Δευτέρα 13 Μαΐου 2024

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ - του Κωνσταντίνου Χασόγια

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

-του Κωνσταντίνου Χασόγια, Θεολόγου του Ε.Κ.Π.Α.

Το Πάσχα για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς είναι “Εορτή Εορτών και Πανήγυρις Πανηγύρεων” αφού κατ’ αυτήν την ημέρα πανηγυρίζουμε την Ανάσταση του Χριστού όχι ως ένα στατικό ιστορικό γεγονός, σαν κάτι που συνέβη σε πολύ παρελθοντικά χρόνια, αλλά σαν προσωπικό βίωμα όλων μας, ως μία προσωπική νίκη του κάθε Χριστιανού έναντι του θανάτου, ο οποίος, με την Ανάσταση του Χριστού, έγινε ένα απλό πέρασμα, μια διάβαση από την επίγεια και εφήμερη αυτή ζωή, στην ανέσπερη Βασιλεία του Θεού. Η Ανάσταση του Χριστού μεταμόρφωσε τη δραματικώτερη τραγωδία σε αιώνιο θρίαμβο και νίκη αφού ο Κύριος μας κατέστησε μετόχους της αιωνίου ζωής.

Τι είναι όμως η Ανάσταση και ποιους αφορά; Πόσοι συμπατριώτες μας ζώντας μέσα στη βεβαρημένη καθημερινότητα γνωρίζουν με ακρίβεια το περιεχόμενο αυτού του μυστηρίου;

Αναφορικά με το μυστήριο της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού πρέπει αρχικά να επισημανθεί ότι αυτή αποτελεί το υπέρλογο γεγονός που έγινε το θεμέλιο της χριστιανικής πίστης και επί του οποίου θεμελιώθηκε η Εκκλησία και ο Χριστιανισμός. Ο κενός τάφος του Ιησού- που αναφέρεται και στους τέσσερις Ευαγγελιστές- (ενδεικτικά μνημονεύεται ο Ευαγγελιστής Μάρκος (16: 5-6)  «Καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν.

Ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν.») τον οποίο αντίκρισαν οι Μυροφόρες γυναίκες καθώς και οι Ρωμαίοι στρατιώτες οι οποίοι είχαν την ευθύνη για την  φρούρησή του, ήταν η αποκάλυψη  της Αναστάσεως του Ιησού, του Υιού και Λόγου του Θεού, ο οποίος νίκησε τον θάνατο και εγκαινίασε τη Βασιλεία Του. Η Ανάσταση Του αφορά όλους τους πιστεύσαντες στον Χριστό, κατά τον Ευαγγελικό λόγο (Μάρκ. 16, 16: «Όποιος πιστέψει και βαπτισθεί θα σωθεί»).

Ο Ιησούς με τη σταυρική Του θυσία, τον θάνατο και την Ανάστασή Του, κατάφερε να ξεπεράσει τον αισθητό κόσμο και να αξιώσει τον άνθρωπο που είχε εκπέσει από τον Παράδεισο λόγω της αμαρτίας, να συμφιλιωθεί με  τον Τριαδικό Θεό. Με την Ανάσταση του Ιησού, ο άνθρωπος δύναται να επιστρέψει στον Παράδεισο, να γίνει για αυτό που πλάσθηκε από την αγάπη του Δημιουργού Του, κατά χάριν Θεός.

Τη νίκη του Χριστού έναντι του θανάτου παρουσιάζει επίσης γλαφυρά και  ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην αναστάσιμη θεία λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα. Για αυτό και στο τέλος του όρθρου της Αναστάσεως, στον Κατηχητικό Λόγο του ιερού Χρυσοστόμου, διαβάζουμε θριαμβευτικά: «Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται, Ανέστη Χριστός και νεκρός οὐδείς ἐπί μνήματος!». Ο Χριστός νίκησε το θάνατο και έδωσε το δώρο της αιώνιας ζωής στον άνθρωπο τον οποίο έκανε μέτοχο της Αναστάσεως Του.

Με την Ανάσταση του Ιησού, ο πιστός  δεν κατατρύχεται πλέον από τον φόβο του θανάτου διότι ο Κύριος κατέλυσε το κράτος του Άδη.  Η Ανάσταση του Χριστού είναι ο ζωοδότης πυρήνας της χριστιανικής πίστης και εξαιτίας αυτής όταν επέλθει  η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου θα αναστηθούν όλοι οι άνθρωποι της οικουμένης.

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν,
θανάτῳ θάνατον πατήσας,
καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι,
ζωὴν χαρισάμενος!

Χριστός Ανέση- Αληθώς Ανέστη!

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  1. Η Καινή Διαθήκη.
  2. Μητροπολίτη Ιλαρίωνος Αλφέγιεφ, Το μυστήριο της Πίστης, εκδ. Εν Πλώ, Αθήνα, 2011.
  3. Γεωργίου Πατρώνου, Η ιστορική Πορεία του Ιησού, εκδ. Δόμος, Αθήνα, 1997.

Δεν υπάρχουν σχόλια: