Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Ἡ μεγάλη Παρέκκλιση ἀπό τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστική Παράδοση καί τούς Ἁγίους Πατέρες (Ἡ σύνοδος Κολυμβαρίου ἐν τῇ πράξει)

 Ἡ μεγάλη Παρέκκλιση ἀπό τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστική Παράδοση καί τούς Ἁγίους Πατέρες (Ἡ σύνοδος Κολυμβαρίου ἐν τῇ πράξει)

Ἐδῶ εἶναι τό Youtube τῆς συμπροσευχῆς ἢ καλύτερα τῆς Οἰκουμενιστικῆς Ἀκολουθίας...

Ἔγραψε ὁ Σεβασμιώτατος Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ γιά τήν ἐν Κολυμβαρίῳ Συνόδῳ τό 2016:

«[...] 3) Εἶναι ἐντελῶς ἀσαφής ἡ παραγρ. 23, ἡ ὁποία λέγει ὅτι ὁ διάλογος πρέπει νά συνοδεύεται «διά πράξεων ἀμοιβαίας κατανοήσεως καί ἀγάπης». Δέν διευκρινίζεται μέχρι ποῦ ἐπιτρέπεται νά φθάσουν οἱ πράξεις αὐτές καί βάσει ποίων Ἱερῶν Κανόνων, ὥστε νά ἐκδηλώνεται μέν ἡ ψυχική μας εὐγένεια καί τό ἐνδιαφέρον μας γιά τήν σωτηρία τους, νά διασφαλίζεται δέ ἡ Ὀρθόδοξος ἐκκλησιολογική συνείδησις. Λείπουν δηλαδή διατάξεις οἱ ὁποῖες θά ἀπέτρεπαν πράξεις καί δηλώσεις (συμπροσευχέςλειτουργικούς ἀσπασμούς κ.λπ.), πού ἐμφανίζουν τούς ἑτεροδόξους ὡς ἐκκλησία μέ αὐθεντικό Βάπτισμα, Ἱερωσύνη καί σώζουσα Χάρι καί ἀνατρέπουν καί ἀκυρώνουν ἐν τῇ πράξει τήν αὐτοσυνειδησία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ὡς τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.»

«Ἡ ἑρμηνεία τοῦ συνοδικοῦ κειμένου περί τῶν διαχριστιανικῶν σχέσεων θά φανῆ καί σέ δύο ἄλλες πλευρές τῶν οἰκουμενικῶν ἐπαφῶν:

Ἡ μία πλευρά εἶναι οἱ οἰκουμενιστικοί συγχρωτισμοί, δηλαδή οἱ λειτουργικοί ἀσπασμοί, οἱ συμπροσευχές, οἱ εὐλογίες Ὀρθοδόξου ποιμνίου ἀπό αἱρετικούς ἐκκλησιαστικούς ἡγέτες, οἱ κοινές ἐκδηλώσεις Ὀρθοδόξων καί ἑτεροδόξων προκαθημένων καί κληρικῶν, μέ τίς ὁποῖες ἀμβλύνεται τό Ὀρθόδοξο κριτήριο καί προωθεῖται ὁ λαϊκός Οἰκουμενισμός. Θά συνεχισθοῦν ἤ θά παύσουν;» [Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ]

Παναγιώτης Παπαδημητρίου

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι που αναρτήσατε κάτι τέτοιο
W

Αναστάσιος είπε...

Προς: 20 Ιανουαρίου 2025 στις 1:52 μ.μ.

Συμμερίζομαι την λύπη σας την οποία και βρίσκω δικαιολογημένη.
Έχω άλλες απόψεις από αυτές του Μητροπολίτη Πειραιώς καθώς και άλλων που συμπλέουν με αυτές και πολλές φορές τις έχω εκφράσει στο ιστολόγιο και σε κείμενά μου. .
Έχω υπεραμυνθεί της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου με πληθώρα αναρτήσεων (141)
https://anastasiosk.blogspot.com/search/label/%CE%9C%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7%20%CE%A3%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82
Δεν φοβάμαι να δημοσιεύσω αντίθετες απόψεις. Δεν μου αρέσει να βάζω κάτω από το χαλί αυτά που μου στέλνουν. Έτσι αποφάσισα την δημοσίευση.

Ανώνυμος είπε...

Δεν συμφωνώ με τα όσα λέει ο Δεσπότης. Όμως καλά έκανε ο Ιστολόγος και την έβαλε. Γιατί να κρύψουμε τις φωνές αντιθέτων ας λένε ότι θέλουν. Τις ακρότητές τους τις γνωρίζει κάθε πιστός. Δεν θα μάθαινα για αυτή την Σύναξη κοινής προσευχής την οποία επικροτώ και με ενέπλησε χαράς.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Γνωρίζαμε από τους αγ.Πατερες ότι το να ξεχωρίζουμε την πλάνη από την αλήθεια ,είναι έργον της διδασκαλίας της Εκκλησίας!!
Οι άγιοι μας Πατέρες,αγωνίζονταν να επαναφέρουν από τις αιρέσεις τους πεπλανημενους.Αγωνιστηκαν να τους φέρουν στην θεογνωσια!!

jean alatzo είπε...

Μου φέρνουν στην μνήμη παλαιές "καλές "εποχές ,όταν σε κάποια Κυκλαδονήσια με μικτούς πληθυσμούς ,οι μεν πέταγαν στις λιτανείες των δε ψόφια ποντίκια και οι δε στους μεν γάτες, ελάχιστοι τολμούσαν να ψωνίσουν από μαγαζιά ετεροδόξων ,κλπ ,χριστιανικά......

Ανώνυμος είπε...

Δεν ωφελεί να κρύβονται τέτοιες καταστάσεις. Το Διαδίκτυο είναι ανοικτό, καί άν δέν δημοσιευτούν εδώ, θα τίς δούμε κάπου αλλού.
Εξ άλλου κάτι που είναι αληθές, γιατί να μήν δημοσιοποιείται ;
Κανονικά θα έπρεπε να έχουν αναστολές οι διοργανωτές, αλλά αφού έγινε η Οικουμενιστική εκδήλωση, σημαίνει ότι δέν έχουν.
Ας ανοίξουν λοιπόν τα μάτια καί τα αυτιά οι Αρχιερείς, οι Ιερείς, οι θεολόγοι καί οι λαικοί Οικουμενιστές, για να δούν πού μάς πηγαίνουν οι κορυφές της Ορθοδοξίας.
Καί άς μήν ξαναμιλήσουν πάλι για ακραίους, μισαλλόδοξους, ταλιμπάν, κλπ, διότι αυτά που βλέπουμε δέν είναι φόβοι καί ανασφάλειες μερικών ανοήτων, αλλά η ΖΩΝΤΑΝΗ, σημερινή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

Το πρώτο σχόλιο του W υποθέτω ότι ήταν εκ των υπερασπιστών του Σεραφείμ και των ανθρώπων που πολεμούν την σπουδαία αυτή Σύνοδο που έγινε στην Κρήτη. Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά την διαμαρτυρία του η οποία άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τα επόμενα σχόλια. Γνωρίζει από τρολάρισμα και έπεσε στην παγίδα του ο ιστολόγος.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό επί χρόνια το κάνουν πολλές Εκκλησίες τώρα το είδαν οι σούπερ. Ως και η προσευχή των χριστιανών τους ενοχλεί. Που φτάσαμε εκτός τον εωσφόρου να ενοχλεί η προσευχή μια ασήμαντη μερίδα ψεκασμένων;

Ανώνυμος είπε...

«Φυλάξομεν δέ μᾶλλον τό μέγα καί πρῶτον τῆς σωτηρίας ἡμῶν φάρμακον, τήν καλήν λέγω τῆς πίστεως κληρονομίαν, ὁμολογοῦντες ψυχῆ τε καί σώματι μετά παρρησίας, ὡς οἱ Πατέρες ἡμᾶς ἐδίδαξαν»
Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής (ὁ ἑορτάζων σήμερα 21/1)

Κάτω ἀπό τήν ὕπαρξη τέτοιων φαινομένων καί πρακτικῶν (συμπροσευχές κλπ) γίνεται φανερό ὅτι οἱ πολύ εὔστοχες ἐπισημάνσεις τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πού ἔκανε τό ἔτος 2016, τόν δικαιώνουν πλήρως τόσο γιά τήν ἀπουσία τῶν ἐνδεδειγμένων διατάξεων πού ἐντόπισε καί οἱ ὁποῖες θά ἀπέτρεπαν αὐτές τίς «πράξεις καί δηλώσεις», ὅσο καί γιά τήν ἐκπεφρασμένη ἀνησυχία του, ὡς ἀπορρέουσα «ἀπό τήν συνειδητότητα τῆς ἐπισκοπικῆς εὐθύνης ἔναντι τοῦ Δομήτορος τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ ἐμπεπιστευμένου ὑπ’Αὐτοῦ ποιμνίου», περί ἄμβλυνσης τῶν Ὀρθοδόξων κριτηρίων.
Κατά συνέπεια ἐάν ἡ ὕπαρξη καί δραστηριότητα τέτοιων συγκεντρώσεων (ὅπως οἱ συμπροσευχές κλπ) δέν μᾶς προβληματίζουν οὔτε μᾶς προξενοῦν πνευματική ἀποστροφή, τότε πάσχουμε ἀπό ἐσφαλμένη πνευματικότητα ἱκανή νά μᾶς ὁδηγήσει στόν διαχριστιανικό συγκρητισμό.

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ.Ἱερόθεος σημειώνει χαρακτηριστικά:
« Η Ορθόδοξη Εκκλησία διαθέτει την αληθινή γνώση του Θεού, γιατί οι άγιοι Πατέρες ακολούθησαν την αληθινή μέθοδο γνώσεως του Θεού και στην συνέχεια αυτή την γνώση την διετύπωσαν με όρους για να την διαφυλάξουν από τα αποτελέσματά της, ήτοι την παραχάραξή της. Καί η αληθινή γνώση του Θεού χαρακτηρίζεται από την ειρήνη πού δημιουργεί, την εσωτερική πληρότητα, την αγάπη, την υπαρξιακή αναγέννηση, τις κοινωνικές και κτισιολογικές αλλαγές.
Στην εποχή μας υπάρχει ο λεγόμενος διαχριστιανικός συγκρητισμός, σύμφωνα με τον οποίο θεωρείται ότι όλες οι χριστιανικές ομολογίες πιστεύουν στον ίδιο Ιησού Χριστό.
Όμως αν μελετήσουμε καλά την παπική θεολογία θα διαπιστώσουμε ότι έχει εσφαλμένη και πεπλανημένη Τριαδολογία, αφού εισήγαγε μέσα στον Θεό την διαρχία, επίσης έχει και εσφαλμένη Χριστολογία. Τό ίδιο παρατηρούμε και στις άλλες χριστιανικές προτεσταντικές θεολογίες, οι οποίες φθάνουν στο σημείο να αρνηθούν ακόμη και την ανάσταση του Χριστού.
Επομένως, όταν κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ Ορθοδοξίας και άλλων Χριστιανικών Ομολογιών, για να μη υποπέσουμε στον πειρασμό του συγκρητισμού, δεν πρέπει να εξετάζουμε τα κοινά τους σημεία, αλλά τις διαφορές τους. Γιατί στον τονισμό των διαφορών φαίνεται η αλήθεια και η πληρότητα.
Τον συγκρητισμό όμως τον παρατηρούμε και στον θρησκειακό χώρο. Υπάρχουν μερικοί, που ισχυρίζονται ότι υπάρχουν κοινά σημεία μεταξύ του Χριστιανισμού και των άλλων θρησκειών. Αλλά και εδώ μπορεί να υπάρχουν κοινά σημεία, όμως εμείς πρέπει να βλέπουμε τις διαφορές.
.......
Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω ένα «χοντρό» παράδειγμα, για να φανή ότι στα θεολογικά θέματα μεταξύ των Χριστιανικών Ομολογιών και Θρησκειών δεν πρέπει να βλέπουμε τα κοινά σημεία, τα οποία ούτως ή άλλως υπάρχουν, αλλά τις διαφορές. Μεταξύ του ανθρώπου και των ζώων υπάρχουν πολλά κοινά σημεία. Έχουν το ίδιο πεπτικό σύστημα, τις ίδιες αντιδράσεις του οργανισμού, αφού μάλιστα στα ζώα γίνονται διάφορα πειράματα και στην συνέχεια εφαρμόζονται στους ανθρώπους, τον ίδιο τρόπο αναπαραγωγής. Μάλιστα, όπως απεκάλυψε η σύγχρονη γενετική τα ποντίκια έχουν 300 γονίδια λιγότερα από τον άνθρωπο. Όμως, παρά τα κοινά σημεία υπάρχουν χαώδεις και τεράστιες διαφορές, που φαίνονται στο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση, αφού ο άνθρωπος έχει νοερό - λογικό και αυτεξούσιο, που δεν έχουν τα ζώα. Αν, λοιπόν, βλέπουμε μόνον τα κοινά σημεία μεταξύ ζώων και ανθρώπων και παραγνωρίζουμε τις διαφορές, τότε μπορούμε να καταλήξουμε στο εσφαλμένο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι και τα ζώα είναι το ίδιο. Αυτό είναι το μεγάλο σφάλμα. Είναι το ίδιο σφάλμα πού δημιουργεί ο διαχριστιανικός και διαθρησκευτικός συγκρητισμός.»
(https://www.apostoli.org/main.php?goto=25&sub=344&val=344&article_id=139)

Μέ ἐκτίμηση
Θεόδωρος Σ.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή, όπως φαίνεται δέν έχεις καλή ενημέρωση, άνοιξε το "Πηδάλιο", καί θα δείς ότι οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν την συμπροσευχή των Ορθοδόξων με Σχισματικούς καί Αιρετικούς.
Σημειωτέον, ότι τους Ιερούς Κανόνες δέν τούς έγραψαν διάφοροι "ψεκασμένοι", αλλά οι Αγιοι της Εκκλησίας, τούς οποίους τιμούμε καί προσκυνούμε σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Ανώνυμος είπε...

Μας γράφεις αγαπητέ μου αδελφέ(η) ότι το ιερόν Πηδάλιον απαγορεύει τις συμπροσευχές και πολύ σωστά το γράφεις σε συγχαίρω. Μπράβο! γιατί μόνο η επιλογή στις συμπροσευχές και όχι στον παρακάτω κανόνα, οποίους μάλιστα είναι και Αποστολικός και μας μιλάει για τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής;

«Έτσι πολύ νωρίς καθιερώθηκε η Νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και της Τετάρτης και Παρασκευής. Ο ΞΘ’ (69ος) Αποστολικός Κανών θεσπίζει τα εξής: «Εἴ τις Ἐπίσκοπος, ἤ Πρεσβύτερος, ἤ Διάκονος, ἤ Ὑποδιάκονος, ἤ Ἀναγνώστης, ἤ Ψάλτης, τήν ἁγίαν Τεσσαρακοστήν οὐ νηστεύει, ἤ Τετράδα, ἤ Παρασκευήν, καθαιρείσθω. Ἐκτός εἰμή δι’ ἀσθένειαν σωματικήν ἐμποδίζοιτο. Ἐάν δέ λαϊκός ᾖ, ἀφοριζέσθω» («Ιερόν Πηδάλιον»).
Ο άγιος Νικόδημος ερμηνεύοντας και σχολιάζοντας στο «Ιερόν Πηδάλιον» τον Κανόνα αυτό γράφει:
«Όλους ομού και ιερωμένους, και λαϊκούς προστάζει ο παρών Κανών να νηστεύωσι παρομοίως και επίσης, τόσον την μεγάλην Τεσσαρακοστήν, όσον και κάθε Τετράδα και Παρασκευήν… Την μεν αγίαν Τεσαρασκοτήν νηστεύομεν… όχι διά το Πάσχα, όχι διά τον Σταυρόν, αλλά διά τας αμαρτίας μας… Όθεν δεν πρέπει να λέγωμεν ότι πενθούμεν διά τον Σταυρόν. Ου γαρ δι’ εκείνον πενθούμεν· μη γένοιτο· αλλά διά τα εδικά μας αμαρτήματα. Νηστεύομεν δε την Τεσσαρακοστήν, κατά την μίμησιν του Κυρίου, οπού ενήστευσεν επί του όρους ημέρας τεσσαράκοντα. Τας δε δύω ημέρας της εβδομάδος νηστεύομεν, την μεν Τετράδα, διατί εις την ημέραν αυτήν έγινε το συμβούλιο διά την προδοσίαν του Κυρίου μας· την δε Παρασκευήν, διατί εις την ημέραν ταύτην έπαθε σαρκί τον υπέρ της σωτηρίας μας θάνατον…».
………………
Τα πιο πάνω ελάχιστα πληροφοριακά στοιχεία, ως προς τον καθορισμό των Νηστειών της Εκκλησίας μας, ας γίνουν αφορμή να αγαπήσουμε τη νηστεία, όπως μας προτρέπουν οι ύμνοι των ημερών αυτών.
Είναι πολύ αποτελεσματικό όπλο στον αόρατο πόλεμο για την κατάκτηση της αγιότητας.
Περιοδικό «Η Δράσις μας», Φεβρουάριος 2010»

Με βάση τον παραπάνω ιερότατο Κανόνα ελάχιστοι εκ του κλήρου δεν έχουν την ποινή «καθαιρείσθω» και το ίδιο οι λαϊκοί «ἀφοριζέσθω»
Μην μας λες όσα συμφέρουν ότι λέει το Πηδάλιο θα πρέπει να ισχύουν μετά ταύτα ας ακουσθούνε τα Λόγια του Σωτήρα Χριστού «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω».
Ο Πηδαλιούχος

jean alatzo είπε...


Το πρόβλημα δεν είναι ούτε οι νηστείες ,ούτε οι συμπροσευχές,ούτε οι ενδοχριστιανικοί διάλογοι ,αλλά ο διαχωρισμός -μίσος ? απέχθεια, ,σύμπλεγμα, εμείς οι ανατολικοί με την ορθοδοξία και τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό, και καλά, υπερέχουμε ενώ οι δυτικοί,οι φράγκοι ,οι γότθοι κλπ που τους δώσαμε τα φώτα,που τρώγαν βελανίδια κλπ υστερούν,είναι , αιρετικοί δεν ακολουθούν το "αγιασμένο" Ιουλιανό ημερολόγιο κλπ, στο τέλος τους φταίει και η σύμπτωση του εορτασμού του Πάσχα .Δεν μένει παρά να γυρίσουμε στον τρόπο ζωής ..... της Τουρκοκρατίας ή και πιό πριν ,στον "ένδοξο βυζαντινισμό " μας.