(ΜΕΡΟΣ
Α)
Πρόσθετες πληροφορίες σχετικές με
το video.
1) 'Oλες οι εργασίες των μελισσών
μέσα στις κυψέλλες γίνονται σε απόλυτο σκοτάδι, όλο το 24ωρο !!!
2) Σε σύγκριση με άλλα γεωμετρικά
σχήματα που δεν αφήνουν κενά μεταξύ τους ( όπως π.χ τα τρίγωνα-τετράγωνα ) η
εξαγωνική δομή απαιτεί τη μικρότερη ποσότητα δομικού υλικού για τη
δημιουργία πλέγματος κελιών σε συγκεκριμένη (επιφάνεια ) ή όγκο, ( α
κελιά των μελισσών είναι τρισδιάστατα.)
Αυτό το ζήτημα απετέλεσε
αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ των Μαθηματικών εδώ και πολλά χρόνια. Ένας
Μαθηματικός του Πανεπιστημίου του Michigan ο Thomas Hales το1999 απέδειξε με
ανώτερα μαθηματικά , ότι το εξάγωνο είναι το περισσότερο αποδοτικό
γεωμετρικό σχήμα για μια δεδομένη ποσότητα δομικού υλικού.
3) Η κατασκευή ωστόσο
κανονικών εξαγώνων γίνεται είτε με μετροταινία και μοιρογνωμόνιο , είτε με
διαβήτη και χάρακα !!!! που οι μέλισσες σίγουρα δεν διαθέτουν, οπότε
;;;
4) Τα εξάγωνα κελιά
προσδίδουν καί άλλα πλεονεκτήματα στις κηρήθρες ,όπως αυτό της εξαιρετικής
ανθεκτικότητας- αντοχής στη ποσότητα του αποθηκευμένου μελιού σε σχέση με τη
συνολική μάζα των κέρινων κελιών . Έτσι μιά κηρήθρα με συνολική μάζα
κεριού , στα τοιχώματα των κελλιών της, 100 gr , μπορεί να περιέχει
μέλι περισσότερο από 4 Κgr.
Αυτή η αναλογία είναι
εντυπωσιακή.
5) Η κατασκευή των εξαγωνικών
κελλιών προσφέρει στις μέλισσες, επί πλέον, και ένα άλλο ουσιώδες
κατασκευαστικό πλεονέκτημα , σε σχέση με την κατασκευή ενός τυχαίου
κλειστού γεωμετρικού σχήματος.
Ποιό είναι αυτό ;
Σε αυτή τη περίπτωση, και με
δεδομένο να μη υπάρχουν ακάλυπτα κενά, ώστε κάθε επόμενο κελλί να είναι
προσαρμοσμένο με το προηγούμενό του, τότε η κατασκευή κάθε
επόμενου κελιού θα αρχίζει αφού έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή
του προηγουμένου του ...!!!!
Φαντάζεσθε, υποψιάζεσθε τις
συνέπειες αυτής της υποθετικής περίπτωσης ;;;
Το μελίσσι από την άνοιξη έως το
φθινόπωρο δεν θα είχε καν προλάβει να φτιάξει ούτε τις απαραίτητες
αποθήκες του ούτε τη συλλογή και αποθήκευση επαρκούς για το χειμώνα μελιού...
Έτσι η θεωρία
''δοκιμή και απόρριψη '' είναι πολλαπλά έωλη, αφού πχ σε αυτή τη
περίπτωση, η κάθε πρώτη δοκιμή τους θα είναι και η τελευταία
τους, για κάθε τέτοια κοινωνία...οπότε ούτε απογόνους μπορεί να κάνουν ,αλλά
και άν κάποιες προλάβουν να κάνουν , από το γεγονός και μόνο ότι η
εμπειρία αυτής της δοκιμής είναι επίκτητο χαρακτηριστικό, δεν
κληροδοτείται .
ΑΝΤΙΘΕΤΑ βέβαια ,με τα
εξαγωνικά κελλιά ,οι μέλισσες μπορούν να τα κατασκευάζουν ταυτόχρονα και προς
όλες τις κατευθύνσεις , χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε πλευρά κάθε νέου ή παλαιού
εξαγώνου ''ούσες'' βέβαιες ότι
ούτε κενά αφήνουν, αλλά και εξοικονομούν κερί για τη κατασκευή των κελλιών τους
, αλλά και ότι ο ρυθμός κατασκευής κελλιών μπορεί να είναι εκθετικός!!!!
6) Τα κελλιά των μελισσών στις
κηρήθρες τους ,στο χώρο ,3- διαστάσεων, αποτελούνται από ισοδιαμετρικούς
κυλίνδρους εξαγωνικού σχεδίου. Είναι σημαντικό ωστόσο το πως εξασφαλίζεται το
παράλληλο των αξόνων των κυλίνδρων....
Κάθε τέτοιος κύλινδρος είναι
σχεδόν οριζόντιος κατά τον επιμήκη άξονά του και περιβάλλεται από άλλους έξι
κυλίνδρους ιδίου μεγέθους. Είναι σημαντικό ότι κάθε τέτοιος κύλινδρος
έχει το ένα άκρο του, που είναι προς τα κάτω, κλειστό , για να μη χύνεται το
μέλι !! ενώ το άλλο ανοικτό, με κλίση προς τα άνω περίπου 14 μοιρών.
Έτσι εξασφαλίζεται και η μη
διαρροή του μελιού!!!
ΆΝ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΑΤΩ ΈΜΕΝΕ ΑΝΟΙΚΤΟ,
ΕΝΩ ΤΟ ΑΝΩ ΚΛΕΙΣΤΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΟΥΝ ΜΕΛΙ !!!!
Φίλοι μου, είναι
δυνατόν,ένα έντομο, από μόνο του, να έχει ''επινοήσει '' και να
κατορθώνει να κατασκευάζει τέτοιες άριστες - κατασκευές, κάνοντας τη βέλτιστη
αξιοποίηση στο χώρο της κυψέλης - παράγοντας το ίδιο και το ΄΄οικοδομικό υλικό
΄΄, το κερί, και ... και τόσα άλλα....... εκατομμύρια τόσα χρόνια,
που σήμερα κορυφαίοι Πανεπιστημιακοί Μαθηματικοί επιβεβαιώνουν, και που
τέτοιες κυψελιδωτές δομές έχουν σήμερα πολλαπλές εφαρμογές;;;
Ωστόσο το ίδιο αυτό έντομο έχει
και πλήθος άλλων καταπληκτικών στρατηγικών επιβίωσης -συνεργασίας -
επικοινωνίας ,,,,,που για κάποια από αυτές ,ο ερευνητής που την ανακάλυψε
βραβεύτηκε με Nobel !!! Ελπίζω η επόμενη ανάρτηση να αναφέρεται
σ΄αυτή.
Τελικά επαληθεύεται η ρήση της
Αγ. Γραφής ''
Ότι,'' Κύριος
έδωκεν ανθρώποις επιστήμην ενδοξάζεσθαι εν τοις θαυμασίοις αυτού»
Σοφ.Σειρ.38,6
Άγγελος Αντωνέλλης
Υστερόγραφο: Στην παρακάτω
ιστοσελίδα:
παρατηρούμε ζωντανά σε μικρό
video μέλισσες μέσα στη κυψέλη να κατασκευάζουν τα κελλιά τους.
10 σχόλια:
Όλα μιλούν για τον Θεό. Η προβολή υπέροχη και πρόσθετες πληροφορίες μας πλούτισαν τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις και μας μίλησαν για την σοφία του Θεού.
Το βίντεο σπουδαίο.
Κοίτα να δεις τι έχουν να μας πουν οι μέλισσες. Κατά καιρούς έχω παρακολουθήσει κάποια ντοκιμαντέρ όχι όμως αυτό με τα μαθηματικά που γνωρίζουν άριστα οι μελισσούλες. Ποτέ δεν είχα ακούσει και δεν πήγε το μυαλό μου ότι οι εργασίες μέσα στο μελίσσι γίνονται σε απόλυτο σκοτάδι!!!! Μετά από αυτό σιωπώ.
Την έδωσε την επιστήμη ο Κύριος στους ανθρώπους αλλά οι άνθρωποι παραμένουν στον μικρόκοσμο της λογικής και δεν βλέπουν τον Θεό πίσω από όλα αυτά.
Στην εικόνα που έχω αναρτήσει, που αφορά μια φυσική κυψέλη μελισσών , φαίνονται οι δυο ''πύλες'' , εισόδου- εξόδου, οι αεριοδιάδρομοι, της κυψέλης.
Για να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις , εισερχομένων και εξερχομένων μελισσών,ο ένας αεριοδιάδρομος είναι αποκλειστικά για τις εξερχόμενες , και ο άλλος για τις εισερχόμενες !!!!
(Οι πράσινοι - κόκκινοι σηματοδότες είναι άλλου είδους!!! )
Ακούω πολλά για τον πάνσοφο Δημιουργό σε σχετικά κηρύγματα και διαβάζω βαθυστόχαστα θεολογικά για την δημιουργία. Αυτά τα λίγα εδώ περιλαμβάνουν την πανσοφία του Θεού όχι στην πλάση του ανθρώπου αλλά δια του λόγου Του στην κατασκευή της μέλισσας. Και αυτά εδώ στο α μέρος είναι απειροελάχιστα από όσα χαρίσματα έδωσε ο Πλάστης του κόσμου στο έντομο αυτό. Δόξα στο Όνομά Του.
Συγχαίρω για την εργασία αυτή. Μιλάει στον νου του καθενός μας περισσότερο από πολλά θεολογικά χωρία διότι με πρακτικό τρόπο βλέπει ο καθένας την σοφία και την μεθοδικότητα που κρύβει η μέλισσα. Η μικρή αυτή παρουσίαση είναι ύμνος στον Θεό στον πάνσοφο Τριαδικό Θεό.
Δεν θα γράψω πολλά αλλά θα μεταφέρω τις ευχαριστίες μου για το πρωτότυπο αυτό θέμα που μου έδωσε απάντηση σε δυσπιστίες μου….
Αυτά που διάβασα και είδα στο βίντεο ούτε που μπορούσα να φανταστώ.
Έδειξα αυτό το video : Μέλισσες και Αρχιτεκτονική ,στα παιδιά μου και ενθουσιάστηκαν.
Άν μια εικόνα είναι χιλιες λέξεις,πόσο περισσότερο τότε ένα τέτοιο video.
To προτείνω ανεπιφύλακτα για γονείς και εκπαιδευτικούς,ιδιαίτερα σήμερα που η πίστη μας σε δημιουργό Θεό αμφισβητείται...
Δημοσίευση σχολίου