ΤΟ “ΒΑΠΤΙΣΜΑ” ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Σκέψεις με αφορμή κείμενο του π. Γ. Φλωρόφσκι (Β΄)
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Για να αναγνωσθεί καλύτερα το κείμενο κάντε «κλικ» στον παρακάτω υπογραμμισμένο τίτλο «Το ''Βάπτισμα'' των Αιρετικών στη Θεολογία και την Πράξη της Εκκλησίας» και η ανάγνωση θα γίνει ευκολότερη.
Το ''Βάπτισμα'' των Αιρετικών στη Θεολογία και την Πράξη της Εκκλησίας
36 σχόλια:
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ-Κ.Μ
Καλημερα.παρα πολυ ωραια αναρτηση!πολυ κατατοπιστικη,πολυ πιστικη...να ρωτησω και εγω κατι τωρα --Αν ο πάπας θελει να ασπαστει την ορθοδοξια,ξεκιναει απο την αρχη η παιρνει καποια θεση [απο αυτες της ιεραρχιας];Διοτι αν δεν παιρνει καμια θεση και ξαναξεκιναει απο την αρχη,γινεται δηλαδη κανονικος πολιτης αυτο ισως να ειναι και ενας λογος να μην θελουν να ασπαστουν την ορθοδοξια;---εθεσα προβληματισμο.ΠΑΤΕΡ ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.ΠΗΝ.+++
Θέλησα να διαβάσω την όλη σας εργασία π. Αναστάσιε όμως είναι πραγματικά μεγάλη. Οι 8 σελίδες για την ματιά που συνήθως ρίχνω είναι πολλές. Βέβαια το θέμα σας θα έχει ενδιαφέρον. Θα προσπαθήσω όταν βρω χρόνο να το διαβάσω. Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα αντί για εργασία γράφατε ένα ευσύνοπτο ακόμα σχόλιο. Μην το εκλάβετε ως παρατήρηση, απλά εκφράζω την προσωπική μου άποψη.
Στ. Π.
Αγαπητέ Στ. Π.
Έχουμε μάθει, δυστυχώς, σε όλα να είμαστε fast-...
Ευτυχώς αυτό δε γίνεται πάντα και παντού.
Πάντως αν θες κάτι ευσύνοπτο δες τα συμπεράσματα στο τέλος.
π. ΑΚΓ
ΠΑΤΑΣ Fullscreen ΚΑΙ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕΓΑΛΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ.
Τι να πω αδελφοί μου;
Ότι έχουμε χάσει κάθε μέτρο;
Ότι έχουμε ξεφύγει εντελώς;
Τι φταίει άραγες;
Ότι ακούω και βλέπω πρώτη φορά στη ζωή μου Ιερέα και μάλιστα Θεολόγο να εναντιώνεται στις θεολογικές γνώσεις του π.Φλωρόφσκι;;;
Δεν το έχω ξανά δει αυτό πουθενά.
Δεν ξέρω έναν στον κόσμο όλο που να τα βάζει με την Θεολογία του Αγίου αυτού ανδρός.
Ας είναι.
Η Πάτρα έχει την πρωτιά και σε αυτό.
Β/Β
Πολύ καλό πάτερ... Να είστε καλά αλλά δεν διαβάζονται εύκολα
Το θέμα της ανάρτησης πολύ μεγάλο και σοβαρό.
Η διαπραγμάτευση καλή και σαφής.
Αναμένουμε το επόμενο, που έχει περισσότερο ενδιαφέρον επειδή θα ασχοληθεί με το σήμερα.
Ευχαριστούμε τον π. Αναστάσιο και τον Αναστάσιο.
Λ.Κ.
B/Β να γίνεις πιο σαφής.
Επειδή το είπε ο τάδε σημαίνει οτι a priori είναι και σωστό ;
Και οι Πατέρες δεν είναι αλάνθαστοι σε όλα όσα έχουν πει.
Γιατί ταράζεσαι εσωτερικά ;
Καταπληκτική η εργασία και τεκμηριωμένη. Άξιζε τον χρόνο που έδωσα για να την διαβάσω. Πάτερ νάσθε καλά. Συνεχίστε την προσφορά της μαρτυρίας σας στην αλήθεια της Εκκλησίας.
Στον αγαπητό Β/Β
Α) παραπέμπω στη φράση του Μ. Βασιλείου : «εἰ καὶ τὸν ΜΕΓΑΝ Διονύσιον τοῦτο ΠΑΡΕΛΑΘΕΝ, ἀλλ᾿ ἡμῖν οὐ φυλακτέον τὴν μίμησιν τοῦ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ, τὸ γὰρ ΑΤΟΠΟΝ, αὐτόθεν πρόδηλον καὶ πᾶσιν ἐναργές».
Νομίζω εδώ θα βρούμε το μέτρο, όσοι το έχουμε χάσει…
Β) Από τους ισχυρισμούς του σχολίου σας προκύπτει ότι μελετάτε πολύ συστηματικά τη θεολογική γραμματεία (πρώτη φορά βλέπω, δεν το έχω ξαναδεί πουθενά, δεν ξέρω ένα στον κόσμο όλο κοκ). Θα παρακαλούσα, αν δε σας είναι κόπος, να επισημαίνατε στην ανάρτησή μου τα σημεία στα οποία αστοχώ και δεν έχω κατανοήσει σωστά την εκκλησιαστική παράδοση στο προκείμενο θέμα. Οι γενικότητες, τα συνθήματα και οι αφορισμοί δεν ωφελούν κανένα.
Ούτε και τιμούν ...
π. ΑΚΓ
Υάκινθε εσύ έδωσες το έναυσμα, αλλά τώρα σιωπάς.
Θέλουμε την άποψή σου
L.
ΛΟΓΟΣ ΣΑΦΗΣ, ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ, ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟΣ.
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΠΑ-ΤΑΣΟ.
Συγχαίρω για την τεκμηρίωση των συμπερασμάτων. Δεν νομίζω ότι κάποιος θα μπορούσε να πει κάτι το αντίθετο. Για μένα είναι ευχάριστο να διαβάζω μελέτες επιπέδου από απλούς εφημερίους της Εκκλησίας. Είναι ελπιδοφόρο ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοια ζητήματα υπό κληρικού. Θα περιμένω την συνέχεια για να μαθητεύσω. Σας ευχαριστώ π. Αναστάσιε γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω από την εργασία σας πολλά τα οποία δεν γνώριζα. Την ευχή σας και καλή δύναμη και φωτισμό στις ποιμαντικές σας προσπάθειες,
"...Επειδή το είπε ο τάδε σημαίνει οτι a priori είναι και σωστό ;
Και οι Πατέρες δεν είναι αλάνθαστοι σε όλα όσα έχουν πει..."
Αυτή την απάντηση που μου γράψανε σας την ανταποδίδω.
Β/Β
"Το βάπτισμα δίδεται μια και μόνη φορά στη ζωή του κάθε πιστού. Και επειδή αυτό ακριβώς αποτελεί θεμελιώδη και αρχαιότατη διδασκαλία της Εκκλησίας, γι'αυτό η Εκκλησία ήταν πάντα φειδωλή λ
και επιφυλακτική στην καθιέρωση κανόνων που θα επέβαλαν επανάληψη Βαπτίσματος. Ακόμη και αιρετικούς προσερχομένους απο αιρέσεις που έθιγαν καίρια βασικά κεφάλαια της πίστεως (όπως π.χ. το Τριαδικό δόγμα) η Εκκλησία τους απεδέχθη δια Χρίσματος μόνον, προφανώς επειδή είχε τηρηθή ο λεκτικά ορθός τύπος του Βαπτίσματος στο όνομα της Αγίας Τριάδος παρά το γεγονός ότι η ορθή λειτουργική διατύπωση συνδεόταν με μία αιρετική και ανορθόδοξη ερμηνεία! Τόση ήταν η φροντίδα της Εκκλησίας να τελεσθή το Βάπτισμα μία και μόνο φορά στη ζωή του ανθρώπου!".
(περ. "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ" τχ.4, Απρίλιος 2010,σελ.15,πρωτ.Παύλος Κουμαριανός).
Αγαπητέ Β/Β :
Α) Μου απαντάτε με μία φράση, την οποία προφανώς αποδέχεσθε.
Διερωτώμαι λοιπόν : Σύμφωνα με την άποψή σας οι Πατέρες μπορεί να κάνουν λάθος, αλλά ο π. Φλωρόφσκι είναι αλάνθαστος και ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται κριτική ή διατύπωση επιφύλαξης για το σύνολο των απόψεών του ;
«Τι να πω αδελφοί μου;
Ότι έχουμε χάσει κάθε μέτρο;
Ότι έχουμε ξεφύγει εντελώς;
Τι φταίει άραγες;»
Πάντως όχι ο π. Φλωρόφσκι ! Διότι ως μεγάλος Θεολόγος δεν θα ανεχόταν ποτέ τέτοιου είδους … υπεράσπιση.
Β) Για να αποφύγω την προτεσταντικής νοοτροπίας αντίληψη τινών [με όποια πατερική άποψη δεν συμφωνούν τη χαρακτηρίζουν με πολλή άνεση ως προσωπική των Πατέρων, ή ακόμα και λανθασμένη (!!!), αφού και οι Πατέρες κάνουν … λάθος], ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ που χρησιμοποίησα έχουν επικυρωθεί και ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΡΙΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ !!!
Γ) Επαναλαμβάνω, αγαπητέ Β/Β, την παράκληση για κριτική στο περιεχόμενο των απόψεων που διατύπωσα. Η κριτική σας έχει αξία για μένα, διότι έχετε μελετήσει πάρα πολύ θεολογία, όπως ισχυρίζεστε εμμέσως πλην σαφώς -
Εκτός και αν δεν κατάλαβα καλά …
π. ΑΚΓ
Πολύ κοντόφθαλμη αποδοχή των κανόνων. Υπάρχουν κανόνες, που όποτε μας συμφέρει τους χρησιμοποιούμε και άλλους που δεν μας βολεύει, τους "ξεχνούμε"...
Είναι λίγο "άδικο" αυτό, δεν είναι πάτερ;
Και υπάρχουν πάρα πολλοί τέτοιοι κανόνες...
Άρα η λύση είναι κάπου στη "μέση".
"Πάντων όλων των αρετών η διάκρισις"
Την ευχή σας.
Πολυσέβαστε π. Αναστάσιε είσθε επιστήμον στα ζητήματα των ιερών Κανόνων. Συνεχίστε πάντα με φρόνηση τον φωτισμό όλων μας.
Δεν γνωρίζω τι να πω!
Μου είναι αδιανόητος αυτός ο συγκερασμός.
Ο π. Αναστάσιος πρόμαχος της Ορθοδοξίας.
Ο κ. Αναστάσιος πρόμαχος του διαλόγου.
Κάπου μπλέκουν τα πράγματα.
Ανώνυμε 10;16 π.μ.
Από το στυλ του κειμένου σου δίνεις την εντύπωση του αφ' υψηλά αποφαινομένού, ήτοι του ξερόλα.
Από το περιεχόμενο του κειμένου σου προκύπτει ότι είσαι από τους ανθρώπους που κάτι, κάπου άκουσαν ή διάβασαν. Εξ ου και η γραμματική και συντακτική κλπ κακοποίηση του ρητού.
Ημιμάθεια και ξερολασύνη είναι επικίνδυνες για τους Χριστιανούς.
Δεν είναι ντροπή να διαβάσεις πριν μιλήσεις.
Διακριτικότατε ανώνυμε 10:16
Μάθε πρώτα σωστά τη φράση χωρίς να της αλλάζεις τα φώτα και μετά να δίνεις συμβουλές περί διακρίσεως !
Αδιάκριτε κριτά.
Τι σημαίνει "Πάντων όλων των αρετών η διάκρισις";
Κάτι δεν πάει καλά.
Συνέχισε πάτερ να γράφεις και να νουθετείς αυτούς που συνειδητά εθελοτυφλούν. Ίσως κάποια στιγμή κατανοήσουν ότι σφάλουν και αλλάξουν πορεία.
Ενώ αγαπητοί το "ξερολασύνη" είναι πολύ σωστή λέξη. Χα, χα, χα ας γελάσω. Μάλλον εσείς είστε οι ξερόλες. Και τέλος πάντων αν αυτό σας πείραξε εντάξει, ζητάω συγγνώμη. Αλλά για την ουσία δεν μας είπατε τίποτα...
Έχω ή δεν έχω δίκιο; Υπάρχουν κανόνες που ενώ ισχύουν εμείς τους έχουμε "ξεχάσει";
Τώρα όλα τα άλλα, λίγο με ενδιαφέρουν.
Τέλος χαίρομαι, που όπως φαίνεται υπάρχουν πολύ χριστιανοί που τα έχουν λύσει όλα αυτά τα προβλήματα. Πραγματικά χαίρομαι για αυτούς. Να εύχονται και για μας τους αγράμματους και τους ημιμαθείς.
Πάτερ, από σας περιμένω μια πιο πειστική απάντηση, γιατί αν καταλάβατε, όλο αυτοί που σας υποστηρίζουν πέφτουν στα λάθη που περιγράφετε λίγο πιο πάνω: "Οι γενικότητες, τα συνθήματα και οι αφορισμοί δεν ωφελούν κανένα.
Ούτε και τιμούν ..."
Και πάλι ασπάζομαι την δεξιάν σας.
Ανώνυμε 29 Μαϊ 10:03
Πότε μίλησα εγώ με «γενικότητες, συνθήματα και αφορισμούς» ; Ήμουν πολύ συγκεκριμένος και αν θέλεις να επαναλάβω αναφέρθηκα μόνο στη «γραμματική και συντακτική κλπ κακοποίηση του ρητού» στο σχόλιό σου. Δυστυχώς για σένα δεν κατάλαβες το τριπλό λάθος της φράσης σου, γι’ αυτό επανήλθες και εκτέθηκες και πάλι.
Δεν σε κατηγόρησα για άγνοια του ρητού. Σε κατηγόρησα για το ύφος του σχολίου και αντί να συναισθανθείς την αγραμματοσύνη σου και στα βασικά ακόμη, με το δεύτερο σχόλιο ζητάς και τα ρέστα.
Εξήγησέ μου ακόμα κάτι συγκεκριμένο : πώς μπορείς και συνδυάζεις τη συγγνώμη με τα «Χα, χα, χα ας γελάσω» ! Μέχρι τώρα ήξερα ότι η συγγνώμη συνδυάζεται μόνο με ταπείνωση και ειλικρινή αυτομεμψία και όχι με εξυπνάδες που γράφεις «χαίρομαι, που όπως φαίνεται υπάρχουν πολύ χριστιανοί που τα έχουν λύσει όλα αυτά τα προβλήματα. Πραγματικά χαίρομαι για αυτούς. Να εύχονται και για μας τους αγράμματους και τους ημιμαθείς». Είχε δίκιο ο πρόγονός μας όταν έλεγε ότι ίδιον τον ημιμαθών το θράσος.
Αδελφέ μου, αυτό ακριβώς λέω και εγώ. Σε πείραξε η γραμματική και συντακτική κακοποίηση του ρητού, η οποία έγινε επειδή δεν είχα τον απαραίτητο χρόνο να ψάξω να το βρω και να το γράψω σωστά, και δεν λες κουβέντα για την ουσία. Όσο για το θράσος σε ευχαριστώ. Και επαναλαμβάνω. Με αυτού του είδους τα σχόλια, γελάω δυνατά. ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ. Χίλιες φορές. Γιατί αποδεικνύεται περίτρανα, πως βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.
Αυτά, τα ολίγα. Δεν πρόκειται να επανέλθω, ό,τι και αν μου απαντήσεις.
Την απάντηση την περιμένω από τον π.Αναστάσιο.
Καλή σας ημέρα.
Αγαπητέ ανώνυμε των 10:16, 10:03
Α). Δυσκολεύομαι να κατανοήσω την επιχειρηματολογία σου στην οποία μάλιστα επιμένεις : Ουσιαστικά λες ότι επειδή παραβιάζονται από Χριστιανούς κάποιοι Ι. Κανόνες να καταργήσουμε τους υπόλοιπους κατά το δοκούν εκάστου. Απορώ πώς δεν αντιλαμβάνεσαι ότι έτσι καταργείται όλη η χριστιανική ηθική ! Επειδή κάποιοι – ίσως οι περισσότεροι – περιφρονούν διατάξεις του Ευαγγελίου θα πρέπει να το καταργήσουμε συνολικά ή, επί το κομψότερον, να βρούμε τη «λύση κάπου στη "μέση"», διότι «μείζων πασών των αρετών η διάκρισις» (για να αποδώσουμε σωστά το πατερικό !) ;!
Πολύ θα ήθελα αν μπορούσες να τεκμηριώσεις στην εκκλησιαστική μας παράδοση αυτή την άποψή σου. Νομίζω όμως ότι με τη λογική αυτή ήσαν αντίθετοι όλοι οι Άγιοι. Να σου θυμίσω μόνο τον Προφ. Ηλία ο οποίος αν και νόμιζε ότι έμεινε «μόνος μονότατος» στην υπακοή στο νόμο του Θεού, εν τούτοις δεν αναζήτησε λύση στη «μέση»! Δεν είχε φαίνεται τη «διάκριση», όπως εσύ την εννοείς, και γι’ αυτό παρέμεινε «ζηλωτής» !
Β). Τι εννοείς με τη φράση σου : «Πολύ κοντόφθαλμη αποδοχή των κανόνων» ; Πού έγκειται το … «κοντόφθαλμον» της αποδοχής ; Πώς θα έπρεπε να είναι η αποδοχή των ι. Κανόνων για να μην είναι … «κοντόφθαλμη» ;
Γ). Λυπούμαι όταν σε μία συζήτηση για πνευματικά θέματα στην επιχειρηματολογία εντάσσονται και φράσεις του τύπου «Χα, χα, χα ας γελάσω» ή «Τώρα όλα τα άλλα, λίγο με ενδιαφέρουν» !
Δ). Ζητάς «πειστική απάντηση» από μένα. Εγώ μπορώ να καταθέσω, ελπίζω χωρίς να κάνω λάθος, μόνο την εκκλησιαστική παράδοση όπως έχει καταγραφεί από τους θεοφόρους Πατέρες, τις Τοπικές Συνόδους και κυρίως από τις Οικουμενικές Συνόδους. Πόσο πιο «πειστική απάντηση» θέλεις ; δεν σε καταλαβαίνω ! Εάν εσύ δεν πείθεσαι από τις αποφάσεις τριών Οικουμενικών Συνόδων και θέλεις «λύση κάπου στη "μέση"», η οποία θα βολεύει το λογισμό σου, δυστυχώς, δεν μπορώ να βοηθήσω ! και
Ε). Ποια είναι τελικά η άποψή σου για το συγκεκριμένο θέμα της αναρτήσεώς μου ; βλέπεις ότι τα συμπεράσματά της είναι αντίθετα στην εκκλησιαστική μας παράδοση ;
Με αγάπη Χριστού
π. ΑΚΓ
Πάτερ μου ευχαριστώ για την απάντησή σας. Βέβαια μένω με ένα μικρό παράπονο διότι βλέπω σας πείραξε το "ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ" και δεν σας πείραξε τίποτα από όλα τα άλλα των άλλων ανώνυμων σχολιαστών, που σας υποστηρίζουν βεβαίως.
Και επειδή μου ζητήσατε ένα παράδειγμα, σας παραθέτω το πιο απλό, έτσι όπως μου έρχεται στο νού.
Είναι ή δεν είναι κανόνας οι γυναίκες να σκεπάζουν το κεφάλι τους όταν μπαίνουν στην εκκλησία;
Δεν νομίζω πάντως να έχετε διώξει καμία από αυτές όταν ΟΛΕΣ (ακόμα και οι πρεσβυτέρες) μπαίνουν στην εκκλησία με ακάλυπτη την κεφαλή.
Αν θέλετε μπορούμε να πάρουμε κανόνα - κανόνα και με έκπληξη θα διαπιστώσουμε πως πάρα πολύ λίγοι εφαρμόζονται σήμερα.
Αυτά.
Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση. Και επειδή κατάλαβα πως σας πείραξε που επιμένω (έτσι γράψατε), δεν θα ξαναγράψω.
Καλό σας απόγευμα.
Συγχαρητήρια στον παπα-Αναστάση. Μου κάνει εντύπωση ότι όλα τα κείμενά του είναι θεολογικότατα. Σίγουρα τα μελετά πάρα πολύ πριν τα δημοσιεύσει. Πατάει σταθερά ο πατήρ και τον ευχαριστούμε που μας στηρίζει.
Ο ΘΕΟΣ,εχει κανει αλεπαλληλες συγκαταβασεις απο αρχης του κοσμου και αυτο για χαρη της αγαπης του για τον ανθρωπο.Συγκαταβασεις εχει κανει και η εκκλησια ΚΑΤ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ--οπως το λενε,για χαρη της αγαπης παλι νομιζω του κυριου μας.πην+++
Παπα Αναστάση μερικές φορές γελάω με σένα που περιμένεις απάντηση από ορισμένους ανωνύμους σχολιαστές (Β/Β ή αυτόν με τα ΧΑ,ΧΑ,ΧΑ). Καλά δεν καταλαβαίνεις ότι δεν έχουν διάθεση, ίσως ούτε περιεχόμενο για συζήτηση και σοβαρή ανταλλαγή απόψεων; Δες σε τι σου απάντησαν και πρόσεξε ότι δεν τόλμησαν να απαντήσουν σε αυτά που τους ρωτούσες. Μου θύμισε το ανέκδοτο με το μαθητή που ήξερε μόνο για τον ελέφαντα και όταν τον ρώτησε ο καθηγητής τι γνωρίζει για το φίδι απάντησε ότι το φίδι είναι σαν σωλήνας, όπως η προβοσκίδα του ελέφαντα, ο οποίος είναι μεγάλο ζώο που ζει στην Αφρική, τρέφεται κλπ, κλπ. Ότι και να του πεις αυτός θα σου πει για την κάλυψη της κεφαλής της γυναίκας στην Εκκλησία! Σε παρακαλώ επί τη ευκαιρία να μου πείς παπαΑναστάση ποιος Κανόνας της Εκκλησίας υποχρεώνει τις γυναίκες να είναι καλυμμένες στην Εκκλησία ! [Δεν εννοώ την πρόταση του Απ. Παύλου, αλλά αυτό που στην θεολογική ορολογία ονομάζουμε Κανόνες]. Αν υποψιαστώ ότι δεν υπάρχει τέτοιος Κανόνας τότε………………………… δεν πρόκειται να επανέλθω, ό,τι και αν μου απαντήσεις και θα θυμώσω και δεν θα ξαναγράψω …………………
Το τραγελαφικό με τον σχολιαστή σου είναι ότι δεν ντρέπεται να λέει ότι φταίει που δεν είχε το χρόνο να κοιτάξει για να το γράψει σωστά και δεν ανατρίχιασε με το «πάντων όλων των αρετών» που έγραψε. Σωστά έγραψε άλλος ότι πρόκειται για ανθρώπους που κάτι, κάπου άκουσαν ή διάβασαν και νομίζουν πως τα ξέρουν όλα.
Μη μου θυμώσεις πάλι.
L.
L.
Προσυπογράφω και με τα δύο μου χέρια.
Επιτέλους να σταματήσει η ασχήμια των άσχετων παντογνωστών.
Μερικοί Χριστιανοί ξεπέρασαν και τους επί παντός επιστητού δημοσιογράφους.
Σταματώ εδώ για να μην αρχίσω να μιλάω περί "πάντων όλων των αρετών" που έγραψε και ο καλός μας φίλος.
Επιτέλους που ανακάλυψα ύστερα από τόσο καιρό ότι ο θαυμάσιος κληρικός και ο εμβριθής θεολόγος π. Ανάστασιος Γκοτσόπουλος έχει δικό του ιστολόγιο. Βλέπετε προκοπή που με διακρίνει!!!
Σε κάθε περίπτωση από εδώ και εμπρός θα το παρακολουθώ ανελλιπώς επειδή ο π. Αναστάσιος είναι ένας από τους πολύ εκλεκτούς ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα που μας αναπαύει με τις αναλύσεις, τη σωφροσύνη και τη μετριοπάθειά του.
Η ανάλυσή του για το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ εμπεριστατωμένη.
Υπάρχει τρόπος να παρουσιάζεται εν ετέρα μορφή για να είναι πιο ευανάγνωστη; Δεν μιλώ για την έκτασή της απλά τον τρόπο που δίνεται στους αναγνώστες.
Αγαπητέ κύριε Τελεβάντε,
Επιβεβαιώνεται ότι μερικές φορές η πολλή αγάπη αλλοιώνει την ορθή κρίση, εξ ου και οι χαρακτηρισμοί περί του προσώπου μου. Πάντως εγώ τους εκλαμβάνω ως ευχές και ευχαριστώ !
Επίσης, με τον ιστολόγο έχουμε το ίδιο όνομα (Αναστάσιος), το ίδιο πατρώνυμο (Κωνσταντίνος), και παραπλήσιο επίθετο (αυτός Κωστόπουλος, εγώ Γκοτσόπουλος). Συνεπώς δεν είμαι εγώ ο ιστολόγος, αλλά φιλοξενούμενός του !
Καλή δύναμη
π. ΑΚΓ
Ως γνωστόν δεν χαρίζω εύκολα επαίνους και όταν λέγω κάτι το εννοώ.
Σε κάθε περίπτωση χάρηκα να ανακαλύψω ότι υπάρχει ένα καλό ιστολόγιο που δεν γνώριζα μέχρι τώρα.
Την ευχή σας Γέροντα.
Δημοσίευση σχολίου