Όχι ό άριστος, άλλ’ ό τυχαίος!
ἀρχ/του Δανιήλ Ἀεράκη
Tά μετάλλια στούς ἀθλητικούς ἀγῶνες τά δίνουμε με κλήρωσι; Τήν ἡγεσία ἑνός ἔθνους (πρωθυπουργία) τή δίνουμε μέ
κλήρωσι; Τό γαμπρό σέ μιά νύφη τόν δίνουμε μέ κλήρωσι; Τό φάρμακο σ’ ἕναν ἄρρωστο
τό δίνουμε μέ κλήρωσι;
• Σέ ὅλα ἀναζητοῦμε
τό καλύτερο ἤ τόν καλύτερο. Γιατί μόνο στήν Παιδεία δέν θέλουμε τό καλύτερο ἤ τόν
καλύτερο, τό ἄριστο ή τόν ἄριστο, τόν πρῶτο ἤ τόν πλέον ἐπιμελῆ καί ἐπιτυχόντα;
• Ἔτσι θέσπισε ὁ
ὑπουργός τῆς Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου: «Τή
σημαία – εἶπε – στίς παρελάσεις δέν θά
τήν σηκώνουν οἱ ἄριστοι, ἀλλά τυχαῖα! Μέ κλῆρο θά βγαίνει ὁ σημαιοφόρος»!
• Τό ἄν θά
γίνωνται παρελάσεις ἐξαρτᾶται κυρίως ἀπό τό πῶς καί γιατί γίνονται οἱ παρελάσεις.
Ἀλλ’ ἡ κλήρωσις δέν φανερώνει σεβασμό στόν κόπο
καί στόν ἀγῶνα. Κι ἄν ὁ κλῆρος πέση
νά σηκώση τή σημαία ἕνας μαθητής «ἀναρχικός»; Καί ἄν ἐπιλέξη ὁ μαθητής αὐτός, ἀντί
νά σηκώση, νά κάψη τή σημαία;
• Σέ ὅλα χρειάζεται
ἀξιολόγησις. Γιά ὅλα ὑπάρχουν
κριτήρια. Γιά ὅλα ὑπάρχουν σταδιακές ἀποδόσεις. Γιά ὅλα ὑπάρχει ή ἀξιοκρατία. Γιά ὅλα ὑπάρχουν τά
προσόντα. Γιά ὅλα ὑπάρχει ἡ ἀριστεία.
• Καί ἄριστος
μπορεῖ νά εἶναι ὄχι μόνο ὁ μαθητής τοῦ 20 ἤ τοῦ 19, ἀλλά καί ὁ μαθητής, πού τήν
περσινή ἥσσονα προσπάθεια, τήν ἔκανε φετινή φιλότιμη προσπάθεια καί ἐπαινετή
βελτίωσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου