Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

Αγαπητέ μου π. Αναστάσιε. - Αθανάσιος Κοτταδάκης

 
        Αγαπητέ μου π. Αναστάσιε.  

1.    Η φράση του σχολίου μου : «Με τελικό στόχο να συνεχίσει να αυτοδικαιώνεται στις γνωστές “παραδρομές”» του, από κοντά και, οι όχι λίγες πρότερες αναρτήσεις μου δείχνουν ότι κινούμαι στην αντίπερα όχθη όσων περιλαμβάνονται στην υποσημείωση οκτώ (8), η οποία επιμένω, αποκαλύπτει το σκοπό και στόχο του γραπτού σας.  Και ιδού γιατί. «Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασέσθω»-Ρωμ.13,1. Αυτό εντέλλεται ο Απόστολος Παύλος, και μάλιστα, για τότε, που η πολιτική εξουσία ήταν και εχθρική απέναντι στην Εκκλησία, και ολοκληρωτική! Άρα, η εντολή του ισχύει πολύ περισσότερο για σήμερα που η πολιτική εξουσία -Κυβέρνηση- προέρχεται από αντιπροσωπευτική λαϊκή εντολή, και είναι δημοκρατική. Και, υπεύθυνη -στα ανθρώπινα όρια και δεδομένα-μέσω των Αρμόδιων Υγειονομικών Θεσμών- για την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των πολιτών της χώρας.

     Στο μέτρο, λοιπόν, που η Συνοδική Ηγεσία της Εκκλησίας συμφώνησε ή έστω «κατ’ οικονομίαν» αποφάσισε να σεβαστεί και ν’ ακολουθήσει τις σχετικές υγειονομικές υποδείξεις του Κράτους, η ανωτέρω εντολή του Απόστολου των Εθνών περνάει κάθε χριστιανό -και πρώτα κάθε κληρικό- κατ΄ευθείαν στην έτερη εντολή του. «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπήκετε αυτοίς» -Εβρ.13,17- κι από κει στο χρέος προστασίας της προσωπικής του υγείας, έτι δε και αυτής των συνανθρώπων του  Κατά ταύτα για ποιο «εκκλησιαστικό φρόνημα» μιλάτε; 

Αυτό-μυστικές Λειτουργίες με επιλεγμένους μετέχοντες και άλλα «θου Κύριε φυλακήν»- που δημιούργησε αναστολές σε πολλούς χριστιανούς, και, εξέθεσε την Εκκλησία απέναντι στην υπεύθυνη Κυβέρνηση ως μη αξιόπιστη;  Το χειρότερο, έκανε πολλούς να μην εφαρμόζουν τα υγειονομικά μέτρα με ό,τι συνεπάγεται αυτό; Μήπως είναι ώρα οι της ίδιας γραμμής να αναρωτηθείτε μέσα σας -με συγχωρείτε για το θράσος- μπας και γίνατε έτσι υπαίτιοι και για το απευκτέο κάποιων «αδελφών του Χριστού»;

2.    Δηλαδή, όταν γράφετε και ζητάτε ή προτείνετε να αρθεί Συνοδικά, το Συνοδικά επιβληθέν «επιτίμιο» στο μακαριστό π. Γερβάσιο -αφήνω ότι, αυτό 90 χρόνια μετά, τόσο νωρίς!δεν αναλαμβάνετε κατά κάποιο τρόπο την υπεράσπιση αυτού; Το «μικρή εκκλησιαστική ατυχία» -ως μη όφειλε δε συμπληρώθηκε με, «υπονοείται, αδικία, δοκιμασία»- συσχετίζεται, δεν διαχωρίζεται, από τη συγκριτικά πολύ πιο μεγάλη, και άδικη στο μακαριστό π. Ευσέβιο Ματθόπουλο, τριετή εξορία στην Παλαιοκαστρίτσα που εξέτισε μέγα μέρος της.   

3.  Αφού όπως λέτε, η "μία μικρή εκκλησιαστική ατυχία" του -τα ενδιάμεσα παραλείπονται γιατί εμπίπτουν στην υποκειμενική κρίση, που είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο λάθους, ως του Μητροπολίτη Αντώνιου -«είναι μία ΕΝΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ, η δε καταδίκη και ποινή είναι στεφάνι δόξας λαμπρό» για το μακαριστό, και επί του προκειμένου είναι, Συνάμα όμως όπως ξέρουμε και λέμε είναι, «μια παρρησία» του ενώπιον του Θεού, γιατί ζητάτε να ανακληθεί η Συνοδική Απόφαση επιβολής της;  Για να σβηστεί, να μηδενιστεί, να είναι ως μη γενόμενη, άρα, ως μη «παρρησία» του ενώπιον του Θεού;

      Ξαναγράφω. «Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε η Αλήθεια». Το πράγμα είναι απλό, πολύ απλό. Εσείς επιλέγετε, όπως τόσες άλλες φορές, θέση πάνω κι απέναντι από τη Συνοδική Απόφαση της Εκκλησίαςκαι την αυτοανακηρύσσετε «εκκλησιαστικό φρόνημα» ορθό. Αντίθετα ο υπογράφων, κατά την ανωτέρω δεύτερη εντολή του Παύλου, υπακοή και σύμπλευση με αυτήν. Αμφοτέρων η απόφαση είναι προσωπική, και για την ώρα: «Προς το τελευταίον εκβάν κρίνεται». Και δυστυχώς, οι πάντες γνωρίζουν πια, και όχι λίγοι επώδυνα, στο πετσί τους, ποιο είναι αυτή τη στιγμή «το τελευταίον εκβάν»! Αφήστε ότι, η σιωπή των απελθόντων από Κόβιτ19 -οι αριθμοί είναι φοβεροί- βοά ίσως και «ως «φωνή υδάτων πολλών»-Απ.1,15-ποιο είναι «το τελευταίον εκβάν»! Μένει όμως αμφοτέρων πάντα ανοιχτή στην κύρια και καίρια κρίση του Θεού. Πάντα με τον οφειλόμενο σεβασμό στο ιερό Λειτούργημα σας. 

Αθανάσιος Κοτταδάκης


ΥΓ.  Μόλις τέλειωσα το ανωτέρω και πήγα να το στείλω, διάβασα το «συμπληρωματικό» σας, και απαντώ αρχίζοντας με ένα πηγαίο «Αμήν» για την επίκαιρη στο τέλος ευχή. Στα της πρώτης γραμμής, γράφω : «Δεν αφήνομαι ποτέ στον πειρασμό να περάσω σε χώρο που αφορά αποκλειστικά εσάς και το Θεό»! Ευρύτερα. Σε κάθε χειροτονία που θα συμβεί να παρακολουθήσω, και δακρύζω, και ζηλεύω, που όχι τέτοιας τιμής κι εγώ. Για τα άλλα, πέρα από όσα γράφω προσθέτω και τούτο που πολύ-πολύ αγαπώ. «Η Ορθοδοξία ευνοεί και προστατεύει τη μέγιστη ελευθερία των θεολογικών γνωμών μέσα στα πλαίσια της  μιας παραδόσεως. Η Εκκλησία ξεπερνά κάθε σχολή, ενώ ταυτόχρονα τις περιέχει όλες.» -Π. Ευδοκίμωφ, «Η Ορθοδοξία», σ.241. Αθ. Κοττ.

23 σχόλια:

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Αγαπητέ κ. Κοτταδάκη, το ερμητικό κλείσιμο των εκκλησιών από την Κυβέρνηση είναι πράξη αντισυνταγματική και παράνομη. Δεν συμφωνείτε;
Όλοι οι χριστιανοί ζητούμε επιτακτικά από την Κυβέρνηση ν' ανοίξει αμέσως τις εκκλησίες μας, ασφαλώς τηρώντας τα υγειονομικά μέτρα.

Παναγιώτης Ν. Γκουρβέλος

Σπύρος Μυλωνάς είπε...

Κον Παναγιώτη Γκουρβέλο
Ποιος έχει κρίνει ως πράξη αντισυνταγματική και παράνομη την απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο των ναών.
Περιμένω τις σχετικές αποφάσεις. Γιατί κανένα αρμόδιο δικαστήριο δεν έχει αποφανθεί σε προσφυγές που έκαναν ενδιαφερόμενοι.
Για ποιο υγειονομικά μετρά μιλάτε ως προς την Πάτρα. Το κλείσιμο του Αγίου Νεκταρίου προ μηνός και της Αγίας Τριάδος τώρα που εννοείται πως οι ναοί είναι κλειστοί τι έχουν να σας και να μας πουν κ. Γκουρβέλο; Το ότι μολύνθηκαν με απαγόρευση με κάνει να φανταστώ τι θα γινόταν αν ήταν ανοικτοί. Τα δε λεγόμενα υγειονομικά μέτρα στους ναούς είναι ανέκδοτο.
Οι θάνατοι ιερέων της μητροπόλεως δεν σας λένε τίποτα, οι νοσηλείες κληρικών σε νοσοκομεία και κατ’ οίκο είναι και αυτά από την τήρηση των υγειονομικών μέτρων;;;;;
Δεν θέλω να πω για ναούς που δεν είδαν την δημοσιότητα.

Σπύρος Μυλωνάς

Ανώνυμος είπε...

Γιατί χολοσκάς κ. ΑΘ. Κοττ. στην ηλικία σου πλέον έπρεπε να μάθεις ότι κάθε ορθόδοξος ιερέας (αύριο Κυριακή Ορθοδοξίας) έχει το δικό του πιστεύω το οποίο είναι υπεράνω Επισκόπου και Συνόδου. Μάταια και ανώφελα τα όσα απαντάς σε ιερείς. Η μόνη ωφέλεια ότι φωτίζεις εμάς τους απλούς πιστούς.

Ανώνυμος είπε...

Είναι γνωστό
Οι ρωμαιοκαθολικοί έχουν έναν αλάθητο
Οι ορθόδοξοι όσοι οι κληρικοί και οι μοναχοί.

Ανώνυμος είπε...

Δεν γνωρίζω αν ο π. Αναστάσιος έχει την πνευματική πατρότητα. Αν την έχει… αφήνει ελεύθερους τους εξομολογούμενος να δίνουν συγκατάθεση ή να απορρίπτουν τις συμβουλές αποφάσεις του; Από την άλλη θα ζητήσει αυτός συγνώμη ή ζητά από την ενορία του σε λάθη τα οποία έχει κάνει. Το να συμβουλεύεις τους άλλους είναι το εύκολο το να πειθαρχείς όταν σε αδικούν είναι άγιο. Τους κληρικούς τους θέλουν οι πιστοί άγιους γιατί τότε σε τι διαφέρουν από τον κοινό λαό;

Ανώνυμος είπε...

Εξ ονόματος ποιων μιλάει λέγοντας «όλοι οι χριστιανοί ζητούμε» ο κ. Γκουρ. Διότι τουλάχιστον η αμαρτωλότητά μου δεν το ζητά. Τέλεια τα λέει ο κ. Κοττ. σε αυτή την θεολογική και αγιογραφική του παρέμβαση. Πειθαρχώ στις αποφάσεις της Εκκλησίας και όχι αυτών των πιστών που ζητούν την αυτοκτονία. Η ενορία μου στην Αθήνα το φθινόπωρο έκλεισε δύο φορές για απολύμανση επειδή δεν έπαιρνε τα μέτρα παραβαίνοντας τις συστάσεις του Μακαριοτάτου. Πώς να τους εμπιστευθώ;
Μάριος Κανελλακόπουλος
Παγκράτι – Αθηνών

Bardanus Filippicus είπε...

"...έκανε πολλούς να μην εφαρμόζουν τα υγειονομικά μέτρα με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Μήπως είναι ώρα οι της ίδιας γραμμής να αναρωτηθείτε μέσα σας -με συγχωρείτε για το θράσος- μπας και γίνατε έτσι υπαίτιοι και για το απευκτέο κάποιων «αδελφών του Χριστού»;"

"δυστυχώς, οι πάντες γνωρίζουν πια, και όχι λίγοι επώδυνα, στο πετσί τους, ποιο είναι αυτή τη στιγμή «το τελευταίον εκβάν»! Αφήστε ότι, η σιωπή των απελθόντων από Κόβιτ-19 -οι αριθμοί είναι φοβεροί- βοά ίσως και «ως «φωνή υδάτων πολλών»-Απ.1,15-ποιο είναι «το τελευταίον εκβάν»!"

Μπράβο κ. Κοτταδάκη. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες κρουσμάτων στον εκκλησιαστικό χώρο. Πρόσφατα έκλεισε και το Μοναστήρι του Αγ. Νεκταρίου Άνω Γλυφάδας. Σε καραντίνα όλοι. Πρώτος νόσησε ο π. Ε. και την επόμενη ημέρα ο π. Ν. Παρά τα μέτρα, λειτουργούσαν με παρουσία κόσμου και διχως μάσκα πάντα. Είναι τυχαία η αλληλουχία γεγονότων; Πού σύχναζαν αυτοί, εκτός από τους χώρους λατρείας;
Αλλά, δυστυχώς, η αμετανοησία τείνει να γίνει χαρακτηριστικό των πιστών (ώ, του παραδόξου!). Ουδείς μετανοεί για την αμφισβήτηση που έχουν προκαλέσει τα λόγια του στους αδελφούς, κι έγινε κι αυτός αιτία να γνωρίσουν πολλοί την ταλαιπωρία της ελαφράς κορωνοϊκής νόσησης (20ημέρου) και την αγωνία μήπως δεν τους φτάνει το οξυγόνο και πάνε στο νοσοκομείο. Τα δυσκολότερα στάδια της νόσου, δεν χρειάζεται να τα αναφέρω, είναι γνωστά, αλλά αποσιωπούνται με μια εκνευριστική & απαράδεκτη αδιαφορία από χριστιανούς για τη μοναξιά των αδελφών τους, την τεράστια ταλαιπωρία τους και την οικτρή μοναχική κοίμησή τους.
Ο φονταμενταλιστικός λόγος ("χριστιανικός", "μουσουλμανικός", "βουδιστικός" κλπ) έχει πάντα μια δικαιολογία: "δεν έχει σημασία αν πεθάνουμε, θα πάμε στον Παράδεισο". Μόνο που δεν ρωτήσαμε τους αδελφούς μας αν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο.
Κρίμα. Τα λόγια έχουν τελειώσει προ πολλού, κι όμως η αντιχριστιανική μας αναλγησία και αμετανοησία επιμένει...

Ανώνυμος είπε...

Ολοι εσείς που φοβαστε και σχολιαζετε την εκλησθα και τους ιερείς γενικά αλλα και της Πάτρας..μην ασχολειστε με την εκλησια αφου δεν ερχεστε..καθιστε σπιτιά σαε και αφηστε εμάς τους υπολοιπους στην ησυχία μας..και οταν ανοίξουν τα ξαναλεμε οοοταν ερθετε στους ναούς(με υγειονομικα πρωτοκολλα εννοείται).

Ανώνυμος είπε...

Οταν το Κράτος κλείνει τους ναούς, κ. Μυλωνά, και με εμποδίζει να ασκήσω τα Θρησκευτικά μου καθήκοντα, δεν χρειάζεται να μού το πή το Δικαστήριο ότι είναι αντισυνταγματική ενέργεια, που περιορίζει την ελευθερία μου.
Το καταλαβαίνω μόνος μου.

π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Αγαπητέ κ. Κοτταδάκη
1.α. Το αν και πώς και πότε θα τελείται η λατρεία ποτέ δεν ήταν αρμοδιότητα των «υπερεχουσών εξουσιών» του Ρωμ. 13,1. Ο συνδυασμός που επιχειρήσατε του Ρωμ. 13, 1 με το Εβρ. 13, 17 οδηγεί σε απαράδεκτα συμπεράσματα διότι καθιστά άμεσα τους Αποστόλους αξιοκατάκριτους αφού περιφρόνησαν τη «συνοδική» απόφαση και πρόταξαν το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις». Και ασφαλώς δικαιώνει την καταδίκη του π. Γερβασίου, διότι ο Γέροντας πράγματι παρήκουσε την «υπερέχουσα εξουσία» (Νομάρχη) και τον «ηγούμενο» (Μητροπολίτη) και συνεπώς κατά τη δική σας προσέγγιση δεν είχε «εκκλησιαστικό φρόνημα»!
β. Για να μην αιωρούνται τα περί παρακοής στο Εβρ. 13,17 εκ μέρους μου σας γνωρίζω ότι για τη λειτουργική διακονία ενημέρωσα (9.6.20) εγγράφως και λεπτομερώς την Προϊσταμένη μου Αρχή και έλαβα την απάντηση ὅτι σὲ ἄλλους Ναοὺς τῆς Μητροπόλεως συντελέστηκε «πολὺ σοβαρότερο καί σπουδαιότερο ἔργο» κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἀπαγόρευσης τῆς Θ. Λατρείας! Των φρονίμων ολίγα… Νομίζω ότι από αυτή και μόνο τη φράση αντιλαμβάνεσθε ότι ο συσχετισμός που επιχειρήσατε τού Ρωμ.13, 1 με το Εβρ. 13,17 είναι τελείως άστοχος.
2. Πότε, πού και πώς «έγραψα και ζήτησα ή πρότεινα», όπως γράφετε «να αρθεί Συνοδικά, το Συνοδικά επιβληθέν «επιτίμιο» στο μακαριστό π. Γερβάσιο»; Πότε, πού και πώς «ζήτησα να ανακληθεί η Συνοδική Απόφαση επιβολής της», όπως γράφετε; Μάλλον άλλο κείμενο και όχι το δικό μου διαβάσατε, γιατί ποτέ και πουθενά και με κανένα τρόπο δεν ζήτησα -ούτε καν διανοήθηκα!- όσα εσείς αναφέρετε ότι γράφω!
3. Τα λεγόμενά σας περί «επιλεγμένων μετεχόντων» στις Θ.Λ. δεν αφορούν εμένα! Σας το λέω κατηγορηματικά! Από τους πιστούς που λειτουργούνταν στην περσινή καραντίνα λιγότεροι από τους μισούς ήταν γνωστοί μου (οικογενείς, ενορίτες, πνευμ. παιδιά ή φίλοι) οι περισσότεροι μού ήταν πριν τελείως άγνωστοι. Πώς το πληροφορήθηκαν; να είναι καλά η πατρινή δημοσιογραφία… Το περισσόν (για την ώρα) εκ του πονηρού! Εννοείται ότι σε κατ’ ιδίαν επικοινωνία τα στοιχεία είναι στη διάθεσή σας.
Τα περί «επιλεγμένων μετεχόντων» να τα αναζητήσετε κυρίως στην «αντίπερα όχθη» των τάχα και νομιμοφρόνων ομοφρόνων σας… Εκεί θα δείτε με ποιο κριτήριο γίνεται η επιλογή των πιστών για τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου numerus clausus των 9 ή 25 ή 50 “τυχερών” πιστών και είμαι σίγουρος ότι θα φρίξετε… Στην «αντίπερα όχθη» κ. Κοτταδάκη, στην «αντίπερα όχθη» των “νομιμοφρόνων” ομοφρόνων σας οι μομφές και τα υπονοούμενά σας…
4. Αναφορικά με το «απευκτέο κάποιων «αδελφών του Χριστού» και το «τελευταίον εκβάν»!»: Έχετε κάποια στοιχεία ότι κάποιος κόλλησε ή νόσησε ή απεβίωσε και η αιτία ήταν η συμμετοχή του σε Θ. Λ. που τέλεσα; Παρακαλώ να με ενημερώσετε, διότι δεν έπεσε στην αντίληψή μου ούτε στην αντίληψη κάποιου άλλου ότι έστω και μία από τις χιλιάδες ανθρωποπαρουσίες σε Θ. Λ. που τέλεσα να κόλλησε ή νόσησε ή απεβίωσε και η αιτία να ήταν η συμμετοχή του σε μία από τις 134 Θ.Λ. ή τις 275 άλλες ακολουθίες που τέλεσα από την έναρξη της καραντίνας 16.3.20 μέχρι σήμερα 21.3.21. Και, ασφαλώς, δεν είμαι μόνος! Η συντριπτική πλειοψηφία των ιερέων το ίδιο θα μπορούσε να σας πει… Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει τη μόλυνση με τον ιό με τη Θ. Λ.! Αυτό, όπως έχω κατ' επανάληψιν γράψει, δεν αποκλείει την πιθανότητα ασθενείας των κληρικών. Από καμία περίπτωση όμως δεν προκύπτει ότι κόλλησα στη Θ.Λ. (υπενθυμίζω το κείμενό μου για τον Άγ. Δημήτριο της Θεσσαλονίκης)
5. Ας μου επιτρέψετε όμως να αντιστρέψω το ερώτημα που μου θέσατε και να το θέσω σε εσάς: «Μήπως είναι ώρα οι της ίδιας γραμμής να αναρωτηθείτε μέσα σας -με συγχωρείτε για το θράσος- μπας και γίνατε έτσι υπαίτιοι και για το απευκτέο κάποιων “αδελφών του Χριστού”». Και για τον Χριστιανό πιο απευκταίο από το απευκταίο που εσείς υπονοείτε (θάνατος) είναι να πεθάνει κάποιος ανεξομολόγητος και ακοινώνητος γιατί δεν έβρισκε παπά λόγω της καραντίνας…
Αναζητείστε το μερίδιο ευθύνης που απορρέει από τη γραφίδα σας για το φοβερότατο αυτό «απευκτέο κάποιων «αδελφών του Χριστού».
(συνεχεια)

π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

συνέχεια...
6. Επισημαίνω και πάλι ότι δεν βλέπω να αμφισβητείτε ή να προβάλλετε ουσιαστική αντίρρηση για τις διαπιστώσεις που επισημαίνω στην υποσ. 8. Δυστυχώς για όλους μας αυτή είναι η τραγική εκκλησιαστική πραγματικότητα που ζούμε.

Ο Θεός να μας ελεήσει

Bardanus Filippicus είπε...

"δεν έπεσε στην αντίληψή μου ούτε στην αντίληψη κάποιου άλλου ότι έστω και μία από τις χιλιάδες ανθρωποπαρουσίες σε Θ. Λ. που τέλεσα να κόλλησε ή νόσησε ή απεβίωσε και η αιτία να ήταν η συμμετοχή του σε μία από τις 134 Θ.Λ. ή τις 275 άλλες ακολουθίες που τέλεσα από την έναρξη της καραντίνας 16.3.20 μέχρι σήμερα 21.3.21":

Χίλια συγγνώμη, αλλά, πώς είναι δυνατόν πνευματικός άνθρωπος να παίρνει τέτοια ευθύνη και να ισχυρίζεται τέτοια πράγματα; Έχει ιδία γνώση του τι συνέβη σε κάθε άνθρωπο ή του δώσαν αναφορά;
Πώς συμβαίνει όμως σε γηροκομεία και μοναστήρια να νοσούν ο ένας μετά τον άλλον; Πού συχνάζουν οι τελευταίοι; Τη δικαιολογία την ξέρω: στην κοινή τράπεζα.

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

"ΑΜΗΝ" Αθ.Κοτταδακης

Ανώνυμος είπε...

Ωραία τα γράφει με στατιστικούς αριθμούς ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος για την πληθώρα των Λειτουργιών που πραγματοποίησε στην 1η Καραντίνα. Δεν μας λέει τώρα κάτι για την 2η που όπως ακούω η Πατρα είναι για κλάματα.
Θα πω όμως ότι η αδελφή μου η οποία πήγανε σε Λειτουργίες που έκανε ο Πνευματικός της εμφάνισε συμπτώματα του Κορωνοϊού έκανε τεστ και βγήκε θετική. Μετά πέντε μέρες εισήχθη σε ήπια μορφή στο νοσοκομείο τώρα αναρρώνει και πηγαίνουν όλα καλά.
Το πρώτο τηλέφωνο που δέχθηκε ήταν του ιερέα που έκανε τις Λειτουργίες όπου της ζήτησε να «κάνει υπακοή για να μην διασυρθεί η Εκκλησία κλπ κλπ» και στην ιχνηλάτησει να μην αναφέρει για την συμμετοχή της στην Θεία Λειτουργία. Η αδελφή μου δεν πήγαινε πουθενά χωρίς μέτρα μόνο στην Εκκλησία σε όλη την διάρκεια της ακολουθίας δεν φορούσε μάσκα. Το λέω αυτό διότι το από την έρευνα με την απόκρυψη βγήκε ως «ορφανό». Τώρα είναι στο σπίτι της με μικροσυμπτώματα. π. Αναστάσιε Γκοτσόπουλε μου είπε η αδελφή μου ότι και άλλοι από αυτή την παρέα γνωστοί της έχουν ιό. Δεν μπορώ να γνωρίζω και δεν λέω τίποτα για σας και τις Λειτουργίες σας. Για την αδελφή μου πιστεύω όπως και εκείνη ότι κόλλησε στην Λειτουργία μαζί με τους άλλου που απουσίαζαν πριν από αυτή. Το γεγονός που σας έγραψα έγινε στην Αθήνα χωρίς ποτέ να επέμβει η αστυνομία. Η ίδια μου είπε ότι αν και ο ιερέας έμαθε για το ότι αρρώστησαν πιστοί έκανε χαιρετισμούς και χθες ο ναός είχε κόσμο μετά από πληροφορίες φιλενάδας της.
Μήπως τέτοια γεγονότα έγιναν και αλλού και απομυθοποιήθηκαν;

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Η θέση του «ΑΜΗΝ» που έγραψα, είναι μετά το: «ο Θεός να μας ελεήσει», του π. Α.Γ., όχι εκεί που βρέθηκε από τεχνική αδεξιότητα-αδυναμία δική μου. Εκεί έχουν θέση και όσα ακολουθούν μετά από κάποια νεώτερα του ίδιου όπως : «Από τους πιστούς που λειτουργούνταν στην περσινή καραντίνα, λιγότεροι από τους μισούς ήταν γνωστοί μου (οικογενείς, ενορίτες, πνευμ. παιδιά ή φίλοι) οι περισσότεροι μου ήταν πριν τελείως άγνωστοι … Για τη λειτουργική διακονία(αυτή) ενημέρωσα (9.6.20) εγγράφως και λεπτομερώς την Προϊσταμένη μου Αρχή-Μητροπολίτης Πατρών-και έλαβα την απάντηση-του Μητροπολίτη Πατρών- ὅτι σὲ ἄλλους Ναοὺς τῆς Μητροπόλεως συντελέστηκε «πολὺ σοβαρότερο καί σπουδαιότερο ἔργο» κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἀπαγόρευσης τῆς Θ. Λατρείας»! Πάντα ταύτα ευανάγνωστο, βέβαια, παρότι, στο μεταξύ η Διαρκής Ιερά Σύνοδος-Προϊσταμένη Αρχή όλων-θέλετε κατά χρέος ευθύνης, θέλετε «κατ’ οικονομίαν», έχει αποφασίσει εφαρμογή των Υγειονομικών οδηγιών του Κράτους.
Τώρα, όλο αυτόν τον καιρό κάθε Κυριακή παρακολουθώ τηλεοπτικά τη Θεία Λειτουργία από το Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών. Και βλέπω ότι, αυτή τελείται ενώπιον κενών καθισμάτων, με το Ναό εντελώς άδειο από πιστούς ! Όπερ σημαίνει ότι ο Αρχιεπίσκοπος εφαρμόζει τις αποφάσεις της προϊσταμένης και του ίδιου Αρχής, της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Άρα, κατά το σκεπτικό του π. Α.Γ. δεν εφαρμόζει την Αποστολική πρακτική-εντολή : «Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις»! Αντίθετα, ο π. Α. Γ.-και όσοι άλλοι- λειτουργώντας στη διάρκεια της καραντίνας, παραβιάζει την Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αλλά βέβαια εφαρμόζει την Αποστολική πρακτική-εντολή : «Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» ! Άφησα έξω το Μητροπολίτη Πατρών, γιατί δεν ξέρω πώς έχουν αυτά που του αποδίδει.
Καθένας μπορεί να συναγάγει ό,τι δει ! Από πλευράς μου, ένα τελικό «Αμήν» ! Όντως. «Ο Θεός να μας ελεήσει» ! Αθανάσιος Κοτταδάκης.

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Αναστάσιος με την επιστολή(;) του στον κάτι έχει να πας πει; Διπλωματική η απάντηση του κ. Κοττ. επί της μπηχτής αυτής. Θα παρακαλούσα τον αιδεσιμολογιώτατο π. Αναστάσιο να δημοσιοποιήσει τουλάχιστον την δικιά του Επιστολή.
Γ. Α.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ.Bardanus Filippicus
1. Όσους έρχονται στη Θ. Λ. τους γνωρίζω, πλέον, ΕΝΑΝ-ΕΝΑΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ (και της 1ης και της 2ης καραντίνας, αγαπητέ ανώνυμε 10:26) και αυτό που σας γράφω είναι η πραγματικότητα. Ξέρω ότι δεν μπορώ να σας πείσω, αλλά αν θέλεις "έρχου και ίδε"!
2. Αν κατάλαβα καλά, σύμφωνα με την άποψή σας στα μοναστήρια και στα γηροκομεία ο μόνος χρόνος κοινής συνάθροισης είναι η Λειτουργία και ο μόνος τόπος κοινής συνάθροισης είναι η Εκκλησία.
Συνεπώς η Λειτουργία και η Εκκλησία φταίνε για τη μόλυνση!
Θέλετε να πάρουμε στα σοβαρά την επιχειρηματολογία σας; Στα ιδιωτικά γηροκομεία (Ασβεστοχώρι, Περιστέρι, Αθήνα κλπ) που έχουν αποδεκατιστεί από τον ιό έχουν Εκκλησία και λειτουργούνται οι γέροντες και γι΄ αυτό αρρώστησαν;
Νομίζω δεν είναι κακό να είμαστε σοβαροί με τα σοβαρά ζητήματα;
π. ΑΚΓ

Ανώνυμος είπε...

Πέθανε κληρικός στην Πάτρα μας που έγραψαν ότι δεν ήταν από κοβιντ 19. Στον ναό του έκαναν απολύμανση. Στην κηδεία που έγινε χωρίς να ανακοινωθεί ήταν μόνο ο γιός. Η παπαδιά ή νοσεί ή είναι σε καραντίνα. Γιατί αφού πέθανε από άλλη αιτία; Πολλά τα ερωτηματικά;;;; μην επεκταθώ σε περισσότερες λεπτομέρειες για την στάση κληρικών γιατί θα αρχίσει η λογοκρισία. Κάθε χώρος συνάθροισης είναι επικίνδυνος. Τον ίδιο κίνδυνο διατρέχουν και όσοι είναι στον ναό για μυστήριο ή ακολουθία. Πολλοί ικανοί θεολόγοι κληρικοί έχουν γράψει για αυτό.
Πατρινός Εκκλησιαστικός

Ανώνυμος είπε...

Η διελκυστίνδα αυτή δεν θα βγάλει νικητή. Οι ιερείς έχουν απύθμενο εγωισμό και δεν γνωρίζουν να σιωπήσουνε ή να πουν συγνώμη. Θέλουν σαν φελλοί πάντα να επιπλέουν.

Ανώνυμος είπε...

Των φρονίμων ολίγα π. Αναστάσιε.
Ο π. Γερβάσιος θα έγραφε τόσα και τόσα. Οι επίγονοι του ούτε ένα αφιέρωμα δεν αξιωθήκατε να γράψετε με την εξωστρέφεια και την αυτοπροβολή. Για αυτόν έγραψε ο Λόης και ο π. Κύριλλος. Των φρονίμων ολίγα.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί άραγε μερικοί σχολιαστές κατηγορούν την Εκκλησιαστική Σύναξη για την Θεία Λειτουργία της Κυριακής, ως υπαίτια για μετάδοση του ιού ?
Θα έπρεπε τουλάχιστον, για να είναι αντικειμενικοί, να κατηγορήσουν την προσέλευση στις Τράπεζες, στις Εφορίες, στα Σουπερμάρκετς, στα Συνεργεία αυτοκινήτων, στις πλατείες, στις πολιτικές συγκεντρώσεις, στα αρτοποιεία, στα Φαρμακεία, και όπου αλλού παρατηρείται συγκέντρωση ανθρώπων.
Κάθε μέρα ανακοινώνονται περίπου 2000 κρούσματα πανελληνίως, δηλαδή 60.000 κρούσματα το μήνα. Ολοι αυτοί εκκλησιάζονται ή είναι συγγενείς εκκλησιαζομένων ? Τότε θα πρέπει οι Κληρικοί να είναι πανευτυχείς και οι Αγγελοι στον ουρανό να πανηγυρίζουν, που τόσοι πολλοί Ελληνες απέκτησαν Ευσέβεια και εκκλησιάζονται εν μέσω λοιμού.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε θα σου δώσω κάποιες απαντήσεις.
Στις τράπεζες μπαίνουν ορισμένοι που περιμένουν και μπαίνει περιορισμένο αριθμός.
Στις εφορίες για να πας πρέπει να έχεις συγκεκριμένο ραντεβού.
Στα σούπερ μάρκετ περιμένεις όπως στις τράπεζες.
Τα συνεργεία είναι παντού ανοιχτά και δεν είδα όταν πήγα ότι είμαστε τρεις πελάτες και ήταν ανοιχτές οι πόρτες.
Στις πλατείες πραγματικά γίνετε το έλα να δεις. Δεν πάω αν και ανοικτός ο χώρος.
Οι πολιτικές συγκεντρώσεις είναι στους δρόμους και εκεί συμβαίνει το έλα να δεις.
Στα αρτοποιεία όπως στα σούπερ μάρκετ.
Στα φαρμακεία στην Πάτρα δεν σε βάζουν μέσα. Περιμένεις έξω.
Στους ναούς. Πολλοί είναι υποδειγματικοί. Οι Λειτουργίες είναι σε κλειστούς χώρους και όχι υπαίθριες με παράθυρα και πόρτες κλειστές. Την Κυριακή σε κάποιο χώρο ήταν 120 και πλέον πιστοί χωρίς μάσκα η πλειοψηφία. Σε άλλη περίπτωση ο Ναός ήταν με τον εφημέριο αλλά στον διπλανό χώρο 100 στοιβαγμένοι με κλειστά παράθυρα και πόρτες. Εφημέριος επί μήνες δεν λειτουργεί στο ναό του αλλά μόνιμα αλλού με πολλούς δεν γνωρίζω έχω να πάω στον σημείο 15 χρόνια. Σε παρόμοια περίπτωση 170 στους χαιρετισμούς.
Η Πάτρα είναι μικρή και από τα κουτσομπολιά των πιστών μαθαίνεις πράγματα που από σεβασμό δεν τα γράφεις.
Το ίδιο θα συμβαίνει και σε άλλες πόλις μικρές.
Ρώτα πόσοι κληρικοί είναι τώρα άρρωστοι.

Ανώνυμος είπε...

Καλό σας μεσημέρι κ. Κωστόπουλε και καλή σαρακοστή.
Πρώτη φορά γράφω για να εκφράσω το παράπονό μου.
Είμαι ένας εκ των αναγνωρίσιμων ηθοποιών που στα 58 μου τώρα εδώ και καιρό δεν εργάζομαι.
Ακούω κληρικούς οι οποίοι έπρεπε να καλύπτουν με το ράσο τους όλους τους ανθρώπους ευσεβείς και αμαρτωλούς να κοιτάζουν την πάρτη του. Κατηγορούν επαγγελματικές τάξεις που τα ακολουθούν τα υγειονομία πρωτόκολλα και λένε γιατί αυτοί και εμείς όχι.
Εγώ ως ηθοποιός είναι άνεργος δεν λαμβάνω τον μισθό μου οι κληρικοί τον λαμβάνου. Εκτός και οι διαμαρτυρίες τους για την Θεία Λειτουργία είναι το χάσιμο των τυχερών από τα πρόσφορα. Σας παρακολουθώ για μια πνευματική ανάσα από την καθημερινότητά μου. Βλέπω σε ναούς που τελούν εορτή αν και κεκλισμένων των θυρών (αυτό συμβαίνει σε λίγους ναούς) να έχουν αρτοκλασίες άρα τα τυχερά τα παίρνουν.
Αγαπητέ κ. Κωστόπουλε τα θέατρα είναι κλειστά. Στο μικρό διάσημα που άνοιξαν τηρήθηκαν πλήρως τα μέτρα και δεν υπήρξε ούτε ένα κρούσμα στους θεατές μας. Ακόμα και εμείς είχαμε αποστάσεις στην σκηνή αν και υποβαλλόμαστε προ της παραστάσεως σε τεστ. Θα παρακαλούσα του κληρικούς μας οι οποίοι είχαν πολλές απώλειες σε επισκόπους, πάρα πολλές σε ιερείς και μοναχούς να σταματήσουν την καραμέλα της κατηγορίας. Ο Κύριος είπε ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο να πάρει. Γιατί δεν γράφουν για τις απώλειες και μας λένε μα στην εκκλησία δεν κόλλησε κανένας. Να υποθέσω ότι μητροπολίτες και μοναχοί κόλλησαν σε εκτός εκκλησίας μέρη. Αυτό θα ήταν βλασφημία στην αγία μνήμη τους.
Ο κόσμος είναι μικρός κληρικός που μας κατηγορεί πληροφορήθηκα ότι δεν πάει στην ενορία του αλλά σε κάποιο άλλο παρεκκλήσιο όπου συρρέουν πιστοί με την ανοχή της αστυνομίας. Δεν είναι ο μοναδικός γιαυτό δεν καταγραφώ όνομα. Σε άλλους κόβουν πρόστιμα στους κληρικούς όχι. Μπορώ εγώ να θέσω σε παράτυπη λειτουργία το θέατρο και να παίζω; Ο κληρικός αυτός θα με ξεσκίσει από την φανατική του αγάπη.
Είμαστε σε κατάσταση κινδύνου και έχω την γνώμη ότι όποιος δεν τηρεί τους νόμους βάζει το λιθάρι να γεμίζουν τα νοσοκομεία και να βρίσκουνε εργασία στα γραφεία τελετών.
Καλά μυαλά σε κληρικούς και λαϊκούς.