Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Ότι ηγάπησε πολύ (η΄) - Αλεξανδρεύς

Το ξέρω πως είναι εγωιστικό. Το ξέρω πως θα μπορούσες να με κακοχαρακτηρίσεις μα δεν αντέχω να μην το πω όπως το νιώθω: Και να είχες αναστηθεί δεν θα με ένοιαζε αν δε σε είχα συναντήσει μετά την ανάσταση!

Ξέρω. Η τέλεια αγάπη θα ήταν να χαίρομαι που αναστήθηκες και αυτό να μου φτάνει. Να χαίρομαι που ζεις τη χαρά τη ζωής έστω κι αν εγώ δε σε ξαναδώ ποτέ. Μα μη μου ζητάς να ανέβω κι άλλα σκαλοπάτια σε τόσο λίγες ημέρες! Άφησα πίσω μου τους έρωτες που τους γεννούσε η θέα κορμιών. Απαρνήθηκα έρωτες που υπεράσπιζαν την έξαψη του κορμιού μου. Εσύ με έμαθες, δίχως ποτέ να ανοίξεις το στόμα σου -τουλάχιστον όσο είχα τα μάτια μου ανοικτά, γιατί στα όνειρά μου, θυμάσαι, μου μίλησες!- να κάνω το άλμα σε έναν άλλο έρωτα, έρωτα τέλειο και αληθινό. Μα επίτρεψέ του να έχει αυτή την αδυναμία ο έρωτάς μου. Ήθελα να σε δω. Ήθελα να χαίρομαι την άρρητη χαρά να βλέπω το κάλλος του προσώπου σου. Και δε μου χάλασες το χατίρι! Αλλά ας τα πω με τη σειρά.

Το βράδυ του Σαββάτου ξαναγύρισα στον τάφο σου. Είδα τους στρατιώτες να φυλάνε. Κούρνιασα στη γνωστή μου γωνιά περιμένοντας το ξημέρωμα. Η πράξη μου ήταν τελείως ανόητη. Το ξημέρωμα ο ήλιος θα σταμάταγε ξανά το κρυφτό μου κι ο πρώτος στρατιώτης που θα με πλησίαζε θα με έστελνε μακριά. Μα εκείνο το βράδυ, εκείνο το ξημέρωμα πρόλαβες εσύ τους στρατιώτες!

Ο σεισμός που κύλησε το βράχο από το άνοιγμα του τάφου κι εκείνη η φωτεινή, η ολόλευκη μορφή που στάθηκε στην είσοδο τούς έδιωξε μακριά όπως σκορπίζει ο άνεμος τα ξερά φύλλα του φθινοπώρου. Ήθελα να τρέξω να δω τη φωτεινή μορφή που στεκόταν στο άνοιγμα μα με πρόλαβαν άλλοι. Τρεις-τέσσερις γυναίκες πλησίασαν. Κρατούσαν αρώματα κι άκουσαν τον άγνωστο να τους λέει πως δεν είσαι πια εκεί. Να τους ορμηνεύει πώς να το πουν στους μαθητές του και να τους ορίζει τόπο συνάντησης τη Γαλιλαία! Δύο πράγματα πρόσεξα περισσότερο. Το όνομα του Πέτρου και τα πρόσωπα των γυναικών. Τον ήξερα πια τον Πέτρο. Ήταν εκείνος ο στιβαρός ψηλός, κάπως ηλικιωμένος άντρας που ‘κλαιγε έξω από την αυλή του Αρχιερέα. Πρέπει να σου ‘χε φταίξει. Και τώρα η αναφορά του αγγέλου -άγγελος πρέπει να ήταν δεν μπορεί να είναι αλλιώς οι άγγελοι!- έμοιαζε με συγχώρεση.

Το άλλο που κράτησα ήταν τα πρόσωπα των γυναικών. Πώς αλλάζει ο ουρανός όταν φυσάει ψηλά ο βοριάς και τα σύννεφα τρέχουν κυνηγημένα αλλάζοντας το σκηνικό μέσα σε λεπτά; Έτσι πέρασαν από τα πρόσωπά τους η αγωνία, η απορία η έκσταση, ο φόβος, η χαρά. Κανένα συναίσθημα δεν τολμούσε να εγκατασταθεί μόνιμα. Βιαστικά, φευγαλέα έκαναν την εμφάνισή τους, κι έπειτα άφηναν τη θέση τους στο επόμενο. Όταν πήραν το δρόμο του γυρισμού, η βροχή των συναισθημάτων είχε κατέβει στα πόδια τους. Κι έτσι άλλοτε το βήμα τρέκλιζε, άλλοτε σερνόταν κι άλλοτε αποκτούσε μια χαρά μικρού παιδιού ή μια αποφασιστικότητα. Αυτό δεν ήταν βήμα. Ήταν ο τρελός χορός μιας ανθρωπότητας που γλεντούσε και που φοβόταν, που ήλπιζε και που δεν τολμούσε να πιστέψει το πιο μεγάλο, το πιο υπέροχο μήνυμα που μπορούσε άνθρωπος να ακούσει.

Τύμπανο στο ρυθμό των ποδιών τους έπαιξε εκείνο το ξημέρωμα η καρδιά μου. Όλους εκείνους τους ρυθμούς τους χόρεψε. Τέλος έμεινε να χτυπά με τρελή αγαλλίαση. Δεν τολμούσα να προχωρήσω στον τάφο σου. Έμεινα ασάλευτη ως αργά. Είδα τον νεότερο από τους μαθητές σου να φτάνει και να κοντοστέκεται. Είδα έπειτα τον Πέτρο να φτάνει και να ορμά -αποφασιστικός όπως πάντα- στο σκαλισμένο στο χώμα τάφο. Όταν βγήκε από εκεί ήταν δέκα χρόνια νεότερος. Λένε πως κάποιος μπορεί να γεράσει μέσα σε λίγες στιγμές. Δεν έχω δει άνθρωπο να ξαναγίνεται νέος στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα! Τέλος έφυγαν κι αυτοί. Έφυγαν όλοι. Τότε μόνο βρήκα τη δύναμη να σηκωθώ από τον τόπο μου και να συρθώ ως το μνημείο.

Μπήκα τρέμοντας κι είδα τα οθόνια που σε είχαν τυλίξει ριγμένα σε μια γωνιά. Και στην κορφή του τόπου που σε είχαν ακουμπήσει ένα λευκό μαντήλι, διπλωμένο προσεκτικά. Ήταν το σουδάριο που είχε σκεπάσει το πρόσωπό σου. Δεν άντεξα. Το άρπαξα στα χέρια μου και το προσκύνησα. Ύστερα το γύρισα απλωτό στο φως του ήλιου που έμπαινε από το άνοιγμα του τάφου. Προσπαθούσα να βρω ίχνη σου. Το μόνο που ένιωσα ήταν η ευωδία του μύρου. Βιαστικά το τύλιξα και το έχωσα στον κόρφο μου.

Αλεξανδρεύς

Τις προηγούμενες συνέχειες μπορείς να διαβάσεις εδώ.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το ποιό όμορφο απ' όλα ,είναι αυτός ο χείμαρρος συναισθημάτων, που αναβλύζει στην Ψυχή στην Καρδιά!! Ένας απέραντος κήπος όμορφων συναισθημάτων όπως Αγάπης Καλοσύνης γλυκών ονείρων που ζωντανεύεις μέσα από την γραφή σου!!!

Ανώνυμος είπε...

Λίγο καιρό είμαι στο μπλόγκ αλλά λατρεύω τον τρόπο που γράφεις. Γιατί "ζωγραφίζεις" γράφοντας. Τα γραπτά σου δεν είναι διηγήματα. Είναι ποιήματα. Συνέχισε. Περιμένω να το διαβάσω όλο.

Ανώνυμος είπε...

αληθινά εξαιρετική ανάρτηση...

Ανώνυμος είπε...

Συγκλονιστικό, όσο και το ίδιο το γεγονός.
Εκεί που σβήνει η ελπίδα με πείσμα ανασαίνει πάλι..

Καλή Ανάσταση σου εύχομαι!

Αριμαθαίος είπε...

Βαθύτατο άγγιγμα. Με παρέσυρε. Πολύ όμορφο απ' την αρχή ως το τέλος με μια οικεία από τις γραφές σου ροή που, θυμίζει αφήγηση με τα μάτια να κυλούν αρμονικά σε εύστοχα και ποιητικά δοσμένα νοήματα.
Λόγος γεμάτος συναίσθημα και ήρεμη δύναμη... όλο τον Άνθρωπο χώρεσες και όλη την ζήση χώρεσες!
Κάθε μου πέρασμα από δώ και μια μορφή έξαψης του νου και της ψυχής!

Μαρία είπε...

Mπραβο σας!Υπεροχο! "Λένε πως κάποιος μπορεί να γεράσει μέσα σε λίγες στιγμές. Δεν έχω δει άνθρωπο να ξαναγίνεται νέος στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα! "!!! Μακαρι ολοι μας να αποκτησουμε αυτη τη χαμενη νεοτητα που δεν αναφερεται σε χρονια,αλλα σε κατασταση ψυχης!!!

Ανώνυμος είπε...

Αυτό είναι το τελευταίο;

Ανώνυμος είπε...

Καλό!

Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκου είπε...

" Ήθελα να χαίρομαι την άρρητη χαρά να βλέπω το κάλλος του προσώπου σου. Και δε μου χάλασες το χατίρι!"
...............................
Αλεξανδρεύ
όποιος φτάσει στο β ί ω μ α που περιγράφει αυτή η φράση σου, ελευθερώθηκε!
Σ'ευχαριστούμε για την κατάθεση ψυχής που μας έκανες...
Καλή Ανάσταση!

ΕΙΡΗΝΗ Ζ.Κ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ είπε...

ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΨΥΧΗ, ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
ΚΑΙ
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Να ευχηθώ και εγώ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ..αλλά και στην πατρίδα μας που σταυρώνεται όλον αυτόν τον καιρό!Υγεία ,πνευματική πρόοδο και πολλές εποικοδομιτικές αναρτήσεις πρός διακονία όλων!πην

Ανώνυμος είπε...

Πρωτότυπη ως σκέψη. Άριστη λογοτεχνική απόδοση. Μου αρέσει η συνέχεια της γνωριμίας….

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό! Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι αυτό το πόνημά σου μαζί μας.

Ζωή