«Kαίει και την πίστη σας, η φωτιά στην Αττική»;!
«Και την τρομερή εκείνη μέρα που
το παιδί ήταν παρόν στον απαγχονισμό ενός άλλου παιδιού, που το πρόσωπό του,
από ό, τι μας λέει, έμοιαζε με δυστυχισμένο άγγελο, άκουσε κάποιον πίσω του να
στενάζει: Μα πού είναι ο Θεός; Πού είναι; Πού είναι τέλος πάντων ο Θεός;
Και μέσα μου μια φωνή του
απαντούσε:
- Πού είναι; Να ‘τος! Μπροστά
σου είναι κρεμασμένος εδώ σ’ αυτή την κρεμάλα».
Ελί Βίζελ, «Η Νύχτα», σελ 26,
Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2006
«Νομίζετε, ότι εκείνοι οι
δεκαοχτώ, πάνω στους οποίους έπεσε ο πύργος του Σιλωάμ και τους σκότωσε, ήταν
οι χειρότεροι από όλους τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ; Σας διαβεβαιώνω πως όχι,
αν όμως δεν μετανοήσετε, όλοι θα χαθείτε κατά τον ίδιο τρόπο...» (δηλαδή αιφνίδια)
(Λουκ. 13, 4-5).
Επεξηγεί ο Χριστός ένα απρόοπτο
φυσικό φαινόμενο (έπεσε ένας πύργος και σκότωσε ανθρώπους) και διευκρινίζει ότι
αυτή η συμφορά που τους βρήκε δεν είχε το νόημα της τιμωρίας του Θεού, επειδή
ήταν αμαρτωλοί ούτε λόγω της κακίας τους, αλλά τους υπενθυμίζει ότι υπάρχουν
πράγματα πέρα και έξω από το βεληνεκές του ανθρώπινου μυαλού, για τα οποία καλό
είναι να σιωπούν, ενώ ταυτόχρονα τους παροτρύνει να νοιάζονται για την
βαθύτερη, προσωπική του ο καθένας διάθεση και ποιότητα (τη μετάνοια).
"Θυμώνει"
ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και Τον ρωτά: «Τί οὖν; Ἵνα γένωμαι ἐγώ βελτίων ἐκεῖνος
κολάζεται;» «Τι δηλαδή; Για να γίνω εγώ καλύτερος τιμωρείται εκείνος;» Και
απαντά: «Όχι βέβαια! Αλλά για τα δικά του, του Θεού, (αόρατα στα μάτια μας)
δεδομένα».
Το κεφάλαιο 13 στο Ευαγγέλιο του
Λουκά, που αρχίζει με τη σφαγή των Γαλιλαίων την ώρα της θυσίας και τον θάνατο
των δεκαοχτώ από την πτώση του πύργου, συνεχίζει με την παραβολή της άκαρπης
συκιάς. Ακολουθεί η θεραπεία της συγκύπτουσας, οι παραβολές του σπόρου του
σιναπιού και του προζυμιού, και τέλος η διδασκαλία για την στενή πύλη!
Η συκιά της παραβολής παρουσιάζει
μια όμορφη εικόνα: φύλλα χωρίς καρπούς. Είναι ένα δέντρο που άδικα πιάνει τον
τόπο! Παίρνει, λοιπόν, παράταση... για καρποφορία! (Εμείς όμως αρκούμαστε στην
εικόνα... στα φύλλα!).
Η υπομονή που καλλιεργήθηκε στη
διάρκεια μιας δεκαοκτάχρονης αναμονής δίνει τη δυνατότητα σωστών αξιολογήσεων
και τοποθετήσεων. (Εμείς όμως θέλουμε να τα ξέρουμε όλα και τώρα!).
Ένας ελάχιστος σε μέγεθος σπόρος
έχει τον δυναμισμό να γίνει «ενεργείᾳ» ένα δέντρο μεγάλο,
"αναπαυτικό" για πολλούς, όταν τον αφήσουμε ν’ αναπτυχθεί και του
εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις. (Εμείς όμως νομίζουμε ότι όλα
"αγοράζονται" έτοιμα!).
Και το "προζύμι" μπορεί
και αλλάζει τα δεδομένα των συνθηκών. Το αλεύρι, που στην ακατέργαστη μορφή του
δεν τρώγεται, γίνεται ψωμί που στηρίζει και συνεχίζει την ζωή! (Εμείς όμως
όντας ανόητοι... «ακυρώνουμε και αχρηστεύουμε το προζύμι» και τελειώνουν όλα
εκεί).
Όλα τα παραπάνω επισημαίνουν
κάποιον κόπο που "απαιτείται" για να μπορέσουμε να "μπούμε"
από την στενή πύλη στην Βασιλεία του Θεού! Θέλει μάζεμα το μυαλό μας, για να
δεχθεί ταπεινά ότι δεν είναι και δεν θα μπορούσε να είναι... παντογνώστης (!),
ούτε να ελέγχει και να εγκρίνει τα πάντα! Χρειάζεται απλότητα (όχι απλοϊκότητα)
ταπείνωσης για να δεχθεί κανείς αυτό που γράφει ο Χαίλντερλιν, ότι: «Ο Θεός
φτιάχνει τον κόσμο, όπως η θάλασσα την στεριά: Με το να αποτραβιέται
(αποσύρεται)».
Είναι φυσικό, όσο θα υπάρχουν
άνθρωποι μέσα στον πόνο, στο κακό και στην δυστυχία, όπως και τώρα με τις
φωτιές της Αττικής, δεν θα παύει να μας ταράζει το δίλημμα: Ή ο Θεός είναι
παντοδύναμος, αλλά δεν μας αγαπάει· ή μας αγαπάει, αλλά δεν είναι παντοδύναμος.
Αν ο Θεός υπάρχει και είναι αγάπη, όπως λένε οι χριστιανοί, γιατί να υπάρχει το
κακό και ο πόνος; Είναι ένας Θεός που θέλει το κακό μας;
Όλοι ήρθαμε κάποτε αντιμέτωποι με
την δυστυχία ή την συμφορά, με την μία ή την άλλη από τις τόσες μορφές της! Την
αρρώστια, την οδύνη, τον θάνατο! Συμφορές δικές μας ή αγαπημένων μας προσώπων.
Από την άλλη, όλοι γνωρίζουμε την απίστευτη ικανότητα του ανθρώπου να κάνει
κακό και να προκαλεί πόνο στον αδερφό του. Από τον Κάιν που σκότωσε τον Άβελ,
μέχρι την Ρουάντα, τους πολέμους όπου γης, και τις φυσικές καταστροφές, σαν το
τσουνάμι παλαιότερα ή τις φωτιές τώρα στην Αττική. Όλοι λίγο-πολύ έχουμε θέσει
στον εαυτό μας το ερώτημα: «Αν υπάρχει Θεός, γιατί αφήνει να συμβεί το ένα ή
το άλλο;».
Εμείς οι χριστιανοί σφάλαμε,
δίνοντας μια εικόνα του Θεού, που στηρίζεται στην παντοδυναμία Του. Ο Θεός
κρατιέται σε απόσταση, δεν είναι όμως απών, αλλά η προσεκτική και αγαπητική
παρουσία Του γίνεται διακριτικά. Η απόσταση Του δεν είναι δήλωση αδυναμίας,
ούτε σημάδι αδιαφορίας, αλλά ένδειξη αγάπης.
Ωστόσο μπροστά στην ευγενική
σιωπή του Θεού και στην απόστασή Του λόγω σεβασμού της ελευθερίας μας, η
ανυπομονησία του ανθρώπου εκδηλώνεται με τρόπο φυσικό. Η προσευχή ως ικεσία
μέσα στην Αγία Γραφή έχει ξεχωριστή θέση. Οι Ψαλμοί και τα βιβλία των Προφητών
είναι γεμάτα από αιτήματα για παρέμβαση του Θεού. Φωνάζουν διαρκώς να
σταματήσει επιτέλους ο Θεός να κρύβει την δύναμή Του.
Ο Χριστός εγκαταλείπει κάθε ισχύ
και συντάσσεται στο πλευρό μας. Στην αρχή των Ευαγγελίων, οι αφηγήσεις για τους
πειρασμούς στην έρημο λένε ότι ο Χριστός αρνείται κάθε κοσμική δύναμη και
εξουσία. Στο τέλος του Ευαγγελίου, ο Χριστός εισέρχεται στο πάθος, βιώνει την
ανθρώπινη κατάσταση σε όλη της την τραγωδία. Συντάσσεται με το μέρος μας,
μαζί μας στη δυστυχία, στον πόνο και στο θάνατο. Τα αναλαμβάνει, δεν τα
ερμηνεύει! Εκείνος ξέρει το γιατί. Αλλά τα Ευαγγέλια δεν σταματούν στον
Σταυρό. Ο θάνατος του Χριστού είναι πέρασμα προς τη ζωή. Ο παραμερισμός της
θεϊκής του παντοδυναμίας γίνεται το πέρασμα μέσα από την ανθρώπινη αδυναμία,
και οδηγεί στην "Ισχύ" της Αναστάσεως. Έτσι ο Χριστός στέκεται στο
πλάι μας, ενάντια στην δυστυχία και στον θάνατο.
Να όμως που έρχονται οι
περιστάσεις να μας πείσουν ότι η δυστυχία είναι ο κανόνας στη ζωή και οι
στιγμές της ευτυχίας η εξαίρεση. Ας μη βιαστούμε. Ας προτιμήσουμε την σιωπή. Ας
σκεφτούμε την Παναγία κάτω από το Σταυρό σιωπηλή. Κανένας δεν την φαντάζεται να
λέει στο γιο της λόγια παρηγοριάς. Απλώς σιωπά και ακούει αυτόν που είναι
Σταυρωμένος να φωνάζει: Θεέ μου, Θεέ μου, γιατί με εγκατέλειψες; Ίσως και αυτή
να έλεγε μέσα της τα ίδια λόγια!!
Ο Θεός είναι και παραμένει το
μεγαλύτερο μυστήριο. Οι χριστιανοί δεν αμφιβάλλουν για την παντοδυναμία Του
γιατί πιστεύουν, όχι στο τι μπορεί να κάνει, αλλά στην δύναμη της Αναστάσεώς
Του, και αυτό είναι το κέντρο της πίστεως. Ούτε πάλι αμφιβάλλουν για την καλοσύνη
του Θεού, γιατί η χριστιανική πίστη είναι εμπιστοσύνη σε έναν προσωπικό Θεό,
που νοιάζεται για τα πλάσματα Του. Ο τρόπος που νοιάζεται για τα πλάσματα Του,
αυτό είναι το ασαφές και άγνωστο στο δικό μας μυαλό. Το πώς νοιάζεται! Ο
τρόπος! Ο τρόπος μάς είναι δύσκολα αποδεκτός, γιατί είναι ακατανόητος και
άγνωστος. Οι χριστιανοί το ξέρουν και το πιστεύουν ότι δεν υπάρχει μια
"πλήρης" και απόλυτη διαφάνεια στις ενέργειες και στον τρόπο του
Θεού. Ο Θεός και «βλεπόμενος παραμένει μυστήριο» που όσο κι αν θέλουμε
δεν μπορούμε να το καταλάβουμε.
Ο Θεός δεν είναι ένας μάγος. Ο
Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και έβαλε ένα μεγάλο στοίχημα γι’ αυτόν. Η δύναμη
του Θεού υπάρχει μέσα μας, για να υπομείνουμε το κακό, είτε είμαστε υπεύθυνοι
γι’ αυτό είτε όχι.
Την τελευταία λέξη δεν θα την
πει το κακό, αλλά η δύναμη του Χριστού, που υπάρχει μέσα μας, και με την
Ανάσταση Του νικάει το κακό. Αν ο Θεός ενεργούσε με τρόπο μαγικό (ρυθμίζω τα
πάντα χωρίς εσένα και την ελευθερία σου) θα σήμαινε ότι δεν είμαστε τίποτα γι’
Αυτόν.
Παρόλα αυτά ισχύει αυτό που
απαντάει η μεγάλη δημοσιογράφος Mireille Dumas όταν την ρωτούν:
- Ας φανταστούμε ότι, μια μέρα,
έχετε απέναντι στο μικρόφωνο και στην κάμερά σας τον Θεό ως πρόσωπο. Ποια
ερώτηση θα Του κάνατε;
- Καταρχάς θα Τον ρωτούσα, γιατί
άργησε τόσο να απαντήσει στην επείγουσα πρόσκλησή μου! Ας σοβαρευτούμε όμως.
Νομίζω πως θα είχα μόνο μία ερώτηση να Του κάνω: Γιατί τόσος πόνος;
π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος
Πηγή: enoriako.info
29 σχόλια:
Μεστός ορθόδοξος θεολογικός στοχασμός ! Ευχαριστώ πάρα πολύ άγνωστε πάτερ και αδελφέ. Αθανάσιος Κοτταδάκης
'' Ιερουσαλήμ , Ιερουσαλήμ η αποκτείνουσα τους Προφήταςκαι λιθοβολούσα τους απεσταλμένους...
Ποσάκις ηθέλησα επισυναγαγείν τα τέκνα σου,όν τρόπον επισυνάγει όρνις τα νοσσία εαυτής υπό τας πτέρυγας και ουν ηθελήσατε.''
Ιδού αφίεται υμιν ο οίκος Ερημος.....''( ΜΑΤΘ 37-38 )
Έτσι διερωτώμεθα.... Δεν ισχύουν άραγε τα αντίστοιχα και για την Πατρίδα μας;;;, όταν πλέον περιφρονούμε πλέον και σαν κράτος τους Φυσικούς και Ηθικούς αιώνιους Νόμους του Δημιουργού μας;;;
Όταν '' πάσα παράβασις και παρακοή έλαβε ένδικον μισθαποδοσίαν ,κατά τους λόγους του Απ. Παύλου , τότε πως ημείς ,
''Εκφευξώμεθα τηλικαύτης αμελήσαντες σωτηρίας;;;
Όταν σύμφωνα ελεύθερης συμβίωσης, γάμοι ομοφυλοφίλων ,υιοθεσίες παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια νομοθετούνται...και ...
Ανήκουστες Φρικαλεότητες , Δαιμονικό Έρεβος ( περιοδ. ο Σωτήρ )
Ο Μέγας Βασίλειος σε Ευχή Εξορκισμού γράφει:
Ο Θεός αποτέφρωσε τις πόλεις των Σοδόμων
'' πυρί και θείω , ου μάρτυς καπνός ακοίμητος εξατμίζεται...''
Μέχρι σήμερα βγαίνουν οι αναθυμιάσεις για να θυμίζουν σε όλους μας
φίλοι αναγνώστες, τη ΦΟΒΕΡΗ θΕΙΚΉ ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ...
ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΣΤΩΜΕΝ ΟΛΟΙ ΚΑΛΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΦΟΒΟΥ.
Το σχόλιο που μας παραθέτει εδώ ο 1.46 με προβλημάτισε.
Πάντα είχα την απορία γιατί να καίγονται κατασκηνώσεις του «Σωτήρα» τόσο στα κεντρικά σωματεία των Αθηνών όσο και εις επαρχιακά τοιούτα. Αλλά και άλλες εκκλησιαστικές κατασκηνώσεις που έγιναν με κόπο και «το δίλεπτο της χήρας»
Έλαβα την απάντηση με τα όσα γράφει το λαμπρό θεολογικό αυτό περιοδικό…. και στο τέλος και συ αδελφέ επισφράγισες:
Μέχρι σήμερα βγαίνουν οι αναθυμιάσεις για να θυμίζουν σε όλους μας
φίλοι αναγνώστες, τη ΦΟΒΕΡΗ θΕΙΚΉ ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ...
ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΣΤΩΜΕΝ ΟΛΟΙ ΚΑΛΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΦΟΒΟΥ.
Φιλοθέη
Σας βγήκε από τα Δεξιά η Φιλοθέη. Γιατί κάηκαν οι κατασκηνώσεις των δικαίων; Μα φυσικά οι εισαγγελείς καταδικάζουν χωρίς να κριτικάρουν τον εαυτό τους. Ξέχασαν πολλοί ότι ο Θεός είναι ΑΓΑΠΗ. Ο π. Θεοδόσιος τα λέει: Την τελευταία λέξη δεν θα την πει το κακό, αλλά η δύναμη του Χριστού, που υπάρχει μέσα μας, και με την Ανάσταση Του νικάει το κακό. Ας τον ακούσουν οι αναμάρτητοι!!!
Επειδή όμως δεν ξέρω πόσοι μπορούν να πουν ότι είναι θεούμενοι άνθρωποι όπως οι άγιοι και οι απόστολοι, καλό είναι να μην ερμηνεύουμε κατά το δοκούν το θέλημα του Κυρίου. Όταν οι παλιοί αντιμετώπιζαν λιμούς λοιμούς σεισμούς ανομβρίες κτλ δεν έψαχναν ποιος φταίει. Λιτάνευαν τις εικόνες, τελούσαν παρακλήσεις και ο Θεός απαντούσε στην πίστη τους. Εμείς σήμερα τι κάνουμε; Τις οίδε νουν Κυρίου για να τον ερμηνεύσει; Σας παραπέμπω σε 2 άρθρα: του Μητρ. Ναυπάκτου με τίτλο Αγαπολαγνεία και Τρομολαγνεία και του Μητρ. Αρκαλοχωρίου: Οι εν πυρί μαρτυρικώς τελειωθέντες. Μπορείτε να τα βρείτε εύκολα με μια αναζήτηση στο internet και ο κύριος Ανστάσιος μπορεί να τα "ανεβάσει" αν θέλει διότι πρόκειται για αμιγώς θεολογικά κείμενα. Χωρίς αγάπες και τιμωρίες...
Ανώνυμοι 8:02 και π. Gera...
O 1:46 επικαλέστηκε λόγους ΑΠ..ΠΑΥΛΟΥ και Μεγ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ,
τους αμφισβητείτε ;;; Τότε δικό σας το πρόβλημα......ψαχθείτε....
Σας παραθέτω και λόγον Αγ.Ιωαννου Χρυσοστόμου για τους σύγχρονους σοδομίτες..
'' Όποιο άλλο αμάρτημα και άν αναφέρεις ,ισότιμο με την διαστροφή δεν βρίσκεις.Άν οι δράστες της αισθάνονταν τι παθαίνουν , θα προτιμούσαν χιλίους θανάτους, παρά να πάθουν ό,τι θα πάθουν...Να όμως που με λύσσα επιδιώκουν ακόμα βρωμερότερα. Μεταβάλλουν τη φύση τους.Γίνονται γυναίκες ,ενώ παραμένουν και άνδρες , ή μάλλον ούτε το ένα είναι ούτε το άλλο...Άν κοροΐδεύης τη φωτιά της κολάσεως ,που σου παρουσιάζω . όμως θυμήσου τη φωτιά των Σοδόμων.
Είδαμε και στην παρούσα ζωή τιμωρίες των διεστραμμένων, κόλασι πριν από την κόλασι.''
Τουτη την ωρα 11.48 ο κοσμος θρηνει,πονα πολυ ,εχασε δικους του ανθρωπους,αδικα,εχασε την εξοχη του,εχασε τα σπιτια του<εχασε τα χαρτια του,τις ταυτοτητες του.
Τα εχουμε πει αλλωστε απο πολλα βηματα αυτα περι διαστροφης της φυσεως κλπ.
Τουτη την ωρα,χρειαζονται οι εναπομειναντες ενα χερι βοηθειας.Οπως μου ειπαν καθονται στην πορτα για να μη χασουν ο,τι απεμεινε.Αλλοι πηγαινουν να παρουν χρηματα,για να επιδιορθωσουν τα καμμενα,μα τους περιμενει η διαδικασια του χαρτοβασιλειου που θελουν οι αρχες.
Οπως λεει ο λαος,μας στου κρεμασμενου το σπιτι δρν μιλανε για σχοινι.
Αφηνουμε και λιγο τον αλλον,δεν τον πνιγουμε...το εχω δει αυτο που σου λεω...και εχει αντιθετα αποτελεσματα.Μην παμε στο αλλο ακρο ''...ειναι κακος ο Θεος ;;;''...δεν καταλαβαινουν....δεν γνωριζουν τις Γραφες,δεν γνωριζουν την πατερικη γνωμη...αυτη την ωρα χρειαζονται να μην χασουν την ελπιδα τους οι ανθρωποι...την ελπιδα τους στο Θεο!
Κατα τα αλλα η εκκλησια ως μητερα ολων,παντοτε θα καθοδηγει τα τεκνα της....
Ανώνυμε 11:48
Καλά τους ξεμπρόστιασες με το.....''ψαχθείτε''
Ο π Gera Imos έγραψε :
''. Όταν οι παλιοί αντιμετώπιζαν λιμούς λοιμούς σεισμούς ανομβρίες κτλ δεν έψαχναν ποιος φταίει. Λιτάνευαν τις εικόνες, τελούσαν παρακλήσεις και ο Θεός απαντούσε στην πίστη τους.. ''
ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ,π Gera Imos, στην έμπρακτη ΜΕΤΑΝΟΙΑ ;;;
όπως στη προτροπή του Αγ Ιωάννου του Βαπτιστή : Μετανοείτε ήγγικε γαρ η Βασιλεία των ουρανών, και ποιήσατε καρπόν άξιον της μετανοίας ;;;
Ή στους ονειδισμούς του ΚΥΡΙΟΥ μας για τις πόλεις της Γαλιλαίας,
'' εν αις εγένεντο αι πλείσται δυνάμεις αυτού ,'οτι ου μετενόησαν ''
ή
και συ Καπερναούμ η έως ουρανού υψωθείσα ,έως άδου καταβιβασθήση,'οτι
ει εν Σοδόμοις εγενήθησαν αι δυνάμεις αι γενόμεναι εν σοί ,έμειναν άν
μέχρι της σήμερον.
πλήν λέγω υμίν ότι γη Σοδόμων ανεκτότερον έσται εν ημέρα κρίσεως ή σοι.. ( Ματθ.ια 20-24 )
α.α
Ποιος αρνήθηκε την μετάνοια; Ποιος αρνήθηκε τους Πατέρες και τον απόστολο Παύλο; Γιατί κάνετε προσωπικό το ζήτημα; Βεβαίως οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας νήστευαν 1 εβδομάδα, 3 μέρες, όσο μπορούσε ο καθένας εξομολογούνταν και μετά έκαναν τις Παρακλήσεις τους! Ρωτήστε στην ύπαιθρο να μάθετε περισσότερα... Δεν καταλαβαίνω όμως τι σχέση έχουν τα Σόδομα με τη Νέα Μάκρη και το Μάτι; Τι σχέση έχουν οι Σοδομίτες με τα δίδυμα κοριτσάκια, με παππούδες και γιαγιάδες, με το μωράκι των 6 μηνών που δεν πρόλαβε να βαφτιστεί; Ήταν ομοφυλόφιλοι λεσβίες και τρανς όσοι πέθαναν; Ο πατέρας που πήγε στην Εκκλησία την επόμενη της τραγωδίας να ακυρώσει τη βάφτιση του μωρού του επειδή δεν άντεξε τις αναθυμιάσεις είναι Σοδομίτης και τιμωρήθηκε; Μήπως κακώς τους κάνουμε και τρισάγια στους ναούς; Η μήπως πληρώνει τις αμαρτίες του Τσίπρα; Και γιατί να μην πληρώνει τις δικές σου κύριε α.α και τις δικές μου; Μήπως τα άθεα νομοθετήματα είναι πιο αμαρτωλά στα μάτια του Θεού απο τις κατακρίσεις και τα κουτσομπολιά ημών των ευσεβών και ορθοδόξων χριστιανών;
Όλη αυτή η κουβέντα μου θυμίζει κάποιες σκέψεις ευσεβών κυριών που έλεγαν ότι οι τσούχτρες γέμισαν τις παραλίες επειδή οι γυναίκες ξεγυμνώνονται στις παραλίες... Και η 9χρονη αδερφή μου με το 3χρονο το ανηψάκι μου τι έφταιξαν που τους "έφαγαν"οι τσούχτρες; Δεν κυκλοφορούσαν γυμνά στις παραλίες. Ούτε αυτά ούτε οι γονείς τους!
Βεβαίως χρειάζεται μετάνοια ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ! Γιατί η ρήση του Κυρίου "Γη Σοδόμων ανεκτοτερον έσται" αφορά εμάς τους πιστούς Του... Ας μην όμως γινόμαστε ερμηνευτές του θελήματος του Κυρίου. Αν κάποιος νομίζει ότι έχει "νούν Κυρίου" ας ερμηνεύσει. Ξέρουμε γιατί χάθηκαν τα Σόδομα. ΔΕΝ ΞΈΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΤΙ! Ούτε για τις φωτιές στην Ηλεία, ούτε για τις πλημμύρες. Αν έχετε θεοπτίες μερικοί και σας πληροφορεί ο Θεός, καλά κάνετε. Κάποιοι είμαστε αρκετά αμαρτωλοί και αρκούμαστε στην μετάνοιά μας και ΣΕ ΟΣΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ!
Για 8:02 , και π.Geras..
Οι ανευ λόγου , ειρωνικοί και αστήρικτοι εκ μέρους σας χρακτηρισμοί:
'' δίκαιοι '' ,'' αναμάρτητοι '' και ενδεχομένως ''θεούμενοι '' ή
έχοντες και θεοπτίες !!! είναι δηλωτικοί της μετριοφροσύνης
σας , και όχι μόνο... για υποτιθέμενους αδελφούς που τόλμησαν
γενικά να επικαλεσθούν πρόσφατα Αντίχριστα νομοθετήματα στην
Πατρίδα μας.....με σχετικές Ευαγγελικές - Πατερικές ρήσεις
α.α
Μόνον οι Σοδομίτες είναι πάτερ Γεράσιμε ? Οι 300.000 εκτρώσεις που γίνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, οι κλοπές, οι μοιχείες, οι πορνείες, οι φόνοι, η κατάλυση των νηστειών (πόσοι θα επισκεφθούν ψησταριές αυτές τις 15 ημέρες ?), οι πολιτικοί γάμοι, η αποχή από τον Κυριακάτικο Εκκλησιασμό, η εξάπλωση της χρήσης ναρκωτικών, είναι συστατικά της κοινωνικής πραγματικότητας σήμερα.
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να είναι κανείς θεόπτης για να καταλάβη ότι δεν είμαστε εντάξει έναντι του Θεού. Καί ο Θεός παραχωρεί δοκιμασίες για να μετανοούμε.
Δεν ειρωνεύομαι καθόλου αδερφέ. Απ τη στιγμή που θεωρεί κάποιος ότι τα αμαρτήματα των άλλων είναι αιτία δεινών και όχι τα δικά μου και όλων μας, δεν υπάρχει λόγος όχι μονο για ειρωνείες αλλά ούτε καν για συζήτηση. Όλοι μας απομακρυνθήκαμε απ τη Χάρη του Θεού και ταλαιπωρούμαστε και αυτό ονομάζουμε οργή Θεού. Το ότι φύγαμε απ τον Θεό και είμαστε απροστάτευτοι στα χέρια του πονηρού. Αυτά αναγνώριζε μια ζωή η Εκκλησία...
Τις κρισεις Του Θεου κανεις δεν τις γνωριζει,πλην με αποστομωνει ο αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος,,,,,
''Διοτι γερνοντας μεν απο το αποτομο προς το υποχωρητικο,σ'εκεινους ,σ'εκεινους που παιδαγωγουνται με τον φοβο,επειδη στην οργη,αναμειγνυει και φιλανθρωπια Ο Θεος,σε αυτους που υστερα απο μεγαλη θλιψη,,,,,,συλλαμβανουν την επιστροφη και γεννουν τελειο πνευμα σωτηριας...'' και ,...
Στα ασκητικα του Μ.Βασιλειου,λεγει πως ''των μεν μερων που πασχουν η διορθωση γινεται απο την διορθωση του υπολοιπου μερους''... ...
Ας σταθουμε οπως μπορουμε στους ανθρωπους αυτους!
Για κάθε ενδιαφερόμενο :
Αποκαλυψη Ιωάννου
'' Και λέγει μοι ,μη σφραγίσης τους λόγους της προφητείας του βιβλίου τούτου ,ο καιρός γαρ εγγύς εστίν.
Ο αδικών αδικισάτω έτι, και ο ρυπαρός ρυπαρευθήτω έτι , και ο δίκαιος δικαιοσύνην ποιησάτω έτι , και ο άγιος αγιασθήτω έτι.
Ιδού έρχομαι ταχύ, και ο μισθός μου μετ΄εμού , αποδούναι εκάστω ως το έργον έσται αυτού.
Εγώ το Α και το Ω , ο πρώτος και ο έσχατος ,αρχή και τέλος.
Μακάριοι οι ποιούντες τας εντολάς αυτού ,ίνα έσται η εξουσία αυτών επί το ξύλον της ζωής και τοις πυλώσιν εισέλθωσιν εις την πόλιν.
Έξω οι κύνες και οι φαρμακοί και οι φονείς και οι ειδωλολάτραι και πας ο φιλών και ποιών ψεύδος....
Ολόθερμα, αδελφοί μου εύχομαι, όπως , ομολογούντες λόγοις και έργοις ΙΗΣΟΥΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ , ΘΕΟΥ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΝ ,
εν τη γενεά ταύτη τη μοιχαλίδι και αμαρτωλώ ,αξιωθούμε και οι ανάξιοι ημείς,κατά το έλεος Του, των επηγγελμένων Αυτού Αγαθών ,εις την ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ ΤΟΥ την ΕΠΟΥΡΑΝΙΟΝ ,ΌΠΟΥ ΉΧΟς ΚΑΘΑΡΌς ΕΟΡΤΑΖΌΝΤΩΝ.....
Τα κρίματα του Θεού είναι ανεξερεύνητα.
Άλλα αντί άλλων, το λιγότερο ! Το πιο πολύ, πληθωρική "ορθόδοξη" ανοησία και μικρόνοια της γνωστής χάκερ παρέας τα πλείστα σχόλια !
Αθανάσιος Κοτταδάκης
Αφήστε τους ανθρώπους να εκφρασθούν και να εκτονωθούν κ. Κοτταδάκη.
Ο χώρος ο εκκλησιαστικός είναι πανδοχείο και ο αγαπητός Αναστάσιος προσφέρει με το βήμα αυτό –σχόλια- μια κοινωνική προσφορά. Τι να κάνουν και οι «χάκερ» γράφουν. Εγώ δεν συνηθίζω να γράφω, αλλά διασκεδάζω με μερικά σχόλια, γιατί αποδεικνύουν ότι είμαστε προβληματικοί. Αυτό είναι το επίπεδό μας στο εκκλησιαστικό ψηφιδωτό για το οποίο μόνο καλούς λόγους βρίσκουν να πουν οι Επίσκοποί μας. Τους βολεύουν οι «μουζίκοι» σαν και εμένα…. ενώ έχω την εντύπωση ότι τους πονούν οι αφυπνιστικές κρυστάλλινες σκέψεις όπως αυτή του π. Θεοδοσίου.
Βάλσαμο στην ψυχή μου και απάντηση σε απορίες μου τα λόγια αυτά του καλού κληρικού.
Φώτισε την σκοτεινιασμένη από αμφιβολίες σκέψεις μου.
Να σε έχει ο Θεός καλά πατέρα Θεοδόσιε για να μας ανοίγεις τα μάτια της ψυχής στους λόγους του Θεού.
π. Γεράσιμε δεν ξέρετε ότι ο Αρκαλοχωρίου Νανάκης είναι υποστηρικτής του βλάσφημου Καζαντζάκη;
Πώς μας διαφημίζεις άρθρο του;
Εδώ είναι που δικαιώνουμε το Άλλα αντ' άλλων που επικαλέστηκε ο κ. Κοτταδάκης. Δηλαδή αν διαφημίσω έναν λόγο του αγ. Αυγουστίνου Ιππώνος θα μου πείτε ότι διαφημίζω το filioque; Αν διαφημίσω έναν λόγο του Σωκράτη, του Αριστοτέλη, θα με πείτε 12θεϊστή; Το άρθρο που "διαφήμισα" δεν μιλάει για τον Καζαντζάκη αλλά για τον Θεό και τους εν πυρί μαρτυρικώς τελειωθέντες. Ας είμαστε λίγο συγκρατημένοι αδερφέ μου να μην ξεφεύγουμε απ' τον ζήλο μας γιατί παραμονεύουν τα 2 άκρα...
Πάτερ Γεράσιμε οι οποιοδήποτε υποστηρικτές βλασφήμων είναι άκρως επικίνδυνοι για την σωτηρία των ψυχών. Οπότε καταλαβαίνετε πόσο καταστροφικό είναι να παραπέμπουμε σε υποστηρικτή βλασφήμων.
Άστοχη η σύγκριση του ΑΓΙΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ με υποστηρικτές βλασφήμων!!!
Ο Άγιος Αυγουστίνος δεν ήξερε την ελληνική γλώσσα καθόλου, δεν είχε επαφή με τους μεγάλους Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας και έτσι χωρίς να το θέλει, από άγνοια με καλή προαίρεση είπε τις όποιες εσφαλμένες απόψεις του.
Η σύγκριση του Αγίου Αυγουστίνου με υποστηρικτές βλασφήμων αγγίζει τα όρια της βλασφημίας.
Μην μου πείτε ότι ο Μέγας Αθανάσιος θα παρέπεμπε ποτέ στον αιρεσιάρχη Άρειο μολονότι ο Άρειος δεν έφθασε στο κατάντημα των μεγάλων πρόστυχων βλασφημιών του Καζαντζάκη για τον Άχραντο Κύριο ημών Ιησού Χριστό!
Δεν είναι καθόλου άκρο, αυτό που ονομάσατε άκρο. Είναι το αυτονόητο.
Τιμόθεος
Και η φράση "εν πυρί μαρτυρικώς τελειωθέντες" είναι εντελώς απαράδεκτη. Η Εκκλησία δεν βάζει ποτέ στο μαρτυρολόγιο της ανθρώπους που από δυστύχημα βρήκαν βίαιο θάνατο.
Μόνο ανθρώπους που για την Ορθόδοξη Πίστη του Χριστού ΕΚΟΥΣΙΑ και με τη θέλησή τους μαρτύρησαν για να μην αρνηθούν τον Χριστό και την Ορθόδοξη Πίστη, βάζει στο μαρτυρολόγιο της.
Η φράση "εν πυρί μαρτυρικώς τελειωθέντες" είναι για να χαϊδέψει τα αυτιά των κοσμικών και χαλάει το διαχρονικά άγιο σκεπτικό της Εκκλησίας.
Τιμόθεος
Γιατί αδελφέ μου, ποιος τους έβαλε στο αγιολόγιο; Απλά ο θάνατός τους ήταν ένα μαρτύριο... Και αυτό δηλώνουμε...
1. Αν θεωρείτε έναν επίσκοπο με ενεργό αρχιερωσύνη ότι είναι επικίνδυνος για τη σωτηρία των ψυχών να τον καταγγείλετε στη Σύνοδο για να καθαιρεθεί. Για μένα μπορεί να έχει κάποιες λάθος απόψεις για τον Καζαντζάκη αλλά δεν θα του κολλήσω την ταμπέλα του υποστηρικτή ούτε θα ασχοληθώ σε αυτά τα σχόλια γτ είναι εκτός θέματος.
2. Το filioque δεν είναι εσφαλμένη άποψη, είναι αίρεση. Και δεν είναι γλωσσικό το θέμα αλλά δογματικό. Δεν γίνεται διάκριση Θεολογίας και Οικονομίας και έτσι καταλήγουμε στο filioque... Η Εκκλησία όμως του δικαιολόγησε την άγνοια αυτής της διάκρισης που κάνουν οι Καππαδόκες Πατέρες, ο αγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός κτλ. Δεν του κόλλησε όμως την ταμπέλα του υποστηρικτή του filioque! Ούτε η Εκκλησία κόλλησε στους Καππαδόκες Πατέρες την ταμπέλα των υποστηρικτών του Ωριγένη διότι χρησιμοποίησαν απλά ορισμένα ορθά σημεία της διδασκαλίας του. Ούτε η Εκκλησία καταδίκασε ως υποστηρικτή του 12θέου των Μ. Βασίλειο κι ας έγραψε το περίφημο "Προς τους νέους, όπως αν εξ Ελληνικών ωφελοίντο λόγων".
3. Ο Άρειος αρνείτο την αιωνιότητα του Υιού "ην ποτέ ότε ουκ ην", έλεγε ότι ο Χριστός ήταν "ψιλός άνθρωπος" και θα μου τον συγκρίνετε με τον Καζαντζάκη; Και οι δυο διατύπωσαν βλασφημίες αλλά δεν νομίζω οτι ο άγιος Κων/νος θα συγκαλούσε Οικουμενική Σύνοδο επειδή ένας άθεος συγγραφέας έγραψε ό,τι έγραψε... Διαβάστε κάπου για τη συνολική διδασκαλία του Αρείου, το περίφημο ποίημά του την "Θάλεια" και μετά ας κάνουμε σύγκριση των βλασφημιών.
4. Άκρο είναι να κατακρίνουμε έναν επίσκοπο ως "υποστηρικτή" και προβολέα βλασφημιών. Είναι σαν να λέμε αιρετικό και Τουρκόσπορο τον Πατρ. Βαρθολομαίο...
π. Γεράσιμε η αναφορά στον άγιο Αυγουστίνο επίσκοπο Ιππώνος είναι επιεικώς άστοχη.
Ακόμα "Αν διαφημίσω έναν λόγο του Σωκράτη, του Αριστοτέλη, θα με πείτε 12θεϊστή;"
Αυτό θα έπρεπε να το πείτε αν σας έλεγε κανείς βλάσφημο, κάτι που δεν έγινε στα σχόλια. Αφήνω ότι ο Σωκράτης και ο Αριστοτέλης δεν ήταν 12θεϊστές, πίστευαν στον Ένα Θεό.
Ότι σε ορισμενους φιλοσόφους συναντούμε τον λεγόμενο σπερματικό λόγο, ναι. Όχι όμως ότι προκήρυξαν την ειδωλολατρείά ούτε πίστευαν στον Αληθινό Θεό..
Δεν παραλληλίζω πρόσωπα αλλά καταστάσεις. Το ότι δεν κρίνουμε κάποιον απο έναν λόγο τού. Ειδικά αν είναι επίσκοπος...
ΥΓ.: Έγραψα 4 επισημάνσεις. Αν θέλετε απαντήστε και στα υπόλοιπα σημεία να δούμε πού διαφωνούμε.
Απαντώ σύντομα στον π. Γεράσιμο.
1. Το αν ένας επίσκοπος έχει "ενεργή αρχιερωσύνη" τούτο δεν τον κάνει μη ακίνδυνο. Η επικινδυνότητα (στα πνευματικά πάντα) ενός επισκόπου έχει σχέση με τις απόψεις του και όχι με την "ενεργή αρχιερωσύνη". Τόσοι αιρετικοί αρχιερείς ή ιερείς υπήρξαν στο διάβα της ιστορίας της Εκκλησίας που ενώ είχαν ενεργή την αρχιερωσύνη ή την ιερωσύνη. Αυτά τα περι "ενεργής αρχιερωσύνης" είναι άνευ οποιουδήποτε στηρίγματος.
2. Γνωρίζω ότι το filioque είναι αίρεση και ότι το θέμα είναι δογματικό, αλλά αιρετικός είναι κάποιος που από πρόθεση και με εμμονή λέει αιρετικά πράγματα. Η αίρεση δεν παύει να είναι και εσφαλμένη γνώμη. Χρησιμοποίησα το εσφαλμένη γνώμη διότι ο άγιος Αυγουστίνος επίσκοπος Ιππώνος δεν είχε την συνείδηση που έχει ο αιρετικός που αμετανόητα επιμένει στις αιρέσεις του.
3. Η Εκκλησία απορρίπτει καθένα που επαινεί και υποστηρίζει βλάσφημους και αιρετικούς, χωρίς να μετανοεί. Ο Ωριγένης δεν είπε πρόστυχες βλασφημίες για τον Άχραντο Κύριο ημών Ιησού Χριστό. Το θέμα του Ωριγένη και η ανάδειξη των αιρετικών σημείων του απασχόλησε την Ε' Οικουμενική Σύνοδο. Ενώ οι Καππαδόκες ζούσαν στην εποχή της Α' και Β' Οικουμενικής Συνόδου. Τότε δεν είχαν αναδειχθεί τα αιρετικά σημεία του Ωριγένη, που ανθρώπινο είναι να μην τα είχαν προσέξει οι Καππαδόκες. Ο Ωριγένης σε γενικές γραμμές δεν ήταν προκλητικός αιρετικός, είχε ευσέβεια, παρ΄ ότι έπεσε σε αιρετικές δοξασίες.
3. Τόσο ο Ωριγένης δεν βλασφημούσε τον Χριστό, δεν τον παρουσίαζε ως αμαρτωλό και δαιμονισμένο όπως τον παρουσίασε ο βλάσφημος Καζαντζάκης! Μην συγκρίνουμε τα ασύγκριτα! Ούτε ο Άρειος έφθασε το κατάντημα των βλασφημιών του Καζαντζάκη! Η "Θάλεια" ήταν ποίημα που περιείχε τις αιρετικές απόψεις του Αρείου περι κτιστότητας του Υιού. Και η κτιστότητα του Υιού είναι βλασφημία, αλλά δεν φθάνει τις πρόστυχες βλασφημίες του Καζαντζάκη. Δεν χωρούν ουδεμία σύγκριση! Μάλλον δεν θα έχετε διαβάσει τα βλάσφημα βιβλία Καζαντζάκη.
4. Όταν έναν άνθρωπο που υποστήριξε κάποιον, τον λέμε υποστηρικτή του κάποιου, αυτό δεν είναι κατάκριση, είναι η αλήθεια. Λέμε τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη. Αν η ενέργεια του είναι κατακριτέα από μόνη της, τότε ο ίδιος αυτοκατακρίνεται με την ενέργεια του και δεν φταίει σε τίποτα, όποιος παρουσιάζει το γεγονός.
Επαναλαμβάνω ότι η σύγκριση αγίων με υποστηρικτές βλασφήμων αγγίζει τα όρια της βλασφημίας και χρειάζεται άμεσα μετάνοια και δεν χωρεί καμμία δικαιολογία. Με θέματα βλασφημίων δεν παίζουμε! Είναι σαν να παίζουμε με την φωτιά. Ο Θεός είναι "πύρ καταναλίσκον" όπως λέει ο Απόστολος Παύλος
Τιμόθεος
Η φράση μαρτύριο χρησιμοποιείται συνήθως για το μαρτύριο των αγίων. Υπάρχει γι΄ αυτό, ο κίνδυνος να το ερμηνεύσει ο κόσμος που έχει μεγάλη άγνοια σαν μάρτυρες και είναι πάρα πολλοί αυτοί.
Έτσι χτυπάει στα αυτιά των ανθρώπων και των ανθρώπων που θέλουν χαϊδεμα των αυτιών και αποκοίμισμα.
Η φράση "υπο του πυρός βιαίως τελειωθέντων" είναι η σωστή φράση που δεν μπορεί κανείς να παρεξηγήσει.
Τιμόθεος
Τελείως άστοχη η σύγκριση του Αριστοτέλη και του Σωκράτη που έζησαν προ Χριστού και δεν άκουσαν ποτέ την θεία διδασκαλία και τα θαύματα του Χριστού με τους βλάσφημους που παραπέταξαν τον Χριστό και την Πίστη του και τον βλασφήμησαν.
Ειπώθηκε μάλιστα ότι ο Αριστοτέλης και ο Σωκράτης αν ζούσαν μετά Χριστόν θα πίστευαν στον Χριστό και θα ήσαν Πατέρες της Εκκλησίας.
Δημοσίευση σχολίου