Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Στον αδελφό µου Μιχάλη - Ευτυχία Γερ. Μάστορα


Στον αδελφό μου Μιχάλη

Ήρθες και µ' ηύρες στ' όνειρο, στον ύπνο το βαθύ µου,
κι ήτανε των Ταξιαρχών, που είχες τ' όνομά σου,
και πέρασα απ' το σπίτι σου να σε πολυχρονίσω,
µα ήταν το σπίτι σου κλειστό κι ήταν αμπαρωμένο,
και πήρα το τηλέφωνο, να σέ 'βρω στην Αθήνα
και χτύπησε ... και χτύπησε ... κι απόκριση δεν πήρα.
Τέτοιαν ημέρα σήμερα πώς έφυγες, πού πήγες,
και δε σε βρίσκω πουθενά να σε πολυχρονίσω;
Κι από την έγνοια την πολλή ταράχτηκε η ψυχή µου
και τ' άνοιξα τα µάτια µου κι ήτανε βουρκωμένα.

Κι όπως ο ύπνος µ' άφηκε κι ο λογισµός ξυπνάει,
το δάκρυ από τα µάτια µου κυλά και δε στεγνώνει,
που θα 'ναι των Ταξιαρχών και θα 'σαι μοναχός σου,
στο άσπρο σου μνήμα, στους Παξούς, στον Άγιο Κωσταντίνο.
Μηδέ βοριάς µηδέ νοτιάς: µου κλείνουνε το δρόµο
µηδέ θαλασσοταραχή µέ σταματάει μακριά σου,
και ταξιδεύω κι έρχοµαι να σέ 'βρω στο Νησί µας.

Πήγα και λειτουργήθηκα πέρα στον Ταξιάρχη
κι ο παπα-Σπύρος λειτουργός, μαζί κι ο παπα-Αντρέας
και τα θολά τα µάτια µου σε βλέπουν στο ψαλτήρι,
κι ύμνους ακούω και ψαλμούς κι ακούω εσύ να ψέλνεις.

Και σαν τελειώνει η εκκλησιά, ερχόμαστε κοντά σου,
και συναζόμαστε πολλοί στ' άσπρο σου μνήμα γύρω,
αδέλφια, πρωτοξάδερφα και φίλοι και γνωστοί σου,
και το καντήλι ανάβουμε και το λιβάνι καίμε
κι αντί για δώρα και γλυκά, σού φέρνουμε λουλούδια
κι αντί να σε φιλήσουμε, το μνήμα σου φιλούμε
κι αντί για πολυχρονισμό, σού κάνουμε τρισάγιο.

Ευτυχία Γερ. Μάστορα (Παπαγεράσιµου) 

Παξινοί Δεκαπεντασύλλαβοι

Να προσεύχεσαι να καθαριστείς - Άγιος Νείλος ο Ασκητής

Πρώτα - πρώτα να προσεύχεσαι να καθαριστείς από τα πάθη σου· δεύτερο, να απαλλαγείς από την άγνοια και τη λήθη· και τρίτο, να απαλλαγείς από κάθε πειρασμό και εγκατάλειψη Θεού.   
Άγιος Νείλος ο Ασκητής

Συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων -π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος


Τον αδελφό σου, θα τον βοηθήσει και θα τον φωτίσει μόνο το παράδειγμα σου· δηλαδή η συνέπεια σου μεταξύ λόγων και έργων σου.  

Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Γιαννακόπουλος

ΦΩΣ εκ ΦΩΤΟΣ - Μαρία Π. Μ.


Μαρία Π. Μ.

ΦΩΣ εκ ΦΩΤΟΣ


Από την δημιουργία
του κόσμου
έως την Αιωνιότητα
 σε έμμετρη μορφή.

 

Θεσσαλονίκη 2008



Η ποιήτρια γράφει μεταξύ των άλλων στο «Εισαγωγικό Σημείωμα»:  
«.. Είναι ένα πνευματικό ταξίδι, απ’ την αρχή του κόσμου έως την αιωνιότητα, συνυφασμένο με τον θησαυρό της Αγίας Γραφής και τους λόγους των Αγίων Πατέρων….
Απευθύνεται σε κάθε ψυχή, που αναζητάει την αλήθεια, με απλότητα και ευθύτητα διότι ευθύς είναι ο Κύριος.»

Ιερά Πανήγυρη της Αγίας Αικατερίνης (Νοέμβριος 2011) στο Σινά

Δημοσιεύω τις φωτογραφίες τις οποίες προ καιρού μου έδωσε ο π. Παναγιώτης Θωμάς από την Ιερά Πανήγυρη της Αγίας Αικατερίνης (Νοέμβριος 2011) στο Σινά όπου συμμετείχαν προσκυνητές εκ Πατρών από τον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας.







Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος


ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ
(Εφεσ. δ’ 7-13)

Γεμάτο σπουδαία και υψηλά νοήματα είναι το Αποστολικό Ανάγνωσμα που θα ακούσουμε την Κυριακή στους Ιερούς μας Ναούς, αδελφοί μου.
Για αυτό είναι ανάγκη να το δούμε σε σύντομη μετάφραση και κατόπιν να σταθούμε σε δύο πολύ βασικά σημεία που μας τονίζει ο Απόστολος των Εθνών: «7. Στον καθένα από εμάς δόθηκε η χάρη σύμφωνα με το μέτρο με το οποίο δωρίζει ο Χριστός. 8. Γι’ αυτό λέγει η Γραφή ¨Ανέβηκε στον ουρανό και πήρε μαζί του αφθονία χαρισμάτων και τα έδωσε δώρα στους ανθρώπους¨. 9. Το δε ανέβηκε τι σημαίνει; παρά το ότι κατέβηκε πρώτα στα κατώτερα μέρη της γης (στον Άδη δηλαδή) 10. Αυτός που κατέβηκε, αυτός είναι και που ανέβηκε πάνω από όλους τους ουρανούς, για να γεμίσει (με την παρουσία Του) τα πάντα. 11. Και αυτός επίσης έδωσε άλλους μεν ως Αποστόλους, άλλους δε ως Προφήτες, άλλους δε ως Ευαγγελιστές (δηλ. περιοδεύοντες κήρυκες του Ευαγγελίου), άλλους δε ως Ποιμένες και Διδασκάλους, 12. για να καταρτίζουν τους αγίους (τους πιστούς), για να κάνουν έργο διακονίας για την οικοδομή του σώματος του Χριστού (της Εκκλησίας), 13. έτσι θα καταλήξουμε όλοι στην ενότητα που δίνει η Πίστη και η βαθιά γνώση του Υιού του Θεού, θα γίνουμε ώριμοι και θα φτάσουμε στην τελειότητα που μέτρο της είναι ο Χριστός.»

Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος - Π. Β. Πάσχος

Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος είναι από τους πιο αγαπημένους αγίους της Ορθοδοξίας μας. Κάθε χωριό και κάθε πολιτεία θάχει από να εκκλησάκι ή ένα μεγαλοπρεπή ναό αφιερωμένο στον άγιο Πρόδρομο.
Και τον τιμούν με πολύ ευλάβεια, κάνοντας ακολουθίες, αγρυπνίες, λειτουργίες, πανηγύρια στη μνήμη του, γιατί είναι κοντά στο Χριστό και την Παναγία και γιατί κάνει πολλά θαύματα σ’ όποιον ζητά με πίστη την μεσιτεία, την ικεσία και την πρεσβεία του προς τον Χριστό.
Κι όσοι ακούν και διαβάζουν τον βίο του, διδάσκονται πως πρέπει να ’ναι αγνοί και πεντακάθαροι, όπως εκείνος που αξιώθηκε ν’ αγγίξει με τα’ αγιασμένα χέρια του την «κορυφήν του Δεσπότου».
Διδάσκονται ακόμα, πως πρέπει να ’ναι ταπεινοί όπως εκείνος, που, ενώ άκουγε από το στόμα του Χριστού-πως «κανείς άλλος, δεν γεννήθηκε από γυναίκα τόσο μεγάλος, όσο ο Ιωάννης», αυτός έλεγε σ’ αυτούς που τον άκουγαν: «Δεν είμαι εγώ ο Χριστός, ούτε ο Μεσσίας, ούτε ο ήλιος της Δικαιοσύνης.
Είναι Εκείνος που έρχεται, και δεν είμαι άξιος εγώ, ούτε τα λουριά να σκύψω να τα λύσω απ’ τα υποδήματα του»! Αν ο Πρόδρομος έσκυβε πιο χαμηλά από τα υποδήματα του Κυρίου, γιατί δεν θεωρούσε τον εαυτό του άξιο, εμείς πόσο πιο χαμηλά δεν πρέπει να σκύβουμε και πόσο πιο ταπεινή γνώμη δεν πρέπει να έχουμε για τον εαυτό μας!

Π. Β. Πάσχος

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Τό ἀληθινόν φῶς ἐπεφάνη

«Τό ἀληθινόν φῶς ἐπεφάνη
καί πᾶσι τόν φωτισμόν δωρεῖται.
Βαπτίζεται Χριστός μεθ᾿ ἡμῶν
ὁ πάσης ἐπέκεινα καθαρότητος.
Ἐνίησι τόν ἁγιασμόν τῷ ὕδατι
καί ψυχῶν τοῦτο καθάρσιον γίνεται.
Ἐπίγειον τό φαινόμενον
καί ὑπέρ τούς οὐρανούς τό νοούμενον·
διά λουτροῦ σωτηρία,
δι᾿ ὕδατος τό Πνεῦμα,
διά καταδύσεως
ἡ πρός Θεόν ἡμῶν ἄνοδος γίνεται.
Θαυμάσια τά ἔργα σου,
Κύριε, δόξα σοι».

Ας τιμήσουμε σήμερα το Βάπτισμα του Χριστού - Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Εμείς δε ας τιμήσουμε σήμερα το Βάπτισμα του Χριστού και ας το εορτάσουμε σωστά με το να χαιρόμαστε πνευματικά και όχι να περιποιούμαστε την κοιλία μας. Πώς δε θα χαρούμε; «Λουσθείτε για να καθαρισθείτε». Αν μεν είσθε κόκκινοι από την αμαρτία και λιγότερο κόκκινοι από το αίμα, τότε να γίνετε λευκοί όπως το χιόνι. Αν δε είσθε κόκκινοι και άνθρωποι γεμάτοι από αίματα, τότε ας φθάσετε έστω και τη λευκότητα του μαλλιού. Πάντως καθαρισθείτε και φροντίζετε να καθαρίζεστε, επειδή με τίποτε άλλο δεν χαίρεται τόσο πολύ ο Θεός, όσο με τη διόρθωση και τη σωτηρία του ανθρώπου, για χάρη του οποίου έχουν λεχθεί τα πάντα και έχουν δοθεί όλα τα μυστήρια· για να γίνετε φωτεινά αστέρια για τον κόσμο και δύναμη ζωτική για τους άλλους ανθρώπους. Για να παρουσιασθείτε σαν τέλεια φώτα στο μεγάλο φως, και να μυηθείτε στη φωταγωγία που πηγάζει από εκεί, παίρνοντας φως καθαρότερο και δυνατότερο από την Τριάδα, της οποίας σήμερα έχετε υποδεχτεί την μία αυγή από την μία θεότητα, στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας, στον οποίον ανήκει η δόξα και η εξουσία στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Η «περιστερά» έρχεται ως το «σύμβολο» της ειρήνης - Γεώργιος Πατρώνος

Η Εκκλησία, ως μια νέα κιβωτός, θα εκφράσει συγκεκριμένα στην ιστορία τη νέα συμφιλίωση ουρανού και γης, που άρχισε με τη σάρκωση του Λόγου και φανερώθηκε κατά τρόπο «ορατό» και «σωματικό» στο γεγονός της βάπτισης του Ιησού στα νερά του Ιορδάνη. Ο άγγελος στην έναρξη αυτής της ιστορίας και κατά τη στιγμή της γέννησης του Ιησού είχε αναγγείλει την κάθοδο «επί γης» της ειρήνης. Και τώρα η «περιστερά» έρχεται ως το «σύμβολο» της ειρήνης να επιβεβαιώσει την αλήθεια εκείνη και να αναγγείλει την έναρξη της νέας και εσχατολογικής εποχής του Αγίου Πνεύματος (βλ. Ιωήλ 2,28-32• Πράξ. 2,17-20). Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος είναι η μεγάλη εγγύηση για την εγκαθίδρυση της ειρήνης στον κόσμο, με μια έννοια καθαρά σωτηριολογική αλλά και εσχατολογική. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο κύριος φορέας αυτής της ειρήνης, με κέντρο αναφοράς την εσχατολογική πραγματικότητα της Βασιλείας του Θεού, που έρχεται με την παρουσία του να εγκαινιάσει στον παρόντα ιστορικό μας κόσμο.

Γεώργιος Πατρώνος

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Στον Άγιο Γεώργιο Λάγγουρα σύναξη με θέμα: "Κρίση-κατάκριση-διάκριση" με εισηγητή τον π. Παναγιώτη Ρόδη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΛΑΓΟΥΡΑ

Την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012, το απόγευμα στην αίθουσα του υπογείου, και ώρα 7-8 μμ. Θα πραγματοποιηθή η μηνιαία απογευματινή σύναξη της ενορίας μας με θέμα: "Κρίση-κατάκριση-διάκριση".
 Ομιλητής ο π. Παναγιώτης Ρόδης
Ακολουθεί συζήτηση-είσοδος ελεύθερη.

Μνημόσυνο για την Μάχη της Κονίτσης

Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης γνωστοποιεῖ τὰ ἑξῆς:

          Συμπληρώθηκαν ἤδη ἑξήντα τέσσερα χρόνια (Δεκέμβριος 1947-Δεκέμβριος 2011) ἀπὸ τὴν ἱστορικὴ «Μάχη τῆς Κονίτσης», ἡ νικηφόρα ἔκβαση τῆς ὁποίας ἔσωσε τὴν τιμὴ καί, πρὸ παντός, τὴν ἐδαφικὴ ἀκεραιότητα τῆς Ἑλληνικῆς μας Πατρίδος.
          Θὰ τελεσθῇ καὶ φέτος, τὴν Κυριακὴ  8 Ἰανουαρίου 2012, τὸ Μνημόσυνο γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῶν ψυχῶν τῶν ἡρωϊκῶς πεσόντων μαχητῶν τῆς θρυλικῆς Μάχης. Θὰ προηγηθῇ ἡ Θεία Λειτουργία, καὶ στὶς 10:15 π.μ.  θὰ ψαλῇ τὸ ἱερὸ Μνημόσυνο στὸν Ἱ. Μητροπολιτικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου Ἄνω Κονίτσης.
          Τῆς Θείας Λειτουργίας καὶ τοῦ Μνημοσύνου θὰ προστῇ καὶ θὰ χοροστατήσῃ, ἀντίστοιχα, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κύριος ΑΝΔΡΕΑΣ. Ὁ Σεβασμιώτατος θὰ χοροστατήσῃ, ἐπίσης, καὶ στὸ Τρισάγιο ποὺ θὰ τελεσθῇ στὸ Μνημεῖο τῶν Πεσόντων, τὸ ὁποῖο βρίσκεται μέσα στὸ κοιμητήριο τῆς Ἄνω Κονίτσης. Στὴν συνέχεια θὰ ἀκολουθήσῃ μικρὴ δεξίωση στὸ Ἐνοριακὸ Κέντρο τοῦ Ἱ. Ναοῦ Ἁγ. Νικολάου, πλησίον τοῦ Κοιμητηρίου Ἄνω Κονίτσης.
          Θερμὴ παράκληση, νὰ μετάσχουμε ὅλοι. Εἶναι χρέος μας γιὰ τὴν γενιὰ ἐκείνη ποὺ πέρασε, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὶς γενιὲς ποὺ ἔρχονται.

"Ο Εκκλησιολόγος" θα κυκλοφορήσει κανονικά το Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

"Ο Εκκλησιολόγος" θα κυκλοφορήσει κανονικά το Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012 το πρωί με όλες τις ειδήσεις, τον εορτασμό των Θεοφανείων με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, καθώς, και συνέντευξη με τον συμπολίτη μας Ιεραπόστολο, Αγιορείτη Ιερομόναχο π. Θεολόγο Χρυσανθακόπουλο.

Μέχρι πότε θα διαρκέσει η κρίση; - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

«Μέχρι πότε θα διαρκέσει η κρίση; Όσο το πνεύμα των ανθρώπων παραμείνει δίχως αλλαγή. Ώσπου οι υπερήφανοι υπαίτιοι αυτής της κρίσης να παραιτηθούν μπροστά στον Παντοδύναμο. Ώσπου οι άνθρωποι και οι λαοί να θυμηθούν, την ακαταλαβίστικη λέξη “κρίση”, να τη μεταφράζουν στη γλώσσα τους, ώστε με αναστεναγμό και μετάνοια να φωνάξουν: “η Θεία δίκη”!»  
Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Ψυχή ολόρθη - Διονύσιος Σολωμός


Χαρές και πλούτη κι αν χαθούν, και τα βασίλεια κι όλα,
τίποτα δεν είναι σαν στητή, μένει η ψυχή κι ολόρθη.

Διονύσιος Σολωμός

Μέγας Αγιασμός - Μεγάλο φάρμακο - π. Βασίλειος Βολουδάκης

Στις 5 Ιανουαρίου, τελείται στους Ορθοδόξους Ιερούς Ναούς η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού και εν συνεχεία οι ιερείς θα αγιάσουν τα σπίτια όσων χριστιανών το επιθυμούν και το ζητήσουν.

Η ίδια Ακολουθία θα τελεσθεί και αύριο, εορτή των Θεοφανείων, κατά την οποία εορτή πανηγυρίζουμε με το γεγονός της Φανερώσεως επί της γης του Χριστού ως Μονογενούς Υιού και λόγου του Θεού Πατρός. Ταυτοχρόνως εορτάζουμε και τη φανέρωση της Αγίας Τριάδας, καθ’ ότι, όπως ψάλλει η Εκκλησία μας «Τριάδος η φανέρωσις εν Ιορδάνη γέγονεν».

Ο αγιασμός και των δύο ημερών, 5ης και 6ης Ιανουαρίου, είναι ίδιος. Δηλαδή έχει την ίδια αγιαστική δύναμη.

Μερικοί, όμως, παρασυρόμενοι από το γεγονός ότι την παραμονή των Θεοφανείων παραλείπεται η ανάγνωση της πρώτης μεγάλης Ευχής ισχυρίζονται ότι, ένεκα αυτής της ελλείψεως, ο αγιασμός της 6ης Ιανουαρίου είναι μεγαλυτέρας αγιαστικής χάριτος. Οι υποστηρικτές αυτής της απόψεως δεν έχουν δίκιο, διότι η παραλειπομένη ευχή δεν είναι αγιαστική αλλά κηρυκτική. Αναλύει θεολογικά το νόημα της εορτής χωρίς, όμως, να περιέχει επίκληση της αγιαστικής Θ. Χάριτος.

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Σκέψεις του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου με την α­να­το­λή του νέ­ου έ­τους


Σκέψεις του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου
με την α­να­το­λή του νέ­ου έ­τους

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ  ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Έ­να έ­τος φεύγει και έ­να και­νούρ­γιο α­να­τέλ­λει στη ζω­ή μας. Ο περασμένος χρόνος άφησε πί­σω πολ­λά προ­βλή­μα­τα, πολ­λές πι­κρί­ες, προ­βλη­μα­τι­σμούς με­γά­λους και λι­γό­τε­ρες χα­ρές.
Εί­ναι χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό των η­με­ρών η κα­τή­φεια και ο σκε­πτι­κι­σμός που φαί­νονται έκ­δη­λα στα πρό­σω­πα των αν­θρώ­πων. Ου­δείς γνω­ρί­ζει πλέ­ον ποιά θα εί­ναι η ε­ξέ­λι­ξη των πραγ­μά­των κα­τά το έ­τος 2012.
Το χει­ρό­τε­ρο ό­μως εί­ναι να χα­θούν τα ό­νει­ρα για το μέλ­λον, η ελ­πί­δα για το αύ­ριο, η ε­μπι­στο­σύ­νη στους θε­σμούς. Κα­τά το έ­τος που πέ­ρα­σε η φτώ­χεια χτύπη­σε την πόρ­τα μας, η α­νερ­γί­α έ­πλη­ξε των νέ­ων τα φτε­ρά και τους έ­κο­ψε την ορμή για δη­μιουρ­γί­α και πρό­ο­δο.
Ί­σως έλ­θουν και δυ­σκο­λό­τε­ρες η­μέ­ρες. Βλέ­πε­τε τα αν­θρώ­πι­να είναι ρευ­στά και μετέ­ω­ρα, μά­λι­στα ό­ταν τα δια­χει­ρί­ζο­νται  άν­θρω­ποι, οι ο­ποί­οι  δεν έ­χουν πνευμα­τι­κές βά­σεις και πνευ­μα­τι­κές ε­φέ­σεις. Η πνευ­μα­τι­κή και η­θι­κή κα­τά­πτω­ση των τε­λευ­ταί­ων ε­τών ε­πέ­φε­ρε τα δει­νά α­πο­τε­λέ­σμα­τα τα ο­ποί­α ό­λοι μας βιώ­νου­με σή­με­ρα.
Λυ­πού­με­θα γι΄ αυ­τή την κα­τά­ντια της κοι­νω­νί­ας μας, για τον ευ­τε­λι­σμό των α­ξιών, την α­πα­ξί­ω­ση των θε­σμών, την έκ­πτω­ση του αν­θρω­πί­νου προ­σώ­που. Θλιβό­με­θα για τις στρα­τιές των α­νέρ­γων, για τα δια­λυ­μέ­να νοι­κο­κυ­ριά, για την πεί­να και την α­νέ­χεια του κό­σμου. Ποιός το πε­ρί­με­νε ό­τι θα φτά­ση η Ελ­λά­δα σε αυ­τή την θλι­βε­ρή και α­θλί­α κα­τά­στα­ση;

Της χαράς το σημάδι - Παναγιώτης Κανελλόπουλος

Απ’ όπου πέρασε η χαρά

δεν άφησε σημάδι!

 
Παναγιώτης Κανελλόπουλος

Νοσταλγία για κάτι που ποτέ δεν ζήσαμε - Τάσος Λειβαδίτης


Ώ απέραντη νοσταλγία για κάτι που ποτέ δεν ζήσαμε
κι όμως αυτό υπήρξε όλη η ζωή μας…

Τάσος Λειβαδίτης

ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ E’ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ  E

«Μη πράσινοι παντού δεν είν’ οι κάμποι;
Κι η θάλασσα δεν είναι γαλανή;
Παντού ο ίδιος ήλιος μη δε λάμπει;
Ίδιοι παντού δεν είν’ οι ουρανοί;

Γιατί κανείς, όταν ξενιτευθεί,
αφού στην ίδια γη παντού πλανάται-
γιατί μία μόνη γης γωνιά ποθεί;
Γιατί, όπου κι αν πάει, τη θυμάται;».
Δ. Βικέλας

Αναμφισβήτητα, κάθε άνθρωπος έχει υποχρέωση να αγαπά την πατρίδα του, να εργάζεται με ενθουσιασμό για την προαγωγή της και να προσφέρει πρόθυμα και αυτή τη ζωή του για την προάσπιση των δικαιωμάτων της.
Μέσα στο πνεύμα αυτό κινούνται και οι μεγάλοι Πατέρες και εκκλησιαστικοί συγγραφείς της Εκκλησίας μας. Στα αθάνατα ελληνικά τους συγγράμματα βλέπουμε να κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στην ιδέα της Πατρίδας και του πατριωτισμού. Εντύπωση μάλιστα προξενεί όχι μόνο η θέση τους, όσον αφορά στους εξωτερικούς εχθρούς, αλλά και η προτροπή τους στους πιστούς, να σέβονται τους νόμους και να τους προστατεύουν, όταν φυσικά οι νόμοι αυτοί δεν έρχονται σε αντίθεση με το Νόμο του Θεού.
Στην περίπτωση αυτή που οι νόμοι του κράτους, έρχονται σε αντίθεση με το Νόμο του Θεού, για τους πιστούς ισχύει και εφαρμόζεται ο δυναμικός και ξεκάθαρος λόγος του Πρωτοκορυφαίου αποστ. Πέτρου.

Ο εορτασμός των Θεοφανείων στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Πατρών

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ


ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ

1) Τετάρτη 4 Ἰανουαρίου 2012. Ἑσπερινός-Ὄρθρος-Μ. Ὧρες. Ἔναρξις: 5.00 μ.μ. Λῆξις: 7.30 μ.μ.


2) Πέμπτη 5 Ἰανουαρίου 2012. Θ. Λειτουργία-Μέγας Ἁγιασμός.
Ἔναρξις: 7.00 π.μ. Λῆξις: 9.15 π.μ.


3) Παρασκευή 6 Ἰανουαρίου 2012. Ὄρθρος-Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία-Μέγας Ἁγιασμός.
Ἔναρξις: 6.30 π.μ. Λῆξις: 10.30 π.μ.

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ στον Ιερό Ναό Τιμίου Προδρόμου Πατρών

ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΠΑΤΡΩΝ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ &
ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ  ΡΩΣΣΟΥ
ΠΑΤΡΩΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΟΖΗΡΟΥ & ΠΡΕΣΠΑΣ-ΤΕΡΨΗ

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ & ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ  ΙΩΑΝΝΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 4/1 προς ΠΕΜΠΤΗ  5/1/2012
         20:30-01:00  Μικρά Αγρυπνία
         (Εσπερινός-Όρθρος-Μεγάλες Ώρες Θεοφανείων-Θεία 
         Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου-Μέγας Αγιασμός)
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012 - ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
06:30-10:30 Θεία Λειτουργία-Μέγας Αγιασμός και εν συνεχεία Δέησις υπέρ υγείας των ενοριτών, έμπροσθεν της Ιεράς Εικόνος του Τιμίου Προδρόμου. 
18:00 Μέγας  Πανηγυρικός Εσπερινός, Μετ` Αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος.
 ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012
07:00-10:00 Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος.
17:00 Εσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012
7-10:15 Θεία Λειτουργία-Κοπή  Ενοριακής  Βασιλόπιτας.
Εκ του Ιερού Ναού

Οι Μεγάλες Ώρες των Θεοφανείων στον Ναό Αγίου Γεωργίου Λάγγουρα Πατρών

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΓΓΟΥΡΑ

ΑΓΡΥΠΝΙΑ

Την Τετάρτη το βράδυ 4 Ιανουαρίου 2012
Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών των Θεοφανείων
Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου –
Μέγας Αγιασμός
ώρα: 9-1

Τα Θεοφάνεια στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών

Στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών την εορτή των Θεοφανείων θα τελεσθούν δύο Θείες Λειτουργίες.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012 βράδυ 9.30 έως 1
 Ιερά Αγρυπνία με Θεία Λειτουργία και Μέγα Αγιασμό .

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012
Θεία Λειτουργία, Μέγας Αγιασμός 7-10.30

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Ο νέος χρόνος ως μνήμη αιωνίου ζωής - Οικουμενικός Πατριάρχης Βασθολομαίος

Ἐκ παραλλήλου, ἡ ἀρχὴ ἑκάστου ἔτους ἐνθυμίζει εἰς ἡμᾶς τὴν πορείαν ἡμῶν πρὸς τὸ ἀναπόφευκτον γεγονὸς τῆς ἀναχωρήσεως ἡμῶν ἐκ τοῦ προσκαίρου τούτου κόσμου, μειοῦσα τὴν χρονικὴν ἀπόστασιν ἀπὸ τῆς συναντήσεως ἡμῶν μετὰ τοῦ δικαίου Κριτοῦ, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Οὕτω καλεῖ ἡμᾶς ἵνα συγκεντρώσωμεν περισσότερον τὰς σκέψεις μας εἰς τὴν ἐν γένει πορείαν τοῦ βίου ἡμῶν καὶ ἑτοιμάσωμεν ἑαυτοὺς καλλίτερον διὰ τὴν συνάντησιν ταύτην μετὰ τοῦ προσώπου τοῦ Κυρίου, πάντοτε μὲ τὴν βεβαίαν πίστιν ὅτι ὁ θάνατος ὑπάρχει ἡ θύρα ἐκείνη διὰ τῆς ὁποίας εἰσερχόμεθα εἰς τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ τὴν ἀτελεύτητον μακαριότητα, ἔνθα «δικαιοσύνη καὶ εἰρήνη καὶ χαρὰ ἐν Πνεύματι ἁγίῳ» (Ρωμ. ιδ΄ 17), ἔνθα ἦχος καθαρὸς ἑορταζόντων καὶ φωνὴ ἀγαλλιάσεως, ἔνθα φῶς τὸ ἀληθινὸν τῆς ἁγίας Τριάδος.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βασθολομαίος

Πρωτομηνία κάθε μέρα - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ὁ χριστιανός δέν πρέπει νά γιορτάζει μόνο μῆνες οὔτε πρωτομηνιές οὔτε Κυριακές, ἀλλά σ' ὅλη του τή ζωή νά ἔχει τή γιορτή πού τοῦ πρέπει. Καί ποιά γιορτή τοῦ πρέπει; Ἄς ἀκούσουμε τόν Παῦλο πού λέει• «Ὥστε ἑορτάζωμεν μή ἐν ζύμῃ παλαιᾷ, μηδέ ἐν ζύμῃ κακίας καί πονηρίας, ἀλλ' ἐν ἀζύμοις εἰλικρινείας καί ἀληθείας» (Α΄ Κο 5,8).
Ὅταν λοιπόν ἔχεις καθαρή τή συνείδηση, ἔχεις πάντα γιορτή• τρέφεσαι μέ καλές ἐλπίδες καί ἐντρυφᾶς στήν προσδοκία τῶν μελλόντων ἀγαθῶν• ὅπως, ὅταν δέν ἔχεις παρρησία κι ἔχεις πέσει σέ πολλά ἁμαρτήματα, ἀκόμη κι ἄν εἶναι μύριες γιορτές καί πανηγύρια δέν θά 'σαι σέ καθόλου καλύτερη θέση ἀπό ἐκείνους πού πενθοῦν. Διότι, τί ὄφελος ἔχω ἐγώ ἀπό τή λαμπρή μέρα, ὅταν τήν ψυχή μου τή σκοτίζει ἡ συνείδηση;

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος


Η ἀγάπη ἔχει δυὸ ἰδιώματα - Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

Η ἀγάπη ἔχει δυὸ ἰδιώματα, δυὸ χαρίσματα· τὸ ἕνα νὰ δυναμώνη τὸν ἄνθρωπον εἰς τὰ καλά, καὶ τὸ ἄλλο νὰ τὸν ἀδυνατίζη εἰς τὰ κακά. Νὰ ἠξεύρετε, τέκνα μου, πὼς ἐγὼ ἔχω ἕνα ψωμὶ νὰ τὸ φάγω καὶ νὰ πίνω καλά· ἐσεῖς δὲν ἔχετε. Ἡ ἀγάπη μοι λέγει: Μὴ τὸ τρώγης μοναχός, δῶσε καὶ τοὺς ἀδελφούς σου καὶ φάγε καὶ σὺ τὸ ἄλλο. Ἔχω φορέματα. Ἡ ἀγάπη μοι λέγει: Δῶσε τὸ ἕνα τὸν ἀδελφόν σου καὶ ἐσὺ φόρει τὸ ἄλλο. Ἀνοίγω τὸ στόμα μου νὰ σὲ κατηγορήσω, νὰ σὲ εἰπῶ ψεύματα, νὰ σὲ γελάσω, καὶ εὐθὺς θυμοῦμαι τὴν ἀγάπην καὶ μοῦ νεκρώνει τὸ στόμα καὶ δὲν μὲ ἀφήνει νὰ σοῦ εἰπῶ ψεύματα. Ἁπλώνω τὰ χέρια μου νὰ πάρω τὸ πράγμά σου, τὰ ἄσπρα σου, τὸν βίον σου ὅλον. Ἡ ἀγάπη δὲν μὲ ἀφήνει νὰ σοῦ τὸ πάρω. Ἰδέτε, ἀδελφοί μου, τί χαρίσματα ἔχει ἡ ἀγάπη.

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

Ὁ καιρὸς ὅµως στὴν πραγµατικότητα εἶναι τόσο λίγος - π. Αλέξανδρος Σμέμαν

«Ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων, καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν» (Ἰωαν. 1,4-5). Αὐτὸ ποὺ ὑπονοεῖ αὐτὴ ἡ φράση εἶναι πὼς τὸ φῶς δὲν µπορεῖ νὰ καταποθεῖ ἀπὸ τὸν φόβο καὶ τὸ ἄγχος, δὲν µπορεῖ νὰ σκορπισθεῖ ἀπὸ τὴ λύπη καὶ τὴν ἀπελπισία. Νὰ µποροῦσαν οἱ ἄνθρωποι, σ’ αὐτή, σ’ αὐτὴ τὴ µάταιη δίψα γιὰ στιγµιαία εὐτυχία, νὰ ἔβρισκαν µέσα τους τὴ δύναµη νὰ σταµατήσουν, νὰ σκεφτοῦν, νὰ ἀτενίσουν τὰ βάθη τῆς ζωῆς! Νὰ µποροῦσαν νὰ ἀκούσουν τὰ λόγια, τὴ φωνὴ ποὺ τοὺς καλεῖ αἰώνια µέσα σ’ αὐτὰ τὰ βάθη. Ἂς γνώριζαν µόνο τί εἶναι ἀληθινὴ εὐτυχία. «Τὴν χαρὰν ὑµῶν οὐδεὶς αἴρει ἀφ’ ὑµῶν» (Ἰωαν. 16, 22). Δὲν εἶναι αὐτὸ ποὺ ὀνειρευόµαστε ὅταν τὸ ρολόι κτυπήσει µεσάνυκτα; Τὴ χαρὰ ποὺ κανεὶς δὲν µπορεῖ νὰ ἀφαιρέσει. Πόσο σπάνια ὅµως φτάνουµε σὲ τέτοια βάθη! Πόσο τὰ φοβόµαστε γιὰ κάποιο λόγο καὶ τὰ παραµερίζουµε: «Ὄχι σήµερα, ἀλλὰ αὔριο, ἢ µεθαύριο, θὰ στρέψω τὴν προσοχὴ στὰ οὐσιώδη καὶ αἰώνια, µόνο, ὄχι σήµερα. ὑπάρχει καιρός».

Ὁ καιρὸς ὅµως στὴν πραγµατικότητα εἶναι τόσο λίγος. Μόνο στιγµὲς περνοῦν πρὶν τὸ βέλος τοῦ χρόνου σφυρίξει πετώντας πρὸς τὸ µοιραῖο στόχο. Γιατί καθυστεροῦµε; Ἐπειδὴ ἀκριβῶς ἐδῶ, ἀνάµεσά µας, δίπλα µας, στέκεται Κάποιος: «ἰδοὺ ἔστηκα ἐπὶ τὴν θύραν καὶ κρούω» (Ἀποκ. 3, 20). Ἂν µόνο παραµερίζαµε τὸ φόβο µας καὶ Τὸν κοιτάζαµε, θὰ βλέπαµε ἕνα τέτοιο, µία τέτοια χαρά, καὶ µία τέτοια περίσσεια ζωῆς, ποὺ σίγουρα θὰ καταλαβαίναµε τὸ νόηµα αὐτῆς τῆς φευγαλέας καὶ µυστηριώδους λέξης «εὐτυχία».

Πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Σμέμαν

Ὀρθόδοξοι σημαίνει νὰ ὁμολογοῦμε τὸ Εὐαγγέλιο στὴν ὁλότητά του καὶ νὰ ζοῦμε σύμφωνα μὲ αὐτό - Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος

Ζητᾶμε ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς συγχωρέσει ὅσα ἔχουμε κάνει ἢ ὅσα ἔμειναν ἀτέλειωτα τὴν χρονιὰ ποὺ πέρασε. Ἰσχυριζόμαστε ὅτι εἴμαστε Ὀρθόδοξοι• εἴμαστε. Καὶ γνωρίζουμε ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν συμβιβάζεται μὲ τίποτα παρὰ μὲ τὸ μεγαλεῖο του ἀνθρώπου καὶ τὸ μήνυμα τῆς ἀγάπης καὶ τῆς λατρείας. Μποροῦμε πράγματι νὰ μετανοήσουμε ἐπειδὴ ποιὸς θὰ ἔλεγε, βλέποντάς μας, καθὼς ἔλεγαν οἱ ἄνθρωποι γιὰ τοὺς πρώτους Χριστιανούς, «Δεῖτε πῶς ἀγαποῦν ὁ ἕνας τὸν ἄλλον!». Ποιός, βλέποντάς μας, θὰ ἔλεγε ὅτι κατέχουμε τὸ νόημα τῆς ζωῆς, τῆς ἀγάπης ποὺ μᾶς πηγαίνει πέρα ἀπὸ κάθε σύγκριση, ποὺ προκαλεῖ τὸν καθένα νὰ ἀναρωτηθεῖ ἀπὸ ποῦ προέρχεται αὐτό; Ποιὸς τοὺς τὸ ἔδωσε; Πῶς μποροῦν νὰ ὑπομείνουν τὴν δοκιμασία; Καὶ ἂν θέλουμε τούτη τὴ χρονιὰ νὰ γίνουμε ἄξιοι τοῦ Θεοῦ, τῆς Χριστιανικῆς μας κλήσης, τοῦ ἁγίου ὀνόματος τῆς Ὀρθοδοξίας, πρέπει χωριστὰ καὶ σὰν ἕνα σῶμα νὰ γίνουμε γιὰ ὅλους, γιὰ τὸ κάθε πρόσωπο ποὺ ἴσως νὰ μᾶς χρειάζεται, ἕνα ὅραμα γιὰ τὸ τί μπορεῖ νὰ εἶναι ὁ ἄνθρωπος καὶ γιὰ τὸ τί μιὰ κοινότητα ἀνθρώπων μπορεῖ νὰ εἶναι κάτω ἀπὸ τὸν Χάρη τοῦ Θεοῦ.

Μητροπολίτης του Σουρόζ Αντώνιος Bloom

Μετάφραση: Ι.Ν. Αγ. Ζώνης

Χρόνος - Άγιος Αυγουστίνος



“Αν τίποτε δεν ήτο,
τώρα δεν θα υπήρχε το παρόν”. 

Άγιος Αυγουστίνος