Οι βυζαντινές εικόνες της Κύπρου
εντάσσσοται στη βυζαντινή ζωγραφική και ακολουθούν την εξέλιξη και τα διάφορα
ρεύματα της. Σ ‘ορισμένες όμως εποχές, ιστορικοί λόγοι και ξένες επιδράσεις
προσδίδουν στις κυπριακές εικόνες ιδιομορφία που τις ξεχωρίζει από τις άλλες
βυζαντινές εικόνες. Έτσι ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αποκτούν οι βυζαντινές
εικόνες της Κύπρου τον 13ο αιώνα, ενώ, μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης το
1453, διαμορφώνεται στα τέλη του 15ου και το πρώτο μισό του 16ου αιώνα ιδιαίτερη
Κυπριακή Σχολή Ζωγραφικής που προχωρεί παράλληλα με την πιο γνωστή Κρητική
Σχολή. Η Κυπριακή Σχολή υπήρξε σχετικά βραχύβια γιατί η Κύπρος κατελήφθη από
τους Τούρκους το 1570 και περιήλθε σε κατάσταση οικονομικής εξαθλίωσης και
εκβαρβάρωσης. Έτσι η εξέλιξη της ζωγραφικής ανεκόπη. Όσοι ζωγράφοι επέζησαν της
καταστροφής εγκατέλειψαν την Κύπρο. Οι εικόνες του 16ου αιώνα που
χρονολογούνται μετά το 1570 είναι ελάχιστες.
Όταν το 17ο αιώνα ξαναρχίζει η
καλλιέργεια της ζωγραφικής των εικόνων, η τεχνοτροπία των εικόνων είναι εντελώς
διαφορετική από την τεχνοτροπία των εικόνων της Κυπριακής Σχολής του 15ου και
16ου αιώνα.
Δείτε το Βιβλίο πατώντας Εδώ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου