Ο Άγιος Πορφύριος μας μίλησε
Μετά τη συγκλονιστική Ημερίδα, προς δόξαν και τιμήν του προστάτου μας Αγίου Πορφυρίου
του Καυσοκαλυβίτη, θεωρήσαμε ταπεινά χρέος μας να αναφερθούμε σε κάποια
γεγονότα, που είναι πράγματι συνταρακτικά, ουράνια.
Το πρώτο από αυτά είναι η δήλωση του Παναγιότατου Μητροπολίτη μας
κ.κ.Ανθίμου, ο οποίος κατά τη διάρκεια της εξαιρετικής εισήγησης της κ.Αθηνάς
Σιδέρη στην Ημερίδα με τίτλο: «ο Όσιος Πορφύριος και οι Νέοι», ζήτησε το λόγο
και είπε τα εξής φοβερά λόγια: «Εφ’ όσον κάνατε προστάτη σας τον Άγιο
Πορφύριο…κάντε όλοι προσευχή και ποτέ δεν θα διδαχτεί διδασκαλία ισλαμικών
σπουδών μέσα εις την Θεολογική Σχολή».
Ο λόγος αυτός του ποιμενάρχη μας, σχολιάστηκε από τα περισσότερα σάιτ και
πράγματι είναι πέρα για πέρα αληθινός διότι ως νέοι και νέες πιστεύουμε
ακράδαντα ότι ο Άγιος Πορφύριος τον ενέπνευσενα τον πει. Ο Άγιος Πορφύριος
εκείνη την ημέρα μίλησε και μας υποσχέθηκε, σε εμάς που τόσο τον αγαπάμε ότι
ΠΟΤΕ δεν θα δημιουργηθεί τμήμα ισλαμικών σπουδών εις την ηρωική Θεολογική μας
Σχολή.
Πολλοί υποστηρικτές αυτής της ολέθριας ίδρυσης διαβάζοντας αυτά τα λόγια θα
γελάνε, δεν μας πειράζει όμως, θα το δούνε στην πράξη! Ο Άγιος Πορφύριος
μίλησε! Είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα τους εμποδίσει! Μπορεί το Υπουργείο
Παιδείας να προχωράει το όλο θέμα, μπορεί οι 4 Μητροπολίτες Θράκης να
παραμένουν αμετανόητοι, μπορεί οι καθηγητές μας να μη θέλουν να καταλάβουν τα
εμπόδια που τους βάζει ο Θεός, ήρθε η ώρα όμως να μιλήσει ο Προστάτης μας, ο
Άγιος Πορφύριος. Το μόνο που ευχόμαστε με πολύ αγάπη σε όλα τα προαναφερθέντα
πρόσωπα, είναι να μην τα βάζουν με τον Άγιο μας και να αναθεωρήσουν το συντομότερο, διότι αλλιώς θα
δουν τόσο θαυμαστά γεγονότα που θα γκρεμίζουν αυτό το ανοσιούργημα, που
κυριολεκτικά θα τρίβουν τα μάτια τους!
Για αυτό αγαπημένε μας λαέ, όσοι γενναία αντιστέκεστε μην χάνετε την ελπίδα
σας, θα νικήσουμε να είστε σίγουροι για αυτό! ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΤΟΚΟ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΔΕΝ
ΘΑ ΙΔΡΥΘΕΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ! Συνεχίστε τον αγώνα σας, συνεχίστε να
αντιδράτε και ο Πολιούχος μας Άγιος Δημήτριος, μαζί με τον συμπολιούχο μας Άγιο
Γρηγόριο τον Παλαμά και τον Άγιο Πορφύριο θα επέμβουν! Αμήν.
Το δεύτερο και τελευταίο συνταρακτικό γεγονός
είναι ότι αυτές τις μέρες έπεσε στα χέρια μας ένα εξαιρετικό βιβλίο της
κ.Σωτηρίας Νούση με τίτλο «Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος
Σεραφείμ Τίκας (1913-1998). Όταν το διαβάσαμε συγκινηθήκαμε βαθύτατα, διότι
σύμφωνα με το βιβλίο ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος τα τελευταία έτη της ζωής του
εξομολογούνταν με μεγάλη μετάνοια εις τον προστάτη μας, Άγιο Πορφύριο, ο οποίος
τον υπεραγαπούσε! Μάλιστα αυτή η συνταρακτική ομολογία της κ.Νούση είχε αρχικά
πρωτοδημοσιευθεί στην εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος» αρ.φ.1733, της 25 Απριλίου
2008, σελ 6.
Μέσα στο εξαίρετο βιβλίο αναφέρεται και η μαρτυρία
του Αγίου Επισκόπου, πρώην Σιατίστης, Αντωνίου Κόμπου, ο οποίος είδε σε ενύπνιο τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο με μία
εξαστράπτουσα αρχιερατική στολή να υπερίπταται στον ουρανό και ξαφνιασμένος τον
ρώτησε: «Μακαριότατε πώς έγινε αυτό;» και ο Αρχιεπίσκοπος του απάντησε «Παιδί
μου εγώ δεν ήμουν άξιος, αλλά επειδή αγαπούσα υπερβολικά την Εκκλησία και ήμουν
πάντα κατά του Πάπα και έκαμα ότι μπορούσα για να προστατεύσω την Εκκλησία μας,
γι’ αυτό παιδί μου».
Τέλος μέσα στο βιβλίο της κ.Νούση καταγράφεταιένα άρθρο του πατρός Γεωργίου
Μεταλληνού, το οποίο επίσης είχε δημοσιευθεί στον Ορθ.Τύπο (αρ.φ.1735 στις
16-5-2008), με τίτλο «Πως έζησα τον Μακαριστόν Αρχιεπίσκοπον Σεραφείμ». Μέσα στα
όμορφα λόγια του που αναφέρει για τον άξιο Αρχιεπίσκοπο ξεχωρίζουν τα εξής:
«Λίγες μέρες προ της κοιμήσεως του, διηγείται ο πατέρας Γεώργιος, τον
επισκέφθηκα στο Νοσοκομείο ‘‘Λαϊκό’’για να πάρω την ευχή του…
Έβαλα μετάνοια και φίλησα το χέρι του Μακαριότατου. Εκείνος ψέλλιζε κάτι,
επαναλαμβάνοντας συνεχώς με δάκρυα τη λέξη ‘‘συγγνώμη’’. Η νοσοκόμος μου λέγει:
‘‘σας ζητά συγγνώμη διότι δεν μπορεί να σηκωθεί’’. Εγώ όμως είχα καταλάβει!
Έκλαυσα και εγώ μαζί του και μετά από λίγο έφυγα. Ήταν η τελευταία φορά που τον
είδα ζωντανό.Αυτή τη σκηνή δεν πρόκειται ποτέ να την ξεχάσω. Ναι, ο Σεραφείμ
ήταν ειλικρινής ως Έλλην-Καραγκούνης. Μόνο οι λεβέντες και οι Άγιοι ζητούν
συγγνώμη.»
Απίστευτα λόγια, απίστευτη αλλοίωση της δεξιάς του Υψίστου. Τα λόγια
περιττεύουν, ο καθένας ας καταλάβει ό,τι τον φωτίσει ο Θεός. Εμείς ως νέοι και
νέες ένα πράγμα θέλουμε να υπογραμμίσουμε: Η παρουσία, η μορφή του προστάτου
μας Αγίου Πορφυρίου έκανε έναν Αρχιεπίσκοπο από άγριο να γίνει Άγιος. Έκανε
έναν Αρχιεπίσκοπο στις τελευταίες στιγμές του να ζητάει συγγνώμη κλαίγοντας από
έναν παπά του, που τον είχε αδικήσει. Αυτός λοιπόν είναι ο αγαπημένος μας Άγιος
Πορφύριος. Ας τον επικαλούμαστε όλοι και τότε όλα θα πάνε καλά. Χαίρετε!
Μετά τιμής
Φοιτητές Θεολ.Σχολής Α.Π.Θ.
Τέκνα των Αγίων Πορφυρίου και Δημητρίου
6 σχόλια:
Αγαπητέ Αναστάσιε,
επίτρεψε μου μερικά σχόλια στο ανυπόγραφο άρθρο το οποίο αναδημοσιεύεις.
1. Ξεκινά με την εξής φράση "Να αναφερθούμε σε κάποια γεγονότα, που είναι πράγματι συνταρακτικά, ουράνια". Και ως πρώτο γεγονός παρουσιάζεται η δήλωση του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης ότι «Εφ’ όσον κάνατε προστάτη σας τον Άγιο Πορφύριο…κάντε όλοι προσευχή και ποτέ δεν θα διδαχτεί διδασκαλία ισλαμικών σπουδών μέσα εις την Θεολογική Σχολή».
Αν δεν ξέχασα τα ελληνικά μου πρόκειται ασφαλώς για μια πρόρρηση του ποιμενάρχου και όχι βέβαια για γεγονός συνταρακτικό και ουράνιο. Και μάλιστα μια πρόρρηση που δεν έχει επιβεβαιωθεί. Θα πει βέβαια κάποιος ότι ίσως συνταρακτικά και ουράνια να είναι τα επόμενα γεγονότα που αναφέρονται στο άρθρο. Όμως τότε γιατί προτάσσεται αυτό;
Καλό είναι να μη σπεύδουμε να ανακαλύπτουμε γεγονότα ή θαύματα εκεί που δεν υπάρχουν διότι έτσι δημιουργούμε στους γύρω μας την εντύπωση των "αλαφροϊσκιωτων" που όλα τα εξηγούν μεταφυσικά.
2. Πόθεν αρύει την "ηρωικότητά" της η Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης; Μήπως κι εδώ χάσαμε το νόημα των λέξεων;
3. Οι ηρωικοί Χριστιανοί ορθόδοξοι φοιτητές Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζουν τους Μητροπολίτες Θράκης "αμετανόητους". Κατανοούν το βάρος των λόγων τους; Διότι δεν τους χαρακτηρίζουν απλώς εν αδίκω ευρισκομένους αλλά αμετανοήτους. Κατανοούν το βάρος της κατηγορίας; Ας μας θυμίσουν αυτοί, οι θαυμαστές του Αγίου Πορφυρίου, πόσες φορές ο Άγιος χαρακτήρισε έτσι δημοσίως Μητροπολίτη.
4. Όλη η αναφορά στο πρόσωπο του πρ. Αρχιεπισκόπου υπονοεί "μείωση" της αρχικής του στάσεως στα θέματα της εκκλησίας (με μοναδική εξιλαστήριο αναφορά στην αντίθεσή του στον Πάπα!) με σκοπό να φανεί πώς η επαφή του με τον Αγ. Πορφύριο τον μεταμόρφωσε από άγριο σε άγιο. Πέραν της όποιας απλοϊκότητας στην κατασκευή της επιχειρηματολογίας, καλό είναι να προσέξουμε εδώ την μανιχαϊστική αντίληψη που δεν καταφέρνει να αποκρυβεί πίσω από εξωραϊστικές λεπτομεριούλες όπως "Μέσα στα όμορφα λόγια του που αναφέρει για τον άξιο Αρχιεπίσκοπο".
5. Αποτελεί ενοχλητική κατάληξη η αναστροφή της χρονικής και παραδοσιακής αναφοράς πρώτα του Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου και στη συνέχεια του νεοφανούς Αγίου Πορφυρίου στο τέλος της επιστολής. Αγαπητά τέκνα της ηρωικής Θεολογικής Σχολής ο μεγαλομάρτυς του 4ου αι. προηγείται του οσίου του 20ου!
6. Κλείνω με ό,τι άρχισα. Ονόματα. Γιατί οι συγγραφείς της επιστολής αποκρύπτουν τα όνοματά τους; Πόσοι είναι και ποιοι; Μήπως είναι ένας ή μια; Και γιατί δεν μας δηλώνουν ευθαρσώς και ηρωικώς τα ονόματά τους;
Η ανωνυμία του διαδικτύου πολλές νέες πληγές προκαλεί στο σώμα της εκκλησίας μας.
Με τιμή
Γ. Δ. Μαρκάκης
Δάσκαλος
Στα όσα ουσιαστικά αναφέρει ο κ. Μαρκάκης αναμένω και εγώ απαντήσεις στα όσα ερωτά.
Συγχαίρω τους εμπνευστές της σχολής διδασκαλίας του ισλάμ. Έπρεπε να γίνει για λόγους εθνικούς. Ας βγάλουν τις παρωπίδες οι ελάχιστοι και να μην πιάνουν στο στόμα τους σύγχρονους αγίους. Είναι βλασφημία από μέρους τους η επίκληση του ονόματος αγίων για να κατοχυρώσουν τις σαθρές σκέψεις τους.
Απαιτείται ιδιαίτερη επιφύλαξη απ τη μεριά των αναγνωστών για τα όσα περιέχονται στο ανώνυμο αυτό κείμενο, ειδικά για τα περί του αποθανόντος αρχιεπισκόπου.
Υ.Γ. Πού ήταν όλοι αυτοί να διαμαρτυρηθούν για το διωγμό αντιοικουμενιστή ιερέα απ το μητροπολίτη Άνθιμο; Πότε διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός ότι η μητρόπολη Θεσσαλονίκης υπονόμευσε τον αγώνα ενάντια στο gay pride;
Τι δουλειά έχει η σύζευξη του θέματος των ισλαμικών σπουδών με το μακαριστό Σεραφείμ;
Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις του κ. Μαρκάκη. Άδικα περιμένω απάντηση από τους συντάκτες ή τους υπερασπιζόμενους τις θέσεις τους;
Δημοσίευση σχολίου