Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΡΩΣΙΚΗΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


ΑΝΑΦΟΡΑ  ΣΤΟ  ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ  ΚΑΙ  ΔΙΑ  ΧΕΙΡΟΣ  ΡΩΣΙΚΗΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ   ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

          Στην ανάρτηση 02.09.19 παρατέθηκαν κρίσιμα στοιχεία δια χειρός Αγγλικής- από το βιβλίο, του γνωστού Άγγλου Ορθόδοξου Επισκόπου Διοκλείας Κάλλιστου Γουέαρ, «Η Ορθόδοξη Εκκλησία»-τα οποία εξηγούν επαρκώς στο συνετό και απροκατάληπτο αναγνώστη την … α-κατανόητη επίθεση της ρωσικής Εκκλησίας κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τη χορήγηση του αυτοκέφαλου στην Εκκλησία της Ουκρανίας. Στην παρούσα παραθέτονται αντίστοιχα κρίσιμα στοιχεία δια χειρός ακραιφνώς ρωσικής-από το βιβλίο, «Η Ορθοδοξία», σελ. 43 κε, του διαπρεπούς ρώσου θεολόγου και φιλόσοφου αείμνηστου Παύλου Ευδοκίμωφ, Καθηγητή του ονομαστού Θεολογικού Ινστιτούτου του «Αγίου Σεργίου», Παρίσι-που απομυθοποιούν καταλυτικά, και μάλιστα σε ανύποπτο χρόνο, το σημερινό ρωσικό εκκλησιαστικό «ξεσηκωμό» στο θέμα αυτό.  
******   ***   ******
      «Στην Ανατολή-σε αντίθεση από τη Δύση-οι Πατέρες ζουν την Εκκλησία χωρίς να δοκιμάσουν την ανάγκη να την ορίσουν ως καθίδρυμα ή εξουσία. Στο ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας και Κράτους η «Επαναγωγή»-9ος αιώνας, Βασίλειος Α΄ Μακεδών-δείχνει καθαρά ότι η περίφημη  «Συμφωνία» των δυο εξουσιών δεν είναι μια νομική αρχή, αλλά ένα αίτημα πίστεως, η άμεση συνέπεια του δόγματος της Σαρκώσεως και του πληρώματός της.
Πλάι στους αγίους, στους μάρτυρες, στους ασκητές, και στους Πατέρες της Εκκλησίας βλέπουμε την εντελώς ιδιαίτερη κατηγορία των αγίων αυτοκρατόρων και ηγεμόνων. Η αγιότητά των είναι διαφορετική από τη μοναστική αγιότητα. Πηγάζει από τη θρησκευτική αποστολή της αυτοκρατορίας και των ηγεμόνων της, την υπεράσπιση, δηλαδή, της πίστεως και τη διάδοσή της. Πόσο χαρακτηριστικός είναι ο Κώδιξ του Ιουστινιανού, που αρχίζει με το Σύμβολο της Νικαίας. Το δόγμα βρίσκει κατάλληλη θέση ακριβώς στην καρδιά αυτού, που τόσο λανθασμένα και τόσο επιπόλαια ονομάζουν «βυζαντινό καισαροπαπισμό». Η υπερβολική κάποτε ακαμψία και απολυτότητα των μοναχών εύρισκαν την επίλυσή των στη «Συμφωνία» των Πατριαρχών και των Ηγεμόνων, οποιαδήποτε όμως απόπειρα να θιγεί η καθαρότητα της πίστεως θραυόταν αργά ή γρήγορα πάνω στον ακλόνητο βράχο της Εκκλησίας.
     Ο χαρισματικός χαρακτήρας που έχει η ιεροτελεστία στης στέψεως του αυτοκράτορα αποτελεί είσοδο της αυτοκρατορίας της ιερή περιοχή της Εκκλησίας. Η Εκκλησία είναι παγκόσμιος κανόνας ζωής. Έτσι π.χ. ο βυζαντινός στρατός παίρνει το όνομα «φιλόχριστος». Όταν αυτό έγινε συνείδηση, ο βασιλεύς παριστάνεται πάντοτε στην αγιογραφία γονατισμένος ή προσκυνώντας μπροστά στο Χριστό. Βέβαια η ισορροπία είναι πάντα δύσκολη και περνά επί ξυρού ακμής. Μολονότι η Εκκλησία δεν ηττήθηκε ποτέ από το Κράτος, ήταν όμως φορές που αισθάνθηκε ισχυρούς πειρασμούς προερχόμενους από την ιστορία.
******   ***   *******
    Τον 9ο αιώνα οι αδελφοί άγιος Κύριλλος και Άγιος Μεθόδιος από τη Θεσσαλονίκη μεταφυτεύουν στο έδαφος των σλαβικών χωρών, όχι μόνο το Χριστιανισμό, αλλά και τη θεοκρατική ιδέα κατά το υπόδειγμα του Βυζαντίου, διαμορφώνοντας τον σλαβικό βυζαντινισμό. Κι ευθύς πόσο χαρακτηριστική είναι αυτή η  ανάγκη της αυτονομίας, που τόσο δυνατά αισθάνονται η Βουλγαρία και η Σερβία, και που διερμηνεύει τον κοινό πόθο των για τιμή θεοκρατική, ίση προς εκείνη της Κωνσταντινουπόλεως !
    Τον 15ο αιώνα το Βυζάντιο χάνεται. Η πτώση της Κωνσταντινουπόλεως δεν είναι μήπως η τιμωρία για την εκτρωματική προδοσία της Φλωρεντίας; Το βασιλικό στέμμα που περνά στον ηγεμόνα των ρωσικών χωρών, δεν είναι η εξ ουρανού ευλογία του νόμιμου κληρονόμου της ορθόδοξης βασιλείας, του τσάρου όλων των Χριστιανών; Ιβάν ο 3ος νυμφεύεται την ανεψιά του τελευταίου βασιλέως  και προικίζει τη Μόσχα με τα σύμβολα της αγίας Ρωσίας: Ο δικέφαλος αετός αφήνει τις ακτές του Βοσπόρου και απλώνει τα φτερά του πάνω από τις στέπες της απέραντης Ρωσίας. Η καρδιά της εθνικής ζωής έπαλλε μέσα στην Εκκλησία, η οποία αποκτώντας συνείδηση του νέου αξιώματός της, την εμπνέει στο λαό, και αυτός με μια υπέρτατη ανάταση αποτινάσσει την ειδωλολατρική επιρροή και διώχνει τις Ταταρικές ορδές. Με το στόμα του μοναχού Φιλοθέου η λαϊκή συνείδηση μεταφέρει το πνευματικό κέντρο του κόσμου στη Μόσχα: Αν οι δυο Ρώμες -η Ρώμη και η Κωνσταντινούπολη- έπεσαν, η Τρίτη, η Μόσχα μένει, και τέταρτη δεν θα υπάρξει ποτέ. Η άρνηση αυτή «της τέταρτης Ρώμης» φανερώνει καθαρά στο Φιλόθεο την εσχατολογική προοπτική. Η Μόσχα σημαδεύει την έλευση των έσχατων καιρών. Ενώ στην Κωνσταντινούπολη ο σταυρός γκρεμίζεται από το ναό της αγίας Σοφίας, η Μητρόπολη της Μόσχας κληρονομεί τώρα τον τίτλο «καθολική». Από την ίδια πνευματική αρχή πηγάζει και η αληθινή σημασία που έχει ο παγκόσμιος τίτλος του τσάρου, με τον οποίο στέφθηκε στα 1577 από την Ανατολή ο Ιβάν ο Τρομερός. Στα 1589 ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμίας προχειρίζει το μητροπολίτη Ιώβ στον τίτλο του πατριάρχη πασών των Εκκλησιών της Ρωσίας.
    Αλλά ο έντονος μοσχοβίτικος συγκεντρωτισμός, το γοργό μεγάλωμα της αυτοκρατορίας και της πολιτικής δυνάμεως αυτής αφήνει πίσω τον πνευματικό ρυθμό. Η συνείδηση των ανθρώπων της Εκκλησίας βραδυπορεί, αναζητώντας καταφύγιο στην απλοϊκή προσκόλληση στο παρελθόν. Ο συντηρητισμός εκφυλίζεται μοιραία σε μορφολατρεία. Το επίσημο πρόσωπο της ρωσικής Ορθοδοξίας διαμορφώνεται ξεκομμένο πια από την εσωτερική πνευματική βυζαντινή παράδοση. Οι επίσκοποι του Νοβγκορόντ, καταπολεμώντας του αιρετικούς, προσφεύγουν στην κρατική αστυνομία και θαυμάζουν, μολονότι όχι φανερά, ωστόσο όχι λιγότερο ανησυχαστικά, τη δυτική ιερά εξέταση. Η σύνοδος των Επτά Κεφαλαίων-Στογκλάβ, 1551-κηρύσσει την πίστη προς το παρελθόν πολύ περισσότερο και από την πίστη προς την Αλήθεια, προετοιμάζοντας με τη στενή τυπολατρία της το σχίσμα των παλαιοπίστων. Το κράτος που γίνεται όλο και περισσότερο αυταρχικό διασφαλίζει τα δικαιώματά του, χωρίς να θυμάται τις υποχρεώσεις του προς την Εκκλησία. Εξουδετερώνει όλο και περισσότερο την Εκκλησία, παραλύοντας τον κοινωνικό της ρόλο, την άσκηση έργων φιλανθρωπίας. Το δράμα της τρίτης Ρώμης με την ουτοπία του έγκειται στον εθνικό μεσσιανισμό, που διαδέχτηκε τον οικουμενικό μεσσιανισμό του Βυζαντίου, έχοντας έτσι μέσα του τις τοξίνες της εγκοσμιοποιήσεως.
    Τον 17ο αιώνα σημαδεύει μια κρίση βαθιά. Οι θεολόγοι του Κιέβου με το Στέφανο Γιαβόρσκυ εισάγουν τη λατινική θεολογία. Ο Θεοφάνης Προκόποβιτς την αντισταθμίζει με μια τάση λουθηρανίζουσα. Με το Μεγάλο Πέτρο ο δυτικός απολυταρχισμός εγκατασταίνεται κι αποτελειώνει το έργο της εγκοσμιοποιήσεως. Ο Πέτρος απορρίπτει το ρόλο της Εκκλησίας ως συνειδήσεως του Κράτους περιορίζοντάς την στις άμεσες ανάγκες των πιστών, που θα φροντίσει να τις καθορίσει ο ίδιος. Το Κράτος από τότε αναθέτει στην εκκλησία ορισμένα λειτουργήματα, ανάλογα με την κρατική των χρησιμότητα. Τον αρχαίο θεσμό του πατριάρχη αναπληρώνει ένα συνοδικό όργανο, που έχει προέλευση και χαρακτήρα προτεσταντικό, ονομαζόμενο «τμήμα ορθόδοξης ομολογίας» …
     Από Ευδοκίμωφ αρκετά αυτά, κρυστάλλινα και πεντακάθαρα. Μπορούν να συμπληρωθούν ερμηνευτικά με επαναφορά του αναρτημένου αποσπάσματος του Καθηγητή Χ. Γιανναρά. «Η θρησκευτική μεταρρύθμιση του Μεγάλου Πέτρου απέβλεψε στο συστηματικό εκδυτικισμό της Ρωσικής Εκκλησίας-τόσο των δομών, όσο και του πνευματικού βίου. Με την επίδραση του Φεοφάν Προκόποβιτς πολλές πτυχές του εκκλησιαστικού και πνευματικού βίου της Ρωσίας διαμορφώθηκαν ακριβώς σύμφωνα με το πνεύμα και τα κριτήρια του προτεσταντικού πιετισμού». Και να λάβουν τη χαριστική βολή στην τελική φράση-συμπέρασμα: «Ενώ ταυτόχρονα το θεολογικό του «σύστημα» και η συγγραφική παραγωγή επέβαλαν στην ακαδημαϊκή σπουδή της θεολογίας στη Ρωσία», αυτό που συμπυκνώνει εκπληκτικά η λακωνική έκφραση-διατύπωση του κορυφαίου π. Γ. Φλορόφσκυ «την κυριαρχία ενός λατινο-προτεσταντικού σχολαστικισμού». «Η Ελευθερία του Ήθους», σελ.155.
******  ***   ******
    Αυτά βέβαια τα διαβάζουν και τα κατανοούν όσοι έχουν κάποια γνώση, σύνεση και απροκατάληπτη κρίση. Όχι οι «κεκράχτες» της στεγανής μοναξιάς του «ζήλον Θεού έχουσιν, αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν», οι εν Ελλάδι στρατευμένοι ανώνυμοι-απρόσωποι οπαδοί των τάχα μου πολεμίων του ψευτοείδωλου ή δονικιχωτικού σκιάχτρου της διαβόητης … «παν αίρεσης του οικουμενισμού». Που δεν καταλαβαίνουν ότι άλλο το ένα, άλλο το άλλο, άλλο «ρωσικός εθνικός μεσσιανισμός», εντελώς άλλο «οικουμενικός μεσσιανισμός του Βυζαντίου» Το πρώτο είναι το λιγότερο «πουκάμισο αδειανό», άθροισμα «εκγόνου» ποσοτικό, το δεύτερο, «Καινή Διαθήκη» στα Ελληνικά, ευλογία ουράνια, προσφορά «υπέρ την χρηματικήν-πολιτικήν φορολογίαν ορθοδόξου πλουτισμόν θεολογίας», με εργαλείο τη μοναδικής τελειότητας ελληνική γλώσσα, και της εκπληκτικής αρτιότητας ελληνική φιλοσοφία στην Πατερική διατύπωση της Χριστιανικής Αλήθειας-δόγμα, εκλογή που πρέπει ποιοτική. Και ο πιο κουτός καταλαβαίνει σε ποια πλευρά είναι ο «εθνοφυλετισμός» και σε ποια ό,τι το πηγαίο, αληθινό και ανώτερο. Εκτός από τον ανώνυμο-απρόσωπο της στεγανής μοναξιάς που από Ορθοδοξία, ξέρει μόνο και εξ ακοής γυμνή τη λέξη.  
Αντιγραφή, με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»
Αθανάσιος Κοτταδάκης

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πριν από λίγο καιρό, σε ένα κείμενο διατυπώθηκε ο ισχυρισμός ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο παραδέχεται ότι η Ουκρανία υπάγεται εκκλησιαστικώς στην Ρωσική Εκκλησία, με επίσημο τρόπο.
Δηλαδή, ότι στα Τυπικά του 17ου αιώνα, στα Συνταγμάτια του 1797 (του Αγίου Γρηγορίου του Ε'), του 1829, του 1855, του 1896, του 1902, που εκδόθηκαν "εν Κωνσταντινουπόλει εκ του Πατριαρχικού Τυπογραφείου", και στα Πατριαρχικα Ημερολόγια - Επετηρίδες μέχρι και το 2018, αναγράφεται αυτό ακριβώς το γεγονός.
Είναι αλήθεια αυτό ή πρόκειται για παραπληροφόρηση ?
Αν κάποιος έχει κάποιο Πατριαρχικό Ημερολόγιο ας το επιβεβαιώση ή ας το διαψεύση.

Ανώνυμος είπε...

Σοφόν το σαφές
Τα άρθρα σας κ.Κοτταδάκη είναι σαφέστατα και προσφέρουν απαντήσεις σε όσους προσπαθούν δικολαβικά να παραπλανήσουν τον Ορθόδοξο Έλληνα.

Ανώνυμος είπε...

Ξεκάθαρο και τεκμηριωμένο το γραπτό του κ. Αθ. Κοτταδάκη, όχι με λόγια του αέρα, όπως πολλοί λένε επί του Ουκρανικού Εκκλησιαστικού ζητήματος, για να υπερθεματίσουν υπέρ της Ρωσικής πλευράς. Η αντιπατριαρχική υστερία και το μίσος τους κατά του Οικ. Πατριαρχείου, δεν του αφήνουν να δουν το θέμα ξεκάθαρα, πέρα και έξω από άλλες προκαταλήψεις.
Η ιστορία και τα άμεσο μέλλον θα δικαίωση και αυτή την Πράξη της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Η συμβολή σας στο θέμα αυτό είναι καθοριστική κ. Αθ. Κοτταδάκη. Είθε και άλλοι Θεολόγοι να σας μιμηθούν στον ευαγγελισμό ψυχών επί του Ουκρανικού ζητήματος.

Ανώνυμος είπε...

Οι φίλοι του Ονούφριου και του Κυρίλλου αυτό τον καιρό τρέχουν προς άγρα υπογραφών. Δεν έχουν χρόνο να δώσουν απαντήσεις. Αλλά και εσύ άνθρωπέ μου τους κτυπάς όπως ο ψαράς το χταπόδι. Άστους ήσυχους γιατί στα 10 εκατομμύρια Ορθοδόξων Ελλήνων δεν κατάφερα να φτάσουν τις 2 χιλιάδες. Και μέσα σε αυτές είναι και υπογραφές άλλων εθνικών εκκλησιών και ΓΟΧ.

Ανώνυμος είπε...

Με τις γνώσεις σας στα Θεολογικά Εκκλησιαστικά θέματα και την μαχητικότητα σας οι παρεμβάσεις σας είναι αναγκαίες. Στο ευαίσθητο αυτό θέμα που προσπαθούν να το αναγάγουν ως πρωταρχικό στην πατρίδα μας τα κείμενά σας είναι κυματοθραύστης στις αναίτιες επιθέσεις τους.

Ανώνυμος είπε...

Στο Twitter επανήλθε ο Πάνος Καμμένος έπειτα από αποχή λίγων μηνών.
"Ασφάλεια της Ελλάδας στηρίζεται στην ισχυρή συμμαχία με ΗΠΑ και Μεσογειακές χώρες αλλά και διατήρηση συνεργασίας με Ορθόδοξες χώρες. Απόφαση της Ιεράς συνόδου για αναγνώριση Ουκρανικής εκκλησίας θα τινάξει όλα στον αέρα με συνέπειες τραγικές για το Έθνος" τονίζει ο κ. Καμμένος.
Αυτή την φορά ως «καλός χριστιανός» που είχε δηλώσει ότι «εγώ είμαι παλαιοημερολογίτης, είμαι με την Μονή Εσφιγμένου» (https://www.youtube.com/watch?v=J6Ng59hKtLk) καταφθάνει μετά από σιωπή να γίνει συνήγοροςς των αποτειχιμένων και των αυτών που μαζεύουν υπογραφές κατά της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας. Ο κ. Καμμένος συμπορεύεται με όσους υπέγραψαν (Ζήση, Γκοτσόπουλο, και Σία). Ευτυχώς που δεν υπέγραψα.

Ανώνυμος είπε...

Αφού μας έκαψε ο Καμμένος με την συγκυβέρνηση συριζανέλ τώρα που δεν έχει τι να κάνει ως απόμαχος πολιτικός θα σώσει την Εκκλησία. ας πάει λοιπόν στους παλαιοημερολογίτες να κάνει με αυτούς ανένδοτο αγώνα.

Ανώνυμος είπε...

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προχώρησε δυναμικά απέστειλε σε όλα τα μέλη της Ιεραρχίας, Πρόσκληση καθώς και η Ημερήσια Διάταξη για έκτακτη Σύγκλιση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, το ερχόμενο Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019.
Μοναδικό θέμα συζήτησης το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο με εισηγητή τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.
Η Εκκλησία της Ελλάδας ευχόμαστε να κάνει την αρχή της αναγνωρίσεως.

Ανώνυμος είπε...

Από την Κυριακή μια νέα μνημόνευση στα Αρχιερατικά Δίπτυχα. Να δω τι θα κάνουν όσοι υπόγραψαν. Στην Ελλάδα οι κολοτούμπες είναι συνήθεια όλων των πολιτών. Άντε και κοντός ψαλμός Αλληλούια.

Ανώνυμος είπε...

Του Μητροπολίτου Κιέβου Επιφάνιου
ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ
ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ!

Ανώνυμος είπε...

Όλος ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός θα βροντοφωνάξει στους Ναούς την Κυριακή 13 Οκτωβρίου μετά την εν Αγίω Πνεύματι απόφαση της Ιεραρχίας
Μητροπολίτου Κιέβου Επιφάνιου
ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ
ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ! ΑΞΙΟΣ!

Ανώνυμος είπε...

Μανιασμένος Σχισματικός ο 2:54 και 2:58μ.μ.

Ανώνυμος είπε...


ΑΚΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ;
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/10/blog-post_7.html


ΑΚΟΥΕΙ Ο ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ;

Ανώνυμος είπε...

Εδώ ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος κάνει αναφορά σε όσους προσπαθούν να κηρύξουν αίρεση. Την αίρεση του σχίσματος της Εκκλησίας την πραγματοποιούν οι αποτειχισμένοι και όσοι διαβάλουν τις αποφάσεις της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Ο κ. Κοτταδάκης παραμένει πιστός στην διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Ουδεμία σχέση έχει με τα όσα υπονοεί ο 4.02 μ.μ.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Kύριε ιστολόγε, γνωστέ νεκροθάφτη των σχολίων-παραπομπών σε δημοσιεύματα του Ορθοδόξου Τύπου, ειδικά αυτών που κατηγορούν το Βαρθολομαίο για τη μετάδοση των αχράντων μυστηρίων στον Ποροσένκο.
Νομίζεις ότι προσδίδουν κύρος στο blog σου τα γελοιωδέστατα σχόλια του αυτοεπαναλαμβανόμενου 7/10-2:54 και 2:58;
Αυτή είναι η σοβαρότητα του ιστολογίου σου;
Από τη μια θάβεις σχόλια που ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν το λαό για τα εγκλήματα του Βαρθολομαίου και από την άλλη δημοσιεύεις βλακώδη και ποιοτικά χαμηλά σχόλια όπως τα δύο αυτά...

Ανώνυμος είπε...

Με τον αιρετικό οικουμενισμό δεν υπάρχει σωτηρία.

Αναγνώστης

Αναστάσιος είπε...

Προ: 7 Οκτωβρίου 2019 - 6:25 μ.μ.

Το κύρος στο blog «Αναστάσιος» καθώς και «η σοβαρότητα του ιστολογίου» είναι οι 4.500 καθημερινές επισκέψεις φίλων αναγνωστών.
Μέσα σε αυτούς και εσείς.

Ανώνυμος είπε...

π.Νεόφυτε, το σχίσμα δεν είναι αίρεση.

Ακόμα η αποτείχιση από αιρετικούς οικουμενιστές δεν είναι σχίσμα.

Και ακόμα ο Οικουμενισμός είναι άρνηση των Αγίων Πατέρων.

Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Το σωστό είναι να μην θάβετε τα αντιοικουμενιστικά σχόλια.

Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Οι μοναχοί οφείλουν να μην γίνονται οικουμενιστές!

Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Μην προσπαθης να δικαιολογησης τα αδικαιολογητα πατερ Νεοφυτε.
Εσυ θα συμμετειχες σε Εσπερινο με παπικους, οπως εκανε ο Μητροπολιτης Γαλλιας στο Παρισι ?
Θα ελαμβανες τιμητικο μεταλλιο και θα φωτογραφιζοσουν με γυναικα "Αρχιεπισκοπο", οπως εκανε ο Πατριαρχης μας στη Στοκχολμη ?
Αυτη ειναι η πραγματικοτητα που βλεπουμε και ζουμε καθε ημερα, οσο και αν προσπαθειτε να την καλυψετε κι εσυ και ο Κοτταδακης.

Ανώνυμος είπε...

Δώρο στον π. Νεόφυτο από τον άγιο Παϊσιο.

"Μετά λύπης μου, από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό. Ξέρουν, όμως, να ομιλούν για αγάπη και ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει."

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Δεν δικαιολογώ τίποτα 8.10. Αλλά απαντώ.
Σας ενόχλησε η παρουσία άλλων δογμάτων στον Εσπερινό που τέλεσε ο Γαλλίας Εμμανουήλ. Δεν βλέπω την ίδια ευαισθησία στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών για την παρουσία άλλων δογμάτων σε ακολουθίες; Πάντα υπάρχουν στον Εσπερινό του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο. Μόνιμα είναι σε ακολουθίες Αγάπης, Ευαγγελισμού κλπ κλπ. όχι εις τας Αθήνας αλλά και εις άλλες πόλεις της Ελλάδος.
Αφήστε την υποκρισία και την μονόπλευρη ματιά.
Για την πλακέτα τώρα το διαβάζω αλλά σας απαντώ «σιγά τα αυγά». Ρίξτε μια ματιά να βρείτε πόσοι Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν λάβει πλακέτες, εγκόλπια κλπ κλπ από διαφόρους.
Δεν καλύπτω τίποτα.

Όταν σου προσφέρουν δώρο 11.24 η ευγένεια λέγει ότι πρέπει να προσφέρεις. Ως αντίδωρο σας προσφέρω το παρακάτω άρθρο του σπουδαίου Θεολόγου Αθανασίου Κοτταδάκη «ΟΥΤΕ ΨΙΧΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΥΤΕ ΦΛΟΙΟ» http://anastasiosk.blogspot.com/2017/02/blog-post_71.html
Την ευλογία μου
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Και άλλο δώρο στον π. Νεόφυτο και στους οικουμενιστές :

"Επίσης ας γνωρίσωμεν καλά ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν. Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές. Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί? όμως δεν είναι ανησυχητικόν. Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει... Ο Κύριος, όταν θα πρέπη, θα παρουσιάση τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες, διά να συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, διά να ομολογήσουν την Ορθόδοξον Πίστιν, να στερεώσουν την Παράδοσιν και να δώσουν χαράν μεγάλην εις την Μητέρα μας». "

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΝΕΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Για το άρθρο του Κοτταδάκη «ΟΥΤΕ ΨΙΧΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΥΤΕ ΦΛΟΙΟ», μεταφέρω το πρώτο σχόλιο μόνο, σωστό αντίλογο.


π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ είπε...
Κρίμα που δεν ζει ο π. Παισιος να διαβάσει το άρθρο και να καταλάβει το λάθος που έκανε όχι μόνο να σκεφτεί αλλά και να τολμήσει να δημοσιεύσει τη διαπίστωση του περί των οικουμενιστων.
Ας τον δικαιολογησουμε όμως τον Άγιο! Αγραμματος ήταν, δεν είχε τη μόρφωση που έχουμε εμείς σήμερα και μπορούμε και διαβάζουμε τι είπε και πως ενηργησε ο Χριστός μας, η τι έγραψε ο Αγ. Ρωμανος ο Μελωδος...


6 Φεβρουαρίου 2017 - 9:11 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

π.Νεόφυτε γιατί δεν λέτε "άλλων αιρετικών δογμάτων";
Δεν πιστεύετε ότι ο παπισμός, ο μονοφυσιτισμός και ο προτεσταντισμός είναι αιρέσεις;

Ανώνυμος είπε...

Η προσπάθεια σας να λειάνετε τις αιχμές, πάτερ Νεόφυτε, δεν είναι επιτυχής.
Στον Εσπερινό που έγινε στο Παρίσι οι παπικοί φορούν τα άμφια τους, που σημαίνει ότι με κάποιον τρόπο συμμετείχαν στην Ακολουθία. Οσοι παρευρέθηκαν εκεί γνωρίζουν ασφαλώς τις λεπτομέρειες.
Αντιθέτως οι ετερόδοξοι που παρευρίσκονται σε τελετές στην Αθήνα (Εσπερινός στην Πνύκα, Δοξολογία για το Νέον Ετος, Δοξολογίες για τις Εθνικές Εορτές, Κηδείες Πολιτικών προσώπων, κλπ) ΔΕΝ φορούν άμφια. Στέκονται με τα ράσα τους μέσα στο ναό χωρίς να συμμετέχουν.
Είναι φανερή η διαφορά.
Οσο για την γυναίκα "Αρχιεπίσκοπο", η φωτογράφιση της δίπλα στον Οικουμενικό Πατριάρχη προσδίδει σε αυτήν αναγνώριση του "Αξιώματος" της και εμμέσως αναγνώριση της γυναικείας "Ιερωσύνης".
Ενα επίσημο πρόσωπο και μάλιστα ανώτατος Κληρικός θα πρέπει να προσέχη ποιόν συναντά και με ποιόν φωτογραφίζεται.
Αυτά τα πραγματικά γεγονότα, που συμβαίνουν πολύ συχνά με Κληρικούς του Φαναρίου, πονούν και στενοχωρούν τις Ορθόδοξες συνειδήσεις. Δεν πρόκειται για υποκρισία και μονόπλευρη ματιά, αλλά για πραγματικό ενδιαφέρον για την Εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Ποιός σου είπε καλέ μου σχολιαστή 2:35 μ.μ. ότι οι αντιλήψεις του Βαρθολομαίου διαφέρουν από τις αντιλήψεις του π. Νεόφυτου;
Μπορεί να απέχουν λίγο ή να ταιριάζουν ολικά με ότι αυτό συνεπάγεται για τη σωτηρία τους...

Ανώνυμος είπε...

Ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας επαναλαμβάνει και σωστά ζητεί απο τους πιστούς να μάθουν ότι ο παπισμός είναι αίρεση και ο οικουμενισμός είναι παναίρεση.

Ακούει ο π. Νεόφυτος;

Ακούει ο Κοτταδάκης;

Ακούνε οι οικουμενιστές;

Ανώνυμος είπε...

Σεβαστές οι απόψεις του Γόρτυνος αλλά δεν είναι αποδεκτές από την Εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

"Το κύρος στο blog «Αναστάσιος» καθώς και «η σοβαρότητα του ιστολογίου» είναι οι 4.500 καθημερινές επισκέψεις φίλων αναγνωστών", γράφεις.
Η ποσότητα των αναγνωστών δεν είναι επιχείρημα υπέρ σου και του blog σου.
Και άλλα ιστολόγια μπορούν να επικαλεσθούν τον αριθμό των αναγνωστών τους ενώ κάθε άλλο παρά διεκδικούν δάφνες ποιότητας.
Είναι αδιανόητο να μην δημοσιεύεις τα μη υβριστικά σχόλια που αποκαλύπτουν την αυθαιρεσία του πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Στερείς από τους αναγνώστες σου το αγαθό της αντικειμενικής ενημέρωσης.