Η διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Θεανθρώπου Χριστού, που διατυπώθηκε από τους αγίους Αποστόλους, από τους αγίους Πατέρες, από τις αγίες Συνόδους, γύρω από το θέμα των αιρετικών είναι η εξής: οι αιρέσεις δεν είναι Εκκλησία, ούτε μπορούν να είναι Εκκλησία. Γι' αυτό δεν μπορούν οι αιρέσεις να έχουν τα αγία Μυστήρια, ιδιαίτερα το Μυστήριο της Ευχαριστίας, αυτό το Μυστήριο των Μυστηρίων. Γιατί ακριβώς η θεία Ευχαριστία είναι το παν και τα πάντα στην Εκκλησία: δηλαδή είναι και ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς και η ίδια η Εκκλησία και γενικά κάθε τι που ανήκει στον Θεάνθρωπο.
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
5 σχόλια:
Και αν δεν είναι εκκλησία τότε τι είναι; Μήπως εκτός από την Θεία Ευχαριστία τα άλλα μυστήρια των αιρετικών «εκκλησιών» είναι έγκυρα;
Φίλιππος
«οὗ γάρ εἰσιν δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν.» ΜΑΤΘΑΙΟΝ 18:20.
Ο Χριστός το είπε ξεκάθαρα: "Όπου είναι δύο ή τρεις συνηγμένοι εις το όνομά μου, εκεί είμαι εγώ εν τω μέσω αυτών" παντού είναι η εκκλησία αφού αυτός είναι εν μέσω των συνηγμένων στο Όνομά Του. Πως μπορεί να είναι αίρεση η σύναξη αυτή;
Ναι...σωστα ομιλει ο πατηρ Ιουστινος.Οι αιρεσεις ,δεν ειναι εκκλησια .Ειναι αποκκλησεις απο την αληθεια,ειναι πλανες και καθε πλανη σκανδαλον λογιζεται κατα τον Αγ.Νικοδημο τον Αγιορειτη.Διοτι ειναι εναντια στο θελημα του Θεου,κατα τον ορισμο του Μ.Βασιλειου και διοτι κατα τον ορισμο του Ι.Χρυσοστομου κρημνιζει και τους αλλους ανθρωπους δια της μιμησεως...η εμποδιζει αυτους απο τον ορθον δρομον της ευσεβειας και της εναρετου ζωης και τους καμνει να γινονται ψυχροι και χλιαροι εις την θεοσεβειαν και εις την εργασιαν των εντολων του θεου.Αυτη δε ειναι η αφορμη για την οποιαν ο θεος ονομαζει σκανδαλον.Πασα φυτεια ην ουκ εφυτευσεν ο πατηρ μου,εκριζωθησεται.Αφετε αυτους.Οδηγοι εισι τυφλοι,τυφλων[Ματθ.ιε13]--Παν φρονημα εναντιως εχων τω φρονηματι του Θεου,τουτο σκανδαλον εστι και εις εργον προελθον φονεως εχει το κριμα[ερωτ.ι του β λογου του βαπτισματος].Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΧΗΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ.--ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΑ ΕΙΣΙΝ [ΨΑΛ95,5]-Η Εκκλησια απεχθανεται την αιρεση,χωρις να μισει τον αιρετικο επειδη τον θεωρει ασθενη και επιθυμει την θεραπεια του.Συνεπως τον αγαπα πως;Λεγοντας του την ΑΛΗΘΕΙΑ!Ο θειος Παυλος διδασκει να αληθευουμε εν αγαπη [Εφ.δ-15]---πην
Εάν η Θ. Ευχαριστία δεν είναι έγκυρη, πώς είναι τα υπόλοιπα; Φίλιππε, πώς βγάζεις τέτοια συμπεράσματα; Στην Εκκλησία ό,τι μας αρέσει ισχύει;
Υπήρχε παλαιότερα μία ανάρτηση για τα μυστήρια των αιρετικών του π. Αναστασίου. Σε παραπέμπω εκεί.
@1:37
Δεν γνώριζε ο Αγ. Ιουστίνος και όλοι οι άλλοι Πατέρες που διδάσκουν τα ίδια με αυτόν το χωρίο αυτό; Μήπως εσύ ξέρεις περισσότερα;
ΚΑΛΗΜΕΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!
ΘΑ ΠΩ ΜΟΝΟ ΤΟΥΤΟ...
ΑΙΡΕΡΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΓΩΝΙΖΕΤΕ ΝΑ ΘΤΑΣΕΙ ΣΤΗ ΘΕΩΣΗ.
....................ΙΕΡΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ.
Δημοσίευση σχολίου