Πως να μην θαυμάσει κανείς τον Παύλο, που πάνω απ’ όλα θέτει την ιεραποστολή; Ένα τον ενδιαφέρει, να βρίσκει τρόπο να λαλεί το Ευαγγέλιο. Έτσι, με τον λόγο του Ευαγγελίου, ο φυλακισμένος Παύλος αποφυλάκιζε και εξακολουθεί με τις Επιστολές του να αποφυλακίζει μυριάδες ψυχές και να τις οδηγεί στην εν Χριστώ ελευθερία και απολύτρωση
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου / Ι. Ν.
Ευαγγελιστρίας Πειραιώς
Ομιλία με θέμα «Ο λόγος κατά τον Παύλο», πραγματοποίησε ο Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Αεράκης, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου.
Ο λόγος του Σταυρού ξεπερνά τον πειρασμό της ανθρώπινης σοφίας και της ανθρώπινης λογικής. Δεν είναι ένας θρησκευτικός τυπικισμός, είναι λόγος της σωτηρίας.»
Το Ευαγγέλιο είναι ο λόγος της αληθείας και κανένα ψεύδος, καμία απάτη, καμία υπερβολή και καμία υπόσχεση σκοπιμότητας δεν περιέχει. Περιέχει αλήθειες, αποκαλύπτει το μυστήριο του Ιησού Χριστού που ήρθε ως Θεός απ’ τον ουρανό στη γη, για ν’ ανέβει ο άνθρωπος στον ουρανό.
«Η αλήθεια δεν είναι μία θεωρία, είναι ενυπόστατη. Είναι σαρκωμένη στο πρόσωπο Εκείνου που με πλήρη αυτοσυνειδησία της θεϊκής Του ταυτότητας διακήρυξε «Εγώ ειμί η αλήθεια». Αφού ο Χριστός είναι η αιώνια αλήθεια, το Ευαγγέλιο Του δεν λησμονείται ποτέ και ο λόγος της Αλήθειας δεν πεθαίνει ποτέ.»
Στον λόγο της Αγίας Γραφής, συνέχισε ο π. Δανιήλ, βρίσκει ο Παύλος θαυμαστά παραδείγματα αγίων, αλλά και έρχεται καθημερινά σε άμεση επαφή με το θέλημα του Θεού. Ακούει τη φωνή του Θεού και τονίζει την αφθονία του λόγου του Θεού.
Όταν έγραφε την προς Κολοσσαείς Επιστολή, ο απόστολος Παύλος ήταν φυλακισμένος. Άλλος φυλακισμένος θα παρακαλούσε για την αποφυλάκιση του και θα προέτρεπε τους φίλους του να παρακαλούν το Θεό να του ανοίξει γρήγορα την πόρτα της φυλακής και να τον ελευθερώσει. Ο Παύλος όμως ζητάει να του ανοίξει ο Θεός κάποια άλλη πόρτα, είναι η θύρα του λόγου.
«Πως να μην θαυμάσει κανείς τον Παύλο, που πάνω απ’ όλα θέτει την ιεραποστολή; Ένα τον ενδιαφέρει, να βρίσκει τρόπο να λαλεί το Ευαγγέλιο. Έτσι, με τον λόγο του Ευαγγελίου, ο φυλακισμένος Παύλος αποφυλάκιζε και εξακολουθεί με τις Επιστολές του να αποφυλακίζει μυριάδες ψυχές και να τις οδηγεί στην εν Χριστώ ελευθερία και απολύτρωση.»
Όπως τόνισε στη συνέχεια ο π. Δανιήλ, θαυμάζει κανείς το κεντρικό θέμα του ιεραποστολικού λόγου του Παύλου, που είναι το μυστήριο του Χριστού και της αγάπης του Θεού. Θαυμάζει κανείς την αγωνία του Παύλου για την ανεύρεση του καταλληλότερου τρόπου κηρύγματος, γιατί κάθε περίσταση χρειάζεται ειδικό τρόπο μεταδόσεως του μυστηρίου του Χριστού.
Θαυμάζει κανείς και την αντοχή του, γιατί το κήρυγμα δεν ήταν γι’ αυτόν μία άνετη πορεία. Ήταν μία επικίνδυνη επιχείρηση και πλήρωνε πολύ ακριβά την παρρησία του στο λόγο του Χριστού. Κάνει το παν για να μη σταματήσει το έργο για το οποίο τον κάλεσε ο Θεός.
Κι αν μία φορά θαυμάζουμε τον Παύλο που παρακαλεί τους πιστούς να προσεύχονται γι’ αυτόν, περισσότερο τον θαυμάζουμε για το αίτημα της προσευχής, να τρέχει ο λόγος. Και ο Παύλος τονίζει τον «πιστόν λόγον», τη μεγαλύτερη δηλαδή αλήθεια που αξίζει να πιστέψουν οι άνθρωποι, διότι έτσι θα σωθούν.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Δανιήλ επεσήμανε:
«Τροφή ο λόγος και ο Ορθόδοξος Ναός ένα πνευματικό εστιατόριο είναι. Γι’ αυτό συνεχώς οφείλουμε να «εντρεφώμεθα» με τους λόγους της πίστεως. Τροφή και τρυφή μας καθημερινή ας είναι η σπουδή στην καλή διδασκαλία που βρίσκουμε στην Αγία Γραφή, στα βιβλία των θεοφόρων Πατέρων και στο ορθόδοξο κήρυγμα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου