ΔΟΚΗΣΙΣΟΦΙΑΣ ΑΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ
ΑΛΛΑ ΤΙΝΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
1.
Θαυμάσια αφορμή, αγαπητέ πάτερ Αναστάσιε για
εισαγωγή. Η ρηματική απάντησή που δώσατε στον Παναγιώτη Γκουρβέλο, η οποία
δείχνει και μαρτυρεί ότι «έχετε στο τσεπάκι», ως θα έλεγε ο αείμνηστος
Καθηγητής Νίκος Νησιώτης, τα δέοντα και σε θέματα Κανονικού Δικαίου-άσχετα,
βέβαια, αν για να περνάτε αυτά που θέλετε εσείς. Γεννιέται, λοιπόν, το ερώτημα,
για ποιο λόγο ζητήσατε να απαντήσει στα συναφή ερωτήματά σας «ο εγκρατής περί
το Κανονικό Δίκαιο Οικουμενικός Πατριάρχης»;
2.
Μικρή αναδρομή. «Το γραπτό μου και το γραπτό
σας είναι δείγμα του κόσμου μου και του κόσμου σας», είχα διαμηνύσει σε κατά
πάντα επιφανή και περιφανή κληρικό μη δεχόμενο «μύγα στο δικό του σπαθί». Είχα
γράψει στην «Ανάπλαση» θετική κριτική σε βιβλίο του, που μου έστειλε ως
πασχαλινό δώρο ο εκ Πατρών μακαριστός Μητροπολίτης Ύδρας Ιερόθεος(Τσαντίλης). Αλλά ! Και είχα τολμήσει να διαφωνήσω
με το αρχαϊζον λεκτικό αυτού. Το περιοδικό «Ενορία», και βέβαια «ο Κύριος
οίδε», τι μου έσυρε. Στην πρώτη ευκαιρία όμως έγραψα θερμή ως του άξιζε
βιογραφική για τη ζωή και το έργο του δοκιμή, και έλαβα ευχαριστήριο από τον με
το αρχαιοπρεπές όνομα «Πολυνείκης» αδελφό αυτού.
3.
Κατά ταύτα. Το γραπτό μου, «Δοκησισοφίας
συνέχεια», εξακολουθεί να είναι αναρτημένο. Και μπορεί κάθε απροκατάληπτος
διαβάσει και να δει, ίσως και να απορήσει με μένα μαζί, πώς ένας λόγιος κλητός Λειτουργός του Χριστού φτάνει να
χαρακτηρίζει «ειρωνικές αναφορές και σκωπτικά σχόλια» τα παρατιθέμενα αδιάσειστα στοιχεία, τα εκ ρωσόφιλης μάλιστα γραφής και
υπογραφής ! Ενδεχομένως και να καταλάβει μαζί μου ότι, το να τα προσπερνάτε με τη μέθοδο της σιωπής ή το χειρότερο,
με το να τα χαρακτηρίζετε ως ανωτέρω, δεν
επαρκεί να σας αποκρύψει ως
συμπλέοντα με τη ρωσική αυθαιρεσία, πολιτική-Μ. Πέτρος- και
«εκκλησιαστική»- «Μόσχα, Τρίτη Ρώμη»
! Τουτέστιν με τον καταδικασμένο από τη «Μεγάλη
Σύνοδο» του 1872 «Εθνοφυλετισμό» ! Συν τον υφέρποντα υποδόρια «Παν-σλαυισμό» !-Αρχιμ. Βασιλείου Στεφανίδη, Τακτικού
Καθηγητού Παν/μίου Αθηνών, «Εκκλησιαστική Ιστορία», σελ. 681 κε
4.
Αυτό ακριβώς είπε και διαλάλησε urbi et orbi κρυστάλλινα, πεντακάθαρα και με ακύμαντη θεολογική τρυφερότητα κατά
την αντιφώνηση προς τον τιμήσαντα αυτόν με το «Οφφίκιο του Άρχοντος Μεγάλου Ρήτορος» Οικουμενικό Πατριάρχη
Βαρθολομαίο, ο Καθηγητής της Φιλοσοφίας, και όχι μόνο, Χρήστος Γιανναράς με τα
εξής : «Ειδικά σήμερα το
Οικουμενικό Πατριαρχείο αξιώνεται από το Θεό να ζει το μεγαλείο της άκρας ταπείνωσης, λοιδορούμενο, θλιβόμενο, κακουχούμενο, όχι από εναντίους και αντιπάλους, αλλά από τα “κύκλω της τραπέζης του έκγονά
του”. Ζούμε τη δοκιμασία, τα
“έκγονα” της πρωτοκάθεδρης εκκλησιαστικής πατρότητας να
διολισθαίνουν στην ευτέλεια
των θρησκευτικών αποκυημάτων του εθνικισμού.
Το Πατριαρχείο, για άλλη μία φορά, σηκώνει τον σταυρό προπηλακισμών και
απειλών της επηρμένης οφρύος των
αριθμητικά ισχυρών, βεβαιώνοντας την αρχοντιά του λειτουργήματός του».
5.
Δυστυχώς, «πριν αλέκτορα φωνήσαι τρίς»,
ξαναβρήκατε τον πραγματικό σας εαυτό -επαναλαμβάνω, αλλά δεν ειρωνεύομαι- εσείς
ο λόγιος κλητός Λειτουργός του
Χριστού. Και βγάλατε τα δικά σας εσώψυχα και άλλων τόσο … «αδελφικά» εναντίον
του Καθηγητή Χρήστου Γιανναρά, έμμεσα
όμως πλην σαφώς και εναντίον του τιμήσαντος αυτόν Οικουμενικού Πατριάρχη
Βαρθολομαίου ! Όχι τόσο ρίχνοντας στο καλάθι της αοριστίας του «ορισμένοι»
ή «πατριαρχικοί» ομού με τους έγκριτους Πανεπιστημιακούς και τον Καθηγητή
Χρήστο Γιανναρά, αυτόν μάλιστα πολύ πιο βαθιά, όσο γράφοντας περί αυτού
διθυραμβικά τα εξής δηλούμενα τη ιδία χειρί, ειρωνικά: «Ειδικά το εκ του Χρ. Γιανναρά επιχείρημα είναι
αδιαφιλονίκητο (εδώ ειρωνεύομαι,
πραγματικά …). Αφού το είπε ο Μέγας και Οικουμενικός Διδάσκαλος Χρ.
Γιανναρά (και εδώ ειρωνεύομαι).
Έχετε απόλυτο δίκιο … Μόνο που έχει πει και άλλα ο Γιανναράς …».
6.
Τώρα, εδώ αν προστεθεί, και το πού έχετε
εξαποστείλει τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, α. Παλιά για τα σταθερά και
πιο τολμηρά ανοίγματα με τη Δυτική Χριστιανοσύνη μαζί με τους μακαριστούς
Οικουμενικούς Πατριάρχες Αθηναγόρα και Δημήτριο, β. Για τη … «συν- προσευχή» με
τους Δυτικούς «αιρετικούς» και τους αλλόθρησκους, αυτόν «τον εγκρατή στο
Κανονικό Δίκαιο». γ. Και εσχάτως, ομού με τη γνωστή τετρακτύν των Μητροπολιτών,
ως συγκαλέσαντα Σύνοδο «αντικανονική και παράνομη» -Κρήτη 2016- αυτός «ο
εγκρατής περί το Κανονικό Δίκαιο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος», τι άραγε μπορεί να συναχθεί;
7.
Διάβασα και το κείμενο όπου ο Μητροπολίτης
Διοκλείας Κάλλιστος Ware καταθέτει ανησυχία για τις
διαστάσεις που έλαβε το Ουκρανικό. Ορθώς, το αυτό κάνει κάθε χριστιανός ορθόδοξος.
Πρόσεξα όμως ότι επισημαίνει και τις εξής δυο άκρως ενδιαφέρουσες
παραδοχές. α. Η Κωνσταντινούπολη δεν διέκοψε την Ευχαριστιακή Κοινωνία με τη Μόσχα !
Αυτό απλοελληνικά θα πει ότι και είναι
και ενεργεί όντως ως η Μεγάλη του Χριστού Μητέρα Εκκλησία ! Το τι είναι ή
πώς ενεργεί το «έκγονο» αυτής, η
Εκκλησία της Ρωσίας, μπορεί να το συναγάγει κάθε χριστιανός ορθόδοξος
στοιχειωδώς νουνεχής ! β. Λέει επίσης
ότι 332 χρόνια η Μητρόπολη του Κιέβου ήταν στην απόλυτη δικαιοδοσία του Μόσχας.
«Γλαυξ εις Αθήνας», το γνωρίζουμε κι εμείς, φυσικά και το Οικουμενικό
Πατριαρχείο. Αλλά γνωρίζουμε και
εμείς και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, και αυτό που δεν ξέρω πώς ή γιατί τώρα δε
λέει, αλλά παραλείπει ή λησμονεί. Εννοώ το εξής γραφόμενο ρητά «τη ιδία αυτού
χειρί» : «Η Μητρόπολη Κιέβου όμως
συνέχισε να βρίσκεται υπό τη δικαιοδοσία της Κωνσταντινούπολης μέχρι το 1686,
κατόπιν πέρασε στη δικαιοδοσία της Μόσχας, αν και αυτό συνέβη χωρίς την
ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχη». Δεν ξαναγράφω το πώς και τι, στο
γραπτό μου «Δοκησισοφίας συνέχεια» εξηγείται από δικά του γραπτά
αναλυτικά-αυταρχισμός, κοινώς «νταηλίκι» Μ. Πέτρου συν Μόσχα, Τρίτη Ρώμη … Μόνο
επαναλαμβάνω, με κρυστάλλινα και αδιάσειστα στοιχεία, εκ της δικής του
ρωσόφιλης γραφής και υπογραφής, βαπτιζόμενα βέβαια από τον Πρωτοπρεσβύτερο
Αναστάσιο Γκοτσόπουλο «ειρωνικές αναφορές και σκωπτικά σχόλια», για λόγους που
ήδη έχουν αναφερθεί
8.
Διάβασα επίσης ανάρτηση «έτερου Καππαδόκη»,
ήγουν Πρωτοπρεσβύτερου, αμνηστεύοντος παντελώς τις … πρωτοβουλίες «της επηρμένης οφρύος των αριθμητικά
ισχυρών», ήτοι, του βόρειου “έκγονου” της πρωτοκάθεδρης εκκλησιαστικής
πατρότητας», και ξιφουλκούντος απροκάλυπτα και πολύ πιο επιθετικά εναντίον
του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Τον κατηγορεί απερίφραστα για προσβολή
«του Πρωτοκάθεδρου της πολυαριθμότερης Εκκλησίας», έτι δε και ως «ρεβανσιστή»,
εκδικούμενο αυτόν, για την μη παρουσία του στη Σύνοδο της Κρήτης ! Αλλά και
ανάρτηση «έτερου Καππαδόκη», Αρχιμανδρίτη αυτή τη φορά, διατεινόμενου ότι: «Έχουμε
την Αποφατική Θεολογία, που δεν μπορεί να εκφράσει τίποτα απολύτως περί του
Θεού» και άλλα πιο φαιδρά ! Αλήθεια,
η Αποφατική Θεολογία, δεν είναι η
Θεολογία των Πατέρων της Ορθόδοξης Ανατολής, η Θεολογία της Ορθοδοξίας;
9.
Και είδα, και είπα μέσα μου, σαν να
φτούρησαν πάρα πολύ οι κληρικοί «ιεροεξεταστές που παθαίνουν στερητικό
σύνδρομο, αν δεν εντοπίσουν αιρετικούς…» ! Και «εισήλθα» στον πειρασμό να
παραθέσω ως ταιριαστό γι αυτούς το γραφόμενο από τον Εκκλησιαστικό Ιστορικό
Σωκράτη το Σχολαστικό με αφορμή τον εναντίον του μεγάλου χριστιανού Δάσκαλου
Ωριγένη κατατρεγμό-Ε.Ι.6.13. «Επειδή
δε οι φιλολοίδωροι τους πολλούς
συνήρπασαν, ως βλασφήμω μη προσέχειν τω Ωριγένη, μικρά διελθείν περί τούτων ουκ
άκαιρον ηγούμαι. Οι ευτελείς και αφ’ εαυτών μη δυνάμενοι
φαίνεσθαι, εκ του ψέγειν τους εαυτών κρείττονας δείκνυσθαι βούλονται». Δεν υπέκυψα όμως, και έκρινα προτιμότερο να
επαναλάβω τη διαχρονικής ισχύος προειδοποίηση του Απόστολου των Εθνών. «Υμείς γαρ επ’ ελευθερία εκλήθητε, αδελφοί
… Δια της αγάπης δουλεύετε αλλήλοις. Ο γαρ πας νόμος εν ενί λόγω πεπλήρωται. Εν
τω αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν. Ει δε αλλήλους δάκνετε και κατεσθίετε,
βλέπετε μη υπ’ αλλήλων αναλωθήτε»-«Ο Θεός, λοιπόν αδερφοί μου, σας κάλεσε
να ζήσετε ελεύθεροι … Με αγάπη να υπηρετείτε ο ένας τον άλλο. Άλλωστε όλος ο
νόμος συνοψίζεται σε μια φράση. Στο ν’ αγαπήσεις τον πλησίον σου σαν τον εαυτό
σου. Αν όμως δαγκάνετε και τρώτε ο ένας τον άλλο, προσέξτε μήπως
αλληλοεξοντωθείτε»-Γαλ.5,13-15.
10. Κλείνω. Επειδή στην Πάτρα έχει
μεταφυτευθεί κάτι πολύ-πολύ πολύτιμο της εμαυτού ψυχής, και εξ αυτού έχω
γνωρίσει τον αείμνηστο ευσεβή Γκουρβέλο πατέρα και τους ομότιμους αυτού
βλαστούς, ως μη περί τους Κανόνας ειδικός, αυτό είναι σαφές, θα συστήσω στον
ερωτώντα Παναγιώτη να λάβει υπόψη του. πόσα χρόνια κράτησε το Βουλγαρικό
Σχίσμα, του «έκγονου» της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, και πώς διευθετήθηκε κάποια στιγμή.
Ότι από πολλών ετών είναι ανοιχτό το Σχίσμα με την Εκκλησία, επίσης «έκγονου»
της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης στο ανεξάρτητο κράτος το αποκληθέν εσχάτως Βόρεια Μακεδονία. Ότι
και η Ουκρανία είναι ανεξάρτητο κράτος, έτι δε
και αυτής η Εκκλησία είναι «έκγονο» της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας
της Κωνσταντινούπολης. Τέλος, τη σταθερή και ακύμαντη άνω ελπίδα και αισιοδοξία
του νυν διακονούντος ως primus inter pares και των
περί αυτόν στην Ορθόδοξη Ανατολή, και πάνω από όλα την «καθ’ υπερβολήν εις υπερβολήν» Αγάπη του Χριστού
για την Εκκλησία «ην περιεποιήσατο δια του ιδίου αίμαστος»-Πραξ.20.28- και να
είναι βέβαιος ότι κάποια στιγμή θα βρεθεί και θα δοθεί λύση αδελφική, ήγουν της Εκκλησίας ενωτική !
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
21 σχόλια:
Υπάρχει πρόβλημα. Τα πρόβλημα είναι σε αυτούς που δεν θέλουν να παραδεχθούν τις εσφαλμένες απόψεις τους. Απλά και κατανοητά τα γραφόμενα σας αλλά τα συμφέροντα τα φιλορωσικά και το μένος τους εναντίον του σεπτού κέντρο της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησία μας του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου δεν τους αφήνουν να δουν αυτά που και μικρά παιδιά καταλαβαίνουν.
Γιατί αυτή η κούραση κ. Κοτταδάκη; Το πρόβλημα είναι ένα και μοναδικό. Οι δορυφόροι του Πατριαρχείου Μόσχας (ξένοι και ντόπιοι) προσπαθούν (συνειδητά ή ασυνείδητα) να σπιλώσουν το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεις για να προωθηθούν οι επιδιώξεις της Ρωσικής πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας. Κάποτε οι Βούλγαροι προσπάθησαν να πατήσουν πόδι στην Μακεδονία μας με την Βουλγαρική Εξαρχία που πολεμούσε την Κωνσταντινούπολη. Τώρα οι δορυφόροι της Ρωσικής προπαγάνδας προσπαθούν να κάνουν την Μόσχα Γ΄ Ρώμη για να καπελώσουν την Κωνσταντινούπολη λόγο χρηματικής, και διπλωματικής υπεροχής. Αυτή είναι για μένα η αλήθεια. Το Ουκρανικό είναι μια πρόφαση επεκτατισμού της Ρωσίας γιαυτό και βρήκαν την ευκαιρία να ιδρύσουν όπως οι Βούλγαροι Εξαρχίες σε πολλές χώρες της Εκκλησιαστικής επιβλέψεως του Κωνσταντινουπόλεως.
Δεν είναι δίκαιο να προσπαθούν οι ανώνυμοι φιλο-Φαναριώτες και λάτρεις του Φαναρίου να πετάξουν συκοφαντίες προς τους κληρικούς σαν τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, που δεν σκύβουν δουλικά το κεφάλι στο Φανάρι, ότι ...είναι δορυφόροι του Πατριαρχείου Μόσχας που προσπαθούν να ... σπιλώσουν το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Πάει πολύ φιλο-Φαναριώτες.
αντικειμενικός
Αλλα λογια να αγαπιομαστε!
Οι αναρτησεις συνεχιζονται, αλλα το ερωτημα γιατι οι 13 Ορθοδοξες Εκκλησιες δεν θελουν να αναγνωρισουν τους Ουκρανους, δεν απαντιεται.
Η συζητηση ειναι τι πιστευει και τι γραφει ο π. Αναστασιος.
Προφανως δεν συμφερει τον συγγραφεα να αναφερει τι πιστευουν οι 13 Προκαθημενοι.
Όταν στην Εκκλησία μπαίνει η κρατική εξουσία τα πράγματα γίνονται περίπλοκα. Ο σοβαρός και σημαντικός θεολόγος και συγγραφέας κ. Κοτταδάκης σωστά καταγράφει και εκφράζει τις θεολογικής και εκκλησιολογικές βάσεις του Ουκρανικού ζητήματα.
Εγώ όμως το βλέπω από την εθνική πλευρά διότι αγωνίζομαι έως σήμερα για τα δίκαια των απανταχού της γης Ελλήνων και ειδικά των σκλαβωμένων στα βαλκάνια.
Οι Ουκρανοί έζησαν τον Σοβιετικό ζυγό που προσπάθησε να τους κάνει από Ουκρανούς Ρώσους. Μέσα στην απόλυτη εξουσία της ΕΣΣΔ μετοίκησαν στην Ουκρανία πολλοί Ρώσοι για την αλοίωση του πληθυσμού. Όμως οι Ουκρανοί κράτησαν την ΕΘΝΙΚΗ τους ταυτότητα. Τώρα υπό καθεστώς ΄΄ελευθερίας΄΄(;) υπάρχουν δύο μεγάλες ομάδες οι Ουκρανοί που δεν επιθυμούν να έχουν ως Μητροπολίτη Κιέβου έναν Ρώσσο και οι Ρώσοι που δεν θέλουν Μητροπολίτη Ουκρανό. Σε αυτό το πρόβλημα προσπάθησε το Οικουμενικό Πατρ. να βρει λύση και την λύση την έκανε πράξη. Ούτε 12 ή 13 προκαθήμενοι θα βρουν λύση όταν υπάρχει πάνω από την εκκλησιαστική συνείδηση ή ΕΘΝΙΚΗ.
Το ίδιο σήριαλ παρακολουθήσαμε προ ετών στην Εσθονία. Όπου τώρα είναι ο Μητροπολίτης του Οικουμενικού Πατρ. για τους Εσθονούς και για τους εναπομείναντες Ρώσσους ο Μητροπολίτης από την Μόσχα.
Άπλα τα πρόγραμμα.
Υ.Γ. Με εκπλήσσει όμως η στάση του πρώην συναγωνιστή στην ΣΦΕΒΑ και κορυφαίου ηγέτη της του νυν π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου που αγωνιζόταν και συνεχίζει να δίνει μάχες για τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου αλλά δεν νιώθει τα ίδια αισθήματα για τους γηγενής Ουκρανούς. Γιατί δυο μέτρα και δύο σταθμά π. Αναστάσιε. Αυτά μας έμαθε ο Αρχηγός μας Σεβαστιανός.
Γιαννιώτης
Τι θες και γράφεις κ. Α. Κοτταδάκη στην Ελλαδα οι παπάδες έχουν κάνει μεγάλη κατανάλωση του «τρελού νερού» του Κόντογλου.
-”Τούτοι οι φουκαράδες αληθινά χάσανε τα φρένα τους και τα βλέπουνε όλα ανάποδα κι όπως πάμε μπορεί και να μας σκοτώσουνε, επειδή θέλουμε να τους κρίνουμε με δικαιοσύνη για να ευτυχήσουνε. Το λοιπόν, βεζύρ εφέντη, άιντε να χύσουμε το καλό νερό από τις στέρνες και να πιάσουμε να πίνουμε κι εμείς από το τρελό νερό, για να γίνουμε σαν κι αυτούς και τότε θα μας καταλαβαίνουνε και θα μας αγαπάνε”. Έτσι κι έγινε. Ήπιανε κι αυτοί από το παλαβό νερό και τρελαθήκανε και κρίνανε τρελά και άδικα κι ο κόσμος απόμενε ευχαριστημένος και πολυχρονίζανε το σουλτάνο”.
Θέλουν να μας τρελάνουν με τα νομικίστικα τερτίπια του οι παπάδες αυτοί. Γιατί τους ενοχλεί η στάση η εκκλησιολογική του Πατριάρχης και της περί αυτόν Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου του μόνου αρμόδιου για το Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα.
Και καταλήγει ο Κόντογλου:
Θαρρώ, λέει, πως κάτι παρόμοιο γίνεται και σήμερα στον τόπο μας. Εμείς όμως δε θα χύσουμε το λίγο νερό που είναι ακόμα φυλαγμένο μέσα στη στέρνα της παράδοσης. Μα θα πίνουμε απ΄ αυτό το καλό νερό και θα καλούμε να πιούνε κι οι άλλοι Έλληνες, που τους ξεραίνει ο λίβας της ξενομανίας. Να πιούνε και να δροσιστούνε από το νερό που βγαίνει από την πέτρα, από το καλό και τ΄ αθάνατο νερό μας, από το “ύδωρ το ζων”.
Όταν μπαίνει ο φανατισμός σταματάει η λογική. Αυτό έχουν πάθει οι εν Ελλάδι οπαδοί του Κύριλλου και του Ονούφριου.
Με πολλή αγάπη και εκτίμηση προς τον κ. Αθανάσιο Κοτταδακη, θέτω και πάλι το καίριο ερώτημα: Στο οξύτατο Ουκρανικό ζήτημα, αλλά και σε κάθε σοβαρό, διαφιλονικούμενο θέμα μεταξύ δύο Εκκλησιών, ποιος είναι εκκλησιαστικά αρμόδιος για να δώσει τη λύση και να αποφανθεί τελεσίδικα: το Οικουμενικό Πατριαρχείο ή η Πανορθόδοξη Σύνοδος; Αν ισχύει το πρώτο, έχουμε καραμπινάτο παπισμό- ολοκληρωτισμό, αν υπερισχύει η Πανορθόδοξη Σύνοδος, καθώς είναι και το ορθόδοξο, κινούμαστε μέσα στο συνοδικό-δημοκρατικό κλίμα της Αγίας μας Εκκλησίας. Στο Ουκρανικό λοιπόν ζήτημα, ο αγαπητός πατήρ Αναστάσιος έχει αναφανδόν δίκαιο.
Δεν ζήτησε κανένας 2,57 να σκύψει ο π. Αναστάσης και οι συνοδεία του δουλικά το κεφάλι. Ούτε φίλοι του Φαναρίου είναι όσοι δεν πάνε με τα νερά του. Να μάθει ο π. Αναστάσης να πειθαρχεί στους Ηγουμένους του την Ιερά Σύνοδο και τον Μητροπολίτη του Πατρών Χρυσόστομο ο οποίος αναμένει για να μιλήσει εκεί στην Ιεραρχία και όχι στα παράθυρα και τα ιστολόγια. Ας περιμένει την απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Έχουμε Επισκόπους να ποιμαίνουνε το ποίμνιο οι «σέμπροι» να πειθαρχούν στους Επισκόπους τσοπάνηδες και την Σύνοδο. Εδώ δεν είναι προτεσταντισμός είναι Ορθοδοξία.
Ποια Πανορθόδοξη Σύνοδο κ. Γκουρβέλο. Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες έχουν σφαχθεί για μικροπράγματα. Γιατί δεν καλούν οι Ρώσοι τις άλλες Εκκλησίες να πάνε να λύσουν το θέμα. Απλά γιατί γνωρίζουν να ρίχνουν άσφαιρα πυρά και ότι κερδίσουν. Γιατί στην Πανορθόδοξη θα βρουν προφάσεις οι Εκκλησίες για να μην χαλάσουν μεταξύ τους.
Προς τον 7:38 μ,μ.
Πώς δεν ζήτησε ανώνυμε; Δεν παρακολουθείς τα σχόλια. Αυτό ζητούν οι ανώνυμοι φιλο-φαναριώτες.
Κάποιοι το είπαν πιο αδιάντροπα. Του ζήτησαν του Π. Αναστάσιου να περιοριστεί στα εφημεριακά του καθήκοντα και να μην γράφει και να μην ασχολείται με τίποτα.
Δηλαδή θέλουν δουλικά σκυμένο το κεφάλι στον αφέντη του Φαναρίου!!!
Όταν μπαίνει ο φανατισμός σταματάει η λογική. Αυτό έχουν πάθει οι εν Ελλάδι οπαδοί του Βαρθολομαίου.
Οταν ο κ. Κοτταδακης εγραφε τις αναρτησεις για τον Οσιο Παισιο, προσπαθουσε με ολους τους τροπους και με αφορητη πιεση να μας πειση οτι, δεν ισχυουν οι προσωπικες αποψεις ενος Αγιου για ενα θεμα (Αθηναγορα, Οικουμενισμο, κλπ.), αλλα μονον οι Συνοδικες Αποφασεις, που λαμβανει η Εκκλησια.
Τωρα, στο θεμα της Ουκρανιας ας μας εξηγηση τι πιστευει. Χρειαζεται Συνοδικη Αποφαση απο Πανορθοδοξη Συνοδο της Εκκλησιας η υπερισχυει η γνωμη ενος ανθρωπου, του Οικουμενικου Πατριαρχη ?
Αναποδα τα λες τα πραγματα, φιλε μου 6 - 11.
Οι παπαδες στην Ελλαδα, στην μεγαλη τους πλειοψηφια ειναι παραδοσιακοι και εχουν σωας τας φρενας, οπως τους εννοει ο Κοντογλου, και κρατουν τις παραδοσεις.
Αυτοι που θελουν να μας φερουν κοντα με τους παπικους, τους προτεσταντες, τους μονοφυσιτες, και τους αλλοθρησκους, πρεπει να εξετασουμε τι νερο πινουν.
Ας το παραδεχθούν οι αντίθετοι ότι ο Κοτταδάκης εδώ τα λέει μια χαρά και αντικρούει πλήρως τα σχόλια που έγραψαν στο πόδι τα όργανα του Κυρίλλου.
Το σχόλιο 1:10 πμ θα το έγραψε κάποιο φανατικό όργανο του Βαρθολομαίου γι΄ αυτό και βρίζει ως "όργανα του Κυρίλλου" όσους δεν σκύβουν το κεφάλι στον αφέντη του Βαρθολομαίο...
Η απάντησή σας και οι εξηγήσεις σας είναι το κάτι άλλο. Κρίμα που δεν συνετίζονται οι προσκολλημένοι στις φιλορωσικές ιδέες και προπαγάνδες.
Δυστυχώς δεν φαίνεται να βάζουν μυαλό οι φανατικά προσκολλημένοι στις φιλοφαναριώτικες ιδέες και παπικές προπαγάνδες περι πρώτου (του Φαναρίου) χωρίς ίσων!
Αγαπητέ κε Γκουρβέλο και λοιποί: α. Από πού συνάγεται ότι με την «Πατριαρχική Πράξη του 1686 παραχωρήθηκε οριστικά στο Πατριαρχείο Μόσχας η Μητρόπολη Κιέβου και πάσης και πάσης Ουκρανίας («Μικρής Ρωσίας»); Στο Πατριαρχικό «Ομιλούν τα κείμενα» διαβάζω μεταξύ άλλων ότι: «Η υπαγωγή της Μητροπόλεως του Κιέβου στον Μόσχας έγινε «τρόπω συγκαταβατικώ», και «οικονομικώς», «δια τας συμβαινούσας αναμεταξύ των δύο βασιλειών μάχας», ένεκα των οποίων «ο εχθρός της ορθής και αληθούς και αμωμήτου πίστεως των ορθοδόξων χριστιανών ζιζάνια και ακάνθας εγκατέσπειρε μεταξύ του σίτου, ήτοι της Ορθοδοξίας, και κινδυνεύει ταύτην υποχείριον έξειν τοις αλλοτρίοις και εναντίοις φρονήμασι». Ήγουν ιστορικά. «Η Μητρόπολη του Κιέβου είχε περάσει στην εξουσία των Ρωμαιοκαθολικών ηγεμόνων της Πολωνίας και της Λιθουανίας»-Κάλλιστος Ware, «Η Ορθόδοξη Εκκλησία» σελ. 168. Επί πλέον "ο διαπρεπής Πατριάρχης Ιεροσολύμων Δοσίθεος, του οποίου ο ρόλος εις τας διαπραγματεύσεις υπήρξε καίριος, εδήλωσεν εις τον μεσολαβητήν πρέσβην Νικήταν Αλεξιοβίτσην «να δοθεί … το Κίεβον επιτροπικώς τω Μοσχοβίας δια την κατέχουσαν τυραννίδα, έως ημέρας επισκέψεως θείας». Το πρόσωπο και το όνομα της «τυραννίδας» είναι γνωστό. Και άλλα πολλά που περιλαμβάνονται στις τρεις συνεχόμενες αναρτήσεις μου και αποδείχνουν περίτρανα ποιοι είναι φανατικοί και προσκολλημένοι σε ποιον και δεν τα επαναλαμβάνω. β.Ποιος ίδρυσε την Εκκλησία της Ρωσίας, ποιος την ανακήρυξε Αυτοκέφαλη, ποιος ανήγαγε το Μητροπολίτη της Μόσχας σε Πατριάρχη και την κατέταξε 5η στη σειρά της Ορθόδοξης Ανατολής, Πανορθόδοξη Σύνοδος ή το Οικουμενικό Πατριαρχείο; γ. Μήπως χρειάζεται πιο πολλή προσοχή το νέο γραφόμενο του Διοκλείας, «η Κωνσταντινούπολη δεν διέκοψε την Ευχαριστιακή Κοινωνία με τη Μόσχα», συν ο σχολιασμός μου, «αυτό απλοελληνικά θα πει ότι η Κωνσταντινούπολη και είναι και ενεργεί ως η Μεγάλη του Χριστού Μητέρα Εκκλησία ! Τουτέστιν, μήπως επικυρώνει την παλιά ομολογία του κατά την οποία: «Η Μητρόπολη Κιέβου όμως συνέχισε να βρίσκεται υπό τη δικαιοδοσία της Κωνσταντινούπολης μέχρι το 1686, κατόπιν πέρασε στη δικαιοδοσία της Μόσχας, αν και αυτό συνέβη χωρίς την ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχη». Συνεπώς το τι είναι ή πώς ενεργεί το «έκγονο» αυτής η Εκκλησία της Ρωσίας μπορεί να το συναγάγει κάθε χριστιανός ορθόδοξος στοιχειωδώς νουνεχής» ! δ. Οπότε μήπως χρειάζεται να διαβάσετε προσεκτικά, όχι ειρωνικά ως ο γνωστός κλητός λειτουργός του Χριστού τη διαυγέστατη και ακύμαντης τρυφερότητας περί «εκγόνων» απάντηση του Καθηγητή Χρήστου Γιανναρά, που παραθέτω ξανά; «Ειδικά σήμερα το Οικουμενικό Πατριαρχείο αξιώνεται από το Θεό να ζει το μεγαλείο της άκρας ταπείνωσης, λοιδορούμενο, θλιβόμενο, κακουχούμενο, όχι από εναντίους και αντιπάλους, αλλά από τα “κύκλω της τραπέζης του έκγονά του”. Ζούμε τη δοκιμασία, τα “έκγονα” της πρωτοκάθεδρης εκκλησιαστικής πατρότητας να διολισθαίνουν στην ευτέλεια των θρησκευτικών αποκυημάτων του εθνικισμού. Το Πατριαρχείο, για άλλη μία φορά, σηκώνει τον σταυρό προπηλακισμών και απειλών της επηρμένης οφρύος των αριθμητικά ισχυρών, βεβαιώνοντας την αρχοντιά του λειτουργήματός του». Συν την αναφορά μου στην καταδίκη από τη «Μεγάλη Σύνοδο» του 1872 του «Εθνοφυλετισμού» ! Και, του υφέρποντος υποδόρια «Παν-σλαυισμού» !-Αρχιμ. Βασιλείου Στεφανίδη, Τακτικού Καθηγητού Παν/μίου Αθηνών, «Εκκλησιαστική Ιστορία», σελ. 681 κε. ε. «Παναγιώτατος» ο Κωνσταντινουπόλεως, και ο Θεσσαλονίκης στην επαρχία του μέχρι σήμερα, κάποιες περιόδους ο Τραπεζούντος και ο Μονεμβασίας, «Παναγιώτατος» και ο πασών των Ρωσιών, που το διαβάσατε; Αθανάσιος Κοτταδάκης
Αυτα τα χιλιοειπωμενα, που αναφερει ο κ. Κοτταδακης, δεν φαινεται να συγκινουν τους Προκαθημενους Πατριαρχες και Αρχιεπισκοπους, με αποτελεσμα η αναγνωριση των Ουκρανων να ειναι αμφιβολη.
Κακα τα ψεμματα, οτι και να πη ο κ. Γιανναρας και ο κ. Κοτταδακης, ο καθε Πατριαρχης και ο καθε Αρχιεπισκοπος δεν θελει να θεση την Αρχιερωσυνη του σε αμφιβολια, και να συλλειτουργηση με Καθηρημενους και Αυτοχειροτονητους.
Και το εκπληκτικο ειναι οτι, πριν απο 2 χρονια ο ιδιος ο Οικουμενικος Πατριαρχης ανεγνωριζε οτι αυτοι ειναι πραγματι Καθηρημενοι και Αυτοχειροτονητοι και δεν συλλειτουργουσε μαζι τους !
Γι αυτο και ο Μητροπολιτης Ναυπακτου στην εισηγηση του προς την Ιεραρχια συνιστα να ερωτηθη το Πατριαρχειο, με ποια διαδικασια αυτοι απεκτησαν Κανονικη Ιερωσυνη.
Αυτο δεν εχει διευκρινιστη ακομη, οποτε ο καθε Αρχιερευς (πλην 4 - 5 Ελληνων) δεν βαζει την Αρχιερωσυνη του στον τορβα για να ικανοποιηση το Φαναρι.
Οπως φαινονται τα πραγματα, θα περιμενετε πολυ κ. Κοτταδακη.
Μόνο όσοι εθελοτυφλούν δεν μπορούν να συμφωνήσουνε με τα όσα διάβασα εδώ. Τα όσα γράφει ο κ. Κοτταδάκης είναι ξεκάθαρα χωρίς περιστροφές.
Δημοσίευση σχολίου