Αίτημα επιτακτικό των καιρών μας είναι η επίτευξη μιας νέας ενότητας στα πρότυπα της δημιουργίας του κόσμου και του ανθρώπου από τον Θεό. Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο από αγάπη και με ελευθερία, χωρίς ανάγκη, και, διά της προσωπικής Του ενεργείας, επικοινωνεί και σχετίζεται με τον έτερό Του, τον κόσμο και τον άνθρωπο. Έτσι και ο άνθρωπος οφείλει να ανασυστήσει τη ζωή του στην πραγματική της διάσταση: ζω σημαίνει όχι απλά υπάρχω, αλλά συνυπάρχω και συμπράττω με τον έτερο, τον διαφορετικό, τον αλλιώτικο, τον αντίθετό μου.
Αίτημα επιτακτικό των καιρών μας είναι η υπέρβαση της αυθαιρεσίας εις βάρος του συνανθρώπου μας και ο, άνευ όρων και ορίων, σεβασμός της ελευθερίας του στα πρότυπα της θείας δωρεάς της ανθρωπίνης ελευθερίας. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο ελευθερία, μέσω της οποίας ο άνθρωπος αποκτά συνείδηση του εαυτού του και ικανότητα ανοδικής πορείας προς τον Θεό.
Ο Θεός δεν παραβιάζει την ελευθερία του ανθρώπου, ακόμα και όταν αυτός ακολουθεί τον δρόμο της πτώσεως. Έτσι και ο άνθρωπος οφείλει να επαναπροσδιορίσει την ελευθερία του: ελεύθερος δεν είναι αυτός που κάνει μόνο ό,τι θέλει, αλλά αυτός που πράττει εκείνο που θέλει• ελεύθερος δεν είναι εκείνος που επιβαρύνει τους άλλους με τις δικές του επιλογές, αλλά εκείνος που αναλαμβάνει το βάρος των ευθυνών του.
Ο Θεός δεν παραβιάζει την ελευθερία του ανθρώπου, ακόμα και όταν αυτός ακολουθεί τον δρόμο της πτώσεως. Έτσι και ο άνθρωπος οφείλει να επαναπροσδιορίσει την ελευθερία του: ελεύθερος δεν είναι αυτός που κάνει μόνο ό,τι θέλει, αλλά αυτός που πράττει εκείνο που θέλει• ελεύθερος δεν είναι εκείνος που επιβαρύνει τους άλλους με τις δικές του επιλογές, αλλά εκείνος που αναλαμβάνει το βάρος των ευθυνών του.
Αίτημα επιτακτικό των καιρών μας είναι το καρτεσιανό αξίωμα «σκέφτομαι άρα υπάρχω» να μετατραπεί σε «αγαπώ άρα υπάρχω» στα πρότυπα της απροϋπόθετης αγάπης του Θεού για τα δημιουργήματά Του. Ο Θεός από αγάπη ενηνθρώπησε για να θεωθεί ο άνθρωπος με ελευθερία. Έτσι και ο άνθρωπος οφείλει, όταν αγαπά, να θυσιάζει, έστω και εν μέρει, την ελευθερία του για χάρη του άλλου, διότι η ανθρώπινη ύπαρξη καταξιώνεται μόνο στην κοινωνία της αγάπης.
Αρχηγός της κοινωνίας της αγάπης είναι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, ο οποίος απεκατέστησε την ιερότητα και το μεγαλείο του ανθρωπίνου προσώπου, καταργώντας τον κόσμο της διασπάσεως, της αλλοτριώσεως, των φυλετικών διακρίσεων, και του μίσους. Ο Χριστός προσέλαβε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος και το ανασυνέθεσε στην οργανική του ενότητα. Η ενότητα αυτή δεν είναι στατική και μονοδιάστατη. Έχει δυναμική ποικιλία, γιατί η ενότητα επιτυγχάνεται με την κοινωνία των προσώπων, κατά το πρότυπο της ενότητας των τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδος.
Ο Κύριος μας, ως "βασιλεύς δικαιοσύνης" (Εβρ. 7,2), απεκήρυξε τόν "αγαπώντα την αδικίαν" ως "μισούντα την εαυτού ψυχήν" (Ψαλμ. 10,5) και διεκήρυξε ότι στη βασιλεία Του δεν θα υπάρχει τόπος για έχθρα και μισαλλοδοξία, καθώς "συμβοσκηθήσεται λύκος μετ᾿ αρνός, και πάρδαλις συναναπαύσεται ερίφω, και μοσχάριον και ταύρος και λέων άμα βοσκηθήσονται" (Ησ. 11,6).
Προσευχόμεθα λοιπόν σήμερα να επανέλθει ο κόσμος στο αρχικό του κάλλος, καθώς ο Θεός "εποίησε εξ ενὸς αίματος παν έθνος ανθρώπων κατοικείν επὶ παν το πρόσωπον της γης" (Πράξ. 17,26). Προσευχόμεθα σήμερα να εκλείψει η αυθαίρετη αξιολογική διαφορά μεταξύ των ανθρώπων ως παράγων διαβαθμίσεως των δικαιωμάτων τους. Προσευχόμεθα η ενότητα να παγιωθεί επί της αξιωματικής αποδοχής του δικαιώματος της διαφορετικότητος των ανθρώπων. Προσευχόμεθα να κατακρημνισθεί ο μεσότοιχος της προκαταλήψεως, που πρώτος ο Κύριός μας έριξε απαντώντας στο ερώτημα "και τις εστίν μου πλησίον" (Λουκ. 10,29) διά της αφοπλιστικής παραβολής του καλού Σαμαρείτη.
Προσευχόμεθα να ριζώσει, να ανθίσει και να καρπίσει το δένδρο της ειρήνης επί του εδάφους που λιπαίνει η ομολογία ότι κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, εθνικότητας, θρησκείας, γλώσσας, είναι φορέας ισότιμος της εικόνας του Θεού. Προσευχόμεθα η ζωή στον κόσμο μας να γίνει ειρηνική, έχοντας κατά νου ότι ζωή σημαίνει πρώτα και πάνω από όλα συμβίωση, σχέση με τον άλλο, τον διαφορετικό, πλην καθολικώς προσληφθέντα από τον Κύριό μας Ιησού Χριστό. Αμήν!
Πατριάρχης Αλεξανδείας Θεόδωρος Β΄
8 σχόλια:
ΑΓΑΠΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ , αναφέρει ο Πατριάρχης κ.Θεόδωρος οπότε και εκ του αντιθέτου προκύπτει και ;
ΔΕΝ ΑΓΑΠΩ ΑΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΩ ή είμαι και Επικίνδυνος....
Ο Απ. Παύλος αναφέρει τα χαρακτηριστικά της ΓΝΉΣΙΑΣ κατά ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗΣ.
''..Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία, πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει.
Διερωτώμαι :
1) Άν ,
ο αναιτιολόγητος ΔΙΩΓΜΟΣ του π.ΘΕΟΛΌΓΟΥ ,με το πατριαρχικό έγγραφο του Αλεξανδρείσς ,
από την Ορθόδοξη Εκκλησία του ΚΟΓΚΟ - ΜΠΡΑΖΑΒΙΛ,
όπου ο π. Θεολόγος επι έτη εκεί ανέπτυξε θαυμαστή -αξιοζήλευτη ιεραποστολική δράση είναι δείγμα αγάπης ;
2) Άν,
ο άδικος και ανευ απολογίας ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ νέων πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Κογκό Μπραζαβίλ, από τον εκλεκτό του Πατριάρχη ,νεαρό Επίσκοπο Παντελεήμονα ,
αλλά και οι ενέργειες του Παντελεήμονα για ισόβιο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ των ''αφορισθέντων πιστών και έντιμων νέων ''
από το ΙΕΡΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ τους για ΕΡΓΑΣΙΑ ,
ΔΙΕΡΩΤΩΜΑΙ,
ΑΝ τα παραπάνω μαρτυρούν αγάπη εκ μέρους του Πατριάρχη κ.Θεοδώρου και του Δεσπότη του κ.Παντελεήμονα.
Τι έχει για τα παραπάνω να μας απαντήσει ο κ. Θεόδωρος ;;;
Η εξουσία του Πατριάρχου και του Επισκόπου έχει δοθεί υπό της Εκκλησίας. Σας υπενθυμίζω ότι όταν ο Αρχιερέας λαμβάνει την αγίαν Ράβδον από την Εκκλησία ο Πρώτος των Επισκόπων του λέγει: Λάβε τὴν Ράβδον, ἵνα ποιμαίνης τὸ ἐμπιστευθέν, ἔστω αὐτοῖς ὑπὸ σοῦ βακτηρία, καὶ ὑποστηριγμός, τοῖς δὲ ἀπειθέσι, καὶ εὐτραπέλοις, χρῶ αὐτῆ, ράβδω ἐπιστυπτικῆ, ράβδω παιδεύσεως.».
Άρα ο Αρχιερεύς ως «εἰς τύπον καὶ τόπον Χριστοῦ» έχει το δικαίωμα να απομακρύνει κληρικούς από το ποίμνιό του, καθώς και να αποβάλει πιστούς, οι οποίοι με την στάση τους, προξενούν κακό στην Εκκλησία. Όλα αυτά είναι στην Παράδοση των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας.
Ως εκ τούτου όλα τα ανωτέρω ερωτηθέντα αποτελούν προϊόν αγάπης του Πατριάρχου και του Επισκόπου.
Να μάθουν άπαντες στην υπακοή και την υποταγή.
Η ράβδος μάλλον έχει μετατραπεί σε μαγκούρα που πίπτει "χριστιανικώτατα" επί της ράχεως των πιστών χριστιανών!
Η αγάπη δεν μπορεί να προσδιορίζεται από μεταποίηση φιλοσοφικών εννοιών του Καρτέσιου. Ένας ορθόδοξος ιεράρχης δεν καταφεύγει σε τέτοιες θολές και επικίνδυνες πηγές από τις οποίες δεν έχει να πάρει τίποτε καθαρό. Έχει μπροστά του την αέναη πεντακάθαρη κρυστάλλινη νερομάνα του Ευαγγελίου, όπου καταγράφονται τα πάντα. Τα αθάνατα λόγια του Κυρίου δεν αντικαθίστανται από κανένα φιλοσοφικό αξίωμα, γιατί αυτά είναι η αποκαλυφθείσα Αλήθεια και το Φως.
Ο Θεός που είναι αγάπη΄΄ ἑαυτόν ἐκένωσεν μορφήν δούλου λαβών, έν ὁμοιώματι άνθρώπων γενόμενος, και σχήματι εὐρεθείς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτόν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυροῦ,΄΄( Φιλιππησίους 2, 7-8) Η Σταυρωμένη Αγάπη είναι μαγνήτης κάθε ψυχής που ζητά την σωτηρία της. Αυτό είναι το ακατάλυτο μήνυμα του Αναστάντος Χριστού, που οφείλει κάθε Χριστιανός πολύ περισσότερο αν είναι ιεράρχης , κληρικός ἤ ιεραπόστολος να μεταλαμπαδεύει παντού.
Οι οικουμενιστικές συνεδριάσεις, οι διακηρύξεις και τα πορίσματα τους δεν έχουν σχέση με το Ευαγγέλιο του Χριστού. Σκοτίζουν και εμπλέκουν τα πράγματα και χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Αν κάποιος συμμετάσχει σ΄αυτές για να καταγγέλλει την μόνη Αγάπη να το δεχθούμε.Αν όμως πάει εκεί για να μεταποιήσει και να κηρύξει λόγους του φιλόσοφου Καρτέσιου τότε βρίσκεται σε πλάνη και καλό είναι να βοηθηθεί να το καταλάβει και να επανέλθει στην οδό της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Μου θύμισε ο 9.30 τους φαρισαίους που πήγαιναν να ακούσουν τον Κύριο για να βρουν αφορμή να τον καταγγείλουν.
O 10:32 Δεν καταλαβαίνει τι λέει. Δεν τα κάνει λιανά προσπαθεί να κάνει συσκότιση γράφοντας άλλα αντί άλλων. Τι άλλο μπορούν να κάνουν οι Οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους; Μία τρύπα στο νερό.
Φαρισαίοι, ανώνυμε των 10:32, είναι όσοι υπηρετούν την "πολιτική ορθότητα", χρησιμοποιώντας την αρχιερατική τους ιδιότητα. Όσοι διαλέγονται για να διαλέγονται κι όχι για να μεταστρέψουν τους πλανεμένους στην Ορθοδοξία. Αλλά και όσοι συντάσσονται μαζί τους αντί να καυτηριάσουν την επαίσχυντη και προδοτική συμπεριφορά τους.
10:32,αδελφε μου!
''Καμια αλλη χαρα δεν εχω,παρα να μαθαινω πως τα παιδια μου ζουν συμφωνα με την αληθεια..Ιωαν Γ 1-4)
Δεν υπαρχει αλλο ευαγγελιο.Γαλ 1-7).
Λοιπον,καμμια καινοτομια,ακομη και αγγελος εξ ουρανου να κατεβει.Γαλ 1,8-9).π
Με πονο ψυχης!!!
Ειληκρινα...
Δημοσίευση σχολίου