Όποιος έχει αγόγγυστα
σκατοσκουπίσει άρρωστο είναι μείζων όλων των τιτάνων της θεολογίας. Γνώρισα στη
ζωή μου σπουδαίους ανθρώπους, συγγραφείς, φιλοσόφους, επιστήμονες, ορισμένοι –
οι λιγότεροι – μου έγιναν συμπαθείς, περνάω καλά στη συντροφιά τους. Ξέρω να
αξιολογώ τα έργα τους και να τα τιμώ όταν αξίζουν, η ηθική όμως εκτίμησή μου
πηγαίνει μόνο, αποκλειστικά και μόνο, σε όσους στάθηκαν δίπλα σε βαριά και
ανίατα άρρωστους και τους φρόντισαν δίχως κανένα γογγυσμό, με αγάπη και
αφοσίωση.
Σταύρος Ζουμπουλάκης,
Από το βιβλίο «Η Αδελφή μου»,
σελ. 61
34 σχόλια:
Πολύ αληθινό! Και νομίζω ότι το δυσκολότερο -το ανθρωπίνως αδύνατον θα έλεγα που μόνο με τη χάρη του Θεού κατορθώνεται- είναι το να μην γογγυσει ποτέ κάποιος.
Καλή μετάνοια στον Τάσο!
Δηλαδή μόνο επιλεκτική ηθική υλικής φιλανθρωπίας και πέταμα του Δόγματος;
Ακριβώς :
Να μην γογγύσει κανείς στις δυσκολίες... όταν μένει μόνος και πιστεύει ότι Ο Θεός τον ξέχασε....
Υπάρχει κάτι ανώτερο απ' αυτό: το να σηκώσεις εσύ ο ίδιος τη δική σου ασθενεία χωρίς γογγυσμο αλλά, αντίθετα, με δοξολογία προς το Θεό. Αυτό δεν είναι απλώς θεολογία: είναι αγιότητα!
Είναι υλική φιλανθρωπία το να σκατοσφουγγας; Τι κόλλημα με το δόγμα είναι αυτό; Αυτή η στάση είναι προδοσία του δόγματος. Ναι η αυθεντική αγάπη ξεπερνά την οποία παρέκκλιση στο δόγμα και ενοποιεί.
Ιφ
Κάνεις μεγάλο λάθος ανώνυμε 8:06 μ.μ.
Αγιότητα υπάρχει μόνο εκεί που υπάρχει Ορθοδοξία. Αυτή είναι η Ορθόδοξη διδασκαλία για την αγιότητα.
Τα άλλα που ξέρεις είναι οικουμενιστικές αλλοιώσεις και κακοδιδαχές.
Αυτό που περιγράφεις είναι μια καλή πράξη. Δεν φθάνουν όμως οι καλές πράξεις για τη σωτηρία. Χρειάζεται οπωσδήποτε και το ορθό δόγμα.
Ορθόδοξος
Δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο να μας πει ο οικουμενιστής και φιλογιανναριστής Ιφ (11:14 μ.μ.).
Περιφρόνηση το δόγμα και οικουμενισμούς περιμέναμε. Αυτό και είδαμε στο σχόλιο του!
Ορθόδοξος
Ποιος σε βάφτισε ορθόδοξος
Ιφ
Αγαπητέ «Ορθόδοξε» 12:12.
Μπαινοβγαινοντας στα νοσοκομεία, και ύστερα από τέσσερις εγχειρίσεις για καρκίνο στο παχύ έντερο, σε αυτή ακριβώς την αγιότητα ελπίζω...
Θυμίζω τι είχε πει ο Χριστός στον Αποστολο Παύλο: «Η δύναμις μου εν ασθενεία τελειούται».
Και μια ρήση του Αγίου Παϊσίου: «Όταν το σώμα δοκιμάζεται, η ψυχή αγιαζεται».
Κάποιοι δε παλιοί Πατέρες της Εκκλησιας, ονόμαζαν την ασθένεια «επισκεψη Θεου».
[Βέβαια εγώ γογγυζω, κι έτσι χάνω το στόχο, αλλά ελπίζω...]
Εννοείται δε, ότι αγιότητα υπάρχει ΜΟΝΟ μέσα στην ορθόδοξη εκκλησία. Γιατί έπρεπε να το υπογραμμίσω αυτό; Αμφισβητείται;
Συγνώμη, σε ορθόδοξο blog δεν σχολιάζω; Έπρεπε να διευκρινίσω ότι είμαι ορθόδοξος; Έπρεπε να διευκρινίσω ότι είμαι αντιοικουμενιστης; Ήταν τόσο αναγκαίο να αποκτήσω διευκρινιστική «ταυτοτητα» των απόψεων μου; Διαφωνώ πλήρως με τον οικουμενισμό, αλλά διαφωνώ και με αυτούς που βλέπουν παντού εχθρούς και κινδύνους, και κατηγορούν τους πάντες και τα πάντα, χωρίς καν να τους γνωρίζουν!
Αδελφέ, η ουσία μας είναι η ορθοδοξία, ΟΧΙ ο αντιοικουμενιστης. Ο πραγματικά ορθόδοξος είναι θέσει εναντίον στον οικουμενισμό. Όταν όμως υπερβάλλουμε προβαλλοντας μονομερώς
την αντιοικουμενιστικη μας πολεμική, προκαλούμε πλήγμα στην Εκκλησία, την Μια Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, την Ορθόδοξη δηλαδή, γιατί η αποστολή της δεν είναι να "εξαφανίσει" κάθε αιρετική άποψη, αλλά πρωτίστως να σώσει τα ίδια τα μέλη της, τους ορθόδοξους, και ρι δυνατόν να πείσει και τους αιρετικούς να επιστρέψουν στην Εκκλησία.
Αγαλλιωμαι όταν διαβάζω τον βαθύ ορθόδοξο και φωτισμένο λόγο ορισμένων δεδηλωμενων αντιοικουμενιστών όπως πχ ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, και άλλοι. Δυστυχώς όμως, ο θεολογικός λόγος κάποιων «αντιοικουμενιστων» δεν αναπαυει... Μόνο προκαλεί και προαναγγέλλει πόλεμο! Έλεος! Διαβάστε τη ζωή και τα κείμενα του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, πως έσωσε την Εκκλησία σε πολύ πιο δύσκολες περιόδους από τη σημερινή, για να δείτε πόσο λάθος τρόπο δράσης
έχετε επιλέξει για ένα στόχο που, βεβαίως, είναι ΣΩΣΤΟΣ! Γιατί όντως ο οικουμενισμός προελαύνει...
1:31!!
Καποιος επαθε εμφραγμα.Οταν πηρε τηλεφωνο το ΕΚΑΒ ,ΑΔΥΝΑΤΟΥΣΕ ΝΑ ΕΡΘΗ επειδη δεν υπηρχε διαθεσιμο.Ο πονος αυξανοταν κ ο ασθενης υπεφερε.Υπεφερε πολυ σε βαθμο να μην αντεχει.Ζητουσε βοηθεια,εκλαιγε,φωναζε,ελεος ειμαστε ανθρωποι αδυναμοι.Οταν πονας υποφερεις.Ρωτηστε τους νοσηλευτες να δειτε τι βλεπουν καθημερινα.Οταν πηγε στο νοσοκομειο,του βαλανε μορφυνη.Και φυσικα επεζησε αφηνοντας στην καρδια να δουλευει μονο με το 30%.
Αλλο παραδειγμα.
Δυο κοριτσια αφησε μια μητερα στην εφηβικη ηλικια οταν αφησε την τελευταια της πνοη και μεινανε χωρις στηριγμα ,καπου στην Ξανθη.Η μια ειναι φιλη μου .
''Ξερεις ποιος μας βοηθησε τοτε-μου λεει-ξερεις ποιος?
Οι γειτονες λες?...οοοχι!Κανενας Ελληνας γειτονας δυστυχως!
Αλλα ο Θεος χτυπησε την πορτα μας και η πορτα ανοιξε και ειδαμε τον τουρκο με μια μαντρα παιδια να μας φερνουν καθημερινα ενα λιτρο γαλα ,ψωμι και κρεας απο τα ζωα του βοσκου μεχρι που βρηκαμε δουλεια''.Μαλιστα!
Εξαρταται λοιπον απο πολλους παραγοντες το καθε προβλημα,επειδη και τον κακο ασθενη δυσκολα τον διακονει κανεις.Ο αλλος ειχε αννοια και μολις πηγαινες να τον δεις σου πεταγε πορτοκαλια για να φυγεις.
Σε εβριζε και δεν θα μπορουσες να τον διαχειριστεις .
Εξαρταται παλι και απο ποσους εχεις να διακονησεις απο τη στιγμη που δεν βαζει κανεις χερι βοηθειας απο τους οικειους και τους συγγενεις.
Δεν μαρτυραει λοιπον μονον αυτος που ασθενει αλλα και αυτος που διακονει.
Μου ελεγε νοσηλευτρια πως οι περισσοτερες αποκτουν προβληματα με τη μεση τους επειδη σηκωνουν και μεταγυριζουν τους ασθενεις.
Γνωρισα περιπτωση που ο ασθενης ειχε καρκινο στον πνευμονα και πονουσε πολυ .Στη δυσκολια του μιλησε Του Θεου:
''Να εδω ειναι Θεε μου η ψυχη μου γιατι δεν μου την παιρνεις,δεν αντεχω αλλο πια...''
Διπλα του ηταν ατομο Ορθοδοξο που του εδεινε θαρρος.
''Μη τολμησεις και χασεις την πιστη σου,για να παρεις το στεφανι του μαρτυριου''..
Ετσι εφυγε με την πιστη του.
Ολους μπορουμε λιγο η πολυ να τους διακονησουμε.Οσο εχθροι και αν ειναι.
Και τη ζωη μας μπορουμε να δωσουμε ,πλην ,μη τυχον και μας πλησιασουν και με δωρα η με τη βια θελουν να μας αποσπασουν απο την Χαρη Του Θεου,τοτε εως θανατου μενουμε πιστοι κι Ο Κυριος θα μας δωσει τον στεφανο Ζωης!
Όταν λέμε υλική φιλανθρωπία εννοούμε και σωματική φιλανθρωπία.
Μην κάνουν πώς δεν καταλαβαίνουν οι οικουμενιστές και γιανναριστές...
Ο διαχειριστής πιστεύει ότι η βλασφημία είναι μικρό πράγμα;
Καλή μετάνοια στον διαχειριστή Τάσο.
Προς: 29 Σεπτεμβρίου 2019 - 11:09 μ.μ.
Η βλαστήμια είναι μέγιστο αμάρτημα φίλε. Δοξάζω όμως τον Άγιο Τριαδικό Θεό που γεννήθηκα στην Χριστιανική Ελλάδα του 20ου αιώνα και ζω και τον 21ο αιώνα. Ευτυχώς! που δεν έζησα τον 13ο αιώνα στην Ισπανία με τους ομοϊδεάτες σου ιεροεξεταστές διότι τότε θα με έριχνες από αγάπη στην πυρά. Πρόσεχε όμως μήπως με την ερώτησή σου-κατηγορητήριο προκαλέσεις την οργή του Θεού. Στο γράφω αυτό από αγάπη.
Προς: 29 Σεπτεμβρίου 2019 - 11:10 μ.μ.
Αγαπητέ μου, το να εύχεσαι στον άλλο μετάνοια με τόση ευκολία με κάνει να αισθάνομαι ότι μου εύχεσαι κάτι που δεν γνωρίζεις. Από αγάπη θα σου συστήσω δύο παλαιά καλά βιβλία για αρχάριους-άγευστους ως προς την μετάνοια όπως εσύ α. «Η Μετάνοια» του π. Σεραφείμ Παπακώστα και β. «Μετανοείτε» του Παναγιώτου Τρεμπέλα. Αυτά θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι είναι μετάνοια.
Αν είσαι κληρικός και πνευματικός, μια και σήμερα οι Μητροπολίτες χειροθετούν πνευματικούς, χωρίς κατάλληλα σεμινάρια αλλά ως προαγωγή επιγονατίου, θα σου συνιστούσα το βιβλίο «Ποιμαντική της Μετανοίας» του π. Χριστοφόρου Σταυρόπουλου.
Αφού τα διαβάσεις και κλάψεις ζητώντας το έλεος του Αγίου Θεού, έλα να διδάξεις και εμέ τον ανάξιο και ουτιδανό δούλο του Θεού.
Έχετε φάει πολύ οικουμενιστικό και νεοεποχίτικο δηλητήριο κ. Τάσο 9:24 π.μ. για να ταυτίζετε τους Ορθόδοξους δημοκράτες με τους αιρετικούς ιεροεξεταστές που ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
Τα έχετε μπλέξει πάρα πολύ στο μυαλό σας με τα οικουμενιστικά άρθρα που φιλοξενείτε κατα καιρούς.
Την οργή του Θεού σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την Εκκλησία προκαλούν οι άνθρωποι που βλασφημούν και νομίζουν την βλασφημία κάτι ασήμαντο και ανάξιο λόγου, κάτι που μπορούμε να παίξουμε. Προσέξτε γιατί απ' ότι πιστεύετε ισχύουν τα αντίθετα. Απο αγάπη σας το λέω. Είναι φυσικό μέσα στον κυκέωνα των αντίθετων άρθρων που βάζετε να τα έχει μπερδέψει πάρα πολύ.
Ο αντιβλασφημικός αγώνας πάντα είχε την ευλογία του Θεού.
Σ΄ όλα αυτά συμφωνούσαν και ο π. Σεραφείμ Παπακώστας και ο Παναγιώτης Τρεμπέλας. Ανοίξτε να διαβάσετε.
Αν βλέπει κάποιος μια απλή ερώτηση ως κατηγορητήριο τότε σημαίνει ότι σας ελέγχει η συνείδηση σας. Και πρέπει να φροντίσει να λύσει το πρόβλημα και να μην έχει την εντύπωση ότι φταίει ο συνάνθρωπος που έκανε την ερώτηση...
Με τους ισπανούς αιρετικούς ιεροεξεταστές δεν έχουν σχέση οι Ορθόδοξοι αντιοικουμενιστές. Ψάξτε αλλού να βρείτε σχέσεις με τους αιρετικούς παπικούς ιεροεξεταστές...
Με τα δύο τελευταία σχόλια του διαχειριστή, μα περισσότερο με το ασυνάρτητο πρώτο σχόλιο του, καταλαβαίνω ότι έχει χάσει "και τα αυγά και τα πασχάλια" με όσα γράφει.
Καλή μετάνοια να έχει ο διαχειριστής. Αυτός πρώτος χρειάζεται να διαβάσει τα βιβλία που προτείνει : α. «Η Μετάνοια» του π. Σεραφείμ Παπακώστα και β. «Μετανοείτε» του Παναγιώτου Τρεμπέλα.
Συστήνω στον διαχειριστή να διαβάσει λίγο ι. Χρυσόστομο να δει ποιοί προκαλούν την οργή του Θεού και να μην λέει τις παλαβομάρες που έγραψε στο σχόλιο του 9:24 π.μ. επηρεασμένος από το διάχυτο πνεύμα της παρεξήγησης και της στρέβλωσης των σωστών στάσεων που έντεχνα έχει εισαχθεί και στη χώρα μας τους τελευταίους χρόνους.
Για κλάμματα το σχόλιο 9:24 π.μ. του διαχειριστή...
Η αγιότητα δεν είναι καλή πράξη! Μην λέμε ό,τι θελουμε...
Μην κόβετε τα μισά σχόλια τα μη κοσμικά.
Είστε για κλάματα όλοι οι φανατικοί που κάνετε ενορχηστρωμένη επίθεση στον Αναστάσιο. Σας προτείνει βιβλία για αρχάριους και αμαθείς και αντί να τα διαβάστε του λέτε να τα διαβάσει εκείνος. Λογική δεν υπάρχει στο μυαλουδάκι σας το λειψό;
Στον "Αντίθετο 1972"
Είναι λάθος για την Εκκλησία να ταυτίζεται την αγιότητα με την περιποίηση των αρρώστων.
Η αγιότητα σημαίνει νίκη σε όλα τα πάθη και πολύ περισσότερο. Μαζί με την ορθόδοξη πίστη.
Αν ένας περιποιείται αρρώστους και θηριεύουν μέσα του άλλα πάθη, δεν έχει σχέση με την αγιότητα.
Καλά σας τα είπε ο Ορθόδοξος πιο πάνω.
Ευστράτιος
Επαίρεσαι ιστολόγε ότι έχεις αναγνωστικό κοινό. Αν όλοι έχουν τα μυαλά αυτών που σε σχολιάζουν άνετα κρίνω πως είναι όλοι τους ειδικής κατηγορίας. Να τους χαίρεσαι!!!!
Δεν έχω παρατηρήσει τον ιστολόγο να καυχιέται για το αναγνωστικό του κοινό. Και επιφυλάσσομαι για το αν θα πρέπει, κι αυτό το λέω για μερίδα του αναγνωστικού του κοινού...
Πέραν τούτου όμως, στο αναγνωστικό κοινό του ιστολόγου, κ. 9:30 μ.μ, ανήκεις κι εσύ, είτε ενστερνίζεσαι είτε όχι τις θέσεις των αναρτημένων κειμένων του. Και σχολιαστής των οποιωνδήποτε κειμέμων είσαι κι εσύ, είτε θετικά σχολιάζεις, είτε αρνητικά.
Άνετα λοιπόν κρίνω κι εγώ πως, αφού έτσι έχουν τα πράγματα, είμαστε όλοι-μέσα κι εσύ-ειδικής κατηγορίας αναγνώστες. Στην υγεια μας!
*Σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο, ο πομπός στέλνει το μήνυμα και ο δέκτης το δέχεται. Στην περίπτωση που κώδικας είναι ο γλωσσικός, δέκτης είναι αυτός που το διαβάζει. Και είτε του αρέσει το μήνυμα, είτε όχι, είναι δέκτης. Ούτε α' , ούτε β' κατηγορίας.
..έτσι, για να μη λέμε ό,τι θέλουμε!
Άντε, να μας χαιρόμαστε..
Ειδικής κατηγορίας είσαι εσύ ανώνυμε 9:30 μ.μ. και ειδικής παλαβομάρας! Ευτυχώς που υπάρχουν Ορθόδοξοι σχολιαστές στο μπλογκ αυτό και ευτυχώς που ο ιστολόγος τους αφήνει μερικές φορές τουλάχιστον και εκφράζουν τις Ορθόδοξες απόψεις του.
Εσύ δεν θα άφηνες παρα μόνο τις παλαβομάρες σου να ακουστούν αν είχες ή έχεις μπλογκ.
ΦΑΝΑΤΙΚΕ Ανώνυμε 7:38 μ.μ. το μυαλουδάκι το λειψό το έχεις εσύ. Οι σωστές συμβουλές στον ιστολόγο είναι από αγάπη.
Αλλά πού να καταλάβεις εσύ με τέτοιο μυαλουδάκι λειψό που ξέρει μόνο να κατακρίνει και βρίζει τους Ορθόδοξους που δεν νερούλιασαν το κρασί τους!!!
Κοίτα να δεις 12:06 μ.μ. Εξαρτάται τι θες να πεις με τον όρο "ειδικής κατηγορίας". Η παλαβομάρα μας - όπως λες - μας επιτρέπει να υποψιαστούμε πως μάλλον ειρωνικά χρησιμοποιείς την έκφραση. Είναι τώρα η δεύτερη φορά που μας το λες. Και ειδικής κατηγορίας πάει να πει "ιδιαίτερης". Και μάλλον δεν είσαι...ειδικός σ' αυτά.
Τώρα, εκτός από την παλαβομάρα μου, ειδικεύομαι και στην ανάγνωση κειμένων σε αγαπημένα μου ιστολόγια, προσπαθώντας όσο μπορώ να μην φανατίζομαι και να θεωρώ Χριστιανό Ορθόδοξο μόνο τον εαυτό μου, ενώ αντίθετα να θεωρώ ταλιμπάν, οποιονδήποτε Ορθόδοξο Χριστιανό αδελφό μου που εκφράζει αντίθετη άποψη.
..και έχω την υποψία πως σ' αυτό, ειδικεύονται...άλλοι..
*Υπάρχει κι ένας όρος στην ιατρική που λέγεται special diet (ειδική δίαιτα). Ας πούμε θες μόνο να τρως από ένα είδος φαγητών. Τότε τρώω τάρτες, σοκολάτες, μπισκότα..Ο καθείς με την..ειδικότητά του...
..κ. 12:08, όποιος συμβουλεύει με αγάπη τον οποιονδήποτε, δεν βρίζει συνάμα οποιονδήποτε άλλον, αποκαλώντας τον λειψό στο μυαλό. Είχα την εντύπωση πως γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, λογικά θα ήταν...Ειδικοί σ' αυτά..
..ο ειδικός..
του ειδικού..
τον ειδικό..
Ο 6:53 μμ και ο 7:00 μμ αντιστρέφουν τα πράγματα κατα το δοκούν!!!!
Τί να πει κανείς με την αναποδιά του σχολιαστή!!
Γιατί κάποια δίκαια σχόλια τα τρώει το σκοτάδι;
Ο 6:53 μ.μ. και ο 7:00 μ.μ. είναι ο ίδιος ανάποδος και ειδικής παλαβομάρας σχολιαστής, κατά το λέγειν του 12:06 μ.μ. και 4:36 μ.μ. Πρέπει να παραδεχτώ πως ο τελευταίος όρος, αυτός της ειδικής παλαβομάρας, είναι ένας όρος που πρώτη φορά τον ακούω και είναι αλήθεια πως με εντυπωσίασε. Είναι κάτι σαν αυτό που λέμε, πολλαπλή νοημοσύνη, αλλά βέβαια, όπως αντιλαμβάνεστε, εδώ πρόκειται περί πολλαπλής παλαβομάρας. Όπως λοιπόν είναι δυνατόν, κάποιος να είναι έξυπνος σε ένα τομέα ή μια δεξιότητα ή μια επιστήμη..ενώ να υστερεί σε άλλον, χωρίς να σημαίνει πως στερείται εξυπνάδας, κάτι ανάλογο γίνεται-υποθέτω!-και με την ειδική παλαβομάρα. Π.χ είναι κανείς πολύ παλαβός στη φυσική, καλύτερος όμως στα μαθηματικά, πάντα όμως παλαβός!
Όχι κ. 4:36, δεν αντιστρέφω τα πράγματα. Μου φαίνεται πως αυτό είναι η...specialite..άλλων..
..άντε, πάω για μια ειδική..special ήθελα να πω..πίτσα.
Δημοσίευση σχολίου