ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
18 & 19.2 Τα Σαράντα, το Τρισάγιο, ο Τάφος, και κυρίως ο χαραγμένος σ’ αυτόν στίχος του Ευαγγελιστή Ιωάννη, κάτι σαν απόηχος απαλός του: «Και, η παλιά Ελλάδα», η αφορμή για όσα ακολουθούν.
Με μια διευκρίνιση ότι εκείνο το. «Ανθρώπινα, πολύ ανθρώπινα», συν ελληνορθόδοξα όσα ακολουθούν, τίποτε περισσότερο. Ευδιάκριτα έξω, πέρα, μακριά από τα ξύλινα τα λόγια τα … πολιτικά», συμπληρώνεται σήμερα με Γκαίτε. «Μισώ κάθε αγυρτεία σαν αμαρτία, αλλά περισσότερο την πολιτική αγυρτεία, που οδηγεί στην αθλιότητα και στην καταστροφή …». Και με Πανεπιστημιακό Καθηγητή της Φιλοσοφίας πιο ειδικά. «Τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα σήμερα δεν έχουν πολιτικό λόγο … Ερώτημα πρώτο. Θέλουν τα κόμματα να έχουν πολιτικό λόγο; Ερώτημα δεύτερο, προ-υποθετικό του πρώτου. Ξέρουν τι σημαίνει πολιτικός λόγος;» -Χρήστος Γιανναράς, Εφημερίδα «Η Καθημερινή»,19/2.
****** ***
******
Ένα έτος, λοιπόν μετά την άψογη ανάληψη της θέσης του κατά το Σύνταγμα «ανεύθυνου» Ανώτατου Άρχοντα της χώρας, μόλις είκοσι πέντε ενιαυτών ο Κωνσταντίνος, και τα πρώτα σύννεφα στον ορίζοντα επικίνδυνα -Ιούλιος 1965. Και δυο χρόνια μετά -Απρίλιος 1967- ξαφνικά είναι βραχυκυκλωμένος, παγιδευμένος, αιχμάλωτος ξυνωρίδας επίορκων στρατιωτικών. Εφτά μήνες αργότερα-Δεκέμβριος 1967 -αποτολμά ανατροπή τους ανεπιτυχώς. Χάνει έτσι ουσιαστικά-τυπικά μετά το Δημοψήφισμα του 1974- και τη θέση του ως Ανώτατου Άρχοντα της χώρας. Πλην κρατάει de facto υπέρ εαυτού ότι έχει αποσοβήσει επικίνδυνο διχασμό, ενδεχόμενα και εμφύλιο αιματηρό! Βέβαια, όχι επελθόντα αργότερα βαριά για τη χώρα δεινά. Για τα οποία ευκρινώς άλλοι φέρουν την ευθύνη, δεν είναι όμως αμέτοχη και η απαρχή, ως και ο ίδιος ομολογεί!
Ταύτα συν το γεγονός ότι,
από την μεταπολίτευση και εξής σεβάστηκε τη νέα τάξη πραγμάτων! Θέλησε,
επεδίωξε να ζήσει κι έζησε ως απλός Έλληνας πολίτης οικογενειακώς όσο πιο πολύ
χρόνο μπορούσε, και τι λαχτάρα, τι χαρά αφελότητας καρδίας παιδικής στην
αγαπημένη του πατρίδα Ελλάδα, δημιουργούν
μέσα του, ως αφήνει ευδιάκριτα να φανεί σε δημοσιευθέντα απομνημονεύματα, την όχι αβάσιμη αίσθηση ότι, δε δίστασε να κάνει την προσωπική του υπέρβαση στην κρίσιμη ώρα και
στιγμή! Πράγμα το οποίο βέβαια δεν παύει να μένει ανοιχτό στην ιστορική
μελέτη, έρευνα, και κρίση σε απώτερο
εύθετο χρόνο, και βέβαια πιο νηφάλιο.
Διό και, με το κάτω από την πλάκα «λείψανο» του διάβα του από τη γη, ψιθυρίζοντας θαρρείς. «Άρα τις εστί, βασιλεύς ή στρατιώτης, πλούσιος ή πένης, δίκαιος ή αμαρτωλός», έκρινε ενσυνείδητα εμφανώς ως χριστιανός ορθόδοξος, να χαράξει επ’ αυτής τον αποχαιρετισμό του στους επιγενόμενους Έλληνες συμπατριώτες και αδελφούς με τον πιο αυθεντικό του Ευαγγελιστή Ιωάννη υπομνηματισμό : «Ο Θεός αγάπη εστί ! Και ο μένων εν τη αγάπη, εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ» -Α' Ίωάν. δ' 16.
Αθανάσιος Κοτταδάκης
3 σχόλια:
..... και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα
Μας δίδαξε πολλά η οικογένεια αυτή. Είναι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ από τις παραδοσιακές Ελληνικές. Δεν συζούσε ο Κωνσταντίνος με κάποια αλλά με την γυναίκα του, και τα παιδιά του δείχνουν αυτό το κάτι άλλο, που δεν υπάρχει στις περισσότερες των οικογενειών των πολιτικάντηδων. Δεν είμαι βασιλόφρονας αλλά την οικογένειά του την ζήλεψα.
Θέλει πολλή λεβεντιά,ανοικτό μυαλό και πάνω απ' όλα έλλειψη εμπάθειας,για να κατανοήσει κανείς, να εκτιμήσει και να αποτιμήσει την προσφορά του Κωνσταντίνου και του βασιλικού θεσμού στην Ελλάδα.Δεν θέλομε να γίνουμε μάντεις κακών, όμως στα αμέσως προσεχή χρόνια θα βιώσουμε σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια τον εθνομηδενισμό και την καταρράκωση των αξιών.Τα πολιτικά κόμματα που υποτίθεται ότι στηριζαν και στηρίζουν αυτές τις αξίες έχουν αναδειχθεί στους καλύτερους Δουρειους Ιππους της ΝΤΠ. Είναι προς τιμήν του Αρχιεπισκόπου και της Ιερας Συνόδου ,που αψήφισαν την υπόδειξη των κρατούντων και κάνοντας την υπέρβαση ,τίμησαν τον Κωνσταντίνο και την Ιστορία μας ,ακολουθώντας το Βυζαντινό τυπικό. Για όσους μας θεωρούν Βυζαντινολιγούρηδες (είναι όρος γνωστου αρθρογράφου του Ιστολογίου) ,τους χαρίζουμε τη"δημοκρατία" τους. Να δουμε όμως πως θα αντιμετωπίσουν την επερχόμενη αποκαθήλωση των συμβόλων και την συνταγματική επισημοποίηση της ανεξιθρησκείας. Εμείς όμως εις πείσμα τους θα κρατήσουμε στην καρδιά μας την παλια Ελλάδα,με τις αδυναμίες της αλλά και τη δόξα και τις αξίες της.
Δημοσίευση σχολίου