα παιδιά αυτά δεν παραδέχονται με κανένα τρόπο την Ελλάδα για πατρίδα τους...

2) Φαίνεται να υπάρχη σχέδιο του ΥΠ.ΕΞ. για αλλαγή της Ελληνικής Σημαίας, ώστε να μην εμφανίζεται πλέον το θρησκευτικό σύμβολο του Σταυρού στο άνω αριστερό μέρος της.

3) Η Άγκυρα συνεχάρη την Ελληνική Κυβέρνηση για την απόφασή της να καταργήση τα πάσης φύσεως μηχανοκίνητα και βαρέα όπλα από τις παρελάσεις της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821. Εξήγησε δε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν στο Αιγαίο και την Μεσόγειο βαρέα όπλα γιατί πρέπει να υπάρχη ειρήνη ! Κι’ αυτό το λέει η Κυβέρνηση του πλέον στρατοκρατικού και υπερεξοπλισμένου κράτους ... Τέλος,

4) Όπως γράφτηκε στον ημερήσιο αθηναϊκό Τύπο, όλοι όσοι έχουν Ελληνική ιθαγένεια, ανεξαρτήτως αν είναι και κατά το γένος Έλληνες, θα μπορούν να εισαχθούν στις Στρατιωτικές Σχολές, αλλά και να γίνουν αξιωματικοί η υπαξιωματικοί των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Έχω την αίσθηση ότι επάθαμε παράκρουση. Γιατί όλα αυτά - που είναι λίγα από τα πολλά που συμβαίνουν - δείχνουν ότι η Ελλάδα μας βαδίζει κατά κρημνών, αφού την έχουμε μεταβάλει σε «ξέφραγο αμπέλι».

Διαμαρτύρομαι εντόνως. Και φωνάζω με όλη την δύναμη των πνευμόνων μου : Αδελφοί μου συνέλληνες, ας ξυπνήσουμε από την ραστώνη και την αδιαφορία. Η οικονομική κρίση θα περάση, όπως πέρασαν κι’ άλλες παρόμοιες η και χειρότερες, κατά το παρελθόν. Τώρα κινδυνεύει η Πατρίδα μας. Τώρα πολεμούνται τα όσια και τα ιερά, με τα οποία, αιώνες τώρα, γαλουχήθηκε το Γένος των Ελλήνων και μεγαλουργούσε. Οι Έλληνες χωρίς ψωμί ζουν. Δεν ζουν, όμως, χωρίς Χριστό και Ελλάδα. Τέρμα η αδιαφορία και η αδράνεια. Έχουμε τεράστια ευθύνη στους προγόνους μας που μας παρέδωσαν ελεύθερη και εθνικά υπερήφανη την Ελλάδα. Έχουμε, όμως, ακόμη πιο μεγάλη ευθύνη για την γενιά που έρχεται. Από τα βάθη των αιώνων ακούγεται βροντερή η προσταγή : «Εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάτρης». Για την Πατρίδα, για την Ορθοδοξία, για τις εθνικές μας παραδόσεις ας αγωνιζώμαστε ο καθένας μας απ’ το μετερίζι του. Ο Θεός και η Υπέρμαχος του Έθνους μας Στρατηγός να σκέπουν, να φρουρούν και να προστατεύουν την Ελληνική μας Πατρίδα «εκ λύκων λυμαινομένων αυτήν» ».



Ο Μητροπολίτης
Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας

Ψυχή κλεισμένη μέσα στο βασίλειο των αισθήσεων - Άγιος Συμεών Νέος Θεολόγος


"Σκέψου έναν άνθρωπο που στέκεται τη νύχτα μέσα στο σπίτι του, μ' όλες τις πόρτες κλειστές· κι έπειτα υπόθεσε ότι ανοίγει ένα παράθυρο ακριβώς τη στιγμή που παρουσιάζεται μια ξαφνική λάμψη αστραπής. Ανίκανος ν' ανεχτεί τη λαμπρότητα, αμέσως προφυλάσσεται κλείνοντας τα μάτια του και φεύγοντας προς τα πίσω, μακριά απ' το παράθυρο. Έτσι συμβαίνει με την ψυχή που είναι κλεισμένη μέσα στο βασίλειο των αισθήσεων· αν ποτέ κρυφοκοιτάζει μέσ’ απ' το παράθυρο του νου κατακλύζεται από τη λαμπρότητα, σαν την αστραπή, της βεβαιότητας ότι το Άγιο Πνεύμα είναι μέσα της. Μη μπορώντας να υποφέρει το θάμπος από το φως που αποκαλύφθηκε, αμέσως παθαίνει σύγχυση στο νου της και αποσύρεται ολοκληρωτικά στον εαυτό της καταφεύγοντας σαν σ' ένα σπίτι, ανάμεσα στα αισθητά και ανθρώπινα πράγματα".
Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

Πρόγραμμα Πανηγύρεως Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Λάγγουρα


ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΓΓΟΥΡΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ
Πέμπτη Απόγευμα (22 Απριλίου) ώρα 6:30-8:30 Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου ημών κ.κ. . ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ο οποίος και θα ομιλήσει.
Παρασκευή πρωί (23 Απριλίου) ώρα: 7:00-10:15 Όρθρος και πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Θα λειτουργήσει και θα ομιλήσει ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Γηροκομείου Αρχιμανδρίτης ΣΥΜΕΩΝ ΧΑΤΖΗΣ.
Παρασκευή απόγευμα (23 Απριλίου) ώρα: 6:30-8:00 Εσπερινός και Παράκληση.

Στην Χριστιανική Εστία ο κ. Γεώργιος Κορμάς

Το Τμήμα Πατρών
της "Ενώσεως Γονέων η Χριστιανική Αγωγή" (ΓΕΧΑ)
διοργανώνει διάλεξη-συζήτηση
στην αίθουσα της Χριστιανικής Εστίας
(Μιαούλη 57) και ώρα 7:00 μ.μ.
με θέμα:
«Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου. Συμπτώματα εξάρτησης του παιδιού και του εφήβου στο Διαδίκτυο»
Θα μιλήσει ο ιατρός
κ. Γεώργιος Κορμάς

Στην Διακίδειο ο κ. Πέτρος Ρηγάτος


Την Τετάρτη 21 Απριλίου 2010
στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών
(Κανάρη 58) και ώρα 8 μ.μ.
θα ομιλήσει ο Δικηγόρος
κ. Πέτρος Ρηγάτος
με θέμα:
«Συνεργασία Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Εκκλησίας και Τοπικής Κοινωνίας για την αντιμετώπιση Κοινωνικών Αποκλεισμένων ομάδων από την φτώχεια»