Μετά λύπης μου την 27η Μαρτίου είδα στο YouTube
ρεπορτάζ του PATRA TV για δώρα που κάνει
ο Δήμος σε όσους επιλέξουν να κάνουν πολιτικό γάμο. Συγκεκριμένα το
ρεπορτάζ αναφέρει: <<Εγκρίθηκε από
την οικονομική επιτροπή του Δήμου Πατρέων η κατάργηση του τέλους τέλεσης πολιτικών Γάμων, αλλά και η δωρεάν
παραχώρηση δημοτικών χώρων για την διευκόλυνση των ζευγαριών στην τέλεση της
γαμήλιας δεξίωσης.>> Επίσης ακούμε στο ρεπορτάζ ότι με αυτόν τον τρόπο ο
Δήμος επιθυμεί να διευκολύνει τα νέα ζευγάρια στην αρχή της οικογενειακής του ζωής και στην ανατροφή και ψυχοσωματική
ανάπτυξη των παιδιών τους.
Σχόλιο Νο 1 : Κύριοι του Δήμου, ποιος σας είπε ότι το να τελέσεις
το μυστήριο στον Ιερό Ναό και υπό την Σκέπη του Θεού και της Υπεραγίας
Θεοτόκου κοστίζει? Ποιος σας είπε ότι εκτός της Αγίας Σκέπης Της
Υπεραγίας Θεοτόκου μπορεί να υπάρξει σωστή ανατροφή για τα παιδιά μας? Εάν
κάποιο ζευγάρι έχει πραγματικό οικονομικό πρόβλημα, τουτέστιν πρόβλημα
επιβίωσης, να είστε σίγουροι πως κανείς
δεν θα ζητήσει χρήματα ούτε για τον φωτισμό του Ναού, ούτε για τον Νεωκόρο ,
αλλά ούτε για τον Ιεροψάλτη του οποίου οι αρμοδιότητες είναι να εξυπηρετεί τις
Ιερές ακολουθίες του Ναού και όχι τα μυστήρια που τελούνται σε αυτόν.
Όμως
κύριοι όταν το ζευγάρι έχει πρόβλημα επιβίωσης, αναρωτιέμαι, ποιος
πληρώνει τα έξοδα για την τέλεση
της δεξίωσης, καθώς ο Δήμος το μόνο που παραχωρεί δωρεάν είναι η αίθουσα και όχι το φαγητό τα
ποτά και τις ορχήστρες που ακολουθούν αυτή τη δεξίωση. Μήπως τελικά όλες αυτές
οι εξυπηρετήσεις θέλουν να απομακρύνουν τον κόσμο από τους Ιερούς Ναούς?
Σχόλιο Νο 2: Θα ήθελα ελέω
Θεού να κάνω και κάποια Θεολογικά σχόλια πάνω στο θέμα. Η θέση της Ορθοδόξου
Εκκλησίας μας μπροστά στην ύπαρξη πολιτικού γάμου, είναι ότι δεν τον
αναγνωρίζει με βάση τη θρησκευτική μας διδασκαλία. Εκ των πραγμάτων αναγνωρίζει
όμως θεσμικά την πολιτειακή απόφαση και μάλιστα, όταν υπάρξει διαζύγιο
πολιτικού γάμου, αναγκάζεται από το Νόμο η Εκκλησία να εκμετρά αυτόν ως ήδη
τελεσθέντα. Ωστόσο όμως στην ουσία ο πολιτικός γάμος δεν είναι μυστήριο, δεν
έχει ιερολογία και δεν είναι της ιεράς Παραδόσεώς μας. Ως εκ τούτου δεν μπορεί
να γίνει αποδεκτός. Τα ζεύγη εκείνα που τέλεσαν μόνο πολιτικό γάμο, βρίσκονται
ως αποκομμένα μέλη της Εκκλησίας και τελούν εφ' όσον μετανιώσουν και σκέπτονται
να επανορθώσουν το σφάλμα τους, υπό κανόνος.
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της
Εκκλησίας της Ελλάδος σε σύγκλισή της από 19-21 Ιανουαρίου 1982 με απόφαση της
τοποθετήθηκε με τις κάτωθι θέσεις επί του πολιτικού γάμου:
Σύμφωνα με την δογματική
διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο
γάμος είναι μυστήριο και για την κανονική και νόμιμη σύστασή του απαραίτητο στοιχείο
είναι η Ιερολογία του. Άλλου είδους γάμο δεν αναγνωρίζει για τους πιστούς της.
Γι' αυτό το λόγο, κατά την πίστη της Εκκλησίας, ο πολιτικός γάμος αποτελεί
πορνεία και μοιχεία και παραβίαση της δογματικής διδασκαλίας περί Μυστηρίων.
Είναι λοιπόν φανερόν, ότι ο πολιτικός γάμος δεν μπορεί να θεωρηθεί από την
Εκκλησία ως ισόκυρος και ισοδύναμος προς τον θρησκευτικό γάμο των ορθοδόξων.
Εξ αιτίας όμως των ολίγων
εκείνων, που θεωρητικά υποστηρίζουν ότι είναι άπιστοι και άθεοι, ανέχεται η
Εκκλησία την θέσπιση πολιτικού γάμου, για να μην εμπαίζεται το μέγα μυστήριο
του γάμου από ανθρώπους που δεν πιστεύουν στην ιερότητά του και για να
εξυπηρετηθούν οι αλλόθρησκοι και οι ετερόδοξοι.
Όσοι Ορθόδοξοι τελούν πολιτικό
γάμο, «θέτουν εαυτούς μόνοι των εκτός της Εκκλησίας, εφ' όσον ευσυνειδήτως και
δημόσια απαρνούνται θεμελιώδη της πίστεως επιταγή. Επομένως, μετά πολλής λύπης, οι τελικώς και αμετανοήτως εμμένοντες
εις την απιστία αυτήν, αποκόπτονται της Εκκλησίας εξ’ ιδίας υπαιτιότητος
και στερούνται των ευλογιών και των ευχών της».
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος με την υπ'
αριθμ. 2320/19-5-1982 Εγκύκλιό της «προς τους Σεβ. Μητροπολίτας της Εκκλησίας
της Ελλάδος» για τις προϋποθέσεις τελέσεως θρησκευτικού γάμου, βάσει του
Ν.1250/1982 δεν παραλείπει να «επισημειώσει» ότι «τέκνα της Εκκλησίας
λογίζονται όσα σέβονται και ευλαβούνται τα Ιερά Αυτής Μυστήρια». Η διατύπωση
δεν επιτρέπει αμφιβολία: Όσοι τελούν πολιτικό γάμο δείχνουν έμπρακτα και
δημόσια ότι δεν σέβονται και δεν ευλαβούνται ένα από τα επτά ιερά Μυστήρια άρα δεν λογίζονται τέκνα της Εκκλησίας.
Δηλαδή, αποκόπτονται μόνοι τους από το ιερό Σώμα Της. Γιατί, όπως εύστοχα
παρατηρήθηκε, η Ιερά Σύνοδος δεν μπορεί να κάνει «χάρη» να αναγνωρίζει ως
πιστούς χριστιανούς, όσους δεν είναι.
Πάντως πρέπει να σημειώσουμε
ακόμη ότι κανονικά και σύμφωνα με τις Εντολές των Ιερών Κανόνων της Αγίας μας
Εκκλησίας, όσοι τελούν πολιτικό γάμο είναι σαν να συζούν μέσα στην προγαμιαία
σχέση, που για την Ορθόδοξο Εκκλησία μας παραμένει αμάρτημα, το οποίον εν
μετανοία καλούνται όσοι το διαπράττουν να εξομολογούνται. Επίσης οι τελέσαντες
μόνο πολιτικό γάμο, δεν μπορούν να γίνουν ανάδοχοι σε μυστήριο βαπτίσεως ή
κουμπάροι σε γάμο. Και το πιο βαρύ είναι, ότι δεν θάπτονται με θρησκευτική
κηδεία, εφόσον δεν μετανόησαν για την πράξη τους αυτή. Φυσικά οι κανόνες αυτοί,
όσο αυστηροί κι αν φαίνονται είναι για να διαφυλάξουν την ελευθερία μας. Πρέπει
να καταλάβουμε ότι η Εκκλησία μας είναι Εκκλησία αγάπης και οικονομεί τα παιδιά
Της, τότε μόνον, όταν αυτά την σέβονται και την υπακούν και όχι όταν θέλουν οι
ίδιοι να φτιάξουν ή να αναδημιουργήσουν την Εκκλησία. Από τους πρώτους κιόλας
χρόνους ζωής της η Εκκλησία είχε τέτοιες τάσεις αποσχιστικές. Πώς έπρεπε,
λοιπόν, να διαφυλάξει την Θεοπαράδοτη κληρονομιά Της; Την διαφύλαξε με νύχια
και με δόντια, χωρίς ποτέ να ενδίδει στις φοβέρες και στις απειλές απ' όποιους
κι αν αυτές εκστομίζονταν και έθετε πάντοτε τους Ιερούς όρους και τους Ιερούς
κανόνες της, με την επιφοίτηση και την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος.
Πιστεύω στην Ορθόδοξη Εκκλησία,
σημαίνει ότι την αποδέχομαι όπως μας την παρέδωσε ο Κύριός μας, οι Άγιοι
Απόστολοι και οι Άγιοι Πατέρες μας. Τίποτα δεν μπορώ να διαλέξω ή να επιλέξω
αποσπασματικά. Ή όλα τα αποδέχομαι, ή όχι. Μέση κατάσταση δεν μπορεί να
υπάρξει. Έτσι συμβαίνει και με τον πολιτικό γάμο, που είναι ένα τέχνασμα του
διαβόλου, για να κρατάει δέσμια τα παιδιά του Θεού, τα βαπτισμένα και μυρωμένα
στην αναγεννητική κολυμβήθρα της
Εκκλησίας, στην πορνεία και στην μοιχεία. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και
γονείς, που μπροστά στο συμφέρον δεν υπολογίζουν Θεό και Εκκλησία. Σήμερα το
συμφέρον έγινε Θεός, και επειδή έτσι συμβαίνει, γι' αυτόν τον λόγο δεν υπάρχει
ευλογία και αγάπη μέσα στα ζευγάρια και περνάει μεγάλη κρίση ο θεσμός της
οικογένειας. Πώς όμως να μην περνάει, αφού αφήσαμε και αφήνουμε το Θεό και την
Εκκλησία Του έξω από τα σπιτικά μας;
Ιωάννης Σαλογιάννης
12 σχόλια:
Πολυ καλο κειμενο, που λεει τα πραγματα με το ονομα τους, χωρις να στρογγυλευη γωνιες και να ωραιοποιη δυσαρεστες καταστασεις. Λιγα τετοια κειμενα δημοσιευονται σημερα. Οι περισσοτερες αναρτησεις προσπαθουν να αμφισβητησουν ιερα προσωπα η να δικαιολογησουν ανθρωπους με παρεκτροπες η να επιτεθουν σε οσους ενδιαφερονται για την τηρηση της Παραδοσης η να υποστηριξουν τον συμφυρμο με Ετεροδοξους. Γι αυτο και τετοια κειμενα ειναι απαραιτητα.
Όταν είχε τεθεί υπό την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το θέμα του πολιτικού γάμου ο τότε Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος σε παλαιική συγκέντρωση στον Ναό του Αγίου Ανδρέου Πατρών είχε δεσμευθεί για δωρεάν γάμους στους ναούς. Αυτό ποτέ δεν ίσχυσε.
Βέβαια τα θέμα δεν είναι το αν το κάνουν δωρεάν ο Δήμος ή η Εκκλησία αλλά το πόσο πιστεύουν στον ΘΕΣΜΟ της οικογένειας οι νεόνυμφοι.
Το κακό είναι πως τον γάμο τον έχουν συνδυάσει όχι με την απλότητα αλλά με φαιδρά έξοδα νυφικών, λουλουδιών, τραπεζιών κλπ κλπ. Αν αυτό δεν εκλείψει δεν θα έχει καμιά σημασία. Και κάτι ακόμα σε πολλές λεγόμενες θρησκευτικές οικογένειες τα παιδιά έχουν κάνει πολιτικό γάμο ή και συζούν και όταν αποκτήσουν παιδί κάνουν τα δύο μυστήρια σε ένα. Αυτά είναι γελοιότητες. Ο ΘΕΣΜΟΣ του γάμου εκλείπει από την συνείδησή μας.
να είστε σίγουροι πως κανείς δεν θα ζητήσει χρήματα ούτε για τον φωτισμό του Ναού, ούτε για τον Νεωκόρο , αλλά ούτε για τον Ιεροψάλτη..... ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΕΥΘΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ,ΟΧΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ....ΑΡΚΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ. ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟς ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΜΑΖΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ.... ΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΝ
Υπενθυμίζω ότι τα εξ Ιεροτελεστιών, εν αίς και οι Γάμοι, έσοδα των Ι.Ναών σαφώς προβλέπονται από τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος -Ν.590/1977-, τον εκ τούτου απορρεύσαντα Κανονισμό -9/1979- της Ι.Σ.Ι. "περί Ενοριών", αλλά και τον σχετικά πρόσφατο -2006- Κανονισμό της Ι.Σ.Ι. "περί Ιεροψαλτών". Εντεύθεν και ο κατ' έτος υποβαλλόμενος ΠρουπολοΑπολογισμός εσόδων-εξόδων των Ι.Ενοριακών Ναών (Ν.Π.Δ.Δ. του Κράτους όντων) περιέχει τις σχετικές εγγραφές.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ; ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΣΟΥΜΕ; ΛΟΙΠΟΝ ΑΝ ΔΕΝ ΚΟΠΟΥΝ ΤΑ ΤΥΧΗΡΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΚΟΝΤΑ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΙΕΡΕΙΣ ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗ ΤΟ ΛΑΟ ΤΑ ΤΥΧΗΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ. ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΠΑΠΑΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΠΥΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΘΕΟ ΔΕ ΘΕΛΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ ΚΑΙ Ο ΕΧΩΝ ΩΤΑ ΑΚΟΥΕΙΝ ΑΚΟΥΕΤΩ.... ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ. ΤΥΧΑΙΟ;;;;;;;;;;;; ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ.
Ο Ναός κατά την διάρκεια τέλεσης του μυστηρίου δημιουργεί κάποια έξοδα, όπως: Ηλεκτρικό ρεύμα(πολυέλαιοι-aircondition-προβολείς φωτογράφου) - Ιεροψάλτης (είναι ενας ξένος προς το ζευγάρι και η δουλειά του δεν είναι να βρίσκεται εκει σε κάθε μυστήριο του Ναού, άρα πρέπει να πληρωθεί) - Νεοκώρος ( είναι αυτός που θα καθαρίσει το Ναό μετά το μυστήριο,άρα πρέπει να πληρωθεί). Τώρα πείτε μου σας παρακαλώ, είναι πολλά να αφήσεις 50 ευρώ για όλους αυτούς σε σχέση με τις χιλιάδες των ευρώ που συνοδεύουν τα υπόλοιπά? (Νυφικό-κουστούμι-παπουτσια-ανθοπωλείο-φωτογράφος-dj-κέντρο...). Αλλα και πάλι αυτο που λέει το άρθρο του κ. Σαλογιάννη είναι οτι αν υπάρχει πραγματική ανάγκη, ούτε αυτά θα πληρωθουν. Οπότε...
Βλεπεις αγαπητε/η πως βγαινει η ταριφα; 50 € λες Και επιμενω τιποτε τιποτε τιποτε. ας χαλασει οσα θελει σε ο τι αλλο...αν θες τα παιδια αυτά να τα ξαναδείς στην Εκκλησία εχεις πιο πολλές πιθανοτητες να τα ξαναδείς αν επιμείνεις και ξεκαθαρίσεις οτι δε χρειάζονται χρήματα. Και κατι άλλο: Πραγματικα πιστεύεις οτι απο αυτό το 50αρι ο ιερέας δε θα παρει τίποτε, ως οφείλει να το κάνει;;;;; Οι ιερεις που το κανουν αυτό είναι πιστεψε με ελαχιστοι... Και οι περισσοτεροι οταν βλεπουν το 50αρι μαλλον δυσανασχετουν αν οχι εμφανως εντος τους και σιγομουρμουρίζουν τα γνωστα που γραφεις.....για αλλα δίνουν εδώ τίποτε κλπ κλπ κλπ. Αυτά, αλλά ειπαμε εις ωτα μη ακουοντων το συστημα ειναι στημενο καλα, ωστε το κακο να φανταζει καλο και το αντιθετο....
Αγαπητέ 3:23 νομίζω καταλαβαίνεις οτι κάποιοι άνθρωποι θα εργασθούν για το μυστήριο το δικό σου, και δεν εννοώ τον Ιερέα ο οποίος είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται εκεί. Όμως ποίος θα πληρώσει το ρεύμα του Ναού στο τέλος του μήνα άν όλοι όσοι τελούν μυστήρια φεύγουν χωρίς να αφήσουν τίποτα? Βλέπεις η ΔΕΗ δεν παρέχει δωρεάν ρεύμα στους Ναούς. Άρα το να αφήσει κάποιος 10 ευρώ για το ρεύμα που θα χαλάσει δεν νομίζω ότι θα του λείψουν. Επίσης και για το Νεωκόρο και τον Ιεροψάλτη, οι οποίοι δεν είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται εκεί.Δεν νομίζω να είμαι παράλογος σε αυτά που λέω. Αλλιώς αδελφέ μου , πες του φωτογράφου να μην χρησιμοποιήσει προβολείς, επίσης να μην ανάψεις aircondition το καλοκαίρι και επίσης να έχεις πολύ λίγα φώτα αναμμένα, να μείνει κάποιος δικός σου πίσω να καθαρίσει το Ναό, και τέλος να βρεις εσύ έναν δικό σου Ιεροψάλτη. (Με το ''εσύ'' δεν εννοώ φυσικά εσένα) δεν γίνεται να θέλουμε την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Έτσι δεν είναι?
Αγαπητοί μου το θέμα δεν είναι τα ελάχιστα χρήματα τα οποία θα δαπανήσει κάποιος για την τέλεση το γάμου του σε Ναό.
Τα χρήματα για την Εκκλησία δεν είναι τίποτα από όσα ξοδεύουνε σε κουστούμια, νυφικά, μπομπονιέρες, λουλούδια, φωτογραφίες, βίντεο, τραπέζια κλπ.
Δυστυχώς το Μυστήριο του Γάμου αντί να είναι μια ακολουθία προσευχής έχει καταντήσει σε μια πασαρέλα επιδείξεων νέων τάσεων της μόδας και κοινωνικών ανώφελων χαμόγελων. Πόσοι από μας προσερχόμαστε για προσευχή ώστε να στερεωθεί το νέο ζευγάρι και να ζήσει με αρμονία και κατανόηση;
Λέει ο Δήμος δωρεάν θα κάνει την πολιτική αυτή πράξη που καταχρηστικά την ονομάζει πολιτικό γάμο. Εξαιρετικά πράττει για αυτούς που δεν ανήκουν στην ορθόδοξη Εκκλησία. Ως σήμερα δεν έχω πάει σε μια τέτοια εκδήλωση διότι είναι έξω από τα πιστεύω μου. Όμως από ότι γνωρίζω αυτές οι πράξεις δεν μπορούν να γίνουν οποιαδήποτε ώρα και ημέρα επιθυμούν τα ζευγάρια. Ο Δήμος έχει ορίσει συγκεκριμένη μέρα και ώρες και χώρο.
Γιατί όμως η σύγκριση να μην γίνει σε αυτό το Δωρεάν της ημέρας και της ώρας από τον Δήμο. Στο Μυστήριο του Γάμου διαλέγουν οι μελλόνυμφοι ώρα, Εκκλησία και πολλά άλλα. Δεν τους αρέσουν οι απλοί ενοριακοί Ναοί για το Μυστήριο αλλά επιθυμώντας τις παραπάνω φανφάρες της επιδείξεως διαλέγουν μεγάλους Ναούς με σκαλιά για να βάλουν διαδρόμους με διακοσμητικά κεριά και λουλούδια εξωτερικά και εσωτερικά του Ναού κλπ.
Ας σταματήσει λοιπόν αυτή η ανούσια φλυαρία περί εξόδων στον Εκκλησιαστικό Γάμο. Τα έξοδα δεν είναι για το Μυστήριο αλλά για το ντεκόρ που θα το περιβάλει.
Ας μάθουν οι νεόνυμφοι να προσκαλούν στο Ναό όσους έχουν την διάθεση της προσευχής και να πηγαίνουν σεμνά ενδεδυμένοι και όχι προκλητικά. Αλήθεια στο Δημαρχείο αυτοί οι λίγοι που πάνε φορούν τουαλέτες, πανάκριβα αξεσουάρ κλπ;
Ο Ναός είναι το σπίτι μας και πάσα προσφορά μας σε αυτόν σε χαρές ή σε στενοχώριες πιάνει τόπο. Εμείς οι Μικρασιάτες όταν ήλθαμε ξεριζωμένοι από τα άγια χώματα της Πατρίδας μας εδώ στην Μητροπολιτική Ελλάδα πρώτα φτιάχναμε την Εκκλησία μας και μετά τα σπίτια μας. Έτσι με έμαθε η Αλατσατιανή Γιαγιά μου. Αυτή την παράδοση που έλαβα από τους παππούδες και του γονείς μου πρέπει και εγώ και ο καθένας εδώ να την συνεχίσουμε. Ο Γάμος της αδελφής μου έγινε σεμνά και ταπεινά στην ενορία μας την Αγία Παρασκευή το ευλόγησε ο εφημέριός του Ναού μας ο π. Παύλος. Με προτροπή της μητέρας μου εκκλήθηκαν λίγοι συγγενείς, δεν έγινε κανένα τραπέζι και καμιά φανφάρα. Οι κοσμικότητες δεν έχουν θέση στο Μυστήριο του Γάμου.
Αυτά τα ολίγα και από εμέ.
Αναστάσιος Κ. Κωστόπουλος
στο καιριο ερωτμα αποφευγετε να απαντησετε γιατι καιει; απο τα χρηματα που θα αφησει καποιος θα παρει ο ιερεας; Θα παρει οπως καλα γνωριζετε. και ρωτω: γιατι να παρει;και γιατι να μπει στη διαδικασια αυτη να κυνηγαει τα χρηματα; Πιστευετε πραγματικα οτι ο Κυριος και η Παναγια μας και οι Αγιοι δε θα οικονομησουν τα πραγματα να καλυφθουν τα εξοδα του Ναου; Οποιος σκανδαλισει και εναν απο τους αδελφους μας τους ελαχιστους..... μηπως και αυτοι οι αδελφοι οι στολισμενοι και ασχετοι που ερχονται ομως στην Εκκλησια ετσι οπως ερχονται και με λαθος αμφιεση κλπ ειναι οι ελαχιστοι αδελφοι που πρεπει να τους οικονομησουμε εστω και με ζημια του Ναου; Και μετα θα το καταλαβουν και αυτοι. στο θεμα της επιλογης ναου η καθε μητροπολη ας θεσει περιορισμους.... αν μιλησει με διακριση και αγιοτητα καποιος στα νεα παιδια πολλα πραγματα θα καταλαβουν αλλα οι ιερεις ειναι επαγγελματιες του χωρου πλεον και διεκδικουν το Χριστό για να τον πωλουν και να τον αγοραζουν..... δεν ειναι διακονοι ειναι ως εξουσιαν εχοντες και λαλουντες αφ υψηλου......δυστυχως
Αγαπητε κ. Κωστοπουλε τα είπατε όλα σε μια παράγραφο ΕΥΓΕ.
Το θέμα δεν είναι τι κάνει ο Δήμος Πατρέων ή ο κάθε Δήμος.Το θέμα είναι πώς η κάθε ενορία θα κατηχήσει το ποίμνιο, έτσι ώστε όλοι αυτοί που μας θέλουν εκτός εκκλησίας να ''την πατήσουν''...
Δημοσίευση σχολίου