Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Διάλογος του Αγίου Ανδρέα του δια Χριστόν Σαλού με έναν ομοφυλόφιλο


Όσιος Ανδρέας δια Χριστόν Σαλός: Ενώ καθόταν μπροστά στην είσοδο ο όσιος Ανδρέας ο δια Χριστόν Σαλός, πλησίασε κάποιος νεαρός ευνούχος, θαλαμηπόλος ενός πλουσίου.
Το πρόσωπό του ήταν ρόδινο και το δέρμα του λευκό σαν χιόνι. Ήταν ωραίος, μάλλον ξανθός, υπερβολικά μαλθακός και μύριζε από μακριά αρώματα.
Με τον Επιφάνιο ήσαν πολύ αγαπημένοι, ήσαν γείτονες και συνομήλικοι. Κρατούσε στο χέρι τριάντα χουρμάδες που φαίνονταν σαν ξερά σύκα. Βλέποντας τον όσιο γυμνό, απόρησε και ρώτησε ταραγμένος:
– Αγαπημένε μου Επιφάνιε, ποιός είναι αυτός; Γιατί γυρίζει γυμνός μέσα στο αφόρητο κρύο και μοιάζει θαλασσοδαρμένος;
– Δεν ξέρω, φίλε μου, τι να σου πω. Τον νου του πάντως τον έχει αιχμαλωτίσει ο πονηρός και γυρίζει σαν τρελλός. Γι’ αυτό όλοι οι δαιμονισμένοι γυρίζουν με σχισμένα ρούχα, χωρίς να αισθάνωνται το κρύο ή τον καύσωνα.

Μίλησε έτσι, επειδή δεν ήθελε να αποκαλύψη την αρετή του δικαίου. Ο ευνούχος τότε ηρέμησε, συμπάθησε τον όσιο σαν φτωχό και του πρόσφερε όσους χουρμάδες είχε:
– Δέξου για την ώρα αυτά, του είπε, δεν έχω τίποτε άλλο.
Ο όσιος όμως, που με τους νοερούς οφθαλμούς έβλεπε την κατάστασι της ψυχής του, τον κοίταξε βλοσυρά και του είπε:
– Οι σαλοί δεν δέχονται δώρα από κωλο-φωνίους [Με τη σύνθετη αυτή λέξι ο όσιος εννοεί τους ομοφυλόφιλους, κάνοντας συγχρόνως λογοπαίγνιο με το φυτό κολοφώνιο (είδος λαχάνου)].
Εκείνος δεν κατάλαβε και είπε:
– Πραγματικά είσαι τρελλός. Βλέπεις χουρμάδες και τους λες κολοφώνια;
– Φύγε δόλιε! του απαντά ο μακάριος. Πήγαινε στον κοιτώνα τού κυρίου σου να κάνης μαζί του τη βδελυρή αμαρτία των Σοδομιτών, και θα σου δώση και άλλους χουρμάδες. Ταλαίπωρε! Τις ακτίνες της βασιλείας των ουρανών δεν τις βλέπεις. Την αγριότητα της κολάσεως δεν την γνωρίζεις. Τον άγγελό σου τουλάχιστον, που σ’ ακολουθεί σαν χριστιανό, δεν τον ντρέπεσαι; Αχ, να ήξερες τι τιμωρία σε περιμένει, ακάθαρτε, που συχνάζεις σε απόμερες γωνιές μαζί με άλλους και κάνεις πράξεις αφύσικες, που ούτε οι σκύλοι και οι χοίροι ούτε τα ερπετά και τα φί­δια τις κάνουν! Ποιός σου τα έμαθε αυτά; Κρίμα στα νιάτα σου! Σε πλήγωσε ο σατανάς και σε γκρέμισε αγέρωχα στα τρίσβαθα του άδη. Πρόσεξε! Μην προχωρής περισσότερο, για να μη ρίξη φωτιά ο Θεός και σε κάψη πρόωρα κι έτσι από τη μια φωτιά πέσης στην άλλη, της κολάσεως.
Ο ευνούχος άκουσε και έφριξε. Το πρόσωπό του κοκκίνισε.
– Αλλοίμονό μου του άθλιου, ψέλλισε καταντροπιασμένος.
– Τί έπαθες αγαπητέ μου; ρώτησε ο Επιφάνιος. Γιατί ντράπηκες και κοκκίνισες έτσι; Δεν σου είπα ότι αυτός είναι τρελλός και λέει ό,τι φθάση; Πάντως για ό,τι απ’ αυτά που άκουσες σε ελέγχει η συνείδησίς σου, φρόντισε να το διορθώσης και να μην περιφρονήσης τα λόγια του. Είσαι νέος και ο σατανάς είναι φοβερός. Μας σπρώχνει να κάνουμε την αμαρτία όχι για τίποτε άλλο, αλλά για να έχη κι εμάς μέσα στη φωτιά τής κολάσεως και να παρηγορήται.
Ο ευνούχος, ύστερα απ’ αυτά που άκουσε, ανεχώρησε. Τότε ο Επιφάνιος βοήθησε τον όσιο να σηκωθή και πήγαν στο δωμάτιό του. Εκεί βρήκαν έτοιμο το τραπέζι και κάθησαν να ευφρανθούν. Μετά το φαγητό ρώτησε ο Επιφάνιος:
– Γιατί, σεβαστέ μου φίλε, μίλησες τόσο απότομα στον αγαπητό μου;
– Επειδή είναι φίλος σου, γι’ αυτό του μίλησα έτσι. Αν δεν ήταν, δεν θα άκουγε ούτε μία λέξι. Σκοπός μου δεν είναι να ελέγχω τους αμαρτωλούς, αλλά να τρέχω στον ίσιο δρόμο που οδηγεί στον ουρανό.
– Γνωρίζω κι εγώ τα σχετικά με τον ευνούχο, είπε ο Επιφάνιος. Αφού όμως ο καημένος είναι δούλος και βιάζεται από τον κύριό του, τί μπορεί να κάνη;
– Το ξέρω, είπε ο όσιος, καταλαβαίνω τη θέσι του. Ο δούλος όμως πρέπει να εξυπηρετή τον αφέντη του μόνο στις υλικές του ανάγκες, όχι στα έργα του διαβόλου και στις άτιμες πράξεις του, και μάλιστα σ’ αυτό το καταραμένο, το σιχαμερό αμάρτημα που ούτε στα ζώα το συναντάμε! Γιατί λοιπόν ο άνθρωπος να μην αισθάνεται τη δυσωδία αυτής της ακαθαρσίας και να μην την αποστρέφεται;
– Όταν ο αφέντης, είπε πάλι ο Επιφάνιος, προστάξη τον δούλο να κάνη κάποια υπηρεσία είτε σωματική είτε πνευματική είτε ακόμη και αμαρτωλή, κι αυτός δεν υπακούση, ξέρεις τότε τι κατάρες τον περιμένουν, τι ξύλο, τι απειλές και πόσα άλλα δεινά;
– Αυτό, παιδί μου, είναι το μαρτύριο του Χριστού. Αυτό εννοούσε ο Κύριος όταν έλεγε: «Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης, ότι αυτών εστιν η βασιλεία των ουρανών» (Ματθ. ε ‘ 10). Αν οι δούλοι δεν υποχωρούν στη σιχαμερή σοδομιτική επιθυμία των κυρίων τους, είναι μακάριοι και τρισμακάριοι, γιατί τα βασανιστήρια που θα υποφέρουν θα τους κατατάξουν στη χορεία των μαρτύρων.

Από το βιβλίο 
«ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ», 
εκδ. ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε.

Οι Άγιοι είναι φως των πιστών και όλων των ανθρώπων που θέλουν να σωθούν αλλά έχουν άγνοια.

Παμβώ

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο... Τώρα θα σε πουν ακραίο και ομοφοβικό....

Ανώνυμος είπε...

Η λέξη "ομοφοβικός" είναι επινόηση της αντιχριστιανικής Νέας Εποχής.
Δεν στέκει από πουθενά, αν την αναλύσουμε. Ούτε λογικά, ούτε χριστιανικά, ούτε... ούτε... ούτε πουθενά. Γι΄ αυτό και ήταν ανύπαρκτη στο παρελθόν.
Οι ορθόδοξοι χριστιανοί πρέπει να είναι στόματα της Γραφής και των αγίων και όχι του καθένα που βρίζει τους ορθοδόξους που μιλούν ορθόδοξα σύμφωνα με την αιωνόβια Παράδοση της Εκκλησίας και έχει αντιχριστιανικές απόψεις.

Ανώνυμος είπε...

Αυτά τα λόγια θα τα έλεγε και σήμερα ο Οσιος στον καθένα ή τα είπε στο συγκεκριμένο πρόσωπο και για εκείνη την εποχή.
Το ότι ήταν ευνούχος το είχε διαλέξει ο ίδιος, ή του το επέβαλε η τότε άρχουσα τάξη, για να υπηρετεί τις γυναίκες του αρχοντικού, και υπήρχε εκμετάλλευση από τον κύριό του, τον πλούσιο, που είχε δικαιώματα επί της ζωής και της ύπαρξής του;
Άγγελος

Ανώνυμος είπε...

Τί θέλεις να πεις "Άγγελε";
Ότι σήμερα οι άγιοι θα προσαρμόζονταν στο αντιχριστιανικό παραλογισμό της Νέας Τάξης Πραγμάτων;
Ότι θα έλεγαν άλλα από όσα έλεγαν για την αμαρτία;
Ότι δεν θα λαλούσαν σήμερα τον διαχρονικό λόγο του Σωτήρος;
Τί είναι αυτά που λες "Άγγελε";

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΑΣΟ

Ανώνυμος είπε...

Καταθέτοντας την σκέψη μου νομίζω ότι ως τίτλος το ορθότερο θα ήταν «Διάλογος του Αγίου Ανδρέα του δια Χριστόν Σαλού με έναν ευνούχο»

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις λάθος στη σκέψη σου 8:42 μ.μ.
Δεν ξέρεις φαίνεται από Πατέρες της Εκκλησίας και διαβάζεις πολύ κοσμικά περιοδικά και εφημερίδες και προσπαθείς να προσαρμόσεις τους Αγίους Πατέρες στα κοσμικά μέτρα.

Διάβασε πιο προσεκτικά το κομμάτι.
Μέσα στο κομμάτι είναι περισσότερο από σαφές τί θέλει να πει ο άγιος και γράφει:
------------------------
" [Με τη σύνθετη αυτή λέξι ο όσιος εννοεί τους ομοφυλόφιλους,... "
------------------------------------
Η μεταφορά είναι μέσα από το κομμάτι της ανάρτησης.

Δεν μπορούμε αντιδεοντολογικά και ανιστόρητα να λέμε ότι μας αρέσει.
Ο Άγιος Ανδρέας και η συγκεκριμένη διήγηση είναι περισσότερο από σαφής σε ποιούς αναφέρεται. Πιο σαφή δεν γίνεται!!

Αν δεν αρέσει σε κάποιους είναι άλλο πρόβλημα αυτό.

Ανώνυμος είπε...

5.17
Υπηρχαν ευνουχοι για χρηση βασιλικη -οπως το ειπες-,δηλαδη καποιοιβαρβαροι βασιλεις , ακροτηριαζαν τα μελη των υπηρετων τους για να μην υπαρχει υπονοια προς τις γυναικες τους.
Οπως ομως μελετησαμε ,μετα την αφαιρεση, δεν θα ηταν δυνατον να παραμεινουν ασαλευτες σκεψεις Κλπ θεληματα καθε ειδους . Ειτε προς την μια ειτε προς την αλλη κατευθυνση.
Στην ουσια ομως παρεμενουν κατατη φυση αρσενικοι.Ο Μεγας Βασιλειος λεει με παραδειγμα πως εαν καποιος κοψει τα κερατα ενος βοδιου,αυτο δεν μπορεις να το πεις αλογο αλλα εξακολουθει να ειναι βοδι.
Τωρα πως χρησιμοποιηθηκε απο τον κυριο του, αυτο ειναι κομματι ανεξηχνιαστο,που εχει να κανει με πολλους παραγοντες .
Εμας μας ενδειαφερει ο τροπος που μιλησε ο αγιος Ανδρεας,που ειχε σαν στοχο εναν αλλο ευνουχισμο,που εχει πολλα στεφανια κ ειναι ολοι οσοι αγωνιστηκαν κ αγωνιζονται να κοψουν τα παθη τους.
Και υπαρχουν λεει η Γραφη ευνουχοι ,που ευνουχιστηκαν για τη Βασιλεια των Ουρανων...

Πιστευω πως ο '' ακροτηριασμος'' αυτος που γινεται απο ανθρωπους ,,,,,εαν δεν ειναι ζητημα ζωης κ θανατου απο καποιο ατυχημα,ειναι δαιμονικος.Το ιδιο ισχυει κ γιαυτους που ''ακροτηριασαν'' τους εαυτους τους Το μελετησα μεσα απο τους αγιους Πατερες ...

Διοτι μας δοθηκε η ελευθερια απο Τον Θεο για την επιτελεση του καλου και μερικοι θεωρησαν ,πως ολα τα φυσικα κακως δημιουργηθηκαν απο Τον Θεο,οποτε ας καταστραφουν με τροπο κ με αυτο τον τροπο διαφθειρεται και η φυση κ η θεληση αυτων και αυτη η παρανομια στρεφεται κυριως κατα Του Θεου πειθοντας για τα αντιθετα και μετα κατα των ιδιων που επιτελουν την παρανομια.
Καλη φωτιση να εχουμε κ καλη μετανοια!
Καλη Παναγια!

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο τίτλος που έβαλε ο διαχειριστής. Λάθος έχει ο ανώνυμος.

Ανώνυμος είπε...

Μέγας Άγιος ο Άγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν Σαλός!!

Σήμερα πόσο τον μιμούνται οι κληρικοί στην κήρυξη ακέραιου του Ευαγγελικού μηνύματος;

Ανώνυμος είπε...

Οι άγιοι ήθελαν ν΄ αρέσουν στον Θεό και όχι στον κόσμο.
Όπως λέει ο άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος στο 4ο κεφάλαιο της καθολικής επιστολής του: "όποιος θέλει ν΄ αρέσει στον κόσμο γίνεται εχθρός του Θεού".

Οι άγιοι προτίμησαν ν΄ αρέσουν στον Θεό και όχι στον κόσμο, γι΄ αυτό και είναι φωτεινοί δρομοδείκτες του κόσμου για τη σωτηρία.

Ιάκωβος