Ὅμως ἡμεῖς, ἀδελφοί μου, οἱ ἐκκλησιαστικοὶ ποιμένες καὶ διάκονοι, ἂς μὴν ἐκπίπτωμεν τῆς κλήσεώς μας, ποιοῦντες τὸ ἴδιον σφάλμα. Ἂς δώσωμεν εἰς τὸν λαὸν αὐτὸ ποὺ πραγματικῶς χρειάζεται: μετάνοιαν καὶ ἐπιστροφὴν εἰς τὸν Θεόν, Πνεῦμα Ἅγιον. Ἂς παροτρύνωμεν ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους εἰς μετάνοιαν, εἰς ἀλλαγὴν νοοτροπίας, εἰς ἀλλαγὴν τοῦ νοὸς καὶ τῆς ζωῆς μας. Αὐτὴ ἡ ἀλλαγὴ δὲν εἶναι διὰ τοὺς ἄλλους, εἶναι πρῶτον δι’ ἡμᾶς τοὺς ἰδίους καὶ ὅταν ἡμεῖς μετανοῶμεν, τότε ἡ ζωή μας ἐπηρεάζει βαθέως καὶ τὴν ζωὴν τῶν ἄλλων. Διότι ὅταν ἐπιστρέψωμεν εἰς τὸν Κύριον, ὅταν στρέψωμεν τὸν νοῦν καὶ τοὺς λογισμούς μας πρὸς τὸν οὐρανόν, καὶ θελήσωμεν νὰ προσκολληθῶμεν εἰς τὸν Χριστόν, ἀμέσως ὁ διάβολος γίνεται κατώτερος τῶν λογισμῶν μας. Διότι, ὅπως τὰ ἱεριχούντεια τείχη ἔπεσον δυνάμει Θεοῦ, οὕτω καὶ αἱ πόλεις τοῦ διαβόλου καὶ τὰ τείχη τῆς κακίας καὶ τῆς οἱασδήποτε κρίσεως καὶ οἱ ἐχθροὶ τῆς σωτηρίας μας, ἐξολοθρεύονται διὰ δυνάμεως Θεοῦ.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
4 σχόλια:
Αυτά μπορεί να πει κανείς ότι είναι τα λόγια του Πατριάρχη μας. Τα υπόλοιπα (...) πρέπει να του τα επιβάλλουν οι «κύκλοι» του. Εγώ δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση.
Ο λόγος του Βαρθολομαίου είναι πάντα προσεκτικός, αγιογραφικός και αγιοπατερικός. Κάποιες από τις ενέργειές του υπερβαίνουν τα εσκαμμένα GNA
Δεν είναι «πάντα» προσεκτικός ο λόγος του Πατριάρχη. Γιατί αν ήταν δεν θα έκανε αυτά που κάνει, ούτε θα επενέβαινε «υπερορίως» στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος. Δε θα απειλούσε τον κάθε «αντιφρονούντα» (βλ. πρόσφατη επιστολή προς την Ι.Σ.), δε θα...
ΥΓ.: Αγιογραφικός ήταν και ο λόγος του Αρείου: «Κύριος έκτισε με αρχήν οδών αυτού» (Παροιμ. 8,22). Το θέμα είναι να «πιάνεις» ΚΑΙ τη «διάνοια» της Γραφής όπως λένε και οι Καππαδόκες.
Aπό τη στιγμή που έχει προβεί σε απειλές,αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά.Γιατί και αν ακόμη υπήρχε στρατηγική ώστε να έρθουν στην πίστη με κάποιο τρόπο τα άλλα έθνη,δεν θα υπήρχε πρόβλημα για τους ομόθρησκους να συνεχίσουν αυτό το οποίο παρέλαβαν,από αυτό το οποίο παρέλαβε και ο Παύλος.Οι απειλές όμως και η ανένδοτη στάση,σε πάει αλλού με κάποιο τρόπο.Υπάρχει εμμονή σε αλλαγή κατεύθυνσης μακριά από αυτά που παραλάβαμε.Τι μας λέγει ο Παύλος στην Α!Κορινθ,ότι''Με τη διδασκαλία μου ,σας παρέδωσα εκείνο που και εγώ παρέλαβα.Α!Κο 15,3-5''.Αρα και εμείς παραλαβάνουμε αυτό που παρέλαβε και ο Παύλος λογικά.Άραγε τι θα ωφελούσε να μιλάει κάποιος με διπλή γλώσσα αλλά οι κινήσεις του να μην δείχνουν καθαρά τις πραγματικές θέσεις και προθέσεις?Ερωτήματα βάζουμε ως πιστοί και καλές προθέσεις έχουμε.Γιαυτό ο θεσμός του Πατριαρχείου γιά μένα είναι ιερός και άγιος,μόνον όταν εκφράζεται η αλήθεια της πίστης.Άρα ο θεσμός κάνει την αγιότητα η η αγιότητα δίνει αξία στο θεσμό επειδή υπάχει η αλήθεια?'' ο ποιήσας και διδάξας,ΜΕΓΑΣ κληθήσεται στην Βασιλεία των Ουρανών.Α!κΟΡ8,2][ο ποιήσας..πρώτα].Υπάρχει πρόβλημα με τις ενέργειες ,επειδή αυτές δεν συνβαδίζουν με αυτά που παραλάβαμε.Οι απειλές όμως σημαίνουν για τον λαό ότι πάμε να αλλάξουμε κάτι.Γιαυτό και η γνωστή μεταπατερική θεολογία έφερε θόρυβο μεγάλο,επειδή απορρίπτει τα θεμέλια. Και δεν πιστεύω να εδραιωθεί ακόμη και αν ο αριθμός του πραγματικού ποιμνίου φτάσει στον μικρότερο βαθμό.Μιά ελκυστική εκκλησία στα μέτρα του καθενός υπάρχει παντού.Εδώ όμως έχουμε την πείρα των Πατέρων,εδώ υπάρχει η τελειότητα της καρδιάς καιΌλοι είναι καλεσμένοι.Όποιος θέλει μιά πιό χαλαρή Ορθοδοξία ας μπεί μέσα σε αυτήν και Ο Θεός δεν ζητά από τον καθένα αυτό που δεν μπορεί.Αλλά αυτό που μπορεί .Μόνο να θέλει κανείς.Κανείς δεν έχει τίποτε δικό του.Όλα είναι Δωρεά Του Θεού.Δεν είναι τίποτα ,δεν έχει τίποτα.Αλλά όταν έχει Τον Χριστό τα ΈΧΕΙ ΟΛΑ.Αν θέλει να αγωνιστεί,Ο Θεός βοηθάει σε αυτό.Όμως να στηριζόμαστε όλοι στο αυτό θεμέλιο ,που ειναι η αλήθεια.Ας είμαστε ενωμένοι στην πίστη στην αλήθεια και ας αγωνιστούμε να πλησιάσουμε τον Κύριο και τότε θα καταρριφθούν όλες οι παγίδες.Το ζήτημα είναι το πως και πάλι θα ανθίσει η εκκλησία και σε αυτό όλοι πρέπει να συνεισφέρουμε.
Δημοσίευση σχολίου